Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 67
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОЇ ГІМНАСТИКИ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Рядинська, І. А.У статті розкрито динаміку змін рівня розвитку фізичних здібностей учнів початкових класів під впливом засобів художньої гімнастики. Показано, що досліджувані дівчата, для яких під час уроків фізичної культури впроваджувалися комплекси вправ художньої гімнастики досягли найкращих результатів у розвитку гнучкості, прудкості й координаційних здібностей, а хлопці у розвитку гнучкості та координації. В статье раскрыто динамику изменений уровня развития физических способностей учащихся начальных классов под влиянием средств художественной гимнастики. Показано, что исследуемые девушки, для которых во время уроков физической культуры внедрялись комплексы упражнений художественной гимнастики достигли лучших результатов в развитии гибкости, быстроты и координационных способностей, а ребята в развитии гибкости и координации.
- ДокументМетодика формування «відчуття м’яча» у юних футболістів 8-9 років на початковому етапі підготовки(Health, sport, rehabilitation, 2018) Гринченко, І. Б.; Наконечний, В. О.; Сікора, В. В.; Карпунець, Т. В.Експериментальна авторська методика розвитку «відчуття м’яча» у юних футболістів 8–9 років передбачає виконання вправ, що забезпечують багаторазове торкання гравцем м’яча, які повинні включати такі технічні прийоми як ведення, передачі й удари по м’ячу. Навчально-тренувальний процес за авторською методикою передбачає впроваджування вправ з жонглюванням м’ячем зменшеної ваги і розміру, а також використання додаткового тренажерного пристрою «м’яч у сітці». Экспериментальная авторская методика формирования «чувство мяча» у юных футболистов 8-9 лет предусматривает выполнение упражнений, обеспечивающих многократное касание игроком мяча, которые должны включать такие технические приемы как ведение, передачи и удары по мячу. Учебно-тренировочный процесс по авторской методике предусматривает использование упражнений с жонглированием мячом уменьшенного веса и размера, а также использование дополнительного тренажерного устройства «мяч в сетке». The experimental author’s method of the «sense of the ball» among young football players includes exercise to ensure multiple strikes the ball by player, which should include such technical methods as dribbling, ball pass and strikes on ball. The educational and training process according to the author’s provides for the use of exercises with the ball of reduced weight and size, and also the use of additional training device “ball in the net”.
- ДокументМетодика швидкісно-силової підготовки юних борців вільного стилю(Health, sport, rehabilitation, 2018) Санжарова, Н. М.; Огарь, Г. О.; Гунько, Є. О.Результати дослідження доводять, що методика, застосована в експериментальній групі, яка передбачала збільшення засобів швидкісно-силової підготовки, виявилась більш ефективною ніж програма тренувань контрольної групи. Це пов’язано з використанням широкого кола загальних і спеціальних засобів швидкісно-силової спрямованості та методів, спрямованих на виховання швидкісно-силових здібностей спортсменів запропонованих в експериментальній методиці. Так, досліджувані експериментальної групи за час виконання експериментальної програми тренування суттєво покращили загальну та спеціальну швидкісно-силову підготовленість. Висновки. Розроблена експериментальна методика показала, що збільшення обсягу швидкісно-силових вправ у навчально-тренувальному процесі, слід розглядати як один з шляхів підвищення ефективності системи спортивної підготовки юних борців. Було встановлено, що застосування, в навчально-тренувальному процесі юних борців 14–15 років, методики з акцентованим швидкісно-силовим спрямуванням, протягом 8 тижнів, дозволяє суттєво підвищити рівень їхньої загальної та спеціальної швидкісно-силової підготовленості. Запропоновану методику доцільно використовувати у навчально-тренувальному процесі спортсменів, кваліфікація яких є не нижче першого спортивного розряду, а стаж занять - не менше чотирьох років. Результаты исследования доказывают, что методика, примененная в экспериментальной группе, которая предусматривала увеличение средств скоростно-силовой подготовки, оказалась более эффективной, чем программа тренировок контрольной группы. Это связано с использованием широкого круга общих и специальных средств скоростно-силовой направленности и методов, направленных на воспитание скоростно-силовых способностей спортсменов, предложенных в экспериментальной методике. Так, исследуемые экспериментальной группы за время выполнения экспериментальной программы тренировки существенно улучшили общую и специальную скоростно-силовую подготовленность. Выводы. Разработанная экспериментальная методика показала, что увеличение объема скоростно-силовых упражнений в учебно-тренировочном процессе, следует рассматривать как один из путей повышения эффективности системы спортивной подготовки юных борцов. Было установлено, что применение в учебно-тренировочном процессе юных борцов 14-15 лет, методики с акцентированной скоростно-силовой направленностью, в течение 8 недель, позволяет существенно повысить уровень их общей и специальной скоростно-силовой подготовленности. Предложенную методику целесообразно использовать в учебно-тренировочном процессе спортсменов, квалификация которых не ниже первого спортивного разряда, а стаж занятий - не менее четырех лет. The results of the study prove that the technique used in the experimental group, which included an increase in the means of speed-strength training, was more effective than the training program of the control group. This is due to the use of a wide range of General and special means of speed-power orientation and methods aimed at the education of speed-power abilities of athletes proposed in the experimental technique. Thus, the experimental group under study significantly improved the General and special speed-strength readiness during the execution of the experimental training program. Summary. The developed experimental technique showed that the increase in the volume of speed-strength exercises in the training process should be considered as one of the ways to improve the efficiency of the system of sports training of young wrestlers. It was established that application in educational and training process of young wrestlers of 14-15 years, a technique with the accented speed and power orientation, within 8 weeks, allows to increase significantly level of their General and special speed and power readiness. The proposed method should be used in the training process of athletes whose qualifications are not lower than the first sports category, and the experience of training-at least four years.
