Кафедра початкової і професійної освіти
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра початкової і професійної освіти за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 765
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОсновні психолого-педагогічні концепції адлерівської моделі виховання батьків(СтильІздат, 2008) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу психолого-педагогічної літератури у статті розглянуті основні положення адлерівської моделі виховання батьків. Автор визначає головні принципи (рівноправність і співробітництво), що лежать в основі адлерівського виховання. Сформульовані завдання батьківського виховання по адлерівській моделі, пов'язані з поглибленням батьками своїх педагогічних знань. Исходя из анализа психолого-педагогической литературы, в статье рассматриваются основные положения адлеровской модели воспитания родителей. Автор выделяет основные принципы (равноправие и сотрудничество), лежащие в основе адлеровского воспитания. Сформулированы задачи родительского воспитания по адлеровской модели, связанные с углублением родителями своих педагогических знаний. Based on an analysis of the psychological and pedagogical literature, the article discusses the main provisions of the Adlerian model of parenting. The author singles out the basic principles (equality and cooperation) underlying the Adlerian upbringing. The tasks of parental education according to Adler's model related to the deepening of the parents' pedagogical knowledge are formulated.
- ДокументПрофесійна підготовка майбутніх учителів до взаємодії з родинами учнів(2008-04-16) Єсьман, І. В.Професійно-педагогічна підготовка має забезпечити готовність майбутніх учителів до підвищення психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку школярів, залучення родин до співпраці зі школою, формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності та максимального забезпечення дитині повноцінного життя сьогодні та в майбутньому. Профессионально-педагогическая подготовка должна обеспечить готовность будущих учителей к повышению психологической и педагогической компетентности родителей по пониманию закономерностей развития школьников, привлечению семей к сотрудничеству со школой, формированию осознанного понимания родителями своей ответственности и максимальному обеспечению ребенку полноценной жизни сегодня и в будущем. Professional and pedagogical training should ensure the readiness of future teachers to increase the psychological and pedagogical competence of parents to understand the patterns of student development, involve families in cooperation with the school, forming a conscious understanding of parents' responsibilities and maximizing the child's life today and in the future.
- ДокументВидання навчальних посібників та наукової літератури для батьків (50-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2009) Єсьман, І. В.Розробка навчальних посібників та наукової літератури для батьків у 50-70 рр. ХХ сторіччя сприяла формуванню педагогічного мислення серед населення, озброєння їх знаннями з основ сімейної педагогіки. Ці думки з урахуванням вимог сучасності являють собою цінність і сьогодні, а тому заслуговують широкого поширення серед батьків та громадськості. Разработка учебных пособий и научной литературы для родителей в 50-70 гг. формированию педагогического мышления среди населения, вооружению их знаниями по основам семейной педагогики. Эти мнения на основе требований современности представляют ценность и сегодня, а потому заслуживают широкого распространения среди родителей и общественности. Training development manuals and scientific literature for parents in the 50-70's of the twentieth century contributed formation of pedagogical thinking among the population, equipping them with knowledge of basics of family pedagogy. These views, taking into account the requirements of modernity are is a value today, and therefore deserve widespread use parents and the public.
- ДокументІсторичний аспект розвитку педагогічної культури батьків(Кримський гуманітарний університет, 2009) Єсьман, І. В.У статті надається науковий аналіз історії формування педагогічної культури батьків. Автор досліджує систему підвищення педагогічної культури населення – педагогічний всеобуч, що є досить актуальним сьогодні. В статье предоставляется научный анализ истории формирования педагогической культуры родителей. Автор исследует систему повышения педагогической культуры населения – педагогический всеобуч, что является весьма актуальным сегодня. In clause the scientific analysis of history of formation of pedagogical culture of parents moves. The author investigates system of increase of pedagogical culture of the population – pedagogical general education which is very actual today.
