Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

ISSN 2521-6961

EKhNPUIR– (Electronic Kharkiv National Pedagogical University Institutional Repository) – відкритий електронний архів (репозитарій) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

В EKhNPUIR розміщено електронні повнотекстові документи наукового та навчально-методичного призначення, створені науковцями, викладачами, аспірантами, магістрантами, а також студентами університету.

Наповнення Репозитарію регламентується Положенням про електронний архів, затвердженим Вченою радою ХНПУ імені Г. С. Сковороди від 08.02.2021 року.

Положення про репозитарій ХНПУ імені Г. С. Сковороди

Авторський договір

Реєстрація нового користувача

Інструкція реєстраціі документів

Приклади бібліографічного опису документів

Для індексації публікацій світовими рейтингами радимо розміщувати електронні версії публікацій у форматах DOC або PDF з розпізнаванням, заповнювати поля "заголовок", "анотація" та "ключові слова" українською та англійською мовами.

Розміщення наукових робіт студентів здійснюється за умови наявності рекомендації наукового керівника.

Наукові публікації прохання передавати: repository@hnpu.edu.ua

За питаннями роботи з репозитарієм звертатись до бібліотеки
вул. Алчевських, 29 кім. 131, т. 717-10-34

 

Останні подання

Документ
КОМПЛЕКСНЕ ПОЄДНАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ КОМПОНЕНТІВ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ, ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ»
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-23) Місостов, Т. Ю.
Стаття присвячена аналізу навчального курсу «Методика викладання історії в профільній школі, закладах фахової передвищої та вищої освіти», який викладається для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня першого року навчання на факультеті історії і права ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Автором розглянуті основні теоретик0-методологічні складові навчального курсу, програмні компетентності та результати навчання, а також висвітлено важливий процес поєднання традиційних та інноваційних методів викладання історії. Зокрема, на конкретних прикладах показано впровадження у викладанні навчального курсу різноманітних інноваційних технологій, а також використання практичного досвіду сучасних теоретиків-науковців та методистів-практиків. Проаналізовано низку відповідних навчально-методичних заходів (методичних вебінарів, вебінарів-практикумів, методичних майстер-класів та ін.), які проводяться протягом викладання курсу і спрямовані на вивчення й подальше використання практичного досвіду реалізації інновацій та новаторських підходів у сучасній методиці викладання історії. The article is devoted to the analysis of the educational course “Methodology of teaching history in a specialized school, institutions of professional pre-higher and higher education", which is taught to students of higher education of the second (master's) level of the first year of study at the Faculty of History and Law of the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The author considered the main theoretical and methodological components of the training course, program competencies and learning outcomes, as well as highlighted the important process of combining traditional and innovative components of the course. In particular, concrete examples show the implementation of various innovative technologies in the teaching of the educational course, as well as the use of practical experience of modern theoreticians-scientists and meteorologists-practitioners. A number of relevant educational and methodical activities (methodical webinars, webinars-workshops, methodical workshops, etc.) are analyzed. They were held during the teaching of the course and are aimed at the study and further use of the practical experience of implementing innovations and innovative approaches in modern methods of teaching history.
Документ
Актуальні проблеми методики навчання історії, правознавства, громадянської освіти та географії
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-23)
Збірник містить статті науково-педагогічних працівників, студентів та викладачів закладів середньої освіти, присвячені актуальним проблемам методики навчання історії, правознавства, громадянської освіти та географії. Увага авторів зосереджена на різних аспектах навчання в умовах пандемії COVID-19 і повномасштабної збройної агресії РФ проти України; використанні традиційних та інноваційних методів навчання; ролі історії та інших гуманітарних/суспільних дисциплін у формуванні громадянської свідомості й національно-патріотичному вихованні. The collection contains articles by researchers, students and teachers of secondary education institutions devoted to topical issues of teaching methods of history, jurisprudence, civic education and geography. The authors focus on various aspects of teaching in the context of the COVID-19 pandemic and Russia's full-scale armed aggression against Ukraine; the use of traditional and innovative teaching methods; the role of history and other humanities/social sciences in shaping civic consciousness and national-patriotic education.
