Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 55
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументFormation of Emotional-Volitional Culture of Future Policemen in the Course of Vocational Training(LUMEN Publishing House, 2018-06) Zelenskiy, R.; Popova, O.; Sokolovskyi, V.; Stashchak, M.The article is devoted to revision of a problem of formation of the emotional-volitional culture of future policemen in the course of vocational training. It is predetermined by the increase of intensity and force of stressful factors which influence negatively on their mentality, moral and physical state during performance of professional duties. At the stage of theoretical development of a problem was made a hypothesis that formation of emotional-volitional culture of future policemen will be effective if in the course of their vocational training provide the following issues: 1) development of resistant motivation in cadets to mastering emotional-volitional culture as professionally significant quality; 2) application of pedagogical tools in educational process (forms, methods, means) which requires demonstration of emotions and volitional qualities of the personality; 3) stimulation of cadets to self-improvement of emotional-volitional culture. For testing the made hypothesis were used the following methods: theoretical (philosophical, psychological and pedagogical analysis with the purpose of conceptual construct determination and grounds of pedagogical conditions of formation of emotional-volitional culture of future policemen); empirical (questioning, testing, conversations, polls, pedagogical experiment); mathematical statistics (arithmetic mean of, Pearson criterion χ?). 358 cadets from Kharkiv National University of Internal Affairs participated in a research. They formed the experimental group (180 persons) and the control group (178 persons). Results. The efficiency of pedagogical conditions implementation of formation of the emotional-volitional culture of future policemen in the course of vocational training was proved during the experimental work which included classes, extracurricular educational activities, in particular, the educational club «Fan of extreme» and also practical training of cadets. In a general number of cadets with the high level of formation of emotional-volitional culture in the experimental group increased by 30% whereas in a control group the appropriate increase was only 12%. At the same time, the number of cadets with the low level of formation of emotional-volitional culture decreased in the experimental group by 24%, in control group by 18%. Conclusions. Defined pedagogical conditions of formation of the emotional-volitional culture of future policemen were checked by scientific experiment and could be realized in the course of vocational training at the higher education establishments of Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Стаття присвячена перегляду проблеми формування емоційно-вольової культури майбутніх поліцейських у процесі професійної підготовки. Це зумовлено збільшенням інтенсивності та сили стресових факторів, які негативно впливають на їх ментальність, моральний та фізичний стан під час виконання професійних обов'язків. На етапі теоретичної розробки проблеми була висунута гіпотеза, що формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів буде ефективним, якщо в процесі їх професійної підготовки передбачити наступні питання: 1) розвиток стійкої мотивації у курсантів до оволодіння емоційними -вольова культура як професійно значуща якість; 2) застосування педагогічного інструментарію у навчальному процесі (форми, методи, засоби), що вимагає демонстрації емоцій та вольових якостей особистості; 3) стимулювання курсантів до самовдосконалення емоційно-вольової культури. Для перевірки зробленої гіпотези були використані такі методи: теоретичний (філософський, психолого-педагогічний аналіз з метою визначення концептуальної конструкції та підстав педагогічних умов формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів); емпіричні (опитування, тестування, бесіди, опитування, педагогічний експеримент); математична статистика (середнє арифметичне значення, критерій Пірсона χ?). У дослідженні взяли участь 358 курсантів Харківського національного університету внутрішніх справ. Вони сформували експериментальну групу (180 осіб) та контрольну групу (178 осіб). Результати. Ефективність реалізації педагогічних умов формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів у процесі професійної підготовки була доведена під час експериментальної роботи, яка включала заняття, позакласні навчальні заходи, зокрема, просвітницький клуб «Шанувальник екстремуму», а також практична підготовка курсантів. Загалом кількість курсантів з високим рівнем сформованості емоційно-вольової культури в експериментальній групі зросла на 30%, тоді як у контрольній групі відповідний приріст становив лише 12%. У той же час кількість курсантів із низьким рівнем сформованості емоційно-вольової культури зменшилась в експериментальній групі на 24%, у контрольній - на 18%. Висновки. Визначені педагогічні умови формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів перевірялися науковим експериментом і могли бути реалізовані в ході професійної підготовки у вищих навчальних закладах МВС України. Статья посвящена рассмотрению проблемы формирования эмоционально-волевой культуры будущих полицейских в процессе профессиональной подготовки. Это обусловлено увеличением интенсивности и силы стрессовых факторов, которые негативно влияют на их ментальность, моральный и физический состояние во время выполнения профессиональных обязанностей. На этапе теоретической разработки проблемы была выдвинута гипотеза, что формирование эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров будет эффективным, если в процессе их профессиональной подготовки предусмотреть следующие вопросы: 1) развитие устойчивой мотивации у курсантов к овладению эмоциональными волевых культура как профессионально значимое качество; 2) применение педагогического инструментария в учебном процессе (формы, методы, средства), что требует демонстрации эмоций и волевых качеств личности; 3) стимулирование курсантов к самосовершенствованию эмоционально-волевой культуры. Для проверки сделанной гипотезы были использованы следующие методы: теоретический (философский, психолого-педагогический анализ с целью определения концептуальной конструкции и оснований педагогических условий формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров) эмпирические (опрос, тестирование, беседы, опросы, педагогический эксперимент); математическая статистика (среднее арифметическое значение, критерий Пирсона χ?). В исследовании приняли участие 358 курсантов Харьковского национального университета внутренних дел. Они сформировали экспериментальную группу (180 человек) и контрольную группу (178 человек). Результаты. Эффективность реализации педагогических условий формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров в процессе профессиональной подготовки была доказана в ходе экспериментальной работы, которая включала занятия, внеклассные учебные мероприятия, в частности, просветительский клуб «Поклонник экстремума», а также практическая подготовка курсантов. В целом количество курсантов с высоким уровнем сформированности эмоционально-волевой культуры в экспериментальной группе выросла на 30%, тогда как в контрольной группе соответствующий прирост составил всего 12%. В то же время количество курсантов с низким уровнем сформированности эмоционально-волевой культуры уменьшилась в экспериментальной группе на 24%, в контрольной - на 18%. Выводы. Определены педагогические условия формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров проверялись научным экспериментом и могли быть реализованы в ходе профессиональной подготовки в высших учебных заведениях МВД Украины.