- ДокументФізична підготовленість юних спортсменів у джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації (динаміка і вплив на спортивний результат)(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Дворжанський, А. А.У результаті дослідження було доведено позитивний вплив занять бразильським джиу-джитсу на гармонійний розвиток рухових здібностей хлопчиків середнього шкільного віку. Через специфіку змагальної діяльності й особливості навчально-тренувального процесу в джиу-джитсу найбільш виражена позитивна динаміка спостерігається при дослідженні динаміки розвитку спритності, гнучкості й силових здібностей м’язів верхнього плечового поясу і рук. Порівняння фізичної підготовленості груп «лідерів» і «аутсайдерів» показали, що на початковому етапі в джиу-джитсу суттєве значення має рівень розвитку базової фізичної підготовленості. Саме представники групи «лідерів», які були більш успішними у змаганнях, виявилися краще фізично підготовленими, за усіма досліджуваними показниками. Висновки. Заняття джиу-джитсу сприяють гармонійному розвитку рухових здібностей дітей середнього шкільного віку. Рівень розвитку рухових здібностей юних спортсменів в джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації суттєво впливає на спортивний результат. Найбільш значущими, за впливом на спортивні досягнення в джиу-джитсу, є гнучкість, спритність і силові здібності м’язів рук і верхнього плечового поясу. В результате исследования было доказано положительное влияние занятий бразильским джиу-джитсу на гармоничное развитие двигательных способностей мальчиков среднего школьного возраста. Из-за специфики соревновательной деятельности и особенности учебно-тренировочного процесса в джиу-джитсу наиболее выраженная положительная динамика наблюдается при исследовании динамики развития ловкости, гибкости и силовых способностей мышц верхнего плечевого пояса и рук. Сравнение физической подготовленности групп «лидеров» и «аутсайдеров» показали, что на начальном этапе в джиу-джитсу существенное значение имеет уровень развития базовой физической подготовленности. Именно представители группы «лидеров», которые были более успешными в соревнованиях, оказались лучше физически подготовленными по всем исследуемым показателям. Выводы. Занятия джиу-джитсу способствуют гармоничному развитию двигательных способностей детей среднего школьного возраста. Уровень развития двигательных способностей юных спортсменов в джиу-джитсу на начальном этапе спортивной специализации существенно влияет на спортивный результат. Наиболее значимыми, по влиянию на спортивные достижения в джиу-джитсу, являются гибкость, ловкость и силовые способности мышц рук и верхнего плечевого пояса. The study proved the positive impact of Brazilian jiu-jitsu on the harmonious development of the motor abilities of secondary school age boys. Because of the specifics of competitive activity and the features of the training process in jiu-jitsus, the most pronounced positive dynamics is observed in the study of the dynamics of the development of dexterity, flexibility and strength abilities of the muscles of the upper shoulder girdle and hands. Comparison of physical fitness of groups of "leaders" and "outsiders" showed that at the initial stage in jiu-jitsu essential is the level of development of basic physical fitness. It is the representatives of the group of" leaders " who were more successful in the competition, were better physically prepared for all the studied indicators. Summary. Classes of jiu-jitsu contribute to the harmonious development of motor abilities of children of secondary school age. The level of development of motor abilities of young athletes in jiu-jitsus at the initial stage of sports specialization significantly affects the sports result. The most important influence on sports achievements in jiu-jitsu, are flexibility, agility, and power abilities of the muscles of the arms and upper body.
- ДокументПорівняння впливу занять акробатичним рок-н-ролом та бальними танцями на формування культури рухів дітей молодшого шкільного віку(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Слюсар, О. О.; Моісєєв, А. І.У результаті дослідження було визначено основні показники рівня сформованості культури рухів молодших школярів, зокрема: правильна постава; пластичність та координованість рухів. Доведено, що під впливом занять акробатичним рок-н-ролом та спортивними бальними танцями майже все показники культури рухів дівчат молодшого шкільного віку набули покращення, особливо динамічна постава, пластичність та координованість рухів. Тоді як показники дівчат, що не займалися спортом залишилися без змін, або погіршилися. Висновки. У дослідженні здійснено порівняльний аналіз рівня сформованості культури рухів юних спортсменів у рок-н-ролі та бальних танцях. Статистично вірогідної різниці між показниками культури рухів юних спортсменок, що займаються акробатичним рок-н-ролом й спортивними бальними танцями не виявлено. Проте таке ж порівняння дівчат, що займалися танцювальними видами спорту з дівчатами не спортсменками показало їхнє відставання за більшістю показників, а особливо динамічною поставою, пластичністю й координованістю. В результате исследования были определены основные показатели уровня культуры движений младших школьников, в частности: правильная осанка; пластичность и координация движений. Доказано, что под влиянием занятий акробатическим рок-н-роллом и спортивными бальными танцами почти все показатели культуры движений девочек младшего школьного возраста улучшились, особенно динамическая осанка, пластичность и координация движений. Тогда как показатели девочек, не занимавшихся спортом остались без изменений, или ухудшились. Выводы. В исследовании осуществлен сравнительный анализ уровня культуры движений юных спортсменок в рок-н-ролле и бальных танцах. Статистически достоверной разницы между показателями культуры движений юных спортсменок, занимающихся акробатическим рок-н-роллом и спортивными бальными танцами не обнаружено. Однако такое же сравнение девочек, занимавшихся танцевальными видами спорта с девушками не спортсменками показало их отставание по большинству показателей, особенно динамичной осанке, пластичности и координации. The study identified the main indicators of the level of culture of movements of younger students, in particular: correct posture; plasticity and coordination of movements. It is proved that under the influence of acrobatic rock'n'roll and ballroom dancing almost all indicators of the culture of movements of girls of primary school age have improved, especially dynamic posture, plasticity and coordination of movements. While the performance of girls who did not play sports remained unchanged, or deteriorated. Conclusions. The study carried out a comparative analysis of the level of culture of movements of young athletes in rock and roll and ballroom dancing. There was no statistically significant difference between the indicators of the culture of movements of young athletes engaged in acrobatic rock ' n ' roll and ballroom dancing. However, the same comparison of girls engaged in dance sports with girls not athletes showed their lagging behind in most indicators, especially dynamic posture, plasticity and coordination.
