Факультет початкового навчання
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет початкового навчання за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 1356
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОсновні психолого-педагогічні концепції адлерівської моделі виховання батьків(СтильІздат, 2008) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу психолого-педагогічної літератури у статті розглянуті основні положення адлерівської моделі виховання батьків. Автор визначає головні принципи (рівноправність і співробітництво), що лежать в основі адлерівського виховання. Сформульовані завдання батьківського виховання по адлерівській моделі, пов'язані з поглибленням батьками своїх педагогічних знань. Исходя из анализа психолого-педагогической литературы, в статье рассматриваются основные положения адлеровской модели воспитания родителей. Автор выделяет основные принципы (равноправие и сотрудничество), лежащие в основе адлеровского воспитания. Сформулированы задачи родительского воспитания по адлеровской модели, связанные с углублением родителями своих педагогических знаний. Based on an analysis of the psychological and pedagogical literature, the article discusses the main provisions of the Adlerian model of parenting. The author singles out the basic principles (equality and cooperation) underlying the Adlerian upbringing. The tasks of parental education according to Adler's model related to the deepening of the parents' pedagogical knowledge are formulated.
- ДокументПрофесійна підготовка майбутніх учителів до взаємодії з родинами учнів(2008-04-16) Єсьман, І. В.Професійно-педагогічна підготовка має забезпечити готовність майбутніх учителів до підвищення психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку школярів, залучення родин до співпраці зі школою, формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності та максимального забезпечення дитині повноцінного життя сьогодні та в майбутньому. Профессионально-педагогическая подготовка должна обеспечить готовность будущих учителей к повышению психологической и педагогической компетентности родителей по пониманию закономерностей развития школьников, привлечению семей к сотрудничеству со школой, формированию осознанного понимания родителями своей ответственности и максимальному обеспечению ребенку полноценной жизни сегодня и в будущем. Professional and pedagogical training should ensure the readiness of future teachers to increase the psychological and pedagogical competence of parents to understand the patterns of student development, involve families in cooperation with the school, forming a conscious understanding of parents' responsibilities and maximizing the child's life today and in the future.
- ДокументВидання навчальних посібників та наукової літератури для батьків (50-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2009) Єсьман, І. В.Розробка навчальних посібників та наукової літератури для батьків у 50-70 рр. ХХ сторіччя сприяла формуванню педагогічного мислення серед населення, озброєння їх знаннями з основ сімейної педагогіки. Ці думки з урахуванням вимог сучасності являють собою цінність і сьогодні, а тому заслуговують широкого поширення серед батьків та громадськості. Разработка учебных пособий и научной литературы для родителей в 50-70 гг. формированию педагогического мышления среди населения, вооружению их знаниями по основам семейной педагогики. Эти мнения на основе требований современности представляют ценность и сегодня, а потому заслуживают широкого распространения среди родителей и общественности. Training development manuals and scientific literature for parents in the 50-70's of the twentieth century contributed formation of pedagogical thinking among the population, equipping them with knowledge of basics of family pedagogy. These views, taking into account the requirements of modernity are is a value today, and therefore deserve widespread use parents and the public.
- ДокументІсторичний аспект розвитку педагогічної культури батьків(Кримський гуманітарний університет, 2009) Єсьман, І. В.У статті надається науковий аналіз історії формування педагогічної культури батьків. Автор досліджує систему підвищення педагогічної культури населення – педагогічний всеобуч, що є досить актуальним сьогодні. В статье предоставляется научный анализ истории формирования педагогической культуры родителей. Автор исследует систему повышения педагогической культуры населения – педагогический всеобуч, что является весьма актуальным сегодня. In clause the scientific analysis of history of formation of pedagogical culture of parents moves. The author investigates system of increase of pedagogical culture of the population – pedagogical general education which is very actual today.
