Кафедра освітології та інноваційної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 1512
  • Документ
    РОЛЬ «ПЕДАГОГІКИ СЕРЦЯ» ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО У ⅩⅪ СТОЛІТТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-03-28) Молчанова, К. К.; Лупаренко, С. Є.
    У статті розглянуто роль «Педагогіки серця» Василя Олександровича Сухомлинського, що базується на повазі учня, довірі до нього, усвідомленні його унікальності та свободи вибору. Ці самі ідеї можна побачити і в основі Нової української школи. Окрім того, у Концепції Нової української школи зазначається, що зміст освіти має ґрунтуватися на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації особистості в суспільстві. Зазначено, що багато ідей Василя Сухомлинського знаходять втілення в сучасній системі освіти, зокрема Концепції Нової української школи. Видатний педагог майстерно організовував освітній процес з урахуванням потреб та інтересів дітей, усвідомленням унікальності кожної дитини та важливості реалізації індивідуального підходу в навчанні. Його праці заклали підґрунтя для формування гуманістичної педагогіки та дитиноцентризму в сучасній системі освіти. The article examines the role of Vasyl Oleksandrovych Sukhomlynsky's "Pedagogy of the Heart", which is based on respect for the student, trust in him, awareness of his uniqueness and freedom of choice. These same ideas can be seen in the basis of the New Ukrainian School. In addition, the Concept of the New Ukrainian School states that the content of education should be based on the formation of competencies necessary for the successful self-realization of the individual in society. It is noted that many of Vasyl Sukhomlynsky's ideas are embodied in the modern education system, in particular the Concept of the New Ukrainian School. The outstanding teacher skillfully organized the educational process taking into account the needs and interests of children, realizing the uniqueness of each child and the importance of implementing an individual approach to learning. His works laid the foundation for the formation of humanistic pedagogy and child-centeredness in the modern education system.
  • Документ
    Тенденції розвитку вищої педагогічної освіти в Україні (1917–2021)
    (Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Зеленська, Л. Д.
    У публікації охарактеризовано провідні тенденції розвитку вищої педагогічної освіти в Україні у період 1917–2021 рр. з урахуванням соціально-політичних і соціокультурних чинників. Розвиток системи освіти будь-якої країни залежить від особистості вчителя, рівня його професійної підготовки і педагогічної майстерності. Підготовка вчителя нової формації в Україні має спиратися як на актуальні європейські практики в цій царині, так і ґрунтуватися на глибокому переосмисленні теоретичного і методологічного національного досвіду, оскільки педагогічні феномени (цілі, функції, завдання, ризики педагогічної освіти, підходи до професійної підготовки вчителя, підвищення її якості) можуть бути усвідомлені лише в контексті їх генезису. Зазначено, що необхідно вивчення національних традицій організації педагогічної освіти й розбудову на цій основі таких закладів вищої педагогічної освіти, де формується особистість Учителя, який здатен відповідати викликам сучасності й виховувати молоде покоління у XXI столітті. The publication describes the leading trends in the development of higher pedagogical education in Ukraine in the period 1917-2021, taking into account socio-political and sociocultural factors. The development of the education system of any country depends on the personality of the teacher, the level of his or her professional training and pedagogical skills. The training of a new generation teacher in Ukraine should be based both on current European practices in this area and on a deep rethinking of theoretical and methodological national experience, since pedagogical phenomena (goals, functions, tasks, risks of teacher education, approaches to teacher training, improving its quality) can be understood only in the context of their genesis. It is noted that it is necessary to study the national traditions of organising teacher education and, on this basis, to develop such institutions of higher pedagogical education where the personality of a teacher who is able to meet the challenges of our time and educate the younger generation in the XXI century is formed.
  • Документ
    ЕФЕКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ МЕНЕДЖЕРІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК УМОВА ПІДВИЩЕННЯ КУЛЬТУРИ ТА ЯКОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ
    (International Science Group (isg-konf.com), 2025-02-25) Панчехін, Д.
    У публікації досліджено культуру та якість обслуговування у готельно-ресторанних підприємствах. Зазначено, що високий рівень культури та якості обслуговування, формування позитивного іміджу та підвищення конкурентоспроможності об’єктів індустрії гостинності великою мірою залежить від корпоративної культури співробітників, на що безумовно впливає рівень професіоналізму менеджера готельно-ресторанного підприємства. У наукових дослідженнях доведено, що покращення загального управління якістю обслуговування позитивно впливає на підвищення корпоративної соціальної відповідальності. Продуктивність діяльності організації залежить також від її здатності задовольнити потреби та очікування зацікавлених сторін, а саме менеджерів, працівників, клієнтів та суспільства. На вдосконалення культури та якості обслуговування впливають корпоративна культура, організаційна культура, якість продукції та якість послуг, професійне керівництво менеджерів цими процесами. The publication examines the culture and quality of service in hotel and restaurant enterprises. It is noted that a high level of culture and quality of service, formation of a positive image and increase of competitiveness of hospitality industry facilities largely depends on the corporate culture of employees, which is certainly influenced by the level of professionalism of the manager of a hotel and restaurant enterprise. Scientific studies have shown that improving the overall management of service quality has a positive impact on increasing corporate social responsibility. The productivity of an organisation also depends on its ability to meet the needs and expectations of its stakeholders, namely managers, employees, customers and society. Improving the culture and quality of service quality is influenced by corporate culture, organisational culture, product quality and service quality, and the professional management of these processes by managers.
  • Документ
    ДЕОНТОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ У НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ СТОМАТОЛОГІВ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Федірко, А. М.; Науменко, Н. В.
    У статті досліджуються сутнісно-структурні характеристики деонтологічної культури майбутніх лікарів-стоматологів, які є важливою складовою професійної етики та соціальної відповідальності в медичній сфері. Автор аналізує основні аспекти деонтологічної культури, зокрема етичні принципи, правила поведінки, професійні стандарти, які формуються під час навчання в медичних навчальних закладах. Мета дослідження полягає у визначенні основних елементів та факторів, що впливають на розвиток деонтологічної культури студентів стоматологічних факультетів. Використані методи дослідження включають спостереження, аналіз документів, які відображають зміст деонтологічних принципів. Основні результати показують, що формування деонтологічної культури у майбутніх лікарів-стоматологів залежить від педагогічних підходів, морально-етичних цінностей та рівня соціальної відповідальності. Практична значущість роботи полягає в розробці рекомендацій для вдосконалення навчальних програм з урахуванням етичних та деонтологічних аспектів професійної діяльності лікаря. This article examines the essential and structural characteristics of the deontological culture of future dentists, which is an important component of professional ethics and social responsibility in the medical field. The author analyzes the main aspects of deontological culture, including ethical principles, behavioral rules, and professional standards that are formed during training in medical institutions. The research aims to define the key elements and factors influencing the development of the deontological culture of dental students. Research methods include surveys, observations, and document analysis, which reflect the content of deontological principles. The main results show that the formation of deontological culture in future dentists depends on pedagogical approaches, moral values, and the level of social responsibility. The practical significance of the work lies in developing recommendations for improving training programs considering the ethical and deontological aspects of a doctor’s professional activities.
  • Документ
    ПЕДАГОГІЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Єсікова, І. В.
    У статті проаналізовано наявний інструментарій для педагогічної підтримки дітей під час війни, адже педагогічний супровід та психологічний стан учнів є запорукою продуктивного навчання. Зазначено, що в умовах постійних повітряних тривог, вибухів та стресів найуразливіша категорія населення країни є діти переселенці, діти, які проживають поруч із лінією зіткнення, діти воїнів АТО. Схарактеризовано основний інструментарій для освітян: програма підтримки освітніх реформ «Демократична школа», відеоінструкції та інфографіки, розміщені на каналі YouTube, проєкт «Поруч», інформаційний комікс МОН «Поради від захисника України: для дітей у воєнний стан». The article analyzes the existing toolkit for pedagogical support of children during the war, because pedagogical support and the psychological state of students are the key to productive learning. It is noted that in the conditions of constant air raids, explosions and stress, the most vulnerable category of the country’s population are displaced children, children who live near the contact line, and children of ATO soldiers. The main toolkit for educators is characterized: the program to support educational reforms «Democratic School», video instructions and infographics posted on the YouTube channel, the «Nearby» project, the information comic of the Ministry of Education and Culture «Advice from the defender of Ukraine: for children in a state of war».