2021
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2021 за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 133
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАнтикризове регулювання національної економіки в умовах нових глобальних викликів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Сухов, В. М.У магістерській роботі обґрунтовано необхідність та визначено пріоритетні напрямів державного антикризового регулювання економіки України як суб’єкта світового господарства, з'ясовано його змістовні характеристики та особливості в умовах сучасних глобалізаційних процесів для підвищення ефективності державної регуляторної діяльності. Визначено сутність та природа економічних криз і циклів на базі економічної теорії, виявлено фундаментальні причини кризових явищ в економці України; поглиблено обґрунтування необхідності державного втручання в розвиток економічних відносин в період кризи та його адаптації до глобальних умов; виявлено ключові елементи, напрями й інструменти антикризового державного регулювання реального сектора на основі аналізу теоретико-методологічного базису концепцій економічної циклічності та антикризового державного регулювання; проаналізовано світовий рейтинг України з позицій антикризового державного регулювання соціально-економічних систем, визначено його пріоритетність; сформульовані пропозиції і рекомендації щодо вдосконалення антикризового державного регулювання економіки України в умовах нових глобальних викликів та підвищення ефективності застосування антикризових заходів. В магистерской работе обоснована необходимость и определены приоритетные направления государственного антикризисного регулирования экономики Украины как субъекта мирового хозяйства, выяснены его содержательные характеристики и особенности в условиях современных глобализационных процессов для повышения эффективности государственной регуляторной деятельности. Определены сущность и природа экономических кризисов и циклов на базе экономической теории, выявлены фундаментальные причины кризисных явлений в экономике Украины; углублено обоснование необходимости государственного вмешательства в развитие экономических отношений в период кризиса и его адаптации к глобальным условиям; выявлены ключевые элементы, направления и инструменты антикризисного государственного регулирования реального сектора на основе анализа теоретико-методологического базиса концепций экономической цикличности и антикризисного государственного регулирования; проанализирован мировой рейтинг Украины с позиций антикризисного государственного регулирования социально-экономических систем, определена его приоритетность; сформулированы предложения и рекомендации по усовершенствованию антикризисного государственного регулирования экономики Украины в условиях новых глобальных вызовов и повышению эффективности применения антикризисных мер. The master's thesis substantiates the need and identifies priority areas of state anti-crisis regulation of Ukraine's economy as a subject of the world economy, clarifies its content characteristics and features in modern globalization processes to improve the efficiency of state regulatory activity. The essence and nature of economic crises and cycles on the basis of economic theory are determined, the fundamental causes of crisis phenomena in the economy of Ukraine are revealed; indepth substantiation of the need for state intervention in the development of economic relations during the crisis and its adaptation to global conditions; identified key elements, directions and tools of anti-crisis state regulation of the real sector based on the analysis of the theoretical and methodological basis of the concepts of economic cyclicality and anti-crisis state regulation; the world rating of Ukraine from the standpoint of anti-crisis state regulation of socio-economic systems is analyzed, its priority is determined; formulated proposals and recommendations for improving anti-crisis state regulation of Ukraine's economy in the face of new global challenges and improving the effectiveness of anti-crisis measures.
- ДокументАнтонімія фразеологічних одиниць на позначення стосунків у родині(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Белянінова, А. О.В роботі розглянуто переклад фразеологічних одиниць сучасної англійської мови. На основі аналізу досліджуваних фразеологічних одиниць, зроблено висновок, що фразеологізми на позначення людських стосунків мають фразеологічні одиниці з протилежним значенням. Характерною особливістю фразем є перехідні явища, що відтворюють види людських взаємовідносин. Це можна побачити при розглядання фразеологічних одиниць, що позначають такі стосунки як ненависть, симпатія, дружба. Проаналізувавши всі групи фразеологічних одиниць на позначення якостей людських взаємовідносин, можна зробити висновок, що переважають фраземи на позначення негативних видів стосунків. Дуже часто в англійській мові для вираження людських взаємовідносин використовують антоніми. The paper considers the translation of phraseological units of modern English. Based on the analysis of the phraseological units under study, the conclusion is made that phraseological units denoting human relations have phraseological units with the opposite meaning. A characteristic feature of the phraseological units is the transitive phenomena reproducing the types of human relations. This can be seen when looking at phraseological units denoting such relations as hatred, sympathy, friendship. Having analysed all the groups of phraseological units for denoting the qualities of human relations, we can conclude that phrases predominate for denoting negative types of relations. Very often antonyms are used in English to express human relationships.
- ДокументАутекoлoгічні oсoбливoсті сoрoкoпуда тернoвoгo Lanius Collurio в НПП «Гoмільшанські ліси»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Фрoленкoва, Ю. І.Метoю рoбoти булo встанoвити аутекoлoгічні oсoбливoсті сoрoкoпуда тернoвoгo (Lanius collurio) в Націoнальнoму прирoднoму парку «Гoмільшанські ліси» та oкoлицях села Гайдари. Целью работы было установить аутекологические особенности сорокопуда тернового (Lanius collurio) в Национальном природном парке «Гомельшанские леса» и окрестностях села Гайдары. The aim of the work was to establish the autoecological features of the Lanius collurio in the Gomilshansky Forests National Nature Park and on the outskirts of the village of Gaidary.
- ДокументБіологічні особливості та структура популяції соснового насіннєвого клопа (Leptoglossus оccidentalis Heidemann) на території ботанічного саду ХНПУ імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Маляр, О. В.Мета дослідження – встановити біологічні особливості Leptoglossus occidentalis в умовах ботанічного саду ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Цель исследования – установить биологические особенности в условиях ботанического сада ХНПУ имени Г. С. Сковороды. The aim of the study was to establish the biological characteristics of Leptoglossus occidentalis in the botanical garden of KhNPU named after GS Skovoroda.
