Перегляд за Автор "Костіна, В. В."
Зараз показано 1 - 20 з 54
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ЛЮДЬМИ ПОХИЛОГО ВІКУ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Паршина, В. І.; Костіна, В. В.У публікації розкрито питання проблеми соціально-педагогічної діяльності з людьми похилого віку в спеціалізованих соціальних інституціях установлено, що існує об’єктивна необхідність спрямувати зусилля суспільства на те, щоб надати літнім і старим людям додаткові можливості та створити їм сприятливі умови для реалізації особистісного потенціалу. На основі аналізу закордонного досвіду визначено, що соціально-педагогічна діяльність з людьми похилого віку буде ефективною, якщо вона є комплексною та проводиться в умовах установ соціального захисту, які будуть включати людей похилого віку в творчу та інтелектуальну діяльність, організацію соціально-педагогічної взаємодії за участю всіх суб’єктів соціально-педагогічної роботи. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено відбір ефективних засобів для розробки програми комплексної соціально-педагогічної діяльності з людьми похилого віку з використанням найкращих здобутків вітчизняного та закордонного досвіду. The publication revealed the issue of the problem of socio-pedagogical activities with the elderly in specialized social institutions. It was established that there is an objective need to direct society's efforts to provide the elderly and old people with additional opportunities and create favorable conditions for them to realize their personal potential. Based on the analysis of foreign experience, it was determined that socio-pedagogical activity with the elderly will be effective if it is comprehensive and is carried out in the conditions of social protection institutions, which will include the elderly in creative and intellectual activities, the organization of socio-pedagogical interaction with the participation all subjects of socio-pedagogical work. A promising direction of further research is the selection of effective means for the development of a program of complex socio-pedagogical activities with the elderly using the best achievements of domestic and foreign experience.
- ДокументАНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО ТА ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ ПРОФІЛАКТИКИ ЖОРСТОКОСТІ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Гвоздьова, У. А.; Костіна, В. В.Публікацію присвячено вивченню вітчизняного та закордонного досвіду профілактики жорстокої поведінки серед підлітків. Проаналізовано наукову літературу з проблеми профілактики жорстокості серед підлітків та визначено, що її профілактика у ЗЗСО це надзвичайно важливий напрям роботи соціального педагога, який координує діяльність різних суб’єктів ЗЗСО (психолога, класних керівників, вчителів, що викладають дисципліни, пов’язані зі збереженням та зміцненням здоров’я здобувачів загальної середньої освіти, вихователів гуртків та секцій тощо). На основі аналізу наукової літератури та практики роботи соціальних педагогів ЗЗСО відібрано ефективні способи та засоби профілактики жорстокої поведінки підлітків. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено розробку комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокості серед підлітків у закладах загальної середньої освіти. The issue is revealed in the publication. The scientific literature on the problem of prevention of violence among teenagers was analyzed and it was determined that the it in Institution of General Secondary Education (IGSE) is an extremely important area of work of a social pedagogue who coordinates the activities of various subjects of IGSE (psychologist, class teachers, teachers who teach disciplines related to with preservation and strengthening of health of students of general secondary education, teachers of circles and sections, etc.). On the basis of the analysis of scientific literature and the work practice of social pedagogues of IGSE, effective methods and means of prevention of violent behavior of teenagers were selected. The development of a comprehensive program of socio- pedagogical activities for the prevention of violence among teenagers in institutions of general secondary education is defined as a promising direction of further research.
- ДокументАСПЕКТИ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2015) Костіна, В. В.Публікацію присвячено проблемі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання дезадаптованих дітей та молоді. Для підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів розроблено авторський спецкурс «Соціально-педагогічне проектування виховуючого середовища», що передбачає ознайомлення здобувачів вищої освіти з теоретико-методологічними основами соціально-педагогічного проектування виховуючого середовища для дезадаптованих дітей та молоді, а також його технологічними аспектами у різних соціокультурних осередках. The publication is devoted to the problem of professional training of future social pedagogues for the social education of maladjusted children and youth. In order to increase the effectiveness of the professional training of future social pedagogues, the author's special course "Social-pedagogical design of the educational environment" has been developed, which involves familiarizing students with the theoretical and methodological foundations of social-pedagogical design of the educational environment for maladapted children and youth, as well as its technological aspects in various socio- cultural centers.