Документ
Щодо внеску професора М. Ф. Сумцова в історико-краєзнавче вивчення Сумщини.
(Видавнича група «Наукові перспективи» ; Громадська організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2024) Місостов, Т. Ю.
Стаття присвячена висвітленню та аналізу внеску видатного харківського професора Миколи Федоровича Сумцова в історико-краєзнавче вивчення Сумського регіону. Автором акцентовано увагу на безпосередній зв’язок локальної історії окремих українських історико-географічних регіонів з загальною Історією України, визначено роль локальних історій розвитку окремих регіонів, як, так званих, «пазлів» та основних складових, з яких складається вся загальноукраїнська історія. Висвітлені особливості та характерні ознаки початкового етапу та поступового подальшого розгортання історико-краєзнавчого руху на території сучасної Сумської області з кінця ХVІІІ - до початку ХХ століть. Проаналізовано загальну картину розвитку історико-краєзнавчих досліджень на Сумщині, починаючи з перших кроків вивчення місцевої історії краю окремих дослідників-краєзнавців у кінці ХVІІІ століття до появи цілої низки історико-краєзнавчих досліджень, стосовно даного регіону, з боку, так званого, «професійного наукового десанту» з сусідніх губерній. В статті розглянуто основні причини дослідницької уваги професора М.Ф. Сумцова до вивчення старовини саме території Сумського регіону. Насамперед, серед них виділено родинні зв’язки харківського дослідника-етнографа з Сумщиною, а також географічне входження південно-східної частини Сумщини до території Слобожанщини, історико-краєзнавчим вивченням якої й займався все життя цей видатний вчений. Автором виокремлені праці М.Ф. Сумцова, які містять значний об’єм етнографічних матеріалів, зібраних дослідником саме в повітах Сумщини. Висвітлено та проаналізовано результати наукових експедицій вченого до окремих повітів Сумського регіону, в рамках роботи спеціального комітету по улаштуванню ХІІ археологічного з’їзду. Прослідковано активну збиральницьку діяльність видатного слобожанського краєзнавця-етнографа в селах та містечках Сумщини, з метою зібрання колекцій етнографічного характеру для, очолюваного ним, Етнографічного музею в Харкові. Визначені тісні зв’язки та співпраця М.Ф. Сумцова з представниками місцевого історико-краєзнавчого руху, зокрема з відомим дослідником-краєзнавцем Охтирщини О.Д. Твердохлібовим. З’ясовано визначну роль М.Ф. Сумцова в особистому становленні О.Д. Твердохлібова, як дослідника та фахівця з локальної історії місцевого краю. Проведено підсумковий аналіз характерних особливостей дослідницької діяльності М.Ф. Сумцова на Сумщині та його внеску в історико-краєзнавче вивчення даного регіону. The article is devoted to the coverage and analysis of the contribution of the prominent Kharkiv professor Mykola Fedorovych Sumtsov to the historical and local studies of the Sumy region. The author focused attention on the direct connection of the local history of individual Ukrainian historical and geographical regions with the general History of Ukraine, the role of local histories of the development of individual regions, as the so-called "puzzles" and the main components that make up the entire all-Ukrainian history, is defined. The features and characteristic features of the initial stage and the gradual further development of the historical and local history movement on the territory of the modern Sumy region from the end of the 18th to the beginning of the 20th centuries are highlighted. The author analyzed the general picture of the development of historical and local history research in the Sumy region, starting with the first steps of studying the local history of the region by individual local history researchers at the end of the 18th century before the appearance of a whole series of historical and local studies, regarding this region, by the so-called "professional scientific landing party" from neighboring provinces. The article discusses the main reasons for the research attention of Professor M.F. Sumtsov to study the antiquity of the territory of the Sumy region. First of all, among them, the family ties of the Kharkiv researcher-ethnographer with Sumy Oblast are