Кафедра циклічних видів спорту
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра циклічних видів спорту за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 83
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументPSYCHOPHYSIOLOGICAL CHARACTERISTICS OF FEMALE BASKETBALL PLAYERS WITH HEARING PROBLEMS AS THE BASIS FOR THE TECHNICAL TACTIC TRAINING METHODIC IN WORLD LEVEL TEAMS(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2016-12-28) Kozina, Zh. L.; Sobko, I.; Yermakova, T.; Cieslicka, M.; Zhukov, V.; Chia, M.; Goncharenko, V.; Goncharenko, O.; Korobeinik, V. A.Purpose: to work out and experimentally prove methodic of technical tactic training for elite female basketball players with hearing problems, considering their psycho-physiological characteristics. Material: in the research sportswomen of Ukrainian female combined basketball team with hearing problems (n=12) and healthy sportswomen (n=12) participated. Both teams participated in basketball championship of Ukraine. Age of sportswomen was 25–30 years. Results: it was found that female basketball players with hearing problems had confidently less latent period of simple and complex reactions to light irritator in comparison with healthy sportswomen. By results of tapping test basketball players with hearing problems showed higher frequency of movements than the healthy ones. We worked out methodic of technical-tactic training for female basketball players with hearing problems. When mastering tactic interactions, demonstrativeness method was accentuated. The authors’ video-aid with animation illustrations has been presented. For control of training process of female basketball players with hearing problems we used LED lighters. Conclusions: psycho-physiological characteristics of female basketball players with hearing problems are higher results in tests, which require activity of visual analyzer and standard movements. Мета: розробити і експериментально довести методику технічної тактики підготовки висококваліфікованих баскетболісток з порушеннями слуху, з урахуванням їх психофізіологічних особливостей. Матеріал: в дослідженні брали участь спортсменки української жіночої баскетбольної команди з проблемами слуху (п=12) і здорові спортсменки (п=12). Обидві команди взяли участь у баскетбольному чемпіонаті України. Вік спортсменок був 25-30 років. Результати: встановлено, що баскетболісток з порушеннями слуху набагато менше латентного періоду простої та складної реакції на подразник світла в порівнянні зі здоровими спортсменками. За результатами тепінг тестів гравці в баскетбол з порушеннями слуху показали більш високу частоту рухів, ніж здорові. Нами розроблена методика техніко-тактичної підготовки баскетболісток з порушеннями слуху. При освоєнні тактичних взаємодій, метод наочності був акцентований. Була представлена анімаційна відео-допомога авторів з ілюстраціями. Для контролю процесу підготовки баскетболісток з порушенням слуху ми використовували світлодіодні запальнички. Висновки: психофізіологічні особливості баскетболісток з порушенням слуху мають більш високі результати в тестах, які потребують активності зорового аналізатора і стандартних рухів. Цель: разработать и экспериментально доказать методику технической тактики подготовки высококвалифицированных баскетболисток с нарушениями слуха, с учетом их психофизиологических особенностей. Материал: в исследовании принимали участие спортсменки украинской женской баскетбольной команды с проблемами слуха (п=12) и здоровые спортсменки (п=12). Обе команды приняли участие в баскетбольном чемпионате Украины. Возраст спортсменок был 25-30 лет. Результаты: установлено, что баскетболисток с нарушениями слуха гораздо меньше латентного периода простой и сложной реакции на раздражитель света по сравнению со здоровыми спортсменками. По результатам теппинг тестов игроки в баскетбол с нарушениями слуха показали более высокую частоту движений, чем здоровые. Нами разработана методика технико-тактической подготовки баскетболисток с нарушениями слуха. При освоении тактических взаимодействий, метод наглядности был акцентирован. Была представлена анимационная видео-помощь авторов с иллюстрациями. Для контроля процесса подготовки баскетболисток с нарушением слуха мы использовали светодиодные зажигалки. Выводы: психофизиологические особенности баскетболисток с нарушениями слуха имеют более высокие результаты в тестах, требующих активности зрительного анализатора и стандартных движений.
