Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Гуріна, С.; Смолянюк, Н.
У публікації досліджено здоров’язбереження молодого покоління. Здоров’язбережувальні технології навчають дітей жити без конфліктів, укріплювати, зберігати своє і цінити чуже здоров’я, прищеплюють дітям принципи здорового способу життя, посилюють мотивацію до навчання. До таких технологій у початковій школі належать технології збереження та стимулювання здоров’я, технології навчання здоровому способу життя та корекційні технології. Застосування на практиці вчителем початкової школи сучасних технологій здоров’язбережування підвищить результативність освітнього процесу, в першу чергу через формування ціннісних орієнтацій, спрямованих на збереження і зміцнення здоров’я учнів. The publication examines the health care of the young generation. Health-saving technologies teach children to live without conflicts, strengthen, preserve their own and value others' health, instill in children the principles of a healthy lifestyle, and strengthen motivation to study. Such technologies in elementary school include technologies for preserving and promoting health, technologies for teaching healthy lifestyles, and corrective technologies. The practical application of modern health care technologies by primary school teachers will increase the effectiveness of the educational process, primarily through the formation of value orientations aimed at preserving and strengthening the health of students.
Документ
ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У ТРЕНУВАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ СТРІЛЬЦІВ З ЛУКА
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Гуліч, О.
У статті розглянуто використання мобільних додатків у тренувальному процесі стрільців з лука. Додатки використовують для відстеження фізичної активності (Strava, Fitbit, Garmin Connect), ефективного планування тренувань та аналізу їхньої продуктивності, аналізу харчування та сну (MyFitnessPal або Lifesum), допомагають підтримувати здоровий спосіб життя та оптимізувати результати тренувань тощо. Зауважено, що використання додатків у тренувальному процесі можуть бути корисними як початківцям, так і досвідченим стрільцям, допомагаючи спортсменам поліпшити свою техніку, вдосконалити навички та досягти кращих результатів у стрільбі з лука. The article discusses the use of mobile applications in the training process of archers. Applications are used to track physical activity (Strava, Fitbit, Garmin Connect), effectively plan training and analyze their performance, analyze nutrition and sleep (MyFitnessPal or Lifesum), help maintain a healthy lifestyle and optimize training results, etc. It is noted that the use of applications in the training process can be useful for both beginners and experienced shooters, helping athletes to improve their technique, improve their skills and achieve better results in archery.
Документ
APPLICATION OF AUGMENTED REALITY (AR) AND VIRTUAL REALITY (VR) IN PHYSICAL EDUCATION
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Gulich, I.
AR and VR technologies can make PE more accessible to students with disabilities or limitations by providing alternative ways to participate in physical activities. Virtual environments can be customized to accommodate different skill levels, allowing all students to engage in meaningful physical education experiences, to practice movements and exercises in a safe and controlled environment. Examples demonstrate the diverse applications of AR and VR in physical education, from enhancing engagement and motivation to providing personalized feedback and accommodating diverse learning needs. As technology continues to advance, the potential for AR and VR to transform PE experiences will only grow, making physical education more enjoyable, accessible, and effective for students of all ages and abilities. Технології доповненої і віртуальної реальності можуть зробити фізкультуру більш доступною для учнів з інвалідністю або обмеженнями, надаючи альтернативні способи участі у фізичній активності. Віртуальне середовище можна налаштувати відповідно до різних рівнів навичок, що дає змогу всім учням брати участь у змістовних заняттях фізичною культурою, практикувати рухи та вправи в безпечному та контрольованому середовищі. Приклади демонструють різноманітне застосування доповненої і віртуальної реальності у фізичному вихованні: від посилення залучення і мотивації до надання персоналізованого зворотного зв'язку і задоволення різноманітних навчальних потреб. З розвитком технологій потенціал доповненої і віртуальної реальності для трансформації уроків фізкультури лише зростатиме, роблячи фізичне виховання більш приємним, доступним і ефективним для учнів різного віку і здібностей.
Документ
Методичні рекомендації до практичних занять з навчальної дисципліни «Міжнародне приватне право» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 081 Право
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Шевченко, Л. А.
У представлених методичних рекомендаціях розглянуто навчальну дисципліну «Міжнародне приватне право», яка є обов’язковим освітнім компонентом освітніх програм спеціальності 081 Право. Метою викладання навчальної дисципліни «Міжнародне приватне право» є оволодіння здобувачами освіти необхідними компетентностями у сфері предмета і методу регулювання міжнародного приватного права, його джерел та механізму реалізації норм, що містяться в них, правового положення іноземних фізичних і юридичних осіб, регулювання відносин власності, авторського, патентного права, зовнішньоекономічних операцій, міжнародного цивільного процесу, колізійно-правової регламентації проблем сімейного і трудового характеру та інших областей правового регулювання міжнародних відносин приватного (цивілістичного) напряму. The presented methodological recommendations consider the academic discipline "International private law", which is a mandatory educational component of the educational programs of the specialty 081 Law. The purpose of teaching the educational discipline "International private law" is to acquire the necessary competences in the field of the subject and method of regulation of international private law, its sources and the mechanism of implementation of the norms contained in them, the legal status of foreign individuals and legal entities, the regulation of property relations, copyright , patent law, foreign economic operations, international civil proceedings, conflict-of-law regulation of family and labor problems and other areas of legal regulation of international relations of a private (civil) direction.
Документ
СУЧАСНИЙ СТАН ДЕНДРОФЛОРИ МІСЬКОГО САДУ ІМЕНІ Т. Г. ШЕВЧЕНКА м. ХАРКОВА
(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024-03-19) Журавльова, І. М.; Тур, М. Б.
У публікації розглянуто стан дендрофлори Міського саду імені Т. Г. Шевченка м. Харкова. Метою роботи було проведення інвентаризації дендрофлори Міського саду імені Т. Г. Шевченка м. Харкова, виявлення її таксономічної структури. Об’єктом досліджень була дендрофлора Міського саду імені Т. Г. Шевченка м. Харкова. В процесі дослідження було встановлено, що дендрофлора Міського саду імені Т. Г. Шевченка м. Харкова складає 48 видів, 35 родів, 16 родин та 3 відділи. На даний час досліджена не вся територія саду, для встановлення повного видового складу, кількості екземплярів та проведення таксономічного аналізу дослідження потребує доопрацювань в майбутньому. The publication examines the state of the dendroflora of the T.G. Shevchenko City Garden in Kharkiv. The purpose of the work was to carry out an inventory of the dendroflora of the T.G. Shevchenko City Garden in Kharkiv, to identify its taxonomic structure. The object of research was the dendroflora of the T.G. Shevchenko City Garden in Kharkiv. During the research, it was established that the dendroflora of the T.G. Shevchenko City Garden in Kharkiv consists of 48 species, 35 genera, 16 families and 3 divisions. At present, not the entire territory of the garden has been investigated, in order to establish the full species composition, the number of specimens and conduct a taxonomic analysis, the study needs revisions in the future.