Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 64
- ДокументРОЗВИТОК СПЕЦІАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ У ПОВТОРНОМУ ТРЕНУВАННІ З ВИКОРИСТАННЯМ РІЗНИХ ІНТЕРВАЛІВ ВІДПОЧИНКУ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024-09-24) Баламутова, Н. М.; Клімакова, С. М.; Котов, М. С.Методика виховання спеціальної витривалості плавця передбачає використання великого обсягу швидкісних вправ у повторному методі тренування. При цьому багато фахівців вважають, що більш успішне підвищення рівня розвитку спеціальної витривалості досягається при чергуванні тренувальних навантажень з різною швидкістю плавання. Однак з великої кількості робіт нам зовсім не зустрілися роботи відносно пауз відпочинку між серіями в повторному тренуванні. В статті визначено вплив інтервалів відпочинку між серіями повторень у повторному тренуванні на функціональний стан спортсменів та змагальний результат. Представлено методику розвитку спеціальної витривалості плавців на базовому етапі підготовки з допомогою повторного методу тренувань. В ході дослідження були використані педагогічні спостереження; планування тренувального процесу; усне опитування тренерів і спортсменів; середні показники часу спортсменів у повторному тренуванні 8 х100 м в/с; різниця середніх показників часу долання відрізків у повторному тренуванні 8 х100 м в/с; методи математичної статистики за програмою SPSS: одновибірковий критерій Колмогорова-Смірнова; непараметричні методи - двовибірковий критерій Колмогорова- Смірнова. The methodology for developing a swimmer's specific endurance involves using a large volume of speed exercises within a repeated training method. Many experts believe that alternating training loads with varying swimming speeds leads to more successful improvement in the level of specific endurance development. However, despite a large number of studies, we did not come across any research on rest intervals between sets in repeated training. This article identifies the impact of rest intervals between sets in repeated training on athletes' functional state and competitive performance. The methodology for developing swimmers' specific endurance at the basic training stage using the repeated training method is presented. The study utilized pedagogical observations; analysis of training process planning and accounting documents; oral surveys of coaches and athletes; average time indicators of athletes in repeated training (8 x 100 m freestyle); the difference in average time indicators for covering distances in repeated training (8 x 100 m freestyle); and mathematical statistics methods using the SPSS program: Kolmogorov-Smirnov one-sample test; non-parametric methods – Kolmogorov-Smirnov two-sample test.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОГО ПЛАВАННЯ У ПІДВИЩЕННІ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІВЧИН 17-21 РОКІВ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2024) Шейко, Л. В.; Баламутова, Н. М.У ході дослідження вивчено особливості фізичної підготовленості та зміни показників фізичної працездатності молодих жінок 17-21 років під впливом систематичних занять спортивно-оздоровчим плаванням. Метою нашого дослідження було дати оцінку ефективності використання засобів спортивно-оздоровчого плавання для підвищення фізичної підготовленості молодих жінок 17-21 років. У дослідженні взяли участь 38 молодих жінок, які відвідують групи ЗФП та групи оздоровчого плавання басейну «Акварена» м. Харкова. Досліджувані жінки були розділені на контрольну (КГ, n=20) та експериментальну (ЕГ, n=18) групи. Спеціалізовані заняття у групах загальної фізичної підготовки та заняття у групах оздоровчого плавання проходили протягом дев'яти місяців, 2-3 рази на тиждень, тривалість одного заняття складала 45 хвилин. Під час збору даних застосовувалися такі методи: аналіз літературних джерел; метод тестів; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод математичної обробки даних дослідження. У роботі представлені матеріали які показують, що використання засобів спортивно-оздоровчого плавання сприяло суттєвій оптимізації основних показників фізичної підготовленості молодих жінок, які відвідують заняття спортивно-оздоровчим плаванням (швидкості, сили, спритності, швидкісно-силових здібностей), зростання їх аеробних можливостей і рівня загальної фізичної працездатності. Після формуючого експерименту всі використані у дослідженні показники у жінок експериментальної групи, які займалися спортивно-оздоровчим плаванням, були достовірними та кращими, ніж у молодих жінок контрольної групи, які займалися за традиційною програмою длягруп ЗФП на суші. Отримані результати дають підстави для використання спортивно-оздоровчого плавання для підвищення ефективності процесу фізичног овиховання молоді та молодих жінок зокрема. In the course of the study, the peculiarities of physical fitness and changes in indicators of physical performance of young women aged 17-21 under the influence of systematic sports and recreational swimming were studied. The purpose of our study was to assess the effectiveness of using sports and recreational swimming to improve the physical fitness of young women aged 17-21. 