- ДокументInfluence of means of parterre gymnastics on physical fitness of young athletes in acrobatic rock and roll(Health, sport, rehabilitation, 2020-06-16) Kravchuk, T.; Golenkova, Yu.; Sanzharova, N.; Katrechko, I.The aim: to determine the effectiveness of the use of means of parterre gymnastics for physical training at the initial stage of longterm training in acrobatic rock and roll. Material and methods. The study involved 28 children 6-7 years (14 girls and 14 boys) engaged in acrobatic rock and roll the first year. Research methods: Study and analysis of scientific-pedagogical and special-methodical literature; analysis of the curriculum for acrobatic rock and roll, rules and videos of competitions; interview of coaches; pedagogical experiment; pedagogical control tests (testing); methods of mathematical statistics. Results. As a result of the study, a statistically significant positive effect of parterre gymnastics exercises on the level of development of individual physical abilities of young athletes was revealed. Introduction to the educational and training process of young athletes engaged in acrobatic rock ' n ' roll plot complexes of parterre gymnastics for 3 months, contributed to a significant increase in performance: forward tilt, splits, lifting the torso in the air for 1 min. and lifting straight legs in the vise, as well as three somersaults forward (at p <0.05). Conclusions. Priority physical qualities necessary for effective training of young athletes in acrobatic rock and roll are revealed. Among them: flexibility, strength and coordination abilities. On the basis of the analysis of anatomical, physiological and psychological features of the development of children engaged in rock and roll at the initial stage of long-term training, the exercises of parterre gymnastics of a plot orientation are selected. Implemented in the initial training groups. High efficiency of use of means of orchestra gymnastics for development of mobility in hip joints, strength of muscles of a trunk and legs and coordination of movements at children of primary school age who are engaged in acrobatic rock-n-roll at the initial level is experimentally proved. Мета: визначити ефективність використання засобів партерної гімнастики для фізичної підготовки на початковому етапі багаторічного тренування в акробатичному рок-н-ролі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 28 дітей 6-7 років (14 дівчат та 14 хлопчиків), що займалися акробатичним рокн-ролом перший рік. Методи дослідження: Вивчення й аналіз науково-педагогічної і спеціально-методичної літератури; аналіз навчальної програми з акробатичного рок-н-ролу, правил та відеозаписів змагань; опитування тренерів; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження виявлено статистично вірогідний позитивний вплив вправ партерної гімнастики на рівень розвитку окремих фізичних здібностей юних спортсменів. Так, уведення до навчально-тренувального процесу юних спортсменів, що займаються акробатичним рок-н-ролом сюжетних комплексів партерної гімнастики протягом 3 місяців сприяло значному зростанню показників тестів нахил вперед, шпагати, піднімання тулуба в сід за 1 хв. та піднімання прямих ніг у висі, а також три перекиди вперед (при p<0,05). Висновки. Виявлено пріоритетні фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки юних спортсменів у акробатичному рокн-ролі, зокрема гнучкість, силові і координаційні здібності; На основі аналізу анатомо-фізіологічних і психологічних особливостей розвитку дітей, що займаються рок-н-ролом на початковому етапі багаторічного тренування, підібрано вправи партерної гімнастики сюжетної спрямованості. Впроваджено їх у групах початкової підготовки. Експериментально доведено високу ефективність використання засобів партерної гімнастики для розвитку рухливості у тазостегнових суглобах, сили м’язів тулуба і ніг, та координованості рухів у дітей молодшого шкільного віку, що займаються акробатичним рок-н-ролом на початковому рівні. Мета: визначити ефективність використання засобів партерної гімнастики для фізичної підготовки на початковому етапі багаторічного тренування в акробатичному рок-н-ролі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 28 дітей 6-7 років (14 дівчат та 14 хлопчиків), що займалися акробатичним рокн-ролом перший рік. Методи дослідження: Вивчення й аналіз науково-педагогічної і спеціально-методичної літератури; аналіз навчальної програми з акробатичного рок-н-ролу, правил та відеозаписів змагань; опитування тренерів; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження виявлено статистично вірогідний позитивний вплив вправ партерної гімнастики на рівень розвитку окремих фізичних здібностей юних спортсменів. Так, уведення до навчально-тренувального процесу юних спортсменів, що займаються акробатичним рок-н-ролом сюжетних комплексів партерної гімнастики протягом 3 місяців сприяло значному зростанню показників тестів нахил вперед, шпагати, піднімання тулуба в сід за 1 хв. та піднімання прямих ніг у висі, а також три перекиди вперед (при p<0,05). Висновки. Виявлено пріоритетні фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки юних спортсменів у акробатичному рокн-ролі, зокрема гнучкість, силові і координаційні здібності; На основі аналізу анатомо-фізіологічних і психологічних особливостей розвитку дітей, що займаються рок-н-ролом на початковому етапі багаторічного тренування, підібрано вправи партерної гімнастики сюжетної спрямованості. Впроваджено їх у групах початкової підготовки. Експериментально доведено високу ефективність використання засобів партерної гімнастики для розвитку рухливості у тазостегнових суглобах, сили м’язів тулуба і ніг, та координованості рухів у дітей молодшого шкільного віку, що займаються акробатичним рок-н-ролом на початковому рівні. Цель: определить эффективность использования средств партерной гимнастики для физической подготовки на начальном этапе многолетней тренировки в акробатическом рок-н-ролле. Материал и методы. В исследовании приняли участие 28 детей 6-7 лет (14 девушек и 14 мальчиков), занимавшихся акробатическим рокн-роллом первый год. Методы исследования: Изучение и анализ научно-педагогической и специально-методической литературы; анализ учебной программы по акробатического рок-н-ролла, правил и видеозаписей соревнований; опрос тренеров; педагогический эксперимент; педагогические контрольные испытания (тестирование); методы математической статистики. Результаты. В результате исследования выявлено статистически достоверный положительное влияние упражнений партерной гимнастики на уровень развития отдельных физических способностей юных спортсменов. Так, введение в учебно-тренировочного процесса юных спортсменов, занимающихся акробатическим рок-н-роллом сюжетных комплексов партерной гимнастики в течение 3 месяцев способствовало значительному росту показателей тестов наклон вперед, шпагаты, поднимание туловища в сед за 1 мин. и поднимание прямых ног в висе, а также три кувырки вперед (при p <0,05). Выводы. Выявлены приоритетные физические способности, необходимые для эффективной подготовки юных спортсменов в акробатическом рокн-ролле, в частности гибкость, силовые и координационные способности; На основе анализа анатомо-физиологических и психологических особенностей развития детей, занимающихся рок-н-роллом на начальном этапе многолетней тренировки, подобрано упражнения партерной гимнастики сюжетной направленности. Внедрена их в группах начальной подготовки. Экспериментально доказана высокая эффективность использования средств партерной гимнастики для развития подвижности в тазобедренных суставах, силы мышц туловища и ног, и скоординированности движений у детей младшего школьного возраста, занимающихся акробатическим рок-н-роллом на начальном уровне.
