Кафедра психологічної та педагогічної антропології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра психологічної та педагогічної антропології за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 142
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ЗНЗ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2008) Костіна, В. В.; Мельник, Ю. Б.; Микитюк, С. О.; Яресько, К. В.У посібнику наведено робочу програму активної соціально-педагогічної практики в загальноосвітніх навчальних закладах, яка є компонентом підготовки студентів вищих навчальних закладів педагогічного фаху зі спеціальності „соціальна педагогіка”, розкрито способи оволодіння професійними функціями соціального педагога спрямовані на розвиток компетентності студентів. Ця практика виступає важливою умовою формування майбутнього професіоналізму. Рекомендовано для студентів і викладачів вищих навчальних закладів. В пособии освещена рабочая программа активной социально-педагогической практики в общеобразовательных учебных заведениях, которая является компонентом подготовки студентов высших учебных заведений педагогического профиля по специальности "социальная педагогика", раскрыты способы овладения профессиональными функциями социального педагога, направленными на развитие компетентности студентов. Эта практика выступает важным условием формирования будущего профессионализма. Рекомендовано для студентов и преподавателей высших учебных заведений. The manual contains a working program of active socio-pedagogical practice in secondary schools, which is a component of training students of pedagogical specialties in the specialty "social pedagogy", reveals ways to master the professional functions of a social pedagogue aimed at developing student competence. This practice is an important condition for the formation of future professionalism. Recommended for students and teachers of higher education institutions.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2010) Костіна, В. В.; Мельник, Ю. Б.; Микитюк, С. О.; Могилка, О. П.; Яресько, К. В.У посібнику наведено робочі програми в соціальних інститутах (ЗНЗ, соціальних службах та ін.), які є компонентом підготовки студентів 5 курсу вищих навчальних закладів педагогічного фаху зі спеціальності "соціальна педагогіка", розкрито способи оволодіння професійними функціями соціального педагога, наведено методичний інструментарій тощо. Ця практика виступає важливою умовою формування майбутнього професіоналізму соціального педагога. В пособии даны рабочие программы для социальных институтов (школ, социальных служб и др.), которые являются компонентами подготовки студентов 5 курса высших учебных заведений педагогического профиля по специальности "социальная педагогика", раскрыто способы овладения профессиональными функциями социального педагога, подан методический инструментарий и т. п. Эта практика выступает важным условием формирования будущего профессионализма социального педагога. The manual contains work programs in social institutes (CEE, social services, etc.), which are a component of training 5th year students of higher educational institutions in the specialty "social pedagogy", reveals ways to master the professional functions of a social pedagogue, methodological tools and more. This practice is an important condition for the formation of future professionalism of the social educator.
- ДокументПсихологічна культура педагогічних працівників як передумова формування культури здоров’я молоді(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Мельник, Ю. Б.В статті розглянуто, що психологічна культура є запорукою певного психологічного комфорту особистості та її психічного здоров’я. Психологічна культура є важливою складовою культури людини, яка сприяє формуванню культури здоров’я особистості, нормальному розвиткові та функціонуванню всіх складових індивідуального здоров’я (фізичного, психічного, соціального, духовного). Розвиток психологічної культури має стати невід’ємною складовою підготовки майбутнього педагога, що дозволить йому компетентно виконувати покладені на нього професійні обов’язки, а також відповідати сучасним вимогам щодо збереження та зміцнення здоров’я молоді в освітньому закладі. В статье рассмотрено, что психологическая культура является залогом психологического комфорта личности и ее психического здоровья. Психологическая культура является важной составляющей культуры человека, способствующей формированию культуры здоровья личности, нормальному развитию и функционированию всех составляющих индивидуального здоровья (физического, психического, социального, духовного). Развитие психологической культуры должно стать неотъемлемой составной частью подготовки будущего педагога, что позволит ему компетентно выполнять возложенные на него профессиональные обязанности, а также отвечать современным требованиям по сохранению и укреплению здоровья молодежи в образовательном учреждении. The article considers that psychological culture is the key to psychological comfort of an individual and his/her mental health. Psychological culture is an important component of human culture, contributing to the formation of personal health culture, normal development and functioning of all components of individual health (physical, mental, social, spiritual). The development of psychological culture should become an integral part of the training of a future teacher, which will allow him/her to competently perform his/her professional duties, as well as meet modern requirements for the preservation and promotion of youth health in the educational institution.
