Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 325
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРозвиток здоров'я особистості через освіту: досвід вальдорфської школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Іонова, О. М.В статті висвітлено результати діяльності вальдорфської школи як здоров’язбережувальної освіти особистості. Навчання дітей у вальдорфській школі порівняно з традиційною школою позитивно впливає на інтелектуальну активність, індивідуальну ініціативність, творчість, самостійність рішень, душевну стабільність, соціальну компетентність, координованість тіла й рухів, а отже, сприяє здоровому розвитку дитини. В статье отражены результаты деятельности вальдорфской школы как здоровьесберегающего образования личности. Обучение детей в вальдорфской школе по сравнению с традиционной школой оказывает положительное влияние на интеллектуальную активность, индивидуальную инициативность, творчество, самостоятельность решений, душевную стабильность, социальную компетентность, координированность тела и движений, а следовательно, способствует здоровому развитию ребенка. The article reflects the results of the Waldorf school as a health-promoting education for the individual. The education of children in a Waldorf school compared to a traditional school has a positive impact on intellectual activity, individual initiative, creativity, independent decision-making, mental stability, social competence, body and movement coordination and therefore contributes to the healthy development of the child.
- ДокументСтан валеологічного виховання в сучасній Україні: правовий аспект(Класичний приватний університет, 2014-09-24) Радченя, І. В.У статті проаналізовано нормативно-правову базу щодо організації валеологічного виховання в Україні. Розкрито сутність суперечностей, що виникають у сучасному світі в процесі розв’язання означених проблем. Зокрема, проаналізовано підходи щодо організації освіти здоров’язбереження в українських навчальних закладах, ролі суспільства та громадських організацій у справі формування здорового способу життя. В статье проанализирована нормативно-правовая база организации валеологического воспитания в Украине. Раскрыта суть противоречий, возникающих в современном мире в процессе решения обозначенных проблем. В частности, проанализированы подходы, касающиеся организации здоровьесохраняющего образования в украинских образовательных учреждениях, роли общества и общественных организаций в формировании здорового образа жизни. The paper analyzes the legal framework for the organization of valeological education in Ukraine. The essence of the contradictions that arise in the modern world in the process of solving these problems is detected. In particular, the approaches to the education of health care in Ukrainian educational institutions, the role of society and public organizations in the formation of a healthy lifestyle are analyzed. The article analyzes the experience of many countries on the issues of healthy lifestyle. For instance, there are such school disciplines as “Learning healthy lifestyle”, “Learning healthy lifestyle”(the United States and Japan), “Forming the skills of a healthy lifestyle” (Finland), and “Learning the rational use of leisure” (Australia). Also it was found out that rational regulations and requirements of these programs are taken into account in the development of the Concept of health. It is an integral part of the overall state program of national education in Ukraine, it takes into account the experience of advanced countries on this issue, creates prerequisites for correspondence with valeological international standards. The article also analyses the current insight of valeological education and a healthy lifestyle in Ukraine. It was found that the basic legal and government documents define the tasks, aimed at improving the children’s young people’s health, developing of socially active, physically healthy and spiritually wealthy personality. The article considers the educational branch of “Health and physical culture”, which objective is formation of health protective competence. Health protective competence as a key competence is being formed on interdisciplinary level with the help of disciplinary competencies with specific disciplines and educational opportunities of students in primary classes taken into account. Health protective competence is formed by studying the “Health and physical culture” branch of education and involves relevant skills mastering.
- ДокументЗдоров’язбереження як аспект удосконалення уроку в початковій школі(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2014-11-24) Радченя, І. В.У статті проаналізовано здоров’язбереження як аспект удосконалення уроку в початковій школі. Здоров’язбереження охарактеризоване з точки зору освітньої та соціальної категорій. З’ясовано, що проблематика збереження здоров’я дитини не нова і досить ґрунтовно висвітлювалася видатними педагогами минулого. Накопичено чималий зарубіжний досвід із залученням учнів до здорового способу життя. Розкрито певні педагогічні технології, які можна реалізувати в контексті здоров’язбереження. Проаналізовано роль шкільного середовища загалом і вчителя зокрема у справі формування здорового способу життя молодших школярів в Україні. В статье проанализировано здоровьесохранение как аспект совершенствования урока в начальной школе. Здоровьесохранение охарактеризовано с точки зрения образовательной и социальной категорий. Выяснено, что проблематика сохранения здоровья не нова и довольно основательно освещалась выдающимися педагогами прошлого. Накоплен немалый зарубежный опыт с привлечением учащихся к здоровому образу жизни. Раскрыты определенные педагогические технологии, которые можно реализовать в контексте здоровьесохранения. Проанализирована роль школьной среды в целом и учителя в частности в деле формирования здорового образа жизни младших школьников в Украине. The article analyzes health care as an aspect of improving a lesson in primary school. Health care is characterized from the point of view of educational and social categories. It was found out that the problem of preserving the health of a child is not a new one and was highlighted by outstanding teachers of the past. There has been gained a great foreign experience of attracting students to a healthy lifestyle. Certain pedagogical techniques that can be implemented in the context of health care were disclosed. The role of school environment in general and teachers in particular in the formation of healthy lifestyle of younger pupils in Ukraine is analyzed.
- ДокументЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ ЯК НЕВІД’ЄМНИЙ СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВАЛЬДОРФСЬКОГО ВЧИТЕЛЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Іонова, О. М.Здоров’я людини в усьому світі визнаються як найвищі людські цінності, оскільки вони виступають показником цивілізованості суспільства, головним критерієм ефективності діяльності всіх без винятку його сфер. Очевидно, що осторонь від цих проблем не може стояти педагогічна наука і шкільна практика. Ідеями формування здоров’я людини через освіту просякнуті найважливіші завдання сучасної школи, адже головною метою та результатом шкільної освіти є здоровий інтелектуальний, соціальний, фізичний розвиток особистості, що є основою для подальшої освіти, трудової діяльності й загалом повноцінного життя людини. Метою статті є розкриття особливостей діяльності вальдорфського вчителя, спрямованої на підтримку й розвиток здоров’я школярів. Здоровье человека во всем мире признают как наивысшая человеческая ценность, поскольку оно выступает показателем цивилизованности общества, главным критерием эффективности деятельности всех без исключения его сфер. Очевидно, что в стороне от этих проблем не может стоять педагогическая наука и школьная практика. Идеями формирования здоровья человека через образование пропитаны важнейшие задачи современной школы, ведь главной целью и результатом школьного образования является здоровая, интеллектуальная, социальная, физически развитая личность, которая является основой для дальнейшего образования, трудовой деятельности и в целом полноценной жизни человека. Целью статьи является раскрытие особенностей деятельности вальдорфского учителя, направленной на поддержку и развитие здоровья школьников. Human health throughout the world is recognized as the highest human value, because it serves as an indicator of the civilization of society, the main criterion of the effectiveness of the activities of all its spheres without exception. It is obvious that pedagogical science and school practice can not stand aside from these problems. The most important tasks of the modern school are impregnated with the ideas of the formation of human health through education, because the main goal and result of school education is a healthy, intellectual, social, and physically developed personality, which is the basis for further education, work and, in general, a person's full life. The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the activity of the Waldorf teacher, aimed at supporting and developing the health of schoolchildren.
- ДокументПідготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування здорового способу життя молодших школярів(Класичний приватний університет, 2015-09-30) Радченя, І. В.Стаття містить дослідження теоретичних аспектів підготовки майбутнього вчителя початкових класів щодо формування здорового способу життя молодших школярів. Розкривається зміст психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкових класів, який повинен бути спрямований на формування у студентів певних компонентів саморозвитку. Розглядається нова стратегія підготовки вчителя початкових класів на сучасному етапі (формування у студентів професійних якостей). Аналізуються основні принципи валеологічної підготовки майбутніх учителів у вищих педагогічних навчальних закладах, які розвивають їх знання та вміння щодо формування здорового способу життя в учнів початкових класів. Статья содержит исследование теоретических аспектов подготовки будущего учителя начальных классов, которые касаются формирования здорового образа жизни младших школьников. Раскрывается содержание психолого-педагогической подготовки будущих учителей начальных классов, которое должно быть направлено на формирование у студентов определенных компонентов саморазвития. Рассматривается новая стратегия подготовки учителя начальных классов на современном этапе (формирование у студентов профессиональных качеств). Анализируются основные принципы валеологической подготовки будущих учителей в высших педагогических учебных заведениях, которые развивают их знания и умения относительно формирования здорового образа жизни в учеников начальных классов. The article contains a study of the theoretical aspects of the preparation of future primary school teachers for healthy lifestyle to younger children. The content of psychopedagogical training of future primary school teachers should be aimed at formation of student’s specific components of self-development. A new strategy for the preparation of primary school teachers under current conditions is considered (the formation of students’ professional qualities). The article presents the basic principles analysis of valeological training of future teachers who are developing their knowledge and skills in higher educational institutions in order to promote healthy lifestyles among primary school pupils.Therefore, preparation of the future primary school teachers in the higher educational establishment is the process of educational work, aimed at equipping the students with some general and professional pedagogical knowledges, skills and abilities, and formation of professional and personal qualities of future teachers. The main objective of the institution training the primary school teachers, is the formation of a subject of professional activity who able to see and creatively handle the tasks of the pedagogical process in their joint activity with the pupils. The important areas of modern teacher training are socio-psychological, professional and individual psychological trends. They are all connected with the pedagogical education content, consisting of three cycles of disciplines: philosophical-cultural (humanitarian and cultural), psychological-pedagogical and professional-methodical. The level of teacher’s preparedness within the university’s boundaries is manifested directly in his professional practice.
- ДокументПідготовка студентів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання дітей з розладами спектра аутизму(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Іонова, О. М.; Потамошнєва, О. М.; Кукуруза, Г. В.; Олійник, Т. О.У статті розглядається проблема підготовки майбутніх педагогів до умов інклюзивної освіти з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку, зокрема з дітьми, які мають розлади спектра аутизму (РСА). В статье рассматривается проблема подготовки будущих педагогов в условиях инклюзивного образования с детьми, имеющими особенности психофизического развития, в частности с детьми, которые имеют расстройства спектра аутизма (РСА). The article deals with the problem of preparing future educators in conditions of inclusive education with children who have peculiarities of psychophysical development, in particular with children who have autism spectrum disorders.
- ДокументЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ᾽Я ОСОБИСТОСТІ У ВАЛЬДОРФСЬКІЙ ШКОЛІ: УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Іонова, О. М.У статті з’ясовуэться специфіка управління процесами здоров’язбереження школярів вальдорфської школи. Постають завдання виховання здорового зростаючого покоління, які потребують творчого осмислення та впровадження теоретичних і практичних доробок вальдорфської школи, діяльність якої сприяє здоровому фізичному, душевному, духовному розвитку особистості. В статье выясняется специфика управления процессами здравоохранения школьников вальдорфской школы. Возникают задания воспитания здорового растущего поколения, которые нуждаются в творческом осмыслении и внедрении теоретических и практических доработок вальдорфской школы, деятельность которой содействует здоровому физическому, душевному, духовному развитию личности.