38 young women who attend the ZFP groups and health swimming groups of the "Akvarena" pool in Kharkiv took part in the study. The studied women were divided into control (CG, n = 20) and experimental (EG, n = 18) groups. Specialized classes in groups of general physical training and classes in recreational swimming groups were held for nine months, 2-3 times a week, the duration of one class was 45 minutes. The following methods were used during data collection: analysis of literary sources; test method; pedagogical experiment; pedagogical observation; method of mathematical processing of research data. The work presents materials that show that the use of sports and health swimming facilities contributed to the significant optimization of the main indicators of physical fitness of young women who attend sports and health swimming classes (speed, strength, agility, speed and strength abilities), the growth of their aerobic capabilities and level general physical capacity. After the formative experiment, all the indicators used in the study in the women of the experimental group, who were engaged in recreational swimming, were reliable and better than in the young women of the control group, who practiced according to the traditional program for the ZFP groups on land. The obtained results provide grounds for the use of recreational swimming to increase the effectiveness of the process of physical education of young people and young women in particular.
- ДокументДИНАМІКА ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОГО СТАНУ ПІД ВПЛИВОМ ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ З ПЛАВАННЯ, ПОБУДОВАНИХ З ВРАХУВАННЯМ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ ЖІНОК(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2024-03-18) Шейко, Л. В.; Баламутова, Н. М.У роботі розглянуто динаміку показників фізичного стану жінок 20-25 років під впливом занять з оздоровчого плавання, побудованих з врахуванням вікових особливостей жінок. Метою дослідження було дослідити динаміку показників фізичного розвитку, функціонального стану та фізичної підготовленості жінок 20-25 років під впливом занять оздоровчим плаванням за програмою, яка враховує їх вікові особливості. Дослідження здійснювалися у фізкультурнооздоровчих групах басейну «Піонер» м. Харкова (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової). Дослідження тривало протягом 10 місяців. У дослідженні брали участь 30 жінок віком від 20 до 25 років, відібраних випадково з числа осіб, які відвідують групи оздоровчого плавання. Для проведення дослідження було сформовані 2 групи: експериментальну та контрольну. Спочатку в обох групах використовувалися однакові вправи на воді (вправи малої інтенсивності для освоєння з водою, дихальні, спеціальні, на розслаблення; закріплювалася та вдосконалювалася техніка обраного способу плавання). Згодом плавання набуло характеру тренування, а вправи, які пропонувалися особам обох груп стали мати різницю. Ця різниця полягала в тому, що в експериментальній групі тривалість, кількість вправ і повторів, дозування навантаження, складність вправ та амплітуда їх рухів була запропонована згідно з віковими особливостями стану жіночого організму. Заняття в обох групах проводилися тричі на тиждень – тривалість одного заняття 60 хвилин. Під час збору даних застосовувалися такі методи: аналіз літературних джерел; метод тестів; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод математичної обробки даних дослідження. У роботі представлені матеріали які показують, що проведені дослідження з вивчення ефективності розробленої та застосованої нами програми для жінок 20-25 років мають підтверджені дані і достовірну перевагу в порівнянні з загальноприйнятою програмою. У досліджуваних осіб експериментальної групи статистично значуще покращилися одинадцять з дванадцяти показників фізичного розвитку та фізичної підготовленості (р <0,01). Розроблена програма оздоровчого плавання для жінок 20-25 років може бути рекомендована у групах здоров'я басейнів міста. The work examines the dynamics of indicators of the physical condition of women aged 20-25 under the influence of recreational swimming classes, built taking into account the age characteristics of women. The purpose of the study was to investigate the dynamics of indicators of physical development, functional state and physical fitness of women aged 20-25 under the influence of recreational swimming classes according to a program that takes into account their age characteristics. The research was carried out in the physical culture and health groups of the "Pioneer" swimming pool in Kharkiv (KZ MSDYUSSHOR on water sports of Yana Klochkova). The study lasted for 10 months. The study involved 30 women aged 20 to 25, randomly selected from