Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Полікарпова, О.
Сюжетно-рольова гра є невід'ємним компонентом формування соціально-комунікативної компетентності старших дошкільників, має потенційний вплив на їх соціальний розвиток. Сюжетно-рольові ігри входять до групи розвивальних ігор, які мають вплив на розвиток дитини. Вибір дитиною сюжету і змісту гри дає їй можливість самовиразитися і пристосувати ігрове середовище до своїх потреб та інтересів. Сюжетно-рольова гра є провідним видом діяльності у старшому дошкільному віці, тому доречно розвивати мовленнєву компетентність дитини саме в ній. The story-role game is an integral component of the formation of social and communicative competence of older preschoolers, has a potential impact on their social development. Story role-playing games are included in the group of educational games that have an impact on the child's development. The child's choice of the story and content of the game gives him the opportunity to express himself and adjust the game environment to his needs and interests. Story-role play is a leading activity in older preschool age, so it is appropriate to develop a child's speech competence in it.
Документ
РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Олійник, О.; Науменко, Н.
Стаття присвячена проблемі емоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальних навчальних закладів. Актуальність дослідження зумовлена зростанням впливу негативних факторів на емоційний стан дітей, а також їх соціальну адаптацію. Емоційна сфера є критично важливим елементом, який впливає на процес навчання, соціалізацію та адаптацію дітей до освітнього середовища. Теоретичний аналіз джерельної бази показав, що серед ефективних методів корекції виокремлено арт-терапію, яка продемонструвала значний потенціал у процесі підтримки та розвитку емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. The article deals with the problem of emotional development in primary school children with intellectual disabilities in the context of special educational institutions. The relevance of the study is due to the growing influence of negative factors on the emotional state of children, as well as their social adaptation. The emotional sphere is a critical element that affects the learning process, socialization and adaptation of children to the educational environment. The theoretical analysis of the source base has shown that among the effective methods of correction, art therapy has been identified, which has demonstrated significant potential in the process of supporting and developing the emotional sphere of primary school children with intellectual disabilities.
Документ
ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Носик, Ю. С.
У статті розглядається використання технологій дистанційного навчання у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП). Описано інструменти та методи, які допомагають адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб учнів, забезпечуючи інклюзивність та доступність. The article examines the use of distance learning technologies in correctional and developmental work with children with special educational needs (SEN). It describes the tools and methods that help adapt the educational process to the individual needs of students, ensuring inclusivity and accessibility.
Документ
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ СПІЛКУВАННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Науменко, Н.; Скриннік, В.
Стаття присвячена проблемі формування культури спілкування у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. Розкрито сутність феномену «спілкування» та структуру культури спілкування в контексті її формування в умовах інклюзивної освіти. Проаналізовано необхідність формування комунікативних умінь як одного з аспектів комунікативної культури; визначено проблеми їх формування у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. The article deals with the problem of forming a culture of communication in primary schoolchildren with intellectual disabilities in inclusive education. The essence of the phenomenon of “communication” and the structure of communication culture in the context of its formation in inclusive education are revealed. The necessity of forming communicative skills as one of the aspects of communication culture is analyzed; the problems of their formation in primary schoolchildren with intellectual disabilities are identified.
Документ
ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Науменко, Н. В.; Сущенко, Е. М.
У тезах розкрито важливість формування національно-патріотичних цінностей у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку на уроках літературного читання в умовах воєнного стануу. Проаналізовано особливості проведення уроків літературного читання та шляхи формування національно-патріотичних цінностей. Висвітлено загальні методичні рекомендації щодо формування національно-патріотичних цінностей у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту на уроках літературного читання. The thesis reveals the importance of forming national and patriotic values in primary school children with intellectual disabilities in literary reading lessons in wartime. The features of conducting literary reading lessons and ways of forming national and patriotic values are analyzed. The general methodological recommendations for the formation of national and patriotic values in primary school children with intellectual disabilities at literary reading lessons are highlighted.