Факультет початкового навчання
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет початкового навчання за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 1356
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументAnalysis of professional competencies in the characterization of the teacher of the future: global challenges of the present(Futurity Education, 2023-06-25) Tkachenko, L.; Kushevska, N.; Kabysh, M.A highly qualified teacher of the future should demonstrate to students the highest performance and expected results of their activities after completing the proposed tasks and activities. At the same time, the professional teacher of the future should take care of the adaptation of students and the fact of their diversity by changing teaching strategies and learning materials that are appropriate to the age, prior learning, cultural values, and individual needs of the educational program. The role of the teacher in the future is to ensure the formation and education of the personalities of new generations and their professional training within educational institutions, closely related to life, social and professional, moral, and civic activities. Therefore, the purpose of the article is to analyze the problems of forming the skills and personality traits of a teacher that would cause reverberations in students for many years after graduation. The work uses general scientific and special scientific research methods, adheres to the principles of objectivity, scientificity, specificity, and systematicity to argue for the normative reason, of updating the system of professional competencies in an increasingly globalized, multicultural, diverse, and complex environment marked by digital technologies and transformations. It is about the need to change the system of acquiring thorough knowledge to mobilize the professional achievements of teachers. Висококваліфікований учитель майбутнього має продемонструвати студентам найвищі показники та очікувані результати своєї діяльності після виконання запропонованих завдань і заходів. Водночас професійний учитель майбутнього повинен дбати про адаптацію учнів та факт їхньої різноманітності, змінюючи стратегії навчання та навчальні матеріали відповідно до віку, попереднього навчання, культурних цінностей та індивідуальних потреб учнів. освітня програма. Роль педагога в майбутньому полягає у забезпеченні формування та виховання особистості нових поколінь та її професійної підготовки в закладах освіти, тісно пов’язаних із життям, соціально-професійною, моральною та громадянською діяльністю. Метою статті є аналіз проблем формування якостей особистості вчителя, які б викликали резонанс у студентів протягом багатьох років після закінчення школи. У роботі використовуються загальнонаукові та спеціально-наукові методи дослідження, дотримується принципів об’єктивності, науковості, конкретності та системності для аргументації нормативності, оновлення системи професійних компетентностей у все більш глобалізованому, полікультурному, різноманітному та складному середовищі. Йдеться про необхідність зміни системи здобуття ґрунтовних знань для мобілізації професійних досягнень педагогів.
- ДокументAntroposophic approach to the imagine of man(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Ionova, О.R. Steiner’s anthroposophically oriented views on the essence of man have been analyzed. They are based on ideas about the unity of human body-soul-spir-itual being, connection of thinking, feeling and will with physiological organization of man, interdependence of physical, mental and spiritual development in the rhythm of seven years. Проаналізовано антропософсько-орієнтовані погляди Р. Штейнера на сутність людини. Вони ґрунтуються на уявленнях про єдність людського тіла-душі-духовно-італійного буття, зв’язку мислення, почуття та волі з фізіологічною організацією людини, взаємозалежності фізичного, розумового та духовного розвитку в ритмі семи років. Проанализированы Антропософская-ориентированные взгляды Р. Штейнера на сущность человека. Они основываются на представлениях о единстве человеческого тела-души духовно-италийного бытия, связи мышления, чувства и воли с физиологической организацией человека, взаимозависимости физического, умственного и духовного развития в ритме семи лет.
- ДокументAPPLICATION OF ICT FOR EXPERT ASSESSMENT OF LATENT VARIABLES IN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL RESEARCH(The Institute of Information Technologies and Learning Tools, 2019) Matvieieva, O.; Gryniova, V.; Kuznetsova, O.The article analyzes the approaches to the study of latent variables in psychological and pedagogical research. The study confirms that some competences and personal qualities belong to the latent constructs (tolerance, readiness for life-long learning, value orientations, etc.) that are difficult to measure. To make their assessment more accurate and reliable, the expert evaluation method with ICT support is suggested providing for the involvement of a greater number of experts in the assessment process. The pedagogical expertise, covering a set of procedures necessary for getting collective expert opinion or assessment of a pedagogical object, phenomenon or process, is considered as the core of the expert evaluation method. The developed ICT assessment support for latent variables evaluation is oriented at the three-level classification of competences. It provides for determining the level of development of social-personal, general-scientific, instrumental, general-professional and specialized- professional competences (the first level of classification) and their constituent structural parts (the second level of classification) as well as the level of acquired knowledge, skills, values and personal qualities (the third level of classification). The developed ICT assessment tool includes the data concerning the Author (Developer), Experts, Expert Assessment, the indices obtained as a result of the analysis of Expert Assessment (Coefficients). Experts are expected to assess the significance of smaller structural units correlating them with the larger ones. Initially, the development level of every individual competence in correlation with the social and professional competence is assessed in percentage; the acquisition of social and professional competence is taken as 100%. Then the significance index of the competences that are the structural parts of every given competence is determined; the significance index of competence structural parts in reference to the relevant competence is assessed. У статті проаналізовано підходи до визначення та дослідження латентних змінних у психолого-педагогічних працях. Доведено, що деякі компетенції та якості особистості належать до латентних конструктів (толерантність, здатність до навчання впродовж життя, ціннісні орієнтації тощо), що погано піддаються кількісній оцінці. Для підвищення рівня об’єктивності їх оцінювання запропоновано метод експертного оцінювання з ІКТ-супроводом, що передбачає залучення більшої кількості експертів. Основою експертного методу є педагогічна експертиза, яка включає сукупність процедур, необхідних для одержання колективної думки або оцінки про педагогічний об'єкт, явище або процес. Для оцінювання латентних змінних запропоновано застосування методу експертного оцінювання з ІКТ-супроводом, зорієнтованим на трирівневу класифікацію компетенцій/компетентностей. Перший рівень складають: соціально-особистісна, загальнонаукова, інструментальна, загальнопрофесійна, спеціалізовано-професійна компетентності; другий рівень об’єднує компетенції, що входять до їх складу; третій рівень становлять складники компетенцій – знання, уміння, цінності, особистісні якості. Розроблений і запропонований ІКТ-супровід містить інформацію про Автора (розробника), Експертів, оцінки Експертів, значення, отримані в результаті обробки оцінок Експертів (коефіцієнти). Передбачено оцінювання Експертами значущості більш дрібних структурних одиниць щодо більших. Спочатку оцінюється сформованість кожної окремої компетентності відповідно до всієї соціально- професійної компетентності у відсотках, приймаючи соціально-професійну компетентність за 100%, потім оцінюється вагомість компетенцій, що входять до складу даної компетентності й значущість окремих складників компетенцій щодо відповідної компетенції. В статье проанализированы подходы к определению и изучению латентных переменных в психолого-педагогических исследованиях. Установлено, что некоторые компетенции и качества личности относятся к латентным конструктам (толерантность, способность к обучению в течение жизни, ценностные ориентации и т.д.) и плохо поддаются количественной оценке. Для повышения уровня объективности их оценивания предложен метод экспертного оценивания с ИКТ- сопровождением, что предполагает привлечение большего количества экспертов. Основой экспертного метода является педагогическая экспертиза, которая включает совокупность процедур, необходимых для получения коллективного мнения или оценки о педагогическом объекте, явлении или процессе. Для оценки латентных переменных предложено применение метода экспертного оценивания с ИКТ- сопровождением на основе трехуровневой классификации компетенций/компетентностей. Первый уровень составляют: cоциальноличностная, общенаучная, инструментальная, общепрофессиональная, специализированнопрофессиональная компетентности; второй уровень объединяет компетенции, входящие в их состав; третий уровень объединяет составляющие компетенций (знания, умения, ценности, личностные качества). Предложенное ИКТ-сопровождение содержит информацию об Авторе (разработчик); Экспертах; оценках Экспертов; значениях, полученных в результате обработки оценок Экспертов (коэффициенты). Предусмотрено оценивание Экспертами значимости более мелких структурных единиц относительно больших. Сначала оценивается сформированность каждой отдельной компетентности относительно социально-профессиональной компетентности в процентах, принимая последнюю за 100%, затем оценивается значимость компетенций, входящих в состав данной компетентности и значимость отдельных составляющих компетенции.
- ДокументBADANIE TYPOLOGII WIZERUNKU (IMIDŻU): DOŚWIADCZENIE, REALIA, PERSPEKTYWY(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2019) Fiłatowa, ŁArtykuł podejmuje aktualną na dzień dzisiejszy problematykę: budowanie pozytywnego wizerunku, jako elementu osobistego, czy też zawodowego. Rozbudowa w Ukrainie całościowego systemu i ukierunkowanie państwa na demokratyczne zasady w oświacie, biznesie, chęci młodego pokolenia być konkurencyjnym na rynku pracy – motywuje do wyuczenia światowego doświadczenia w kierunku budowania wizerunku, wypracowania własnych teoretycznych i praktycznych nowinek. Dlatego właśnie ukazana problematyka jest aktualną, a artykuł na czasie. У статті розглядаються актуальні проблеми: побудова позитивного іміджу як особистого чи професійного елемента. Розширення загальної системи в Україні та орієнтація держави на демократичні принципи в освіті, бізнесі, прагнення молодого покоління бути конкурентоспроможними на ринку праці - спонукає до вивчення світового досвіду побудови іміджу, розвитку власних теоретичних та практичних інновацій. Ось чому представлені питання, стаття є актуальними. В статье рассматриваются актуальные вопросы: построение позитивного имиджа как личного или профессионального элемента. Расширение общей системы в Украине и ориентация государства на демократические принципы в образовании, бизнесе, стремление молодого поколения быть конкурентоспособным на рынке труда - побуждает изучать мировой опыт построения имиджа, разработки собственных теоретических и практических инноваций. Вот почему представленные проблемы, статья актуальны. Introduction. The presence of several social roles in a person suggests the presence of the images of corresponding roles. It has been found that scientists distinguish a significant number of such types and classify them according to the characteristic features, among them: in relation to other objects, depending on the spheres of activity, on different social contexts, on different functioning, on parameters of demonstration, on criterion of rationality of perception, etc. However, the conducted research studies the image of one aspect: either in terms of professional activity, or from the position that a person takes in a society (leader, heard, subordinator, project coordinator, etc.). The modern requirements demand a comprehensive study of this definition, that determines the expansion of scientific research. Purpose. Generalization of different views of foreign and native scientists in defining "image", identification of new promising approaches to the study of its types, illustration with modern examples of classification of image types. Methods. Analysis, systematization, generalization. Results. A generalized classification of image types is presented. In articular, approaches to the definition of "image" as a certain social role, professional competence, personal formation, corporate formation are generalized. On the basis of generalization it were revealed: ways of forming an image (imitation or copying, combining, self-image); his perception (internal and external); assessment of a person or his or her environment (mirror, cursory, desirable, multiple, corporate); mental traits (national or stereotype, personal, closed, charismatic, greetings). Based on the analysis of image research in various branches of science, a variety of approaches were identified in determining its formation from the point of view of psychology, political science, and sociology, which based on certain indicators that are inherent in the specifics of scientific research. It is defined that the image - not only the characteristic of personality, but also the environment, sphere of activity (interior, office, business,pedagogical, etc.). A comprehensive analysis allowed to determine the main criteria and generalized classification of image types. Originality. The determining of the main criteria is original. It allows to define approaches to the concept of "image" and to develop a general classification of image types based on certain criteria. Conclusion. Thus, the image is an image of the person, who’s the most visible features have the effect of personal attractiveness, the reputation of the family, the success of the state or private institution, the state, etc. Considering that the image is multifaceted phenomenon, then, accordingly, it is actively used in various spheres of life, and unequivocally requires the emergence of different types of image. Classification of image by origin and activity of objects is the main and priority topic in the understanding of imagology as a science. Classification of the image by origin and activity of the objects is the main, the priority topic in the understanding of imageology as a science. The prospects of image-based strategies studying in Ukraine are evident as we have the opportunity to realize the resulting material in the context of European values, while retaining the mental traits.
- ДокументBody length, sports specialization and vegetovascular regulation in students - future specialists in physical education and sports(Wydawnictwo Poznań: Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji, 2022) Cieślicka, M.; Ushmarova, V.; Grynyova, V.The monograph purpose was to reveal the features of the indicators of the orthostatic test in students with different body lengths and different sport´s specializations, studying in the specialty "Physical education and sports". The study involved 42 students who play sports at the amateur level. The following research methods were used in the work: method of analysis of literary sources; method of determining body length; orthostatic test method; method of determining stroke volume and minute blood volume. The influence of both factors (body length and sport) on the orthostatic test was significant for the following data: systolic blood pressure in the vertical position, diastolic blood pressure in the vertical position; change in diastolic blood pressure when changing body position from horizontal to vertical; Heart rate in vertical and horizontal positions; change in heart rate during the transition from horizontal to vertical position; stroke volume of blood in the vertical position; change in the stroke volume of blood during the transition from horizontal to vertical position; all indicators of minute volume of a blood-groove . The more significant influence of judo and football classes in comparison with running short and medium distances on the indicators of vegetative-vascular regulation was determined: the best indicators - in judo, the next place - in football, then - athletes. It was found that students with a body length of more than 190 cm have difficulty with vegetative-vascular regulation. To improve the adaptive capacity of vascular regulation to change the position of the body from horizontal to vertical in tall athletes is effective to use any exercise, but the most effective exercises that activate aerobic and anaerobic glycolytic energy systems. Also useful are exercises that require frequent transitions from lying down (sitting) to standing position, as well as changes in the direction of movement. Метою монографії було розкрити особливості показників ортостатичної проби у студентів з різною довжиною тіла та різною спортивною спеціалізацією, які навчаються за спеціальністю «Фізичне виховання і спорт». У дослідженні взяли участь 42 студенти, які займаються спортом на аматорському рівні. У роботі були використані такі методи дослідження: метод аналізу літературних джерел; спосіб визначення довжини тіла; метод ортостатичної проби; метод визначення ударного і хвилинного об'єму крові. Вплив обох факторів (довжини тіла та спорту) на ортостатичну пробу був значущим для таких даних: систолічний артеріальний тиск у вертикальному положенні, діастолічний артеріальний тиск у вертикальному положенні; зміна діастолічного артеріального тиску при зміні положення тіла з горизонтального на вертикальне; ЧСС у вертикальному і горизонтальному положеннях; зміна ЧСС при переході з горизонтального положення у вертикальне; ударний об'єм крові у вертикальному положенні; зміна ударного об'єму крові при переході з горизонтального положення у вертикальне; усі показники хвилинного об’єму кровотоку (р<0,005; р<0,01; р<0,001). Визначено більш суттєвий вплив занять дзюдо та футболом порівняно з бігом на короткі та середні дистанції на показники вегето-судинної регуляції: найкращі показники – у дзюдо, наступне місце – у футболу, далі – у легкоатлетів. Встановлено, що у студентів з довжиною тіла більше 190 см спостерігаються труднощі з вегето-судинною регуляцією. Для вдосконалення адаптаційних можливостей судинної регуляції до зміни положення тіла з горизонтального у вертикальне у спортсменів високого зросту ефективно використовувати будь-які фізичні вправи, але найбільш ефективні вправи, які активізують аеробну та анаеробну гліколітичні енергетичні системи. Також корисні вправи, що вимагають частих переходів з положення лежачи (сидячи) в положення стоячи, а також зміни напрямку руху.
- ДокументBRINGING THE IDEAS OF STEINER EDUCATION INTO FUTURE TEACHER’S TRAINING FOR WORK IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOL(OKTANT PRINT s.r.o., 2020-02) Zolotukhina, S.; Ionova, O.; Luparenko, S.The relevance of the study is caused by pedagogical expediency and insufficient development of the problem of attracting the ideas and experience of Steiner education (Waldorf education) for training motivated teacher of the New Ukrainian school. The aim of the article is to clarify the possibilities of implementation of Waldorf ideas and experience in the process of future teacher’s training for work in the New Ukrainian school. The scientific novelty is that the authors’ special courses “The Fundamentals of Waldorf Education” and “Anthroposophical Adult Education” have been first developed and introduced into the process of future teachers’ training. The authors have proved the effectiveness of using Waldorf ideas and experience for development of motivated teacher for work in the New Ukrainian school. A complex of general-scientific methods has been used for the research. These methods are theoretical (study, analysis, systematization, generalization of scientific sources, induction and deduction, interpretation, simulation; comparative analysis) and empirical (pedagogical observation, oral and written survey, analysis of results of students’ activities, expert assessment). In order to bring the ideas of Steiner education into teachers’ training for work in the conditions of implementation of the Concept of the New Ukrainian School, the authors have developed the special courses “The Fundamentals of Waldorf Education” (for bachelor’s degree) and “Anthroposophical Adult Education” (for master’s degree) as elective disciplines. The special courses have been introduced into the educational process of the Department of Primary Education in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The learning process has occurred in seven steps, namely: observation or perception, formation of attitude to the object of observation, processing and mastering, individualization, doing exercises as a process of support, development of new abilities, creativity. The effectiveness of using Waldorf ideas and experience for future teacher’s professional training for work in the New Ukrainian school has been proved. The vast majority of students have shown an awareness of responsibility for their future professional activity, interest and desire for their professional and personal development. The prospects for further research have been outlined. They are the analysis of using the gained anthroposophical Waldorf knowledge and experience by university graduates in their professional-pedagogical activities and taking into account the peculiarities of work with students of different departments. Актуальність дослідження зумовлена педагогічною доцільністю та недостатньою розробкою проблеми залучення ідей та досвіду освіти Штайнера (Вальдорфська освіта) для підготовки мотивованого вчителя Нової української школи. Метою статті є з’ясування можливостей реалізації вальдорфських ідей та досвіду в процесі підготовки майбутнього вчителя до роботи в Новій українській школі. Наукова новизна полягає в тому, що спеціальні курси авторів «Основи вальдорфської освіти» та «Антропософська освіта дорослих» були вперше розроблені та впроваджені в процес підготовки майбутніх учителів. Автори довели ефективність використання вальдорфських ідей та досвіду для розвитку мотивованого вчителя для роботи в Новій українській школі. Для дослідження використано комплекс загальнонаукових методів. Ці методи є теоретичними (вивчення, аналіз, систематизація, узагальнення наукових джерел, індукція та дедукція, інтерпретація, моделювання; порівняльний аналіз) та емпіричними (педагогічне спостереження, усне та письмове опитування, аналіз результатів діяльності студентів, експертна оцінка). З метою впровадження ідей освіти Штайнера в підготовку вчителів для роботи в умовах реалізації Концепції нової української школи автори розробили спеціальні курси «Основи вальдорфської освіти» (для бакалавра) та «Антропософська освіта дорослих» (для магістра) як факультативні дисципліни. Спецкурси впроваджені в навчальний процес факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Процес навчання відбувався у сім етапів, а саме: спостереження чи сприйняття, формування ставлення до об’єкта спостереження, обробка та засвоєння, індивідуалізація, виконання вправ, як процес підтримки, розвиток нових здібностей, креативність. Доведено ефективність використання вальдорфських ідей та досвіду для професійної підготовки майбутнього вчителя для роботи в Новій українській школі. Переважна більшість студентів виявила усвідомлення відповідальності за свою майбутню професійну діяльність, зацікавленість та прагнення до свого професійного та особистісного розвитку. Окреслено перспективи подальших досліджень. Вони являють собою аналіз використання отриманих антропософських вальдорфських знань та досвіду випускниками університетів у їх професійно-педагогічній діяльності та врахування особливостей роботи зі студентами різних факультетів. Актуальность исследования обусловлена педагогической целесообразностью и недостаточной разработкой проблемы привлечения идей и опыта образования Штайнера (Вальдорфское образование) для подготовки мотивированного учителя Новой украинской школы. Целью статьи является выяснение возможностей реализации вальдорфских идей и опыта в процессе подготовки будущего учителя к работе в Новой украинской школе. Научная новизна заключается в том, что специальные курсы авторов «Основы вальдорфского образования» и «Антропософское образование взрослых» были впервые разработаны и внедрены в процесс подготовки будущих учителей. Авторы доказали эффективность использования вальдорфских идей и опыта для развития мотивированного учителя для работы в Новой украинской школе. Для исследования использован комплекс общенаучных методов. Эти методы являются теоретическими (изучение, анализ, систематизация, обобщение научных источников, индукция и дедукция, интерпретация, моделирование; сравнительный анализ) и эмпирическими (педагогическое наблюдение, устный и письменный опрос, анализ результатов деятельности студентов, экспертная оценка). С целью внедрения идей образования Штайнера в подготовку учителей для работы в условиях реализации Концепции новой украинской школы авторы разработали специальные курсы «Основы вальдорфского образования» (для бакалавра) и «Антропософское образование взрослых» (для магистра) как факультативные дисциплины. Спецкурсы внедрены в учебный процесс факультета начального обучения Харьковского национального педагогического университета имени Г.С. Сковороды. Процесс обучения проходил в семь этапов, а именно: наблюдение или восприятие, формирование отношения к объекту наблюдения, обработка и усвоения, индивидуализация, выполнение упражнений, как процесс поддержки, развитие новых способностей, креативность. Доказана эффективность использования вальдорфских идей и опыта для профессиональной подготовки будущего учителя для работы в Новой украинской школе. Подавляющее большинство студентов обнаружила осознание ответственности за свою будущую профессиональную деятельность, заинтересованность и стремление к своему профессиональному и личностному развитию. Определены перспективы дальнейших исследований. Они представляют собой анализ использования полученных антропософских Вальдорфских знаний и опыта выпускниками университетов в их профессионально-педагогической деятельности и учета особенностей работы со студентами разных факультетов.
- ДокументCHALLENGES AND PERSPECTIVES IN TRAINING TEACHERS FOR ELEMENTARY SCHOOL NON- FORMAL EDUCATION IN CONTEMPORARY CHINA(Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2024-05-24) Wu, Yanlin; Dovzhenko, T.; Mkrtichian, O.China has seen significant changes in its educational landscape recently, with a growing focus on holistic education for primary school students. Alongside formal schooling, non-formal education has become increasingly important, seen as a vital supplement to traditional classroom learning. However, the Chinese government perceives the widespread enthusiasm among parents for non-formal education as a negative trend, hindering positive qualitative changes in formal education. There are concerns about the lack of control, particularly regarding ideological influence, educator training, and service quality within the non-formal education sector, which also involves substantial financial investment. This article, drawing from publicly available sources, assesses the current state of China's non-formal education sector and examines the measures undertaken by the government in the past five years to enhance the quality of educational services. Additionally, it explores the future prospects of non-formal education in China within the context of policies aimed at reducing student burdens and improving educational service quality. The focus of the study is on primary and elementary school students, as this age group constitutes the primary target audience for non-formal educational opportunities in modern China. Останнім часом у Китаї відбулися значні зміни в освітньому середовищі, дедалі більше уваги приділяється цілісній освіті для учнів початкової школи. Поряд з формальним навчанням все більшого значення набуває неформальна освіта, яка розглядається як важливий додаток до традиційного навчання в класі. Однак уряд Китаю сприймає поширений серед батьків ентузіазм щодо неформальної освіти як негативну тенденцію, що перешкоджає позитивним якісним змінам у формальній освіті. Є занепокоєння щодо відсутності контролю, зокрема щодо ідеологічного впливу, підготовки педагогів та якості послуг у секторі неформальної освіти, що також передбачає значні фінансові інвестиції. У цій статті, опираючись на загальнодоступні джерела, оцінюється поточний стан сектору неформальної освіти в Китаї та розглядаються заходи, вжиті урядом за останні п’ять років для підвищення якості освітніх послуг. Крім того, він досліджує майбутні перспективи неформальної освіти в Китаї в контексті політики, спрямованої на зменшення навантаження на студентів і покращення якості освітніх послуг. Основна увага дослідження зосереджена на учнях початкової та початкової школи, оскільки ця вікова група є основною цільовою аудиторією для можливостей неформальної освіти в сучасному Китаї.
- ДокументChildcare and Educational Activities of Religious and Public Organizations in Western Ukraine in 1900-1930(Asian Exercise and Sport Science Journal, 2020) Dychkivska, I.; Ionova, O.; Druhanova, O.; Luparenko, S.The article presents the study of childcare and educational activities of religious and public organizations which existed in Western Ukraine in 1900-1930. These organizations were Maris Squads, Catholic Action, Ukrainian Catholic Union, Prosvita, Shevchenko Literary Society, M. Kachkovskiy Society, Russian Pedagogical Society, P. Mogila Society of scientific presentation, Society of Galician Greek Catholic priests (Russian protection, Ukrainian Regional Society of Children’s Protection and Youth’s Tutelage, Russian Conversation, Citizens’ reading room, Fedkovich Russian National House, Russian School, O. Dukhnovich Society. They were aimed at child's harmonic development and children's protection and social secure. The religious and public organizations established such children's institutions as preschool establishments (children’s ward, nursery schools, Frebel gorodets), tutelary-educational establishments (orphanages, shelters, vacation houses, special establishments for blind, deaf and dumb, mentally disabled and abandoned children, American kitchens for homeless children, consultations for mothers), school establishments (state and private gymnasiums, schools). The directions of childcare and educational activities implemented by religious and public organizations have been characterized. They are organization of preschool education and expansion of a network of preschools and schools; care for sick, poor and destitute children and orphans; financing of primary and secondary schools. These organizations promoted the development of Ukrainian culture and renewal of activity of national schools. У статті представлено дослідження догляду за дітьми та освітньої діяльності релігійних та громадських організацій, що існували в Західній Україні в 1900-1930 рр. Цими організаціями були загони Маріса, Католицька акція, Українська католицька спілка, Просвіта, Літературне товариство Шевченка, Товариство М. Качковського, Російське педагогічне товариство, Товариство наукових презентацій П. Могили, Товариство галицьких греко-католицьких священиків Опіка дітей та молоді, російська бесіда, читальня громадян, Російський національний дім Федьковича, Російська школа, Товариство О. Духновича. Вони були спрямовані на гармонійний розвиток дитини та захист дітей та соціальне забезпечення. Релігійні та громадські організації створили такі дитячі установи як дошкільні заклади (дитячий відділ, ясла-садок, городок Фребеля), виховні заклади (дитячі будинки, притулки, будинки відпочинку, спеціальні заклади для сліпих, глухих і німих, розумових інвалідів та покинутих дітей, американські кухні для бездомних дітей, консультації для матерів), шкільні заклади (державні та приватні гімназії, школи). Охарактеризовано напрямки догляду за дітьми та освітньої діяльності, які здійснюють релігійні та громадські організації. Вони - організація дошкільної освіти та розширення мережі дошкільних закладів та шкіл; догляд за хворими, бідними та знедоленими дітьми та сиротами; фінансування початкових та середніх шкіл. Ці організації сприяли розвитку української культури та поновленню діяльності національних шкіл. В статье представлено исследование ухода за детьми и образовательной деятельности религиозных и общественных организаций, существовавших в Западной Украине в 1900-1930 гг. Этими организациями были отряды Мариса, Католическая акция, Украинский католический союз, Просвита, Литературное общество Шевченко, Общество М. Качковского, российское педагогическое общество, Общество научных презентаций П. Могилы, Общество галицких греко-католических священников Опека детей и молодежи, российская беседа, читальня граждан, Российский национальный дом Юрия, Русская школа, Общество А. Духновича. Они были направлены на гармоничное развитие ребенка и защите детей и социальное обеспечение. Религиозные и общественные организации создали такие детские учреждения как дошкольные учреждения (детский сад, ясли-сад, городок Фребеля), воспитательные учреждения (детские дома, приюты, дома отдыха, специальные заведения для слепых, глухих и немых, умственно инвалидов и брошенных детей, американские кухни для бездомных детей, консультации для матерей), школьные учреждения (государственные и частные гимназии, школы). Охарактеризованы направления ухода за детьми и образовательной деятельности, осуществляющих религиозные и общественные организации. Они - организация дошкольного образования и расширение сети дошкольных учреждений и школ; уход за больными, бедными и обездоленными детьми и сиротами; финансирование начальных и средних школ. Эти организации способствовали развитию украинской культуры и возобновлению деятельности национальных школ.
- ДокументChildren’s Health Maintenance Activities of the State and the Public Organizations in Ukraine at the Beginning of the 20th Century(Asian Exercise and Sport Science Journal, 2020) Ionova, O.; Luparenko, S.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Sira, I.; Kabanska, O.; Kutsenko, T.The problem of development of healthy people requires analyzing and taking into consideration the theory and practice of health maintenance activities, implemented in various countries in different historical time. The article reveals children’s health maintenance activities implemented by the Ukrainian state and the public organization during 1900-1917. Based on the archive materials, legislative documents of the studied period, scientific sources of university libraries, information of periodicals and original works of the scientists, memoirs and autobiographical literature, the authors have determined the reasons for children’s poor health, named public organizations which were involved in medical and educational activities and specified the directions of their health maintenance activities. The reasons for children’s poor health were weaknesses in organization of educational process at school, difficult living conditions in families, children’s particular tendency to infectious diseases. The public organizations which provided health maintenance activities were societies of spread of literacy among people, Frebel societies, poor students’ assistance societies, societies of care for homeless young orphans, physical education societies, the Society for the Promotion of Primary Education, the Ukrainian Society of School Education and charitable societies. The directions of health maintenance activities were providing hospital care for children, arrangement of children’s institutions with educational materials and providing them with rationally-constructed furniture, carrying out children’s medical examinations, inspections of classrooms, arrangement of school first-aid kits, conducting talks about health maintenance activities by teachers and doctors, organization of special classes at schools and shelters for shelters for children of refugees during holidays, creation of children’s summer colonies. The results and difficulties which the state and public organizations faced with have been revealed. Проблема розвитку здорових людей вимагає аналізу та врахування теорії та практики діяльності з охорони здоров'я, що впроваджуються в різних країнах у різний історичний час. У статті розкриваються заходи з охорони здоров’я дітей, що проводились Українською державою та громадською організацією протягом 1900-1917 років. На основі архівних матеріалів, законодавчих документів досліджуваного періоду, наукових джерел університетських бібліотек, інформації періодичних видань та оригінальних праць учених, спогадів та автобіографічної літератури автори визначили причини погіршення самопочуття дітей, назвавши громадські організації, які залучалися до медичної та освітньої діяльності та вказували напрямки їх діяльності з охорони здоров'я. Причинами поганого самопочуття дітей були слабкі місця в організації навчального процесу в школі, важкі умови життя в сім'ях, особлива схильність дітей до інфекційних захворювань. Громадськими організаціями, що проводили заходи з охорони здоров’я, були товариства поширення грамотності серед людей, товариства Фребеля, товариства допомоги бідним студентам, товариства піклування про безпритульних молодих сиріт, товариства фізичної культури, Товариство сприяння початковій освіті, Українське товариство шкільної освіти та благодійних товариств. Напрямами діяльності з охорони здоров’я були надання лікарняної допомоги дітям, облаштування дитячих закладів навчальними матеріалами та забезпечення їх раціонально побудованими меблями, проведення медичних оглядів дітей, огляди навчальних кабінетів, облаштування шкільних аптечок, проведення бесід про діяльність з охорони здоров’я вчителями та лікарями, організація спеціальних класів у школах та притулках для дітей біженців під час канікул, створення дитячих літніх колоній. Виявлено результати та труднощі, з якими стикалися держава та громадські організації. Проблема развития здоровых людей требует анализа и учета теории и практики деятельности по охране здоровья, которые внедряются в разных странах в разное историческое время. В статье раскрываются меры по охране здоровья детей, которые проводились Украинским государством и общественной организацией в течение 1900-1917 годов. На основе архивных материалов, законодательных документов исследуемого периода, научных источников университетских библиотек, информации периодических изданий и оригинальных работ ученых, воспоминаний и автобиографической литературы авторы определили причины ухудшения самочувствия детей, назвав общественные организации, которые привлекались к медицинской и образовательной деятельности и указывали направления их деятельности по охране здоровья. Причинами плохого самочувствия детей были слабые места в организации учебного процесса в школе, тяжелые условия жизни в семьях, особая склонность детей к инфекционным заболеваниям. Общественными организациями, проводились мероприятия по охране здоровья, были общества распространения грамотности среди людей, общества Фребеля, общества помощи бедным студентам, общества попечения о беспризорных молодых сиротах, общества физической культуры, Общество содействия начальному образованию, Украинское общество школьного образования и благотворительных обществ. Направлениями деятельности по охране здоровья были предоставления больничной помощи детям, обустройство детских учреждений учебными материалами и обеспечения их рационально построенной мебелью, проведение медицинских осмотров детей, обзоры учебных кабинетов, обустройство школьных аптечек, проведение бесед о деятельности по охране здоровья учителями и врачами, организация специальных классов в школах и приютах для приютов для детей беженцев во время каникул, создания детских летних колоний. Выявлено результаты и трудности, с которыми сталкивались государство и общественные организации.
- ДокументCritical thinking development of primary school pupils by means of inventive problems(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2021) Dotsenkо, S.; Gavrysh, І.The article investigates effective means of developing critical thinking in primary school students using a retrospective analysis of the development of primary education systems in Ukraine and in highly developed countries. The research material was typical educational programs of primary education, educational areas, and current academic subjects. В статті досліджено ефективні засоби розвитку критичного мислення учнів початкових класів з використанням ретроспективного аналізу розвитку систем початкової освіти в Україні і в високорозвинених країнах. Матеріалом дослідження стали типові освітні програми початкової освіти, освітніх областей, і діючих навчальних предметів. В статье исследованы эффективные средства развития критического мышления учащихся начальных классов с использованием ретроспективного анализа развития систем начального образования в Украине и в высокоразвитых странах. Материалом исследования стали типичные образовательные программы начального образования, образовательных областей, и действующих учебных предметов.
- ДокументDeveloping learner autonomy via choosing a person’s tducational pathway(Lumen Publishing House, 2020-03) Tuchina, N.; Borysov, V.; Podhurska, I.; Kupina, I.; Borysenko, N.The article examines the correlation between choosing a personal educational pathway and developing learner autonomy. The authors share the opinion that educational pathways and selfdirected studies have been getting vital in life-long learning. Thus, pedagogical universities should equip their students with skills of autonomous learners who are able to make well-informed choices about their own education and, in future, can facilitate a similar choice for their prospective schoolchildren. The study describes the authors’ positive experience in increasing students’ awareness of responsibility for choosing their personal educational pathways. The survey participants included 421 students who enrolled in the Bachelor’s program and the Master’s program at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Ukraine, in 2018 and in 2019. The obtained data indirectly proved the fact that learner autonomy of the 1st Year students was not sufficiently developed and it impeded designing their personal educational pathways. The students of the master’s program evinced more mature position in making choices and setting goals. The analysis of the students’ motivation demonstrates a certain dynamics towards a more conscious choice of elective components in the academic program and gradual transition from external motivation to instrumental and intrinsic ones. The results of the research show that an appropriate balance between teachers’ guidance and students’ personal responsibility enhances the process of designing a personal educational pathway. У статті розглядається взаємозв'язок між вибором особистого освітнього шляху та розвитком автономії учня. Автори поділяють думку, що освітні шляхи та самостійні дослідження стають життєво важливими у процесі навчання протягом усього життя. Таким чином, педагогічні університети повинні забезпечити своїх студентів навичками самостійного навчання, щоб вони могли робити обґрунтований вибір щодо власної освіти і, в майбутньому, могли полегшити подібний вибір для своїх майбутніх школярів. Дослідження описує позитивний досвід авторів щодо підвищення обізнаності учнів про відповідальність за вибір своїх особистих освітніх шляхів. Учасниками опитування були студенти , що вступили до Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди у 2018 та в 2019 рр.(421 сту дент бакалаврату та магістратури). Отримані дані опосередковано підтверджували той факт, що автономія студентів 1 курсу була недостатньо розвиненою, і це перешкоджало проектуванню їхніх особистих освітніх шляхів. Студенти магістратурии виявили більш зрілі позиції у виборі та постановці цілей. Аналіз мотивації студентів демонструє певну динаміку до більш усвідомленого вибору факультативних компонентів академічної програми та поступового переходу від зовнішньої мотивації до інструментальної та внутрішньої. Результати дослідження показують, що відповідний баланс між керівництвом вчителів та особистою відповідальністю учнів покращує процес розробки особистого освітнього шляху. В статье рассматривается взаимосвязь между выбором личного образовательного пути и развитием автономии ученика. Авторы разделяют мнение, что образовательные пути и самостоятельные исследования становятся жизненно важными в процессе обучения в течение всей жизни. Таким образом, педагогические университеты должны обеспечить своих студентов навыками самостоятельных учеников, которые могут делать обоснованный выбор в собственном образовании и, в будущем, могут облегчить подобный выбор для своих будущих школьников. Исследование описывает положительный опыт авторов по повышению осведомленности учеников об ответственности за выбор своих личных образовательных путей. Участниками опроса были студенты, поступившие в Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды в 2018 и в 2019 гг. (421 студент бакалавриата и магистратуры). Полученные данные косвенно подтверждали тот факт, что автономия студентов 1 курса была недостаточно развитой, и это препятствовало проектированию их личных образовательных путей. Студенты магистратуры обнаружили более зрелые позиции в выборе и постановке целей. Анализ мотивации студентов демонстрирует определенную динамику к более осознанному выбору факультативных компонентов академической программы и постепенного перехода от внешней мотивации к инструментальной и внутренней. Результаты исследования показывают, что соответствующий баланс между руководством учителей и личной ответственностью учеников улучшает процесс разработки личного образовательного пути.
- ДокументDEVELOPMENT OF SELF-MOTIVATION TO LEARN A FOREIGN LANGUAGE AMONG MEDICAL STUDENTS(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Iukhno, N. V.Distance learning presents unique challenges for students, and maintaining a high level of self-motivation in learning a foreign language becomes even more crucial. In conclusion, developing self-motivation in learning a foreign language is essential for medical university students, particularly in the context of distance learning. It is a valuable skill that not only facilitates effective language acquisition but also contributes to the personal and professional growth of students, making them more competent and self-assured medical professionals in the globalized world. Дистанційне навчання ставить перед студентами унікальні виклики, а підтримка високого рівня самомотивації у вивченні іноземної мови стає ще більш важливою. Отже, розвиток самомотивації у вивченні іноземної мови є важливим для студентів медичних університетів, особливо в умовах дистанційного навчання. Це цінна навичка, яка не тільки сприяє ефективному засвоєнню мови але й сприяє особистісному та професійному зростанню студентів, роблячи їх більш компетентними та впевненими у собі медичними працівниками у глобалізованому світі.
- ДокументENHANCING CHINESE EDUCATION: A POLICY PERSPECTIVE ON INTERNATIONAL EDUCATIONAL PROGRAMS AND INTERCULTURALISM(Інститут сходознавства ім. А. Ю. Кримського НАН України, Українсько-польське наукове видавництво «Liha-Pres», 2023-12-14) Vitchynkina, K. O.The growth of industries in China, such as manufacturing, advertising, media, publishing, and IT technologies, imposes new demands on graphic design professionals. In this context, the emphasis on product images and visual communication becomes increasingly important. This leads to the globalization of the graphic design profession, necessitating educational organization in this field based on intercultural principles. An analysis of the graphic design market indicates a rapid annual growth in China, highlighting the escalating demand for professionals in this sector. This led to a demand for such professionals, which, in turn, spurred the need for the enhancement of design education. Розвиток таких галузей у Китаї, як виробництво, реклама, медіа, видавнича справа та ІТ-технології, висуває нові вимоги до професіоналів графічного дизайну. У цьому контексті акцент на зображеннях продуктів і візуальній комунікації стає все більш важливим. Це призводить до глобалізації професії графічного дизайну, що зумовлює необхідність організації освіти в цій галузі на основі міжкультурних принципів. Аналіз ринку графічного дизайну свідчить про стрімке щорічне зростання в Китаї, що підкреслює зростаючий попит на професіоналів у цьому секторі. Це спричинило попит на таких фахівців, що, своєю чергою, зумовило потребу в удосконаленні дизайн-освіти.
- ДокументEvent-технології в закладах освіти(Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського», Південноукраїнський центр професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери, 2022-06-15) Філатова, Л. С.У тезисах розкрито сутність дефініції «event», історія походження цього явища. Визначені властиві характеристики та розглянута існуюча класифікація event. The theses reveal the essence of the definition of "event", the history of the origin of this phenomenon. The inherent characteristics are determined and the existing event classification is considered.
- ДокументFormation and development of inclusive education in Ukraine and abroad(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Dovzhenko, T. О.The global political, socio-cultural and economic changes in many countries around the world of the second half of the XXth century have led to increased attention from the legal system to the problems of children with special needs, in particular to their quality education. In view of this, it is worth studying the experience of the formation and development of inclusive education in Ukraine and abroad. The purpose of the study is to highlight the stages of the formation and development of inclusive education in Ukraine and abroad. General scientific (historical-pedagogical analysis, generalization, retrospective, chronological), historical-structural and comparative methods of scientific cognition have been used. Based on the analysis of scientific and pedagogical literature, the essence of the concept of «inclusive education» has been determined. The main historical stages of the formation and development of inclusive education abroad have been described (the first stage: the beginning of the XVIth – the middle of the XVIIIth century; the second stage: the middle of the XVIIIth – the beginning of the XXth century; the third stage: 40s of the XXth century – 90s of the XXth century, the fourth stage: 1994 of the XXth century – present).Domestic and foreign experience of introduction of inclusive education in the educational process (England, Denmark, Italy, the USA, Hungary, and Sweden) has been analyzed. The principles of inclusive education that are documented in the Salamanca Statement on Principles, Policy and Practice in Special Needs Education and a Framework for Action have been described. Based on the analysis of the world experience of implementation of inclusive education, the basic principles of inclusion that define a new paradigm of educational relations have been described. Based on the scientific achievements of domestic and foreign scholars, the benefits of inclusive education for children with special educational needs have been identified. It has been proved that the development of inclusive education directly depends on socioeconomic conditions, educational traditions and has certain specifics. It has been determined that inclusive education now is an officially accepted area of special education in 75% of countries. Глобальні політичні, соціокультурні та економічні зміни, що відбувалися в багатьох країнах світу в другій половині XX століття, зумовили посилення уваги законодавства до проблем дітей з особливими потребами, зокрема до отримання ними якісної освіти. З огляду на це доцільним є вивчення досвіду становлення і розвитку інклюзивної освіти в Україні та за кордоном. Метою статті є висвітлення етапів становлення і розвитку інклюзивної освіти в Україні та за кордоном. Використано загальнонаукові (історико-педагогічний аналіз, узагальнення, ретроспективний, хронологічний), історико-структурний і порівняльно-зіставний методи наукового пізнання. На основі аналізу науково-педагогічної літератури визначено суть поняття «інклюзивна освіта». Охарактеризовано основні історичні етапи становлення і розвитку інклюзивної освіти за кордоном (перший етап: початок XVI – середина XVIII ст.; другий етап: середина XVIII – початок XX ст.; третій етап: 40 рр. XX ст. – 90 рр. XX ст., четвертий етап: 1994 р. XX ст. – теперішній час). Проаналізовано вітчизняний і закордонний досвід упровадження інклюзивного навчання в освітній процес (Англія, Данія, Італія, США, Угорщина, Швеція). Охарактеризовано принципи інклюзивної освіти, що зафіксовані в Саламанський декларації «Про засади, політику та практичну діяльність у сфері освіти осіб з особливими потребами». На основі аналізу світового досвіду впровадження інклюзивної освіти, окреслено основні принципи інклюзії, що визначають нову парадигму освітніх відносин. Ґрунтуючись на наукових здобутках вітчизняних і зарубіжних науковців, визначено переваги інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Доведено, що розвиток інклюзивної освіти безпосередньо залежить від соціально-економічних умов, освітніх традицій і має певну специфіку. Визначено, що зараз інклюзивна освіта є офіційно прийнятим напрямом галузі спеціальної освіти в 75% країн світу.
- ДокументFormation of ecological culture of primary school students : historical aspects (the second half of the 20-th centure)(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Smolyanyuk, N.In this article the essence of the concepts of «competence», «key competence» and «ecological culture» are disclosed ; the content of ecological competence in modern educational documents is determined (Concept of the New Ukrainian School and State Standard of Elementary Education, 2018) ; the purpose of the modern natural education in the elementary school is determined; the most recent age of the formation of ecological culture is substantiated.The forms, methods and means of realization of natural education in the second half of the twentieth century are generalized, prerequisites have been clarifi ed, that led to the strengthening and deepening of the process of formation of ecological culture in educational institutions were outlined; the prospect of using the experience of the studied period in a modern school was considered. У цій статті розкрито сутність понять «компетентність», «ключова компетентність» та «екологічна культура»; визначено зміст екологічної компетентності в сучасних навчальних документах (Концепція Нової української школи та Державного стандарту початкової освіти, 2018 р.); визначається мета сучасного природничого виховання в початковій школі; обґрунтовується найновіша епоха становлення екологічної культури. Форми, методи та засоби реалізації природничого виховання у другій половині ХХ століття узагальнені, з'ясовані передумови, що призвели до зміцнення та поглиблення окреслено процес формування екологічної культури в навчальних закладах; розглянуто перспективу використання досвіду досліджуваного періоду в сучасній школі. В этой статье раскрыта сущность понятий «компетентность», «ключевая компетентность» и «экологическая культура»; определено содержание экологической компетентности в современных учебных документах (Концепция Новой украинской школы и Государственного стандарта начального образования, 2018) определяется цель современного естественного воспитания в начальной школе; обосновывается самая эпоха становления экологической культуры. Формы, методы и средства реализации естественного воспитания во второй половине ХХ века обобщены, выяснены причины, которые привели к укреплению и углублению обозначены процесс формирования экологической культуры в учебных заведениях; рассмотрено перспективу использования опыта исследуемого периода в современной школе.
- ДокументFormation of professionally important qualities of students with weakened motor fitness using a health related and sport-oriented training program(University of Pitesti, Romania – (EUP), 2016-03-25) Kuzmin, V. A.; Kopylov, Yu. A.; Kudryavtsev, M. D.; Tolstopyatov, I. A.; Galimov, G. Y.; Ionova, O. M.The purpose of the work: analysis of effectiveness of trainings in sport section by health related program, oriented on formation of professionally important qualities for students with weakened motor fitness. Material and methods: in the research students of main and preparatory health groups participated. We formed experimental group of students with weakened motor fitness (n=47, age 21.14±0.36 years). In sport section trainings, in this group special complex of exercises for attention, static exercises from Hatha yoga and breathing exercises by A.N. Strelnikova’s system were applied. Control group included students with higher motor fitness (n=40, age 21.44±0.26 age). Statistical distinctions in age between control and experimental groups were not confident (p>0.05). For determination of weakened motor fitness we conducted six pedagogic tests. Results: we worked out training program, consisting of four parts: exercises for attention, specially selected Hatha yoga static postures, breathing exercises and technical actions from chosen kind of sports. It was found that all indicators (left and right hands’ strength, vital capacity of lungs, breathing pause after inhale, heart beats rate in rest, Romberg’s test, Kopylov’s test) statistically confidently (p<0.05–0.01) improved after pedagogic experiment. It was also found that level of students’ motor fitness formation increased (p<0.05–0.01) by tests: long jump from the spot, chin ups on high bar, shuttle run 3 х 10 meters, run during six minutes, forward bents. It was shown that formation of personality’s professionally important qualities increased statistically confidently (р<0.05) practically by all tested parameters, with the only exclusion: awareness of significance of own study for modern society. Conclusions: The received data about motor fitness level formation and students’ interest to physical exercises’ practicing permit to plan physical culture classes. The purpose of such classes is to form personality’s professionally important qualities: concentration of attention, interpersonal communication, resistance to stresses of different character, acquiring knowledge and skills in independent practicing of physical culture. Мета роботи: аналіз ефективності занять у спортивній секції за програмою охорони здоров'я, орієнтованої на формування професійно значущих якостей для студентів зі зниженим рівнем рухової підготовленості. Матеріал і методи: в дослідженні брали участь студенти основних і підготовчих груп здоров'я. Ми сформували експериментальну групу студентів зі зниженим рівнем рухової підготовленості (n=47, вік 21.14±0.36 років). На заняттях спортивних секцій у цій групі проводиться спеціальний комплекс вправ для уваги, статичні вправи від хатха-йоги і дихальні вправи за системою О. М. Стрельникової. Контрольна група включала студентів з більш високим рівнем рухової підготовленості (n=40, вік 21.44±0.26 років). Статистичні відмінності у віці між контрольною та експериментальною групами не були достовірними (р>0.05). Для визначення рівня рухової підготовленості ми провели шість педагогічних тестів. Результати: ми розробили програму навчання, що складається з чотирьох частин: вправи для уваги, спеціально відібрані статичні пози Хатха-йоги, дихальні вправи і технічні дії від обраного виду спорту. Було встановлено, що після педагогічного експерименту покращилися всі показники (сила лівої і правої руки, життєва ємкість легень, дихальна пауза після вдиху, частота серцевих скорочень в спокої, тест Ромберга, тест Копилова) статистично достовірно (p<0.05-0.01). Було також виявлено, що рівень формування рухової підготовленості студентів збільшився (p<0.05-0.01) після випробувань: довгий стрибок з місця, підйом підборіддя на високій планці, човниковий біг 3 х 10 метрів, пробіг протягом шести хвилин, форвардні нахили. Було показано, що професійно значущі якості особистості підвищувалися статистично достовірно (р<0.05) практично за всіма перевіреними параметрами, з єдиним винятком: усвідомлення значущості власного дослідження для сучасного суспільства. Висновки: отримані дані про формування рівня рухової підготовленості й зацікавленості учнів в практичних заняттях фізичних вправ дозволяють планувати заняття фізичної культури. Метою таких класів є формування професійно значущих якостей особистості: концентрація уваги, міжособистісне спілкування, стійкість до стресів різного характеру, придбання знань і навичок у самостійній практиці фізичної культури. Цель работы: анализ эффективности занятий в спортивной секции по программе здравоохранения, ориентированной на формирование профессионально значимых качеств для студентов с пониженным уровнем двигательной подготовленности. Материал и методы: в исследовании участвовали учащиеся основных и подготовительных групп здоровья. Мы сформировали экспериментальную группу студентов с пониженным уровнем двигательной подготовленности (n=47, возраст 21.14±0.36 лет). На занятиях спортивных секций в этой группе проводится специальный комплекс упражнений для внимания, статические упражнения от хатха-йоги и дыхательные упражнения по системе А. Н. Стрельниковой. Контрольная группа включала студентов с более высоким уровнем двигательной подготовленности (n=40, возраст 21.44±0.26 лет). Статистические различия в возрасте между контрольной и экспериментальной группами не были достоверными (р>0.05). Для определения уровня двигательной подготовленностью мы провели шесть педагогических тестов. Результаты: мы разработали программу обучения, состоящую из четырех частей: упражнения для внимания, специально отобранные статические позы Хатха-йоги, дыхательные упражнения и технические действия от выбранного вида спорта. Было установлено, что после педагогического эксперимента улучшились все показатели (сила левой и правой руки, жизненная емкость легких, дыхательная пауза после вдоха, частота сердечных сокращений в покое, тест Ромберга, тест Копылова) статистически достоверно (p<0.05-0.01). Было также обнаружено, что уровень формирования двигательной подготовленности студентов увеличился (p<0.05-0.01) после испытаний: длинный прыжок с места, подъём подбородка на высокой планке, челночный бег 3 х 10 метров, пробег в течение шести минут, форвардные наклонности. Было показано, что профессионально значимые качества личности повышались статистически достоверно (р<0.05) практически по всем проверенным параметрам, с единственным исключением: осознание значимости собственного исследования для современного общества. Выводы: полученные данные о формировании уровня двигательной подготовленности и заинтересованности учащихся в практических занятиях физических упражнений позволяют планировать занятия физической культуры. Целью таких классов является формирование профессионально значимых качеств личности: концентрация внимания, межличностное общение, устойчивость к стрессам различного характера, приобретение знаний и навыков в самостоятельной практике физической культуры.
- ДокументGENERAL CULTURAL TRAINING OF BACHELORS OF AN ART DIRECTION IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF THE PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA AND UKRAINE(2021-05) Ionova, O.; Tsyn, Shen; Pei, ChzhyiunThe article clarifies the concept of “general cultural training”. On the basis of the comparative analysis the common and distinctive features of the general cultural component of the maintenance of professional training of bachelors' of higher educational institutions of an art direction of the People’s Republic of China and Ukraine are defined. There are similarities in the curricula of Chinese and Ukrainian students, which provide a fairly in-depth study of foreign languages, mostly English, students also thoroughly master the basics of pedagogy and psychology. У статті уточнюється поняття «загальнокультурна підготовка». На основі порівняльного аналізу визначено спільні та відмінні риси загальнокультурної складової змісту професійної підготовки бакалаврів вищих навчальних закладів мистецького напряму Китайської Народної Республіки та України. Є схожість у навчальних програмах китайських та українських студентів, які передбачають досить поглиблене вивчення іноземних мов, переважно англійської, студенти також ґрунтовно оволодівають основами педагогіки та психології. В статье уточнено понятие «общекультурная подготовка». На основе сравнительного анализа определены общие и отличительные черты общекультурной составляющей содержания профессиональной подготовки бакалавров ВУЗов художественного направления Китая и Украины. Установлено сходство в учебных планах подготовки китайских и украинских студентов, которыми предусмотрено достаточно углубленное изучение иностранных языков, в основном английского, также студенты достаточно основательно осваивают азы педагогики, психологии.
- ДокументHealth Maintenance Activity of Heads of Educational Establishments: the Technology of Improving(Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, India, 2018-11) Ionova, O.; Luparenko, S.; Gres, O.; Partola, V.; Dovzhenko, T.The article focuses on the technology of improving the efficiency of health maintenance activity of heads of comprehensive educational establishments. This technology was substantiated and verified by the authors. The technology included the following stages: orientational stage (development of heads’ orientation to implementation of health maintenance activity), cognitive stage (strengthening of heads’ epistemological potential) and activity-result stage (improvement of skills and practical actions on planning, providing, motivating and monitoring of schoolchildren’s health maintenance). The article reveals the criteria and indicators of efficiency of health maintenance activity of heads of comprehensive educational establishments. The criteria are motivational-value, cognitive, procedural-reflexive. The indicators are positive attitude to the problems of health maintenance, persistent interest in development of health maintenance activity, fullness of knowledge about human health and the ways to maintain it in the process of education, formation of analytical-designing, organizational-coordination, mobilization-regulating and evaluative-reflexive skills. The results of the experimental work were proved the efficiency of the technology; there has been increase in number of pedagogues who had positive attitude to the problems of health maintenance, general knowledge about human health and developed skills that are necessary for implementation of health maintenance activity. Стаття присвячена технології підвищення ефективності здоров’язберігаючої діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Ця технологія була обґрунтована та підтверджена авторами. Технологія включала наступні етапи: орієнтаційний етап (розвиток спрямованості керівників на реалізацію здоров’язберігаючої діяльності), пізнавальний етап (зміцнення гносеологічного потенціалу керівників) та стадія результатів діяльності (удосконалення навичок та практичних дій щодо планування, забезпечення, мотивації та моніторингу здоров’язбереження школярів). Розкрито критерії та показники ефективності здоров’язберігаючої діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Критерії – мотиваційно-ціннісні, когнітивні, процедурно-рефлекторні. Показники – позитивне ставлення до проблем здоров’язбереження, постійний інтерес до розвитку діяльності в галузі здоров’язбереження, повнота знань про здоров’я людини та способи його підтримки в процесі навчання, формування аналітичного проектування, організаційна координація, мобілізаційно-регулюючі та оціночно-рефлексивні навички. Результати експериментальної роботи підтвердили ефективність технології; спостерігається збільшення кількості педагогів, які мали позитивне ставлення до проблем здоров’язбереження, загальні знання про здоров’я людини та розвинені навички, необхідні для здійснення здоров’язберігаючої діяльності. В статье основное внимание уделяется технологии повышения эффективности здоровьесберегающей деятельности руководителей общеобразовательных учреждений. Эта технология была обоснованна и подтверждена авторами. Эта технология включала в себя следующие этапы: ориентационный этап (развитие ориентации руководителей на осуществление здоровьесберегающей деятельности), когнитивный этап (усиление гносеологического потенциала руководителей) и этап результатов действия (улучшение навыков и практических действий по планированию, мотивации и мониторинга состояния здоровья школьников). В статье раскрываются критерии и показатели эффективности здоровьесберегающей деятельности руководителей общеобразовательных учреждений. Критерии – мотивационно-ценностные, когнитивные, процедурно-рефлексивные. Показатели – позитивное отношение к проблемам здоровьесбережения, постоянный интерес к развитию здоровьесберегающей деятельности, полнота знаний о здоровье человека и пути его поддержания в процессе образования, формирование аналитического проектирования, организационная координация, мобилизационно-регулирующие и оценочно-рефлексивные навыки. В результате экспериментальной работы была доказана эффективность технологии; наблюдается рост числа педагогов, которые позитивно относятся к проблемам здоровьесбережения, общих знаний о здоровье человека и разработанных навыков, необходимых для осуществления здоровьесберегающей деятельности.
- ДокументHealth Maintenance of Person: Experience of Waldorf School(Eurasian Exercise and Sport Science Association (EESA), 2019-10-16) Ionova, O.; Dovzhenko, T.; Luparenko, S.; Chornovol-Tkachenko, R.; Maslova, N.; Shyshenko, V.; Kokhan, L.The problem of formation of healthy young generation requires analysis of theory and practice of schools which aim at children’s health maintenance. The article is dedicated to generalization of world and Ukrainian experience of activity of Waldorf schools that practically solve the problem of ensuring healthy spiritual-mental-physical development of person. For conducting the research, the theoretical methods (analysis, synthesis, systematization, generalization) and empirical methods (observation, assessment, methods of psychological-pedagogical diagnostics) have been used. The results of the study have shown that pupils’ health maintenance is carried out due to using health potential of pedagogical means. In pupils have better indicators of physical and mental health. Waldorf school pupils have well-developed qualities of perception of information, mathematical and other abilities. Waldorf school has positive influence on development of such qualities as individual initiative, creativity, independence of decisions, ability to work with people and social mobility. There are almost no unemployed people and people with asocial behaviour among Waldorf school graduates; they work in social sphere, education, medicine etc. So, solving the problem of pupils’ health maintenance requires comprehension and creative use of comparison with pupils of traditional schools, Waldorf school Waldorf school theory and experience in pupils’ health support. Then, a sentence must be mentioned regarding the implications of the study. Проблема формування здорового молодого покоління потребує аналізу теорії та практики шкіл, спрямованих на здоров’язбереження дітей. Стаття присвячена узагальненню світового та українського досвіду діяльності вальдорфських шкіл, що практично вирішує проблему забезпечення здорового духовно-психічного та фізичного розвитку особистості. Для проведення дослідження використані теоретичні методи (аналіз, синтез, систематизація, узагальнення) та емпіричні методи (спостереження, оцінка, методи психолого-педагогічної діагностики). Результати дослідження показали, що здоров’язбереження учнів здійснюється завдяки використанню оздоровчого потенціалу педагогічних засобів. Школярі мають кращі показники фізичного та психічного здоров’я. Учні вальдорфської школи володіють добре розвиненими якостями сприйняття інформації, математичними та іншими здібностями. Вальдорфська школа позитивно впливає на розвиток таких якостей, як індивідуальна ініціативність, креативність, незалежність рішень, уміння працювати з людьми та соціальна мобільність. Серед випускників вальдорфської школи майже немає безробітних та людей з асоціальною поведінкою; вони працюють у соціальній сфері, освіті, медицині тощо. Отже, вирішення проблеми здоров'язбереження учнів вимагає осмислення та творчого використання порівняння з учнями традиційних шкіл, теорії вальдорфської школи та досвіду здоров'язбереження учнів. Потім слід згадати кілька речень щодо наслідків дослідження. Проблема формирования здорового молодого поколения требует анализа теории и практики школ, направленных на здоровьесбережение детей. Статья посвящена обобщению мирового и украинского опыта деятельности вальдорфских школ, которые практически решают проблему обеспечения здорового духовно-психического и физического развития личности. Для проведения исследования использовались теоретические методы (анализ, синтез, систематизация, обобщение) и эмпирические методы (наблюдение, оценка, методы психолого-педагогической диагностики). Результаты исследования показали, что здоровьесбережение учеников осуществляется за счет использования оздоровительного потенциала педагогических средств. Ученики имеют лучшие показатели физического и психического здоровья. Ученики вальдорфской школы обладают развитыми качествами восприятия информации, математическими и другими способностями. Вальдорфская школа оказывает положительное влияние на развитие таких качеств, как индивидуальная инициатива, креативность, независимость от решений, умение работать с людьми и социальная мобильность. Среди выпускников вальдорфской школы почти нет безработных и людей с асоциальным поведением; они работают в социальной сфере, образовании, медицине и т. д. Таким образом, решение проблемы здоровьесбережения учеников требует понимания и творческого использования сравнения с учениками традиционных школ, теории вальдорфской школы и опыта здоровьесбережения учеников. Затем должно быть упомянуто предложение о последствиях исследования.