Наукові публікації Ю. Д. Бойчука
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Наукові публікації Ю. Д. Бойчука за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 114
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументActivities for working with children who have special needs (for teachers, special educators and parents)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, O.The textbook is designed for teachers, specialists in special education, parents of children with special educational needs and contains an English selection of exercises, game tasks for articulation, finger, breathing exercises, for teaching children with Down syndrome, as well as an English selection of exercises. game tasks, books for children with diabetes. Навчально-методичний посібник призначений для вчителів, фахівців у галузі спеціальної освіти, батьків дітей з особливими освітніми потребами і містить англомовну добірку вправ, ігрових завдань для артикуляційної, пальчикової, дихальної видів гімнастики, для навчання дітей із синдромом Дауна, а також англомовну добірку вправ, ігрових завдань, книжок для дітей, хворих на цукровий діабет. Учебно-методическое пособие предназначено для учителей, специалистов в области специального образования, родителей детей с особыми образовательными потребностями и содержит англоязычную подборку упражнений, игровых заданий для артикуляционной, пальчиковой, дыхательной видов гимнастики, для обучения детей с синдромом Дауна, а также англоязычную. игровых заданий, книг для детей, больных сахарным диабетом.
- ДокументActual problems of special and inclusive education : tests, quizzes and questions (for teachers, teacher assistants and special educators)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, O.The textbook is intended for teachers, specialists in the field of special education, teaching assistants and contains an English selection of tests and test tasks, open questions related to current issues of special and inclusive education. With the help of the textbook, specialists have the opportunity to check and establish the level of knowledge on this issue. Навчально-методичний посібник призначений для вчителів, фахівців у галузі спеціальної освіти, асистентів учителя і містить англомовну добірку тестів та тестових завдань, відкритих питань, пов’язаних із актуальними проблемами упровадження спеціального та інклюзивного навчання. За допомогою навчального посібника фахівці мають змогу перевірити та встановити рівень знань із цього питання. Учебно-методическое пособие предназначено для учителей, специалистов в области специального образования, ассистентов учителя и содержит англоязычную подборку тестов и тестовых заданий, открытых вопросов, связанных с актуальными проблемами внедрения специального и инклюзивного обучения. С помощью учебного пособия специалисты могут проверить и установить уровень знаний по этому вопросу.
- ДокументComparative characteristics of the functional state of future art teachers and other pedagogical specialties students(Health, sport, rehabilitation, 2022) Kozin, O.; Cretu, M.; Boychuk, Yu.; Kozina, Zh.; Korobeinik, V.; Sirenko, P.Purpose: to reveal the autonomic regulation peculiarities of the functional state based on indicators of the nervous and cardiovascular systems work of future fine arts and music teachers for the development of recommendations for the use of physical exercises. Material and methods: 812 students of pedagogical institutions of higher education of Ukraine took part in the study. During psychophysiological testing, the following indicators were determined for each test: reaction time, number of errors. The shorter the reaction time, the higher the mobility of nervous processes. The lower the number of errors in the reaction test of choosing two elements out of three, the higher the stability of nervous processes. Orthostatic reactions were determined by the results of heart rate in the lying position and in the standing position. Parametric processing methods (Student's method for comparing average values) and hierarchical cluster analysis were used. Results: Two groups of students - future teachers were identified: with a predominance of the sympathetic department of the autonomic nervous system and with a predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system. The largest number of students with predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system was found among students – future teachers of creative specialties (faculty of arts). Students of the Faculty of Arts have significantly longer latency time of visual-motor reaction compared to representatives of other faculties. This indicates a lower mobility of nervous processes of students of the Faculty of Arts in comparison with students of other faculties. Along with this, future art teachers have significantly fewer errors in the test for choosing 2 elements out of 3. This indicates greater stability of nervous processes in future teachers – representatives of art compared to other future teachers. Conclusions: Students – future teachers of creative specialties (faculty of arts) have the more stability and less mobility nervous system in combination with the autonomic nervous system parasympathetic department predominance. That is why endurance exercises that do not require frequent switching of attention are suitable for them. Such exercises include walking, slow running, swimming et. all. Exercises should be performed for at least one hour. They will also be suitable for exercises with the activation of visual perception. Мета: виявити особливості вегетативної регуляції функціонального стану на основі показників роботи нервової і серцево-судинної систем майбутніх викладачів з образотворчого мистецтва і музики для розробки рекомендацій щодо застосування фізичних вправ. Матеріал і методи: В дослідженні взяли участь 812 студентів педагогічних університетів України. При психофізіологічному тестуванні за кожним тестом визначались наступні показники: час реакції, кількість помилок. Чим менше час реакції, тим вища рухливість нервових процесів, Чим менша кількість помилок в тесті реакції вибору двох елементів з трьох, тим вища сила та стійкість нервових процесів, Ортостатичні реакції визначались за результатами ЧСС в положенні лежачі та в положенні стоячи. Застосовувались параметричні методи обробки (метод Стьюдента для порівняння середніх значень) та ієрархічний кластерний аналіз. Результати: Виявлено дві групи студентів – майбутніх педагогів: з переважанням симпатичного відділу вегетативної нервової системи та з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Найбільша кількість студентів з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи виявлена серед студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв). У студентів факультету мистецтв достовірно більший латентний час зорово-моторної реакції у порівнянні з представниками інших факультетів. Це свідчить про меншу рухливість нервових процесів студентів факультету мистецтв у порівнянні зі студентами інших факультетів. Разом з цим у майбутніх викладачів мистецтва достовірно менша кількість помилок в тесті на вибір 2-х елементів з 3-х. Це свідчить про більшу стійкість нервових процесів у майбутніх педагогів – представників мистецтва у порівнянні з іншими майбутніми педагогами. Висновки: У студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв) більше стійкість нервової системи та менша рухливість у поєднанні з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Саме тому їм підходять вправи на витривалість, які не вимагають частого перемикання уваги. До таких вправ належить ходьба, повільний біг, плавання та інші. Вправи повинні виконуватись не менш, ніж одну годину. Також їм підійдуть вправи з активізацією образного сприйняття.
