Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 335
- ДокументМетодичні рекомендації до вивчення курсу «Сучасні стратегії природничої, математичної і технологічної освіти в початковій школі»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Старікова, Л. П.Навчальна дисципліна «Сучасні стратегії природничої, математичної і технологічної освіти в початковій школі» є складовою професійної підготовки магістрів до роботи у початковій школі. Вона фокусується на формуванні і розвитку в майбутніх вчителів початкової школи загальних і фахових компетентностей для здійснення дослідницької, інноваційної, освітньої діяльності у природничій, математичній і технологічній галузях в освітньому середовищі Нової української школи з урахуванням сучасних світових тенденцій розвитку освіти, її інтеграції в європейський простір. Мета вивчення навчальної дисципліни — фундаментальна професійна підготовка магістрантів, здатних вирішувати завдання дослідницького та інноваційного характеру в природничій, математичній і технологічній галузях початкової освіти, шляхом постійного вдосконалення змісту освіти та сучасних стратегій навчання і виховання учнів Нової української школи. Наведено основні завдання навчальної дисципліни «Сучасні стратегії природничої, математичної і технологічної освіти в початковій школі». The educational discipline "Modern strategies of science, mathematics and technological education in primary school" is a component of the professional training of masters for work in primary school. It focuses on the formation and development of future primary school teachers in general and professional competences for carrying out research, innovation, educational activities in the fields of natural sciences, mathematics and technology in the educational environment of the New Ukrainian School, taking into account modern world trends in the development of education, its integration into the European space. The purpose of studying the academic discipline is the fundamental professional training of master's students who are able to solve tasks of a research and innovative nature in the natural, mathematical and technological fields of primary education, through constant improvement of the content of education and modern strategies of teaching and educating students of the New Ukrainian School. The main tasks of the educational discipline "Modern strategies of natural, mathematical and technological education in primary school" are presented.
- ДокументМАТЕМАТИКА: БІНАРНІ ВІДПОВІДНОСТІ ТА ВІДНОШЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Білецька, С. А.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 013 «Пoчaткoвa ocвiтa» з метою організації самостійної роботи та підготовки до практичних занять з теми «Бінарні відповідності та відношення» дисципліни «Теоретичні основи початкового курсу «Математика». Навчально-методичний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність та практично опрацювати основні поняття теорії відношень, що є теоретичною основою математичних відношень курсу математики початкової школи. The study guide is intended for applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the field of knowledge 01 ‘Education/Pedagogy’, speciality 013 ‘Primary Education’ for the purpose of organising independent work and preparing for practical classes on the topic ‘Binary correspondences and relations’ of the discipline ‘Theoretical foundations of the primary course “Mathematics”. The study guide provides higher education students with the opportunity to understand the essence and practically work out the basic concepts of the theory of relations, which is the theoretical basis of mathematical relations of the primary school mathematics course.
- ДокументМАТЕМАТИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Іонова, О. М.; Титаренко, Л. І.; Масюк, О. М.; Білецька, С. А.Навчальний посібник призначений для здобувачів вищої освіти пepшoгo (бaкaлaвpcькoгo) piвня гaлузi знaнь 01 «Ocвiтa/Пeдaгoгiкa» cпeцiaльнocтi 013 «Пoчaткoвa ocвiтa». До посібника включено теоретичний матеріал чотирьох розділів початкового курсу математики: «Аксіоматична теорія арифметики», «Системи числення», «Теорія подільності», «Величини та їх властивості», «Розширення поняття про число: раціональні числа». Навчальний посібник надає здобувачам вищої освіти можливість усвідомити сутність основних теоретичних поняття початкового курсу математики та набути навички їх практично застосування. The textbook is intended for applicants for higher education of the first (bachelor's) level of the field of knowledge 01 ‘Education/Pedagogy’, speciality 013 ‘Primary Education’. The textbook includes theoretical material of four sections of the primary mathematics course: ‘Axiomatic Theory of Arithmetic’, “Number Systems”, “Theory of Divisibility”, “Values and their Properties”, “Extension of the Concept of Number: Rational Numbers”. The textbook provides higher education students with the opportunity to understand the essence of the basic theoretical concepts of the elementary mathematics course and to acquire skills in their practical application.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В ЧЕХІЇ: СУЧАСНІ РЕАЛІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.У тезах звертається увага на особливості організації навчання в початковій школі Чехії. Адже кожна держава має свою національну стратегію та програми розвитку. Метою цього передусім є спрямування на дотримання здорового способу життя, зміцнення фізичного і психічного стану дітей, адаптацію переселенців. Початкова освіта шкіл Чехії базується на сучасності, орієнтується на майбутнє. Завдання початкової школи – розвинути базу для самостійного мислення учнів, передати досвід формування здорових людських відносин, тому навчальна програма сприяє всебічному розвиткові дітей. The theses draw attention to the peculiarities of the organization of education in primary schools in the Czech Republic. After all, each state has its own national strategy and development programs. The purpose of this is, first of all, to focus on maintaining a healthy lifestyle, strengthening the physical and mental state of children, and adapting immigrants. Primary education in Czech schools is based on modernity and is oriented towards the future. The task of primary school is to develop a basis for independent thinking of students, to convey the experience of forming healthy human relationships, therefore the curriculum contributes to the comprehensive development of children.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Бескаравайна, І.; Масюк, О.У статті розглянуто впровадження STEM-освіти в Україні, що є досить новим явищем, яке потребує ретельного дослідження, аналізу та підтримки. Наведено проблеми, які ускладнюють впровадження та розвиток STEM-освіти. Зазначено, що STEM-освіта дозволяє використовувати наукові методи, технічні програми, математичне моделювання, інженерний дизайн, що веде до формування в учнів інноваційного мислення, умінь і навичок ХХІ століття: навичок комунікації, кооперації, критичного мислення, креативності. Тому нагальним завданням вчителя початкової школи є зацікавити учнів STEM-освітою, зокрема науково-дослідницькою діяльністю, викликати інтерес до інновацій, досліджень, винахідництва, адже від цього залежить рівень конкурентоспроможності майбутніх фахівців нашого суспільства. The article discusses the implementation of STEM education in Ukraine, which is a fairly new phenomenon that requires careful research, analysis and support. Problems that complicate the implementation and development of STEM education are presented. It is noted that STEM education allows the use of scientific methods, technical programs, mathematical modeling, engineering design, which leads to the formation of students' innovative thinking, abilities and skills of the 21st century: communication skills, cooperation, critical thinking, creativity. Therefore, the primary school teacher's urgent task is to interest students in STEM education, in particular scientific and research activities, to arouse interest in innovation, research, invention, because the level of competitiveness of future specialists of our society depends on this.