Монографії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Монографії за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 105
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВолейбол Харькова: 1925–2000 гг. : факты и комментарии(Харьковская государственная академия дизайна и искусств, 2004) Ермаков, С. С.Приведены основные этапы становления и развития волейбола в Харькове. Представлены материалы о мужских и женских командах, развитии пляжного волейбола, ветеранском движении. Кратко рассмотрены пути развития волейбола в других регионах Украины. Для любителей волейбола, студентов, преподавателей, учителей физической культуры, тренеров, спортсменов, учащихся школ и ДЮСШ. Наведено основні етапи становлення та розвитку волейболу у Харкові. Представлені матеріали про чоловічі та жіночі команди, розвиток пляжного волейболу, ветеранський рух. Стисло розглянуто шляхи розвитку волейболу в інших регіонах України. Для любителів волейболу, студентів, викладачів, вчителів фізичної культури, тренерів, спортсменів, учнів шкіл та ДЮСШ. The main stages of the formation and development of volleyball in Kharkov are given. There are presented materials about men's and women's teams, the development of beach volleyball, the veteran movement. The ways of volleyball development in other regions of Ukraine are briefly considered. For volleyball fans, students, teachers, physical education teachers, coaches, athletes, schoolchildren and children and youth sports schools.
- Документ80 років волейболу України(Федерація волейболу України, 2005) Єрмаков, С. С.; Носко, М. О.; Туровський, В. В.; Лейбельман, А. С.; Гатченко, В. Ю.; Погосов, О. П.Наведено основні етапи становлення й розвитку волейболу в Україні з 1925 по 2005 роки. Представлено заходи, які проводились державними органами управління спортом і волейболом, окремими відомствами і волейбольними клубами. Розглянуто підсумки змагань різного рівня, від міжнародних до найбільш значних міських і обласних та наводяться прізвища чемпіонів, призерів. Окремо виділено склади команд і окремих гравців, які досягли значних успіхів у волейбольній кар’єрі. Подано відомості про відомчі змагання, що були неофіційними першостями СРСР та України. Представлены основные этапы становления и развития волейбола в Украине с 1925 по 2005 годы. Представлены мероприятия, проводимые государственными органами управления спортом и волейболом, отдельными ведомствами и волейбольными клубами. Рассмотрены итоги соревнований разного уровня, от международных до наиболее значительных городских и областных и приводятся фамилии чемпионов, призеров. Отдельно выделены составы команд и отдельных игроков, добившихся значительных успехов в волейбольной карьере. Представлены сведения о ведомственных соревнованиях, которые были неофициальными первенствами СССР и Украины. The main stages of formation and development of volleyball in Ukraine from 1925 to 2005 are given. The events carried out by the state bodies of sports and volleyball management, separate departments and volleyball clubs are presented. The results of competitions of different levels, from international to the most significant city and regional are considered and the names of champions, prize-winners are given. The teams and individual players who have achieved significant success in their volleyball career are singled out. Information about departmental competitions, which were unofficial championships of the USSR and Ukraine, is given.
- ДокументКонцепція кримінально-правової охорони права людини на життя в Україні(Харків юридичний, 2009) Трубников, В. М.; Павленко, Т. А.В монографі досліджено концепцію кримінально-правової охорони права людини на життя як елемент національної Програми забезпечення та охорони прав і свобод людини і громадянина. В монографии исследована концепцию уголовно-правовой охраны права человека на жизнь как элемент национальной Программы обеспечения и охраны прав и свобод человека и гражданина. The monograph explores the concept of criminal law protection of the human right to life. as an element of the national Program for the provision and protection of rights and freedoms of man and citizen.
- ДокументСміховий контекст студентської повсякденності(Інститут історії України НАН України, 2010) Рябченко, О. Л.В статті досліджено сміховий контекст студентської повсякденності в сатиричних творах 1920-х рр. Сатирико-гумористичні тексти 1920-х рр. є своєрідним джерелом, в якому задокументовані не лише сторінки життя і навчання українських студентів, а й їхнє ставлення до нових реалій, влади, освітніх експериментів. Крізь призму сміху і гумору можна побачити дійсність багатобарвну, більше наближену до природної. Дефіцит свободи роздумів на політичні теми також компенсувався за допомогою своєрідного студентського "фольклору". І не потрібно було чекати особливого дозволу для оцінки подій, що відбувалися навколо. Такий спосіб висловлення своїх поглядів в епоху "вгасання радості і сміху" отримав досить важливе місце, оскільки великою була потреба в самоосмисленні і самопізнанні. The article examines the humorous context of student everyday life in satirical works of the 1920s. Satirical and humorous texts of the 1920s are a kind of source, in which documented not only the pages of Ukrainian life and education students, but also their attitude to new realities, authorities, educational experiments You can see reality through the prism of laughter and humor multicolored, closer to natural. The deficit of freedom of thought on political topics was also compensated for with the help of a kind of student "folklore". And it was not necessary to wait for special permission to assess the events that were happening around. This is a way of expressing one's views in the era of "fading joy and laughter" received a rather important place, since there was a great need for self-understanding and self-knowledge.