highlighted, as well as the geographical entry of the south-eastern part of the Sumy region into the territory of the Slobozhan region, the historical and regional study of which this outstanding scientist was engaged in all his life. The author selected the works of M.F. Sumtsov, which contain a significant amount of ethnographic materials collected by the researcher in the districts of Sumy Oblast. The results of the scientist's scientific expeditions to certain counties of the Sumy region, as part of the work of the special committee for organizing the 12th archaeological congress, were highlighted and analyzed. The active collecting activity of the outstanding local ethnographer from Slobojan was followed in the villages and towns of Sumy Oblast, with the aim of gathering ethnographic collections for the Ethnographic Museum in Kharkiv, headed by him. The close ties and cooperation of M.F. Sumtsov with representatives of the local historical and regional history movement, in particular, with the well-known researcher-local historian of Okhtyrschyna O.D. Tverdokhlibovym. The prominent role of M.F. Sumtsov in the personal development of O.D. Tverdokhlibov, as a researcher and specialist in the local history of the local region. A final analysis of the characteristic features of the research activity of M.F. Sumtsov in Sumy Oblast and his contribution to the historical and regional study of this region.
Документ
Освіта збереже Україну!
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10)
У збірнику відображено тези IІІ Всеукраїнських Прокопенківських читань, присвячених ушануванню пам’яті доктора педагогічних наук, професора, академіка Національної академії педагогічних наук України, заслуженого працівника народної освіти України, Почесного громадянина м. Харкова Прокопенка Івана Федоровича. Він містить роздуми і спогади, пов’язані з постаттю великого педагога сучасності, його думками про націєтворчу місію Вчителя, роль педагогічних університетів як унікальних освітньо-виховних і культурно-духовних центрів підготовки вчителів. Матеріали стануть у пригоді науковцям, учителям, докторантам, аспірантам, викладачам закладів вищої освіти, практичним працівникам у галузі освіти. The collection reflects the theses of the III All-Ukrainian Prokopenko Readings dedicated to the memory of Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Academician of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Honoured Worker of Public Education of Ukraine, Honorary Citizen of Kharkiv Ivan Prokopenko. It contains reflections and memories related to the figure of the great teacher of our time, his thoughts on the nation-building mission of the Teacher, the role of pedagogical universities as unique educational, cultural and spiritual centres of teacher training. The materials will be useful for scholars, teachers, doctoral students, postgraduates, teachers of higher education institutions, and practitioners in the field of education.
Документ
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ВПРАВ СТРЕТЧИНГУ НА ВІДНОВЛЕННЯ СПОРТСМЕНОК ПІСЛЯ ТРЕНУВАЛЬНИХ НАВАНТАЖЕНЬ НА ЕТАПІ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ В СПОРТИВНІЙ АЕРОБІЦІ
(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-25) Григор’єва, І.; Кравчук, Т.; Санжарова, Н.
У дослідженні розкрито ефективність використання вправ стретчингу з метою відновлення спортсменок груп базової підготовки зі спортивної аеробіки після тренувальної діяльності. З цією метою розроблено комплекси вправ стретчингу, спрямовані на відновлення дівчат, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки на етапі базової підготовки для використання в тренувальній діяльності. Експериментально перевірено ефективність впливу запропонованих вправ на рівень та швидкість відновлення досліджуваних після тренувальних навантажень. Доведено, що найбільш позитивно використання засобів стретчингу в кінці тренування впливає на ЧСС та відчуття фізичної і розумової втоми. The study revealed the effectiveness of using stretching exercises for the purpose of recovery of female athletes of groups of basic training in sports aerobics after training activities. For this purpose, complexes of stretching exercises aimed at the recovery of girls specializing in sports aerobics at the stage of basic training for use in training activities have been developed. The effectiveness of the influence of the proposed exercises on the level and speed of recovery of the subjects after training loads was experimentally verified. It has been proven that the most positive use of stretching tools at the end of training affects the heart rate and the feeling of physical and mental fatigue.