- ДокументInfluence of Strength Fitness Classes on the Development of Motor Abilities of High School Students(OVS LLC, 2023-03-30) Derkach, S.; Khudolii, O.; Golenkova, Yu.The purpose of study is to determine the effectiveness of the influence of strength fitness on the development of motor abilities of high school students. Materials and methods. The study was conducted on the basis of secondary school No. 55 Kharkiv in several stages. During the study, two groups were created: experimental and control. The control and experimental groups included 10 boys of 10 grade each. In the control group, lessons were held on the module “Gymnastics” according to the thematic plan. And in the experimental group the lessons content included: strength fitness, stretching exercises and aerobic combinations. Special attention was paid to the preparation of muscles for performing the exercises of the main part of the lesson - strength training. Research methods: study, synthesis and comparative analysis of literature and other sources on the research issue; observation; questionnaires, diagnosis of well-being, activity, mood according to the WAM method, testing of motor readiness, methods of mathematical statistics. Results. According to the study results, in the experimental group was found a probable improvement in the state of activity by 11.3 points (p<0.01) and mood by 12.7 points (p<0.01). This indicates the positive impact of strength fitness exercises, modern music accompaniment and the corresponding load on these indicators. In the control group under the program of the variable module “Gymnastics” we observed an improvement in strength abilities such as flexion and extension of the arms in the abutment position by 3.8 (p<0.05). Indicators of motor abilities of students in the experimental group at the end of the trial had probable shifts towards improvement: shuttle run 4×9 m by 0.9 sec. (p<0.01), flexion and extension of the arms in the abutment position by 3.9 times (p<0.05), flexion and extension of the arms in suspension by 1.5 times (p<0.05), bent suspension by 7.4 sec. (p<0.001), jump in length from the place by 7.4 cm (p<0.05), flexibility (torso inclination) by 3.1 cm (p<0.001). Conclusions. The use of recreational fitness in physical education classes in high school students not only contributes to an increase in the level of motor abilities, but also improves the emotional state of students. Through a combination of physical education, aerobic exercise, stretching, strength fitness, breathing exercises, visualization, high school students noted an improvement in well-being, mood, and activity. Мета дослідження полягає у визначення ефективності впливу занять силовим фітнесом на розвиток рухових здібностей старшокласників. Матеріали і методи. Дослідження проводилося на базі ЗОШ № 55 м. Харків у декілька етапів. У ході дослідження було створено дві групи: експериментальна та контрольна. До контрольної та експериментальної групи увійшли по 10 хлопців 10 класу. В контрольній групі проводились уроки за модулем «Гімнастика» згідно тематичного плану. А в експериментальній групі проводились уроки, до змісту яких були включені: силовий фітнес, вправи стречінгу та аеробні комбінації. Особлива увага приділялася підготовці м›язів до виконання вправ основної частини уроку – силового тренінгу. Методи дослідження: вивчення, синтез та порівняльний аналіз літератури та інших джерел за темою дослідження; спостереження; анкетування, діагностика самопочуття, активності, настрою за методикою САН, тестування рухової підготовленості, методи математичної статистики. Результати. За результатами дослідження було виявлено в експериментальній групі, вірогідне покращення стану активності на 11,3 бали (p<0,01) та настрою на 12,7 балів (p<0,01). Що свідчить про позитивний вплив вправ силового фітнесу, сучасного музичного супроводу та відповідного навантаження на ці показники. В контрольній групі за програмою варіативного модулю «Гімнастика» ми спостерігали покращення силових здібностей таких як, згинання та розгинання рук в упорі лежачи на 3,8 (p<0,05). Показники рухових здібностей учнів експериментальної групи наприкінці експерименту мали вірогідні зрушення в бік покращення: човниковий біг 4×9 м на 0,9 сек. (p<0,01), згинання та розгинання рук в упорі лежачі на 3,9 раз (p<0,05), згинання та розгинання рук у висі на 1,5 рази (p<0,05), вис на зігнутих руках на 7,4сек. (p<0,001), стрибок у довжину з місця на 7,4см (p<0,05), гнучкість (нахил тулуба) на 3,1см (p<0,001). Висновки. Використання оздоровчих видів фітнесу на уроках фізичної культури в учнів старших класів сприяє не тільки підвищенню рівня показників рухових здібностей, а й покращює емоційний стан учнів. Завдяки поєднанню на уроці фізичної культури аеробних вправ, стречингу, силового фітнесу, дихальних вправ, візуалізації учні старших класів відмітили покращення самопочуття, настрою та підйом активності.
- ДокументMethods of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics(Health, sport, rehabilitation, 2020-06-10) Kravchuk, T.; Bybel, S.; Slastina, O.; Kovalenko, A.The aim - to substantiate and experimentally test the method of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics. Material and methods. The study involved 20 students of Kharkiv institutions of higher education engaged in sports aerobics in groups of sports improvements. At the time of the experiment, the subjects were 17 to 20 years old. Method of research. Theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature; analysis of rules and videos of competitions; pedagogical experiment; expert evaluation; methods of mathematical statistics. Results. As a result of the study, a method of teaching and improving the technique of performing gymnastic exercises for students of higher educational institutions specializing in sports aerobics was developed. It is proved that the introduction in the educational and training process of students engaged in sports aerobics, special exercises that gradually lead to the implementation of gymnastic elements, and at the same time partially develop the necessary physical abilities contribute to their more effective assimilation and improvement. In particular, the execution quality control all gymnastic exercises (emphasis angle flairs out with 360° rotation; emphasis high angle; planche apart the legs; sagittal balance with the grip on the leg and rotate 360°; libel spin with the prop hands on the floor) in the experimental group, unlike the control, increased on average by 50%. Conclusions. Thus, the paper highlights the main groups of gymnastic elements provided by the current rules of competition in sports aerobics. The method of training students specializing in sports aerobics to perform these elements is developed. Experimental verification of the effectiveness of the developed technique was carried out. Мета: обґрунтувати та експериментально перевірити методику навчання гімнастичним вправам студенток, що займаються спортивною аеробікою. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 студенток харківських закладів вищої освіти, що займалися спортивною аеробікою у групах спортивного вдосконалення. На час експерименту досліджуваним виповнилося від 17 до 20 років. Методи дослідження. Теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічний експеримент; експертна оцінка; методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження розроблено методику навчання та удосконалення техніки виконання гімнастичних вправ для студенток закладів вищої освіти, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки. Доведено, що впровадження в навчальнотренувальний процес студенток, які займаються спортивною аеробікою, спеціальних вправ, що поступово підводять до виконання гімнастичних елементів і при цьому частково розвивають необхідні фізичні здібності сприяє більш ефективному їх засвоєнню і удосконаленню. Зокрема, якість виконання всіх гімнастичних контрольних вправ (упор кутом ноги нарізно назовні з поворотом на 360°; упор високий кут; горизонтальний упор ноги нарізно; сагітальна рівновага із захватом рукою ноги і поворотом на 360°; лібела з опорою руками об підлогу) у експериментальній групі, на відміну від контрольної, зросла в середньому на 50%. Висновки. Таким чином, в роботі виділено основні групи гімнастичних елементів, передбачених діючими правилами змагань зі спортивної аеробіки. Розроблено методику підготовки студенток, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки до виконання цих елементів. Здійснено експериментальну перевірку ефективності розробленої методики. Цель: обосновать и экспериментально проверить методику обучения гимнастическим упражнениям студенток, занимающихся спортивной аэробикой. Материал и методы. В исследовании приняли участие 20 студенток харьковских учреждений высшего образования, занимающихся спортивной аэробикой в группах спортивного совершенствования. На время эксперимента исследуемым исполнилось от 17 до 20 лет. Методы исследования. Теоретический анализ и обобщение научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогический эксперимент; экспертная оценка; методы математической статистики. Результаты. В результате исследования разработана методика обучения и усовершенствования техники выполнения гимнастических упражнений для студенток высших учебных заведений, специализирующихся по спортивной аэробике. Доказано, что внедрение в учебно-тренировочный процесс студенток, занимающихся спортивной аэробикой, специальных упражнений, которые постепенно подводят к выполнению гимнастических элементов и при этом частично развивают необходимые физические способности способствует более эффективному их усвоению и усовершенствованию. В частности, качество выполнения всех гимнастических контрольных упражнений (упор углом ноги врозь наружу с поворотом на 360°; упор высокий угол; горизонтальный упор ноги врозь; сагиттальное равновесие с захватом рукой за ногу и поворотом на 360°; либела с опорой руками о пол) в экспериментальной группе, в отличие от контрольной, выросла в среднем на 50%. Выводы. Таким образом, в работе выделены основные группы гимнастических элементов, предусмотренных действующими правилами соревнований по спортивной аэробике. Разработана методика подготовки студенток, специализирующихся по спортивной аэробике к выполнению этих элементов. Осуществлена экспериментальная проверка эффективности разработанной методики.