- ДокументОсвітньо-виховні аспекти природоохоронної роботи в школі (друга половина ХХ ст.)(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Смолянюк, Н. М.; Собченко, Т. М.У даній статті розкрито досвід роботи загальноосвітніх шкіл з природоохоронної діяльності другої половини XX ст. Установлено, що саме в цей час у освітньо-виховний процес надзвичайно активно впроваджувались знання, щодо охорони природи. Це відбувалось на уроках географії, біології, а також під час різноманітних позакласних занять. Визначено недоліки формування відповідального ставлення учнів до навколишнього природного середовища. Виділено фактори, що сприяли успішності проведення природоохоронної роботи: оновлення змісту освіти, запровадження нових програм та підручників. Звернуто увагу на доцільність забезпечення навчальних закладів методичними матеріалами з природоохоронних проблем, з метою збереження та покращення середовища існування людства. На основі аналізу архівних матеріалів, історико-педагогічної літератури підкреслено такі аспекти взаємовідносин суспільства та навколишнього природного середовища: природничо-науковий, ідеологічний, економічний, юридичний, оздоровчо-гігієнічний, науково-пізнавальний. З'ясовано, що ознайомлення школярів з різними аспектами охорони природи відбувалося у процесі вивчення навчальних предметів, а також під час позакласної та позашкільної роботи та суспільно корисної діяльності. В данной статье раскрыт опыт работы общеобразовательных школ по природоохранной деятельности второй половины XX. ст. Установлено, что именно в это время в образовательно-воспитательный процесс чрезвычайно активно внедрялись знания по охране природы. Это происходило на уроках географии, биологии, а также во время разнообразных внеклассных занятий. Определены недостатки формирования ответственного отношения учащихся к окружающей природной среде. Выделены факторы, которые способствовали успешности проведения природоохранной работы: обновление содержания образования, введение новых программ и учебников. Обращено внимание на целесообразность обеспечения учебных заведений методическими материалами по природоохранным проблемам, с целью сохранения и улучшения среды существования человечества. На основе анализа архивных материалов, историко-педагогической литературы подчеркнуты такие аспекты взаимоотношений общества и окружающей природной среды: естественно-научный, идеологический, экономический, юридический, оздоровительно-гигиеническое, научно-познавательное. Выяснено, что ознакомление школьников с различными аспектами охраны природы происходило в процессе изучения учебных предметов, а также во время внеклассной и внешкольной работы и общественно полезной деятельности. In this article the experience of secondary schools on environmental performance of the second half of the 20th century is disclosed. It was established that it was at this time in the sphere of education when knowledge implemented extremely actively on nature protection. This happened in geography, biology, as well as during various extracurricular activities. Disadvantages of forming responsible attitude of pupils to the environment have been identified. The factors that contributed to the success of conservation work have been distinguished: updating the content of education, the introduction of new programs and textbooks. Attention is paid to the desirability of providing schools with teaching materials on environmental issues, with the aim of preserving and improving the living environment of mankind. Based on the analysis of archival materials, historical and pedagogical literature such aspects of relations between society and the environment were emphasized: natural sciences, ideological, economic, legal, health-hygienic, scientific and informative. It was found that the students get acquainted with various aspects of nature conservation in the course of the study subjects, and during extra-curricular work and socially useful activity.
- ДокументПоняття "потенціал" як предмет наукових досліджень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016-02-26) Радченя, І. В.Стаття містить теоретичні дослідження поняття «потенціал». У статті проаналізовано погляди вчених (філософів, педагогів, психологів) на формування потенціалу (життєвого, творчого, професійного) та підходи до його визначення. Проаналізовано значення терміну «потенціал», а саме: його походження, сучасна інтерпретація та значення. Наведено системну характеристику особистості, яка дає можливість творити, знаходити нове, приймати рішення та діяти оригінально й нестандартно в різних ситуаціях. Дано визначення потенціалу як динамічному інтегральному утворенню, що визначає ресурсні можливості розвитку людини та її здатність до оволодіння і продуктивного здійснення різних видів діяльності; потенціал, яким повинен володіти майбутній учитель, доцільніше назвати професійно-творчим, з одного боку, підкреслюючи специфіку педагогічної діяльності, з другого – життєвотворчість у діяльності вчителя. Статья содержит теоретические исследования понятия «потенциал». В статье проанализированы взгляды ученых (философов, педагогов, психологов) на формирование потенциала (жизненного, творческого, профессионального) и подходы к его определению. Проанализировано значение термина «потенциал», а именно: его происхождение, современная интерпретация и значение. Приведена системная характеристика личности, которая дает возможность создавать, находить новое, принимать решения и действовать оригинально и нестандартно в различных ситуациях. Дано определение потенциала как динамическому интегральному образованию, которое определяет ресурсные возможности развития человека и его способность к овладению и продуктивному осуществлению различных видов деятельности; потенциал, которым должен обладать будущий учитель, целесообразнее назвать профессионально-творческим, с одной стороны, подчеркивая специфику педагогической деятельности, с другой – жизненное творчество в деятельности учителя. The article analyses the views of scientists (philosophers, teachers, psychologists) on the formation of potential (vital, creative, professional) and its interpretations. The meaning of the term "potential" is analysed, namely its origin, the first designation in the developments in physics, modern interpretation and significance. The system characteristic of personality are given, which allows to create, to find new things, make decisions and act originally and non-typically in various situations. It is noted that one of the main directions of reforming the higher pedagogical education is to create conditions for a conscious, continuous personal and professional growth of the students. It is possible in the process of professional formation of sustainable spiritual, moral, and cognitive needs of the individual, improving their creative potential, expanding the range of ways of personal and active self-realization. The problem of updating and replenishment of reserves of vital creative sphere of future teacher is of particular importance as one of the most important components of personal potential, provided by the conditions of higher pedagogical education. The state expects further improvement of teacher's work from those who are associated with educational activities, the creation of conditions for maximum individualization of the learning process.