- ДокументUsing mathematical criteria of evaluation for diagnostics results of cadets’ training in affective sphere(Health, sport, rehabilitation, 2019) Palevych, S. V.; Poddubnyi, O. G.; Tkachuk, O. A.; Tzymbaliuk, Zh. O.Objective: substantiation of the expediency of using mathematical evaluation criteria for determining the means of diagnosing a set of knowledge, skills and other competences acquired during the training of military men in the emotional (affective) sphere. Material: the study was attended by 67 cadets of the Air Force University, who are not the pilots and are at the 3rd year of study. For assessing the ability to manage their behavior through management of emotions, a technique of studying the emotional intelligence of military personnel at different stages of training and physical tests are related to overcoming objective and subjective obstacles. For the processing of the results was used the method of correlation, discriminant analysis and decision tree methods for the classification problem. The significance level for all statistics was established at p <0.05. Results: A positive linear relationship between the levels of performance of special exercises and the level of emotional stability were established. The models of discriminant analysis and the rule of classification of the recognition of the level of emotional stability according special physical preparedness level are determined. It was established that exercises in the obstacles course and turns in the gymnastics wheel are the main variables that allow classifying the students according to the level of emotional stability. Conclusions: The using of mathematical criteria for evaluating the results of the implementation of special exercises can differentiate according to the objective characteristics of cadets in category and simplifies the methodological work on recognition in the dynamics of physical improvement of military personnel, a local assessment of emotional and volitional resistance to the negative impact of the factors of modern combat. Мета: обґрунтування доцільності використання математичних критеріїв оцінки для визначення засобів діагностики сукупності знань, умінь, навичок, інших компетентностей, що набуваються у процесі навчання військовослужбовців в емоційній (афективній) сфері. Матеріал: у дослідженні взяли участь 67 курсантів військового університету Повітряних Сил не льотного складу 3-го курсу навчання. Для оцінки вміння керувати своєю поведінкою за допомогою управління емоціями використовувалась методика вивчення емоційного інтелекту військовослужбовців на різних етапах підготовки та фізичні тести, що пов’язані з подоланням об’єктивних і суб’єктивних перешкод. Для обробки результатів використано метод кореляційного, дискримінантного аналізу та метод дерев рішень для задачі класифікації. Рівень значимості для всієї статистики був встановлений при p < 0,05. Результати. Встановлено позитивний лінійний взаємозв’язок між рівнями виконання спеціальних вправ та рівнем емоційної стійкості. Визначено моделі дискримінантного аналізу та правило класифікації розпізнавання рівня емоційної стійкості за рівнем спеціальної фізичної підготовленості. Встановлено, що вправи на смузі перешкод та оберти на гімнастичному колесі є головними змінними, які дозволяють класифікувати курсантів за рівнем емоційної стійкості. Висновки. Використання математичних критеріїв оцінки результатів виконання спеціальних вправ дозволяє диференціювати за об’єктивними ознаками курсантів по класам і спрощує методичну роботу з розпізнавання в динаміці фізичного вдосконалення військовослужбовців, локальну оцінку емоційно-вольової стійкості до негативного впливу факторів сучасного бою. Цель: обоснование целесообразности использования математических критериев оценки для определения средств диагностики совокупности знаний, умений, навыков, других компетенций, приобретаемых в процессе обучения военнослужащих в эмоциональной (аффективной) сфере.Материал: в исследовании приняли участие 67 курсантов военного университета Воздушных Сил не летного состава 3-го курса обучения. Для оценки умение управлять своим поведением с помощью управления эмоциями использовалась методика изучения эмоционального интеллекта военнослужащих на различных этапах подготовки и физические тесты, связанные с преодолением объективных и субъективных препятствий. Для обработки результатов использован метод корреляционного, дискриминантного анализа и метод деревьев решений для задачи классификации. Уровень значимости для всей статистики был установлен при p <0,05. Результаты. Установлено позитивная линейная взаимосвязь между уровнями выполнения специальных упражнений и уровнем эмоциональной устойчивости. Определены модели дискриминантного анализа и правило классификации распознавания уровня эмоциональной устойчивости по уровню специальной физической подготовленности. Установлено, что упражнения на полосе препятствий и обороты на гимнастическом колесе являются главными переменными, которые позволяют классифицировать курсантов по уровню эмоциональной устойчивости. Выводы. Использование математических критериев оценки результатов выполнения специальных упражнений позволяет дифференцировать по объективным признакам курсантов по классам и упрощает методическую работу по распознаванию в динамике физического совершенствования военнослужащих, локальную оценку эмоционально-волевой устойчивости к негативному воздействию факторов современного боя.