- ДокументPhysical fitness of young Greco-Roman athletes under the restrictions of the COVID-19 pandemic(Pedagogy of Health, 2022) Rusanov, R.; Vostroknutov, L.; Shi, Ke; Prusik, K.; Golenkova, Ju.The physical training of young athletes is the basis for future success in competitions. Its effectiveness depends on many factors, among which safe conditions for life support stand out. In the context of the COVID-19 pandemic, there are significant restrictions on the training of young athletes. The aim of the study is the physical training of young Greco-Roman wrestlers in the context of the COVID-19 pandemic. The study involved young athletes (boys, n=20, age 5-7 years, Kharkiv, Ukraine). The experimental group of initial training (n=10) consisted of young athletes of the first year of study (children’s sports school). The control group (n=10) consisted of children in the first year of primary school education. The study was conducted for 12 weeks. At the beginning and at the end of the study, a final testing of the level of physical fitness of boys was carried out. Tests were used to determine strength abilities, speed-strength abilities, coordination readiness and flexibility development. The study included all students whose parents agreed to participate in the study. This study was conducted by the Declaration of Helsinki and approved by the Ethics Committee of University. Positive changes in the experimental group were observed in tests characterizing the level of development of coordination abilities. During repeated testing, the experimental group was much better oriented in space when performing three rolls. This was manifested in a reduction in the time of their implementation (t=4.091; р˂0.001) and a longer balance in static conditions (t=4.11; р˂0.01). In tests for the manifestation of strength and coordination abilities, there is a tendency to positive changes. However, there was no confirmation of a likely difference between pre-test and post-test (p>0.05). In tests for flexibility, the result remained almost unchanged and even deteriorated slightly. There were very slight positive changes in other studied indicators. For the formation of basic physical fitness, it is effective to provide a greater variety of training means and to maximize the focus on the game method of training. The process of training wrestlers of this age should be directed mainly to the development of coordination abilities. Фізична підготовка юних спортсменів є основою для майбутніх успіхів на змаганнях. Ефективність фізичної підготовки юних спортсменів залежить від багатьох факторів, серед яких особливе місце займають безпечні умови життєзабезпечення. В умовах пандемії COVID-19 існують значні обмеження на підготовку юних спортсменів. Метою дослідження є фізична підготовка юних борців греко-римського стилю в умовах пандемії COVID-19. У дослідженні брали участь юні спортсмени (хлопчики, n=20, вік 5-7 років, Харків, Україна). Експериментальна група початкової підготовки (n=10) складалася з юних спортсменів першого року навчання (дитяча спортивна школа). Контрольну групу (n=10) склали діти першого року навчання в початковій школі. Дослідження проводилося протягом 12 тижнів. На початку та наприкінці дослідження було проведено підсумкове тестування рівня фізичної підготовленості хлопчиків. Тести використовувалися для визначення силових здібностей, швидкісно-силових здібностей, координаційної підготовленості та розвитку гнучкості. У дослідженні брали участь всі учні, батьки яких дали згоду на проведення тестування. Це дослідження було проведено відповідно до Гельсінської декларації та схвалено етичним комітетом університету. Позитивні зміни в експериментальній групі спостерігалися в тестах, що характеризують рівень розвитку координаційних здібностей. При повторному тестуванні експериментальна група значно краще орієнтувалася в просторі при виконанні трьох перекатів. Це проявилося в скороченні часу їх виконання (t=4,091; р˂0,001) та більш тривалому утриманні рівноваги в статичних умовах (t=4,11; р˂0.01). У тестах на прояв силових і координаційних здібностей спостерігається тенденція до позитивних змін. Проте не було підтверджено вірогідної різниці між показниками до та після тестування (р>0,05). У тестах на гнучкість результат майже не змінився і навіть навіть дещо погіршився. За іншими досліджуваними показниками відбулися дуже незначні позитивні зміни. Для формування базової фізичної підготовленості ефективно забезпечити більшу різноманітність тренувальних засобів та максимальну увагу приділяти ігровому методу тренування. Процес підготовки борців цього віку повинен бути спрямований переважно на розвиток координаційних здібностей.
- ДокументPhysical fitness of young Greco-Roman athletes under the restrictions of the COVID-19 pandemic(Pedagogy Helth, 2022-12-30) Rusanov, R.; Vostroknutov, L.; Ke, S.; Prusik, K.; Golenkova, Ju.Background and Study: Aim The physical training of young athletes is the basis for future success in competitions. Its effectiveness depends on many factors, among which safe conditions for life support stand out. In the context of the COVID-19 pandemic, there are significant restrictions on the training of young athletes. The aim of the study is the physical training of young Greco-Roman wrestlers in the context of the COVID-19 pandemic. Material and Methods: The study involved young athletes (boys, n=20, age 5-7 years, Kharkiv, Ukraine). The experimental group of initial training (n=10) consisted of young athletes of the first year of study (children’s sports school). The control group (n=10) consisted of children in the first year of primary school education. The study was conducted for 12 weeks. At the beginning and at the end of the study, a final testing of the level of physical fitness of boys was carried out. Tests were used to determine strength abilities, speed-strength abilities, coordination readiness and flexibility development. The study included all students whose parents agreed to participate in the study. This study was conducted by the Declaration of Helsinki and approved by the Ethics Committee of University. Results: Positive changes in the experimental group were observed in tests characterizing the level of development of coordination abilities. During repeated testing, the experimental group was much better oriented in space when performing three rolls. This was manifested in a reduction in the time of their implementation (t=4.091; р˂0.001) and a longer balance in static conditions (t=4.11; р˂0.01). In tests for the manifestation of strength and coordination abilities, there is a tendency to positive changes. However, there was no confirmation of a likely difference between pre-test and post-test (p>0.05). In tests for flexibility, the result remained almost unchanged and even deteriorated slightly. There were very slight positive changes in other studied indicators. Conclusions: For the formation of basic physical fitness, it is effective to provide a greater variety of training means and to maximize the focus on the game method of training. The process of training wrestlers of this age should be directed mainly to the development of coordination abilities. Передумови та мета дослідження: Фізична підготовка юних спортсменів є основою для майбутнього успіху на змаганнях. Ефективність фізичної підготовки юних спортсменів залежить від багатьох факторів, серед яких особливе місце займають безпечні умови життєзабезпечення. В умовах пандемії COVID-19 існують значні обмеження щодо підготовки юних спортсменів. Метою дослідження є фізична підготовка юних борців греко-римського стилю в умовах пандемії COVID-19. Матеріал і і методи: У дослідженні взяли участь юні спортсмени (хлопчики, n=20, вік 5-7 років, м. Харків, Україна). Експериментальну групу початкової підготовки (n=10) склали юні спортсмени першого року навчання (дитяча спортивна школа). Контрольну групу (n=10) склали діти першого року навчання в початковій школі. Дослідження проводилося протягом 12 тижнів. На початку та наприкінці дослідження було проведено підсумкове тестування рівня фізичної підготовленості хлопчиків. Тести використовувалися для визначення силових здібностей, швидкісно-силових здібностей, координаційної підготовленості та розвитку гнучкості. У дослідженні брали участь всі школярі, батьки яких дали згоду на проведення тестування. Це дослідження проводилося відповідно до Гельсінської декларації та було схвалено етичним комітетом університету. Результати: Позитивні зміни в експериментальній групі спостерігалися в тестах, що характеризують рівень розвитку координаційних здібностей. При повторному тестуванні експериментальна група значно краще орієнтувалася в просторі при виконанні трьох перекатів. Це проявилося в скороченні часу їх виконання (t=4,091; р˂0,001) та більш тривалому утриманні рівноваги в статичних умовах (t=4,11; р˂0.01). У тестах на прояв силових і координаційних здібностей спостерігається тенденція до позитивних змін. Проте не було підтверджено вірогідної різниці між показниками до та після тестування (р>0,05). У тестах на гнучкість результат майже не змінився і навіть дещо погіршився. За іншими досліджуваними показниками відбулися дуже незначні позитивні зміни. Висновки: Для формування базової фізичної підготовленості ефективним є забезпечення більшої різноманітності тренувальних засобів та максимальна орієнтація на ігровий метод тренування. Процес підготовки борців цього віку повинен бути спрямований переважно на розвиток координаційних здібностей.