- ДокументВикористання етнопедагогічних засобів у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів(Humanities and Natural Sciences University in Sandomierz, 2017-05-05) Костіна, В. В.У публікації визначено роль майбутніх фахівців соціальної сфери (соціальних педагогів і соціальних працівників) у профілактиці дезадаптації учнів, доведено, що етнопедагогіка має потужний потенціал формування в учнів національного світогляду, самоповаги та самопізнання з використанням рідної мови та народної мудрості, вихованням специфічними засобами, що забезпечує зв'язок між поколіннями, врахування ментальних особливостей мікросоціуму, що оточує дитину. На основі аналізу наукових досліджень визначено потенціал етнопедагогічних засобів (народного фольклору, театралізацій з використанням ляльок тощо) у соціальному вихованні дітей. Наведено шляхи практичної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до використання потенціалу етнокультурних традицій у соціальному вихованні учнів з метою профілактики їхньої дезадаптації. The publication defines the role of future specialists in the social sphere (social pedagogues and social workers) in the prevention of maladjustment of students, it is proved that ethnopedagogy has a powerful potential for forming a national worldview, self-respect and self-knowledge in students using the native language and folk wisdom, education by specific means, which ensures communication between generations, taking into account the mental characteristics of the micro-society surrounding the child. Based on the analysis of scientific research, the potential of ethno-pedagogical tools (folk folklore, theatrical performances using dolls, etc.) in the social education of children has been determined. Ways of practical training of future social pedagogues and social workers to use the potential of ethno-cultural traditions in the social education of students in order to prevent their maladjustment are presented.
- ДокументВикористання можливостей дуальної освіти як умова підвищення якості професійної підготовки фахівців соціальної галузі(Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», 2021-02-05) Костіна, В. В.У публікації розкрито питання підвищення якості професійної підготовки фахівців соціальної галузі на засадах дуальності. Продуктивними засобами професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі на засадах дуальності визначено: організацію віртуальної взаємодії з фахівцями соціальної сфери, що виступають у якості гостьових спікерів під час практико-орієнтованих занять; організацію активної взаємодії фахівців соціальної сфери під час навчальних та виробничих практик; створення активної науково-дослідної та волонтерської спільноти майбутніх фахівців соціальної галузі (СНТ спеціальності «Соціальна робота»); проходження здобувачами вищої освіти додаткових тренінгових сертифікованих професійно- спрямованих курсів. Констатовано, що плідна співпраця закладу вищої освіти з партнерською мережею спеціалізованих соціальних інституцій сприяє більш ефективному вибору здобувачами вищої освіти власного професійного напряму та працевлаштуванню у соціальній галузі. The issue of improving the quality of professional training of social sector specialists on the basis of duality is revealed in the publication. Productive means of professional training of future specialists in the social field on the basis of duality are defined as: organization of virtual interaction with specialists in the social field acting as guest speakers during practice-oriented classes; organization of active interaction of social sphere specialists during training and production practices; creation of an active research and volunteer community of future specialists in the social field (SNT specialty "Social Work"); completion of additional training certified professionally oriented courses by those obtaining higher education. It was established that the fruitful cooperation of the higher education institution with the partner network of specialized social institutions contributes to a more effective choice of higher education students in their own professional direction and employment in the social sector.
- ДокументВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Костіна, В. В.Проведено аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду соціально-педагогічної роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю. Проведен анализ отечественного и зарубежного опыта социальной работы с дезадаптированными детьми и молодежью.
- ДокументДидактичні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованою учнівською та студентською молоддю(Херсонський державний університет; Видавничий дім «Гельветика», 2016) Костіна, В. В.У статті проаналізовано досвід соціальної роботи з різними категоріями дезадаптованої учнівської та студентської молоді, визначено її сутність та особливості, а також наведено ефективні засоби соціальної допомоги; розкрито основні компоненти професійної готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю; виділено її специфіку в різних соціальних інституціях; визначено дидактичні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованою учнівською та студентською молоддю в різних соціокультурних середовищах. The article analyzes the experience of social work with different categories of maladjusted pupils and students, defines its essence and peculiarities, and provides effective means of social assistance; reveals the main components of professional readiness of future social specialists to work with maladjusted children and youth; highlights its specificity in different social institutions; defines didactic conditions of professional training of future social specialists to work with maladjusted pupils and students in different sociocultural environments.