- ДокументАЛГОРИТМ ОЦІНКИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТАМИ СЕКЦІЙ З ВИДІВ СПОРТУ(ТОВ "ОВС", 2016-06-30) Цимбалюк, Ж. О.; Коник, Л. В.; Тихонова, В. А.Мета дослідження ‒ розробити модель прийняття рішення щодо індивідуального вибору студентами секцій з видів спорту. Методи дослідження : у дослідженні застосовані аналіз науково-методичної літератури ; анкетування ; факторний аналіз. У дослідженні прийняли участь 55 студентів-першокурсників ХНПУ імені Г. С. Сковороди українського мовно-літературного факультету набору 2015 року. Результати дослідження. Аналіз анкет виявив різноманітні мотиваційні варіанти вибору. В ході факторного аналізу виявлено домінуючі мотиви. Розроблена ієрархічна модель вибору студентом навчальної секції за видом спорту. Визначена система суб’єктивних цінностей кожного студента у балах. Висновки. Модель, що розроблена на основі методу аналізу ієрархії, дозволяє враховувати всі варіанти пріоритетів мотиваційного вибору студентів. Використання методу аналізу ієрархії дозволяє об’єктивно обробити суб’єктивні переваги студентів (які не мають досвіду занять спортом) при виборі навчальної секції за обраним видом спорту, що в свою чергу формує стійку мотивацію до занять фізичним вихованням, а також дає можливість визначити необхідну кількість секцій та розподілити навчально-спортивну базу у ВНЗ. Цель исследования ‒ разработать модель принятия решения по индивидуальному выбору студентами секций по видам спорта. В исследовании применено анализ научно-методической литературы ; анкетирование ; факторный анализ. В исследовании приняли участие 55 студентов-первокурсников ХНПУ имени Г. С. Сковороды украинского литературного факультета набора 2015 года. Анализ анкет показал различные мотивационные варианты выбора. В ходе факторного анализа выявлено доминирующие мотивы. Разработана иерархическая модель выбора студентом учебной секции по виду спорта. Определена система субъективных ценностей каждого студента в баллах. Выводы. Модель, разработанная на основе метода анализа иерархии, позволяет учесть все варианты приоритетов мотивационного выбора студентов. Использование метода анализа иерархии позволяет объективно обработать субъективные предпочтения студентов (которые не имеют опыта занятий спортом) при выборе учебной секции по видам спорта, что в свою очередь формирует устойчивую мотивацию к занятиям физическим воспитанием, а также дает возможность определить необходимое количество секций, руководителей занятий и распределить учебно-спортивную базу в вузе. The purpose ‒ to develop model of decision-making on individual choice sections of students on sports. The study applied the analysis of scientific literature ; questionnaires ; factor analysis. The study involved 55 first-year students HNPU behalf of G. S. Skovoroda of Ukrainian Language and Literature Faculty set of 2015. Analysis of the questionnaires showed different motivational choices. In the factor analysis revealed the dominant motifs. A hierarchical model of the student’s choice of educational section on sport. Determined system of subjective values each student’s in scores. Conclusions. The model developed on the basis of the hierarchy analysis method allows to consider all options for the selection of students motivational priorities. Using the hierarchy analysis method allows an objective process subjective students’ preferences (that do not have the experience of playing sports) when choosing a training section for sports, which in turn creates a stable motivation in physical education, and also makes it possible to determine the required number of sections, classes leaders and distribute educational and sports facilities at the university.
- ДокументАналіз ефективності ігрових дій баскетболістів команди «Донецьк-97» в складі збірних команд України(Харківська державна академія фізичної культури (ХДАФК), 2018) Цимбалюк, Ж. О.; Мусієнко, А. В.Проведено аналіз ефективності ігрових дій гравців під час їх виступів в складі Збірних команд України з баскетболу. Проведен анализ эффективности игровых действий игроков во время их выступлений в составе сборной команды Украины по баскетболу. The analysis of the effectiveness of game actions of players during their performances in the national team of Ukraine on basketball.
- ДокументАспекти підготовки аеронавтичного резерву(Видавництво «НТМТ», м. Харків, 2018) Лизгуб, О. О.; Цимбалюк, Ж. О.Визначено традиційні етапи відбору та спортивної орієнтації в різних видах багатоборств. Було адаптовано традиційні критерії відбору на різних етапах підготовки спортсменів з аеронавтичного багатоборства з урахуванням особливостей умов навчальної діяльності, організації спортивно-масової роботи курсантів льотного профілю, правил проведення змагань. Определены традиционные этапы отбора и спортивной ориентации в различных видах многоборья. Были адаптированы традиционные критерии отбора на различных этапах подготовки спортсменов по аеронавтическому многоборью с учетом особенностей условий учебной деятельности, организации спортивно-массовой работы курсантов летного профиля, правил проведения соревнований. The article considers approaches to the selection and training of athletes from aeronautical all-around taking into account the peculiarities of the conditions of educational activity, the organization of sports-mass work of cadets of the flight profile, the rules of conducting competitions.
- ДокументБЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ(Вид-во «НТМТ», 2016-04-22) Чорний, О. І.; Цимбалюк, Ж. О.Визначено небезпечні ситуації, загрозливі для життя і здоров’я людей, що виникають під час проведення спортивних заходів. Рекомендовано перелік правил поведінки по раціональному вибору дій у натовпі під час надзвичайних подій. Определены опасные ситуации, угрожающие жизни и здоровью людей, возникающие при проведении спортивных мероприятий. Рекомендовано свод правил поведения по рациональному выбору действий в толпе во время чрезвычайных событий. Detected dangerous situation threatening life and health that occur during sporting events. Recommended list of rules of behavior for rational selection of actions in the crowd during emergencies.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ(ТОВ "ОВС", 2016-09-30) Цимбалюк, Ж. О.; Гогіна, Т. І.Мета дослідження ‒ визначити мету фізичного виховання в педагогічному ВНЗ. Матеріал і методи. В дослідженні застосовані теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури; вивчення інструкцій, документів, що регламентують процес організації і проведення дисципліни «Фізичне виховання» у ВНЗ ; анкетування. У дослідженні прийняли участь 60 студентів-першокурсників ХНПУ імені Г. С. Сковороди українського мовно-літературного факультету набору 2015‒2016 року. Результати дослідження. Аналіз анкет виявив низькі показники мотиваційних варіантів вибору секції, що пов’язані з майбутньою професією. Конкретизована мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у педагогічному ВНЗ. Сформульована здоров’язберігаюча компетентність. Висновки. Особливості педагогічної професії вимагають оволодіння майбутніми педагогами під час проходження дисципліни «Фізичне виховання» здоров’язберігаючою компетентністю, а саме ‒ здатністю підтримувати загальний рівень фізичного здоров’я для ведення соціальної й професійної діяльності. Цель исследования ‒ определить цель физического воспитания в педагогическом вузе. Материал и методы. В исследовании применены теоретический анализ и обобщение научной литературы ; изучение инструкций, документов, регламентирующих процесс организации и проведения дисциплины «Физическое воспитание» в вузах ; анкетирование. В исследовании приняли участие 60 студентов-первокурсников ХНПУ имени Г. С. Сковороды украинского литературного факультета набора 2015‒2016 года. Результаты исследования. Анализ анкет показал низкие показатели мотивационных вариантов выбора секции, связанные с будущей профессией. Конкретизирована цель учебной дисциплины «Физическое воспитание» в педагогическом вузе. Сформулирована здоровьесберегающая компетентность. Выводы. Особенности педагогической профессии требуют овладения будущими педагогами при прохождении дисциплины «Физическое воспитание» здоровьесберегающей компетентностью, а именно ‒ способностью поддерживать общий уровень физического здоровья для ведения социальной и профессиональной деятельности. The aim — to define the purpose of physical education in pedagogical universities. Materials and Methods. The study used the theoretical analysis and synthesis of scientific literature ; study the instructions and documents that regulate the organization and discipline of «Physical Education» in universities ; survey. In the study involved 60 firstyear students HNPU behalf G. S. Skovoroda ukrainian language and literature faculty recruitment 2016. Research results. Analysis of the questionnaires showed low rates of incentive options section that relate to future profession. Specified purpose of discipline «Physical Education» at pedagogical universities. Formulated preserve health competence. Conclusions. Features of the teaching profession requires mastery of future teachers during their discipline «Physical Education» preserve health competence — namely, the ability to maintain overall physical health to maintain social and professional activities.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ІНТЕНСИВНОСТІ ТРЕНУВАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ БАСКЕТБОЛІСТІВ, ЩО СПРЯМОВАНА НА РОЗВИТОК ЗАГАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ(PC "Technology center", 2015) Цимбалюк, Ж. О.; Мусієнко, А. В.; Коваленко, О. І.Представлена методика визначення індивідуальної інтенсивності навантаження баскетболістів на заняттях, спрямованих на розвиток загальної витривалості. Методика забезпечена комп'ютерною програмою, за допомогою якої можна розрахувати основні показники тренувального навантаження для кожного баскетболіста в залежності від рівня його підготовленості. Контроль навантаження максимально простий, не вимагає застосування лабораторних вимірювань і аналізів. Представлена методика определения индивидуальной интенсивности нагрузки баскетболистов на занятиях, направленных на развитие общей выносливости. Методика обеспечена компьютерной программой, с помощью которой можно рассчитать основные показатели тренировочной нагрузки для каждого баскетболиста в зависимости от уровня его подготовленности. Контроль нагрузки максимально прост, не требует применения лабораторных измерений и анализов. The technique of the individual intensity determining of load of basketball player during sport lessons for development of general endurance is shown. The technique is provided by computer program which can be used to calculate the main parameters of the training load for every basketball player, depending on level of preparedness. Load control as simple as possible, does not require the use of laboratory measurements and analyzes.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ІНТЕНСИВНОСТІ ТРЕНУВАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ БАСКЕТБОЛІСТІВ, ЩО СПРЯМОВАНА НА РОЗВИТОК ЗАГАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ(Вид-во «НТМТ», 2015-04-24) Цимбалюк, Ж. О.; Коваленко, О. І.; Мусієнко, А. В.Представлена методика визначення індивідуальної інтенсивності навантаження баскетболістів на заняттях, спрямованих на розвиток загальної витривалості. Методика забезпечена комп'ютерною програмою. Контроль навантаження максимально простий, не вимагає застосування лабораторних вимірювань і аналізів. Представленная методика определения индивидуальной интенсивности нагрузки баскетболистов на занятиях, направленных на развитие общей выносливости. Методика обеспечена компьютерной программой. Контроль нагрузки максимально прост, не требует применения лабораторных измерений и анализов. Abstract. The presented method of determining the individual intensity of the load in basketball lessons aimed at developing general endurance. The method provided a computer program. Control stress as simple, does not require the use of laboratory measurements and analyzes.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ МЕТОДІВ І ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Гринченко, І. Б.; Вакслер, М. А.; Тихонова, А. О.Стаття присвячена вдосконалюванню професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання в Педагогічному університеті. Автори пропонують використання активних методів й інтерактивних технологій при навчанні техніці й тактиці спортивних ігор, організації краєзнавчо-туристичної діяльності й оздоровчо-реакреаційного туризму. Статья посвящена совершенствованию профессиональной подготовки будущих учителей физического воспитания в Педагогическом университете. Авторы предлагают использование активных методов и интерактивных технологий при обучении технике и тактике спортивных игр, организации краеведческо-туристической деятельности и оздоровительно-реакреационного туризма. The article is devoted to the improvement of professional training of future physical education teachers at the Pedagogical University. The authors suggest the use of active methods and interactive technologies in teaching techniques and tactics of sports games, organization of local lore and tourism activities and recreational and recreational tourism.