- ДокументFormation of professionally important qualities of students with weakened motor fitness using a health related and sport-oriented training program(University of Pitesti, Romania – (EUP), 2016-03-25) Kuzmin, V. A.; Kopylov, Yu. A.; Kudryavtsev, M. D.; Tolstopyatov, I. A.; Galimov, G. Y.; Ionova, O. M.The purpose of the work: analysis of effectiveness of trainings in sport section by health related program, oriented on formation of professionally important qualities for students with weakened motor fitness. Material and methods: in the research students of main and preparatory health groups participated. We formed experimental group of students with weakened motor fitness (n=47, age 21.14±0.36 years). In sport section trainings, in this group special complex of exercises for attention, static exercises from Hatha yoga and breathing exercises by A.N. Strelnikova’s system were applied. Control group included students with higher motor fitness (n=40, age 21.44±0.26 age). Statistical distinctions in age between control and experimental groups were not confident (p>0.05). For determination of weakened motor fitness we conducted six pedagogic tests. Results: we worked out training program, consisting of four parts: exercises for attention, specially selected Hatha yoga static postures, breathing exercises and technical actions from chosen kind of sports. It was found that all indicators (left and right hands’ strength, vital capacity of lungs, breathing pause after inhale, heart beats rate in rest, Romberg’s test, Kopylov’s test) statistically confidently (p<0.05–0.01) improved after pedagogic experiment. It was also found that level of students’ motor fitness formation increased (p<0.05–0.01) by tests: long jump from the spot, chin ups on high bar, shuttle run 3 х 10 meters, run during six minutes, forward bents. It was shown that formation of personality’s professionally important qualities increased statistically confidently (р<0.05) practically by all tested parameters, with the only exclusion: awareness of significance of own study for modern society. Conclusions: The received data about motor fitness level formation and students’ interest to physical exercises’ practicing permit to plan physical culture classes. The purpose of such classes is to form personality’s professionally important qualities: concentration of attention, interpersonal communication, resistance to stresses of different character, acquiring knowledge and skills in independent practicing of physical culture. Мета роботи: аналіз ефективності занять у спортивній секції за програмою охорони здоров'я, орієнтованої на формування професійно значущих якостей для студентів зі зниженим рівнем рухової підготовленості. Матеріал і методи: в дослідженні брали участь студенти основних і підготовчих груп здоров'я. Ми сформували експериментальну групу студентів зі зниженим рівнем рухової підготовленості (n=47, вік 21.14±0.36 років). На заняттях спортивних секцій у цій групі проводиться спеціальний комплекс вправ для уваги, статичні вправи від хатха-йоги і дихальні вправи за системою О. М. Стрельникової. Контрольна група включала студентів з більш високим рівнем рухової підготовленості (n=40, вік 21.44±0.26 років). Статистичні відмінності у віці між контрольною та експериментальною групами не були достовірними (р>0.05). Для визначення рівня рухової підготовленості ми провели шість педагогічних тестів. Результати: ми розробили програму навчання, що складається з чотирьох частин: вправи для уваги, спеціально відібрані статичні пози Хатха-йоги, дихальні вправи і технічні дії від обраного виду спорту. Було встановлено, що після педагогічного експерименту покращилися всі показники (сила лівої і правої руки, життєва ємкість легень, дихальна пауза після вдиху, частота серцевих скорочень в спокої, тест Ромберга, тест Копилова) статистично достовірно (p<0.05-0.01). Було також виявлено, що рівень формування рухової підготовленості студентів збільшився (p<0.05-0.01) після випробувань: довгий стрибок з місця, підйом підборіддя на високій планці, човниковий біг 3 х 10 метрів, пробіг протягом шести хвилин, форвардні нахили. Було показано, що професійно значущі якості особистості підвищувалися статистично достовірно (р<0.05) практично за всіма перевіреними параметрами, з єдиним винятком: усвідомлення значущості власного дослідження для сучасного суспільства. Висновки: отримані дані про формування рівня рухової підготовленості й зацікавленості учнів в практичних заняттях фізичних вправ дозволяють планувати заняття фізичної культури. Метою таких класів є формування професійно значущих якостей особистості: концентрація уваги, міжособистісне спілкування, стійкість до стресів різного характеру, придбання знань і навичок у самостійній практиці фізичної культури. Цель работы: анализ эффективности занятий в спортивной секции по программе здравоохранения, ориентированной на формирование профессионально значимых качеств для студентов с пониженным уровнем двигательной подготовленности. Материал и методы: в исследовании участвовали учащиеся основных и подготовительных групп здоровья. Мы сформировали экспериментальную группу студентов с пониженным уровнем двигательной подготовленности (n=47, возраст 21.14±0.36 лет). На занятиях спортивных секций в этой группе проводится специальный комплекс упражнений для внимания, статические упражнения от хатха-йоги и дыхательные упражнения по системе А. Н. Стрельниковой. Контрольная группа включала студентов с более высоким уровнем двигательной подготовленности (n=40, возраст 21.44±0.26 лет). Статистические различия в возрасте между контрольной и экспериментальной группами не были достоверными (р>0.05). Для определения уровня двигательной подготовленностью мы провели шесть педагогических тестов. Результаты: мы разработали программу обучения, состоящую из четырех частей: упражнения для внимания, специально отобранные статические позы Хатха-йоги, дыхательные упражнения и технические действия от выбранного вида спорта. Было установлено, что после педагогического