- ДокументFormation of Emotional-Volitional Culture of Future Policemen in the Course of Vocational Training(LUMEN Publishing House, 2018-06) Zelenskiy, R.; Popova, O.; Sokolovskyi, V.; Stashchak, M.The article is devoted to revision of a problem of formation of the emotional-volitional culture of future policemen in the course of vocational training. It is predetermined by the increase of intensity and force of stressful factors which influence negatively on their mentality, moral and physical state during performance of professional duties. At the stage of theoretical development of a problem was made a hypothesis that formation of emotional-volitional culture of future policemen will be effective if in the course of their vocational training provide the following issues: 1) development of resistant motivation in cadets to mastering emotional-volitional culture as professionally significant quality; 2) application of pedagogical tools in educational process (forms, methods, means) which requires demonstration of emotions and volitional qualities of the personality; 3) stimulation of cadets to self-improvement of emotional-volitional culture. For testing the made hypothesis were used the following methods: theoretical (philosophical, psychological and pedagogical analysis with the purpose of conceptual construct determination and grounds of pedagogical conditions of formation of emotional-volitional culture of future policemen); empirical (questioning, testing, conversations, polls, pedagogical experiment); mathematical statistics (arithmetic mean of, Pearson criterion χ?). 358 cadets from Kharkiv National University of Internal Affairs participated in a research. They formed the experimental group (180 persons) and the control group (178 persons). Results. The efficiency of pedagogical conditions implementation of formation of the emotional-volitional culture of future policemen in the course of vocational training was proved during the experimental work which included classes, extracurricular educational activities, in particular, the educational club «Fan of extreme» and also practical training of cadets. In a general number of cadets with the high level of formation of emotional-volitional culture in the experimental group increased by 30% whereas in a control group the appropriate increase was only 12%. At the same time, the number of cadets with the low level of formation of emotional-volitional culture decreased in the experimental group by 24%, in control group by 18%. Conclusions. Defined pedagogical conditions of formation of the emotional-volitional culture of future policemen were checked by scientific experiment and could be realized in the course of vocational training at the higher education establishments of Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Стаття присвячена перегляду проблеми формування емоційно-вольової культури майбутніх поліцейських у процесі професійної підготовки. Це зумовлено збільшенням інтенсивності та сили стресових факторів, які негативно впливають на їх ментальність, моральний та фізичний стан під час виконання професійних обов'язків. На етапі теоретичної розробки проблеми була висунута гіпотеза, що формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів буде ефективним, якщо в процесі їх професійної підготовки передбачити наступні питання: 1) розвиток стійкої мотивації у курсантів до оволодіння емоційними -вольова культура як професійно значуща якість; 2) застосування педагогічного інструментарію у навчальному процесі (форми, методи, засоби), що вимагає демонстрації емоцій та вольових якостей особистості; 3) стимулювання курсантів до самовдосконалення емоційно-вольової культури. Для перевірки зробленої гіпотези були використані такі методи: теоретичний (філософський, психолого-педагогічний аналіз з метою визначення концептуальної конструкції та підстав педагогічних умов формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів); емпіричні (опитування, тестування, бесіди, опитування, педагогічний експеримент); математична статистика (середнє арифметичне значення, критерій Пірсона χ?). У дослідженні взяли участь 358 курсантів Харківського національного університету внутрішніх справ. Вони сформували експериментальну групу (180 осіб) та контрольну групу (178 осіб). Результати. Ефективність реалізації педагогічних умов формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів у процесі професійної підготовки була доведена під час експериментальної роботи, яка включала заняття, позакласні навчальні заходи, зокрема, просвітницький клуб «Шанувальник екстремуму», а також практична підготовка курсантів. Загалом кількість курсантів з високим рівнем сформованості емоційно-вольової культури в експериментальній групі зросла на 30%, тоді як у контрольній групі відповідний приріст становив лише 12%. У той же час кількість курсантів із низьким рівнем сформованості емоційно-вольової культури зменшилась в експериментальній групі на 24%, у контрольній - на 18%. Висновки. Визначені педагогічні умови формування емоційно-вольової культури майбутніх міліціонерів перевірялися науковим експериментом і могли бути реалізовані в ході професійної підготовки у вищих навчальних закладах МВС України. Статья посвящена рассмотрению проблемы формирования эмоционально-волевой культуры будущих полицейских в процессе профессиональной подготовки. Это обусловлено увеличением интенсивности и силы стрессовых факторов, которые негативно влияют на их ментальность, моральный и физический состояние во время выполнения профессиональных обязанностей. На этапе теоретической разработки проблемы была выдвинута гипотеза, что формирование эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров будет эффективным, если в процессе их профессиональной подготовки предусмотреть следующие вопросы: 1) развитие устойчивой мотивации у курсантов к овладению эмоциональными волевых культура как профессионально значимое качество; 2) применение педагогического инструментария в учебном процессе (формы, методы, средства), что требует демонстрации эмоций и волевых качеств личности; 3) стимулирование курсантов к самосовершенствованию эмоционально-волевой культуры. Для проверки сделанной гипотезы были использованы следующие методы: теоретический (философский, психолого-педагогический анализ с целью определения концептуальной конструкции и оснований педагогических условий формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров) эмпирические (опрос, тестирование, беседы, опросы, педагогический эксперимент); математическая статистика (среднее арифметическое значение, критерий Пирсона χ?). В исследовании приняли участие 358 курсантов Харьковского национального университета внутренних дел. Они сформировали экспериментальную группу (180 человек) и контрольную группу (178 человек). Результаты. Эффективность реализации педагогических условий формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров в процессе профессиональной подготовки была доказана в ходе экспериментальной работы, которая включала занятия, внеклассные учебные мероприятия, в частности, просветительский клуб «Поклонник экстремума», а также практическая подготовка курсантов. В целом количество курсантов с высоким уровнем сформированности эмоционально-волевой культуры в экспериментальной группе выросла на 30%, тогда как в контрольной группе соответствующий прирост составил всего 12%. В то же время количество курсантов с низким уровнем сформированности эмоционально-волевой культуры уменьшилась в экспериментальной группе на 24%, в контрольной - на 18%. Выводы. Определены педагогические условия формирования эмоционально-волевой культуры будущих милиционеров проверялись научным экспериментом и могли быть реализованы в ходе профессиональной подготовки в высших учебных заведениях МВД Украины.