- ДокументХристиянське виховання батьків як одна із провідних концепцій організації і змісту педагогічної освіти батьків у зарубіжній та вітчизняній науці(Publishing House «Education and Science», 2010) Єсьман, І. В.Теорія і практика педагогічної освіти батьків можуть ґрунтуватися на різних положеннях. Не існує однієї загальної теорії виховання батьків, а є розмаїття теоретичних напрямків, точок зору, різних підходів, в тому числі і до практичного виховання батьків. Спільною для них є думка про те, що в основі вдосконалення сімейного виховання лежить робота по підвищенню рівня педагогічної освіти батьків, як важливої умови вирішення соціальних проблем. Теория и практика педагогического образования родителей могут основываться на разных положениях. Не существует одной общей теории воспитания родителей, а есть разнообразие теоретических направлений, точек зрения, разных подходов, в том числе и к практическому воспитанию родителей. Общим для них является мнение о том, что в основе усовершенствования семейного воспитания лежит работа по повышению уровня педагогического образования родителей, как важного условия решения социальных проблем. The theory and practice of teacher education for parents can be based on different assumptions. There is no one general theory of parenting, but there is a variety of theoretical directions, points of view, different approaches, including the practical education of parents. Common to them is the opinion that the basis for improving family education is the work to improve the level of pedagogical education of parents, as an important condition for solving social problems.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у науковому доробку В. Сухомлинського(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2010) Єсьман, І. В.У статті на основі аналізу філософської та педагогічної спадщини В. Сухомлинського висвітлюються ідеї педагога-новатора в контексті проблем організації і змісту педагогічної освіти батьків. Визначена і теоретично обґрунтована система педагогічної освіти батьків В. Сухомлинського як складової частини педагогічного процесу, який реалізується школою в співдружності із сім’єю. В статье на основе анализа философского и педагогического наследия В. Сухомлинского освящаются идеи педагога-новатора в контексте проблем педагогического образования родителей. Определена и теоретически обоснована система педагогического образования родителей В. Сухомлинского, как составной части педагогического процесса, который реализуется школой в содружестве с семьѐй. In the article on base of the analysis philosophical and pedagogical inheritance V. Suhomlinskiy are illuminated ideas of the teacher-trailblazer in context of the problems to organizations and contents of the pedagogical education the parents. Determined and theoretically motivated system of the pedagogical education of the parents V. Suhomlinskiy, as component part of pedagogical process, which is realized by school in commonwealth with family.
- ДокументПроблема виховання батьків у науковому доробку зарубіжних вчених (60-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2010-11-04) Єсьман, І. В.Починаючи з 60-х років ХХ століття зарубіжні педагоги, психологи, соціологи, психотерапевти свої пошуки спрямовують на розроблення програм виховання батьків, програм педагогічної освіти батьків. Особливої популярності набув проект «Home Start», який об’єднував понад 16 регіональних програм на допомогу батькам. В основі проекту – положення про те, що батьки не тільки перші, а й найвпливовіші вихователі дитини. Начиная с 60-х годов XX века зарубежные педагоги, психологи, социологи, психотерапевты свои поиски направляют на разработку программ воспитания родителей, программ педагогического образования родителей. Особую популярность приобрел проект «Home Start», который объединял более 16 региональных программ в помощь родителям. В основе проекта – положение о том, что родители не только первые, но и самые влиятельные воспитатели ребенка. Since the 60s of the twentieth century, foreign teachers, psychologists, sociologists, psychotherapists have focused their research on the development of parenting programs, programs of pedagogical education of parents. The Home Start project, which brings together more than 16 regional programs to help parents, has become particularly popular. The project is based on the provision that parents are not only the first, but also the most influential educators of the child.
- ДокументІмідж як предмет наукового дослідження в різних галузях наукових знань(Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2011) Філатова, Л. С.У статті представлена спроба розробки цілісної концепції феномену іміджу, що викликана необхідністю аналітико-синтетичного підходу до дослідження стану проблематики іміджу. Так імідж було проаналізовано в категоріальних апаратах різних галузей знань, зокрема, у психології, соціології, політології, етиці, естетиці та інших. В статье представлена попытка разработки целостной концепции феномена имиджа, вызванной необходимостью аналитико-синтетического подхода к исследованию состояния проблематики имиджа. Так имидж были проанализированы в категориальных аппаратах различных отраслей знаний, в частности, психологии, социологии, политологии, этике, эстетике и других. The article presents an attempt to develop a holistic concept of the phenomenon of image, caused by the need for analytical-synthetic approach to the study of the state of the image. Thus, the image was analyzed in the categorical apparatus of various fields of knowledge, in particular, in psychology, sociology, political science, ethics, aesthetics and others.