- ДокументВикористання реверсного бігу та ходьби у тренувальному процесі гравців футзалу(Харківська державна академія фізичної культури, 2021) Ільницька, Г. С.; Очередько, Л. В.; Зелененко, Н. О.; Ільницька, Л. В.; Ільницький, С. В.У статті розглянуто, як при виконанні ходьби та бігу розвиваються і удосконалюються рухові вміння і навички не тільки у спортсменів високої кваліфікації, а й у тих, хто займається тим чи іншим видом спорту на аматорському рівні, з метою підтримки належного рівня свого здоров’я та фізичної підготовленості. Ходьба та біг спиною вперед застосовується у випадках, коли необхідно мінімізувати навантаження на колінний суглоб та зміцнити конкретні групи м'язів нижньої кінцівки. В статье рассмотрено, как при выполнении ходьбы и бега развиваются и совершенствуются двигательные умения и навыки не только у спортсменов высокой квалификации, но и у тех, кто занимается тем или иным видом спорта на любительском уровне, с целью поддержания должного уровня своего здоровья и физической подготовленности. Ходьба и бег спиной вперед применяется в случаях, когда необходимо минимизировать нагрузку на коленный сустав и укрепить конкретные группы мышц нижней конечности. This article considers how walking and running develop and improve motor skills not only in highly qualified athletes, but also in those who practice one or another sport at amateur level in order to maintain the proper level of their health and physical fitness. Walking and running backwards is used in cases where it is necessary to minimize the load on the knee joint and to strengthen specific muscle groups of the lower extremity.
- ДокументВикористання спортивних, рухливих ігор та фізичних вправ в системі дошкільної освіти(КВНЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т. Г. Шевченка», 2020-02-26) Шип, Н. Є.; Воропаєва, О. В.Необхідність створення режиму підвищеної рухової активності для дітей дошкільного віку зумовлена такими факторами нашого життя як акселерація молодого покоління, механізація у побуті, запровадження комп'ютерних технологій. Необходимость создания режима повышенной двигательной активности для детей дошкольного возраста обусловлена следующими факторами нашей жизни как акселерация молодого поколения, механизация в быту, внедрение компьютерных технологий. The need to create a regime of increased physical activity for preschool children is due to the following factors in our life as acceleration of the younger generation, mechanization in everyday life, and the introduction of computer technologies.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2021) Науменко, Н. В.; Горобчук, О. А.; Козлов, А. В.У статті висвітлено доцільність використання сучасних педагогічних технологій на прикладі веб-квест технології, ігрових технологій, технологій опрацювання дискусійних питань у професійній підготовці фахівців фізичної культури і спорту. В статье отражена целесообразность использования современных педагогических технологий на примере веб-квест технологии, игровых технологий, технологий обработки дискуссионных вопросов в профессиональной подготовке специалистов физической культуры и спорта. The article highlights the feasibility of using modern pedagogical technologies on the example of web-quest technology, game technologies, technologies for processing discussion issues in the training of specialists in physical culture and sports.
- ДокументВлив фізичного навантаження на психологічний стан людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Мелешенко, М. О.; Гогіна, Т. І.Визначено поняття "психологічне благополуччя", підкреслено зв'язок психологічного благополуччя з такими особистісними якостями, як впевненість у собі, адекватна самооцінка, позитивний погляд на життя, доброзичливість, товариськість, емоційна стабільність. Зроблено висновок, що регулятором психологічного благополуччя є фізична форма самої особистості, її спортивна підготовленість і, в цілому, ставлення до фізичних навантажень. Определено понятие "психологическое благополучие", подчеркнута связь психологического благополучия с такими личностными качествами, как уверенность в себе, адекватная самооценка, позитивный взгляд на жизнь, доброжелательность, дружелюбность, эмоциональная стабильность. Сделан вывод о том, что регулятором психологического благополучия является физическая форма самой личности, ее спортивная подготовленность и, в целом, отношение к физическим нагрузкам. The concept of "psychological well-being" is defined, the connection between psychological well-being and such personal qualities as self-confidence, adequate self-esteem, a positive outlook on life, benevolence, friendliness, emotional stability is emphasized. It is concluded that the regulator of psychological well-being is the physical form of the personality itself, her sports readiness and, in general, attitude to physical activity.