- ДокументCOMPONENT STRUCTURE OF A TEACHER-DEFECTOLOGIST’S PROFESSIONAL COMPETENCE IN CONDITIONS OF POSTGRADUATE EDUCATION(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.The article substantiates that the formation of professional competence of special education teachers is necessary not as a discrete pedagogical phenomenon aimed at local changes in certain aspects of correctional and educational process of working with children with special educational needs, but as a holistic system – from goal setting to finalization the result. Based on the theoretical analysis of the components of the teacher’s professional competence, the following interrelated components of the professional competence of special education teacher were identified: motivational-value; correctional and pedagogical; diagnostic and analytical. Criteria were specified, indicators of formation of professional competence of special education teachers in the conditions of postgraduate education were characterized. Thus, the indicators of the formation of the motivational and value component according to the personal criterion are: 1) motivation and interest in working with children with SEN; 2) promotion of the values of inclusive education during correctional and developmental work; 3) personal and professionally significant qualities for the implementation of correctional and developmental work with children with SEN. Indicators of the formation of the correctional and pedagogical component according to the practical-activity criterion are: 1) the availability of professional knowledge in pedagogy, age and pedagogical psychology, ICT; 2) availability of professional knowledge in correctional pedagogy, its branches, rehabilitation, special-psychology, neurophysiology, medicine, medical pedagogy; 3) the formation of special skills. Among the indicators of the formation of the diagnostic-analytical component according to the monitoring criterion are the following: 1) implementation of diagnostics and comprehensive assessment of the child's development, conducting consultative activities; 2) maintaining the IRC documentation within the framework of professional activity; 3) monitoring the dynamics of child development. У статті обґрунтовано, що формування професійної компетентності вчителів-дефектологів є необхідним у вигляді не як дискретного педагогічного явища, спрямованого на локальні зміни окремих аспектів корекційно-освітнього процесу роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, а як цілісної системи – від постановки мети до отримання кінцевого результату. На основі теоретичного аналізу компонентів професійної компетентності педагога було виокремлено такі взаємопов’язані компоненти професійної компетентності вчителя-дефектолога: мотиваційно-ціннісний; корекційно-педагогічний; діагностико-аналітичний. Було конкретизовано критерії, схарактеризовано показники сформованості професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах післядипломної освіти. Так, показниками сформованості мотиваційно-ціннісного компонента за особистісним критерієм є: 1) мотивація та інтерес до роботи з дітьми з ООП; 2) пропаганда цінностей інклюзивної освіти під час проведення корекційно-розвиткової роботи; 3) особистісні та професійно значущі якості для здійснення корекційно-розвивальної роботи з дітьми з ООП. Показниками сформованості корекційно-педагогічного компонента запрактично-діяльнісним критерієм слугують: 1) наявність професійних знань із педагогіки, вікової та педагогічної психології, ІКТ; 2) наявність професійних знань із корекційної педагогіки, її галузей, реабілітології, спецпсихології, нейрофізіології, медицини, лікувальної педагогіки; 3) сформованість спеціальних умінь. Серед показників сформованості діагностико-аналітичного компонента за моніторинговим критерієм визначено такі: 1) здійснення діагностики та комплексної оцінки розвитку дитини, провадження консультативної діяльності; 2) ведення документації ІРЦ у межах професійної діяльності; 3) здійснення моніторингу динаміки розвитку дитини.
- ДокументDeveloping Teachers’ Inclusive Competence by Means of ICT in Postgraduate Education(LUMEN Publishing House, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, О.The traditional organization of increasing the teachers’ level of inclusive competence in the system of postgraduate education in the framework of stationary courses is not effective enough. One of the reasons for this is lack of access to a large amount of the latest information that is available in modern research. Rapid changes in information technologies development open up more opportunities for modern teacher to acquire the necessary professional knowledge for teaching children with special educational needs. The article proposes an improved organization for increasing the level of inclusive competence in the postgraduate education, in which, along with traditional training in the framework of stationary courses, teachers, using ICT, participate in online courses and webinars posted on various educational platforms in the Internet. The characteristics of educational platforms ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua were analyzed. Pedagogical experiment was carried out, in which 2 groups of English teachers participated. In the control group, professional development was carried out traditionally, and in the experimental group – within the framework of improved organization of training. The analysis of the results showed that in the experimental group the greater level of inclusive competence was achieved in comparison with the control group. It was proved that this result was achieved thanks to improved organization of training using ICT tools. The results of the pedagogical experiment indicate the advantage of proposed organization for teachers’ inclusive competence development in comparison with the existing one. In connection with the above, the work, in our opinion, is of international importance. Традиційна організація підвищення рівня інклюзивної компетентності викладачів у системі післядипломної освіти в рамках стаціонарних курсів є недостатньо ефективною. Однією з причин цього є відсутність доступу до великої кількості новітньої інформації, яка є в сучасних дослідженнях. Стрімкі зміни в розвитку інформаційних технологій відкривають перед сучасним учителем більше можливостей для отримання необхідних професійних знань для навчання дітей з особливими освітніми потребами. У статті пропонується вдосконалена організація підвищення рівня інклюзивної компетентності в післядипломній освіті, за якої поряд із традиційним навчанням у рамках стаціонарних курсів викладачі, використовуючи ІКТ, беруть участь в онлайн-курсах та вебінарах, розміщених на різних освітніх платформах Інтернет. Проаналізовано характеристики освітніх платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Було проведено педагогічний експеримент, в якому взяли участь 2 групи вчителів англійської мови. У контрольній групі підвищення кваліфікації здійснювалося традиційно, а в експериментальній – в рамках вдосконалення організації навчання. Аналіз результатів показав, що в експериментальній групі досягнуто більшого рівня інклюзивної компетентності порівняно з контрольною групою. Доведено, що цього результату досягнуто завдяки вдосконаленню організації навчання з використанням засобів ІКТ. Результати педагогічного експерименту свідчать про перевагу запропонованої організації розвитку інклюзивної компетентності вчителів у порівнянні з існуючою. У зв’язку з вищевикладеним робота, на нашу думку, має міжнародне значення. Традиционная организация повышения уровня инклюзивной компетентности педагогов в системе последипломного образования в рамках стационарных курсов недостаточно эффективна. Одной из причин этого является отсутствие доступа к большому количеству новейшей информации, которая имеется в современных исследованиях. Быстрые изменения в развитии информационных технологий открывают перед современным учителем все больше возможностей для приобретения необходимых профессиональных знаний для обучения детей с особыми образовательными потребностями. В статье предлагается усовершенствованная организация повышения уровня инклюзивной компетентности в последипломном образовании, при которой, наряду с традиционным обучением в рамках стационарных курсов, преподаватели, используя ИКТ, участвуют в онлайн-курсах и вебинарах, размещенных на различных образовательных платформах в Интернет. Проанализированы характеристики образовательных платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Проведен педагогический эксперимент, в котором приняли участие 2 группы учителей английского языка. В контрольной группе повышение квалификации осуществлялось традиционно, а в экспериментальной группе – в рамках усовершенствованной организации обучения. Анализ результатов показал, что в экспериментальной группе достигнут больший уровень инклюзивной компетентности по сравнению с контрольной группой. Доказано, что данный результат был достигнут благодаря усовершенствованной организации обучения с использованием средств ИКТ. Результаты педагогического эксперимента свидетельствуют о преимуществе предлагаемой организации развития инклюзивной компетентности педагогов по сравнению с существующей. В связи с изложенным работа, на наш взгляд, имеет международное значение.