- ДокументДОЗВІЛЛЄВА ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2021-06-03) Костіна, В. В.У публікації розкрито питання формування практичної професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної галузі стосовно організації дозвіллєвої діяльності на волонтерських засадах в умовах поширення ризиків як для здоров’я отримувачів соціальних послуг, так і їх надавачів. Проаналізовано наукову літературу з питань формування професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної галузі в ситуаціях життєвих змін. Визначено ефективні засоби підготовки до організації соціально- виховної дозвіллєвої діяльності у спеціалізованих соціальних інституціях на засадах волонтерства в умовах пандемії Covid-19 та наведено досвід їх використання в процесі професійної підготовки фахівців соціальної галузі ХНПУ імені Г.С.Сковороди. Дослідження засвідчило дієвість та ефективність використання соціального проєктування з застосуванням простору інтернет мереж та соціального партнерства як засобів професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до організації соціально-виховної дозвіллєвої діяльності у спеціалізованих соціальних інституціях на засадах волонтерства в умовах пандемії Covid-19. The publication addresses the issue of the formation of practical professional competence of future specialists in the social sector in relation to the organization of leisure activities on a volunteer basis in the conditions of the spread of risks for the health of both the recipients of social services and their providers. The scientific literature on the formation of professional competence of future specialists in the social sector in situations of life changes was analyzed. Effective means of training for the organization of socio-educational leisure activities in specialized social institutions on the basis of volunteering in the conditions of the Covid-19 pandemic have been determined, and the experience of their use in the process of professional training of specialists in the social field of H.S. Skovoroda KhNPU is given. The study proved the effectiveness and efficiency of using social planning using the space of Internet networks and social partnership as a means of professional training of future specialists in the social sector for the organization of social and educational leisure activities in specialized social institutions on the basis of volunteering in the conditions of the Covid-19 pandemic.
- ДокументДосвід роботи з людьми похилого віку в умовах військового стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Щербакова, В. І.; Костіна, В. В.В статті розкрито діяльність Харківського обласного благодійного фонду «Соціальна служба допомоги» людям похилого віку за часів війни, визначено найбільш вразливі категорії цієї цільової групи, наведено досвід вирішення проблем цільової групи в умовах воєнного стану та наведено нові напрями роботи фонду в проєкті «Домашня опіка». The article discloses the activities of the Kharkiv Regional Charitable Fund "Social Assistance Service" for the elderly during the war, identifies the most vulnerable categories of this target group, provides the experience of solving the problems of the target group under martial law, and provides new directions of the fund's work in the project "Home ward".
- ДокументЕтнізація освітнього середовища підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери як умова підвищення їх професійної компетентності у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Костіна, В. В.Обгрунтовано етнізацію освітнього середовища підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери як умова підвищення їх професійної компетентності у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю. Обоснованно этнизацию образовательной среды подготовки будущих специалистов социальной сферы как условие повышения их профессиональной компетентности в работе с дезадаптированными детьми и молодежью.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗагальні засади професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до профілактики дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами(Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», Полтавський інститут економіки і права, 2022-05-19) Костіна, В. В.В статті обґрунтовано актуальність професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до профілактики дискримінації до дітей з особливими освітніми в умовах закладів освіти, визначено основні напрями їхньої професійної підготовки до профілактики проявів дискримінації до дітей: у різних типах закладів освіти; за гендерною ознакою; за соціальним статусом; за релігійними, етнічними чи культурними розбіжностями; за зовнішнім виглядом; за сексуальною орієнтацією та статевим самовираженням. Намічено перспективні напрями подальших досліджень. The article substantiates the relevance of professional training of future specialists in the social sector to prevent discrimination against children with special educational needs in the conditions of educational institutions, defines the main directions of their professional training to prevent manifestations of discrimination against children: in different types of educational institutions; by gender; by social status; by religious, ethnic or cultural differences; by appearance; on sexual orientation and sexual self-expression. Promising directions for further research are outlined.
- ДокументЗДОРОВЯ’ЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ПРАКТИКИ У СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Костіна, В. В.У публікації висвітлено особливості оволодіння майбутніми соціальними працівниками здоров’язбережувальними методиками і технологіями, які використовують фахівці спеціалізованих закладів у соціально-реабілітаційній роботі зі вразливими контингентами, наведено результати дослідження впливу навчальних занять у дуальній формі на показники готовності майбутніх фахівців до здійснення відповідної професійної діяльності. The publication highlights the peculiarities of mastering by future social workers health-saving methods and technologies used by specialists specialized institutions in social and rehabilitation work with vulnerable populations, the results of the study of the impact of dual form training on the indicators of readiness of future specialists to carry out relevant professional activities.