- ДокументВПЛИВ БІОРИТМІВ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2020-05-22) Повпика, А. Д.; Пономар, А. В.Доведено, що фізичний біоритм показує кількість прихованої енергії в організмі людини, витривалість, активність, швидкість реакції. Від цього залежить показник ефективності метаболізму. Правильна організація режиму праці та відпочинку, чергування розумової роботи з фізичної, сприяє підвищенню працездатності і призводить до подальшого успіху. Дуже важливим є режим сну і біологічні ритми, правильне харчування, що є умовою нормальної життєдіяльності організму, сприятливо позначається на фізичному та інтелектуальному розвитку і інших показниках здоров’я студентської молоді, впливає на організованість, дисциплінованість, піднімає настрій і надає можливість бути в тонусі протягом усього дня. Доказано, что физический биоритм показывает количество скрытой энергии в организме человека, выносливость, активность, скорость реакции. От этого зависит показатель эффективности метаболизма. Правильная организация режима труда и отдыха, чередование умственной работы с физической, способствует повышению работоспособности и приводит к дальнейшему успеху. Очень важен режим сна и биологические ритмы, правильное питание, является условием нормальной жизнедеятельности организма, благоприятно сказывается на физическом и интеллектуальном развитии и других показателях здоровья студенческой молодежи, влияет на организованность, дисциплинированность, поднимает настроение и дает возможность быть в тонусе в течение всего дня. Physical biorhythm has been proven to show the amount of latent energy in the human body, stamina, activity and reaction speed. The metabolic efficiency index depends on it. Proper organisation of work and rest regime, alternation of mental work with physical work, helps to increase working capacity and leads to further success. The sleep regime and biological rhythms are very important, proper nutrition is a condition of normal vital activity of an organism, favourably influences physical and intellectual development and other health indicators of student youth, affects orderliness, discipline, raises mood and enables to be in a tone during the whole day.
- ДокументВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА СТАН ЗДОРОВ’Я ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Національний фармацевтичний університет, 2021) Науменко, Н. В.; Козлов, А. В.; Гогіна, Т. І.У тезах схарактеризовано дефініцію «здоров’я» як динамічну категорію, яка характеризується фізичним, психічним, соціальним та духовним благополуччям; розглянуто сутність дистанційного навчання та його вплив на стан здоров’я викладачів закладів вищої освіти, досліджено та проаналізовано зміни у стані здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах пандемії COVID–19. В тезисах охарактеризована дефиниция «здоровья» как динамическая категория, характеризующаяся физическим, психическим, социальным и духовным благополучием; рассмотрена сущность дистанционного обучения и его влияние на состояние здоровья преподавателей высшего образования, исследованы и проанализированы изменения в состоянии здоровья преподавателей высшего образования в условиях пандемии COVID-19. The theses characterize the definition of "health" as a dynamic category characterized by physical, mental, social and spiritual well-being; the essence of distance learning and its influence on the state of health of teachers of higher education institutions is considered; The changes in the state of health of teachers of higher education institutions in the conditions of the COVID-19 pandemic were studied and analyzed.
- ДокументВплив занять вільною боротьбою на компонентний склад тіла дітей(Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2020) Комісова, Т. Є.; Коваленко, Л. П.; Мамотенко, А. В.; Гогіна, Т. І.; Коваленко, В. М.; Комісов, М. Р.Для оцінки стану здоров’я та фізичного розвитку необхідні вивчення морфологічних особливостей тіла та його компонентного складу. Під впливом занять спортом в організмі виникають закономірні зміни. В роботі доведено безпосередній зв'язок обхватних та поперечних показників будови тіла з рівнем фізичної активності. При посиленому фізичному тренуванні наростає м'язова маса, а обмежена рухова активність викликає збільшення запасів жиру і зменшення м'язової маси. Ймовірно, обхватні характеристики тіла людини є одними із показників тілобудови та індикаторами його структурно-функціонального стану на етапах онтогенезу, насамперед у дитячому та підлітковому віці. Тобто у борців, що довше займаються спортивною діяльністю, спостерігається тенденція до збільшення м'язової маси тіла і, відповідно, до зменшення жирового компоненту тіла. Для оценки состояния здоровья и физического развития необходимы изучение морфологических особенностей тела и его компонентного состава. Под влиянием занятием спортом в организме возникают закономерные изменения. В работе доказана непосредственная связь обхватных и поперечных показателей телосложения с уровнем физической активности. При усиленной физической тренировке нарастает мышечная масса, а ограниченная двигательная активность вызывает увеличение запасов жира и уменьшение мышечной массы. Вероятно, обхватные характеристики тела человека являются одними из показателей телосложения и индикаторами его структурно-функционального состояния на этапах онтогенеза, прежде всего в детском и подростковом возрасте. То есть у борцов, чем дольше занимаются спортивной деятельностью, наблюдается тенденция к увеличению мышечной массы тела и, соответственно, к уменьшению жирового компонента тела. To assess the state of health and physical development, it is necessary to study the morphologi- cal characteristics of the body and its component composition. Under the influence of sports activities regular changes take place in the body. In this work we proved the direct relationship between girth and transverse body dimensions and the level of physical activity. The enhanced physical training leads to muscle mass in- crease while limited physical activity causes an increase in fat stores and a decrease in muscle mass. Probably, the girth body dimensions are one of the indicators of physique and indicators of its structural and functional state at the stages of ontogeny, especially in childhood and adolescence. That is, wrestlers who have been engaged in sports for a longer period have a tendency to increase lean body mass and, accordingly, to decrease the body fat component.