- ДокументФормування ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи на концептуальних засадах екоетики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Александрович, Н. О.В статті розглянуто тему формування ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи на концептуальних засадах екоетики. В процесі навчання відбувається не лише розширення поінформованості стосовно сучасних досягнень екоетики, а засвоєння їх у власній діяльності, що базується на реалізації психоемоційних властивостей людини: співпереживанні, співчутті, радості, любові, відчутті гармонії. В статье рассмотрена тема формирования ценностного отношения будущего учителя к природе на концептуальных основах экоэтики. В процессе обучения происходит не только расширение осведомленности о современных достижениях экоэтики, а усвоение их в собственной деятельности, базирующейся на реализации психоэмоциональных свойств человека: сопереживании, сочувствии, радости, любви, ощущении гармонии. The article deals with the topic of shaping a future teacher's value attitude towards nature on the conceptual foundations of ecoethics. In the process of training there is not only expansion of The training process includes not only awareness of modern achievements of ecoethics, but also assimilation of them in own activity, based on realization of human psycho-emotional properties: empathy, sympathy, joy, love, feeling of harmony.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2011-10) Єсьман, І. В.У авторефераті дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. В автореферате диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. The thesis abstract investigates and reveals the peculiarities of the content, tasks, forms and methods of realization of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 1950-70s in the context of the historical retrospective in order to increase its effectiveness in modern conditions.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Херсонський державний університет, 2011-11) Єсьман, І. В.У дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. Систематизована джерельна база з теми дослідження може бути використана у процесі вивчення студентами курсів «Історія педагогіки», «Педагогіка», «Соціальна педагогіка». Виявлені матеріали, зміст та висновки роботи допоможуть об’єктивно підійти до розв’язання сучасних проблем педагогічної освіти батьків, а також прислужитися у виданні навчально-методичних посібників, підручників, хрестоматій з історії вітчизняної педагогіки. В диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. Систематизированная источниковая база по теме исследования может быть использована в процессе изучения студентами курсов «История педагогики», «Педагогика», «Социальная педагогика». Обнаруженные материалы, содержание и выводы работы помогут объективно подойти к решению современных проблем педагогического образования родителей, а также служить в издании учебно-методических пособий, учебников, хрестоматий по истории отечественной педагогики. This dissertation studies the content, tasks, forms and methods of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 50-70-ies in the context of the historical retrospective in order to improve its effectiveness in modern conditions. The systematized source base on the topic of the study can be used by students in the courses "History of Pedagogy", "Pedagogy", "Social Pedagogy". The found materials, content and conclusions of the work will help to objectively approach the solution of modern problems of pedagogical education of parents, as well as serve in the publication of teaching aids, textbooks, reading-books on the history of domestic pedagogy.
- ДокументПИТАННЯ КОНТРОЛЮ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У ПЕДАГОГІЧНІЙ КОНЦЕПЦІЇ С. Й. ГЕССЕНА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2012) Тихонович, В. М.У статті висвітленні погляди С. Й. Гессена на відповідність організації контролю діяльності учнів меті наукової освіти. Розглядається позиція філософа щодо пріоритетності положення критичної дидактики про оволодіння методом науки як мети наукової освіти над точкою зору формального розвитку мислення та положення про необхідність повідомлення школярам корисних відомостей. В статье освещены взгляды С. Й. Гессена на соответствие организации контроля деятельности учащихся цели научного образования. Рассматривается позиция философа по приоритетности положения критической дидактики об овладении методом науки как цели научного образования над точкой зрения формального развития мышления и положение о необходимости сообщения школьникам полезных сведений. The articles reveals S. J. Gessen’s views on the correlation of the organization of control over pupils’ activity and the aim of scientific education. The author an alyses the philosopher’s view on the priority of critical didactics in mastering scientific methods as the aim of scientific education over the viewpoint of formal development of thinking and the principle of presenting useful information to pupils.