- ДокументПрактики родинного виховання у суспільстві ризику : філософсько-освітній аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП Андреєв К. В., 2014-05-30) Дорожко, І. І.; Прокопенко, І. Ф.Розглядається родинне виховання у контекстах життєвого світу, зростання ролі освіти та її суспільних і культурних інституцій. Обґрунтовується суспільна значущість філософії освіти, розглядаються її актуальні проблеми у сучасних соціокультурних контекстах. Рассматривается семейное воспитание в контекстах жизненного мира, возрастание роли образования и его общественных и культурных учреждений. Обосновывается общественная значимость философии образования, рассматриваются ее актуальные проблемы в современных социокультурных контекстах. We consider family education in contexts of the life world, the increasing role of education and its social and cultural institutions. The social significance of the philosophy of education is substantiated, its current problems in modern sociocultural contexts are considered.
- ДокументОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ БІЛІНГВІЗМУ(Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2015) Малихіна, О. Є.У статті виокремлено, проаналізовано та узагальнено основні підходи до дослідження проблеми білігвізму (соціолінгвістичний, лінгвістичний та психолінгвістичний). В межах соціолінгвістичного підходу виявляються кореляції між соціальним та лінгвістичним аспектами білінгвізму. Лінгвістичний підхід зосереджується на питанні взаємовпливу та взаємозбагачення мов, що функціонують у білінгвальному просторі. У психолінгвістичному підході увага дослідників зосереджується на вивченні загальних закономірностей формування системи другої мови. В статье выделены, проанализированы и обобщены основные подходы к исследованию проблемы билингвизма (социолингвистический, лингвистический, психолингвистический). В рамках социолингвистического подхода выявляются корреляции между социальным и лингвистическим аспектами двуязычия. Лингвистический подход сосредотачивается на вопросах взаимовлияния и взаимообогащения языков, функционирующих в билингвальном пространстве. В психолингвистическом подходе внимание исследователей направлено на изучение общих закономерностей формирования системы второго языка. This scientific paper describes the main approaches to the bilingualism (socio-linguistic, linguistic and psycholinguistic) that were distinguished, analyzed and summarized. Within the framework of the socio-linguistic approach the correlations between the social aspect and the linguistic aspect of the bilingualism have been established. The linguistic approach is focused on the issue of mutual influence and mutual enrichment of the languages that function in the bilingual space. Using the psycholinguistic approach the researchers concentrated their attention on the studies of the general mechanisms of the formation of the system of the second language.
- ДокументФІЗІОЛОГІЧНИЙ РЕСУРС ОСОБИСТОСТІ ЯК УМОВА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ТА ЗАСІБ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Микитюк, С. О.; Микитюк, О. М.Проаналізувати сутність та основні прояви фізіологічного ресурсу особистості майбутнього педагога. Усі ці дані змушують розглядати фізичне здоров’я майбутніх учителів не тільки як важливу професійну, але й соціальну проблему. У зв’язку з цим підготовка майбутніх учителів має забезпечувати не тільки належний рівень їх фахової компетентності, оволодіння основами педагогічної техніки, а й високий рівень фізичної підготовленості. Проанализировать сущность и основные проявления физиологического ресурса личности будущего педагога. Все эти данные заставляют рассматривать физическое здоровье будущих учителей не только как важное профессиональное, но и социальную проблему. В связи с этим подготовка будущих учителей должно обеспечивать не только надлежащий уровень их профессиональной компетентности, овладение основами педагогической техники, но и высокий уровень физической подготовленности. Analyze the essence and main manifestations of the physiological resource of the personality of the future teacher. All these data make us consider the physical health of future teachers not only as an important professional, but also a social problem. In this regard, the training of future teachers should ensure not only the proper level of their professional competence, mastering the basics of pedagogical techniques, but also a high level of physical fitness.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ШЛЮБНО-СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ СТУДЕНТСЬКОЇ СІМ’Ї(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Сосніхіна, С. Є.У статті розглянуті поняття «сім’я», «молода сім’я» та «студентська сім’я». Визначені особливості студентської сім’ї як соціального інституту, проаналізовані психологічні характеристики періоду ранньої зрілості. Досліджені тенденції розвитку сучасних моделей шлюбно-сімейних стосунків. В статье рассмотрены понятия «семья», «молодая семья» и «студенческая семья». Определены особенности студенческой семьи как социального института, проанализированы психологические характеристики периода ранней зрелости. Исследованы тенденции развития современных моделей брачно-семейных отношений. The article describes the concept of «family», «young family» and «students’ family». Features of a students’ family as a social institution are defined, psychological characteristics of an early maturity period are analyzed. The tendencies of contemporary models of marriage-family relationships are explored.
