Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 350
  • Документ
    ДЕЯКІ ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ВОЄННИХ ВИКЛИКІВ
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2025-01-10) Cобченко, Т. М.; Радченя, І. В.
    У статті розглянуто актуальну в умовах воєнних викликів сьогодення проблему. Окреслено суть та складові професійної компетеності учителів початкових класів. Представлено вітчизняні нормативно-правові засади, що регулюють професійну підготовку вчителів початкових класів. Визначено пріоритетні напрями формування професійної компетентності майбутніх учителів початкових класів в умовах воєнних викликів. У ході дослідження зроблено висновок, що процес формування професійної компетентності майбутніх учителів початкових класів передбачає модернізацію та удосконалення організації професійної освіти у закладі вищої педагогічної освіти. The article deals with the problem of forming the professional competence of future primary school teachers, which is relevant in the context of military challenges. The essence and components of the professional competence of primary school teachers are outlined. The article presents the national regulatory framework governing the professional training of primary school teachers. Based on the analysis, synthesis of scientific psychological and pedagogical sources and experience in organizing the educational process at Kharkiv Hryhoriy Skovoroda National Pedagogical University, the priority directions of forming the professional competence of future primary school teachers are identified (focusing the educational process on the formation of the value and personal attitude of future teachers to mastering professional competencies, to the future field of activity, awareness of responsibility for their own actions; to ensure the interconnection of general, professional and fundamental training of future primary school teachers; to take into account modern requirements of society, stakeholders’ requests for the results of students’ education; to update (or develop new) educational programs in a timely manner, taking into account the transformation processes in the education system, the specifics of the organization of distance and blended learning for younger students; to organize the educational process on the basis of competence-based education.
  • Документ
    ФОРМИ І МЕТОДИ ВЗАЄМОДІЇ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ І СІМ’Ї У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-14) Лечебріна, Т.; Гавриш, І.
    У роботі проаналізовано взаємодію закладу дошкільної освіти і сім’ї, що є одним з найважливіших аспектів виховання дітей дошкільного віку. Це процес спільної діяльності педагогів і батьків, спрямований на задоволення потреб, інтересів і здібностей дитини, створення умов для її гармонійного розвитку та соціалізації. Взаємодія закладу дошкільної освіти і сім’ї є важливою умовою ефективного розвитку та виховання дітей дошкільного віку. Вона вимагає професійної компетентності вихователів, відповідальності, зацікавленості батьків, а також взаємної довіри, поваги, співробітництва та партнерства. The work analyzes the interaction of a preschool educational institution and a family, which is one of the most important aspects of raising preschool children. This is a process of joint activity of teachers and parents, aimed at meeting the needs, interests and abilities of the child, creating conditions for its harmonious development and socialization. The interaction of a preschool educational institution and a family is an important condition for the effective development and upbringing of preschool children. It requires professional competence of educators, responsibility, interest of parents, as well as mutual trust, respect, cooperation and partnership.
  • Документ
    ІЗ ДОСВІДУ ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ СЕРВІСІВ НАВЧАННЯ В НПП «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-14) Гавриш, І. В.
    У публікації проаналізовано науково-педагогічний проєкт «Інтелект України», який створено у 2008 р. Він реалізується в закладах дошкільної освіти, початковій (1–4 класи), базовій (5–9 класи) і профільній (10–12 класи) школах усіх областей України, зокрема на деокупованих і прифронтових територіях. Випускники проєктних класів «Інтелект України» успішно складають зовнішнє незалежне тестування/національний мультипредметний тест і вступають до закладів вищої освіти в Україні та інших країнах. The publication analyzes the scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine", which was created in 2008. It is implemented in preschool educational institutions, primary (grades 1–4), basic (grades 5–9) and specialized (grades 10–12) schools of all regions of Ukraine, in particular in the deoccupied and front-line territories. Graduates of the project classes "Intellect of Ukraine" successfully pass external independent testing/national multi-subject test and enter higher education institutions in Ukraine and other countries.
  • Документ
    ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Носик, Ю. С.
    У статті розглядається використання технологій дистанційного навчання у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП). Описано інструменти та методи, які допомагають адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб учнів, забезпечуючи інклюзивність та доступність. The article examines the use of distance learning technologies in correctional and developmental work with children with special educational needs (SEN). It describes the tools and methods that help adapt the educational process to the individual needs of students, ensuring inclusivity and accessibility.
  • Документ
    ДИСФАГІЯ: ПОНЯТТЯ, ПАТОГЕНЕЗ, МЕТОДИ ДІАГНОСТИКИ ТА КОРЕКЦІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Ворона, О. В.; Партола, В. В.
    Розглянуто поняття дисфагії як клінічного синдрому, що характеризується розладами ковтання, та описано основні патофізіологічні механізми, що призводять до її розвитку. Представлено сучасні методи діагностики дисфагії, а також підходи до її корекції, зокрема за допомогою логопедичної, фізіотерапевтичної та медикаментозної корекції. Описано різні клінічні підходи та перспективи їх застосування на практиці. The concept of dysphagia as a clinical syndrome characterised by swallowing disorders is considered, and the main pathophysiological mechanisms leading to its development are described. Modern methods of diagnosing dysphagia, as well as approaches to its correction, in particular with the help of speech therapy, physiotherapy and medical correction, are presented. Various clinical approaches and prospects for their application in practice are described.