- ДокументХристиянське виховання батьків як одна із провідних концепцій організації і змісту педагогічної освіти батьків у зарубіжній та вітчизняній науці(Publishing House «Education and Science», 2010) Єсьман, І. В.Теорія і практика педагогічної освіти батьків можуть ґрунтуватися на різних положеннях. Не існує однієї загальної теорії виховання батьків, а є розмаїття теоретичних напрямків, точок зору, різних підходів, в тому числі і до практичного виховання батьків. Спільною для них є думка про те, що в основі вдосконалення сімейного виховання лежить робота по підвищенню рівня педагогічної освіти батьків, як важливої умови вирішення соціальних проблем. Теория и практика педагогического образования родителей могут основываться на разных положениях. Не существует одной общей теории воспитания родителей, а есть разнообразие теоретических направлений, точек зрения, разных подходов, в том числе и к практическому воспитанию родителей. Общим для них является мнение о том, что в основе усовершенствования семейного воспитания лежит работа по повышению уровня педагогического образования родителей, как важного условия решения социальных проблем. The theory and practice of teacher education for parents can be based on different assumptions. There is no one general theory of parenting, but there is a variety of theoretical directions, points of view, different approaches, including the practical education of parents. Common to them is the opinion that the basis for improving family education is the work to improve the level of pedagogical education of parents, as an important condition for solving social problems.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у науковому доробку В. Сухомлинського(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2010) Єсьман, І. В.У статті на основі аналізу філософської та педагогічної спадщини В. Сухомлинського висвітлюються ідеї педагога-новатора в контексті проблем організації і змісту педагогічної освіти батьків. Визначена і теоретично обґрунтована система педагогічної освіти батьків В. Сухомлинського як складової частини педагогічного процесу, який реалізується школою в співдружності із сім’єю. В статье на основе анализа философского и педагогического наследия В. Сухомлинского освящаются идеи педагога-новатора в контексте проблем педагогического образования родителей. Определена и теоретически обоснована система педагогического образования родителей В. Сухомлинского, как составной части педагогического процесса, который реализуется школой в содружестве с семьѐй. In the article on base of the analysis philosophical and pedagogical inheritance V. Suhomlinskiy are illuminated ideas of the teacher-trailblazer in context of the problems to organizations and contents of the pedagogical education the parents. Determined and theoretically motivated system of the pedagogical education of the parents V. Suhomlinskiy, as component part of pedagogical process, which is realized by school in commonwealth with family.
- ДокументПроблема виховання батьків у науковому доробку зарубіжних вчених (60-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2010-11-04) Єсьман, І. В.Починаючи з 60-х років ХХ століття зарубіжні педагоги, психологи, соціологи, психотерапевти свої пошуки спрямовують на розроблення програм виховання батьків, програм педагогічної освіти батьків. Особливої популярності набув проект «Home Start», який об’єднував понад 16 регіональних програм на допомогу батькам. В основі проекту – положення про те, що батьки не тільки перші, а й найвпливовіші вихователі дитини. Начиная с 60-х годов XX века зарубежные педагоги, психологи, социологи, психотерапевты свои поиски направляют на разработку программ воспитания родителей, программ педагогического образования родителей. Особую популярность приобрел проект «Home Start», который объединял более 16 региональных программ в помощь родителям. В основе проекта – положение о том, что родители не только первые, но и самые влиятельные воспитатели ребенка. Since the 60s of the twentieth century, foreign teachers, psychologists, sociologists, psychotherapists have focused their research on the development of parenting programs, programs of pedagogical education of parents. The Home Start project, which brings together more than 16 regional programs to help parents, has become particularly popular. The project is based on the provision that parents are not only the first, but also the most influential educators of the child.
- ДокументІмідж як предмет наукового дослідження в різних галузях наукових знань(Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2011) Філатова, Л. С.У статті представлена спроба розробки цілісної концепції феномену іміджу, що викликана необхідністю аналітико-синтетичного підходу до дослідження стану проблематики іміджу. Так імідж було проаналізовано в категоріальних апаратах різних галузей знань, зокрема, у психології, соціології, політології, етиці, естетиці та інших. В статье представлена попытка разработки целостной концепции феномена имиджа, вызванной необходимостью аналитико-синтетического подхода к исследованию состояния проблематики имиджа. Так имидж были проанализированы в категориальных аппаратах различных отраслей знаний, в частности, психологии, социологии, политологии, этике, эстетике и других. The article presents an attempt to develop a holistic concept of the phenomenon of image, caused by the need for analytical-synthetic approach to the study of the state of the image. Thus, the image was analyzed in the categorical apparatus of various fields of knowledge, in particular, in psychology, sociology, political science, ethics, aesthetics and others.