among those who attend recreational swimming groups. Two groups were formed for the study: experimental and control. Initially, both groups used the same exercises on the water (low-intensity exercises for familiarization with water, breathing, special exercises, for relaxation; the technique of the chosen method of swimming was consolidated and improved). Later, swimming took on the character of training, and the exercises offered to individuals of both groups began to differ. This difference consisted in the fact that in the experimental group, the duration, number of exercises and repetitions, dose of load, complexity of exercises and amplitude of their movements were proposed according to the age characteristics of the state of the female body. Classes in both groups were held three times a week - the duration of one class was 60 minutes. The following methods were used during data collection: analysis of literary sources; test method; pedagogical experiment; pedagogical observation; method of mathematical processing of research data. The work presents materials that show that the research conducted to study the effectiveness of the program developed and applied by us for women 20-25 years old has confirmed data and a reliable advantage in comparison with the generally accepted program. Eleven out of twelve indicators of physical development and physical fitness improved statistically significantly in the subjects of the experimental group (p <0.01). The developed health swimming program for women aged 20-25 can be recommended in the health groups of the city's swimming pools.
- ДокументМУЗИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ В АЕРОБНІЙ ГІМНАСТИЦІ(Хмельницький національний університет, 2024-09-26) Голенкова, Ю.; Рядинська, І.; Фесенко, О.Сучасна підготовка спортсменів в аеробній гімнастиці вимагає комплексного підходу, який включає не лише розвиток сили й витривалості, а й удосконалення координації, гнучкості та спеціальної техніки виконання елементів. З розвитком цього молодого виду спорту вимоги до гімнасток стали набагато вищими, і тренування значно ускладнилися. Сучасні тренери складають програми з урахуванням фізичних можливостей та рівня підготовки кожного спортсмена, що підвищує ефективність і знижує ризик травм. В аеробній гімнастиці багато уваги приділяється вправам для розвитку балансу тіла та точності рухів, виховання почуття ритму та синхронізації виконання композиції з музичним супроводом. Використання спеціальних тренажерів і вправ на стабілізацію допомагають спортсменам покращити контроль над тілом, що є необхідним під час виконання складних комбінацій, але вони не впливають на розвиток ритмічності та злагодженості рухів з музикою. В статті розглянуто ефективність застосування програми розвитку координаційних здібностей спортсменів групи базової підготовки з використанням музичних ігор. При розробці програми вибір музичних ігор був відповідним щодо розвитку видів координаційних здібностей (часово-просторової орієнтації, ритмічності, оцінювання і регулювання параметри рухів, збереження рівноваги, м’язового почуття). Modern training of athletes in aerobic gymnastics requires an integrated approach, which includes not only the development of strength and endurance, but also the improvement of coordination, flexibility and special techniques for performing elements. With the development of this young sport, the requirements for gymnasts have become much higher, and training has become much more complicated. Modern coaches make programs taking into account the physical capabilities and level of training of each athlete, which increases efficiency and reduces the risk of injury. In aerobic gymnastics, much attention is paid to exercises to develop body balance and accuracy of movements, cultivate a sense of rhythm and synchronize the performance of the composition with musical accompaniment. The use of special simulators and stabilization exercises help athletes improve body control, which is necessary when performing complex combinations, but they do not affect the development of rhythm and coherence of movements with music. The article considers the effectiveness of the program of development of coordination abilities of athletes of the basic training group using music games. When developing the program, the choice of music games was appropriate in relation to the development of types of coordination abilities (temporo-spatial orientation, rhythm, evaluation and regulation of movement parameters, maintaining balance, muscle feeling). The implementation of this program showed a positive effect on the development of coordination abilities and showed a likely improvement in the performance of the tests: rhythmic tapping with hands (p < 0.05), the flamingo balance test 1 minute (p < 0.10), the Kopylov test (p < 0.05), jumping to the markup (p < 0.05). So, music games help to improve balance, synchronization of movements, rhythm and reaction speed, which are key to success in aerobic gymnastics.