- ДокументОПІКА ТА ПІКЛУВАННЯ З ПРАКТИКУМОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Костіна, В. В.Методичні рекомендації «Опіка та піклування з практикумом» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності «Соціальна робота» укладені для сприяння більш повному розкриттю можливостей та самовдосконаленню здобувачів вищої освіти у процесі самостійної роботи. Дане видання складається з п’яти розділів. У першому наведено програму дисципліни «Опіка та піклування з практикумом», що допоможе здобувачам вищої освіти у мотивуванні власної самостійної роботи, розкритті логічної структури курсу. Матеріал другого розділу надасть студентам можливості більш свідомого засвоєння основних питань лекційного курсу за допомогою самостійного опрацювання літератури за певними тематичними блоками, а також допоможе у підготовці реферативних робіт. У третьому розділі містяться методичні вказівки щодо семінарсько-практичних занять, плану семінарського заняття у вигляді переліку питань для самостійної підготовки, а також практичних завдань для поповнення власних методичних знань і умінь. Четвертий розділ методичних рекомендацій присвячено підготовці індивідуальних науково-дослідних завдань дисципліни. Враховуючи специфіку даного виду діяльності, і труднощі, які виникають у здобувачів вищої освіти, тут подано методичні матеріали, за допомогою яких здобувачі вищої освіти більш ефективно зможуть виконати всі етапи роботи над рефератом та навчальним проєктом, починаючи від вибору теми і закінчуючи аналізом результатів індивідуального науково-дослідного завдання. Зміст п’ятого розділу методичних рекомендацій сприятиме формуванню вмінь здобувачів вищої освіти здійснювати самоконтроль й самооцінювання в процесі навчання, оскільки містить критерії оцінювання різних видів роботи, а також пояснення щодо самостійної роботи. У додатковій частині можна знайти інформацію щодо змісту основних термінів, підручників і посібників, які рекомендовано для засвоєння курсу. Methodological recommendations "Care and care with practicum" for students of the second (master's) level of higher education full-time and part-time forms of education in the specialty "Social work" are concluded to promote the fuller disclosure of opportunities and self-improvement of students of higher education in the process of independent work. This edition consists of five chapters. In the first one, the program of the discipline "Care and care with a practicum" is given, which will help students of higher education in motivating their own independent work, revealing the logical structure of the course. The material of the second section will provide students with the opportunity to more consciously learn the main issues of the lecture course with the help of independent study of the literature according to certain thematic blocks, and will also help in the preparation of abstract works. The third section contains methodical instructions for seminar-practical classes, the plan of a seminar class in the form of a list of questions for independent preparation, as well as practical tasks for replenishing one's own methodical knowledge and skills. The fourth section of methodological recommendations is devoted to the preparation of individual research tasks of the discipline. Taking into account the specifics of this type of activity and the difficulties that students of higher education face, methodological materials are presented here, with the help of which students of higher education will be able to more effectively perform all stages of work on an essay and an educational project, starting from the choice of a topic and ending with the analysis of the results of an individual scientific - a research task. The content of the fifth section of methodological recommendations will contribute to the formation of the skills of higher education applicants to carry out self-control and self-evaluation in the learning process, as it contains criteria for evaluating various types of independent work, as well as explanations about independent work. In the additional part, you can find information about the content of the main terms, textbooks and manuals that are recommended for mastering the course.
- ДокументОсобливості професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів(Класичний приватний університет, 2017) Костіна, В. В.У статті проаналізовано досвід організації процесу професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до профілактики дезадаптації учнів. Узагальнення результатів наукових досліджень в галузі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактичної діяльності у різних соціальних інституціях дали змогу визначити її суть та особливості. Систематизовано науково-методичне забезпечення для організації процесу професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до профілактики дезадаптації учнів в умовах професійно спрямованого освітнього простору. The article analyzes the experience of the organization of the process of professional training of future specialists in the social sphere to prevent the maladjustment of pupils in various social institutions. Determined is the specificity of professional training of future social pedagogues (who should carry out preventive activities with pupils in general educational institutions of various types) and social workers (who should ensure the prevention of pupil maladjustment in social services, specialized institutions of the health care system, labor and social policy and the penitentiary system). The process of professional training of future specialists in the social sphere presupposes the organization of a specially designed, humanistically-oriented educational space that ensures their professional development, which combines the capabilities of the university (educational, instructional, research subsystems) and other social institutions of the partner network in training specialists for a comprehensive solution of the problem of prevention of maladjustment of pupils. The scientific and methodological support for the organization of the process of professional training of future specialists in the social sphere for the prevention of pupils’ maladjustment in the conditions of a professionally-directed educational space has been systematized. On the basis of the analysis of the scientific literature, such features of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of pupil maladjustment are determined: the specifics of the content of preventive professional training; specifics of training subjects of social and pedagogical activity for prevention; specifics of preparation for preventive work with pupils; specifics of preparation for the implementation of prevention in different social institutions.
- ДокументОсобливості професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів із сімей вимушених переселенців із зони АТО(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2017-06) Костіна, В. В.У статті на основі аналізу наукової літератури розкрито суть та особливостями професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів із сімей вимушених переселенців із зони АТО. Визначено алгоритм та специфіку роботи фахівців соціальної сфери з вразливими контингентами, уточнено суть поняття «професійна підготовка майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів», виокремлено сучасні підходи до надання допомоги вимушеним переселенцям. Охарактеризовано загальні засади профілактичної роботи з учнями з сімей вимушених переселенців із зони АТО. Представлено основні компоненти змісту професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів із сімей вимушених переселенців із зони АТО та якісні результати експерименту з її впровадження. In the article, based on the analysis of normative documents, there have been identified the main tasks and relevant social activities that will facilitate the implementation of the state program for children and youth from families of forced migrants from anti-terrorist operation zone in the east of Ukraine (ATO). The analysis and generalization of scientific literature on the research problem made it possible to determine the essence and peculiarities of the professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of maladjustment of pupils from families of forced migrants from ATO zone. The notions "prevention of students' maladjustment", "professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of maladjustment of pupils from families of forced migrants from ATO zone" have been clarified. The algorithm and the specifics of the work of specialists in the social sphere with vulnerable contingents are singled out, modern approaches to rendering assistance to forced migrants are analyzed. The general requirements for the implementation of preventive work with pupils from families of forced migrants from the ATO zone are characterized. Presented are the main components of the content of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of disadaptation of pupils from families of forced migrants from the ATO zone, the qualitative results of the experiment for its implementation, as well as the prospects for further scientific work in the research direction.
- ДокументПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ УЧНІВ: ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЕКСПЕРИМЕНТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Костіна, В. В.У роботі висвітлено тенденції у практичній підготовці фахівців соціальної галузі до професійної діяльності з профілактики дезадаптації учнів у різних соціальних осередках, проаналізовано та узагальнено ідеї науковців та практичний досвід з проблеми дослідження. Подано результати перевірки експериментальних умов та розробленого науково-методичне забезпечення процесу практичної професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів у різних соціальних інституціях. Охарактеризовано суть і особливості змісту підготовки до даного виду професійної діяльності під час організації практики та діяльності студентського наукового товариства, визначено вплив запроваджених експериментальних умов на показники особистісно-професійного потенціалу майбутніх фахівців, а також наведено результати математичної обробки результатів, що дозволяють визначити ефективність експериментальної роботи. Представлено зміст доповнення програм практики майбутніх фахівців соціальної галузі у системі різних соціальних інституцій, наведено особливості його реалізації в умовах навчальної, виховної та науково-дослідницькоїдіяльності майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників. Надано методичні рекомендації з організації освітньо-професійного простору підготовки майбутніх соціальних педагогів в умовах закладу вищої освіти та партнерської мережі соціальних інституцій, що здійснюють функцію профілактики дезадаптації учнів: участь студентів-практикантів у районних засіданнях методичних об’єднань соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), семінарах і круглих столах соціальних працівників центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (ЦСССДМ) з питань профілактики девіацій