- ДокументУМСТВЕННОЕ ВОСПИТАНИЕ ШКОЛЬНИКОВ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ В ПРОЦЕССЕ ОЗНАКОМЛЕНИЯ С ПРИРОДОЙ(ХНПУ им. Г. С. Сковороды, 2016) Турищева, Л. В.В статье рассмотрена взаимосвязь умственного воспитания детей и развития их мышления и речи. Вместе с развитием речи приобретаются навыки умственного труда, совершенствуется умение анализировать, объяснять, доказывать, рассуждать. Особую роль природы в развитии логического мышления и речи подчеркивал К. Ушинский. Он считал логику природы самой доступной, наглядной и полезной для ребенка. Умение наблюдать, вырабатываемое в процессе познания природы, рождает привычку делать выводы, воспитывает логику мыслей, четкость и чистоту речи – развитие мышления и речи идет как единый процесс. Одним из методов обучения, который применяется для активизации умственной деятельности детей, является беседа. Беседа – форма коллективного обсуждения темы, поэтому она требует умения слушать других, дополнить или исправить его ответ, подать реплику, задать вопрос. Для развития правильной и связной речи детей особенную ценность представляют вопросы, способствующие раскрытию причин явлений, установлению связей между ними, установлению закономерностей в сезонных изменениях природы, поскольку, отвечая, дети полнее комментируют явления, называют словом установленную связь, обозначают в своей речи последовательность развития. У статті розглянутий взаємозв'язок розумового виховання дітей і розвитку їх мислення і мовлення. Разом з розвитком мовлення набуваються навички розумової праці, вдосконалюється вміння аналізувати, пояснювати, доводити, міркувати. Особливу роль природи в розвитку логічного мислення і мови підкреслював К. Ушинський. Він вважав логіку природи найдоступнішою, наочною і корисною для дитини. Уміння спостерігати, що виробляється в процесі пізнання природи, породжує звичку робити висновки, виховує логіку думок, чіткість і чистоту мови – розвиток мислення та мовлення йде як єдиний процес. Одним із методів навчання, який застосовується для активізації розумової діяльності дітей, є бесіда. Бесіда – форма колективного обговорення теми, тому вона потребує вміння слухати інших, доповнити або виправити його відповідь, подати репліку, поставити запитання. Для розвитку правильного та зв'язного мовлення дітей особливу цінність становлять питання, які сприяють розкриттю причин явищ, встановленню зв'язків між ними, встановленню закономірностей у сезонних змінах природи, оскільки, відповідаючи, діти повніше коментують явища, називають словом встановлений зв'язок, позначають у своїй промові послідовність розвитку.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ПРОБЛЕМЫ ФОРМИРОВАНИЯ ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩЕЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ У СТУДЕНТОВ(Харківська державна академія фізичної культури, ФОП Панов А. М., 2016-06-08) Костикова, О. В.; Корсун, С. Н.; Шапошникова, И. И.; Суворова, Я. В.В статье рассмотрены психолого-педагогические аспекты теоретико-практических рекомендаций прогрессивных научных исследований по проблеме формирования здоровьесберегающей ответственности у студенческой молодежи. Проанализированы: понятие здоровьесберегающей ответственности, показатели-критерии ответственного отношения к собственному здоровью в студенческом возрасте и возможности физического воспитания при создании конструктивных психолого-педагогических условий в вузе для стимулирования здорового образа жизни в студенчестве. Представлены варианты педагогических стратегий и технологий в контексте физической культуры, которые способствуют становлению ответственного отношения к личному здоровью у студентов в сфере высшего образования. У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти теоретико-практичних рекомендацій прогресивних наукових досліджень з проблеми формування здоров'язбережувальної відповідальності у студентської молоді. Проаналізовано: поняття здоров'язбережувальної відповідальності, показники-критерії відповідального ставлення до власного здоров'я в студентському віці і можливості фізичного виховання при створенні конструктивних психолого-педагогічних умов у вузі для стимулювання здорового способу життя в студентства. Представлені варіанти педагогічних стратегій і технологій в контексті фізичної культури, які сприяють становленню відповідального ставлення до особистого здоров'я у студентів в сфері вищої освіти. The article considers psychological and pedagogical aspects of theoretical and practical recommendations advanced scientific researches on the problem of formation of health-promoting responsibility in students. Analyzed: the concept of health-responsibility, performance criteria responsible attitude to their own health in student age and ability of physical education when you create a constructive psychological-pedagogical conditions in high school to encourage healthy lifestyles in students. The options presented pedagogical strategies and technologies in the context of physical culture, which contribute to the formation of a responsible attitude towards personal health among students in higher education.
