Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 67
- ДокументЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ШВИДКІСНО-СИЛОВОЇ ПІДГОТОВКИ ЮНИХ ДЗЮДОЇСТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Вострокнутов, Л.; Яровий, В.У статті схарактеризовано швидкісно-силову підготовку дзюдоїстів. Дзюдоїсти присвячують чимало часу на тренуваннях удосконаленню фізичної підготовки та техніко-тактичних навичок за допомогою спеціальних методів тренування або шляхом поєднання загальних і спеціальних методів. Зауважено, що проблема розвитку швидкісно-силових якостей спортсменів є об’єктом досліджень багатьох авторів. Фахівці зазначають, що досягнення високих спортивних результатів у дзюдо залежить від рівня розвитку зазначених якостей спортсменів. Установлено, що рівень швидкісно-силової підготовленості спортсменів значно підвищується під час виконання основних вправ на максимальній швидкості. Ефективними засобами розвитку цієї якості є спеціальні вправи, структура та характер нервово-м’язових зусиль, які максимально наближені до основних рухів у дзюдо. The article describes the speed-strength training of judoists. Judoists devote a lot of time during training to improving physical fitness and technical and tactical skills using special training methods or by combining general and special methods. It is noted that the problem of developing speed-strength qualities of athletes is the object of research by many authors. Experts note that achieving high sports results in judo depends on the level of development of the specified qualities of athletes. It has been established that the level of speed-strength preparedness of athletes increases significantly when performing basic exercises at maximum speed. Effective means of developing this quality are special exercises, the structure and nature of neuromuscular efforts, which are as close as possible to the basic movements in judo.
- ДокументФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ В СПОРТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Баламутова, Н.; Курило, І.У статті розглянуто мотиваційну сферу особистості. На пріоритетність мотивів, особливості структури мотивів впливають специфіка виду спорту, рівень спортивних досягнень, вік, стать, спортивний стаж спортсмена, а також самооцінка особистих якостей. Формування мотивації в спорті є складним процесом, що вимагає врахування індивідуальних особливостей спортсменів, їхніх цілей і зовнішніх факторів. Створення позитивного середовища і регулярна похвала за досягнення та зусилля сприяє підвищенню самооцінки й мотивації. Різноманітність тренувань і використання різних тренувальних методик та програм посилює інтерес спортсменів. Надання спортсменам можливості брати участь у прийнятті рішень щодо свого тренувального процесу, проведення тренінгів із психологічної підготовки задля розвитку стресостійкості, концентрації та інших важливих якостей також є засобом формування спортивної мотивації. The article considers the motivational sphere of the personality. The priority of motives, the features of the structure of motives are influenced by the specifics of the sport, the level of sports achievements, age, gender, sports experience of the athlete, as well as self-assessment of personal qualities. The formation of motivation in sports is a complex process that requires taking into account the individual characteristics of athletes, their goals and external factors. Creating a positive environment and regular praise for achievements and efforts helps to increase self-esteem and motivation. The variety of training and the use of various training methods and programs increases the interest of athletes. Providing athletes with the opportunity to participate in making decisions regarding their training process, conducting trainings on psychological preparation to develop stress resistance, concentration and other important qualities is also a means of forming sports motivation.
- ДокументТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ТА ЗАБАВ З ОСНОВАМИ АНІМАЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Голенкова, Ю. В.; Рядинська, І. А.; Голенкова, А. С.Методичні рекомендації «Теорія і методика викладання рухливих ігор та забав з основами анімації» до проведення лекційних, практичних занять, організації самостійної роботи, підготовки до підсумкової атестації містять організаційно-методичні вказівки, перелік завдань залікових модулів, робочий тематичний план та тематику індивідуальної самостійної роботи здобувачів освіти за модульною системою, питання для обговорення, конструктивні, творчі завдання. Завдання для самопідготовки, питання для самоконтролю допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Methodical recommendations "Theory and methodology of teaching mobile games and fun with the basics of animation" for lectures, practical classes, organization of independent work, preparation for the final certification contain organizational and methodological instructions, a list of asks of test modules, a working thematic plan and topics for individual independent work of applicants for education on a modular system, discussion questions, constructive, creative tasks. Tasks for self-training, questions for self-control will help applicants for higher education to analytically comprehend the content of lectures, optimize educational activities during classroom sessions, organize self-training, rationally carry out self-training for final certification.
