Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
ЦИФРОВІ ОСВІТНІ ЦЕНТРИ ЯК ІНСТИТУТИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ У ГРОМАДАХ, ЩО ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ВІЙНИ
(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Шеплякова, І. О.; Рязанова, Н. В.
У статті проаналізовано цифрові освітні центри. Зауважено, що на базі цифрових освітніх центрів можуть бути створені умови не тільки для опанування школярами знань з академічних предметів, але й для формування та сприяння розвитку соціальних навичок. Узагальнення результатів проведеного аналізу дозволило зробити висновок про те, що цифрові освітні центри (у безпечному середовищі яких забезпечується доступ дітей до освітніх ресурсів, необхідних для їхнього соціального розвитку у воєнних умовах) є дієвими інститутами соціалізації школярів у громадах, що постраждали від війни. The article analyzes digital educational centers. It was noted that on the basis of digital educational centers, conditions can be created not only for schoolchildren to master knowledge of academic subjects, but also for the formation and promotion of social skills development. Summarizing the results of the analysis made it possible to conclude that digital educational centers (in a safe environment where children have access to educational resources necessary for their social development in wartime conditions) are effective institutions for the socialization of schoolchildren in war-affected communities.
Документ
ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ CОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКІВ У КЛУБАХ ЗА ІНТЕРЕСАМИ
(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Чеховська, Г. В.; Кабусь, Н. Д.
У статті досліджено cоціально-педагогічну діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, яка є спеціально організованою діяльністю, спрямованою на соціальну та освітню підтримку учасників клубу в їхньому особистісному розвитку та соціалізації. Ця діяльність базується на інтересах учасників та спрямована на задоволення їхніх потреб, розвиток та підтримку їхніх індивідуальних здібностей, формування соціальних навичок та розвитку соціальної активності молоді. Зазначено, що залучення підлітків до активної участі у театральних проєктах сприяє їхній активній участі у діяльності клубу, розвитку лідерських якостей підлітків, творчого мислення, креативності та уяви під час роботи над виставою, навичок співпраці та комунікації, підвищенню самооцінки й упевненості в собі, формуванню гуманістичної спрямованості, відповідальності й самодисципліни як важливих компонентів соціальної й життєвої компетентності особистості. The article examines the socio-pedagogical activity of socializing teenagers in interest clubs, which is a specially organized activity aimed at social and educational support of club members in their personal development and socialization. This activity is based on the interests of the participants and is aimed at satisfying their needs, developing and supporting their individual abilities, forming social skills and developing the social activity of young people. It is noted that the involvement of teenagers in active participation in theater projects contributes to their active participation in the activities of the club, the development of leadership qualities of teenagers, creative thinking, creativity and imagination when working on a play, cooperation and communication skills, increasing self-esteem and self-confidence, forming a humanistic orientation, responsibility and self-discipline as important components of social and life competence of an individual.
Документ
ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ ФАХІВЦЯМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ПОСЛУГИ КОНСУЛЬТУВАННЯ СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ
(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Марущенко, О. В.; Макар, Л. М.
У статті проаналізовано організацію надання фахівцями соціальної роботи послуги консультування сім’ям з дітьми. Соціальне консультування є важливим методом, що допомагає фахівцю соціальної роботи здійснювати ефективну діяльність, досягати реальних результатів в роботі з сім’ями з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах. Зазначено, що консультування є найбільш важливим методом в діяльності фахівця соціальної роботи, адже дозволяє визначити причини складних життєвих ситуацій, соціально-небезпечного становища сім’ї, допомогти у вирішенні питання соціалізації сімей з дітьми, адаптації, реабілітації, а також дозволяє організовувати взаємодії між фахівцем соціальної роботи і сім’єю, засновані на довірі, взаєморозумінні і взаємодопомоги. The article analyzes the organization of providing counseling services to families with children by social work specialists. Social counseling is an important method that helps a specialist in social work to carry out effective activities, to achieve real results in working with families with children who are in difficult life circumstances. It is noted that counseling is the most important method in the activity of a social work specialist, because it allows to determine the causes of difficult life situations, the socially dangerous situation of the family, help in solving the issue of socialization of families with children, adaptation, rehabilitation, and also allows to organize interactions between specialists social work and family, based on trust, mutual understanding and mutual assistance.
Документ
СПІВПРАЦЯ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА З ГРОМАДОЮ: РЕАЛІЗАЦІЯ МІСЦЕВИХ ПРОЄКТІВ (ДОСВІД ПОЛЬЩІ)
(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Буднікова, О. Л.; Романова, І. А.
У статті досліджено соціальну підтримку в Польщі, яка складається з соціального страхування й державної соціальної допомоги. Одним з провідних напрямів діяльності соціальних працівників територіальних осередків соціальної допомоги є розвиток потенціалу локальних громад. Інструментом розв’язання соціальних проблем є реалізація місцевих проєктів, які спираються на ресурси громади. Соціальними працівниками розробляється програма, початком якої є проведення масових соціально-мистецьких чи спортивних заходів в осередку, що активізує мешканців і зацікавлює у подальшій співпраці. Під час таких заходів виявляються ресурси, на які можна спиратися в процесі роботи (активні мешканці, лідери). The article examines social support in Poland, which consists of social insurance and state social assistance. One of the leading areas of activity of social workers of territorial centers of social assistance is the development of the potential of local communities. A tool for solving social problems is the implementation of local projects that rely on community resources. Social workers are developing a program, the beginning of which is the holding of mass socio-artistic or sports events in the center, which activates residents and interests them in further cooperation. During such events, resources are revealed that can be relied upon in the work process (active residents, leaders).
Документ
НЕФОРМАЛЬНІ ОБ’ЄДНАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Мільська, О. В.; Єсіна, Н. О.
У статті розглянуто процес соціалізації студентської молоді в неформальних об’єднаннях. Зазначено, що неформальне молодіжне об’єднання це об’єднання, що виникають самочинно, стихійно і не мають офіційно зафіксованої та закріпленої законодавством чи підзаконними актами структури. Характерними особливостями такої соціальної групи (організації, об’єднання) є: високий рівень згуртованості та міцні зв’язки між її членами; орієнтація на взаємодію один на один під час передачі інформації; відсутність ясності щодо кінцевих цілей діяльності групи; наявність системи управління, що одночасно ґрунтується на традиціях, консенсусі і неформальному контролі і залежить від ступеня групового усвідомлення. Найбільш сприятливі умови формування соціальності студентської молоді у неформальних об’єднаннях створюються в результаті клубної діяльності, що пояснюється широкими можливостями для творчості і самореалізації кожного члена клубу, розвитку здібностей і нахилів, можливістю творчого спілкування, неформальними стосунками, нерегламентованим змістом виховання. The article examines the process of socialization of student youth in informal associations. It is noted that informal a youth association is an association that arises spontaneously, spontaneously and does not have a structure officially recorded and established by legislation or by-laws. The characteristic features of such a social group (organization, association) are: a high level of cohesion and strong ties between its members; focus on one-on-one interaction during information transfer; lack of clarity regarding the ultimate goals of the group's activities; the presence of a management system that is simultaneously based on traditions, consensus and informal control and depends on the degree of group awareness. The most favorable conditions for the social formation of student youth in informal associations are created as a result of club activities, which is explained by the wide opportunities for creativity and self-realization of each member of the club, the development of abilities and inclinations, the possibility of creative communication, informal relationships, unregulated content of education.