- ДокументФормування мовної особистості майбутніх педагогів: психологічний аспект(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2016-11-10) Малихіна, О. Є.У статті проаналізовано сутність поняття «мовна особистість» та підходи до її вивчення. Визначено основні напрями дослідження мовної особистості майбутнього педагога, виокремлено деякі шляхи її формування. В статье проанализированы сущность понятия «языковая личность» и подходы к ее изучению. Определены основные направления исследования языковой личности будущего педагога, выделены некоторые пути ее формирования. In the article the essence of the concept of «linguistic identity» and approaches to its study. The main areas of research linguistic identity of future teachers singled out some ways of formation.
- ДокументЕмоційний інтелект як чинник психоемоційних станів студентів в умовах іспиту(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Діса плюс», 2017-02-10) Кузнєцов, М. А.; Діомідова, Н. Ю.Монографія присвячена дослідженню ролі емоційного інтелекту у перебігу психоемоційних станів студентів у ситуації іспиту. В роботі подано визначення емоційного інтелекту та екзаменаційного стресу, подано засоби діагностики та аналіз психологічних особливостей емоційного інтелекту як детермінанти перебігу психоемоційних станів студентів в умовах іспиту. Розроблено програму цілеспрямованого формування емоційно-інтелектуальних здатностей та оволодіння засобами саморегуляції психоемоційних станів на іспиті, показано її ефективність. Для викладачів, аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей. Монография посвящена исследованию роли эмоционального интеллекта в ходе психоэмоциональных состояний студентов в ситуации экзамена. В работе даны определения эмоционального интеллекта и экзаменационного стресса, представлены средства диагностики и анализ психологических особенностей эмоционального интеллекта детерминанты течения психоэмоциональных состояний студентов в условиях экзамена. Разработана программа целенаправленного формирования эмоционально-интеллектуальных способностей и овладение средствами саморегуляции психоэмоциональных состояний на экзамене, показано ее эффективность. Для преподавателей, аспирантов, студентов гуманитарных специальностей. The monograph is devoted to the study of the role of emotional intelligence in the course of psychoemotional states of students in the situation of the exam. In the work definitions of emotional intelligence and exam stress are given, diagnostic tools and analysis of psychological features of emotional intelligence are the determinants of the course of psychoemotional states of students in the exam environment. A program for the purposeful formation of emotional and intellectual abilities and mastering the means of self-regulation of psychoemotional states in the exam is developed, and its effectiveness is shown. For teachers, postgraduates, students of humanitarian specialties.
- ДокументВища освіта у глобальних викликах XXI cтоліття(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-11) Дорожко, I. І.У данній статті розглянута вища освіта у глобальних викликах XXI cтоліття а також трансформація у контексті і вимог загальноєвропейських стандартів. В данной статье рассмотренo высшее образование в глобальных вызовах XXI век а также трансформация в контексте и требований общеевропейским стандартам. This article examines higher education in the global challenges of the twenty-first century as well as transformation in the context and requirements of pan-European standards.
- ДокументГуманістичні аспекти особистісного розвитку студентів у сучасному освітньому просторі : психоаналіз і мистецтво(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Костікова, О. В.У тезах підкреслено актуальність проблеми наукового дослідження гуманності особистості в світлі сучасних соціальних, психолого-педагогічних тенденцій. Розглянуто психокорекційна універсальність мистецтва в контексті сюрреалістичного напряму з психоаналітичними і філософськими акцентами. Позначено психоаналіз-мистецтво-виховання в освітній простір вищої школи, з метою розвиваючого ефекту при актуалізації гуманності у студентів. В тезисах подчеркнуто актуальность проблемы научного исследования гуманности личности в свете современных социальных, психолого-педагогических тенденций. Рассмотрены психокоррекционная универсальность искусства в контексте сюрреалистического направления с психоаналитическими и философскими акцентами. Обозначены психоанализ-искусство-воспитание в образовательное пространство высшей школы, с целью развивающего эффекта при актуализации гуманности у студентов. The relevance of the researched problem of person’s humanity in the light of contemporary social, pedagogical and psychological trends has been underlined in the article. Psychocorrectional universality of art in the context of surrealistic direction with psychoanalytic and philosophical accents has been analyzed. The constructiveness of implementation of interdisciplinary system “psychoanalysis-art-education” in educational space of higher school, for the purpose of developing effect when actualizing students’ humanity, has been revealed.