- ДокументPsychological recreation of overcoming failures and achieving success by young rhythmic gymnasts aged 6–8.(Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2023-05-09) Golenkova, Ju.; Kravchuk, T.; Sanzharova, N.; Potop, V.; Filon, K.Background and Study Aim. Performing physical exercises in rhythmic gymnastics requires not only physical ability, but also psychological stability and a suitable recreational environment. The satisfaction of doing gymnastic exercises is an important component of children's success. The aim of this study: to investigate the impact of psychological means of motivation and recreation, including intrinsic and extrinsic factors, on the performance and success of young gymnasts aged 6-8 in rhythmic gymnastics exercises. Передумови та мета дослідження. Виконання фізичних вправ у художній гімнастиці вимагає не лише фізичних здібностей, але й психологічної стійкості та відповідного рекреаційного середовища. Задоволення від виконання гімнастичних вправ є важливою складовою успіху дітей. Мета цього дослідження: дослідити вплив психологічних засобів мотивації та рекреації, включаючи внутрішні та зовнішні фактори, на результативність та успішність юних гімнасток 6-8 років у художній гімнастиці.
- ДокументАналіз розвитку координаційних здібностей у юних бейсболістів 10–12 років(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Гринченко, І. Б.; Буяло, В. В.; Карпунець, Т. В.Проведене тестування координаційних здібностей у юних бейсболістів групи початкової підготовки (ГПП-1) віком 10-12 і школярів відповідного віку що не займаються цим видом спорту за розробленою методикою Д.В. Агапова. Виявлена достовірна різниця (р<0,05) між показниками формування координаційних здібностей за просторовими, часовими і силовими параметрами у юних бейсболістів і школярів, що не займаються бейсболом. Проведено тестирование координационных способностей у юных бейсболистов группы начальной подготовки (ГНП-1) 10-12 лет и школьников соответствующего возраста не занимающихся этим видом спорта по разработанной методике Д.В.Агапова. Выявлена достоверная разница (р<0,05) между показателями формирования координационных способностей по пространственным, временным и силовыми параметрами у юных бейсболистов и школьников, которые не занимаются бейсболом. Coordination abilities were tested among young baseball players of the initial training group (ITG-1) including 10-12 years old players and schoolchildren of the corresponding age who are not involved in this sport according to the developed technique by D.V. Agapov. A significant difference (p <0.05) was revealed between the indicators of the formation of coordination abilities in terms of spatial, temporal and strength parameters among young baseball players and schoolchildren who are not involved in baseball.
- ДокументАНАЛІЗ СИЛОВИХ ВИДІВ ФІТНЕСУ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТОК, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ СПОРТИВНОЮ АЕРОБІКОЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Соловйова, Т.; Санжарова, Н.Спортивна аеробіка є популярним видом фізичної активності і вона може бути цікавим засобом покращення фізичного здоров'я. Заняття в секції спортивної аеробіки популярні серед студентської молоді. Цей вид спорту приваблює виконанням різноманітних елементи, таких як стрибки, оберти, рухи руками та ногами, які виконуються під музичний супровід. Спортивна аеробіка вимагає від спортсменів вміння виконувати рухи з досконалою технікою. Тому підбір засобів і методів на різних етапах багаторічної підготовки спортсменів в аеробній гімнастиці є предметом дослідження сучасних фахівців. Мета дослідження: визначити напрями силового фітнесу, які можно ефективно застосовувати у підготовці студентських команд зі спортивної аеробіки. Матеріали і методи дослідження: аналіз сучасних наукових публікацій з питань дослідження нових підходів щодо удосконалення навчально-тренувального процесу в спортивній аеробіці. Результати. Серед елементів складності в аеробній гімнастиці достатньо багато елементів, які виконуються завдяки силової витривалості та значної силової напруги. Силові тренування проводились в аеробному режимі з використанням ваги власного тілу, тренажерів та вільних обтяжень. До силового обладнання відносяться: - еластичні джгути – довгі, резинові стрічкі, -еспандери – резинові стрічки з ручками, - тренажери – обладнання, яке має систему блоків та набір вантажних плит для обтяження. Висновки. Таким чином, на теперішній час існує достатня кількість видів оздоровчого силового фітнесу з використанням доступного обладнання, розробленими програмами, які можна використовувати у підготовці спортсменок в аеробній гімнастиці. Sports aerobics is a popular form of physical activity and it can be an interesting means of improving physical health. Classes in the sports aerobics section are popular among student youth. This sport attracts with the performance of various elements, such as jumps, spins, movements of arms and legs, which are performed to the accompaniment of music. Sports aerobics requires athletes to be able to perform movements with perfect technique. Therefore, the selection of means and methods at various stages of the long-term training of athletes in aerobic gymnastics is the subject of research by modern specialists. The purpose of the study: to determine the areas of strength fitness that can be effectively applied in the training of student teams in sports aerobics. Research materials and methods: analysis of modern scientific publications on researching new approaches to improving the educational and training process in sports aerobics. The results. Among the elements of difficulty in aerobic gymnastics, there are quite a lot of elements that are performed due to strength endurance and significant strength tension. Strength training was carried out in an aerobic mode using the weight of one's own body, simulators and free weights. Power equipment includes: - elastic harnesses - long, rubber bands, - expanders - rubber bands with handles, - simulators - equipment that has a system of blocks and a set of load plates for weighting. Conclusions. Thus, at the present time, there is a sufficient number of types of strength fitness with the use of available equipment, developed programs that can be used in the training of female athletes in aerobic gymnastics.
- ДокументВИВЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМОВАНОГО НАВЧАННЯ АКРОБАТИЧНИМ ВПРАВАМ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ В БОРОТЬБІ САМБО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Красніков, К.; Кравчук, Т.У дослідженні розкрито сутність методу розпоряджень алгоритмічного типу (програмованого навчання), основою якого є використання точних, чітко визначених і послідовних розпоряджень про порядок і характер дій, що мають сприяти ефективному засвоєння техніки вправи. Вивчено можливості використання цього методу в процесі акробатичної підготовки юних борців. Складено програми навчання для найбільш поширених в одноборствах акробатичних вправ, зокрема гімнастичного моста, перекиду вперед і назад, перевороту боком та стійці на голові. Кожна програма включала наступні серії завдань: 1) підготовчі вправи, 2) вихідні і кінцеві положення, 3) вправи для засвоєння основної фази вправи, 4) завдання на уміння керувати різними параметрами рухів, при виконанні цільової вправи, 5) підвідні вправи, 6) виконання цільової вправи в різних умовах (полегшених, стандартних, ускладнених). Доведено ефективність розроблених програм, шляхом впровадження їх до навчальнотренувального процесу в групах початкової підготовки з боротьби самбо. The study revealed the essence of the method of algorithmic type orders (programmed learning), the basis of which is the use of precise, clearly defined and consistent orders about the order and nature of actions, which should contribute to the effective learning of the exercise technique. The possibility of using this method in the process of acrobatic training of young wrestlers was studied. Training programs have been compiled for the most common acrobatic exercises in martial arts, including the gymnastic bridge, forward and backward flips, side flips and headstands. Each program included the following series of tasks: 1) preparatory exercises, 2) initial and final positions, 3) exercises for mastering the main phase of the exercise, 4) tasks on the ability to manage various parameters of movements when performing the target exercise, 5) lead exercises, 6) performance of the target exercise in different conditions (easy, standard, complicated). The effectiveness of the developed programs has been proven by introducing them to the training process in groups of initial training in sambo wrestling.
- ДокументВизначення ефективності впливу засобів психологічної підготовки на емоційний стан юних гімнасток при виконанні кидкових вправ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Голенкова, Ю. В.; Філон, К. О.У статті надана характеристика сучасної художньої гімнастики. Проаналізовано проблематика ранньої спеціалізації в художній гімнастиці. Метою дослідження було визначення ефективності впливу засобів психологічної підготовки на психоемоційний стан юних гімнасток при виконанні кидкових вправ. Виявлено позитивний вплив на емоційний стан гімнасток 6-8 років, а саме на настрій, при зниженні рівня ситуативної тривожності. The article provides a description of modern rhythmic gymnastics. The problem of early specialization in rhythmic gymnastics is analyzed. The research method was to determine the effectiveness of psychological training tools on the psycho-emotional state of young gymnasts when performing children's exercises. A positive effect on the emotional state of 6-8-year-old gymnasts, namely on the mood, with a decrease in the level of situational anxiety, was revealed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОЇ ГІМНАСТИКИ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Рядинська, І. А.У статті розкрито динаміку змін рівня розвитку фізичних здібностей учнів початкових класів під впливом засобів художньої гімнастики. Показано, що досліджувані дівчата, для яких під час уроків фізичної культури впроваджувалися комплекси вправ художньої гімнастики досягли найкращих результатів у розвитку гнучкості, прудкості й координаційних здібностей, а хлопці у розвитку гнучкості та координації. В статье раскрыто динамику изменений уровня развития физических способностей учащихся начальных классов под влиянием средств художественной гимнастики. Показано, что исследуемые девушки, для которых во время уроков физической культуры внедрялись комплексы упражнений художественной гимнастики достигли лучших результатов в развитии гибкости, быстроты и координационных способностей, а ребята в развитии гибкости и координации.
- ДокументВикористання рухливих ігор у процесі підготовки юних чирлідирів(Health, sport, rehabilitation, 2019) Сластіна, О. О.; Кравчук, Т. М.; Бибель, С. А.Мета - визначити ефективність використання рухливих ігор для розвитку основних фізичних здібностей на етапі початкової підготовки в чирлідинзі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 30 дівчат 7-8 років, що займалися чирлідингом у Дитячій школі мистецтв №6 (м.Харків). Методи дослідження: вивчення й аналіз педагогічної і науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті проведеного дослідження було визначено, що для успішної змагальної діяльності в чирлідинзі на початковому етапі підготовки необхідний рівномірний гармонійний розвиток таких фізичних здібностей, як гнучкість, спритність, прудкість, сила, швидкісно-силові здібності та здібність до ритмічної діяльності. Для оптимізації розвитку цих здібностей було запропоновано рухливі ігри, розподілені на групи, відповідно до переважного впливу на фізичні здібності. Після цього протягом трьох місяців ці ігри впроваджувалися в експериментальній групі під час підготовчої та заключної частин занять. Аналіз показників фізичної підготовленості у досліджуваних експериментальної групи до та після педагогічного експерименту показав значну їх динаміку в бік покращення. Висновки. Аналіз змагальної діяльності чирлідирів, успішність якої залежить від умінь юних спортсменів виконувати велику кількість стрибків, обертальних рухів, стантів, пірамід і підтримок та швидких переміщень, обмежених майданчиком певного розміру, дозволив виявити фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки спортсменів у цьому виді спорту: гнучкість, прудкість, спритність, силові та швидкісно-силові здібності й здібність до ритмічної діяльності. Експериментальна перевірка ефективності використання ігрових засобів у процесі підготовки юних чирлідирів показала, що методично-правильно підібрані рухливі ігри при систематичному їх впровадженні в тренувальний процес можуть сприяти значному вірогідному приросту всіх необхідних юним чирлідирам фізичних здібностей. в. Цель - определить эффективность использования подвижных игр для развития основных физических способностей на этапе начальной подготовки в чирлидинге. Материал и методы. В исследовании приняли участие 30 девушек 7-8 лет, занимавшихся чирлидингом в Детской школе искусств №6 (Харьков). Методы исследования: изучение и анализ педагогической и научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогические наблюдения; педагогический эксперимент; педагогические контрольные испытания (тестирование); методы математической статистики. Результаты. В результате проведенного исследования было установлено, что для успешной соревновательной деятельности в чирлидинге на начальном этапе подготовки необходимо равномерное гармоничное развитие таких физических способностей, как гибкость, ловкость, быстрота, сила, скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Для оптимизации развития этих способностей было предложено подвижные игры, разделенные на группы, согласно преимущественного влияния на физические способности. После этого, в течение трех месяцев эти игры внедрялись в экспериментальной группе во время подготовительной и заключительной частей занятий. Анализ показателей физической подготовленности у испытуемых экспериментальной группы до и после педагогического эксперимента показал значительную их динамику в сторону улучшения. Выводы. Анализ соревновательной деятельности чирлидеров, успешность которой зависит от умений юных спортсменов выполнять большое количество прыжков, вращательных движений, стантов, пирамид и поддержек, а также быстрых перемещений, ограниченных площадкой определенного размера, позволил выявить физические способности, необходимые для эффективной подготовки спортсменов в этом виде спорта: гибкость, быстрота, ловкость, силовые и скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Экспериментальная проверка эффективности использования игровых средств в процессе подготовки юных чирлидеров показала, что методически правильно подобранные подвижные игры при систематическом их внедрении в тренировочный процесс могут способствовать значительному приросту всех, необходимых юным чирлидерам физических способностей. The purpose -to determine the effectiveness of the use of outdoor games for the development of basic physical abilities at the stage of initial training in cheerleading. Material and methods. The study involved 30 girls 7-8 years, engaged in cheerleading at the Children's school of arts №6 (Kharkiv). Research methods: study and analysis of pedagogical and scientific-methodical literature; analysis of the rules and videos of competitions; pedagogical observations; pedagogical experiment; pedagogical control tests (testing); methods of mathematical statistics. Results.As a result of the study, it was found thatfor successful competitive activity in cheerleading at the initial stage of preparation, it is necessary to evenly develop such physical abilities as flexibility, agility, speed, strength, speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. To optimize the development of these abilities, mobile games were proposed, divided into groups, according to the predominant influence on physical abilities. After that, for three months, these games were introduced in the experimental group during the preparatory and final parts of the classes. Analysis of indicators of physical fitness in the subjects of the experimental group before and after the pedagogical experiment showed significant dynamics towards improvement. Conclusions. Analysis of competitive activity of cheerleaders, the success of which depends on the skills of young athletes to perform a large number of jumps, rotational movements, stants, pyramids and supports, as well as rapid movements, limited area of a certain size, allowed to identify the physical abilities necessary for the effective preparation of athletes in this sport: flexibility, speed, agility, strength and speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. Experimental verification of the effectiveness of the use of gaming tools in the training of young cheerleaders showed that methodically correctly selected outdoor games with their systematic introduction into the training process can contribute to a significant increase in all the necessary young cheerleaders physical abilities.