эксперимента улучшились все показатели (сила левой и правой руки, жизненная емкость легких, дыхательная пауза после вдоха, частота сердечных сокращений в покое, тест Ромберга, тест Копылова) статистически достоверно (p<0.05-0.01). Было также обнаружено, что уровень формирования двигательной подготовленности студентов увеличился (p<0.05-0.01) после испытаний: длинный прыжок с места, подъём подбородка на высокой планке, челночный бег 3 х 10 метров, пробег в течение шести минут, форвардные наклонности. Было показано, что профессионально значимые качества личности повышались статистически достоверно (р<0.05) практически по всем проверенным параметрам, с единственным исключением: осознание значимости собственного исследования для современного общества. Выводы: полученные данные о формировании уровня двигательной подготовленности и заинтересованности учащихся в практических занятиях физических упражнений позволяют планировать занятия физической культуры. Целью таких классов является формирование профессионально значимых качеств личности: концентрация внимания, межличностное общение, устойчивость к стрессам различного характера, приобретение знаний и навыков в самостоятельной практике физической культуры.
- ДокументMathematical basis for the integral development of strength, speed and endurance in sports with complex manifestation of physical qualities(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2016-03-25) Kozina, Zh. L.; Repko, O. O.; Ionova, O. M.; Boychuk, Yu. D.; Korobeinik, V. A.The aim is to devise a model of integral development of antagonistic physical qualities in sports that require complex manifestation of motor abilities. Materials: there were analyzed 32 literary sources for devising the theoretical theses of a model of development of different physical qualities. The elite climbers took part in the pedagogical experiment in order to test the effectiveness of the developed model. There were 26 sportsmen involved in the study (among them were 10 sports masters of international class who specialize in speed climbing, 10 sports masters who specialize in difficulty climbing and 6 world-class climbers. The age of sportsmen was from 19 to 22. Results. We developed the concept of an integrated physical training. It, in general, can be applied at any stage of sports perfection. It was found that the components of physical preparedness (strength, speed and endurance) are in inverse interrelations. The data of dependences are hyperbolic. We demonstrated these dependencies (between strength, speed and time limit of acting) are, in generalized form, in the shape of a hyperboloid. We also showed that the inverse interrelations between the components of speed and strength preparedness make difficulty in building of training process. The solution of this problem lies in the gradual alternation of means aimed at the development of contradictory qualities. Conclusions. We proved experimentally the effectiveness of the developed model of integral development of physical qualities in training process of elite climbers. Мета полягає в тому, щоб розробити модель цілісного розвитку антагоністичних фізичних якостей у спорті, які вимагають комплексного прояву рухових здібностей. Матеріали: проаналізовано 32 літературних джерела для розробки теоретичних положень моделі розвитку різних фізичних якостей. Щоб перевірити ефективність розробленої моделі в педагогічному експерименті взяли участь кращі альпіністи. У дослідженні брало участь 26 спортсменів (серед них 10 майстрів спорту міжнародного класу, які спеціалізуються в швидкісному лазінні, 10 майстрів спорту, які спеціалізуються в лазінні на складність і 6 альпіністів світового класу). Вік спортсменів від 19 до 22 років. Результати. Ми розробили концепцію інтегрованої фізичної підготовки, яка в цілому може бути застосована на будь-якій стадії спортивної досконалості. Було виявлено, що компоненти фізичної підготовленості (сила, швидкість і витривалість) знаходяться в зворотному зв'язку. Ми показали ці залежності (між силою, швидкістю і тимчасовою межею дії) в узагальненому вигляді, у формі гіперболоїда. Ми також показали, що зворотні взаємозв'язки між компонентами швидкості і силовою підготовленістю ускладнюють побудову процесу тренування. Вирішення цієї проблеми полягає в поступовому чергуванні засобів, спрямованих на розвиток суперечливих якостей. Висновки. Експериментально доведено ефективність розробленої моделі інтегрального розвитку фізичних якостей в процесі підготовки кращих альпіністів. Цель состоит в том, чтобы разработать модель целостного развития антагонистических физических качеств в спорте, которые требуют комплексного проявления двигательных способностей. Материалы: проанализировано 32 литературных источника для разработки теоретических положений модели развития различных физических качеств. С целью проверки эффективности разработанной модели в педагогическом эксперименте приняли участие лучшие альпинисты. В исследовании участвовало 26 спортсменов (среди них 10 мастеров спорта международного класса, которые специализируются в скоростном лазании, 10 мастеров спорта, которые специализируются в лазании на сложность и 6 альпинистов мирового класса). Возраст спортсменов от 19 до 22 лет. Результаты. Мы разработали концепцию интегрированной физической подготовки, которая в целом может быть применена на любой стадии спортивного совершенства. Было обнаружено, что компоненты физической подготовленности (сила, скорость и выносливость) находятся в обратной взаимосвязи. Мы показали эти зависимости (между силой, скоростью и временным пределом действия) в обобщенном виде, в форме гиперболоида. Мы также показали, что обратные взаимосвязи между компонентами скорости и силовой подготовленности затрудняют построение процесса тренировки. Решение этой проблемы заключается в постепенном чередовании средств, направленных на развитие противоречивых качеств. Выводы. Экспериментально доказана эффективность разработанной модели интегрального развития физических качеств в процессе подготовки лучших альпинистов.