- ДокументОсобливості розвитку здібності до ритмічної діяльності у студенток, що спеціалізуються з гімнастики та різних видів аеробіки(Health, sport, rehabilitation, 2018-11) Кравчук, Т. М.; Голенкова, Ю. В.; Пензова, І.; Ботова, Є.; Сушко, Я.У результаті аналізу літературних джерел було визначено, що здібність до ритмічної діяльності це здібність, яка забезпечує безперервне виконання окремих фаз рухової дії протягом заданого часу з оптимальною узгодженістю, темпом та динамікою, які сприяють гармонізації рухової дії. Дослідження підтверджує, що відчуття ритму є професійно важливою якістю в різних видах спорту, зокрема різних видах аеробіки та художній гімнастиці. Сучасні правила змагань з цих видів спорту висувають високі вимоги до рівня розвитку відчуття ритму як індивідуального, так і колективного. Висновки. Доведено позитивний вплив занять художньою гімнастикою та різними видами аеробіки на розвиток здібності до ритмічної діяльності у студенток закладів вищої освіти. Особливо значимим був приріст показників відчуття ритму у студенток, що почали займатися базовою та фанк-аеробікою в університеті. Порівняння показників рівня розвитку здібності до ритмічної діяльності студенток, що до вступу займалися художньою гімнастикою та тих, що почали займатися аеробікою безпосередньо в університеті показало, що якщо на початку експерименту гімнастки значно випереджали всіх інших досліджуваних у рівні розвитку відчуття ритму, то заняття аеробікою дозволило студенткам не тільки догнати гімнасток, а й випередити їх. В результате анализа литературных источников было определено, что способность к ритмической деятельности - это способность, которая обеспечивает непрерывное выполнение отдельных фаз двигательного действия в течение заданного времени с оптимальной согласованностью, темпом и динамикой, которые способствуют гармонизации двигательного действия. Исследование подтверждает, что чувство ритма является профессионально важным качеством в различных видах спорта, в частности различных видах аэробики и художественной гимнастике. Современные правила соревнований по этим видам спорта предъявляют высокие требования к уровню развития чувства ритма как индивидуального, так и коллективного. Выводы. Доказано положительное влияние занятий художественной гимнастикой и различными видами аэробики на развитие способности к ритмической деятельности у студенток высших учебных заведений. Особенно значимым был прирост показателей чувство ритма у студенток, которые начали заниматься базовой и фанк-аэробикой в университете. Сравнение показателей уровня развития способности к ритмической деятельности студенток, которые до поступления в университет занимались художественной гимнастикой и начавших заниматься аэробикой непосредственно в университете показало, что если в начале эксперимента гимнастки значительно опережали всех остальных исследуемых в уровне развития чувства ритма, то занятия аэробикой позволили студенткам не только догнать гимнасток, но и опередить их. As a result of analysis of literary sources, it was determined that the sense of rhythm is an ability that ensures the continuous implementation of individual phases of the motor action for a given time with optimal consistency, pace and dynamics that contribute to the harmonization of the motor action. The study confirms that the sense of rhythm is a professionally important quality in various sports, in particular various types of aerobics and rhythmic gymnastics. Modern competition rules in these kinds of sports place high demands on the level of development of the sense of rhythm, both individual and collective. Findings. The positive influence of rhythmic gymnastics and various aerobics classes on the development of a sense of rhythm among female students of higher educational institutions has been proven. Especially significant was the increase in rhythm feelings among female students who began to engage in basic and funk aerobics at the university. Comparison of the level of development of the sense of rhythm of female students who, before entering the university, were engaged in rhythmic gymnastics and who started aerobics directly at the university showed that if at the beginning of the experiment the gymnasts were significantly ahead of the rest of the rhythm feelings studied in the level of development, then the aerobics classes allowed gymnasts, but also get ahead of them.
- ДокументВплив музичного супроводу на суб`єктивну оцінку фізичного навантаження в ході тренувальних занять з художньої гімнастики(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2018-11-16) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Будянська, А. Є.У дослідженні експериментально доведено, що навантаження, яке випробовують гімнастки під час тренувальних занять з використанням музичного супроводу, вцілому сприймається як легше, ніж під час занять, проведених без музики. В исследовании экспериментально доказано, что нагрузки, которые испытывают гимнастки во время тренировочных занятий с использованием музыкального сопровождения, в целом воспринимается легче, чем во время занятий, проведенных без музыки. The study experimentally proved that the load experienced by gymnasts during training sessions using musical accompaniment, in general, is perceived more easily than during classes conducted without music.
- ДокументМузично-рухова підготовка на початковому етапі багаторічного тренування в спортивній гімнастиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Тютюма, А. Я.Мета дослідження – обґрунтувати й розробити методику музично-рухової підготовки юних гімнасток та експериментально перевірити її ефективність. У дослідженні показано, що успішність кар’єри в спортивній гімнастиці певною мірою залежить від рівня музично-рухової підготовки спортсменок. Експериментально доведено, що формуванню умінь виконувати рухи відповідно до характеру, темпу й ритму музики сприятиме впровадження до навчально-тренувального процесу юних гімнасток спеціальної методики музично-рухової підготовки, яка включає музично-ритмічні ігри та завдання на зв'язок із засобами музичної виразності, вправи ритмічної гімнастики й танцювальні вправи. Цель исследования - обосновать и разработать методику музыкально-двигательной подготовки юных гимнасток и экспериментально проверить ее эффективность. В исследовании показано, что успешность карьеры в спортивной гимнастике в определенной степени зависит от уровня музыкально-двигательной подготовки спортсменок. Экспериментально доказано, что формированию умений выполнять движения в соответствии с характером, темпа и ритма музыки будет способствовать внедрение в учебно-тренировочный процесс юных гимнасток специальной методики музыкально-двигательной подготовки, которая включает музыкально-ритмические игры и задания на связь со средствами музыкальной выразительности, упражнения ритмической гимнастики и танцевальные упражнения. The aim of the study is to substantiate and develop a method of musical and motor training of young gymnasts and experimentally test its effectiveness. The study shows that the success of a career in gymnastics to a certain extent depends on the level of musical and motor training of athletes. It is experimentally proved that the formation of skills to perform movements in accordance with the nature, pace and rhythm of music will contribute to the introduction in the training process of young gymnasts of a special technique of musical-motor training, which includes musical-rhythmic games and tasks to communicate with the means of musical expression, rhythmic gymnastics exercises and dance exercises.
- ДокументОсобливості розвитку фізичних здібностей учнів середніх класів за допомогою фітнес-програми з елементами гімнастики(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Тята, Н. В.Мета дослідження – обґрунтувати й експериментально перевірити вплив фітнес-програми з елементами гімнастики на розвиток фізичних здібностей дівчат середнього шкільного віку. У дослідженні показано, що фітнес-програми як класичні, так із використанням гімнастичних вправ сприяють зростанню показників фізичної підготовленості дівчат середнього шкільного віку. Впровадження елементів гімнастики у фітнес-програму робить її більш ефективною для розвитку гнучкості й спритності, що було доведено експериментально. Цель исследования - обосновать и экспериментально проверить влияние фитнес-программы с элементами гимнастики на развитие физических качеств девушек среднего школьного возраста. В исследовании показано, что фитнес-программы как классические, так и с использованием гимнастических упражнений способствуют росту показателей физической подготовленности девушек среднего школьного возраста. Внедрение элементов гимнастики в фитнес-программу делает ее более эффективной для развития гибкости и ловкости, что было доказано экспериментально. The aim of the study is to substantiate and experimentally test the influence of fitness programs with elements of gymnastics on the development of physical abilities of girls of secondary school age. The study shows that fitness programs both classical and gymnastic exercises contribute to the growth of indicators of physical fitness of girls of secondary school age. The introduction of elements of gymnastics in the fitness program makes it more effective for the development of flexibility and agility, which has been proven experimentally.