- ДокументDIAGNOSTICS OF CHILD’S DEVELOPMENTAL DIFFICULTIES(International Science Group, Primedia eLaunch, Boston, USA, 2023) Kazachiner, O.; Boychuk, Yu.; Halii, A.A feature of modern educational technologies is thought out in every detail a model of joint pedagogical activity on design, organization and carrying out the educational process with the provision of comfortable conditions for both the children and the teacher. In this context, it becomes important use of diagnostic tools by a correctional teacher. According to research, diagnostics is a necessary component of practical activity, and teachers need a certain clarification regarding the differentiation of diagnostic contents and functions in psychological and pedagogical aspects. It is this actual problem that is highlighted in this monograph. In particular, the main features and peculiarities of the diagnostic activity of the correctional teacher in working with children of early, preschool and school age with and without psychophysical development disorders are revealed. Особливістю сучасних освітніх технологій є продумана до дрібниць модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для дітей, так і для педагога. У цьому контексті важливого значення набуває використання діагностичного інструментарію корекційним педагогом. Як свідчать дослідження, діагностика є необхідним компонентом практичної діяльності, а педагоги потребують певного роз'яснення щодо диференціації змісту та функцій діагностики в психолого-педагогічному аспекті. Саме цій актуальній проблемі і присвячена дана монографія. Зокрема основні риси та особливості діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями та без порушень психофізичного розвитку.
- ДокументFairy-tale therapy: scientific and methodical aspects(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Yu.; Halii, A.The monograph is devoted to the use of one of the most effective methods of psychological correction - fairy tale therapy. A fairy tale is a means of introducing a child into the world of human destiny. It is a means of introducing a child into the world of human destinies, into history; it is a "golden key" to changing environment, its creative, constructive transformation. The child half lives in an imaginary, unreal world, and half imaginary, unreal world, and not just lives, but actively acts in it, rebuilding it and himself. and herself. It is from this treasury that he draws information about the reality that he does not know yet. does not yet know, the features of the future, about which it does not yet know how to to think about. Монографія присвячена використовуванню одного з найефективніших методів психологічної корекції - казкотерапії. Казка - це засіб введення дитини у світ людської долі, в історію; це "золотий ключик" до зміни довкілля, його творчого, конструктивного перетворення. Дитина наполовину живе в уявному, ірреальному світі, і не просто живе, а активно діє в ньому, перебудовуючи його і себе. Саме з цієї скарбниці вона черпає інформацію про реальність, якої ще не знає, про особливості майбутнього, про яке ще не вміє думати.
- ДокументFighting Style of Qualified Veteran Boxers(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, IP Zhanneta Kozna, 2023) Kozin, V. Yu.The monograph presents reveaingl the fighting style of veteran boxers based on the individual factor structure of psychophysiological and biomechanical indicators. The study involved 42 qualified veteran boxers (aged 45-50). A biomechanical analysis of the indicators of the movement speed of various points and the values of the joint angles while performing a direct blow by boxers has been used as a research method. The psychophysiological method has been used to determine the time of a simple and complex reaction under standard conditions and in various testing modes. Descriptive Statistics and Factor Analysis have been applied as methods of statistical analysis. Two main factors have been identified in the structure of the complex performance of qualified veteran boxers,. Factor 1 (55.063% of the total aggregate variance) is named "Speed". Factor 2 (44.937% of the total aggregate variance) stands for “Speed Endurance”. Individual factor structure, which is characterized by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by more than 80% as well as by the marked factor "Speed" by less than 30% is considered to be a particularity of the tempo style boxers. Individual factor structure, which is characterized by the intensity of the factor "Speed" by more than 80%, and by the distinctive factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is considered to be typical for the playing style boxers. The individual factor structure, which is characterized by the marked factor "Speed" by more than 50%, and by the intencity of the factor "Speed and Coordination Endurance" by less than 30% is seen to be peculiar to the strength style boxers. It is shown that the psychophysiological features of boxers of different fighting styles are reflected in the features of the direct strike technique. The lack of speed at the beginning of the movement in tempo style boxers is supplemented and compensated by the high speed of movement. Playing style boxers are characterized by a high speed of movement at the very beginning of the strike. Strength style boxers are characterized by the gradual development of movement speed. У монографії представлено виявлення стилю ведення бою боксерів-ветеранів на основі індивідуальної факторної структури психофізіологічних та біомеханічних показників. У дослідженні взяли участь 42 кваліфіковані боксери-ветерани (віком 45-50 років). Як метод дослідження використано біомеханічний аналіз показників швидкості переміщення різних точок і величин суглобових кутів при виконанні прямого удару боксерами. Психофізіологічний метод використовувався для визначення часу простої та складної реакції в стандартних умовах та в різних режимах тестування. В якості методів статистичного аналізу були застосовані описова статистика та факторний аналіз. У структурі комплексної працездатності кваліфікованих боксерів-ветеранів було виявлено два основні фактори. Фактор 1 (55,063% загальної сукупної дисперсії) отримав назву "Швидкість". Фактор 2 (44,937% загальної сукупної дисперсії) - "Швидкісна витривалість". Особливістю боксерів темпового стилю вважається індивідуальна факторна структура, яка характеризується виразним фактором "Швидкісно-координаційна витривалість" більш ніж на 80%, а також маркованим фактором "Швидкість" менш ніж на 30%. Для боксерів ігрового стилю характерна індивідуальна факторна структура, яка характеризується вираженістю фактора "Швидкість" більше ніж на 80%, а також вираженістю фактора "Швидкісно-координаційна витривалість" менше ніж на 30%, що є характерним для боксерів ігрового стилю. Для боксерів силового стилю характерна індивідуальна факторна структура, яка характеризується вираженістю фактора "Швидкість" більш ніж на 50%, а інтенсивністю фактора "Швидкісно-координаційна витривалість" - менш ніж на 30%. Показано, що психофізіологічні особливості боксерів різних стилів боротьби відображаються на особливостях техніки виконання прямого удару. Недостатня швидкість на початку руху у боксерів темпового стилю доповнюється і компенсується високою швидкістю пересування. Для боксерів ігрового стилю характерна висока швидкість пересування на самому початку удару. Для боксерів силового стилю характерний поступовий розвиток швидкості рухів.