- ДокументБіологія розмноження лиски звичайної в урболандшафтах м. Харків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Іванчук-Ягодкін, А. О.Мета роботи – дослідити біологію розмноження лиски в умовах урбанізованого ландшафту м. Харків. Цель работы – исследовать биологию размножения лыски в условиях урбанизированного ландшафта г. Харьков. The purpose of the work - to investigate the biology of reproduction of coots in the conditions of the urban landscape of Kharkiv.
- ДокументБіомоніторинг антропогенних екосистем на забруднення інсектицидами на прикладі агроценозів Харківської області(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Заможська, Г. Ю.Мета дослідження: біоіндикація складових антропогенних екосистем на предмет забруднення інсектицидами за допомогою Bombyx mori L. Цель исследования: биоиндикация составляющих антропогенных экосистем на предмет загрязнения инсектицидами посредством Bombyx mori L. The purpose of the study: bioindication of components of anthropogenic ecosystems for contamination with insecticides using Bombyx mori L.
- ДокументВербалізатори почуття любові у мовотворчості Г. Ф. Квітки-Основ’яненка(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Комолова, Ю. М.В роботі виявлено й описано мовні засоби вираження концепту «любов» у творчості Г. Ф. Квітки-Основ’яненка. Концепт «любов» є базовим загальнолюдським поняттям, яке знаходить відображення у будь-якій мові. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко акцентував на особливостях національного характеру, специфіці мислення, вірувань, звичаїв, особливостях побуту, на цінностях та ідеалах українців. В работе выявлены и описаны языковые средства выражения концепта «любовь» в творчестве Г. Ф. Квитки-Основьяненко. Концепт «любовь» является базовым общечеловеческим понятием, находящим отражение в любом языке. Г. Ф. Квитка-Основьяненко акцентировал на особенностях национального характера, специфике мышления, верований, обычаев, особенностях быта, на ценностях и идеалах украинцев. The paper identifies and describes the linguistic means of expression of the concept "love" in the works of G. F. Kvitka-Osnovyanenko. The concept "love" is a basic universal concept, which is reflected in any language. G. F. Kvitka-Osnovyanenko focused on the peculiarities of the national character, the specifics of thinking, beliefs, customs, peculiarities of everyday life, values and ideals of Ukrainians.
- ДокументВзаємодія вчителя з батьками молодших школярів в умовах Нової української школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Ніколавніна, А. В.У кваліфікаційній роботі на основі аналізу наукової літератури розкрито теоретичні питання та узагальнено досвід взаємодії вчителя з батьками молодших школярів в умовах Нової української школи. На основі аналізу наукових джерел розкрито сутність поняття «взаємодія вчителя з батьками» – один з головних принципів організації освіти в умовах Нової української школи. На перший план виходить спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками, які є рівноправними учасниками освітнього процесу. Одностороння комунікація вчитель – учень змінюється діалогом і багатосторонньою комунікацією учень – вчитель – батьки. Ефективність ідеї реалізації «педагогіки партнерства» залежить від запровадження широкого спектру заходів, форм і методів роботи з батьками, розробки та вдосконалення навчально-методичного забезпечення (навчальних планів, програм, підручників, посібників) й широкого залучення батьківського загалу до процесу її практичної реалізації» Визначено шляхи взаємодії вчителя з батьками молодших школярів в умовах Нової української школи: постійне, чітке, двостороннє спілкування; різні способи залучення батьків до освітнього процесу. Взаємодія з батьками у контексті педагогіки партнерства відбувається у сучасних закладах освіти через батьківські об’єднання, які носять різні назви – Школи, університети для батьків, батьківські ради, комітети, комісії, клуби, форуми тощо. Кожен з них має свій план, положення, напрями діяльності. Виокремлено й охарактеризовано форми і методи взаємодії вчителя з батьками молодших школярів в умовах Нової української школи. Так, безпосереднє здійснення взаємодії учителів і батьків ґрунтується на використанні методів впливу учасників педагогічного процесу один на одного: метод переконання (обмін думками, порада, пояснення, висловлювання своїх думок, суджень, аргументів, навіювання); метод вправляння (особистий приклад педагога, батьків, прохання, доручення, наказ, показ-інструкція, практичні заняття з елементами тренінгу); метод педагогічної оцінки (похвала, подяка, зауваження, заохочення).Форми батьківської просвіти розрізняються за: місцем проведення; характером спілкування; участю членів сімей; кількістю сімей; тривалістю; змістом; метою; впливом на сім’ю. Практична частина дослідження присвячена узагальненню досвіду взаємодії вчителя з батьками молодших школярів в умовах Нової української школи, зокрема, розроблено орієнтовну тематику батьківського лекторію «Школи для батьків», консультацій, бесід для батьків, батьківських читань, батьківських рингів, батьківських вечорів та тренінг для батьків «Ми найкращі батьки!», ігровий тренінг для учнів і батьків «Я тебе розумію!». В квалификационной работе на основе анализа научной литературы раскрыты теоретические вопросы и обобщен опыт взаимодействия учителя с родителями младших школьников в условиях Новой украинской школы. На основе анализа научных источников раскрыта сущность понятия «взаимодействие учителя с родителями» – один из главных принципов организации образования в условиях Новой украинской школы. На первый план выходит общение, взаимодействие и сотрудничество между учителем, учеником и родителями, равноправными участниками образовательного процесса. Односторонняя коммуникация учитель – учащийся сменяется диалогом и многосторонней коммуникацией учащийся – учитель – родители. Эффективность идеи реализации «педагогики партнерства» заключается во внедрении широкого спектра мероприятий, форм и методов работы с родителями, разработки и совершенствования учебно-методического обеспечения (учебных планов, программ, учебников, пособий) и широкого привлечения родительского общества к процессу его практической реализации» Определены пути взаимодействия учителя с родителями младших школьников в условиях Новой украинской школы: постоянное, четкое, двустороннее общение; разные способы привлечения родителей к образовательному процессу. Взаимодействие с родителями в контексте педагогики партнерства происходит в современных учебных заведениях через родительские объединения, которые носят разные названия – Школы, университеты для родителей, родительские советы, комитеты, комиссии, клубы, форумы и т.