серед учнів; проходження студентами- практикантами під час практики у ЗЗСО тренінгового курсу «Практична готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до профілактичної роботи із вразливими контингентами»; надання студентам можливостей для організації та проведення заходів у межах власного наукового дослідження, не обмежуючись терміном власне практики. The paper highlights the trends in the practical training of specialists in the social sphere for professional activities in the prevention of maladjustment of pupils in various social centers, analyzes and summarizes the ideas of scientists and practical experience in the research. The results of verification of experimental conditions and the developed scientific and methodical provision of the process of practical training of future social pedagogues and social workers for the prevention of maladjustment of pupils in various social institutions are presented. The essence and peculiarities of the content of preparation for this kind of professional activity during the organization of the practice and activity of the student scientific society are characterized, the influence of the experimental conditions imposed on the indicators of personal and professional potential of future specialists is determined, as well as the results of the mathematical processing of the results, which allow to determine the effectiveness of experimental work. The content of supplementing the practice of future specialists of social sphere in the system of various social institutions is presented, and the peculiarities of its implementation in the conditions of educational and research activity of future social pedagogues and social workers are presented. Provided are methodical recommendations for the organization of educational and professional space for the training of future social pedagogues in the conditions of a higher education institution and an affiliate network of social institutions that carry out the function of preventing maladjustment of pupils: the participation of students-practitioners in district meetings of methodological associations of social pedagogues General Institution of Social Education (GISE), seminars and round tables of Center of Social Services for Families, Children & Youth (CSSFCY) social workers on prevention of deviations among children and youth; passing by students-practitioners during the practice in GISE of the training course "Practical readiness of future specialists in the social sphere for preventive work with vulnerable contingents"; providing students with opportunities to organize and conduct activities within their own research, not limited to the actual practice.
- ДокументПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО РОБОТИ З ВРАЗЛИВИМИ КОНТИНГЕНТАМИ УМОВАХ ПРОФЕСІЙНО-СПРЯМОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Костіна, В. В.У публікації проаналізовано наукову літературу з проблеми дослідження, визначено ефективні шляхи підвищення ефективності практичної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з вразливими контингентами в умовах професійноспрямованого освітнього середовища. Доведено, що використання етнопедагогічних засобів у процесі професійної підготовки фахівців соціальної галузі дозволяє не тільки підвищити рівень їхньої практичної готовності до організації здоров’язбережувальної роботи з дітьми та молоддю, а й надати їм можливість проєктування етнокультурного простору для цікавої діяльності та проведення дозвілля. The author of the publication analyzed the scientific literature on the research problem, identified effective ways to increase the effectiveness of practical training of future specialists in the social sector to work with vulnerable contingents in the conditions of a professionally oriented educational environment. It has been proven that the use of ethno-pedagogical tools in the process of professional training of specialists in the social sector allows not only to increase the level of their practical readiness to organize health-preserving work with children and youth, but also to provide them with the opportunity to design an ethno-cultural space for interesting activities and leisure activities.
- ДокументПРОБЛЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРОЯВІВ ДИСКРИМІНАЦІЇ ДО ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Сапога, Л. Г.; Костіна, В. В.У публікації розкрито проблему профілактики проявів дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО). Авторами проаналізовано наукову літературу з проблеми дослідження, визначено множинність факторів, які можуть викликати прояви дискримінації у закладах загальної середньої освіти. На основі узагальнення результатів світової антидискримінаційної практики виокремити організаційно- управлінські заходи, які має вживати адміністрація та педагогічний колектив ЗЗСО для запобігання появи та поширення проявів дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами у середовищі ЗЗСО. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено розробку програми відповідної комплексної діяльності. The publication reveals the problem of prevention of manifestations of discrimination against children with special educational needs in general secondary education institutions. The authors analyzed the scientific literature on the research problem, identified a multitude of factors that can cause manifestations of discrimination in institutions of general secondary education. Based on the generalization of the results of the global anti-discrimination practice, to single out the organizational and management measures that the administration and teaching staff of ZZSO should take to prevent the appearance and spread of manifestations of discrimination against children with special educational needs in the environment of ZZSO. The development of a program of relevant complex activities is defined as a promising direction for further research.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ У РІЗНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Костіна, В. В.У статті розкрито зміст професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю в різних соціальних інституціях; виділена специфіка підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю в умовах організації навчального процесу; представлена модель професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю. In this article, is disclosed the content of professional training of future social pedagogues for work with maladjusted children and youth in various social institutions; brought forth are the specifics of training of future social pedagogues for work with maladjusted children and youth as part of organizing the educational process; presented is the model of professional training of future social pedagogues for work with maladjusted children and youth.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »