Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 323
  • Документ
    НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ МИСТЕЦТВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Смолянюк, Н.; Лукієнко, Т.
    У роботі розкрито сутність національно-патріотичного виховання молодших школярів; охарактеризовано вплив мистецтва на формування особистості молодшого школяра; обґрунтовано доцільність засобів мистецтва у процесі національно-патріотичного виховання. The paper reveals the essence of national-patriotic education of junior schoolchildren; characterizes the influence of art on the formation of the personality of junior schoolchildren; substantiates the expediency of art in the process of national-patriotic education.
  • Документ
    ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ ВЧИТЕЛЬ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Чень, Цюньцюнь; Іонова, О.
    У тезах висвітлено причини посилення уваги до категорії «ціннісне ставлення», окреслено фактори що впливають на його формування; розкрито сутність поняття «ціннісне ставлення» та зазначено напрями роботи викладачів у процесі формування ціннісного ставлення здобувачів до майбутньої професії вчитель. The thesis highlights the reasons for increasing attention to the category of "value attitude", outlines the factors that influence its formation; the essence of the concept of "value attitude" is revealed and the directions of teachers' work in the process of forming the value attitude of students to the future profession of teacher are indicated.
  • Документ
    ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Смолянюк, Н.; Гуріна, С.
    У тезах окреслено актуальність інклюзивної освіти; обґрунтовано необхідність використання інноваційних технологій у освітньому процесі з дітьми, що мають ООП; схарактеризовано технології, що можуть бути використані вчителем початкової школи у практиці. The theses outlines the relevance of inclusive education; the necessity of using innovative technologies in the educational process with children with SEN is substantiated; technologies that can be used by primary school teachers in practice are characterized.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ СЕНСОРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ В КОРЕКЦІЙНОРОЗВИВАЛЬНІЙ РОБОТІ З ПОДОЛАННЯ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Черкашина, О. В.
    У статті досліджено використання методу сенсорної інтеграції в корекційно-розвивальній роботі з подолання порушень мовленнєвого розвитку у дітей дошкільного віку. Теорію сенсорної інтеграції було розроблено американським психологом та терапевтом Джин Айрес, авторкою книги «Sensory Integration and the Child». Зауважено, що методи сенсорної інтеграції мають досить широкі можливості для використання їх вчителями-логопедами у процесі корекційно-розвивальної роботи з подолання порушень мовлення під час заняттях на будь-якому з його етапів у різних видах діяльності дитини. Використання методів сенсорної інтеграції у корекційній та розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку із порушеннями мовленнєвого розвитку спонукають до розкриття резервних можливостей у дитини, позитивно впливають на процес корекції та розвитку мовлення (збагаченню словника, розвитку граматичної складової мови, автоматизації звуків, розвитку зв’язного мовлення тощо), а також сприяють позитивній мотивації до мовленнєвої діяльності та комунікації у дітей. The article examines the use of the method of sensory integration in corrective and developmental work to overcome disorders of speech development in preschool children. The theory of sensory integration was developed by the American psychologist and therapist Jean Ayres, author of the book "Sensory Integration and the Child". It is noted that the methods of sensory integration have quite wide possibilities for their use by speech therapist teachers in the process of corrective and developmental work to overcome speech disorders during classes at any of its stages in various types of child's activities. The use of sensory integration methods in corrective and developmental work with preschool children with speech development disorders encourages the disclosure of reserve capabilities in the child, has a positive effect on the process of speech correction and development (enrichment of the vocabulary, development of the grammatical component of the language, automation of sounds, development of coherent speech etc.), and also contribute to positive motivation for children's speech activity and communication.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОРЕКЦІЙНІЙ ТА РОЗВИВАЛЬНІЙ РОБОТІ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Черкашин, Є. А.
    У статті проаналізовано питання використання ігрових технологій у корекційно-розвитковому процесі з дітьми дошкільного віку із мовленнєвими порушеннями. Описано ігрові технології логопедичної спрямованості, які використовуються на корекційно-розвивальних заняттях. Зазначено, що ігрові технології допомагають створити сприятливе та ефективне середовище для корекційно-розвивальної роботи з дітьми дошкільного віку із мовленнєвими порушеннями, сприяють підвищенню у дітей із мовленнєвими порушеннями мотивації до занять, тим самим збільшуючи результативності корекційно-розвивальної роботи. The article analyzes the issue of using game technologies in the corrective and developmental process with preschool children with speech disorders. Game technologies of speech therapy orientation, which are used in corrective and developmental classes, are described. It is noted that game technologies help to create a favorable and effective environment for corrective and developmental work with preschool children with speech disorders, contribute to increasing the motivation of children with speech disorders for classes, thereby increasing the effectiveness of corrective and developmental work.