д. Каждый из них имеет свой план, положения, направления деятельности. Выделены и охарактеризованы формы и методы взаимодействия учителя с родителями младших школьников в условиях Новой украинской школы. Так, непосредственное осуществление взаимодействия учителей и родителей основывается на использовании методов воздействия участников педагогического процесса друг на друга: метод убеждения (обмен мнениями, совет, объяснение, высказывание своих мнений, суждений, аргументов, внушение); метод вправления (личный пример педагога, родителей, просьба, поручение, приказ, показ-инструкция, практические занятия с элементами тренинга); метод педагогической оценки (похвала, благодарность, замечания, поощрения). Формы родительского просвещения различаются по: месту проведения; характером общения; участием членов семей; количеством семей; продолжительностью; содержанием; целью; влияние на семью. Практическая часть исследования посвящена обобщению опыта взаимодействия учителя с родителями младших школьников в условиях Новой украинской школы, в частности, разработана ориентировочная тематика родительского лектория «Школы для родителей», консультаций, бесед для родителей, родительских чтений, родительских рингов, родительских вечеров и тренинг для родителей «Мы лучшие родители!», игровой тренинг для учащихся и родителей «Я тебя понимаю!». In the qualifying work on the basis of the analysis of scientific literature the theoretical questions are examined and the experience of interaction of the teacher with parents of junior pupils in the conditions of the New Ukrainian school is generalized. Based on the analysis of scientific sources to reveal the essence of the concept of «teacher-parent interaction» – one of the main principles of education in the New Ukrainian school. Communication, interaction and cooperation between teacher, pupil and parents, who are equal participants in the educational process, come to the fore. One-way teacher- pupil communication is replaced by dialogue and multilateral pupil-teacher-parent communication. The effectiveness of the idea of «partnership pedagogy» depends on the introduction of a wide range of measures, forms and methods of working with parents, development and improvement of educational and methodological support (curricula, programs, textbooks, manuals) and broad involvement of parents in the process of its practical implementation. The ways of interaction of the teacher with the parents of junior schoolchildren in the conditions of the New Ukrainian school are determined: constant, clear, two-way communication; different ways of involving parents in the educational process. Interaction with parents in the context of partnership pedagogy takes place in modern educational institutions through parent associations, which have different names - Schools, universities for parents, parent councils, committees, commissions, clubs, forums, etc. Each of them has its own plan, position, activities. The forms and methods of interaction of a teacher with parents of junior pupils in the conditions of the New Ukrainian school are singled out and characterized. Thus, the direct interaction of teachers and parents is based on the use of methods of influencing the participants of the pedagogical process on each other: the method of persuasion (exchange of views, advice, explanations, expressions, opinions, arguments, suggestions); method of exercise (personal example of the teacher, parents, requests, instructions, orders, demonstration-instructions, practical classes with elements of training); method of pedagogical assessment (praise, gratitude, remarks, encouragement). Forms of parental education differ in: venue; the nature of communication; participation of family members; number of families; duration; content; purpose; impact on the family. The practical part of the study is devoted to generalizing the experience of teacher interaction with parents of primary school students in the New Ukrainian School, in particular, developed an approximate topic of parental lectures «Schools for parents», consultations, talks for parents, parent readings, parent rings, parent evenings and training for parents. «We are the best parents!», game training for students and parents «I understand you!».
- ДокументВзаємозв’язок нарцисизму та особливостей сприйняття власної зовнішності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Тимофєєва, В. В.У роботі виявлено відповідність між самосприйняттям, нарцисичним Я та сприйняттям власної зовнішності. Показники сприйняття власної зовнішності за параметрами задоволеності нею позитивно корелюють із системною рефлексією, позитивним самоставленням та самооцінкою. Стурбованість зовнішністю та прагнення її вдосконалити властиве особам, які схильні до інтроспекції, характеризуються закритістю, внутрішньою конфліктністю та самозвинуваченням. Виявлено позитивний зв'язок між «Я-грандіозним» та задоволеністю зовнішністю, самооцінкою обличчя та тіла, впливом зовнішності на якість життя, між «Я-нікчемним» існують позитивні зв’язки з показниками незадоволеності зовнішністю, тілом та обличчям, ситуаційною та загальною незадоволеністю зовнішністю. Встановлено зв’язки між прагненням до ідеалізованого селф-обєкту та прагненням до вдосконалення зовнішності. «Я-демонстративне» позитивно корелює із самооцінкою оформлення зовнішності, виразності поведінки, відображеною зовнішністю, відповідності зовнішності статусу, впливу зовнішності на якість життя. Очікування особливого ставлення як параметр нарцисичного Я позитивно пов'язаний із самооцінкою виразності поведінки та впливом зовнішності на якість життя. «Я-заздрісне» позитивно корелює із самооцінкою відповідності зовнішності віку та стурбованістю зовнішністю. В работе выявлено соответствие между самовосприятием, нарциссическим Я и восприятием собственной внешности. Показатели восприятия собственной внешности