Кафедра психологічної та педагогічної антропології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Дорожко, І.; Малихіна, О.; Туріщева, Л.У публікації проаналізовано проблему створення безпечного освітнього середовища, яка особливої значущості набуває в умовах сьогодення, що актуалізує потребу в підготовці майбутніх педагогів до його забезпечення. Підготовка майбутніх педагогів передбачає оволодіння ними загальних і спеціальних компетентностей щодо створення безпечного освітнього середовища, що сприятиме повноцінному пізнавальному й особистісному розвитку дитини. Реалізація освітнього процесу в умовах воєнного стану актуалізує потребу в опануванні майбутніми педагогами знаннями та навичками щодо дій в екстремальних ситуаціях, забезпечення власного професійного здоров’я і психологічної підтримки учнів, розвитку в здобувачів комунікативної та соціально-психологічної компетентності, культури професійного здоров’я і позитивної Я-концепції. The publication analyzes the problem of creating a safe educational environment, which is of particular importance in today's conditions, which actualizes the need to prepare future teachers to ensure it. The preparation of future teachers involves mastering general and special competencies in creating a safe educational environment, which will contribute to the full cognitive and personal development of the child. The implementation of the educational process under martial law highlights the need for future teachers to acquire knowledge and skills regarding actions in extreme situations, ensuring their own professional health and psychological support for students, and developing communicative and socio-psychological competence, a culture of professional health, and a positive self-concept in students.
- ДокументМоделі життєтворчості у сучасних соціокультурних контекстах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-10)Збірка включає матеріали викладачів, здобувачів вищої освіти та аспірантів, вчителів шкіл, учнів, вихователів ЗДО, які подано до участі у науково-практичній on-line конференції 10 жовтня 2024 р. The collection includes report materials of lecturers, students of higher education and postgraduates, school teachers, pupils, teachers of a preschool educatuion institutions, which were given to participate in university scientific and practical on-line conference 10 October 2024.
- ДокументВивчення проблем розвитку лідерських soft skills компетенцій сучасних здобувачів ЗВО(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Актуальність даної теми не викликає сумнівів, оскільки вона розкриває важливі аспекти забезпечення ефективності функціонування сучасної системи освіти, досліджує розвиток soft skills (м’яких навичок) учасників освітнього процесу, майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Сучасні виклики в освіті, такі як перехід до дистанційного навчання, вимагають гнучкості та високого рівня лідерських якостей від особистості. Оптимізація та вдосконалення управлінського процесу відбувається в контексті нової парадигми – лідерської, де акцент робиться на розвитку лідерів, здатних адаптуватися до змін та впроваджувати інноваційні підходи в освітню систему. Actuality of this theme is no doubt because it opens important aspects for providing effective functioning of modern educational system, research development of soft skills of participants of educational process, future educators of preschool education institutions. Modern challenges in education, such as transition to distance learning, demand flexibility and high level of leadership qualities from personality. Optimization and improvement of management process is taking place in context of new paradigm such as leadership, where accent on development of leaders who possible to adaptation to changes and improve innovation approach to educational system.
- ДокументРозвиток «soft skills» у підлітків із порушенням слуху(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2024) Туріщева, Л. В.; Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.У статті розглядаються проблеми розвитку «soft skills» у підлітків з порушенням слуху. Проаналізовано підходи до поняття «soft skills» у вітчизняній науці, представлено огляд формування «soft skills» на різних вікових етапах, надано увагу прийомам формування «soft skills». The article deals with the problems of soft skills development in adolescents with hearing impairment. The approaches to the concept of soft skills in the national science are analyzed, an overview of the formation of soft skills at different age stages is presented, and attention is paid to the methods of forming soft skills.
- ДокументОсобливості проведення бібліотерапії в умовах відеозустрічі з учнями з порушенням слуху(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024-04-17) Туріщева, Л.; Дорожко, І.; Малихіна, О.У статті проаналізовано особливості методу бібліотерапії як спеціального корекційного впливу на людину за допомогою читання спеціально підібраної літератури для підтримання її психічного стану. Визначено умови його ефективності у роботі з дітьми з вадами слуху. The article analyses the peculiarities of the method of bibliotherapy as a special corrective influence on a person by reading specially selected literature to maintain his/her mental state. The conditions of its effectiveness in working with children with hearing impairments are determined.