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ТРЕНУВАНЬ НА ЕТАПІ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ В БОКСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-25) Рзаєв, А.; Вострокнутов, Л.; Карпунець, Т.Функціональні тренування спрямовані на розвиток загальної фізичної підготовки (сила, витривалість, гнучкість, координація), що є основою для успішного розвитку спеціальних навичок у боксі. На етапі базової підготовки це дозволяє створити фундамент для подальшого зростання спортивних результатів. Використання функціональних вправ допомагає зміцнити м'язовий корсет, розвивати стійкість до навантажень, що значно знижує ризик отримання травм, особливо на ранніх етапах тренувального процесу. Дослідження та впровадження функціональних тренувань на етапі базової підготовки в боксі є важливим напрямом підвищення якості підготовки спортсменів і зниження ризику травм. Мета дослідження – дослідити особливості проведення функціональних тренувань на етапі базової підготовки в боксі. Учасники. Дослідження проводилось на базі Комунального закладу «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа №8» у відділенні боксу. В експерименті взяли участь 8 вихованців ггрупи базової підготовки. Методи організації дослідження: огляд наукових робіт, підручників, статей та інших джерел, що стосуються функціональних тренувань та етапу базової підготовки в боксі; збір даних про те, як проводяться функціональні тренування в реальних умовах; спостереження за тренувальннями базової групи боксерів; проведення експерименту із застосуванням методик функціональних тренувань з боксерами групи базової підготовки з метою визначення їх впливу на розвиток фізичних якостей. Результати: В результаті проведеного дослідження визначено зміст підготовки боксерів на етапі базової підготовки, досліджено вплив функціонального тренування на розвиток фізичних здібностей спортсменів, проаналізовано особливості застосування функціонального тренування в системі підготовки вихованців груп базової підготовки в боксі. Висновки: Особливості застосування функціональних тренувань для боксерів групи базової підготовки полягають у поступовому збільшенні навантажень, розвитку базових фізичних якостей (сила, витривалість, координація), використанні простих вправ з власною вагою та легким обладнанням, а також у включенні вправ на баланс, гнучкість і мобільність. Основна мета – підготовка боксерів до подальших етапів тренувань і забезпечення їхнього всебічного фізичного розвитку. Functional training is aimed at the development of general physical fitness (strength, endurance, flexibility, coordination), which is the basis for the successful development of special skills in boxing. At the stage of basic training, it allows you to create a foundation for the further growth of sports results. The use of functional exercises helps to strengthen the muscle corset, develop resistance to loads, which significantly reduces the risk of injuries, especially in the early stages of the training process. Research and implementation of functional training at the stage of basic training in boxing is an important direction of improving the quality of training of athletes and reducing the risk of injuries. The purpose of the research is to investigate the peculiarities of conducting functional training at the stage of basic training in boxing. Participants The research was conducted on the basis of the Communal Institution "Complex Children's and Youth Sports School No. 8" in the boxing department. 8 pupils of the basic training group took part in the experiment. Methods of research organization: review of scientific works, textbooks, articles and other sources related to functional training and the stage of basic training in boxing; collection of data on how functional training is carried out in real conditions; observation of the training of the basic group of boxers; conducting an experiment using functional training methods with boxers of the basic training group in order to determine their influence on the development of physical qualities. Results: As a result of the conducted research, the content of training of boxers at the stage of basic training was determined, the influence of functional training on the development of physical abilities of athletes was investigated, the peculiarities of the use of functional training in the training system of trainees of groups of basic training in boxing were analyzed. Conclusions: The peculiarities of the application of functional training for boxers of the basic training group are the gradual increase of loads, the development of basic physical qualities (strength, endurance, coordination), the use of simple exercises with own weight and light equipment, as well as the inclusion of exercises for balance, flexibility and mobility . The main goal is to prepare boxers for further stages of training and ensure their comprehensive physical development.