- ДокументНові підходи до типології іміджу(Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, 2012) Філатова, Л. С.Стаття розкриває нові підходи до різних типів іміджу. З’ясовано. що науковці виділяють значну кількість таких типів та класифікують їх відповідно до характерних ознак за співвідношенням з іншими об’єктами, залежно від сфер діяльності, від різного соціального контексту, за різним функціонуванням, за параметрами вияву, за критерієм раціональності сприйняття тощо. Статья раскрывает новые подходы к различным типам имиджа. Определено, что учёные выделяют много таких типов и классифицируют их соответственно по характерным признакам, среди которых по соотношению с другими объектами, в зависимости от сферы деятельности, от разного социального контекста, по разным функционированиям, по параметрам проявления, по критериям рациональности восприятия и т.д. The article opens new approaches to different types of image. It was found that scientists distinguished a big number of such types and classified them according to their feachers according to relation with other objects, depending on sphere of their activity, from different social context, according to different functionning, parameters of display, criteria of rationality of perception and so on.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ГУМАНІЗМУ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНО–ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013) Тихонович, В. М.У статті розкриті особливості прояву гуманізму школярів в навчально-пізнавальної діяльності та подана їх характеристика.Доведено, що ці особливості визначаються специфікою навчання (управління діяльністю школярів учителем,систематичність, опосередкованість формування мотивації діяльності). Гуманізм школярів в навчально-пізнавальної діяльності знаходить вираження в : оволодінні знаннями і розумінням сутності гуманних взаємин, моральних уміннях і звичках, прояві знань і умінь в поведінці, самооцінці вчинків. В статье раскрыты особенности проявления гуманизма школьников в учебно-познавательной деятельности и подана их характеристика. Доказано, что эти особенности определяются спецификой обучения (управление деятельностью школьников учителем, систематичность, опосредованность формирования мотивации деятельности). Гуманизм школьников в учебно-познавательной деятельности находит выражение в : овладении знаниями и пониманием сущности гуманных взаимоотношений, моральных умениях и привычках, проявлении знаний и умений в поведении, самооценке поступков. The article enlightens the peculiarities of the expression of humanism among schoolchildren in the process of studying-cognitive activity, also it gives their characteristics. The author proves that these peculiarities are defined by the specificity of studying (managing, schoolchildren’s activity by a teacher, systemic approach, basis of the formation of activity motivation). Schoolchildren’s humanism in studying-cognitive activity finds realization in mastering knowledge and comprehending the core of humanistic relations, moral skills and habits, in the expression of knowledge and shills in behavior and self-estimation of duds.
- ДокументРобоча програма та методичні рекомендації до навчального курсу «Основи педагогіки»(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Єсьман, І. В.Посібник містить робочу програму та методичні рекомендації з навчального курсу «Основи педагогіки» для студентів, які здобувають фах за напрямом підготовки "Вчитель початкових класів", спеціальністю 6.010102 "Початкова освіта". Пособие содержит рабочую программу и методические рекомендации по учебному курсу «Основы педагогики» для студентов, получающих специальность по направлению подготовки "Учитель начальных классов", специальности 6.010102 "Начальное образование ". The manual contains a work program and guidelines for the training course "Fundamentals of Pedagogy" for students receiving a specialty in the direction training "Primary school teacher", specialty 6.010102 "Primary education ".
- ДокументОсвіта в реаліях полікультурного українського суспільства(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Юр’єва, К. А.У статті схарактеризовано сучасний стан етнонаціональної структури населення України. На основі аналізу концептуальних документів та новітніх навчальних програм зроблено огляд перспективних моделей розвитку освіти в умовах етнокультурного розмаїття сучасного українського суспільства. В статье охарактеризовано современное состояние этнонациональной структуры населения Украины. На основе анализа концептуальных документов и новейших учебных программ осуществлён обзор перспективных моделей развития образования в условиях этнокультурного разнообразия современного украинского общества. The current state of the ethnocultural structure of the society in Ukraine was characterized. On the basis of the critical analysis of the conceptual documents and the updated yllabuses the perspective strategies of education development in the modern ethnoculturally diverse Ukrainian society were outlined.
- ДокументДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ КОНСУЛЬТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ВІТЧИЗНЯНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), 2015) Тихонович, В. М.У статті висвітлюються питання організації консультацій студентів вітчизняних вищих навчальних закладів (70-ті –90-ті роки ХХст.). Розглянуто класифікації консультацій визначеного періоду і подано їх характеристику. Увагу приділено практиці проведення установчих консультацій, організовуваних перед початком своєрідних форм занять (наприклад, виробничою практикою), поточних що проводилися протягом семестру та підсумкових, застосовуваних перед заліками та екзаменами. Розкрито особливості проведення консультацій групових та індивідуальних ; обов’язкових (для всіх студентів) і добровільних (для бажаючих); консультацій-роз’яснень, консультацій-обговорень, консультацій-порад, комбінованих (змішаних) консультацій. Висвітлено практику використання консультацій, що проводилися як перед звичайними семінарами, так і перед семінарами, організованими за методом малих груп; при застосуванні комплексних завдань на курсове проектування та ін. Розглянуто причини невідвідування студентами консультацій і шляхи їх подолання ; рекомендації та вимоги щодо проведення консультацій, розроблені науковцями і викладачами-практиками другої половини ХХ ст. В статье освещаются вопросы организации консультаций студентов отечественных высших учебных заведений (70-е -90-е годы ХХ в.). Рассмотрены классификации консультаций определенного периода и представлено их характеристику. Внимание уделено практике проведения учредительных консультаций, организуемых перед началом своеобразных форм занятий (например, производственной практикой), текущих проводившихся в течение семестра и итоговых, применяемых перед зачетами и экзаменами. Раскрыты особенности проведения консультаций группових та индивидуальных; обязательных (для всех студентов) и добровольных (для желающих) консультаций-разъяснений, консультаций-обсуждений, консультаций-советов, комбинированных (смешанных) консультаций. Освещена практика использования консультаций, проводившихся как перед обычными семинарами, так и перед семинарами, организованными по методу малых групп ; при применении комплексных задач на курсовое проектирование и др. Рассмотрены причины непосещения студентами консультаций и пути их преодоления; рекомендации и требования о проведении консультаций, разработанные учеными и преподавателями-практиками второй половины ХХ в. The article deals with the organization of consultations students of higher educational institutions (70 the–90 the years of the twentieth century). Classifications of a certain period of consultation and presents their characteristics. The attention is given to the practice of consultations organized before the beginning of original forms of study (for example, industrial practice), flowing, spend during a semester and total, applied before offsets and examinations. The features of the consultation and individual groups; obligatory (for all students) and voluntary (for those interested); consultations – explanation, consultations, discussions, the consultations – councils, the combined (mixed) consultations. Highlighted the practice of using consultations spent both before usual seminars and seminars organized by the method of a small groups; at application of complex tasks for course designing, etc. The reasons for non-attendance students advice and ways to overcome them ; recommendations and requirements for consultation, developed by scientists and teachers practices the of the second half of the twentieth century.
- ДокументТЕСТУВАННЯ ЯК МЕТОД КОНТРОЛЮ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ДУМЦІ (60-ті – 80-ті рр. ХХ ст.)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015) Тихонович, В. М.У статті висвітлено погляди вітчизняних науковців 60-х – 80-х рр. ХХ ст. на використання тестування як методу контролю навчання, який побудований на діяльнісному підході до засвоєння навчального матеріалу студентами. Проаналізовано вимоги до складання тестових завдань, розкрито сутність ідеї про створення еталону відповіді студента на перевірочні питання. Зроблено висновок, що у вказаний період тестування як метод контролю навчання студентів отримало теоретичне обґрунтування, побудоване на досягненнях психологічної науки. В статье представлены взгляды отечественных ученых 60-х – 80-х гг. ХХ ст. на использование тестирования как метода контроля обучения, который основан на деятельностном подходе к усвоению учебного материала студентами. Проанализированы требования к составлению тестовых задач, раскрыта сущность идеи о создании эталона ответа студента на проверочные вопросы. Сделан вывод, что в указанный период тестирование как метод контроля обучения студентов получило теоретическое обоснование, построенное на достижениях психологической науки. The article highlights the views of the national scientists to use testing as a method of monitoring student learning that are based on activity approach to learning students. It has been analyzed the scientists' requirements for taking tests, including the validity, strict control of all stages of using test; differentiation of their content and etc. It has been revealed the essence of the idea of creating the standard student's answers to test questions. The attention is paid to determining the peculiarities of usage of tests to control students' knowledge in the conditions of software training, namely to the necessity of formalization of the content of tests based on the allocation of its structures: pragmatic, syntactic and semantic. It has software training, namely to the necessity of formalization of the content of tests based on the allocation of its structures: pragmatic, syntactic and semantic. It has been determined characteristic of the ways of answering the questions that were used in tests for controlling machines. It is concluded that in the period testing as a method to control the education of students has been received theoretical foundation, built on the achievements of psychological science.
- ДокументУплив соціально-економічних чинників на сім'ю в Україні (друга половина ХХ століття)(Знання, 2015) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу історико-педагогічної літератури у статті виокремлено і розглянуто соціально-економічні чинники, які впливали на сім’ю, педагогічну підготовку батьків до виховання дітей у другій половині ХХ століття в Україні. З’ясовано, що у другій половині ХХ ст. в Україні склалася певна система педагогічної освіти батьків (педагогічні лекторії, школи, семінари, університети, конференції з питань педагогіки та психології тощо), реалізація якої зумовлювалася тими соціально-ідеологічними змінами, які відбувалися в державі в результаті політики уряду: зростання асигнувань на потреби освіти, соціального забезпечення, розвиток культури; розроблення педагогічних ідей, нових освітніх і виховних концепцій; збільшення вільного часу у працюючих батьків, набуття педагогічних знань; підвищення політичного, освітнього та культурного рівня населення, його соціальної активності. Установлено, що складна демографічна ситуація, яка склалась в Україні у другій половині ХХ ст., сприяла підвищенню уваги керівництва країни до проблем сім’ї. З’ясовано, що основними положеннями радянської педагогіки й освітньої політики уряду досліджуваного періоду були взаємодія школи, сім’ї та громадськості; погодженість їх виховних зусиль і єдність вимог до дітей. Исходя из анализа историко-педагогической литературы в статье выделены и рассмотрены социально-экономические факторы, которые влияли на семью, педагогическую подготовку родителей к воспитанию детей во второй половине ХХ века в Украине. Установлено, что во второй половине ХХ в. в Украине сложилась определенная система педагогического образования родителей (педагогические лектории, школы, семинары, университеты, конференции по вопросам педагогики и психологии и т.п.), реализация которой обусловлена теми социально-идеологическими изменениями, которые происходили в государстве в результате политики правительства: рост ассигнований на нужды образования, социального обеспечения, развитие культуры; разработка педагогических идей, новых образовательных и воспитательных концепций; увеличение свободного времени у работающих родителей, приобретение педагогических знаний; повышение политического, образовательного и культурного уровня населения, его социальной активности. Установлено, что сложная демографическая ситуация, которая сложилась в Украине во второй половине ХХ в., способствовала повышению внимания руководства страны к проблемам семьи. Установлено, что основными положениями советской педагогики и образовательной политики правительства исследуемого периода были взаимодействие школы, семьи и общественности; согласованность их воспитательных усилий и единство требований к детям. Based on the analysis of historical and pedagogical literature the article identifies and discusses socio-economic factors that influenced the family, pedagogical training of parents to raise children in the second half of the twentieth century in Ukraine. It is determined that in the second half of the twentieth century, Ukraine formed a system of the pedagogical education of parents (pedagogical lecture-halls, schools, seminars, universities, conferences on pedagogy and psychology, etc.). This system is conditioned by the social and ideological changes that took place in the state as a result of the government policy: the growth of the budget for education, social welfare, culture development; development of pedagogical ideas, new educational and formative concepts, increase of the number of teachers. The complex demographic situation in Ukraine in the second half of the twentieth century has brought about increased attention to the family problems. It has been established that the main provisions of Soviet pedagogy and educational policy of the government of the study period were the interaction of school, family and community, the coherence of their educational efforts and unity of requirements for children.
- ДокументАЛКОГОЛИЗМ И ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ЕГО ПРОФИЛАКТИКИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Игнатьева, А. И.Алкоголизм, пьянство, наркомания - несовместимы с социальным образом жизни, проблема утверждения которого не носит отвлеченного характера. Она связана с повседневной жизнью людей и поэтому вызывает повышенный интерес социума. В статье показывается как необходимо родителям и учителям корректно разъяснять и пагубное употребление алкоголя на растущий еще не полностью развитый детский организм. Необходимо при антиалкогольном воспитании подростков как можно чаще разъяснять негативные стороны его действия на все жизненные органы человека и в первую очередь, на его потомство, вместе с тем, оказывая моральное давление на молодых людей. Алкоголізм, пияцтво, наркоманія - несумісні з соціальним способом життя, проблема утвердження якого не носить абстрактного характеру. Вона пов'язана з повсякденним життям людей і тому викликає підвищений інтерес соціуму. У статті показується як необхідно батькам і вчителям коректно роз'яснювати про згубне вживання алкоголю на зростаючий ще не повністю розвинений дитячий організм. Необхідно при антиалкогольному вихованні підлітків якомога частіше роз'яснювати негативні сторони його дії на всі життєві органи людини і в першу чергу, на його потомство, разом з тим, надаючи моральний тиск на молодих людей. Alcoholism, drunkenness, drug addiction - are incompatible with the social way of life, the problem of affirmation of which is not of an abstract nature. It is connected with the everyday life of people and therefore causes an increased interest of the society. The article shows how it is necessary for parents and teachers to correctly explain and harmful consumption of alcohol on a growing yet incompletely developed children's organism. It is necessary, with the antialcoholic education of adolescents, to explain as often as possible the negative aspects of his actions to all vital organs of man and, first of all, to his offspring, at the same time, putting moral pressure on young people.