по параметрам удовлетворенности ею положительно коррелируют с системной рефлексией, положительным самоотношением и самооценкой. Обеспокоенность внешностью и стремление ее усовершенствовать свойственное лицам, которые склонны к интроспекции, характеризуются закрытостью, внутренней конфликтностью и самообвинением. Выявлена положительная связь между «Я-грандиозным» и удовлетворенностью внешностью, самооценкой лица и тела, влиянием внешности на качество жизни, между «Я-ничтожным» существуют положительные связи с показателями неудовлетворенности внешностью, телом и лицом, ситуационной и общей неудовлетворенностью внешностью. Установлены связи между стремлением к идеализированному селфи-объекту и стремлениям к совершенствованию внешности. «Я-демонстративное» положительно коррелирует с самооценкой оформления внешности, выразительности поведения, отраженной внешностью, соответствия внешности статуса, влияния внешности на качество жизни. Ожидание особого отношения как параметр нарциссического Я положительно связан с самооценкой выраженности поведения и влиянием внешности на качество жизни. «Я-завистливое» положительно коррелирует с самооценкой соответствия внешности возраста и обеспокоенностью внешностью. The correlation between self-perception, narcissistic self and perception of one's own appearance is revealed in the work. Indicators of perception of one's appearance in terms of satisfaction with it are positively correlated with systemic reflection, positive self-esteem and self-esteem. Concerns about appearance and the desire to improve it are characteristic of those who are prone to introspection, characterized by secrecy, internal conflict and self-blame. There is a positive relationship between "I-grand" and satisfaction with appearance, self-esteem of face and body, the impact of appearance on quality of life, between "I-insignificant" there are positive links with dissatisfaction with appearance, body and face, situational and general dissatisfaction appearance. The connection between the desire for an idealized self-object and the desire to improve the appearance has been established. "I-demonstrative" is positively correlated with self-assessment of appearance, expressiveness of behavior, reflected appearance, compliance with the appearance of status, the impact of appearance on quality of life. The expectation of a special attitude as a parameter of the narcissistic self is positively associated with self-assessment of expressive behavior and the impact of appearance on quality of life. "I-envy" is positively correlated with self-assessment of age-appropriateness and concern for appearance.
- ДокументВикористання інформаційно-комунікаційних технологій у STEAM проектах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Комеков, Д. А.У кваліфікаційній роботі «Використання інформаційно- комунікаційних технологій у STEAM проектах» розглянуто теоретичні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у STEAM проектах; розкрито напрями розвитку STEAM освіти в шкільній практиці; висвітлено специфіку використання інформаційно-комунікаційних технологій у STEAM проектах; здійснено аналіз електронних ресурсів в контексті розвитку шкільної STEAM освіти; розкрито практичні питання реалізації 3D-моделювання у STEАM проектній діяльності. В квалификационной работе «Использование информационно- коммуникационных технологий в STEAM проектах» рассмотрены теоретические аспекты использования информационно-коммуникационных технологий в STEAM проектах; раскрыты направления развития STEAM образования в школьной практике; освещено специфику использование информационно-коммуникационных технологий в STEAM проектах; осуществлен анализ электронных ресурсов в контексте развития школьного STEAM образования; раскрыты практические вопросы реализации 3D-моделирования в STEАМ проектной деятельности. In qualifying work "Using informational communication technologies in STEAM projects "theoretical aspects of the use of information and communication technologies in STEAM projects; the directions of STEAM education development in school practice are revealed; highlighted specifics using information and communication technologies in STEAM projects; the analysis of electronic resources in the context of the development of school STEAM education; practical issues are revealed implementation of 3D-modeling in STEAM project activities.
- ДокументВиховання міжетнічної толерантності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Синенко, А. М.У кваліфікаційній роботі розкрито зміст понять «толерантність», «міжетнічна толерантність», проаналізовано сучасні підходи до виховання міжетнічної толерантності у молодших школярів, обгрунтовано педагогічні умови виховання міжетнічної толерантності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи, розроблено експериментальну програму виховання міжетнічної толерантності молодших школярів із використанням ігрових технологій, експериментально перевірено ефективність педагогічних умов виховання міжетнічної толерантності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи. В квалификационной работе раскрыто содержание понятий «толерантность»,«межэтническая толерантность», проанализированы современные подходы к воспитанию межэтнической толерантности у младших школьников, обоснованно педагогические условия воспитания межэтнической толерантности младших школьников в образовательном процессе начальной школы, разработана экспериментальная программа воспитания межэтнической толерантности младших школьников с использованием игровых технологий, экспериментально проверена эффективность педагогических условий воспитание межэтнической толерантности младших школьников в образовательном процессе начальной школы. The qualification work reveals the content of the concepts "tolerance", "interethnic tolerance", analyzes modern approaches to the education of interethnic tolerance in primary school children, substantiates the pedagogical conditions for the education of interethnic tolerance of primary school children in the educational process of primary school, developed experimental programs game technologies, experimentally tested the effectiveness of pedagogical conditions for the education of interethnic tolerance of primary school children in the educational process of primary school.
- ДокументВиховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людей в освітньому процесі початкової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дубініна, Н. В.Ціннісні ставлення – це система відношень до соціальної дійсності, прагнень особистості, вищий рівень уявлень про сенс життя і діяльності, про ідеали, які в сукупності лежать в основі активності кожної дитини, є внутрішнім джерелом її діяльності, поведінки. Категорія «ціннісне ставлення» є складним новоутворенням, яке ґрунтується на взаємозв’язку таких дефініцій, як цінність, особистісна цінність, ціннісні орієнтації. Саме в молодшому шкільному віці діти все більше здатні до наслідування; значної ролі набувають оцінка й самооцінка дій і вчинків, взаємо- та самоконтроль у поведінці й діяльності. Ці досягнення психічного розвитку школярів молодшого шкільного віку слід використовувати для виховання ціннісного ставлення до людей в освітньому процесі початкової школи. Випускна кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел. У вступі обґрунтовується актуальність магістерської роботи, визначається мета і завдання, а також об’єкт, предмет і методи дослідження. Перший розділ присвячений теоретичним питанням виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людей. У роботі визначено сутність понять «цінності» та «ціннісні ставлення», зміст, методи, форми виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людей в освітньому процесі початкової школи. У другому розділі наводиться хід та результати експериментальної роботи з виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людей в освітньому процесі початкової школи. У висновках підсумовуються результати проведеного магістерського дослідження. Отже, щоб виховати ціннісне ставлення до людей у молодшому шкільному віці в освітньому процесі, вчителю за допомогою системи засобів виховного впливу необхідно формувати у дітей орієнтацію на людину, особистість як найбільшу цінність у житті. Ценностные отношения – это система отношений к социальной действительности, стремлениям личности, высший уровень представлений о смысле жизни и деятельности, об идеалах, которые в совокупности лежат в основе активности каждого ребенка, являются внутренним источником его деятельности, поведения. Категория «ценностное отношение» является сложным новообразованием, основанным на взаимосвязи таких дефиниций, как ценность, личностная ценность, ценностные ориентации. Именно в младшем школьном возрасте дети все больше способны подражать; важную роль приобретают оценка и самооценка действий и поступков, взаимо- и самоконтроль в поведении и деятельности. Эти достижения психического развития школьников младшего школьного возраста следует использовать для воспитания ценностного отношения к людям в образовательном процессе начальной школы. Выпускная квалификационная работа состоит из введения, двух глав, заключения, списка использованных источников. Во введении обосновывается актуальность магистерской работы, определяется цель и задачи, а также объект, предмет и методы исследования. Первый раздел посвящен теоретическим вопросам воспитания в младших школьников ценностного дела к людям. В работе определены сущность понятий «ценности» и «ценностные отношения», содержание, методы, формы воспитания у младших школьников ценностного отношения к людям в образовательном процессе начальной школы. Во второй главе приводится ход и результаты экспериментальной работы по воспитанию у младших школьников ценностного отношения к людям образовательном процессе начальной школы В выводах заключаются результаты проведенного магистерского исследования. Следовательно, чтобы воспитать ценностное отношение к людям в младшем школьном возрасте в образовательном процессе, учителю с помощью системы средств воспитательного воздействия необходимо формировать у детей ориентацию на человека, личность как величайшую ценность в жизни. Values are a system of attitudes to social reality, the aspirations of the individual, the highest level of ideas about the meaning of life and activity, about the ideals that together underlie the activity of each child, are the internal source of its activities and behavior. The category "value attitude" is a complex neoplasm, which is based on the relationship of such definitions as value, personal value, value orientations. It is in the early school years that children are increasingly able to imitate; assessment and self-assessment of actions and deeds,mutual and self-control in behavior and activity acquire a significant role. These achievements of mental development of primary school students should be used to cultivate values towards people in the educational process of primary school. The final qualifying work consists of an introduction, two sections, conclusions, a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the master's thesis, defines the purpose and objectives, as well as the object, subject and research methods. The first section is devoted to theoretical issues of educating junior high school students to value people. We have defined the essence of the concepts of «values» and «value attitude to people», the content, methods, forms of education of junior students of values to people in the educational process of primary school. In the second section, experimental work is carried out on the education of younger students' values towards people in the educational process of primary school. The conclusions summarize the results of the qualifying work. Thus, in order to cultivate a valued attitude towards people in the early school years in the educational process, the teacher with the help of a system of means of educational influence must form in children a focus on personality as the greatest value in relationships.
- ДокументВплив засобів комп’ютерної графіки на культурно-естетичний розвиток студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Шаповалова, О. В.У наданій кваліфікаційній роботі висвітлено вплив засобів комп’ютерної графіки на культурно-естетичний розвиток студентів. Застосування комп’ютерних технологій у образотворчий навчальній діяльності сприяє проявленню творчого потенціалу, розвитку креативних здібностей особистості. Під час викладання комп’ютерної графіки особливо актуальною стає проблема розвитку естетичного смаку та художньої культури. Проведене дослідження розкриває методологічні, теоретичні та методичні аспекти культурно-естетичного розвитку особистості за допомогою засобів комп’ютерної графіки у вищому навчальному закладі. Практичне значення отриманих результатів магістерської роботи полягає у розробці методичних рекомендацій з дисципліни КОМПОЗИЦІЯ «Композиція книги» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 014 Середня освіта «Образотворче мистецтво». Розроблені положення та висновки можуть стати базою для створення нового спецкурсу для здобувачів вищої освіти. The presented qualification work highlights the influence of computer graphics tools on the cultural and aesthetic development of students. The use of computer technologies in visual and educational activities contributes to the manifestation of creative potential, the development of creative abilities of the individual. During the teaching of computer graphics, the problem of developing aesthetic taste and artistic culture becomes especially relevant. The conducted research reveals the methodological, theoretical and methodical aspects of the cultural and aesthetic development of the personality with the help of computer graphics in a higher educational institution. The practical significance of the obtained results of the master's work consists in the development of methodological recommendations for the discipline COMPOSITION "Book composition" for applicants of the first (bachelor's) level of specialty 014 Secondary education "Fine Art". The developed provisions and conclusions can become the basis for creating a new special course for higher education seekers.