- ДокументБіографічний метод у дослідженні творчої особистості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Малихіна, О. Є.Тези присвячені особливостям використання біографічного методу при вивченні життєвого шляху творчої особистості. Розглядається історія виникнення біографічного методу на основні підходи до біографічних досліджень у психології. Розкриваються особливості, переваги та недоліки методу,окреслено деякі принципи біографічного дослідження закономірностей розвитку та становлення творчої особистості. Тезисы посвящены особенностям использования биографического метода при изучении жизненного пути личности. Рассматривается история возникновения биографического метода на основные подходы к биографическим исследованиям в психологии. Раскрываются особенности, преимущества и недостатки метода, определены некоторые принципы биографического исследования закономерностей развития и становления личности. The article depicts the peculiarities of use of the biographical method in the study of creative personality’s way of life. The history of emergence of the biographical method and the main approaches to the biographical researches in psychology have been revealed. The peculiarities, advantages and disadvantages of the method have been characterized. Some principles of the biographical method in the study of patterns of creative personality’s development have been outlined.
- ДокументПотреба у самореалізації як чинник розвитку творчого потенціалу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Микитюк, С. О.; Микитюк, С. С.У тезах проаналізовано аспекти і вплив творчих здібностей на ефективність діяльності. Проведено теоретичний аналіз поглядів щодо механізмів розвитку творчих здібностей через удосконалення внутрішніх складових особистісного потенціалу. В тезисах проанализированы аспекты и влияние творческих способностей на эффективность деятельности. Проведен теоретический анализ взглядов относительно механизмов развития творческих способностей через совершенствование внутренних составляющих личностного потенциала. The article analyses the aspects and impact of creative abilities on the efficiency of activities. The theoretical analysis of views on the mechanisms of development of creative abilities by upgrading the internal components of the personal potential has been carried out.
- ДокументПроблема професійної адаптації в зарубіжних вищих педагогічних навчальних закладах(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Данілич-Скакун, А. А.У тезах проаналізовані результати вивчення сучасного стану проблеми професійної адаптації майбутніх фахівців у ВНЗ Франції та США. Наведено фактори і причини, що ускладнюють процес адаптації до професійної діяльності. Розглянуто питання підвищення ефективності професійної підготовки сучасного фахівця, обґрунтовано необхідність упровадження у навчальний процес сучасних зарубіжних освітніх технологій. В тезисах проанализированы результаты изучения современного состояния проблемы профессиональной адаптации будущих специалистов в вузах Франции и США. Приведены факторы и причины, затрудняющие процесс адаптации к профессиональной деятельности. Рассмотрены вопросы повышения эффективности профессиональной подготовки современного специалиста, обоснована необходимость внедрения в учебный процесс современных зарубежных образовательных технологий. Тhe results of study of the problem of future specialists’ professional adaptation in French and the US higher educational institutions have been analyzed in the article. The factors and reasons which complicate the process of adaptation to professional activity have been characterized. The problems of increasing the efficiency of modern specialists’ professional training have been revealed. The necessity of introduction of modern foreign educational technologies in education process has been substantiated.
- ДокументПсихологічний супровід студентів педагогічного ВНЗ : психотренінг розвитку ціннісно-смислової сфери(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Сосніхіна, С. Є.Тези присвячені актуальній проблемі психологічного супроводу студентів у межах навчально-виховного процесу педагогічного ВНЗ. Розглянуто психологічні механізми реалізації ціннісно-смислової сфери. Основна увага зосереджена на розвитку та корекції ціннісно-смислової сфери сучасної студентської молоді. Запропоновано психотренінгове авторське заняття «Візуалізація мрій». Тезисы посвящены актуальной проблеме психологического сопровождения студентов в рамках учебно-воспитательного процесса педагогического вуза. Рассмотрены психологические механизмы реализации ценностно-смысловой сферы. Основное внимание сосредоточено на развитии и коррекции ценностно-смысловой сферы современной студенческой молодежи. Предложено психотренинговое авторское занятие «Визуализация желаний». The article depicts the actual problem of students’ psychological support in educational process of pedagogical universities. The psychological mechanisms of realization of value-sense sphere have been revealed. The development and correction of modern students’ value-sense sphere have been focused on. The author’s psycho-training class «Visualization of drreams» has been offered.