- ДокументФункціональне тренування як засіб розвитку силових здібностей учнів старших класів(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Кравчук, Т. М.; Карпунець, Т. В.; Степаненко, І. В.Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність впливу функціонального тренування на розвиток силових здібностей учнів старших класів. У дослідженні показано, що на уроках фізичної культури в старших класах функціональні вправи можуть гармонійно поєднуватися з вправами видів спорту, що вивчаються та доповнювати їх. Експериментально доведено ефективність використання вправ функціонального тренування для розвитку силових здібностей старшокласників. Цель исследования - теоретически обосновать и экспериментально проверить эффективность влияния функциональной тренировки на развитие силовых способностей учащихся старших классов. В исследовании показано, что на уроках физической культуры в старших классах функциональные упражнения могут гармонично сочетаться с упражнениями видов спорта, которые изучаются и дополнять их. Экспериментально доказана эффективность использования упражнений функциональной тренировки для развития силовых способностей старшеклассников. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally verify the effectiveness of the influence of functional training on the development of strength abilities of high school students. The study showed that in physical education classes in high school, functional exercises can be harmoniously combined with sports exercises, they are studied and supplemented. The effectiveness of using functional training exercises to develop the strength abilities of high school students has been experimentally proved.
- ДокументАналіз розвитку координаційних здібностей у юних бейсболістів 10–12 років(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Гринченко, І. Б.; Буяло, В. В.; Карпунець, Т. В.Проведене тестування координаційних здібностей у юних бейсболістів групи початкової підготовки (ГПП-1) віком 10-12 і школярів відповідного віку що не займаються цим видом спорту за розробленою методикою Д.В. Агапова. Виявлена достовірна різниця (р<0,05) між показниками формування координаційних здібностей за просторовими, часовими і силовими параметрами у юних бейсболістів і школярів, що не займаються бейсболом. Проведено тестирование координационных способностей у юных бейсболистов группы начальной подготовки (ГНП-1) 10-12 лет и школьников соответствующего возраста не занимающихся этим видом спорта по разработанной методике Д.В.Агапова. Выявлена достоверная разница (р<0,05) между показателями формирования координационных способностей по пространственным, временным и силовыми параметрами у юных бейсболистов и школьников, которые не занимаются бейсболом. Coordination abilities were tested among young baseball players of the initial training group (ITG-1) including 10-12 years old players and schoolchildren of the corresponding age who are not involved in this sport according to the developed technique by D.V. Agapov. A significant difference (p <0.05) was revealed between the indicators of the formation of coordination abilities in terms of spatial, temporal and strength parameters among young baseball players and schoolchildren who are not involved in baseball.
- ДокументШвидкісно-силова спрямованість тренування юних самбістів(Харківська державна академія фізичної культури, 2019) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Кондратович, Б. Ю.Збільшення обсягу швидкісносилових засобів у навчально-тренувальному процесі юних самбістів слід розглядати як один з шляхів підвищення ефективності системи підготовки на початковому етапі спортивної спеціалізації. Спортивне тренування, що зорієнтоване на акцентоване вдосконалення швидкісно-силових здібностей, забезпечує досягнення юними самбістами 9-10 років більшого приросту не тільки швидкісно-силових здібностей, але й інших рухових здібностей, безпосередньо з ними пов’язаних (абсолютна сила, силова й швидкісно-силова витривалість, спритність). Під впливом тренування швидкісно-силової спрямованості підвищується інтенсивність навчально-тренувального процесу, що, в свою чергу, сприяє підвищенню щільності тренувальних занять. Увеличение объема скоростно-силовых средств в учебно-тренировочном процессе юных самбистов следует рассматривать как один из путей повышения эффективности системы подготовки на начальном этапе спортивной специализации. Спортивная тренировка, ориентированная на акцентированное совершенствования скоростно-силовых способностей, обеспечивает достижение юными самбистами 9-10 лет значительного прироста не только скоростно-силовых способностей, но и других двигательных способностей, непосредственно с ними связанных (абсолютная сила, силовая и скоростно-силовая выносливость, ловкость). Под влиянием тренировки скоростно-силовой направленности повышается интенсивность учебно-тренировочного процесса, что, в свою очередь, способствует повышению плотности тренировочных занятий. During the experiment, the positive dynamics of physical fitness of young sambo wrestlers of the experimental group significantly surpassed (in all the studied parameters) the growth of the level of physical fitness of the athletes of the control group. Conclusions: The increase in the volume of speed-strength means in the training process of young sambo wrestlers should be considered as one of the ways to improve the efficiency of the training system at the initial stage of sports specialization. Sport training, focused on the accentuated improvement of speed-strength abilities, ensures the achievement by young Sambo wrestlers of 9-10 years of considerable growth not only in speed-strength abilities, but also in other motor abilities directly related to them (absolute strength, power and speed-strength endurance, agility). Under the influence of speed-strength training, the intensity of the training process increases, which, in turn, increases the density of training sessions.