- ДокументВикористання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Гринченко, І. Б.; Поліщук, С. Б.; Сірий, О. В.; Тихонова, А. О.; Чуприна, О. І.Метою статті є теоретичне узагальнення наукового супроводу використання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання. Результатом дослідження стало вивчення й узагальнення особливостей і ознак ігрового методу навчання на уроках фізичної культури. Особливе місце у дослідженні відведено питанню використання гри з навчальною метою на уроках фізичної культури. Використання рухливих і спортивних ігор у фізичному вихованні учнів, а також широке застосування ігрового методу спирається на педагогічне керівництво ігровою діяльністю. Застосування рухливих і спортивних ігор сприяє розвитку стійкого пізнавального інтересу учнів до фізичної культури через різноманітні ігрові форми, прийоми навчання. В роботі визначено специфіку ігрової діяльності на уроках фізичної культури. В межах аналізу ігрового методу визначено його властивості, наведено приклади застосування ігрового методу на уроках фізичної культури зі спортивних ігор, гімнастики, легкої атлетики. Зазначено, що спортивні ігри спираються на основні рухи, проте способи їх виконання складніші, що і зумовлює залучення учнів, особливо молодшого і середнього шкільного віку, до уроків фізичної культури. Практика фізичного виховання учнів показує, що застосування ігрового методу навчання з урахуванням вікових особливостей є вимогою сьогодення. Ігровий метод дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. У дослідженні зроблено висновок, що запровадження ігрового методу навчання з використанням рухливих і спортивних ігор має чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, обов’язково має керівника (наставника), чіткі правила і, найголовніше, підсумком його застосування є формування, розширення, засвоєння, закріплення, узагальнення умінь і навичок ігрової рухливої діяльності учнів на уроках фізичної культури. The article purpose is the theoretical generalization of the scientific support in the use of game teaching method in the field of physical education. The result of the study is the research and generalization of game teaching method at physical training lessons, the issues of its features and characteristics. The special place is given to the problem of using games for educational purposes at physical training lessons. The use of sport games in learners’ physical education, as well as the widespread use of game method is based on the pedagogical guidance of play activities. The use of sport games promotes the development of learners’ stable cognitive interest in physical education through the variety of game learning forms. The specifics of game activity at physical training lessons are determined. Within the analysis of the game teaching method its properties are determined; the examples at lessons of gymnastics, athletics, and sport games are given. It is noted that sport games are based on basic movements, but the ways of their implementation are more complex, which leads to the learners’ involvement, especially at primary and secondary school ages at physical training lessons. The practice of learners’ physical training shows that the use of game teaching method, taking into account the ages, is the nowadays requirement. The game teaching method allows making an ordinary lesson interesting and exciting. The study concludes that the usage of game teaching method with sport games has a clear didactic task, a game design; a game must have a leader (mentor), clear rules and, the most important, the result of the method is the development, growth, mastering, consolidation, and generalization of skills in game activity by all learners at physical training lessons.
- ДокументВПЛИВ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ЗАСОБІВ ФІТНЕСУ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ЮНИХ СПОРТСМЕНОК ЗІ СПОРТИВНОЇ АЕРОБІКИ(Український державний університет імені Михайла драгоманова, 2023-12-21) Голенкова, Ю. В.; Кіраш, І. Ю.Напрямки застосування оздоровчого фітнесу настільки ж різноманітні та різнобічні, як і самі види оздоровчого фітнесу. Сучасні тенденції розвитку напрямку фітнесу довели, що сьогодні майже не існує обмежень в застосуванні фітнес-методів, оскільки оздоровчий фітнес немає чітких стандартів, а навпаки дає можливість міксувати, поєднувати та в кожній конкретній ситуації обирати саме такий комплекс вправ, який би максимально допоміг у реалізації поставленої мети. В даній праці розглядається вплив сучасних засобів фітнесу на розвиток фізичних якостей юних спортсменок зі спортивної аеробіки. Результати дослідження показали, що застосування додаткових фітнес засобів під час стандартного навчально-тренувального процесу зі спортивної аеробіки мають позитивний вплив на показники розвитку фізичних здібностей спортсменок і можуть мати місце в підготовчому процесі на постійній основі. The directions of application of health fitness are as diverse and versatile as the types of health fitness themselves. Modern trends in the development of the direction of fitness have proved that today there are almost no restrictions in the use of fitness methods since health fitness does not have clear standards, but on the contrary makes it possible to mix, combine, and in each specific situation choose exactly such a set of exercises that would help as much as possible in realizing the goal. In this work, the influence of modern fitness tools on the development of physical qualities of young athletes in sports aerobics is considered. According to the results of the study, it was found that the use of fitness programs in the educational and training process in sports aerobics contributes to a likely improvement in the results of the following control standards: lifting the legs to a right angle in the height on the gymnastic wall by 3.06 times (p < 0.01); stop angle, legs apart by 2.5s (p < 0.05); flexion and extension of the arms in the stop lying 2.45 times (p < 0.05); full-length twine (left by 3.06 cm (p < 0.01) and right by 2.19 cm (p < 0.05)); jumping out of a deep squat improved by 2.21 times (p < 0.05). Less likely to improve the results of jumping in place with a rotation of 360 ° by 1.94 times (p < 0.1). To increase the level of physical training of young athletes involved in sports aerobics, fitness programs were proposed, including exercises with yoga elements, exercises with a rope, gymnastics tape, gymnastics bench and wall. According to the results of the implementation of these programs in the training process of young athletes, there were likely improvements in the results of testing strength, flexibility, explosive strength and coordination. Therefore, it can be argued that the developed additional fitness programs have a positive effect on the development of physical qualities of athletes in sports aerobics.
- ДокументВПЛИВ ВПРАВ ЙОГИ НА РОЗВИТОК ГНУЧКОСТІ ГІМНАСТОК 12-13 РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Гладких, М.; Кравчук, Т.Стаття присвячена вивченню ефективності використання вправ йоги для розвитку гнучкості дівчат раннього підліткового віку, що займаються художньою гімнастикою. У дослідженні розглянуто вправи йоги, які могли б сприяти розвитку гнучкості у дівчат 12-13 років, що займаються художньою гімнастикою. Доведено, що інтеграція елементів йоги у вигляді спеціально складених комплексів у тренувальні програми гімнасток може стати ефективним способом поліпшення показників гнучкості і, отже, спортивних результатів вцілому. The article is devoted to the study of the effectiveness of using yoga exercises to develop the flexibility of girls of early teenage age engaged in rhythmic gymnastics. The study examines yoga exercises that could promote the development of flexibility in 12-13-year-old girls engaged in artistic gymnastics. It has been proven that the integration of yoga elements in the form of specially designed complexes into training programs of gymnasts can be an effective way to improve flexibility indicators and, therefore, sports results as a whole.