- ДокументРОЗВИТОК СПЕЦІАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ У ПОВТОРНОМУ ТРЕНУВАННІ З ВИКОРИСТАННЯМ РІЗНИХ ІНТЕРВАЛІВ ВІДПОЧИНКУ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024-09-24) Баламутова, Н. М.; Клімакова, С. М.; Котов, М. С.Методика виховання спеціальної витривалості плавця передбачає використання великого обсягу швидкісних вправ у повторному методі тренування. При цьому багато фахівців вважають, що більш успішне підвищення рівня розвитку спеціальної витривалості досягається при чергуванні тренувальних навантажень з різною швидкістю плавання. Однак з великої кількості робіт нам зовсім не зустрілися роботи відносно пауз відпочинку між серіями в повторному тренуванні. В статті визначено вплив інтервалів відпочинку між серіями повторень у повторному тренуванні на функціональний стан спортсменів та змагальний результат. Представлено методику розвитку спеціальної витривалості плавців на базовому етапі підготовки з допомогою повторного методу тренувань. В ході дослідження були використані педагогічні спостереження; планування тренувального процесу; усне опитування тренерів і спортсменів; середні показники часу спортсменів у повторному тренуванні 8 х100 м в/с; різниця середніх показників часу долання відрізків у повторному тренуванні 8 х100 м в/с; методи математичної статистики за програмою SPSS: одновибірковий критерій Колмогорова-Смірнова; непараметричні методи - двовибірковий критерій Колмогорова- Смірнова. The methodology for developing a swimmer's specific endurance involves using a large volume of speed exercises within a repeated training method. Many experts believe that alternating training loads with varying swimming speeds leads to more successful improvement in the level of specific endurance development. However, despite a large number of studies, we did not come across any research on rest intervals between sets in repeated training. This article identifies the impact of rest intervals between sets in repeated training on athletes' functional state and competitive performance. The methodology for developing swimmers' specific endurance at the basic training stage using the repeated training method is presented. The study utilized pedagogical observations; analysis of training process planning and accounting documents; oral surveys of coaches and athletes; average time indicators of athletes in repeated training (8 x 100 m freestyle); the difference in average time indicators for covering distances in repeated training (8 x 100 m freestyle); and mathematical statistics methods using the SPSS program: Kolmogorov-Smirnov one-sample test; non-parametric methods – Kolmogorov-Smirnov two-sample test.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОГО ПЛАВАННЯ У ПІДВИЩЕННІ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІВЧИН 17-21 РОКІВ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2024) Шейко, Л. В.; Баламутова, Н. М.У ході дослідження вивчено особливості фізичної підготовленості та зміни показників фізичної працездатності молодих жінок 17-21 років під впливом систематичних занять спортивно-оздоровчим плаванням. Метою нашого дослідження було дати оцінку ефективності використання засобів спортивно-оздоровчого плавання для підвищення фізичної підготовленості молодих жінок 17-21 років. У дослідженні взяли участь 38 молодих жінок, які відвідують групи ЗФП та групи оздоровчого плавання басейну «Акварена» м. Харкова. Досліджувані жінки були розділені на контрольну (КГ, n=20) та експериментальну (ЕГ, n=18) групи. Спеціалізовані заняття у групах загальної фізичної підготовки та заняття у групах оздоровчого плавання проходили протягом дев'яти місяців, 2-3 рази на тиждень, тривалість одного заняття складала 45 хвилин. Під час збору даних застосовувалися такі методи: аналіз літературних джерел; метод тестів; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод математичної обробки даних дослідження. У роботі представлені матеріали які показують, що використання засобів спортивно-оздоровчого плавання сприяло суттєвій оптимізації основних показників фізичної підготовленості молодих жінок, які відвідують заняття спортивно-оздоровчим плаванням (швидкості, сили, спритності, швидкісно-силових здібностей), зростання їх аеробних можливостей і рівня загальної фізичної працездатності. Після формуючого експерименту всі використані у дослідженні показники у жінок експериментальної групи, які займалися спортивно-оздоровчим плаванням, були достовірними та кращими, ніж у молодих жінок контрольної групи, які займалися за традиційною програмою длягруп ЗФП на суші. Отримані результати дають підстави для використання спортивно-оздоровчого плавання для підвищення ефективності процесу фізичног овиховання молоді та молодих жінок зокрема. In the course of the study, the peculiarities of physical fitness and changes in indicators of physical performance of young women aged 17-21 under the influence of systematic sports and recreational swimming were studied. The purpose of our study was to assess the effectiveness of using sports and recreational swimming to improve the physical fitness of young women aged 17-21. 38 young women who attend the ZFP groups and health swimming groups of the "Akvarena" pool in Kharkiv took part in the study. The studied women were divided into control (CG, n = 20) and experimental (EG, n = 18) groups. Specialized classes in groups of general physical training and classes in recreational swimming groups were held for nine months, 2-3 times a week, the duration of one class was 45 minutes. The following methods were used during data collection: analysis of literary sources; test method; pedagogical experiment; pedagogical observation; method of mathematical processing of research data. The work presents materials that show that the use of sports and health swimming facilities contributed to the significant optimization of the main indicators of physical fitness of young women who attend sports and health swimming classes (speed, strength, agility, speed and strength abilities), the growth of their aerobic capabilities and level general physical capacity. After the formative experiment, all the indicators used in the study in the women of the experimental group, who were engaged in recreational swimming, were reliable and better than in the young women of the control group, who practiced according to the traditional program for the ZFP groups on land. The obtained results provide grounds for the use of recreational swimming to increase the effectiveness of the process of physical education of young people and young women in particular.