- ДокументВикористання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Гринченко, І. Б.; Поліщук, С. Б.; Сірий, О. В.; Тихонова, А. О.; Чуприна, О. І.Метою статті є теоретичне узагальнення наукового супроводу використання ігрового методу навчання у галузі фізичного виховання. Результатом дослідження стало вивчення й узагальнення особливостей і ознак ігрового методу навчання на уроках фізичної культури. Особливе місце у дослідженні відведено питанню використання гри з навчальною метою на уроках фізичної культури. Використання рухливих і спортивних ігор у фізичному вихованні учнів, а також широке застосування ігрового методу спирається на педагогічне керівництво ігровою діяльністю. Застосування рухливих і спортивних ігор сприяє розвитку стійкого пізнавального інтересу учнів до фізичної культури через різноманітні ігрові форми, прийоми навчання. В роботі визначено специфіку ігрової діяльності на уроках фізичної культури. В межах аналізу ігрового методу визначено його властивості, наведено приклади застосування ігрового методу на уроках фізичної культури зі спортивних ігор, гімнастики, легкої атлетики. Зазначено, що спортивні ігри спираються на основні рухи, проте способи їх виконання складніші, що і зумовлює залучення учнів, особливо молодшого і середнього шкільного віку, до уроків фізичної культури. Практика фізичного виховання учнів показує, що застосування ігрового методу навчання з урахуванням вікових особливостей є вимогою сьогодення. Ігровий метод дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. У дослідженні зроблено висновок, що запровадження ігрового методу навчання з використанням рухливих і спортивних ігор має чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, обов’язково має керівника (наставника), чіткі правила і, найголовніше, підсумком його застосування є формування, розширення, засвоєння, закріплення, узагальнення умінь і навичок ігрової рухливої діяльності учнів на уроках фізичної культури. The article purpose is the theoretical generalization of the scientific support in the use of game teaching method in the field of physical education. The result of the study is the research and generalization of game teaching method at physical training lessons, the issues of its features and characteristics. The special place is given to the problem of using games for educational purposes at physical training lessons. The use of sport games in learners’ physical education, as well as the widespread use of game method is based on the pedagogical guidance of play activities. The use of sport games promotes the development of learners’ stable cognitive interest in physical education through the variety of game learning forms. The specifics of game activity at physical training lessons are determined. Within the analysis of the game teaching method its properties are determined; the examples at lessons of gymnastics, athletics, and sport games are given. It is noted that sport games are based on basic movements, but the ways of their implementation are more complex, which leads to the learners’ involvement, especially at primary and secondary school ages at physical training lessons. The practice of learners’ physical training shows that the use of game teaching method, taking into account the ages, is the nowadays requirement. The game teaching method allows making an ordinary lesson interesting and exciting. The study concludes that the usage of game teaching method with sport games has a clear didactic task, a game design; a game must have a leader (mentor), clear rules and, the most important, the result of the method is the development, growth, mastering, consolidation, and generalization of skills in game activity by all learners at physical training lessons.
- ДокументВикористання рухливих ігор у процесі підготовки юних чирлідирів(Health, sport, rehabilitation, 2019) Сластіна, О. О.; Кравчук, Т. М.; Бибель, С. А.Мета - визначити ефективність використання рухливих ігор для розвитку основних фізичних здібностей на етапі початкової підготовки в чирлідинзі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 30 дівчат 7-8 років, що займалися чирлідингом у Дитячій школі мистецтв №6 (м.Харків). Методи дослідження: вивчення й аналіз педагогічної і науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті проведеного дослідження було визначено, що для успішної змагальної діяльності в чирлідинзі на початковому етапі підготовки необхідний рівномірний гармонійний розвиток таких фізичних здібностей, як гнучкість, спритність, прудкість, сила, швидкісно-силові здібності та здібність до ритмічної діяльності. Для оптимізації розвитку цих здібностей було запропоновано рухливі ігри, розподілені на групи, відповідно до переважного впливу на фізичні здібності. Після цього протягом трьох місяців ці ігри впроваджувалися в експериментальній групі під час підготовчої та заключної частин занять. Аналіз показників фізичної підготовленості у досліджуваних експериментальної групи до та після педагогічного експерименту показав значну їх динаміку в бік покращення. Висновки. Аналіз змагальної діяльності чирлідирів, успішність якої залежить від умінь юних спортсменів виконувати велику кількість стрибків, обертальних рухів, стантів, пірамід і підтримок та швидких переміщень, обмежених майданчиком певного розміру, дозволив виявити фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки спортсменів у цьому виді спорту: гнучкість, прудкість, спритність, силові та швидкісно-силові здібності й здібність до ритмічної діяльності. Експериментальна перевірка ефективності використання ігрових засобів у процесі підготовки юних чирлідирів показала, що методично-правильно підібрані рухливі ігри при систематичному їх впровадженні в тренувальний процес можуть сприяти значному вірогідному приросту всіх необхідних юним чирлідирам фізичних здібностей. в. Цель - определить эффективность использования подвижных игр для развития основных физических способностей на этапе начальной подготовки в чирлидинге. Материал и методы. В исследовании приняли участие 30 девушек 7-8 лет, занимавшихся чирлидингом в Детской школе искусств №6 (Харьков). Методы исследования: изучение и анализ педагогической и научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогические наблюдения; педагогический эксперимент; педагогические контрольные испытания (тестирование); методы математической статистики. Результаты. В результате проведенного исследования было установлено, что для успешной соревновательной деятельности в чирлидинге на начальном этапе подготовки необходимо равномерное гармоничное развитие таких физических способностей, как гибкость, ловкость, быстрота, сила, скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Для оптимизации развития этих способностей было предложено подвижные игры, разделенные на группы, согласно преимущественного влияния на физические способности. После этого, в течение трех месяцев эти игры внедрялись в экспериментальной группе во время подготовительной и заключительной частей занятий. Анализ показателей физической подготовленности у испытуемых экспериментальной группы до и после педагогического эксперимента показал значительную их динамику в сторону улучшения. Выводы. Анализ соревновательной деятельности чирлидеров, успешность которой зависит от умений юных спортсменов выполнять большое количество прыжков, вращательных движений, стантов, пирамид и поддержек, а также быстрых перемещений, ограниченных площадкой определенного размера, позволил выявить физические способности, необходимые для эффективной подготовки спортсменов в этом виде спорта: гибкость, быстрота, ловкость, силовые и скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Экспериментальная проверка эффективности использования игровых средств в процессе подготовки юных чирлидеров показала, что методически правильно подобранные подвижные игры при систематическом их внедрении в тренировочный процесс могут способствовать значительному приросту всех, необходимых юным чирлидерам физических способностей. The purpose -to determine the effectiveness of the use of outdoor games for the development of basic physical abilities at the stage of initial training in cheerleading. Material and methods. The study involved 30 girls 7-8 years, engaged in cheerleading at the Children's school of arts №6 (Kharkiv). Research methods: study and analysis of pedagogical and scientific-methodical literature; analysis of the rules and videos of competitions; pedagogical observations; pedagogical experiment; pedagogical control tests (testing); methods of mathematical statistics. Results.As a result of the study, it was found thatfor successful competitive activity in cheerleading at the initial stage of preparation, it is necessary to evenly develop such physical abilities as flexibility, agility, speed, strength, speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. To optimize the development of these abilities, mobile games were proposed, divided into groups, according to the predominant influence on physical abilities. After that, for three months, these games were introduced in the experimental group during the preparatory and final parts of the classes. Analysis of indicators of physical fitness in the subjects of the experimental group before and after the pedagogical experiment showed significant dynamics towards improvement. Conclusions. Analysis of competitive activity of cheerleaders, the success of which depends on the skills of young athletes to perform a large number of jumps, rotational movements, stants, pyramids and supports, as well as rapid movements, limited area of a certain size, allowed to identify the physical abilities necessary for the effective preparation of athletes in this sport: flexibility, speed, agility, strength and speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. Experimental verification of the effectiveness of the use of gaming tools in the training of young cheerleaders showed that methodically correctly selected outdoor games with their systematic introduction into the training process can contribute to a significant increase in all the necessary young cheerleaders physical abilities.