- ДокументВплив занять вільною боротьбою на компонентний склад тіла дітей(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Миколаїв, 2020) Комісова, Т. Є.; Коваленко, Л. П.; Мамотенко, А. В.; Гогіна, Т. І.; Коваленко, В. М.; Комісов, М. Р.Для оцінки стану здоров’я та фізичного розвитку необхідні вивчення морфологічних особливостей тіла та його компонентного складу. Під впливом занять спортом в організмі виникають закономірні зміни. В роботі доведено безпосередній зв'язок обхватних та поперечних показників будови тіла з рівнем фізичної активності. При посиленому фізичному тренуванні наростає м'язова маса, а обмежена рухова активність викликає збільшення запасів жиру і зменшення м'язової маси. Ймовірно, обхватні характеристики тіла людини є одними із показників тілобудови та індикаторами його структурно-функціонального стану на етапах онтогенезу, насамперед у дитячому та підлітковому віці. Тобто у борців, що довше займаються спортивною діяльністю, спостерігається тенденція до збільшення м'язової маси тіла і, відповідно, до зменшенняжирового компоненту тіла. Метою дослідження є вивчення особливостей морфотипу дітей, що займаються вільною боротьбою. Завдання дослідження – визначення антропометричних показників та виявлення за отриманими даними залежності виникнення змін в будові тіла від тривалості занять спортом. Дослідження проведені серед дітей 8-10 років, що займаються в секції вільної боротьби в групі початкової підготовки (ПП2) та групі попередньої базової підготовки (ПБП2). Юних борців було поділено на дві групи: І група – діти (n=22), що займаються спортом 1-2 роки (ПП2), ІІ група – діти (n=34), що займаються в секції 4-5 років (ПБП2). Обстеження включало антропометрію і розрахунок жирового, м'язового і кісткового компонентів маси тіла. Оцінюючи антропометричні показники було виявлено статистично значиме збільшення поперечного і сагітального діаметрів грудної клітки, обхватних розмірів плеча, передпліччя, стегна та гомілки, величин діаметрів передпліччя серед дітей ІІ групи. Дослідження компонентного складу показало, що м’язовий компонент тіла статистично значимо збільшився, а жировий – виявив тенденцію до зменшення його у ІІ групі. Поряд з метою досягнення спортивних результатів заняття спортом спрямовані на зміцнення здоров'я і хороший фізичний розвиток дітей. Таким чином, доцільним є порівняльний аналіз показників фізичного розвитку дітей з різним спортивним стажем для характеристики ступеня впливу занять спортом на організм дитини в періодрозвитку. Для оценки состояния здоровья и физического развития необходимы изучение морфологических особенностей тела и его компонентного состава. Под влиянием занятий спортом в организме возникают закономерные изменения. В работе доказана непосредственная связь обхватних и поперечных показателей телосложения с уровнем физической активности. При усиленной физической тренировке нарастает мышечная масса, а ограниченная двигательная активность вызывает увеличение запасов жира и уменьшение мышечной массы. Вероятно, обхватные характеристики тела человека являются одними из показателей телосложения и индикаторами его структурно-функционального состояния на этапах онтогенеза, прежде всего в детском и подростковом возрасте. То есть у борцов, чем дольше они занимаются спортивной деятельностью, наблюдается тенденция к увеличению мышечной массы тела и, соответственно, к снижению жирового компонента тела. Целью исследования является изучение особенностей морфотипа детей, занимающихся вольной борьбой. Задача исследования - определение антропометрических показателей и выявление по данным исследования зависимости возникновения изменений в строении тела от продолжительности занятий спортом. Исследования проведенные среди детей 8-10 лет, занимающихся в секции вольной борьбы в группе начальной подготовки (ПП2) и группе предварительной базовой подготовки (ПБП2). Юных борцов были разделены на две группы: I группа - дети (n = 22), занимающихся спортом 1-2 года (ПП2), II группа - дети (n = 34), занимающихся в секции 4-5 лет (ПБП2) . Обследование включало антропометрию и расчет жировой, мышечной и костной компонентов массы тела. Оценивая антропометрические показатели было выявлено статистически значимое увеличение поперечного и сагиттального диаметров грудной клетки, обхватних размеров плеча, предплечья, бедра и голени, величин диаметров предплечья среди детей II группы. Исследование компонентного состава показало, что мышечный компонент тела статистически значимо увеличился, а жировой - обнаружил тенденцию к уменьшению его в II группе. Наряду с целью достижения спортивных результатов занятия спортом направленные на укрепление здоровья и хорошее физическое развитие детей. Таким образом, сравнительный анализ показателей физического развития детей с разным спортивным стажем является целесообразным для характеристики степени влияния занятий спортом на организм ребенка в период развития. To assess the state of health and physical development, it is necessary to study the morphological characteristics of the body and its component composition. Under the influence of sports activities regular changes take place in the body. In this work we proved the direct relationship between girth and transverse body dimensions and the level of physical activity. The enhanced physical training leads to muscle mass increase while limited physical activity causes an increase in fat stores and a decrease in muscle mass. Probably, the girth body dimensions are one of the indicators of physique and indicators of its structural and functional state at the stages of ontogeny, especially in childhood and adolescence. That is, wrestlers who have been engaged in sports for a longer period have a tendency to increase lean body mass and, accordingly, to decrease the body fat component. The purpose of the research is to study the characteristics of the morphotype of children engaged in freestyle wrestling. The objective is to determine anthropometric indicators and to identify, according to the data obtained, the dependence of changes in physique on the duration of sports training. Material and methods. Studies were conducted among 8-10-year-old children, engaged in the section of freestyle wrestling in the group of preliminary basic training. Young wrestlers were divided into two groups group I included children (n = 22) engaged in sports for 1-2 years, group II encompassed children (n = 34) engaged in the section for 4-5 years. The examination included anthropometry and calculation of the fat, muscle and bone components of body weight. Results and discussion. The evaluation of anthropometric indicators revealed a statistically significant increase in the transverse and sagittal diameters of the chest, the girth dimensions of the shoulder, forearm, thigh and lower leg, as well as the diameters of the forearm in children of group II. The experiment showed the differences in the components of the body composition of children with different athletic experience. Analysis of the component composition showed that the muscle component of the body in the athletes of group II increased significantly by 8.4% (P> 0.95), which can be explained by the earlier onset of muscle growth. At the same time, fat component showed a tendency to decrease it in group II by 9,3% (0,1> P> 0,05). Estimating anthropometric indicators, statistically significant increases (P> 0.95) were found among children of group II: transverse and sagittal chest diameters (6.5% and 6.8%, respectively); body size (shoulder coverage 8.8%, forearm 9.1%, hips 11.5% and lower legs 7.8%, chest circumference at rest 10.2%). Conclusion. Along with the goal of achieving sports results, sports activities are aimed at improving the health and good physical development of children. Thus, a comparative analysis of the indicators of the physical development of children engaged in sports for different periods is advisable to characterize the degree of influence of sports activities on the child’s body during the development period.
- ДокументВплив занять рухливими іграми на здоров'я та фізичний розвиток дітей дошкільного віку(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Шип, Н. Є.; Воропаєва, О. В.Додаткове фізичне навантаження, яке надають організму дошкільнят рухливі ігри, особливо, якщо їх використовувати на свіжому повітрі, благотворно впливає на організм дітей, сприяє їхньому розвитку за багатьма напрямками. Використовуючи рухливі ігри, можна в ігровій формі починати навчати дошкільнят основам деяких видів спорту, виявляти їх схильності та здібності. Дополнительное физическая нагрузка, которая предоставляют организма дошкольников подвижные игры, особенно, если их использовать на свежем воздухе, благотворно влияет на организм детей, способствует их развитию по многим направлениям. Используя подвижные игры, можно в игровой форме начинать учить дошкольников основам некоторых видов спорта, выявлять их склонности и способности. The additional physical activity that outdoor games provide to the body of preschoolers, especially if they are used in the fresh air, has a beneficial effect on the body of children, contributes to their development in many ways. Using moving games, it is possible in a playful way to start teaching preschoolers the basics of some sports, to identify their inclinations and abilities.
- ДокументВПЛИВ ПСИХОЛОГІЧНИХ ФАКТОРІВ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ З РІЗНИМИ РІВНЯМИ ФІЗИЧНОГО СТАНУ(Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, 2019) Палевич, С. В.; Піддубний, О. Г.; Ткачук, О. А.; Цимбалюк, Ж. О.Статтю присвячено вивченню проблеми впливу психічного стану військовослужбовців різного рівня фізичного стану на ефективність формування загальної та спеціальної фізичної підготовленості у процесі занять фізичної ідготовкою. Зроблено акцент на тому, що зміст діяльності з формування у воїнів фізичної витривалості, емоційно-вольових якостей і психологічної стійкості здійснюється в умовах впливу фізичних і психічних навантажень. Статья посвящена изучению проблемы влияния психического состояния военнослужащих разного уровня физического состояния на эффективность формирования общей и специальной физической подготовленности в процессе занятий физической подготовкой. Сделан акцент на том, что содержание деятельности по формированию у воинов физической выносливости, эмоционально-волевых качеств и психологической устойчивости осуществляется в условиях воздействия физических и психических нагрузок. The article is devoted to the study of the problem of the influence of the mental state of military personnel of different levels of physical condition on the effectiveness of the formation of general and special physical fitness in the process of physical training. The emphasis is placed on the fact that the content of the activities for the formation of physical stamina, emotional-volitional qualities and psychological stability in soldiers is carried out under the influence of physical and mental stress.