Наукові публікації Ю. Д. Бойчука
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 121
- ДокументКОРИГУВАННЯ СТРЕСОВИХ СТАНІВ ТА СТРАХІВ У ДІТЕЙ ЗАСОБАМИ КАЗКОТЕРАПІЇ(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2024-11-14) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.У публікації досліджено питання боротьби зі страхами, переживаннями та надмірною тривожністю засобами казкотерапії. Казка – як чарівне дзеркало, в якому дитина може побачити свої недоліки та працювати над собою, відстежити, як герої зустрічаються з переживаннями, як долають їх, та набути гармонії. Щоб перемогти страх, потрібно прочитати, а краще придумати казку, в якій герой успішно бореться з тим чи іншим страхом. Співпереживаючи казкового персонажа, дитина ідентифікує себе з нею і розуміє, що зі страхами можна впоратися. Зазначено, що казкотерапія є дієвим та безпечним засобом коригування страхів та стресових станів у дітей, що зумовлені різними причинами. Використання ігрових вправ та завдань сприятиме закріпленню досягнутих результатів. Казкові твори та різні види діяльності можна застосовувати як під час освітньої, корекційно-розвивальної роботи, так і в домашніх умовах. The publication explores the issue of combating fears, experiences and excessive anxiety by means of fairy tale therapy. A fairy tale is like a magic mirror in which a child can see his shortcomings and work on himself, track how the heroes meet experiences, how they overcome them, and gain harmony. To overcome fear, you need to read, or better yet, come up with a fairy tale in which the hero successfully fights this or that fear. Empathizing with a fairy tale character, the child identifies with him and understands that fears can be dealt with. It is noted that fairy tale therapy is an effective and safe means of correcting fears and stressful conditions in children, which are caused by various reasons. The use of game exercises and tasks will help consolidate the achieved results. Fairy tales and various types of activities can be used both during educational, correctional and developmental work, and at home.
- ДокументДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я: НАУКОВИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.У публікації проаналізовано проблему становлення духовно здорової особистості. Духовне здоров’я поліаспектне у своїй змістовій характеристиці. Розуміння сутності духовного здоров’я дозволяє забезпечити адекватне розуміння «цілісності» як фундаментального поняття особистості та її духовного світу і є інтегрованою характеристикою як суб’єкта освітньої діяльності, уміщуючи в собі інтелектуальний, морально-етичний, емоційно-вольовий та естетичний аспекти. Духовне здоров’я формується шляхом виховання в особистості позитивного спілкування, запобігання конфліктам, акцентуючи увагу на моральній вихованості як одній з важливих характеристик людини й суспільства. Духовне виховання та здоров’я повинно базуватися на природних реальних явищах, спілкуванні з довкіллям, дослідженням його з усіх сторін. Загальна освіта повинна стимулювати бажання духовного розвитку, духовного вдосконалення, виникнення внутрішньої потреби використовувати в житті загальнолюдські моральні принципи, щоб людина розуміла, що духовне – це головне в житті, що без духовності неможливо стати по-справжньому культурною людиною. The publication analyzes the problem of becoming a spiritually healthy person. Spiritual health is multifaceted in its content characteristics. Understanding the essence of spiritual health allows for an adequate understanding of "integrity" as a fundamental concept of the individual and his spiritual world and is an integrated characteristic as a subject of educational activity, incorporating intellectual, moral-ethical, emotional-volitional and aesthetic aspects. Spiritual health is formed by educating a person in positive communication, preventing conflicts, focusing on moral upbringing as one of the important characteristics of a person and society. Spiritual education and health should be based on natural real phenomena, communication with the environment, and studying it from all sides. General education should stimulate the desire for spiritual development, spiritual improvement, the emergence of an inner need to use universal moral principles in life, so that a person understands that spirituality is the most important thing in life, that without spirituality it is impossible to become a truly cultured person.
- ДокументПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Бойчук, Ю. Д.; Астахова, М. С.Монографія присвячена дослідженню проблеми вдосконалення професійної компетентності з безпеки життєдіяльності вчителя як невід’ємного складника його загальної професійної компетентності у системі післядипломної педагогічної освіти. У монографії проаналізовано сучасний стан професійної діяльності вчителів із безпеки життєдіяльності. Розкрито нормативно-правові та організаційно-педагогічні засади безпеки життєдіяльності в умовах закладу загальної середньої освіти, представлено систему профілактики дитячого травматизму. Обґрунтовано зміст, структуру та функції професійної компетентності з безпеки життєдіяльності вчителів. Визначено цілі, зміст, методи, форми та засоби вдосконалення компетентності з безпеки життєдіяльності вчителів в системі післядипломної педагогічної освіти. Представлено модель та технологію розвитку компетентності вчителів із безпеки життєдіяльності в системі післядипломної педагогічної освіти. Монографія розрахована на викладачів закладів системи післядипломної педагогічної освіти, викладачів та студентів закладів вищої освіти, аспірантів, керівників закладів освіти та вчителів-практиків. The monograph is devoted to the study of the problem of improving the professional competence of teachers in life safety as an integral part of their general professional competence in the system of postgraduate pedagogical education. The monograph analyses the current state of teachers' professional activity in life safety. The regulatory, legal, organisational and pedagogical foundations of life safety in general secondary education institutions are revealed, and the system of childhood injury prevention is presented. The content, structure and functions of professional competence in life safety of teachers are substantiated. The goals, content, methods, forms and means of improving the competence of teachers' life safety in the system of postgraduate pedagogical education are determined. The model and technology of developing teachers' competence in life safety in the system of postgraduate pedagogical education are presented. The monograph is intended for teachers of institutions of postgraduate pedagogical education, teachers and students of higher education institutions, postgraduate students, heads of educational institutions and practicing teachers.
- ДокументРоль вибіркових дисциплін у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої педагогічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Борисов, В. А.; Чехратова, О. А.Одним із пріоритетних завдань сучасного закладу освіти є надання студентам права вибору певних дисциплін з метою формування їхньої індивідуальної освітньої траєкторії. Це готує здобувачів до майбутньої професійної діяльності, сприяє їхній адаптації, впровадженню інновацій та ефективній співпраці у глобальному освітньому середовищі. Вибіркові дисципліни допомагають реалізувати компетентнісний підхід, поглиблювати знання в цікавих галузях, формувати міждисциплінарні звʼязки та розвивати навички навчальної автономії. У статті проаналізовано вибір здобувачами першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди елективних дисциплін з циклу загальної підготовки у 2022 і 2023 роках. Метою дослідження є виявлення тенденцій у виборі предметів, що відображають зміни в освітніх пріоритетах здобувачів, а також їхні академічні та професійні інтереси і потреби в умовах сучасних соціально-економічних викликів. Проаналізувавши результати вибору як умови для створення індивідуальної освітньої траєкторії, автори звертають увагу на зростання інтересу здобувачів до дисциплін, повʼязаних з психологією, медіа і комунікаціями, національною ідентичністю. У роботі доведено, що студенти-магістри віддають перевагу курсам для розвитку професійних навичок, а бакалаври більш зосереджені на загальній підготовці. Дисципліни, повʼязані з вивченням англійської мови, залишаються популярними серед здобувачів обох рівнів вищої освіти. Результати дослідження також вказують на важливість розвитку не лише професійних, а й особистісних якостей студентів, що сприяє ефективному функціонуванню суспільства, що доводить зацікавленість здобувачів у дисциплінах, які формують соціальну відповідальність та етичні норми. Вибіркові дисципліни допомагають здобувачам адаптувати своє навчання до ринку праці та особистих карʼєрних амбіцій. One of the priority tasks of a modern educational institution is to give students the right to choose certain disciplines in order to shape their individual educational trajectory. This prepares students for future professional activities, promotes their adaptation, innovation and effective cooperation in a global educational environment. Elective disciplines help to implement a competence approach, to deepen knowledge in interesting fields, to form interdisciplinary connections and to develop the skills of academic autonomy. The article analyzes the choice of students of the first (bachelor's) and second (master's) levels of education of Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Pans of elective disciplines from the cycle of general training in 2022 and 2023. The purpose of the study is to identify trends in the choice of subjects that reflect changes in the educational priorities of applicants, as well as their academic and professional interests and needs in the conditions of modern socio-economic challenges. Having analyzed the results of the selection as conditions for creating an individual educational trajectory, the authors draw attention to the growing interest of applicants in disciplines related to psychology, media and communications, and national identity. The work proves that master's students prefer courses for the development of professional skills, while bachelor's students are more focused on general training. Disciplines related to the study of the English language remain popular among students at both levels of higher education. The results of the study also indicate the importance of developing not only professional, but also personal qualities of students, which contributes to the effective functioning of society, which proves the interest of students in disciplines that form social responsibility and ethical norms. Elective disciplines help students adapt their studies to the labor market and personal career ambitions.
- ДокументПровідні методологічні підходи у розвитку профільної природничо-наукової освіти майбутніх фахівців промислової фармації(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Омельченко, П. С.; Мірошниченко, О. М.; Бурлака, І. С.Українське суспільство висуває нові вимоги до сучасної освіти, оскільки потребує фахівців, які будуть здатні самостійно розв’язувати різного роду проблеми, приймати відповідальні рішення у ситуаціях вибору, співпрацювати з іншими тощо. Ця потреба обумовлює зміщення акцентів у сучасній системі освіти з накопичення знань до опанування способами діяльності. Сучасний фахівець має володіти не лише системою знань, а й сукупністю прийомів, умінь, спрямованих на навчання впродовж життя. У статті актуалізовано проблему формування у студентів природничо-наукових знань і досліджено вплив таких провідних методологічних підходів як системний, інтегрований, синергетичний, компетентнісний у системі закладів вищої освіти України, зокрема при підготовці майбутніх фахівців промислової фармації. Наразі освіта має стати засобом самореалізації, саморозвитку та самоствердження фахівця; гарантом його соціального захисту та адаптації; механізмом забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці. Встановлено, що застосування системного, інтегрованого, синергетичного, компетентнісного методологічних підходів та їх раціональне і доцільне поєднання при підготовці майбутніх фахівців промислової фармації буде спрямоване на перехід до нових галузевих стандартів та створить передумови для більшого зближення результатів освіти до потреб суспільства та вимог ринку праці. Ukrainian society puts forward new requirements for modern education, as it needs specialists who will be able to independently solve various problems, make responsible decisions in situations of choice, cooperate with others, etc. This need determines the shift of emphasis in the modern education system from the accumulation of knowledge to the mastery of methods of activity. A modern specialist must possess not only a system of knowledge, but also a set of techniques and skills aimed at lifelong learning. The article updates the problem of students' formation of natural-scientific knowledge and examines the impact of such leading methodological approaches as systemic, integrative, synergistic, and competence-based in the system of higher education institutions of Ukraine, in particular, in the training of future specialists in industrial pharmacy. Currently, education should become a means of self-realization, self-development and self-affirmation of a specialist; guarantor of his social protection and adaptation; a mechanism for ensuring competitiveness in the labor market. It has been established that the application of systematic, integrative, synergistic, competence-based methodological approaches and their rational and expedient combination in the training of future specialists in industrial pharmacy will be aimed at the transition to new industry standards and will create prerequisites for closer convergence of education results with the needs of society and the requirements of the labor market.