- ДокументВплив західної культури на радянську молодь в 1950–1980 ті рр.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Сєрік, О. О.В дипломній роботі розглянуто питання про західні культурні впливи на радянську молодь в 1950-80-х роках. У першому розділі проаналізовано причини та шляхи проникнення західних віянь на територію радянської України. Визначено методи боротьби радянської влади з культурною революціяєю молоді. У другому розділі розглянуто такий феномен як «стиляги»: особливості їх походження, поведінки та одягу. Досліджено історію поширення рок-н-ролу та джазу на терени нашої держави, та їх вплив на поведінку молоді. Також, висвітлено особливості появи західних кіно-стрічок на радянських кіно-екранах. Зроблено загальний висновок, що молодь прагнула змін та самовираження. Ці зміни вона могла втілити в одязі, зачісках та музиці. В дипломной работе рассмотрен вопрос о западных культурных влияниях на советскую молодежь в 1950–80-х годах. В первой главе проанализированы причины и пути проникновения западных веяний на территорию советской Украина. Определены методы борьбы советской власти с культурной революцией молодежи. Во второй главе рассмотрен такой феномен как «стиляги»: особенности происхождения, поведения и одежды. Исследовано историю распространения рок-н-ролла и джаза на территории нашего государства, и их влияние на поведение молодежи. Также, освещены особенности появления западных кино-лент на советских киноэкранах. Сделано общий вывод, что молодежь стремилась к изменениям и самовыражению. Эти изменения она могла воплотить в одежде, прическах и музыке. The thesis examines the issue of Western cultural influences on Soviet youth in the 1950s and 80s. The first chapter analyzes the causes and ways of penetration of Western trends into the territory of Soviet Ukraine and Russia. The methods of the Soviet government's struggle with the Cultural Revolution of youth are defined. In the second chapter, such a phenomenon as "dudes" is considered: features of their origin, behavior and clothing. The article examines the history of rock ' n ' roll and jazz penetration into the territory of our state, and their influence on the behavior of 3 young people. Also, the features of the appearance of Western film films on Soviet film screens are highlighted. It is generally concluded that young people sought change and self-expression. These changes she could embody in clothes, hairstyles and music.
- ДокументВплив поліетилену на особливості розвитку великої воскової молі Galleria Melonella L.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Мирзак, А. С.Метою роботи було дослідити вплив поліетилену на біологічні особливості розвитку великої воскової молі, а також встановити можливість використання Galleria mellonella (Linnaeus, 1758) для утилізації синтетичних полімерів. Целью работы было исследовать влияние полиэтилена на биологические особенности развития большой восковой моли, а также установить возможность использования Galleria mellonella (Linnaeus, 1758) для утилизации синтетических полимеров. The aim of the study was to investigate the effect of polyethylene on the biological features of the development of the great wax moth, as well as to establish the possibility of using Galleria mellonella (Linnaeus, 1758) for the disposal of synthetic polymers.
- ДокументВпровадження сучасних освітніх технологій у навчанні інформатики в основній школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Даниленко, Д. В.У кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичні питання впровадження сучасних освітніх технологій в основній школі; уточнено поняття і сутність сучасних освітніх технологій, представлена їх класифікація. У роботі висвітлено особливості реалізації сучасної освітньої технології Е-Learning у навчанні інформатики; розкрито загальні питання реалізації технології Е-Learning у навчання інформатики в основній школі. В квалификационной работе рассмотрены теоретические вопросы внедрения современных образовательных технологий в основной школе; уточнено понятие и сущность современных образовательных технологий, представлена их классификация. В работе отражены особенности реализации современной образовательной технологии Е-Learning в обучении информатики; раскрыты общие вопросы реализации технологии Е-Learning в обучении информатике в основной школе. In the qualification work the theoretical issues of introduction of modern educational technologies in primary school are considered; the concept and essence of modern educational technologies are specified, their classification is presented. The paper highlights the features of the implementation of modern educational technology E-Learning in teaching computer science; revealed general issues of implementation of E-Learning technology in teaching computer science in primary school.
- ДокументВійськово-політична присутність Московського царства в українських землях: генеза і наслідки (середина 1650-х – 1670-і рр.)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Кордюкова, А. Б.У роботі узагальнено розрізнені дані про особливості політики Московського царства на території українських земель у середині 1650-х – 1670-х рр., її основні форми, методи та засоби. Акцент зроблено на аналізі змін статусу України у складі Московської держави, виявленні їх причини та наслідки. Доведено наявність серйозних протиріч в українському суспільстві між станами і всередині самих станів, що стало одним з основних чинників дестабілізації ситуації в Україні. В работе обобщены разрозненные данные об особенностях политики Московского царства на территории украинских земель в середине 1650-х –1670-х гг., основные формы, методы и средства. Акцент сделан на анализе изменений статуса Украины в составе Московского государства, выявлении их причин и последствия. Доказано наличие серьезных противоречий в украинском обществе между состояниями и внутри самих состояний, что стало одним из основных факторов дестабилизации ситуации в Украине. The paper summarizes the scattered data on the peculiarities of the policy of the Moscow Empire on the territory of the Ukrainian lands in the mid-1650s – 1670s, its main forms, methods and means. Emphasis is placed on the analysis of changes in the status of Ukraine in the Moscow state, identifying their causes and consequences. The existence of serious contradictions in Ukrainian society between the states and within the states themselves has been proved, which has become one of the main factors destabilizing the situation in Ukraine.