- ДокументЖизненнотворческий потенциал будущего учителя как основа к сохранению отечественного культурного наследия Украины("East West" Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2016-04) Радченя, И. В.В статье проанализирован жизненнотворческий потенциал будущего учителя как основа к сохранению отечественного культурного наследия страны. Незаурядной значимости формирование жизненнотворческого потенциала приобретает в процессе подготовки нового поколения учителей, поэтому выдвигаются определенные требования к будущим педагогам. У статті проаналізовано життєвотворчий потенціал майбутнього вчителя як основу для збереження вітчизняної культурної спадщини країни. Неабиякої значущості формування життєвотворчого потенціалу набуває в процесі підготовки нового покоління вчителів, тому висуваються певні вимоги до майбутніх педагогів. The article analyzeslife creative potential of futureteachersas the basisforpreservation of the nationalcultural heritage of the country. The formation of life creative potential is of invaluable importance in the process of the new generation of teachers training, therefore, some specific requirements for future teachers are offered.
- ДокументЗдоров’язберігаюча діяльність керівника загальноосвітнього навчального закладу : теоретичні та практичні аспекти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2016-04-11) Іонова, О. М.; Черновол-Ткаченко, Р. І.; Гресь, О. В.У монографії логічно розкрито суть поняття «здоров’язберігаюча діяльність керівника ЗНЗ» як невід’ємної складової його управлінсько-педагогічної діяльності, що спрямована на створення оздоровчого середовища (фізично-предметного, психологічно-комунікативно, навчально-виховного) навчального закладу та забезпечення підтримки, збереження та зміцнення здоров’я всіх учасників (школярів, педагогів, батьків) педагогічного процесу. Уточнено основні функції, критерії та показники успішності організації здоров’язберігаючої діяльності керівника ЗНЗ. Монографію призначено для керівників навчальних закладів, слухачів системи післядипломної педагогічної освіти. В монографии логично раскрыта суть понятия «Здоровьесберегающая деятельность руководителя ОУЗ» как неотъемлемой составляющей его управленческо-педагогической деятельности, направленной на создание оздоровительной среды (физико-предметного, психологически коммуникативного, учебно-воспитательного) учебного заведения и обеспечения поддержки, сохранения и укрепления здоровья всех участников (школьников, педагогов, родителей) педагогического процесса. Уточнены основные функции, критерии и показатели успешности организации здоровьесберегающей деятельности руководителя ОУЗ. Монография предназначена для руководителей учебных заведений, слушателей системы последипломного педагогического образования. The monograph logically discloses the essence of the concept of “Health-saving activity of the head of a health care institution” as an integral component of his managerial and pedagogical activity, aimed at creating a healthy environment (physical, subject, psychologically communicative, educational) educational institution and providing support, preservation and strengthening of the health of all participants (schoolchildren, teachers, parents) of the pedagogical process. The main functions, criteria and indicators of the success of the organization of health-saving activities of the head of the health care institution are clarified. The monograph is intended for heads of educational institutions, students of the system of postgraduate teacher education.
- ДокументРудольф Штайнер у світовому освітньо-культурному просторі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, «Смугаста типографія», 2016-05-17) Іонова, О. М.Проаналізовано життєвий і творчий шлях Р. Штайнера, автора значних праць із філософії, гносеології; засновника духовно-наукового людинознавства (антропософії) як фундаменту для розвитку різних галузей знання й людської діяльності (медицини, фармацевтики, лікувальної педагогіки, архітектури, соціології, екологічного сільського господарства, театрального мистецтва та ін.). Особливу увагу приділено втіленню антропософських імпульсів у освіту – заснуванню й діяльності вальдорфських дитячих садків і шкіл. Проанализированы жизненный и творческий путь Р. Штайнера, автора значительных работ по философии, гносеологии; основателя духовно-научного человекознания (антропософии) как фундамента для развития различных отраслей знания и человеческой деятельности (медицины, фармацевтики, лечебной педагогики, архитектуры, социологии, экологического сельского хозяйства, театрального искусства и др.). Особое внимание уделено воплощению антропософских импульсов в образование – основанию и деятельности вальдорфских детских садов и школ. It is analyzed the life and career of R. Shtainer, the author of important works on philosophy, epistemology; founder of the spiritual and scientific Humanities (anthroposophy) as the foundation for the development of different areas of knowledge and human activities (medicine, pharmacy, medical pedagogy, architecture, sociology, ecological agriculture, theater, etc.). Particular attention is given to translate the anthroposophic pulses in education – the basement and development of the Waldorf kindergartens and schools.
- ДокументPersonality oriented system of strengthening of students' physical, psychic and social-moral health(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016-06-28) Kudryavtsev, M. D.; Kopylov, Yu. A.; Kuzmin, V. A.; Ionova, O. M.; Yermakova, T. S.Purpose: to work out content of individualized trainings, permitting to correct deviations in different aspects of physical, psychic and social-moral health of higher educational establishments’ students. Material: in experiment 105 boy students of 20-24 years’ age participated. All students gave conscious consent to participate in experiment. The trainings were practiced 4 times a week, 45 minutes each. Results: it is interesting that change of different personality’s features is rather long process, which in some aspects resist to changes. We showed approaches to training vitally important skills and abilities, required for adaptation to modern social cultural medium; to the simplest techniques of organization of independent health related physical culture trainings; to means of health strengthening, formation of knowledge on health related physical culture. We developed personality-oriented system of formation of psychic and socialmoral health. Conclusions: the worked out approach permits to achieve real positive psychic and socially important qualities of student’s personality during one academic year. Мета: Розробити зміст індивідуалізованих тренувальних занять, що дозволяють коригувати відхилення в різних аспектах фізичного, психічного і соціально-морального здоров’я студентів вищих навчальних закладів. Матеріал: В експерименті брали участь 105 студентів (юнаки, вік 20-24 роки). Всі студенти дали інформовану згоду на участь в експерименті. Заняття проводилися по 4 рази в тиждень по 45 хвилин кожне. Результати: Звертає на себе увагу той факт, що зміна різних якостей особистості - досить тривалий процес, що трудно піддається змінам. Показані підходи до навчання: життєво важливих навичок і вмінь, необхідних для адаптації в сучасному соціокультурному середовищі; найпростішим прийомам організації самостійних занять оздоровчою фізичною культурою; способам зміцнення здоров’я, формування знань з оздоровчої фізичної культури. Розроблена особистісно-орієнтована система формування фізичного, психічного і соціально-морального здоров’я. Висновки: розроблений підхід дозволяє протягом одного навчального року домагатися реальних позитивних змін психічних і соціально-значущих якостей особистості студентів. Цель: Разработать содержание индивидуализированных тренировочных занятий, позволяющих корректировать отклонения в различных аспектах физического, психического и социально-нравственного здоровья студентов высших учебных заведений. Материал: В эксперименте принимали участие 105 студентов (юноши, возраст 20-24 года). Все студенты дали информированное согласие на участие в эксперименте. Занятия проводились по 4 раза в неделю по 45 минут каждое. Результаты: Обращает на себя внимание тот факт, что изменение различных качеств личности - достаточно длительный и не во всем поддающийся изменениям процесс. Показаны подходы к обучению: жизненно важным навыкам и умениям, необходимым для адаптации в современной социокультурной среде; простейшим приемам организации самостоятельных занятий оздоровительной физической культурой; способам укрепления здоровья, формирования знаний по оздоровительной физической культуре. Разработана личностно-ориентированная система формирования физического, психического и социально-нравственного здоровья. Выводы: разработанный подход позволяет в течение одного учебного года добиваться реальных положительных изменений психических и социально-значимых качеств личности студентов.
- ДокументЗасвоєння майбутніми вихователями дитячого садка різних стилів педагогічного спілкування під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу(Класичний приватний університет (КПУ), 2016-09-21) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.У статті розглянуто процес підготовки майбутніх вихователів до використання різних стилів спілкування в процесі занять природничо-математичного циклу. Визначено основні форми та методи роботи з формування в студентів знань про стилі педагогічного спілкування, умінь і навичок оптимального їх вибору в конкретній педагогічній ситуації та використання їх у роботі з дітьми дошкільного віку. Наведено конкретні приклади вдосконалення вмінь використання різних стилів спілкування в процесі ознайомлення дітей дошкільного віку з природою та формування в них елементарних математичних уявлень. В статье рассматривается процесс подготовки будущих воспитателей к использованию различных стилей общения в процессе занятий естественно-математического цикла. Определены основные формы и методы работы по формированию у студентов знаний о стиле педагогического общения, умений и навыков оптимального их выбора в конкретной педагогической ситуации и использование их в работе с детьми дошкольного возраста. Приведены конкретные примеры совершенствования умений использования различных стилей общения в процессе ознакомления детей дошкольного возраста с природой и формирования у них элементарных математических представлений. The article discusses the process of training the future teachers to operate the different communication styles in the process of studying disciplines on mathematical and natural sciences. The man styles of pedagogical communication are given. The main potential features are defined for such disciplines as “The Basics of Natural science. Methods of Introducing Children to Nature” and “The Methods of the Elementary Mathematical Concepts Formation” for students of the Faculty of Preschool Education who learn to operate the various styles of pedagogical communication while working with children of preschool age. The article brings into focus the basic forms and methods of work on obtaining the knowledge of pedagogical communication styles, forming their optimal choice skills in specific pedagogical situations and their use while working with children of preschool age. Specific examples are given on improving the skills in using different communication styles to introduce nature and elementary mathematical concepts to preschool children by a nursery teacher of the modern preschool institution. Different methods and techniques of work with future nursery teachers are substantiated, namely the problems solving method, brainstorming method, the method of business games which prepare the students for using various styles of pedagogical communication in the process upbringing of children of preschool age.
- ДокументШляхи підготовки магістрів дошкільної освіти до викладацької діяльності(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-10) Титаренко, Л. І.Зростання ролі дошкільної освіти в сучасному українському суспільстві обумовлює підвищення вимог до підготовки фахівців у ВНЗ. Реорганізація системи вищої освіти в Україні передбачає ступеневу підготовку фахівця в умовах вищого навчального закладу. Проведені дослідження вказують на шляхи, які дозволяють наблизити навчальний процес до конкретного середовища професійної діяльності, відкриють майбутньому викладачеві можливості аналізувати свій досвід і ефективно сприймати досвід інших у проектуванні й здійсненні навчання майбутніх вихователів. Рост роли дошкольного образования в современном украинском обществе обусловливает повышение требований к подготовке специалистов в вузах. Реорганизация системы высшего образования в Украине предусматривает ступенчатую подготовку специалиста в условиях высшего учебного заведения. Проведенные исследования указывают на пути, позволяющие приблизить учебный процесс к конкретной среде профессиональной деятельности, откроют будущему преподавателю возможности анализировать свой опыт и эффективно воспринимать опыт других в проектировании и осуществлении обучения будущих воспитателей.