- ДокументОсобливості перебігу психоемоційних станів на іспиті у студентів з різним рівнем емоційного інтелекту(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Діомідова, Н. Ю.У тезах проаналізовано поняття емоційного інтелекту у вітчизняних та зарубіжних концепціях. Вивчено типологічні особливості емоційного інтелекту у студентів. Показано відмінності у перебігу психомеоційних станів студентів з різним рівнем емоційного інтелекту. Доведено провідну роль емоційного інтелекту у переживанні психоемоційних станів студентів у ситуації іспиту. В тезисах проализировано понятие эмоционального интеллекта в отечественных и зарубежных концепциях. Изучены типологические особенности эмоционального интеллекта у студентов. Показаны различия в ходе психоэмоциональных состояний студентов с разным уровнем эмоционального интеллекта. Доказана ведущая роль эмоционального интеллекта в переживании психоэмоциональных состояний студентов в ситуации экзамена. The article depicts the revelation of the concept of emotional intelligence in Ukrainian and foreign investigations. The typological peculiarities of students’ emotional intelligence hаve been studied. The differences in mental and emotional conditions of students with different levels of emotional intelligence have been presented. The leading role of emotional intelligence in experiencing mental states by students at exams has been substantiated.
- ДокументОсобливості педагогічного мислення у вчителів хімії(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Туріщева, Л. В.Тези містять короткий аналіз психологічних досліджень з теоретичних і практичних аспектів професійного мислення вчителя. Проаналізовані особливості мислення в діяльності викладача хімії. Тезисы содержат краткий анализ психологических исследований по теоретическим и практическим аспектам профессионального мышления учителя. Проанализированы особенности мышления в деятельности преподавателя химии. The article presents the short analysis of psychological researches on the theoretical and practical aspects of teacher’s professional thinking. The specific features of Chemistry teacher’s thinking in his professional activity have been characterized.
- ДокументКонфліктологія(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Дорожко, І. І.; Ходикіна, Ю. Ю.Враховуючи актуальність проблеми, розроблено навчальний курс „Конфліктологія”. Програмний матеріал відтворює сучасні погляди на конфлікт та його психологічні закономірності, основні структурні компоненти конфлікту. Вивчення загальної теорії конфлікту (типологія, причини, динаміка й основні засоби розв’язання конфліктів); психології конфлікту; технології попередження, регулювання та розв’язання конфлікту дає змогу магістрам послідовно ознайомитися з усіма конфліктологічними категоріями; виявити взаємозв’язки між ними; зрозуміти причини конфліктів у різних сферах соціальної взаємодії; розглянути особливості управління конфліктами тощо. Це сприяє формуванню у майбутніх фахівців, керівних навичок, здатності до попередження та регулювання конфліктних взаємодій тощо. Учитывая актуальность проблемы, разработан учебный курс "Конфликтология". Программный материал воспроизводит современные взгляды на конфликт и его психологические закономерности, основные структурные компоненты конфликта. Изучение общей теории конфликта (типология, причины, динамика и основные средства разрешения конфликтов) психологии конфликта; технологии предупреждения, регулирования и разрешения конфликта позволяет магистрам последовательно ознакомиться со всеми конфликтологическими категориями; выявить взаимосвязи между ними; понять причины конфликтов в различных сферах социального взаимодействия; рассмотреть особенности управления конфликтами и тому подобное. Это способствует формированию у будущих специалистов, руководящих навыков, способности к предупреждению и регулированию конфликтных взаимодействий и тому подобное. Given the relevance of the problem, a training course "Conflictology" was developed. The program material reproduces modern views on the conflict and its psychological laws, the main structural components of the conflict. The study of the general theory of conflict (typology, causes, dynamics and basic means of conflict resolution) psychology of conflict; technologies for the prevention, regulation and resolution of conflict allows masters to consistently familiarize themselves with all conflict categories; identify the relationship between them; understand the causes of conflicts in various areas of social interaction; consider features of conflict management and the like. This contributes to the formation of future specialists, leadership skills, the ability to prevent and regulate conflict interactions and the like.