- ДокументДержавне регулювання вищої освіти в контексті розвитку національної економіки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Коротенко, О. О.На підставі основних сучасних наукових підходів до з’ясування сутності та ролі державного регулювання вищої освіти автор кваліфікаційної роботи розкриває теоретичні засади державного впливу у сфері вищої освіти, визначає місце вищої освіти в економічному розвитку країни, характеризує особливості механізмів державного регулювання розвитку вищої освіти. У дослідженні також здійснено аналіз сучасного стану та проблем вищої освіти в Україні, розкрито особливості застосування адміністративно-правових механізмів державного регулювання національної сфери вищої освіти, визначено дієвість фінансово-економічних інструментів державного впливу на сферу вищої освіти України. У методичних рекомендаціях розроблено тренінгове заняття за темою роботи, що ілюструє можливості впровадження результатів роботи у освітній процес підготовки фахівців за спеціальністю «Економіка». У роботі також запропоновано пропозиції щодо удосконалення державного регулювання розвитку вищої освіти в Україні. На основе основных современных научных подходов к выяснению сущности и роли государственного регулирования высшего образования автор квалификационной работы раскрывает теоретические основы государственного влияния в сфере высшего образования, определяет место высшего образования в экономическом развитии страны, характеризует особенности механизмов государственного регулирования развития высшего образования. В исследовании также проведен анализ современного состояния и проблем высшего образования в Украине, раскрыты особенности применения административно-правовых механизмов государственного регулирования национальной сферы высшего образования, определена действенность финансово-экономических инструментов государственного влияния на сферу высшего образования Украины. В методических рекомендациях разработано тренинговое занятие на тему работы, иллюстрирующее возможности внедрения результатов работы в образовательный процесс подготовки специалистов по специальности «Экономика». В работе предложены предложения по усовершенствованию государственного регулирования развития высшего образования в Украине. Based on the main modern scientific approaches to clarifying the nature and role of state regulation of higher education, the author of the dissertation reveals the theoretical foundations of state influence in higher education, determines the place of higher education in economic development, characterizes the mechanisms of state regulation of higher education. The study also analyzes the current state and problems of higher education in Ukraine, reveals the features of administrative and legal mechanisms of state regulation of the national sphere of higher education, determines the effectiveness of financial and economic instruments of state influence on higher education in Ukraine. The methodological recommendations developed a training session on the topic of work, which illustrates the possibilities of implementing the results of work in the educational process of training specialists in the specialty "Economics". The paper also offers proposals for improving state regulation of higher education in Ukraine.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ МНОГОЧЛЕНІВ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ В КУРСІ МАТЕМАТИКИ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Табачник, Ю. Д.У роботі проаналізовано суть провідних понять теорії многочленів, обґрунтовано їх теоретичні засади, схарактеризовано такі категорії як-от: кільце многочленів над областю цілісності, властивості подільності многочленів, корені многочленів та їх знаходження, незвідні та симетричні многочлени; висвітлено питання ґенези досліджуваного феномену; з’ясовано можливості групових форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів у вивченні елементів теорії многочленів; розроблено методику вивчення елементів теорії многочленів курсу алгебри 7 класу та алгебри і початків аналізу в класах з поглибленим вивченням предмету. У цілому, експериментальна перевірка запропонованої методики вивчення елементів теорії многочленів показала її позитивний вплив на підвищення рівнів навчальних можливостей учнів. The robot has analyzed the essence of those who can understand the theory of polynomials, based on such theoretical ambushes; it is characterized by such categories as: the circle of polynomials over the area of integrity, the power of the similarities of many symbols, the roots of visibility of the nutrition of the genes of the pre-sentient phenomenon; the possibilities of group forms of organizing the initialcognitive activity of scientists in the educational elements of the theory of polynomials have been established; The method of teaching elements of the theory of polynomials in the course of algebra 7th class and algebra and cob analysis in classes with the subject of mathematics has been broken up. In general, an experimental revision of the proposed methodology for the development of elements of the theory of polynomials has shown a positive inflow to the advancement of the basic capabilities of scientists.
- ДокументДидактична система В. Сухомлинського у освітньому процесі ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Прядко, Т. А.У кваліфікаційній роботі на основі аналізу історико-педагогічної літератури розкриті теоретичні питання дидактичної системи В. Сухомлинського, практичні аспекти реалізації дидактичної системи В. Сухомлинського в освітньому процесі та у виховній роботі зі студентами ЗВО. Установлено, що важливе місце в системі освіти займає професійна підготовка майбутніх педагогів. Головною метою освітнього процесу у ЗВО є підвищення якості української вищої освіти, наближення її рівня до європейських вимог і стандартів. Визначено, обґрунтовано, проаналізовано етапи періодизації дидактичної системи В. Сухомлинського: І. 1948–1956 рр. – період осмислення В. Сухомлинським педагогічних проблем, які вимагали теоретичного обґрунтування: вдосконалення навчально-виховного процесу, методів і форм навчання, взаємозв'язок навчально-виховного процесу з результатом, якого досягають учні після закінчення школи; ІІ. 1956–1965 рр. – переломний період в діяльності педагога. В. Сухомлинський відходить від «школи навчання» до трудової школи як основи розвитку дітей та підготовки їх до самостійного життя; ІІІ. 1965–1970 рр. – період теоретичного осмислення В. Сухомлинським своєї педагогічної діяльності, створення цілісної системи роботи школи. Виокремлено й охарактеризовано закономірності та принципи дидактичної системи В. Сухомлинського. Від умілого застосування методів навчання, на переконання В. Сухомлинського, залежить не тільки міцність знань, практичних умінь і навичок учнів, а й підхід до навчання, їх уміння вчитися самостійно, прагнення