- ДокументHistorical aspects of fairy-tale therapy origin in special and inclusive education(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Y.; Halii, A.Fairy tale therapy is currently being actively developed, new techniques are being used to use fairy tales in psychotherapeutic work, with which it is possible to solve a wide range of different life problems of children of different ages and adults. Казкотерапія в даний час активно розвивається, з'являються нові методики використання казки в психотерапевтичній роботі, за допомогою яких можна вирішувати широке коло різноманітних життєвих проблем дітей різного віку та дорослих.
- ДокументLearning Through Play with LEGO Braille Bricks(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.; Halii, A. I.The article substantiates that learning through play builds on how we naturally learn from birth. It can include games to memorize facts, but its real potential is to foster children’s understanding of concepts and mastery of a breadth of skills, enabling them to apply what they learn – even in creative ways. Learning all about LEGO Braille Bricks will consolidate a foundation for teaching students with visual impairment. The playful activities, holistic skills and tips and tricks covered will allow creation of complete lesson plans using this amazing tool. We have explored LEGO Braille Bricks and discovered everything about the toolkit, pedagogical concept and website. It is much more than a box full of bricks: it’s a whole new pedagogical concept to teach braille through play, in a fun and inclusive way! LEGO Braille Bricks activities simultaneously develop academic skills, commonly used at school as well as specific visual impairment skills for blind children. Both are essential to deeply understand concepts and nurture a breadth of skills. LEGO Braille Bricks pedagogical concept contains a selection of 124 skills. These academic and vision-specific skills were selected, divided into the five categories of holistic skills (cognitive, physical, social, emotional, creative). We completed the following outcomes: discover LEGO Braille Bricks toolkit and pedagogical concept; review the six main activity categories; gain knowledge of how the LEGO Braille Bricks concept can meet students’ tactile learning needs; differentiate and understand three types of pre-braille activities: manipulation, orientation, and constellation; engage with LEGO Braille Brick activities based upon the five characteristics of playful experiences (Active engagement, Meaningful, Joyful, Iterative, Social); develop facilitation techniques for brick discovery: how to manipulate, assemble and attach the bricks to the base plate. У статті доведено, що навчання через гру базується на тому, як ми вчимося від народження. Воно може містити ігри для запам’ятовування фактів, але його реальний потенціал полягає в тому, щоб сприяти розумінню дітьми понять і оволодінню широким спектром навичок, дозволяючи їм застосовувати те, що вони дізналися, навіть творчо. На основі знань про інструмент LEGO Braille Bricks можна зміцнити основу для навчання учнів із порушеннями зору. Розглянуті ігрові дії, цілісні навички та поради та підказки дозволять створити повні плани уроків за допомогою цього дивовижного інструменту. Ми дослідили LEGO Braille Bricks і дізналися про набір інструментів, педагогічну концепцію та веб-сайт. Це набагато більше, ніж коробка, наповнена кубиками: це абсолютно нова педагогічна концепція навчання шрифту Брайля через гру, весело та інклюзивно! Вправи LEGO Braille Bricks одночасно розвивають академічні навички, які зазвичай застосовуються в школі, а також спеціальні навички для роботи з порушеннями зору, якими потрібно оволодіти для роботи зі сліпими дітьми. І те, і інше має важливе значення для глибокого розуміння концепцій і набуття широкого спектру навичок. Педагогічна концепція LEGO Braille Bricks містить вибір із 124 навичок. Ці академічні навички та специфічні для бачення навички були дібрані та розділені на п’ять категорій цілісних навичок (когнітивні, фізичні, соціальні, емоційні, творчі). Ми представили такі результати: описали набір інструментів і педагогічну концепцію LEGO Braille Bricks; розглянули шість основних категорій діяльності; набули знань про те, як концепція LEGO Braille Bricks може задовольнити потреби учнів у тактильному навчанні; диференціювали та зрозуміли три типи добрайлівської діяльності: маніпуляція, орієнтація та плеяда; як займатися LEGO Braille Brick діяльністю на основі п’яти характеристик ігрового досвіду (активне залучення, змістовне, радісне, ітераційне, соціальне); розробити методи полегшення дослідження кубиків: як маніпулювати, збирати та прикріплювати кубики до основної пластинки.
- ДокументManaging teacher’s inclusive culture development(Revista Amazonia Investiga, 2021) Boychuk, Y.; Kazachiner, O.; Khliebnikova, T.The article is devoted to the phenomena of teacher’s inclusive culture, its development and managing this process. In philosophical, psychological and pedagogical literature the teacher’s inclusive culture is considered as a part of general educational culture and is characterized by broad understanding of philosophical and methodological foundations of inclusion, teacher’s deep acceptance and desire to implement inclusive values, creative approach to professional activities and professional selfimprovement at a personal level. The purpose of the study was theoretically substantiate a tool that will diagnose the level of teacher’s inclusive culture, help to identify problems of teacher’s inclusive culture development and to work out technology to manage this process. The development of inclusive culture includes the following aspects: 1) school culture; 2) relationships with families; 3) staff training and support; 4) gaining access to specialized support services; 5) students’ support and involvement. The algorithm of activity on technology of managing teacher’s inclusive culture development is presented. Results. Since, in practice of managing a general secondary education institution, there is no tool for measuring and assessing the level of teacher’s inclusive culture development, we have made an attempt to work it out. The international significance and importance of our article is that criteria for assessing the level of teacher’s inclusive culture development were clarified and defined. Based on qualimetric approach a factorcriterion model fordiagnosing the level of teacher’s inclusive culture and help the head of educational institution to identify problems and work out technology of managing teacher’s inclusive culture development was presented. Стаття присвячена явищам інклюзивної культури вчителя, її розвитку та управлінню цим процесом. У філософській, психологічній та педагогічній літературі інклюзивна культура вчителя розглядається як частина загальноосвітньої культури і характеризується широким розумінням філософських та методологічних основ інклюзії, глибоким сприйняттям та прагненням учителя до впровадження інклюзивних цінностей, творчим підходом до професійної діяльності, професійного самовдосконалення на особистому рівні. Метою дослідження було теоретично обґрунтувати інструмент, який дозволить діагностувати рівень інклюзивної культури вчителя, допомогти виявити проблеми розвитку інклюзивної культури вчителя та опрацювати технологію управління цим процесом. Розвиток інклюзивної культури включає такі аспекти: 1) шкільна культура; 2) відносини з сім’ями; 3) навчання та підтримка персоналу; 4) отримання доступу до спеціалізованих служб підтримки; 5) підтримка та залучення учнів. Представлено алгоритм діяльності за технологією управління розвитком інклюзивної культури вчителя. Результати. Оскільки на практиці управління закладом загальної середньої освіти не існує інструменту для вимірювання та оцінки рівня розвитку інклюзивної культури вчителя, ми зробили спробу це розробити. Міжнародне значення та важливість нашої статті полягає в тому, що були уточнені та визначені критерії оцінки рівня розвитку інклюзивної культури вчителя. На основі кваліметричного підходу була представлена факторно-критеріальна модель діагностики рівня інклюзивної культури вчителя та допомоги керівнику навчального закладу у виявленні проблем та напрацюванні технології управління розвитком інклюзивної культури вчителя. Статья посвящена явлениям инклюзивной культуры учителя, ее развитию и управлению этим процессом. В философской, психологической и педагогической литературе инклюзивная культура учителя рассматривается как часть общеобразовательной культуры и характеризуется широким пониманием философских и методологических основ инклюзии, глубоким восприятием и стремлением учителя к внедрению инклюзивных ценностей, творческим подходом к профессиональной деятельности. Целью исследования было теоретически обосновать инструмент, позволяющий диагностировать уровень инклюзивной культуры учителя, помочь выявить проблемы развития инклюзивной культуры учителя и разработать технологию управления этим процессом. Развитие инклюзивной культуры включает следующие аспекты: 1) школьная культура; 2) отношения с семьями; 3) обучение и поддержка персонала; 4) получение доступа к специализированным службам поддержки; 5) поддержка и привлечение учащихся. Представлен алгоритм деятельности по технологии управления развитием инклюзивной культуры учителя. Результаты. Поскольку на практике управления учреждением общего среднего образования нет инструмента для измерения и оценки уровня развития инклюзивной культуры учителя, мы попытались это разработать. Международное значение и важность нашей статьи в том, что были уточнены и определены критерии оценки уровня развития инклюзивной культуры учителя. На основе квалиметрического подхода была представлена факторно-критериальная модель диагностики уровня инклюзивной культуры учителя и помощи руководителю учебного заведения в выявлении проблем и разработке технологии управления развитием инклюзивной культуры учителя.
- ДокументMASTERS’ PROFESSIONAL TRAINING ON SPECIALTY 16.02 "SPECIAL EDUCATION. OLIGOFRENOPEDAGOGY" IN H. S. SKOVORODA KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The article deals with the teaching of oligophrenopedagogy, which provided for the professional training of masters in specialty 016.02 "Special Education. Oligophrenopedagogy" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which provides their fundamental preparation for future pedagogical activity in the system of special and inclusive education. В статті розглянуто викладання олігофренопедагогіки, яке передбачено для професійної підготовки магістрів зі спеціальності 016.02 "Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, що здійснює їх фундаментальну підготовку до майбутньої педагогічної діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти.
- ДокументMathematical basis for the integral development of strength, speed and endurance in sports with complex manifestation of physical qualities(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2016-03-25) Kozina, Zh. L.; Repko, O. O.; Ionova, O. M.; Boychuk, Yu. D.; Korobeinik, V. A.The aim is to devise a model of integral development of antagonistic physical qualities in sports that require complex manifestation of motor abilities. Materials: there were analyzed 32 literary sources for devising the theoretical theses of a model of development of different physical qualities. The elite climbers took part in the pedagogical experiment in order to test the effectiveness of the developed model. There were 26 sportsmen involved in the study (among them were 10 sports masters of international class who specialize in speed climbing, 10 sports masters who specialize in difficulty climbing and 6 world-class climbers. The age of sportsmen was from 19 to 22. Results. We developed the concept of an integrated physical training. It, in general, can be applied at any stage of sports perfection. It was found that the components of physical preparedness (strength, speed and endurance) are in inverse interrelations. The data of dependences are hyperbolic. We demonstrated these dependencies (between strength, speed and time limit of acting) are, in generalized form, in the shape of a hyperboloid. We also showed that the inverse interrelations between the components of speed and strength preparedness make difficulty in building of training process. The solution of this problem lies in the gradual alternation of means aimed at the development of contradictory qualities. Conclusions. We proved experimentally the effectiveness of the developed model of integral development of physical qualities in training process of elite climbers. Мета полягає в тому, щоб розробити модель цілісного розвитку антагоністичних фізичних якостей у спорті, які вимагають комплексного прояву рухових здібностей. Матеріали: проаналізовано 32 літературних джерела для розробки теоретичних положень моделі розвитку різних фізичних якостей. Щоб перевірити ефективність розробленої моделі в педагогічному експерименті взяли участь кращі альпіністи. У дослідженні брало участь 26 спортсменів (серед них 10 майстрів спорту міжнародного класу, які спеціалізуються в швидкісному лазінні, 10 майстрів спорту, які спеціалізуються в лазінні на складність і 6 альпіністів світового класу). Вік спортсменів від 19 до 22 років. Результати. Ми розробили концепцію інтегрованої фізичної підготовки, яка в цілому може бути застосована на будь-якій стадії спортивної досконалості. Було виявлено, що компоненти фізичної підготовленості (сила, швидкість і витривалість) знаходяться в зворотному зв'язку. Ми показали ці залежності (між силою, швидкістю і тимчасовою межею дії) в узагальненому вигляді, у формі гіперболоїда. Ми також показали, що зворотні взаємозв'язки між компонентами швидкості і силовою підготовленістю ускладнюють побудову процесу тренування. Вирішення цієї проблеми полягає в поступовому чергуванні засобів, спрямованих на розвиток суперечливих якостей. Висновки. Експериментально доведено ефективність розробленої моделі інтегрального розвитку фізичних якостей в процесі підготовки кращих альпіністів. Цель состоит в том, чтобы разработать модель целостного развития антагонистических физических качеств в спорте, которые требуют комплексного проявления двигательных способностей. Материалы: проанализировано 32 литературных источника для разработки теоретических положений модели развития различных физических качеств. С целью проверки эффективности разработанной модели в педагогическом эксперименте приняли участие лучшие альпинисты. В исследовании участвовало 26 спортсменов (среди них 10 мастеров спорта международного класса, которые специализируются в скоростном лазании, 10 мастеров спорта, которые специализируются в лазании на сложность и 6 альпинистов мирового класса). Возраст спортсменов от 19 до 22 лет. Результаты. Мы разработали концепцию интегрированной физической подготовки, которая в целом может быть применена на любой стадии спортивного совершенства. Было обнаружено, что компоненты физической подготовленности (сила, скорость и выносливость) находятся в обратной взаимосвязи. Мы показали эти зависимости (между силой, скоростью и временным пределом действия) в обобщенном виде, в форме гиперболоида. Мы также показали, что обратные взаимосвязи между компонентами скорости и силовой подготовленности затрудняют построение процесса тренировки. Решение этой проблемы заключается в постепенном чередовании средств, направленных на развитие противоречивых качеств. Выводы. Экспериментально доказана эффективность разработанной модели интегрального развития физических качеств в процессе подготовки лучших альпинистов.
- ДокументPEER TUTORING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION(International Science Group, 2023-02-21) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Peer tutoring in special and inclusive education is a strategy where higher performing students are paired with lower-performing students or students with disabilities to review or teach academic material. This strategy has been proven to help students on both sides’ master content and gain self-confidence in specific skills. The peer tutoring definition allows for different types of student pairings. Some models pair peers of similar abilities, while other models pair a higher-performing student with a lower-performing student for a target skill. Some models pair students of different ages. Teachers should pair students based on the skill being addressed ascarefully prescribed format and steps, while other peer tutoring is less formal. Peer tutoring has been a part of the American education system for many years and has been the subject of much research and development. well as on their behavioural and personality needs. Взаємне наставництво у спеціальній та інклюзивній освіті - це стратегія, за якої учні з кращими показниками в навчанні об'єднуються в пари з учнями з нижчими показниками або учнями з інвалідністю для повторення чи викладання академічного матеріалу. Доведено, що ця стратегія допомагає учням з обох сторін засвоїти навчальний матеріал і набути впевненості у власних силах. Визначення "рівний-рівному" допускає різні типи об'єднання учнів у пари. Деякі моделі об'єднують в пари учнів зі схожими здібностями, тоді як інші моделі об'єднують в пари учня з вищими показниками з учнем з нижчими показниками для розвитку цільової навички. Деякі моделі об'єднують в пари учнів різного віку. Вчителі повинні об'єднувати учнів у пари на основі навичок, які відпрацьовуються, з дотриманням ретельно прописаного формату та етапів, тоді як інші моделі наставництва менш формальні. Наставництво з боку однолітків є частиною американської системи освіти вже багато років і є предметом багатьох досліджень і розробок. а також на їхні поведінкові та особистісні потреби.
- ДокументPRACTICAL SOLUTIONS FOR MAKING EDUCATIONAL SPACES MORE INCLUSIVE WITH A HELP OF CARGO CLASSROOM(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.; Halii, A. I.The article shows the content and possibilities of CARGO Classroom in making educational spaces more inclusive. CARGO Movement, formed in 2019, is a creative collective developing digital heritage resources for schools and the broader public. These include films, immersive exhibition design and the “CARGO Classroom” education tools. CARGO Classroom is a set of 15 history lessons. These lessons have been developed by CARGO in collaboration with experienced history teachers, history teacher educators, home educators, activists and historians. Each lesson tells the story of an individual of African or African Diaspora heritage. Together, the lessons form a chronological narrative that celebrates the accomplishments, achievements and visionary leadership of African and African Diaspora individuals from ancient times to the present day. In forefronting these accomplishments, CARGO Classroom shows learners that the present and the future can and should be places of possibility and opportunity for all. CARGO Classroom’s main aim is to enhance and broaden the national curriculum, contributing creatively engaging materials which are as pedagogically strong as they are innovative in form and content. CARGO Classroom is based on pedagogical principles that help facilitate more inclusive education. We hope that, as well as an understanding of how you might use CARGO Classroom resources in your educational settings, you take away an awareness of how to use CARGO’s pedagogical principles to construct inclusive lessons of your own. CARGO classroom is a series of lessons that will enrich the curriculum with stories of inspiring individuals from Africa, an African diaspora, history. The lessons have been designed in collaboration with lecturers, professors, teachers and pupils and taught in full, they tell the story of the continued accomplishments of individuals of African and African diaspora heritage. These lessons are pitched for students aged 11 to 14, but CARGO Classrooms visually informed pedagogy, however, means that they are easily adapted for both younger and older students. Each lesson has an accompanying image and poem about which questions can be tailored to challenge students of all ages Finally, CARGO classroom lessons have been planned by experience. History teachers and are rooted in that discipline. Each lesson therefore looks to develop students’ historical skills as well as enriching their historical knowledge. У статті показано зміст і можливості CARGO Classroom у тому, щоб зробити освітній простір більш інклюзивним. CARGO Movement, заснований у 2019 році, є творчим колективом, який розробляє цифрові ресурси для шкіл та широкої громадськості. Сюди належать фільми, захоплюючий дизайн виставок та навчальні інструменти «CARGO Classroom». CARGO Classroom – це комплект із 15 уроків історії. Ці уроки були розроблені CARGO у співпраці з досвідченими вчителями історії, викладачами історії, домашніми вихователями, активістами та істориками. Кожен урок розповідає історію особи з Африки чи африканської діаспори. Разом ці уроки утворюють хронологічну розповідь, яка відзначає досягнення та далекоглядне лідерство африканців та африканської діаспори з давніх часів до наших днів. На передньому плані цих досягнень CARGO Classroom показує учням, що сьогодення та майбутнє можуть і повинні бути місцями можливостей для всіх. Основна мета CARGO Classroom полягає в тому, щоб покращити та розширити національну навчальну програму, вносячи творчо захоплюючі матеріали, які є педагогічно сильними та інноваційними за формою та змістом. CARGO Classroom базується на педагогічних принципах, які сприяють більш інклюзивній освіті. Ми сподіваємося, що, окрім розуміння того, як ви можете використовувати ресурси CARGO Classroom у своїх навчальних закладах, ви отримаєте уявлення про те, як використовувати педагогічні принципи CARGO для створення власних інклюзивних уроків. CARGO classroom – це серія уроків, які збагатять навчальну програму історіями видатних людей з Африки, африканської діаспори, історичних постатей загалом. Уроки, розроблені у співпраці з лекторами, професорами, вчителями та учнями, розповідають історію постійних досягнень африканців та африканської діаспори. Ці уроки призначені для учнів віком від 11 до 14 років, але педагогіка CARGO Classrooms із візуальною підтримкою означає, що їх легко адаптувати як для молодших, так і для старших учнів. До кожного уроку є супровідне зображення та вірш, запитання щодо яких можна адаптувати для учнів будь-якого віку. Нарешті, класні уроки CARGO були розроблені на основі досвіду вчителів історії та тих, хто цікавиться цією дисципліною. Тому кожен урок спрямований на розвиток навичок учнів у сфері історії, а також на збагачення їх історичних знань.
- ДокументSTRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF A TEACHER-DEFECTOLOGIST’S PROFESSIONAL COMPETENCE FORMING IN CONDITIONS OF POSTGRADUATE EDUCATION(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.In the article a structural and functional model of the system of formation of professional competence of special education teachers in postgraduate education was worked out. Peculiarities of the structural-functional model of formation of professional competence of special education teachers in postgraduate education are: 1) by scope – research, 2) by form – informational, 3) by structure –network, 4) by level of detail – detailed, 5 ) according to the object of research – the model of the specialist, 6) according to the development over time – dynamic, 7) according to the degree of reproduction of the main features – functional, 8) according to the breadth of specialists’ training issues – nationwide. The interconnected structural blocks of the model of the system of formation of professional competence of special education teachers are singled out: target, semantic, result. The content of the model is subordinated to the leading, strategic idea – the order of society for the professional competence of a specialist who works with children with SEN and their families, as well as the organization of correctional and educational process in inclusive resource centers as a new structure and preschool, general secondary, professional (vocational-technical), higher education of professionally competent specialists who have good knowledge, skills, abilities, personal qualities during training, education and development of children with SEN in educational institutions. According to the results of scientific research, the structural blocks of the model of the system of formation of professional competence of teachers-defectologists are singled out: target, semantic, effective. These blocks are interconnected, each of them affects the next through the solution of its inherent tasks that mark the content of the next block, ie the relationship between them is manifested at the semantic and functional levels, which helps to implement the function of the whole model positive dynamics of formation of professional competence of special education teachers. У статті розроблено структурно-функціональну модель системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах закладів післядипломної освіти. Особливостями структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах післядипломної освіти є: 1) за сферою застосування – науково-дослідницька, 2) за формою – інформаційна, 3) за структурою – мережева, 4) за ступенем деталізації – докладна, 5) за об’єктом дослідження – модель фахівця, 6) за розвитком у часі – динамічна, 7) за ступенем відтворення основних рис – функціональна, 8) за шириною охоплення проблематики підготовки фахівців – загальнодержавна. Виокремлено взаємопов’язані структурні блоки моделі системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів: цільовий, змістовий, результативний. Зміст моделі підпорядкований провідній, стратегічній ідеї – замовленню суспільства на професійну компетентність фахівця, який здійснює роботу з дітьми з ООП та їх родинами, а також на організацію корекційно-освітнього процесу в інклюзивно-ресурсних центрах як нової структури, а також закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти професійно компетентних фахівців, які добре володіють знаннями, уміннями, навичками, особистісними якостями під час навчання, виховання та розвитку дітей з ООП в умовах закладів освіти. За результатами наукового пошуку виокремлено структурні блоки моделі системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів: цільовий, змістовий, результативний. Ці блоки взаємопов’язані, кожен із них впливає на наступний через розв’язання властивих йому завдань, які маркують зміст наступного блоку, тобто взаємозв’язок між ними виявляється на змістовому й функціональному рівнях, що допомагає реалізувати функцію всієї моделі – позитивну динаміку формування професійної компетентності вчителів-дефектологів.
- ДокументTeaching Language and Speech Skills to Children with Special Needs(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2022) Kazachiner, E.; Boychuk, Yu.The book introduces readers to forming language and communication skills of children with special educational needs. It emphasizes the language and speech difficulties which children with special educational needs have and their overcoming, and aims to organize educational process of language teaching in the classroom where there are children with special educational needs. The first part addresses all the categories of children with special educational needs and their language and speech difficulties. The second part provides a glimpse into the forms, methods, tools and technologies of teaching a language in inclusive classroom. It provides evidence for the language lesson planning, illustrating the discussion of modern approaches with multiple examples from the most recent research. Посібник знайомить читачів із формуванням мовних і комунікативних умінь і навичок дітей з особливими освітніми потребами. Акцентується увага на мовних і мовленнєвих труднощах, які мають діти з особливими освітніми потребами, та шляхах їх подолання, а також на організації навчально-виховного процесу з навчання мови в класі, де є діти з особливими освітніми потребами. У першій частині розглядаються всі категорії дітей з особливими освітніми потребами та їхні мовні та мовленнєві труднощі. Друга частина дає уявлення про форми, методи, засоби та технології навчання мови в інклюзивному класі. Вона містить рекомендації щодо планування уроків мови, ілюструючи обговорення сучасних підходів численними прикладами з найновіших досліджень.
- ДокументThe influence of a special technique for developing coordination abilities on the level of technical preparedness and development of psycho-physiological functions of young volleyball players 14-16 years of age(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-09-30) Kozina, Zh. L.; Goloborodko, Ya. A.; Boichuk, Yu. D.; Sobko, I. M.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Prokopenko, I. A.; Prokopenko, I. F.; Prokopenko, A. I.; Tararak, N. G.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Polianskyi, A. O.; Rostovska, V. I.; Drachuk, A. I.; Stasiuk, I. I.Purpose: development and experimental verification of the technique of using the coordination (high-speed) ladder to improve the technical skills and psychophysiological functions of young volleyball players. Material and methods.Participants: 24 volleyball players from the Municipal Institution "Complex Children's and Youth Sports School No. 8 (14-16 years); 12 athletes entered the control group, 12 in the experimental group. The experiment was conducted during 3 month in the preparatory period at the stage of basic training of the third year of training. The experimental group trained with a coordinating ladder. At the beginning and at the end of the experiment, psychophysiological testing was conducted. The following tests were used: the parameters of a simple and complex reaction in various modes of signal feeding, indicators of efficiency and the nervous system were determined. Intergroup and intra-group differences in the tests were determined. Results.The construction of a training and training process in volleyball with the use of a coordination ladder with a rapid change in the type of activity had a positive effect on the psychophysiological state of volleyball players. At the representatives of the experimental group in the test "The response of choice, the number of errors" the result significantly improved (p<0.001). After the experiment, the control and experimental groups began to differ reliably among themselves. Similar data were obtained in the tests "Response time of choice in the feedback mode" and "Mental stability according to the Schulte test". The obtained data testify to the advisability of using a coordination ladder with the subsequent performance of another kind of activity as an attacking blow and receiving the ball from the bottom in the training of young volleyball players to optimize the psychophysiological state. Conclusions.The method of application of the coordination (high-speed) ladder is developed. The technique is an effective, accessible and reliable means of improving the psychophysiological state, increasing the physical and technical preparedness of young volleyball players. Мета: розробка і експериментальна перевірка методики застосування координаційних (швидкісних) сходів для поліпшення технічних навичок і психофізіологічних функцій юних волейболістів. Матеріал і методи. Учасники: 24 волейболіста з Комунального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 8 (14-16 років); 12 спортсменів увійшли в контрольну групу, 12 в експериментальну групу. Експеримент проводився протягом 3 місяців в підготовчому періоді на етапі базової підготовки на третьому році навчання. Експериментальна група тренувалася з координаційними сходами. На початку і після закінчення експерименту було проведено психофізіологічне тестування. Були використані наступні тести: параметри простої і складної реакції в разлічних режимах подачі сигналу, показники працездатності нервової системи. Були визначені міжгрупові і внутрішньогрупові відмінності в тестах. Результати. Побудова навчально-тренувального процесу в волейболі із застосуванням координаційних сходів з швидкою зміною виду діяльності позитивно впливало на психофізіологічний стан волейболістів. У представників експериментальної групи в тесті «Відповідь вибору, кількість помилок», результат значно покращився (р <0,001). Після експерименту контрольна і досвідчена групи стали відрізнятися між собою. Аналогічні дані були отримані в тестах «Час відповіді вибору в режим зворотного зв'язку» і «Психічна стійкість по тесту Шульте». Отримані дані свідчать про доцільність використання координаційних сходів з подальшим виконанням іншого виду діяльності в якості нападаючого удару і прийом м'яча знизу при підготовці юних волейболістів для оптимізації психофізіологічного стану. Висновки. Розроблена методика застосування координаційних (швидкісних) сходів є ефективним, доступним і надійним засобом поліпшення психофізіологічного стану, підвищення рівня фізичної та технічної підготовленості юних волейболістів. Цель: разработка и экспериментальная проверка методики применения координационной (скоростной) лестницы для улучшения технических навыков и психофизиологических функций юных волейболистов. Материал и методы. Участники: 24 волейболиста из Комунального учреждения "Комплексная детско-юношеская спортивная школа № 8 (14-16 лет); 12 спортсменов вошли в контрольную группу, 12 в экспериментальную группу. Эксперимент проводился в течение 3 месяцев в подготовительном периоде на этапе базовой подготовки на третьем году обучения. Экспериментальная группа тренировалась с координационной лестницей. В начале и по окончании эксперимента было проведено психофизиологическое тестирование. Были использованы следующие тесты: параметры простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала, показатели работоспособности нервной системы. Были определены межгрупповые и внутригрупповые различия в тестах. Результаты. Построение учебно-тренировочного процесса в волейболе с применением координационной лестницы с быстрой сменой вида деятельности положительно влияло на психофизиологическое состояние волейболистов. У представителей экспериментальной группы в тесте «Ответ выбора, количество ошибок », результат значительно улучшился (р <0,001). После эксперимента контрольная и опытная группы стали различаться между собой. Аналогичные данные были получены в тестах «Время ответа выбора в режим обратной связи» и «Психическая устойчивость по тесту Шульте». Полученные данные свидетельствуют о целесообразности использования координационной лестницы с последующим выполнением другого вида деятельности в качестве нападающего удара и прием мяча снизу при подготовке юных волейболистов для оптимизации психофизиологического состояния. Выводы. Разработанная методика применения координационной (скоростной) лестницы является эффективным, доступным и надежным средством улучшения психофизиологического состояния, повышения уровня физической и технической подготовленности юных волейболистов.
- ДокументTHERAPEUTIC FAIRY TALES FOR CHILDREN AND FAMILIES GOING THROUGH TROUBLING TIMES(International Science Group, 2023-01-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.Family fairytale therapy is one of the most actual and important direction of fairytale therapy in general. A child and his family meet face-to-face a lot of different problems which can be successfully solved with the help of fairytale therapy. Parental fairytale therapy stories shown in books by Pia Jones and Sarah Pimenta offer practical and creative ideas on how to use illustrated storybooks therapeutically. Exercises presented there have been designed to encourage children’s imagination and creativity, develop confidence and emotional literacy as well as deepen engagement and understanding of storybooks. Designed to be used with children aged six and above, each story has an accompanying online resource, offering therapeutic prompts and creative exercises to support the practitioner. These resources can also be adapted for wider use with siblings and other family members. Сімейна казкотерапія - один з найбільш актуальних і важливих напрямків казкотерапії в цілому. Дитина та її сім'я зустрічаються віч-на-віч з безліччю різноманітних проблем, які можуть бути успішно вирішені за допомогою казкотерапії. Історії казкотерапії для батьків, наведені в книгах Пії Джонс та Сари Піменти, пропонують практичні та творчі ідеї, як використовувати ілюстровані книжки з казками в терапевтичних цілях. Представлені там вправи були розроблені, щоб заохочувати дитячу уяву та творчість, розвивати впевненість та емоційну грамотність, а також поглиблювати взаємодію та розуміння казок. Посібник призначений для дітей віком від шести років і кожна історія має супровідний онлайн-ресурс, що пропонує терапевтичні підказки та творчі вправи для підтримки та творчі вправи на допомогу фахівцям. Ці ресурси також можуть бути адаптовані для ширшого використання з братами, сестрами та іншими членами сім'ї.
- ДокументTraining future specialists in the sphere of special and inclusive education in Israel(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Y.So we can make a conclusion that Israel is one of the countries where people can get proper professional training in the sphere of special and inclusive education in different educational establishments in the cities of Haifa, Jerusalem, Tel-Aviv, Yaffo and others. The experience of Israeli professional training in the sphere of special and inclusive education can be successfully used in different countries of the world in the process of preparing specialists for working with different children with special educational needs. В статті зроблено висновок, що Ізраїль є однією з країн, де люди можуть отримати належну професійну підготовку у сфері спеціальної та інклюзивної освіти в різних навчальних закладах у містах Хайфа, Єрусалим, Тель-Авів, Яффо та інших. Досвід ізраїльської професійної підготовки фахівців у сфері спеціальної та інклюзивної освіти може бути успішно використаний в Україні та різних країнах світу в процесі підготовки фахівців для роботи з різними категоріями дітей з особливими освітніми потребами.