- ДокументОздоровчі можливості використання дихальної гімнастики в процесі фізичного виховання студентів(Germany by ORT Publishing (Germany) in association with the Center For Scientific Research “Solution” (Ukraine), 2019-10-25) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.Актуально стоїть питання про логічне наукове обґрунтування нетрадиційних засобів оздоровлення, які б використовувалися в системі занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Серед видів фізичної активності, що використовуються з метою оздоровлення та покращення фізичного стану людини, вагоме місце може зайняти дихальна гімнастика – дієвий, провірений засіб оздоровлення людей різного віку, у тому числі й студентського. Актуально стоит вопрос о логическом научном обосновании нетрадиционных средств оздоровления, которые использовались в системе занятий по физическому воспитанию в высших учебных заведениях . Среди видов физической активности, используемых с целью оздоровления и улучшения физического состояния человека, важное место может занять дыхательная гимнастика - действенный, проверенный способ оздоровления людей разного возраста, в том числе и студентов. The urgent issue is the logical scientific justification of non-traditional means of healing, which were used in the system of physical education classes in higher educational institutions. Among the types of physical activity used to improve and improve a person’s physical condition, breathing exercises can take an important place - an effective, proven way of healing people of different ages, including students.
- ДокументПорівняльний аналіз фізичної підготовленості студентів, що займаються спортивною гімнастикою та воркаутом(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Кравчук, Т. М.; Греков, М. А.; Шидловський, В. С.Мета дослідження – здійснити порівняльний аналіз фізичної підготовленості студентів, що займаються спортивною гімнастикою та воркаутом. У досліджені виявлено, що студенти, які займаються спортивною гімнастикою мають кращі швидкісно-силові показники та показники розвитку рівня гнучкості й координованості рухів. Студенти, що займалися воркаутом значну перевагу мають в прояві силових здібностей. Цель исследования - осуществить сравнительный анализ физической подготовленности студентов, занимающихся спортивной гимнастикой и воркаутом. В исследовании выявлено, что студенты, которые занимаются спортивной гимнастикой имеют лучшие скоростно-силовые показатели и показатели уровня развития гибкости и координированности движений. Студенты, которые занимались воркаутом значительное преимущество имеют в проявлении силовых способностей. The aim of the study is to carry out a comparative analysis of the physical fitness of students engaged in gymnastics and workout. The study revealed that students who are engaged in gymnastics have the best speed and strength indicators and indicators of the level of development of flexibility and coordination of movements. Students who were engaged in a workout have a significant advantage in the manifestation of power abilities.
- ДокументПідвищення ефективності фізичної й технічної підготовленості юних гандболістів із застосуванням рухливих ігор(Харківський національний педагогічний унверситет імені Г. С. Сковороди, 2020) Грінченко, І. Б.; Різник, О. В.; Лисенко, В. В.; Ковєря, В. М.; Карпунець, Т. В.Статтю присвячено дослідженню ефективності фізичної та технічної підготовленості юних гандболістів 10-11 років засобами рухливих ігор, ігрових вправ та естафет на етапі початкової підготовки. У роботі стверджується, що для підвищення фізичної і технічної підготовленості юних гандболістів необхідно правильно підібрати комплекс ігор, вправ, прийомів. З’ясовано, що такі комплекси викликають у дітей ігровий азарт, захоплюють своєю напругою й пристрастю, викликають додаткові позитивні психологічні емоції, сприяють формуванню у юних спортсменів можливості творчих, імпровізаційних дій на спортивному майданчику. Рухливі ігри доцільно підбирати з метою організації розминки, для розвитку сили, швидкісних якостей та швидкості рухів, для тренування спритності, витривалості й гнучкості. Різноманітність комбінацій, застосовуваних на тренуваннях з рухливих ігор з фізичного навантаження і координаційної складності взаємодії учасників має бути доступною. Головна відмінність застосування рухливих ігор на заняттях з юними гандболістами полягає в тому, що заняття сприймаються з величезною радістю, проходять з більшою віддачею і на високому емоційному рівні. У роботі пропонується авторська методика, яка передбачала впровадження в навчально-тренувальний процес юних гандболістів 10-11 років, групи початкової підготовки (експериментальної групи), рухливих ігор, естафет та ігрових завдань. Методика впроваджувалася протягом 9 місяців (74 заняття), 3 рази на тиждень, тривалістю 20 хв. Особливістю авторської методики було те, що ігри поділялися на дві групи: перша група – рухливі ігри для розвитку основних фізичних якостей юних гандболістів; друга група – рухливі ігри для відпрацювання технічних і тактичних навичок гри. Після проведення експерименту з’ясувався статистично значимий приріст показників рівня фізичної підготовленості, що зафіксовано тільки у випробовуваних експериментальної групи, які займалися за авторською методикою. Крім визначення показників фізичної підготовленості гандболістів за результатами тестування здійснювався аналіз технічної підготовленості обстежуваних, що виявило також достовірний приріст. Статья посвящена исследованию эффективности физической и технической подготовленности юных гандболистов 10-11 лет средствами подвижных игр, игровых упражнений и эстафет на этапе начальной подготовки. В работе утверждается, что для повышения физической и технической подготовленности юных гандболистов необходимо правильно подобрать комплекс игр, упражнений, приемов. Выяснено, что такие комплексы вызывают у детей игровой азарт, захватывают своей напряжением и страстью, вызывают дополнительные положительные психологические эмоции, способствуют формированию у юных спортсменов возможности творческих, импровизационных действий на спортивной площадке. Подвижные игры целесообразно подбирать с целью организации разминки, для развития силы, скоростных качеств и скорости движений, для тренировки ловкости, выносливости и гибкости. Разнообразие комбинаций, применяемых на тренировках с подвижных игр с физической нагрузки и координационной сложности взаимодействия участников должна быть доступной. Главное отличие применение подвижных игр на занятиях с юными гандболистами заключается в том, что занятия воспринимаются с огромной радостью, проходят с большей отдачей и на высоком эмоциональном уровне. В работе предлагается авторская методика, которая предусматривала внедрение в учебно-тренировочный процесс юных гандболистов 10-11 лет, группы начальной подготовки (экспериментальной группы), подвижных игр, эстафет и игровых задач. Методика внедрялась в течение 9 месяцев (74 занятия), 3 раза в неделю, продолжительностью 20 мин. Особенностью авторской методики было то, что игры делились на две группы: первая группа - подвижные игры для развития основных физических качеств юных гандболистов; вторая группа - подвижные игры для отработки технических и тактических навыков игры. После проведения эксперимента выяснилось статистически значимый прирост показателей