розширити свій світогляд. Всі загальнодидактичні методи навчання В. Сухомлинський поділяв на дві групи: методи, що забезпечують первинне сприймання знань та вмінь учнями; методи усвідомлення, розвитку і поглиблення знань. Особливість дидактичних поглядів В. Сухомлинського полягає в практичній реалізації новаторських форм та засобів навчання таких, як: розвивальне навчання, інтелектуальний та емоційний фон школи, створення радості пізнання, школа мислення, школа радості, уроки в зелених класах, уроки розвитку мовлення, «Книга природи», дві програми навчання: обов'язкова і розширена тощо. Узагальнено досвід практичної реалізації аспектів дидактичної системи В. Сухомлинського у освітньому процесі та виховній роботі зі студентами ЗВО. Розроблено робочу програму вибіркової дисципліни «Дидактика В. Сухомлинського у контексті сучасності». Розроблено плани обговорення 17 статей В. Сухомлинського; плани циклу з 5 конференцій за книгою В. Сухомлинського «Сто порад учителеві»; плани проведення: 3 проблемних столів; 5 зустрічей за «круглим столом»; 1 конференції; 2 диспутів; сценарій проведення ділової гри «Інтелектуальна мозаїка». В квалификационной работе на основе анализа историко-педагогической литературы раскрыты теоретические вопросы дидактической системы В. Сухомлинского, практические аспекты реализации дидактической системы В. Сухомлинского в образовательном процессе и воспитательной работе со студентами ЗВО. Установлено, что важное место в системе образования занимает профессиональная подготовка будущих педагогов. Главной целью образовательного процесса в ЗВО является повышение качества украинского высшего образования, приближение его уровня к европейским требованим и стандартам. Определены, обоснованы, проанализированы этапы периодизации дидактической системы В. Сухомлинского: І. 1948–1956 гг. – период осмысления В. Сухомлинским педагогических проблем, требовавших теоретического обоснования: усовершенствование учебно-воспитательного процесса, методов и форм обучения, взаимосвязь учебно-воспитательного процесса с результатом, которого достигают учащиеся после окончания школы; II. 1956–1965 гг. – переломный период в деятельности педагога В. Сухомлинский отходит от «школы обучения» к трудовой школе как основе развития детей и подготовки их к самостоятельной жизни; ІІІ. 1965–1970 гг. – период теоретического осмысления В. Сухомлинским своей педагогической деятельности; создание целостной системы работы школы. Выделены и охарактеризованы закономерности и принципы дидактической системы В. Сухомлинского. От умелого применения методов обучения, по убеждению В. Сухомлинского, зависит не только прочность знаний, практических умений и навыков учащихся, но и подход к обучению, их умение учиться самостоятельно, стремление расширить свое мировоззрение. Все общедидактические методы обучения В. Сухомлинский разделял на две группы: методы, обеспечивающие первичное восприятие знаний и умений учащимися; методы осознания, развития и углубления знаний. Особенность дидактических взглядов В. Сухомлинского заключается в практической реализации новаторских форм и средств обучения таких, как: развивающее обучение, интеллектуальный и эмоциональный фон школы, создание радости познания, школа мышления, школа радости, уроки в зеленых классах, уроки развития речи, «Книга природы», две программы обучения: обязательная и расширенная и т.д. Обобщен опыт практической реализации аспектов дидактической системы В. Сухомлинского в образовательном процессе и воспитательной работе со студентами ЗВО. Разработана рабочая программа выборочной дисциплины «Дидактика В. Сухомлинского в контексте ХХ века». Разработаны планы обсуждения 17 статей В. Сухомлинского; планы цикла из 5 конференций по книге В. Сухомлинского «Сто советов учителю»; планы проведения: 3 проблемных столов; 5 встреч за «круглым столом»; 1 конференции; 2 диспутов; сценарий проведение деловой игры «Интеллектуальная мозаика». In the qualification work on the basis of the analysis of historical and pedagogical literature theoretical questions of V. Sukhomlinsky's didactic system, practical aspects of realization of V. Sukhomlinsky's didactic system in educational process and in educational work with students of HEI were examined. It is established that an important place in the education system is occupied by professional training of future teachers. The main purpose of the educational process in HEI is to improve the quality of Ukrainian higher education, bringing its level closer to European requirements and standards. The stages of periodization of V. Sukhomlynsky's didactic system were determined and analyzed: I. 1948-1956 - the period of V. Sukhomlynsky's comprehension of pedagogical problems that required theoretical substantiation: improvement of educational process, methods and forms of teaching, interrelation of educational process with the result that students achieve after graduation; ІІ. 1956-1965 - a turning point in the activities of the teacher. V. Sukhomlinsky departs from the "school of education" to the labor school as the basis for the development of children and their preparation for independent living; III. 1965-1970 - the period of V. Sukhomlynsky's theoretical comprehension of his pedagogical activity, creation of a holistic system of school work. The regularities and principles of V. Sukhomlynsky's didactic system are singled out and characterized. According to V. Sukhomlynsky, not only the strength of knowledge, practical skills and abilities of students, but also the approach to learning, their ability to learn independently, the desire to expand their worldview depend on the skillful use of teaching methods. V. Sukhomlinsky divided all general didactic methods of teaching into two groups: methods that provide the primary perception of knowledge and skills by students; methods of awareness, development and deepening of knowledge. The peculiarity of V. Sukhomlinsky's didactic views lies in the practical implementation of innovative forms and means of learning such as: developmental learning, intellectual and emotional background of school, creation of joy of knowledge, school of thinking, school of joy, lessons in green classrooms, lessons of speech development, «Nature Book», Two training programs: compulsory and extended, etc. The experience of practical realization of aspects of V. Sukhomlynsky 's didactic system in the educational process and educational work with students of HEI is generalized. The working program of the elective discipline «Didactics of V. Sukhomlinsky in the context of modernity» is developed. Plans for discussion of 17 articles by V. Sukhomlynsky have been developed; plans for a series of 5 conferences based on V. Sukhomlinsky's book «One Hundred Tips for Teachers»; plans: 3 problem tables; 5 round table meetings; 1 conference; 2 disputes; scenario of the business game «Intellectual mosaic».