Кафедра початкової і професійної освіти

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 699
  • Документ
    Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Траєкторії розвитку особистості вчителя початкової школи»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гриньова, В. М.; Небитова, І. А.
    Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Траєкторії розвитку особистості вчителя початкової школи» містять: опис навчальної дисципліни, програму навчальної дисципліни, тематичний план лекційних і семінарських занять, рекомендації щодо підготовки до семінарських занять та виконання завдань для самостійної роботи, питання для підготовки до іспиту, тестові завдання для модульного контролю знань, список рекомендованої літератури, додатки. Методичні рекомендації призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти другого року навчання зі спеціальності 013 – Початкова освіта. Methodological recommendations for the study of the educational discipline "Trajectory of the personality development of an elementary school teacher" contain: a description of the educational discipline, the program of the educational discipline, the thematic plan of lectures and seminars, recommendations for preparing for seminar classes and completing tasks for independent work, questions for preparing for the exam, test tasks for modular control of knowledge, list of recommended literature, appendices. Methodological recommendations are intended for applicants of the second (master's) level of higher education in the second year of study in specialty 013 - Primary education.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Шишенко, В. О.
    У публікації розглянуто питання формування готовності майбутніх учителів початкових класів до роботи з дітьми з порушеннями писемного мовлення. Зазначено, що актуальність цієї проблематики, соціальна та практична її значущість, складність та комплексність питань формування в молодших школярів навичок читання і письма, як початкової першооснови засвоєння всіх навчальних предметів, і в той же час недостатня змістова, організаційна та методична розробленість практичного складника такої роботи в умовах загальноосвітнього закладу доводить необхідність здійснення ґрунтовних науково-експериментальних досліджень. Відповідно, на етапі професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів доцільно вносити до навчального плану дисципліни, що забезпечують готовність до робот із різними видами мовленнєвих порушень. The publication deals with the issue of forming the readiness of future primary school teachers to work with children with written language disorders. It is noted that the relevance of this issue, its social and practical significance, the complexity and complexity of the issues of forming reading and writing skills in primary schoolchildren as the initial basis for mastering all academic subjects, and at the same time the insufficient content, organisational and methodological development of the practical component of such work in a general education institution proves the need for thorough scientific and experimental research. Accordingly, at the stage of professional training of future primary school teachers, it is advisable to include in the curriculum disciplines that ensure readiness to work with different types of speech disorders.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
    (International Electronic Scientific and Practical Journal "WayScience", 2024-02-08) Шишенко, В. О.; Сідак, А. С.
    У публікації розглянуто розвиток соціальних компетентностей молодших школярів. Ця компетентність сприяє формуванню здорових відносин і взаєморозуміння серед учнів, є основою для подальшого успіху в навчанні та соціальній адаптації. Зазначено, що розвинена соціальна компетентність передбачає відкритість до навколишнього світу, суспільства, знань, володіння навичками соціальної поведінки. Використання різних методів розвитку соціальних компетентностей сприяють їх розвитку, під час чого кожен учень відчуває себе важливою частиною певного колективу, вчиться висловлювати власну думку та дослухатися до іншої, бути активним, ініціативним учасником освітнього процесу. The publication examines the development of social competences of younger schoolchildren. This competence contributes to the formation of healthy relationships and mutual understanding among students, is the basis for further success in education and social adaptation. It is noted that developed social competence implies openness to the surrounding world, society, knowledge, and the possession of social behavior skills. The use of various methods of development of social competences contribute to their development, during which each student feels like an important part of a certain team, learns to express his own opinion and listen to others, to be an active, proactive participant in the educational process.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ КАЗКОТЕРАПІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
    (International Electronic Scientific and Practical Journal "WayScience", 2024-03-07) Шишенко, В. О.; Гончаренко, А. В.
    У публікації розглянуто використання казкотерапії в освітньому процесі початкової школи. Казкотерапія – це здоров’язберігаюча технологія, яку використовують під час освітнього процесу, завдяки чому відбувається формування ключових компетентностей молодших школярів. Зазначено, що казкотерапія допомагає розшифрувати знання про світ та взаємовідносини в ньому, а також максимально психологічно розвантажити дитину, зменшити агресивність, розкрити внутрішній потенціал, пробудити душу, підвищити свідомість подій, отримати знання про закони життя та подолати різні кризові моменти дитинства. The publication examines the use of fairy-tale therapy in the educational process of primary school. Fairytale therapy is a health-preserving technology used during the educational process, thanks to which the key competencies of younger schoolchildren are formed. It is noted that fairy-tale therapy helps to decipher knowledge about the world and relationships in it, as well as psychologically relieve the child as much as possible, reduce aggressiveness, reveal inner potential, awaken the soul, increase awareness of events, gain knowledge about the laws of life and overcome various crisis moments of childhood.
  • Документ
    БУЛІНГ У ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
    (Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2024-02-20) Шишенко, В. О.; Сеймовська, К. Р.
    У тезах розглянуто булінг у шкільному середовищі. Булінг розглядають як форму насильства, що виникає через комплекс особистісних, соціальних та культурних чинників. Причини виникнення булінгу можуть бути різними, як від особистісних рис характеру кривдника, так і до проблем у сім’ї чи соціумі. Зазначено, що булінг є серйозною загрозою для психічного здоров’я та соціалізації дітей. Він може мати довготривалі негативні наслідки як для жертв, так і для кривдників. Попередження та подолання булінгу має стати пріоритетом для кожної школи. Це вимагає комплексу заходів: створення атмосфери нетерпимості до будь-яких форм агресії, виховання культури взаємоповаги та емпатії, своєчасне реагування на прояви булінгу. Bullying in the school environment is considered in theses. Bullying is seen as a form of violence arising from a complex of personal, social and cultural factors. The causes of bullying can be different, both from the personality traits of the offender, and from problems in the family or society. It is noted that bullying is a serious threat to the mental health and socialization of children. It can have long-term negative consequences for both victims and perpetrators. Preventing and addressing bullying should be a priority for every school. This requires a complex of measures: creating an atmosphere of intolerance to any form of aggression, fostering a culture of mutual respect and empathy, timely response to manifestations of bullying.