уровня физической подготовленности, зафиксировано только у испытуемых экспериментальной группы, которые занимались по авторской методике. Кроме определения показателей физической подготовленности гандболистов по результатам тестирования осуществлялся анализ технической подготовленности обследуемых, что выявило также достоверный прирост. The article is devoted to the effectiveness of physical and technical training for young handball players aged 10-11 by means of moving games, exercises and relay races at the stage of initial training. The paper argues that it is necessary to choose the correct kit of games, exercises, techniques to improve physical and technical training of young handball players. It was found that such complexes help children to play with excitement, capture their tension and passion, add extra positive psychological emotions, and contribute to young athletes’ development for creative opportunity, improvisational actions on the playground. It is necessary to select moving games for warm-up purposes, force development, speed qualities and speed movements, dexterity training, endurance and flexibility. The variety of combinations used in training with mobile games on physical activity and coordination complexity of participants' interaction should be available. The main difference between the use of moving games in classes with young handball players is that the classes are perceived with great joy, held with greater impact and at a high emotional level. The authors' technique is offered in the work, it was provided for the introduction of young handball players aged 10-11, initial training groups (experimental group), moving games, relay races and game tasks into the educational and training process. The technique had been implemented for 9 months (74 lessons), 3 times a week, lasting 20 minutes. The peculiarity of the authors' method was that the games were divided into two groups: the first group offered mobile games for the development of basic physical qualities of young handball players; the second group offered mobile games to practice technical and tactical skills with games. After the experiment there was a statistically significant increase in the level of physical training, which was only in the experimental group with the authors' method. In addition to determining the indicators of physical training of handball players based on the test results, the analysis of the technical training was carried out, it also showed a significant increase.
- ДокументЧерез тернии – к олимпизму(Видання ФОП Мірошниченко О. А., 2020) Смелова, В. Г.; Климакова, С. Н.Книга «Через тернии к олимпизму» доносит до читателя опыт работы в сфере физического воспитания, воспитания детей в детских спортивных школах Украины по плаванию, а также подготовки спортсменов высшего мастерства. Невероятный опыт работы заслуженного тренера Украины и СССР предлагает широкому кругу читателей возможность использования ее опыта в работе. Настойчивость, целеустремленность, большая сила воли, огромная сила Духа способствовали доверию людей на протяжении всей ее жизни. Книга «Через терни до олімпізму» доносить до читача досвід роботи у сфері фізичного виховання, виховання дітей у дитячих спортивних школах України по плаванню, і навіть підготовки спортсменів вищої майстерності. Неймовірний досвід роботи заслуженого тренера України та СРСР пропонує широкому колу читачів можливість використання її досвіду у роботі. Наполегливість, цілеспрямованість, велика сила волі, величезна сила Духа сприяли довірі людей протягом її життя. The book "Through thorns to Olympism" brings to the reader the experience of work in the field of physical education, education of children in children's sports schools in Ukraine in the book is a unique experience of working in the field of physical education of children in swimming schools of Ukraine and training athletes of the highest level. The incredible experience of of the Honoured Coach of Ukraine and USSR offers a wide range of readers an opportunity to use her experience in her work. Perseverance, purposefulness, great willpower, tremendous strength of spirit have contributed to her credibility throughout her life.
- ДокументСистема підготовки лікарів первинної медичної допомоги з питань епідеміології в закладах післядипломної освіти(Донбаський державний педагогічний університет, 2020) Зеленський, Р. М.; Зеленська, Л. Д.У статі визначено завдання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» в процесі підготовки здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти у ЗВО України. Конкретизовано компетентності (формування усвідомленого прагнення до самостійного фізичного вдосконалення, розвиток умінь і навичок використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя), яких набувають здобувачі на заняттях із «Фізичного виховання». З’ясовано, що значний потенціал для формування названих компетентностей має використання в освітньому процесі ЗВО електронного фізкультурно-спортивного портфоліо студента. Доведено, що ця технологія завдяки низці переваг дозволяє реалізувати такі функції: моніторингову, стимулювальну, освітню, розвивальну, контрольно-оцінну. Визначено етапи роботи з електронним портфоліо, запропоновано структуру і змістове наповнення електронного фізкультурно-спортивного портфоліо студента. В статье определены задачи учебной дисциплины «Физическое воспитание» в процессе подготовки соискателей бакалаврской уровня высшего образования в вузах Украины. Конкретизированы компетентности (формирование осознанного стремления к самостоятельному физическому совершенствованию, развитие умений и навыков использовать различные виды и формы двигательной активности для активного отдыха и ведения здорового образа жизни), приобретаемые соискателями на занятиях по «Физическому воспитанию». Выяснено, что значительный потенциал для формирования названных компетентностей имеет использование в образовательном процессе вуза электронного физкультурно-спортивного портфолио студента. Доказано, что эта технология благодаря ряду преимуществ позволяет реализовать следующие функции: мониторинговую, стимулирующую, образовательную, развивающую, контрольно-оценочную. Определены этапы работы с электронным портфолио, предложена структура и содержательное наполнение электронного физкультурно-спортивного портфолио студента. The article defines the objectives of the discipline "Physical education" in the process of training applicants for a bachelor's level of higher education in universities of Ukraine. The competencies acquired by applicants in the classes in "Physical education" (the formation of a conscious desire for independent physical improvement, development of skills and abilities to use various types and forms physical activity for active recreation and a healthy lifestyle). Found that significant potential for the formation of these competencies is used in the educational process of the university electronic physical culture and sports portfolio of the student. This technology has been proven due to a number of advantages, it allows to implement the following functions: monitoring, stimulating, educational, developmental, control and evaluation. The stages of work with an electronic portfolio are determined, the structure and content of the electronic physical culture and sports student portfolio.