- ДокументВПЛИВ ГНУЧКОСТІ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНІКИ ПЛАВЦЯ БРАСИСТА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Кривошлик, Д.Сучасна техніка плавання способом брас доволі варіативна. Існує три варіанти техніки плавання цим способом. Спортсмени високого класу більшою мірою використовують нашаровуючу техніку з хвилеподібними рухами тіла, яка вимагає значного розвитку гнучкості і безпосередньо рухливості тих суглобів, які приймають активну участь в рухах. Але техніка може бути досконалою лише тоді коли спортсмен зможе виконувати рухи значно більші за своєю амплітудо, що дозволить виконувати технічні рухи економніше та легше. В даній роботі розглядається рухливість суглобів, оскільки для плавання способом брас не потрібна сумарна рухливість в суглобах всього тіла, що визначає загальну гнучкість, а найбільшого розвитку рухливості потребують суглоби шийного та поперекового відділів хребта, плечові, кульшові, колінні та гомілковостопні суглоби. Основним завданням цього дослідження є визначення сучасних тенденцій розвитку рухливості суглобів; техніки плавання способом брас та впливу рухливості суглобів на техніку плавання способом брас за даними літератури. The modern technique of breaststroke swimming is quite variable. There are three variants of swimming technique in this way. High-class athletes increasingly use a layering technique with wave-like movements of the body, which requires a significant development of flexibility and direct mobility of those joints that take an active part in the movements. But the technique can be perfect only when the athlete can perform movements that are significantly larger in amplitude, which will allow performing technical movements more economically and easily. In this work, the mobility of the joints is considered, since for breaststroke swimming, total mobility in the joints of the whole body is not required, which determines the overall flexibility, and the joints of the cervical and lumbar spine, shoulder, hip, knee and ankle joints need the greatest development of mobility. The main task of this study is to determine the current trends in the development of joint mobility; breaststroke swimming technique and the influence of joint mobility on breaststroke swimming technique according to the literature.
- ДокументВплив занять боксом на розвиток організму(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Яровий, М.; Вострокнутов, Л. Д.У статті розкрито фізіологічні зміни, що спостерігаються під час спортивної діяльності боксера. The article reveals the physiological changes observed during the boxer's sports activities.
- ДокументВПЛИВ ЗАНЯТЬ З AQUA JOGGING НА ПОКАЗНИКИ РІВНЯ ТРЕНОВАНОСТІ ГІМНАСТОК ВІКОМ 15-17 РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Голенкова, Ю.; Висоцький, Д.Дослідження спрямоване на вивчення впливу тренувань з Aqua Jogging на рівень фізичної підготовленості гімнасток у віці 15-17 років. Мета дослідження – експериментально перевірити вплив занять з Aqua Jogging на показники рівня тренованості гімнасток віком 15-17 років. Учасники. В експерименті взяли участь дівчата віком 15-17 років, які займаються художньою гімнастикою (n=12). Методи організації дослідження – педагогічні спостереження, бесіди, анкетування, тест САН, аналіз наукової літератури, методи математичної статистики обробки отриманих результатів. Результати: Аквафітнес на даний час слід розглядати як один із популярних інноваційних фізкультурно-оздоровчих технологій, який можна використовувати у навчально-тренувальному процесі спортсменів. У порівнянні показників тестування Гарвардського степ-тесту відбулися позитивні статистично достовірні зміни таких даних: ЧСС1– на 11,1с. (p0,001); ЧСС2 – на 14,0с. (p0,001); ЧСС3 – на 16,6с. (p0,001) та оцінка рівня тренованості – на 24,1 бали (p0,001). Також вірогідних змін набули показники тесту САН, які свідчать про зниження активності – на 23,9 бали (p0,001) та покращення настрою – на 10,3 бали (p<0,05), а виявлені зміни самопочуття не є статистично вірогідними. Висновки: Застосування розробленої системи тренувань з Aqua Jogging сприяло покращенню рівня тренованості усієї досліджувальної групи, що підтверджує свою ефективність застосування в навчально-тренувальному процесі гімнасток. The study aimed to investigate the effects of Aqua Jogging training on the physical fitness level of 15-17-year-old gymnasts. The purpose is to experimentally examine the impact of Aqua Jogging sessions on the fitness level indicators of 15-17-year-old gymnasts. Participants: The experiment involved 12 girls aged 15-17 years, engaged in artistic gymnastics. Methods of research organization: Pedagogical observations, interviews, surveys, SAN tests, analysis of scientific literature, and methods of mathematical statistical analysis of the obtained results. Results: Aqua-fitness is currently considered one of the popular innovative physical and recreational technologies that can be used in athletes' educational and training processes. Comparative analysis of the Harvard Step Test indicators revealed statistically significant positive changes in the following data: HR1 - by 11.1 s (p <0.001); HR2 - by 14.0 s (p <0.001); HR3 - by 16.6 s (p <0.001) and the assessment of the fitness level - by 24.1 points (p <0.001). Significant changes were also observed in the SAN test indicators, indicating a decrease in activity by 23.9 points (p <0.001) and an improvement in mood by 10.3 points (p <0.05), while the changes in well-being - a decrease by 1.9 points (p> 0.05) were not statistically significant. Conclusions: Implementing the Aqua Jogging training system improved the fitness level of the entire research group, confirming its effectiveness in the educational and training process of gymnasts.
- ДокументВПЛИВ ЗАСОБІВ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ НА ВИКОНАННЯ КИДКОВИХ ВПРАВ З ПРЕДМЕТАМИ ЮНИМИ ГІМНАСТКАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-27) Голенкова, Ю.; Санжарова, Н.; Філон, К.Метою дослідження є визначення впливу психологічної підготовки на виконання кидкових елементів з предметом юними гімнастками. Матеріали і методи дослідження: в дослідженні взяли участь 20 юних гімнасток віком 6-8 років. В дослідженні використовувались наступні методи: метод аналізу й узагальнення нормативної документації, наукової, педагогічної та навчально- методичної літератури; психологічні методи тестування (тести для оцінки мотиваційної сфери особистості (за Т.Елерсом), тестування рівня технічної підготовки гімнасток при виконанні елементів «ризику» з обручем, методи математичної статистики. В результаті дослідження було виявлено, що застосування засобів психологічної підготовки в тренувальному процесі з гімнастками віком 6-8 років для удосконалення виконання кидкових вправ з обручем, підвищує рівень мотивації до досягнення успіху, що, в свою чергу, впливає на підвищення рівня технічного виконання елементів «ризику» з предметом у юних гімнасток. The purpose of the study is to determine the influence of psychological training on the performance of throwing elements with the object of young gymnasts. Research materials and methods: 20 young gymnasts aged 6-8 took part in the research. The following methods were used in the research: the method of analysis and generalization of normative documentation, scientific, pedagogical and educational and methodological literature; psychological testing methods (tests for assessing the motivational sphere of the personality (according to T. Ehlers), testing the level of technical training of gymnasts when performing elements of "risk" with a hoop, methods of mathematical statistics. As a result of the study, it was found that the use of psychological training tools in the training process with gymnasts aged 6-8 years to improve the performance of throwing exercises with a hoop increases the level of motivation to achieve success, which, in turn, affects the increase in the level of technical performance of elements " of risk" with the subject in young gymnasts.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »