Кафедра освітології та інноваційної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра освітології та інноваційної педагогіки за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 1434
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументТеоретичні основи виховання і навчання(Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ОВС, 2002) Лозова, В. І.; Троцко, Г. В.У посібнику викладені основні положення теорії виховання й дидактики цього курсу на основі сучасних освітніх технологій. Зміст навчально-виховного процесу аналізується з урахуванням змін, які відбуваються в системі громадських відносин, свідомості особистості. The manual outlines the basic provisions of the theory of education and didactics of this course based on modern educational technologies. The content of the educational process is analyzed taking into account the changes that occur in the system of public relations, the consciousness of the individual.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ТА ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ ТРУДОВИХ МІГРАНТІВ(Український науково-методичний центр практичної психології та соціальної роботи, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», 2007) Андрєєнкова, В. Л.; Дорошок, Т. О.; Євсюкова, М. В.; Золотухіна, С. Т.; Ковальчук, Л. Г.; Кочурка, Ж. М.; Левченко, К. Б.; Лозинська, Є. В.; Лунченко, Н. В.; Максимова, Н. Ю.; Нікольська, О. А.; Огороднійчук, І. І.; Павлик, Н. П.; Парфанович, І. І.; Пислар, О. В.; Рассказова, О. І.; Романовська, Д. Д.; Трубавіна, І. М.; Хмельницька, Т. В.; Черепаха, К. В.; Чурбанова, О. А.; Шваб, І. А.; Шпак, В. П.; Шпортій, Т. Г.; Шульга, В. В.Навчально-методичний посібник присвячено актуальній та маловивченій для України темі роботи з дітьми трудових мігрантів, кількість яких коливається від двох до чотирьох мільонів українських громадян. У ньому представлені основні результати дослідження проблем дітей трудових мігрантів, що проводилося у 2006 р. Посібник містить інформацію про нормативно-правову базу діяльності педагогічних працівників, принципи здійснення соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми трудових мігрантів, розкриває завдання, зміст форми і методи такої роботи. Автори пропонують словник та методичні рекомендації для здійснення соціально-педагогічної та психологічної роботи серед дітей, батьків, соціального оточення. Цікавим для аналізу та можливого поширення є вітчизняний досвід роботи з даною тематикою та зарубіжний досвід опіки над дітьми. Для соціальних педагогів, практичних психологів, класних керівників, студентів вищих педагогічних навчальних закладів I–IV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників неурядових організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено актуальной и малоизученной для Украины теме работы с детьми трудовых мигрантов, количество которых колеблется от двух до четырех миллионов украинских граждан. В нем представлены основные результаты исследования проблем детей трудовых мигрантов, которое проводилось в 2006 г. Пособие содержит информацию о нормативно-правовой базе деятельности педагогических работников, принципы осуществления социально-педагогической и психологической работы с детьми трудовых мигрантов, раскрывает задачи, содержание формы и методы такой работы. Авторы предлагают словарь и методические рекомендации для осуществления социально-педагогической и психологической работы среди детей, родителей, социального окружения. Интересным для анализа и возможного распространения является отечественный опыт работы с данной тематикой и зарубежный опыт опеки над детьми. Для социальных педагогов, практических психологов, классных руководителей, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей неправительственных организаций, широкого круга общественности. The educational-methodical manual is devoted to the urgent and little-studied topic for Ukraine on working with children of labor migrants, the number of which ranges from two to four million Ukrainian citizens. It presents the main results of the study of the problems of children of labor migrants, which was carried out in 2006. The manual contains information about the legal framework of the activities of teachers, the principles of socio-pedagogical and psychological work with children of migrant workers, reveals the tasks, the contents of the form and methods of such work. The authors offer a dictionary and guidelines for the implementation of socio-pedagogical and psychological work among children, parents, and the social environment. Interesting for analysis and possible dissemination is the domestic experience with this topic and the foreign experience of child custody. For social educators, practical psychologists, class teachers, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV levels of accreditation, social workers, representatives of non-governmental organizations, a wide circle of the public.
- ДокументПРОБЛЕМА ЗАСОБІВ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ(Слов'ян. держ. пед. ун-т, 2008) Лупаренко, С. Є.Дана стаття присвячена аналізу засобів розвитку пізнавальної активності учнів. Визначаються підходи до розуміння сутності „засіб навчання”; розкриваються особливості засобів розвитку пізнавальної активності, а саме: зміст навчального матеріалу, форми організації навчання дітей, методи навчання та окремі їх прийоми, методи контролю навчально–пізнавальної діяльності, сприятливий мікроклімат навчального процесу. Данная статья посвящена анализу средств развития познавательной активности учащихся. Определяются подходы к пониманию сущности "средство обучения"; раскрываются особенности средств развития познавательной активности, а именно: содержание учебного материала, формы организации обучения, методы обучения и отдельные их приемы, методы контроля учебно-познавательной деятельности, благоприятный микроклимат учебного процесса.
- ДокументСоціальна профілактика торгівлі людьми в ПТНЗ(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.; Калашнікова, Л. М.В цьому розділі автор обгрунтував соціальну профілактику торгівлі людьми в ПТНЗ. В данной главе автор обосновал социальную профилактику торговли людьми в профессионально-технических учебных заведениях. In this chapter the author substantiates the social prevention of human trafficking in vocational educational institutions.
- ДокументЗапобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Гриньова, В. М.; Дорошок, Т. О.; Звєрєва, І. Д.; Зеленський, Р. М.; Калашник, Н. С.; Калашнікова, Л. М.; Ковальчук, Л. Г.; Кулешова, В. В.; Левченко, К. Б.; Павлик, Н. П.; Петрюк, І. М.; Рудюк, Н. Г.; Трубавіна, І. М.; Удалова, О. А.; Удалова, О. Ю.; Шваб, І. А.; Швед, О. В.; Черножукова, Н. Л.Навчально-методичний посібник присвячено питаням організації та здійснення діяльності із запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти. Представлено основні результати дослідження вразливості учнів ПТНЗ до потрапляння в ситуації торгівлі людьми та дані про стан профілактичної діяльності у цьому напрямі. Подано загальний огляд ситуації з торгівлею людьми та трудовою міграцією в Україні; аналіз зв’язку торгівлі людьми з такими порушеннями прав людини, як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація; описано чинне нормативно-правове забезпечення роботи із запобігання торгівлі людьми в системі ПТНЗ, наведено приклади та шляхи посилення протидії торгівлі людьми. Окремий розділ вміщує методичні рекомендації і практичні розробки організації та проведення заходів із профілактики торгівлі людьми. Для педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, студентів вищих педагогічних навчальних закладів І–ІV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників громадських організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам организации и осуществления деятельности по предотвращению торговли людьми в системе профессионально-технического образования. Представлены основные результаты исследования уязвимости учащихся ПТУ до попадания в ситуации торговли людьми и данные о состоянии профилактической деятельности в этом направлении. Представлен общий обзор ситуации с торговлей людьми и трудовой миграцией в Украине; анализ связи торговли людьми с такими нарушениями прав человека, как насилие и жестокое обращение, эксплуатация детского труда, сексуальная эксплуатация; описано действующее нормативно-правовое обеспечение работы по предупреждению торговли людьми в системе ПТУ, приведены примеры и пути усиления противодействия торговле людьми. Отдельный раздел включает методические рекомендации и практические разработки организации и проведения мероприятий по профилактике торговли людьми. Для педагогических работников системы профессионально-технического образования, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей общественных организаций, широкого круга общественности. The training manual is devoted to the organization and implementation of activities to prevent trafficking in persons in the system of vocational education. Presents the main results of the study of the vulnerability of vocational school students to getting into a situation of trafficking in persons and data on the status of preventive activities in this direction. A general overview of the situation with human trafficking and labor migration in Ukraine is presented; analysis of the connection of trafficking in persons with such human rights violations as violence and abuse, exploitation of child labor, sexual exploitation; describes the current legal framework for the prevention of trafficking in persons in the system of vocational schools, provides examples and ways to strengthen countering trafficking in persons. A separate section includes guidelines and practical development of the organization and conduct of activities for the prevention of trafficking in persons. For teachers of the system of vocational education, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV accreditation levels, social workers, representatives of public organizations, the general public.
- ДокументФормування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2010) Башкір, О. І.У роботі розкрито сутність дефініції ”педагогічна імпровізація“ як швидкого, гнучкого й адекватного реагування на щойно створені ситуації або ті, що стихійно, раптово виникли в педагогічній діяльності, та вимагають миттєвої реакції. Обгрунтовано технологію формування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки, уточнено критерії й показники готовності майбутнього вчителя до педагогічної імпровізації. В работе раскрыта сущность дефиниции "педагогическая импровизация" как быстрого, гибкого и адекватного реагирования на только что созданные ситуации или те, стихийно, внезапно возникли в педагогической деятельности, и требуют мгновенной реакции. Обоснованно технологию формирования готовности будущих учителей к педагогической импровизации в процессе профессиональной подготовки, уточнены критерии и показатели готовности будущего учителя к педагогической импровизации. The paper reveals the essence of the definition of “pedagogical improvisation” as a quick, flexible and adequate response to situations that have just been created or those that spontaneously arise suddenly in pedagogical activity and require an instant reaction. The technology of forming the readiness of future teachers for pedagogical improvisation in the process of vocational training is justified, the criteria and indicators of the future teacher's readiness for pedagogical improvisation are specified.
- ДокументХрестоматія з педагогіки вищої школи(Апостроф, 2011)Хрестоматія включає окремі державні нормативні документи щодо системи вищої освіти України, матеріали зі праць сучасних педагогів, психологів, мислителів, які характеризують розвиток педагогічної науки, а також думки класиків педагогіки. The bibliography includes separate state regulatory documents regarding the higher education system of Ukraine, materials from the works of modern teachers, psychologists, and thinkers that characterize the development of pedagogical science, as well as the opinions of the classics of pedagogy.
- ДокументНаукові підходи до педагогічних досліджень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Навчально-науковий інститут педагогіки та психології, 2012)У запропонованій колективній монографії представлено методологічні підходи (системний, синергетичний, культурологічний, аксіологічний, антропологічний, ресурсний, компетентнісний, особистісно-діяльнісний, персоналізований, акмеологічний, деонтологічний, технологічний, історико-педагогічний) до педагогічних досліджень. The proposed collective monograph presents methodological approaches (systemic, synergistic, cultural, axiological, anthropological, resource, competence, personal-activity, person-personalized, acmeological, deontological, technological, historical-pedagogical) to pedagogical research.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ДЕРЖАВНОЇ СИСТЕМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ В УРСР (1919 – 1940 рр.)(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2012) Лупаренко, С. Є.У статті розкрито особливості становлення та розвитку державної системи роботи з дітьми в УРСР протягом 1919 – 1940 рр., а саме: зміна парадигми освіти (перехід від дитини до оточення як центру педагогічного процесу); розвиток наукових напрямів дослідження дитини (рефлексології, педології, психологічних досліджень дитини); запровадження політики соціального виховання, прагнення держави здійснити «організацію» дитинства; становлення радянського інституту соціального забезпечення. В статье раскрыты особенности становления и развития государственной системы работы с детьми в УССР в 1919 – 1940 гг., а именно: изменение парадигмы образования (переход от ребенка к окружению как центру педагогического процесса); развитие научных направлений исследования ребенка (рефлексологии, педологии, психологических исследований ребенка); внедрение политики социального воспитания, стремление государства осуществить «организацию » детства; становление советского института социального обеспечения. This article is dedicated to the revelation of peculiarities of forming and developing the state system of work with children in the Ukrainian Soviet Socialistic Republic during 1919 – 1940th. These peculiarities are: change of the educational paradigm (transition from child to surrounding as a center of pedagogical process); the development of scientific lines of child’s research (reflexology, pedology); implementation of the policy of social education, the state intention to implement «the organization» of childhood; the formation of the Soviet institution of social security.
- ДокументВИХОВНА ФУНКЦІЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ШКОЛИ(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012) Золотухіна, С. Ф.У публікації схарактеризовано виховну функцію наукової школи. Наукова школа – організаційна форма співдружності молодих учених, що мають власні погляди, точки зору і складають певну наукову концепцію, яка стає предметом постійного критичного розгляду і дослідження. Особливе місце в діяльності науково-педагогічних шкіл займає виховна функція, реалізація якої сприяє формуванню особистості майбутнього науковця, його світогляду, наукової позиції, активного позитивного ставлення до науки взагалі і до обраної теми зокрема, розвитку морально-вольових якостей особистості (наполегливості, старанності, відповідальності, наукової принциповості, пізнавальної активності тощо). Зазначено, що наукова школа має значний виховний потенціал. Завдяки особистості керівника, його якостей ученого і управлінця, умінь організувати самостійну роботу пошукувача, аспіранта, докторанта, створити атмосферу творчої співдружності, наукової принциповості і відповідальності, реалізується суто виховна її функція. The publication characterizes the educational function of a scientific school. A scientific school is an organizational form of a community of young scientists who have their own views, points of view and make up a certain scientific concept, which becomes the subject of constant critical consideration and research. A special place in the activities of scientific and pedagogical schools is occupied by the educational function, the implementation of which contributes to the formation of the personality of the future scientist, his worldview, scientific position, an active positive attitude to science in general and to the chosen topic in particular, the development of moral and volitional qualities of the individual (perseverance, diligence, responsibility , scientific principles, cognitive activity, etc.). It is noted that the scientific school has significant educational potential. Thanks to the leader's personality, his qualities as a scientist and manager, the ability to organize the independent work of a researcher, graduate student, doctoral student, to create an atmosphere of creative community, scientific principle and responsibility, its purely educational function is realized.
- ДокументНАПРЯМИ ПОШУКІВ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ШКОЛИ ПРОФЕСОРА С. Т. ЗОЛОТУХІНОЇ(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті проаналізовано провідні напрями досліджень учнів науково-педагогічної школи професора С. Т. Золотухіної. Зазначено, що наукова школа професора С. Т. Золотухіної – це інтелектуальна, емоційно-ціннісна, неформальна, відкрита спільність учених різних статусів, які під керівництвом лідера відкривають маловідомі сторінки історії освіти Слобожанщини, смисложиттєві, світоглядні позиції педагогічних персоналій з метою запозичення педагогічно цінного досвіду для розбудови національної системи освіти й виховання в Україні. Наукова школа С. Т. Золотухіної є таким об’єднанням учених, в якому органічно зливаються спілкування й пізнання, науковий пошук і навчання дослідницькій майстерності, генерування нових ідей, їх дбайливе збереження, відстоювання та постійне відтворення поколінь учених. The article analyzes the leading directions of research of the students of the scientific and pedagogical school of professor S. T. Zolotukhina. It is noted that the scientific school of Professor S. T. Zolotukhina is an intellectual, emotionally valuable, informal, open community of scientists of various statuses, who, under the leadership of the leader, open little-known pages of the history of education in Slobozhanshchyna, meaningful, worldview positions of pedagogical personalities in order to borrow pedagogically valuable experience for the development of the national system of education and training in Ukraine. The Scientific School of S. T. Zolotukhina is such an association of scientists in which communication and knowledge, scientific research and teaching of research skill, generation of new ideas, their careful preservation, advocacy and constant reproduction of generations of scientists merge organically.
- ДокументРОЛЬ І МІСЦЕ ВЧЕНИХ РАД У СИСТЕМІ СУДОЧИНСТВА ВІТЧИЗНЯНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПЕРШОЇ ЧВЕРТІ XIX СТОЛІТТЯ(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті розглянуто систему судочинства, яка склалася у вітчизняних університетах в першій чверті XIX століття; на підставі аналізу положень статуту 1804 року схарактеризовано повноваження ректора й правління у вирішенні судових справ; визначено місце й роль вчених рад, що здобули статус «вищої інстанції» у структурі університетського управління, у реалізації судово-поліцейської функції вищої школи. The article examines the judicial system that developed in domestic universities in the first quarter of the 19th century; on the basis of the analysis of the provisions of the statute of 1804, the powers of the rector and the board in resolving court cases were characterized; the place and role of academic councils, which have acquired the status of "higher instance" in the structure of the university administration, in the implementation of the judicial police function of the higher school are defined.
- ДокументВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК СТРИЖНЕВА ЦІННІСТЬ ОСОБИСТОСТІ(Слов’янський державний педагогічний університет, 2012) Золотухіна, С. Т.; Зеленська, Л. Д.; Зеленський, Р. М.У статті розкрито сутність поняття «відповідальність» на підставі аналізу довідкової, філософської та психолого-педагогічної літератури; визначено показники особистісної відповідальності та напрями її формування. The article reveals the essence of the notion «responsibility» on the basis of an analysis of background, philosophical and psycho-pedagogical literature; it identifies the indicators of personal responsibility and ways of its shaping.
- ДокументКолегіальне самоврядування у вищій школі: історичний досвід, сучасний стан, перспективи(Класичний приватний університет, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті висвітлено особливості реалізації принципу автономії й колегіального самоврядування у вітчизняній вищій школі у радянський та пострадянський періоди; на основі аналізу нормативно-правових документів охарактеризовано організаційно-методичні засади діяльності вчених рад як колегіальних органів управління; визначено перспективи реорганізації їх діяльності в умовах розширення інституційної, академічної, фінансової автономії вищої школи на сучасному етапі. The article touches upon the perspectives of realization the principle of autonomy and collegiate self-government in the Soviet higher school in the Soviet and post-Soviet period; the characteristics of the organizational and theoretical bases of the Academic Council activity as Collegiate Councils of the government bodies is viewed on the analyses of the legislative documents; the perspectives of realization of their activity in the conditions of widening institutional, academic and financial autonomy of higher school in modern time are distinguished.
- ДокументДіяльність учених рад університетів України в ХІХ столітті(Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2013) Зеленська, Л. Д.У статті розкрито практику діяльності загальноуніверситетських колегіальних органів (учених рад) протягом XIX ст. На підставі аналізу нормативної бази досліджуваного періоду визначено перелік функцій, які було покладено на вчені ради вітчизняних університетів. Описано коло питань, якими займалася вчена рада під час укладання правил для студентів, як-от: а) про обов’язки студентів і дотримання ними належного порядку; б) про стягнення, яким підлягають студенти; в) про зарахування в студенти університету й допущення сторонніх осіб до слухання лекцій; г) про перехід з одного університету до іншого й з одного факультету на інший; д) про виключення з університету тощо. Із урахуванням специфіки урядових реформ у галузі вищої освіти окресленого історичного періоду схарактеризовано змістові напрями реалізації названих функцій вченими радами Харківського, Київського та Новоросійського університетів. The practice of activity of all-university collegiate organs(academic councils) during the 19th Century is generalized in the given article. The directions of work on the certain educational tasks that, despite of socio-political, economic and educational determinants, were fulfilled by the scholars of university academic councils during the period under consideration are outlined. The functions, which Soviet university academic councils performed, are defined on the basis of the normative analyses. The range of challenges dealt by the academic council during developing rules for students, e.g. a) on the duties of students and following rules, b) on punishment for students, c) on admission to a university and allowance for third persons to attend a course of lectures, d) on transference from between universities and departments, e) on withdraw from the university, etc. is discussed. The methods of encouragement of scientific and research work of both the higher-education teaching personnel and students are covered. Taking into consideration the specifity of government reforms in the sphere of higher education during this period, the meaningful directions of the performance of the abovementioned functions by academic councils in Kharkiv, Kyiv, and Novorossiysk universities are characterized.
- ДокументСоціальна і корекційна робота з особами, які вчинили насильство в сім’ї(Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда - Україна», 2013) Бандурка, О. М.; Бандурка, І. О.; Брижик, В. О.; Бондаровська, В. М.; Бугаєць, Т. І.; Гуцан, Т. Г.; Головкін, Б. М.; Гудов, С. І.; Деримедвідь, Л. В.; Заварова, Н. В.; Завгородній, О. О.; Зівзах, М. В.; Євсюкова, М. В.; Калашник, Н. С.; Климова, С. М.; Ковальчук, Л. Г.; Красій, В. С.; Куриленко, О. Я.; Лазаренко, О. О.; Левченко, К. Б.; Омельянчик, С. В.; Пляка, Л. В.; Скоморовський, І. М.; Соляр, В. В.; Трубавіна, І. М.; Тюріна, В. О.; Удалова, О. А.; Федькович, Г. В.; Черепаха, К. В.; Чумало, М. С.; Швед, О. В.Навчально-методичний посібник присвячено питанням соціальної та корекційної роботи з особами, які вчинили насильство в сім’ї, організації та здіснення такої роботи. Подано загальну соціально-кримінологічну характеристику насильства в сім’ї; викладено теоретичні питання соціальної та психологічної роботи; представлено корекційні програми з особами, які вчинили насильство в сім’ї, та методики їх реалізації ; наведено приклади закордонного досвіду проведення корекційної роботи з особам, які вчинили насильство в сім’ї. Призначений для підвищення кваліфікації соціальних працівників, соціальних педагогів, психологів, працівників кримінальної міліції у справах дітей, дільничних інспекторів міліції, представників громадських організацій, а також для педагогічних працівників, студентів вищих навчальних закладів відповідних профілів. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам социальной и коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье, организации и осуществлению такой работы. Представлена общая социально-криминологическая характеристика насилия в семье; изложены теоретические вопросы социальной и психологической работы; представлены коррекционные программы с лицами, совершившими насилие в семье, и методики их реализации; приведены примеры зарубежного опыта проведения коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье. Предназначен для повышения квалификации социальных работников, социальных педагогов, психологов, работников криминальной милиции по делам детей, участковых инспекторов милиции, представителей общественных организаций, а также для педагогов, студентов высших учебных заведений соответствующих профилей. The educational-methodical manual is devoted to issues of social and correctional work with persons who have committed domestic violence, the organization and implementation of such work. A general socio-criminological characteristic of domestic violence is presented; outlines the theoretical issues of social and psychological work; presented correctional programs with perpetrators of domestic violence, and methods of their implementation; examples of foreign experience in carrying out remedial work with perpetrators of domestic violence are given. Designed to improve the skills of social workers, social teachers, psychologists, criminal police officers for children, local police inspectors, representatives of public organizations, as well as for teachers, students of higher educational institutions of relevant profiles.
- ДокументУНОРМУВАННЯ ПРАВИЛ ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ ЯК НАПРЯМ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧЕНИХ РАД УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ (ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ)(Класичний приватний університет, 2013) Зеленська, Л. Д.У статті охарактеризовано чинні нормативно-правові акти, що регулювали питання організації вітчизняної університетської освіти в період дії статуту 1863 р.; визначено роль і місце професорських колегій у створенні правового поля діяльності вищого навчального закладу; узагальнено практику роботи вчених рад університетів України окресленого історичного періоду з унормування правил внутрішнього розпорядку, що становило один із напрямів реалізації професорськими колегіями навчальної функції. The article touches upon the effective legislative documents, which regulated the questions of soviet university education during the activity of statute in 1863; the role and place of professors’ collegiums in the creation of legislative background of higher educational establishment is investigated; the practice of Ukrainian universities academic councils of the investigated period concerning the inner instruction regulation principles, which became one of the directions of realization academic function of professors collegiums is characterized here.
- ДокументПРОБЛЕМА САМОЦІННОСТІ ДИТИНИ ТА УНІКАЛЬНОСТІ ДИТИНСТВА В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В. СУХОМЛИНСЬКОГО(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2013) Лупаренко, С. Є.Статтю присвячено розкриттю ідей В. Сухомлинського щодо дитини як самоцінної істоти та дитинства як унікального періоду в житті людини: саме в дитинстві активно формуються моральні якості, естетична культура, культура праці, мислення і розумової праці, патріотизм, міцне здоров’я, розвиваються емоції, творчі здібності, відбувається «відкриття» дитиною себе та інших людей як особистостей. Усе це стає основою подальшого розвитку особистості. Статья посвящена раскрытию идей В. Сухомлинского в отношении ребенка как самоценного существа и детства как уникального периода в жизни человека: именно в детстве активно формируются нравственные качества, эстетическая культура, культура труда, мышления и умственного труда, патриотизм, крепкое здоровье, развиваются эмоции, творческие способности, происходит «открытие» ребенком себя и других людей как личностей. Все это становится основой для дальнейшего развития личности. This articlе is dedicated to the revealing V. Sukhomlynskiy’ s views on child as a valuable human and childhood as unique period in human life: it’s in childhood when moral qualities, esthetic, work culture, culture of thinking and brainwork, patriotism, sound healt hare formed; emotions, creative abilities are developed; chil d’s opening himself/ herself and ot her people as persons is taken place. This becomes a basis for person’ s furt her development.
- Документ“СТУДЕНТСЬКЕ ПИТАННЯ” У ПРАКТИЦІ РОБОТИ ВЧЕНИХ РАД ВІТЧИЗНЯНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2013) Зеленська, Л. Д.У статті на основі аналізу історико-педагогічних та архівних джерел висвітлюється діяльність учених рад університетів України другої половини XIX – початку XX століття з унормування студентського життя й побуту; акцентовано увагу на межах компетенції професорських колегій у розв’язанні цього питання; розкрито форми співпраці вчених рад із урядовими структурами за визначеним напрямом у період дії статутів 1863, 1884 рр. In the given article on the basis of analysis of historical and pedagogical archival sources the activity of the Ukrainian universities’ academic councils of the second half of the XIXth – beginning of the XXth century from setting of norms of students’ life and way of life is viewed; attention is accented on the limits of competence of professorial colleges in the decision of this question; the forms of collaboration of the academic councils with governmental structures after certain direction in a period the action of charters 1863, 1884 are exposed here.
- ДокументПрофесорський дисциплінарний суд в університетах України другої половини ХІХ століття(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського, 2013) Зеленська, Л. Д.У публікації представлено ретроспективний аналіз теорії й практики діяльності професорських дисциплінарних судів, що з'явилися в структурі вітчизняних університетів у другій половини ХІХ століття; визначена нормативно-правова база, розкриті особливості реалізації покладених на них функцій; узагальнено досвід роботи з урахуванням специфіки досліджуваного періоду. The article is devoted to the theoretical and practical retrospective analyses of Disciplinary Courts activity that appeared in the structure of the Soviet universities in the second half of the XIX century; legislative basis is defined, the peculiarities of realization their functions are viewed; the experience of work in accordance with the peculiarities of the investigated period is summarized.