- ДокументФормування ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи на концептуальних засадах екоетики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Александрович, Н. О.В статті розглянуто тему формування ціннісного ставлення майбутнього вчителя до природи на концептуальних засадах екоетики. В процесі навчання відбувається не лише розширення поінформованості стосовно сучасних досягнень екоетики, а засвоєння їх у власній діяльності, що базується на реалізації психоемоційних властивостей людини: співпереживанні, співчутті, радості, любові, відчутті гармонії. В статье рассмотрена тема формирования ценностного отношения будущего учителя к природе на концептуальных основах экоэтики. В процессе обучения происходит не только расширение осведомленности о современных достижениях экоэтики, а усвоение их в собственной деятельности, базирующейся на реализации психоэмоциональных свойств человека: сопереживании, сочувствии, радости, любви, ощущении гармонии. The article deals with the topic of shaping a future teacher's value attitude towards nature on the conceptual foundations of ecoethics. In the process of training there is not only expansion of The training process includes not only awareness of modern achievements of ecoethics, but also assimilation of them in own activity, based on realization of human psycho-emotional properties: empathy, sympathy, joy, love, feeling of harmony.
- ДокументРозвиток здоров'я особистості через освіту: досвід вальдорфської школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Іонова, О. М.В статті висвітлено результати діяльності вальдорфської школи як здоров’язбережувальної освіти особистості. Навчання дітей у вальдорфській школі порівняно з традиційною школою позитивно впливає на інтелектуальну активність, індивідуальну ініціативність, творчість, самостійність рішень, душевну стабільність, соціальну компетентність, координованість тіла й рухів, а отже, сприяє здоровому розвитку дитини. В статье отражены результаты деятельности вальдорфской школы как здоровьесберегающего образования личности. Обучение детей в вальдорфской школе по сравнению с традиционной школой оказывает положительное влияние на интеллектуальную активность, индивидуальную инициативность, творчество, самостоятельность решений, душевную стабильность, социальную компетентность, координированность тела и движений, а следовательно, способствует здоровому развитию ребенка. The article reflects the results of the Waldorf school as a health-promoting education for the individual. The education of children in a Waldorf school compared to a traditional school has a positive impact on intellectual activity, individual initiative, creativity, independent decision-making, mental stability, social competence, body and movement coordination and therefore contributes to the healthy development of the child.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2011-10) Єсьман, І. В.У авторефераті дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. В автореферате диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. The thesis abstract investigates and reveals the peculiarities of the content, tasks, forms and methods of realization of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 1950-70s in the context of the historical retrospective in order to increase its effectiveness in modern conditions.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Херсонський державний університет, 2011-11) Єсьман, І. В.У дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. Систематизована джерельна база з теми дослідження може бути використана у процесі вивчення студентами курсів «Історія педагогіки», «Педагогіка», «Соціальна педагогіка». Виявлені матеріали, зміст та висновки роботи допоможуть об’єктивно підійти до розв’язання сучасних проблем педагогічної освіти батьків, а також прислужитися у виданні навчально-методичних посібників, підручників, хрестоматій з історії вітчизняної педагогіки. В диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. Систематизированная источниковая база по теме исследования может быть использована в процессе изучения студентами курсов «История педагогики», «Педагогика», «Социальная педагогика». Обнаруженные материалы, содержание и выводы работы помогут объективно подойти к решению современных проблем педагогического образования родителей, а также служить в издании учебно-методических пособий, учебников, хрестоматий по истории отечественной педагогики. This dissertation studies the content, tasks, forms and methods of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 50-70-ies in the context of the historical retrospective in order to improve its effectiveness in modern conditions. The systematized source base on the topic of the study can be used by students in the courses "History of Pedagogy", "Pedagogy", "Social Pedagogy". The found materials, content and conclusions of the work will help to objectively approach the solution of modern problems of pedagogical education of parents, as well as serve in the publication of teaching aids, textbooks, reading-books on the history of domestic pedagogy.
- ДокументПИТАННЯ КОНТРОЛЮ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У ПЕДАГОГІЧНІЙ КОНЦЕПЦІЇ С. Й. ГЕССЕНА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2012) Тихонович, В. М.У статті висвітленні погляди С. Й. Гессена на відповідність організації контролю діяльності учнів меті наукової освіти. Розглядається позиція філософа щодо пріоритетності положення критичної дидактики про оволодіння методом науки як мети наукової освіти над точкою зору формального розвитку мислення та положення про необхідність повідомлення школярам корисних відомостей. В статье освещены взгляды С. Й. Гессена на соответствие организации контроля деятельности учащихся цели научного образования. Рассматривается позиция философа по приоритетности положения критической дидактики об овладении методом науки как цели научного образования над точкой зрения формального развития мышления и положение о необходимости сообщения школьникам полезных сведений. The articles reveals S. J. Gessen’s views on the correlation of the organization of control over pupils’ activity and the aim of scientific education. The author an alyses the philosopher’s view on the priority of critical didactics in mastering scientific methods as the aim of scientific education over the viewpoint of formal development of thinking and the principle of presenting useful information to pupils.
- ДокументНові підходи до типології іміджу(Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, 2012) Філатова, Л. С.Стаття розкриває нові підходи до різних типів іміджу. З’ясовано. що науковці виділяють значну кількість таких типів та класифікують їх відповідно до характерних ознак за співвідношенням з іншими об’єктами, залежно від сфер діяльності, від різного соціального контексту, за різним функціонуванням, за параметрами вияву, за критерієм раціональності сприйняття тощо. Статья раскрывает новые подходы к различным типам имиджа. Определено, что учёные выделяют много таких типов и классифицируют их соответственно по характерным признакам, среди которых по соотношению с другими объектами, в зависимости от сферы деятельности, от разного социального контекста, по разным функционированиям, по параметрам проявления, по критериям рациональности восприятия и т.д. The article opens new approaches to different types of image. It was found that scientists distinguished a big number of such types and classified them according to their feachers according to relation with other objects, depending on sphere of their activity, from different social context, according to different functionning, parameters of display, criteria of rationality of perception and so on.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ГУМАНІЗМУ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНО–ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013) Тихонович, В. М.У статті розкриті особливості прояву гуманізму школярів в навчально-пізнавальної діяльності та подана їх характеристика.Доведено, що ці особливості визначаються специфікою навчання (управління діяльністю школярів учителем,систематичність, опосередкованість формування мотивації діяльності). Гуманізм школярів в навчально-пізнавальної діяльності знаходить вираження в : оволодінні знаннями і розумінням сутності гуманних взаємин, моральних уміннях і звичках, прояві знань і умінь в поведінці, самооцінці вчинків. В статье раскрыты особенности проявления гуманизма школьников в учебно-познавательной деятельности и подана их характеристика. Доказано, что эти особенности определяются спецификой обучения (управление деятельностью школьников учителем, систематичность, опосредованность формирования мотивации деятельности). Гуманизм школьников в учебно-познавательной деятельности находит выражение в : овладении знаниями и пониманием сущности гуманных взаимоотношений, моральных умениях и привычках, проявлении знаний и умений в поведении, самооценке поступков. The article enlightens the peculiarities of the expression of humanism among schoolchildren in the process of studying-cognitive activity, also it gives their characteristics. The author proves that these peculiarities are defined by the specificity of studying (managing, schoolchildren’s activity by a teacher, systemic approach, basis of the formation of activity motivation). Schoolchildren’s humanism in studying-cognitive activity finds realization in mastering knowledge and comprehending the core of humanistic relations, moral skills and habits, in the expression of knowledge and shills in behavior and self-estimation of duds.
- ДокументФункіонування фразелогічних одиниць на позначення граничності в засобах масової інформації(Національний університет "Острозька академія", 2013) Купіна, І. О.Стаття присвячена дослідженню динамічного руху мовної системи, зокрема змінам у фразеологічній системі мови, а саме неологізації фразеологічних одиниць. У статті проаналізовано виникнення оказіональних фразеологічних одиниць на позначення граничності, що продукуються внаслідок фразеосемантичних і синтаксично-фразеологічних процесів. Статья посвящается исследованию динамического движения языковой системы, в частности, изменениям во фразеологической системе языка, а именно неологизации фразеологических единиц. В статье проанализировано возникновение окказиональных фразеологических единиц, определяющих предельность, которые продуцируются в результате фразеосемантических и синтаксически-фразеологических процессов. Article is covered to research of dynamic movement of language system, in particular, to change in phraseological system of language, exactly neologization of phraseological units. In the article emergence of the occasional phraseological units defining a limits which are produced as a result of frazeosemantal and syntactic – phraseological processes are analyzed.
- ДокументРобоча програма та методичні рекомендації до навчального курсу «Основи педагогіки»(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Єсьман, І. В.Посібник містить робочу програму та методичні рекомендації з навчального курсу «Основи педагогіки» для студентів, які здобувають фах за напрямом підготовки "Вчитель початкових класів", спеціальністю 6.010102 "Початкова освіта". Пособие содержит рабочую программу и методические рекомендации по учебному курсу «Основы педагогики» для студентов, получающих специальность по направлению подготовки "Учитель начальных классов", специальности 6.010102 "Начальное образование ". The manual contains a work program and guidelines for the training course "Fundamentals of Pedagogy" for students receiving a specialty in the direction training "Primary school teacher", specialty 6.010102 "Primary education ".
- ДокументГраничність кількості в семантиці фразеологічних одиниць(Національний університет «Острозька академія», 2014-02-27) Купіна, І. О.Стаття присвячена дослідженню категорії кількості, а саме граничності кількості в семантиці фразеологічних одиниць. У статті проаналізовано фразеологічні одиниці зі значенням граничності кількості, що утворюють фразеосемантичний сегмент. Статья посвящается исследованию категории количества, а именно предельности количества в семантике фразеологических единиц. В статье проанализировано фразеологические единицы со значением предельности количества, которые образовывают фразеосемантический сегмент. Article is dedicated to the study of the category of quantity, namely, the quantity limitations in the semantics of phraseological units. The article analyzes the phraseological units with quantity limits, which constitute phraseological segment.
- ДокументОсвіта в реаліях полікультурного українського суспільства(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Юр’єва, К. А.У статті схарактеризовано сучасний стан етнонаціональної структури населення України. На основі аналізу концептуальних документів та новітніх навчальних програм зроблено огляд перспективних моделей розвитку освіти в умовах етнокультурного розмаїття сучасного українського суспільства. В статье охарактеризовано современное состояние этнонациональной структуры населения Украины. На основе анализа концептуальных документов и новейших учебных программ осуществлён обзор перспективных моделей развития образования в условиях этнокультурного разнообразия современного украинского общества. The current state of the ethnocultural structure of the society in Ukraine was characterized. On the basis of the critical analysis of the conceptual documents and the updated yllabuses the perspective strategies of education development in the modern ethnoculturally diverse Ukrainian society were outlined.
- ДокументСтан валеологічного виховання в сучасній Україні: правовий аспект(Класичний приватний університет, 2014-09-24) Радченя, І. В.У статті проаналізовано нормативно-правову базу щодо організації валеологічного виховання в Україні. Розкрито сутність суперечностей, що виникають у сучасному світі в процесі розв’язання означених проблем. Зокрема, проаналізовано підходи щодо організації освіти здоров’язбереження в українських навчальних закладах, ролі суспільства та громадських організацій у справі формування здорового способу життя. В статье проанализирована нормативно-правовая база организации валеологического воспитания в Украине. Раскрыта суть противоречий, возникающих в современном мире в процессе решения обозначенных проблем. В частности, проанализированы подходы, касающиеся организации здоровьесохраняющего образования в украинских образовательных учреждениях, роли общества и общественных организаций в формировании здорового образа жизни. The paper analyzes the legal framework for the organization of valeological education in Ukraine. The essence of the contradictions that arise in the modern world in the process of solving these problems is detected. In particular, the approaches to the education of health care in Ukrainian educational institutions, the role of society and public organizations in the formation of a healthy lifestyle are analyzed. The article analyzes the experience of many countries on the issues of healthy lifestyle. For instance, there are such school disciplines as “Learning healthy lifestyle”, “Learning healthy lifestyle”(the United States and Japan), “Forming the skills of a healthy lifestyle” (Finland), and “Learning the rational use of leisure” (Australia). Also it was found out that rational regulations and requirements of these programs are taken into account in the development of the Concept of health. It is an integral part of the overall state program of national education in Ukraine, it takes into account the experience of advanced countries on this issue, creates prerequisites for correspondence with valeological international standards. The article also analyses the current insight of valeological education and a healthy lifestyle in Ukraine. It was found that the basic legal and government documents define the tasks, aimed at improving the children’s young people’s health, developing of socially active, physically healthy and spiritually wealthy personality. The article considers the educational branch of “Health and physical culture”, which objective is formation of health protective competence. Health protective competence as a key competence is being formed on interdisciplinary level with the help of disciplinary competencies with specific disciplines and educational opportunities of students in primary classes taken into account. Health protective competence is formed by studying the “Health and physical culture” branch of education and involves relevant skills mastering.