- ДокументФормування контрольно-оцінної компетенції магістрів у педагогічних вищих навчальних закладах(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-11) Масюк, О. М.Професійно-педагогічна складова підготовки фахівців в умовах магістратури ВНЗ дістає значної ефективності за умов компетентнісного підходу у загальній та професійній освіті, що є надзвичайно актуальним в умовах розвитку сучасного суспільства. Профессионально-педагогическая составляющая подготовки специалистов в условиях магистратуры вузов достигает значительной эффективности в условиях компетентностного подхода в общем и профессиональном образовании, что является чрезвычайно актуальным в условиях развития современного общества. The professional-pedagogical component of the training of specialists in the conditions of the magistracy of higher educational institutions achieves considerable effectiveness in the conditions of a competence approach in general and vocational education, which is extremely relevant in the conditions of the development of modern society.
- ДокументПути формирования методико-математической компетентности учителя начальных классов(Белорусский государственный педагогический университет имени Максима Танка (БГПУ), 2017) Титаренко, Л. И.; Масюк, Е. М.Характерная особенность реформы высшего педагогического образования – формирование профессиональной компетентности будущих учителей, в том числе и учителей начальной школы. Целостный подход к рассмотрению вопросов организации учебного процесса начального образования позволяет систематизировать знания студентов, усвоить обобщенные представления об организации изучения математики в начальной школе, комплексно формировать методико-математическую компетентность будущих учителей начальных классов. Характерна особливість реформи вищої педагогічної освіти – формування професійної компетентності майбутніх учителів, у тому числі й вчителів початкової школи. Цілісний підхід до розгляду питань організації навчального процесу початкової освіти дозволяє систематизувати знання студентів, засвоїти узагальнені уявлення про організацію вивчення математики в початковій школі, комплексно формувати методико-математичну компетентність майбутніх учителів початкових класів. A characteristic feature of the reform of higher pedagogical education is the formation of professional competence of future teachers, including primary school teachers. A holistic approach to the consideration of the organization of the educational process of primary education allows makes it possible to systematize the knowledge of students, to master the generalized ideas about the organization of studying mathematics in elementary school, to complexly form the methodological and mathematical competence of future teachers of elementary school.
- ДокументВиявлення творчих якостей дитини дошкільного віку(Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти», 2017) Сюйфен, Цзі; Партола, В. В.Статтю присвячено особливостям дитини дошкільного віку. Було встановлено, що дошкільний вік вважається сприятливим періодом для прояву особистості дитини в різних галузях знань і творчості. Визначено, що головною особливістю особистого розвитку дитини дошкільного віку є творчість, що у свою чергу є нормальною особливістю віку дитини. Визначено, що творча особистість дитини дошкільного віку - це комплекс властивостей особистості. З творчістю нерозривно пов'язані такі якості особистості дошкільника, як продуктивна уява, творче мислення та активність, наявність творчих нахилів та здібностей, мотивації та суб'єктивного досвіду творення. Крім того до цього переліку додаються такі якості, як захопленість творчою діяльністю, оригінальність, ініціативність, швидке орієнтування в незнайомих ситуаціях, незвична напруженість уваги, сприйнятливість, інтуїція, широта знань, ухилення від шаблону, завзятість, висока самоорганізація, колосальна працездатність, задоволеність не тільки досягненням мети творчості, скільки самим творчим процесом. Статья посвящена особенностям ребенка дошкольного возраста. Было установлено, что дошкольный возраст считается благоприятным периодом для проявления личности ребенка в различных областях знаний и творчества. Определено, что главной особенностью личного развития ребенка дошкольного возраста является творчество, в свою очередь является нормальной особенностью возраста ребенка. Определено, что творческая личность ребенка дошкольного возраста - это комплекс свойств личности. С творчеством неразрывно связаны такие качества личности дошкольника, как продуктивное воображение, творческое мышление и активность, наличие творческих наклонностей и способностей, мотивации и субъективного опыта созидания. Кроме того в этот перечень добавляются такие качества, как увлеченность творческой деятельностью, оригинальность, инициативность, быстрое ориентирование в незнакомых ситуациях, необычная напряженность внимания, восприимчивость, интуиция, широта знаний, уклонение от шаблона, упорство, высокая самоорганизация, колоссальная работоспособность, удовлетворенность не только достижением цели творчества, сколько самим творческим процессом. The article is devoted to the features of a preschool child. It was found that the preschool age is considered a favorable period for the manifestation of the child's personality in various fields of knowledge and creativity. It is determined that the main feature of personal development of a child of preschool age is creativity, which in turn is a normal feature of the child's age. It is determined that the creative personality of a child of preschool age is a complex of personality traits. Such qualities of preschooler's personality are inextricably linked with creativity, such as productive imagination, creative thinking and activity, presence of creative inclinations and abilities, motivation and subjective experience of creation. In addition to this list are added such qualities as passion for creative activity, originality, initiative, quick orientation in unfamiliar situations, unusual attention span, receptivity, intuition, breadth of knowledge, evasion of pattern, persistence, high self-organization, achieving the goal of creativity, how much the most creative process.