- ДокументКонструювання пролетарської ідентичності(Інститут історії України НАН України, 2010) Рябченко, О. Л.Єдино можливим студентом у радянській державі могла бути лише молода людина, яка походила із робітничо-селянського середовища чи із верств населення, які мали маргінальний статус при попередньому режимі і намагалися ототожнювати себе з "пролетаріатом". Цю категорію радянського дискурсу потрібно було пристосувати до своєї біографії, оскільки вона означала не реально існуючу статусну групу, що мала об’єктивні соціальні характеристики, а можливість представити себе в тій чи іншій якості. Вихідці із "соціально-ворожого" середовища, незважаючи на дискредитаційну політику у відношенні до них, вимушені були різними шляхами долати перешкоди на своєму шляху, у тому числі і для отримання вищої освіти. Розповсюдженим явищем стало приховування свого соціального походження шляхом отримання фальшивих документів. Тому у ВНЗ постійно залишалася значна частина цієї категорії молоді. Гарантіями успіху могли стати характерна зовнішність і стиль поведінки — мова, особливо майстерність оволодіння офіційним дискурсом, участь у громадському житті, різноманітних кампаніях тощо. Знакова сутність при цьому не завжди відповідала внутрішньому змісту, але вона повинна була постійно демонструвати оточенню саме революційну сутність нового студентства. Від майстерності маневрування часто залежали не лише успішність інтеграції в радянське суспільство, а й саме життя людини. She was the only possible student in the Soviet state to be only a young person who came from a worker-peasant background environment or from the population strata that had a marginal status at the previous regime and tried to identify themselves with the "proletariat". This category of Soviet discourse had to be adapted to his biography, since it did not mean a real status one a group that had objective social characteristics, and the opportunity to present oneself in one capacity or another. People from the "socially hostile" environment, despite the discrediting policy in relation to them, were forced to overcome obstacles on their way in different ways way, including for obtaining higher education. Widespread hiding one's social origin became a phenomenon obtaining false documents. That is why she always stayed at the university a large part of this category is young. They could become guarantees of success characteristic appearance and style of behavior — language, especially mastery of official discourse, participation in public life, various campaigns, etc. At the same time, the iconic essence is not always corresponded to the internal content, but it had to be constant to demonstrate to the environment the revolutionary essence of the new studentship. Not only success often depended on the skill of maneuvering integration into Soviet society, but also human life itself.
- ДокументЛінгво-естетична інтерпретація буття в українській поетичній мовотворчості (від фольклору до постмодерну)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2010-04-02) Маленко, О. О.У монографії презентовано лінгвопоетичний аналіз текстів української поезії відповідно до їх естетичних засад. Основну увагу приділено дослідженню текстових зразків провідних для української поетичної мовотворчості художньо-естетичних програм: фольклору, романтизму, реалізму, модернізму, постмодернізму. Естетика художнього дискурсу визначена основним екстралінгвальним чинником, що зумовлює специфіку мовного кодування в поетичному контексті важливих для світоглядно-культурних орієнтацій доби буттєвих пріоритетів. Теоретичні аспекти роботи ґрунтуються на загальнонаукових концепціях лінгвістичної поетики, літературознавчих концепціях естетичної еволюції національного мистецтва слова, психологічних засадах художньої мовотворчості. Для лінгвістів, літературознавців, студентів-філологів. В монографии представлен лингвопоетический анализ текстов украинской поэзии в соответствии с их эстетическими принципами. Основное внимание уделено исследованию текстовых образцов ведущих для украинской поэтической языкотворчести художественно-эстетических программ: фольклора, романтизма, реализма, модернизма, постмодернизма. Эстетика художественного дискурса определена основным экстралингвистическим фактором, обуславливающим специфику языкового кодирования в поэтическом контексте важных для мировоззренчески-культурных ориентаций суток бытийных приоритетов. Теоретические аспекты работы основываются на общенаучных концепциях лингвистической поэтики, литературоведческих концепциях эстетической эволюции национального искусства слова, психологических основах художественной языкотворчести. Для лингвистов, литературоведов, студентов-филологов. The monograph presents a linguistic and poetic analysis of the texts of Ukrainian poetry in accordance with their aesthetic principles. The main attention is paid to the study of textual samples of the leading artistic and aesthetic programs for Ukrainian poetic language creation: folklore, romanticism, realism, modernism, postmodernism. The aesthetics of artistic discourse is determined by the main extralinguistic factor that determines the specifics of language coding in a poetic context, important for worldview and cultural orientations of the day of everyday priorities. The theoretical aspects of the work are based on the general scientific concepts of linguistic poetics, literary concepts of the aesthetic evolution of the national art of the word, and the psychological foundations of artistic language. For linguists, literary scholars, students of philology.
- ДокументОСОБИСТІСТЬ УЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СИСТЕМІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2012) Прокопенко, І. Ф.У статті висвітлюється ідеї видатного українського педагога В. О. Сухомлинського з проблем формування духовної культури особистості та вдосконалення професійної підготовки як визначальних чинників ефективності професійної діяльності вчителя. Творче використання теоретичних знахідок і педагогічно цінного досвіду В. О. Сухомлинського з питань формування гуманістичної спрямованості особистості вчителя у практиці педагогічних навчальних закладів сприятиме вдосконаленню професійної підготовки сучасного вчителя, здатного виховувати молоде покоління на основі загальнолюдських цінностей гуманізму, добра й краси. В статье освещаются идеи выдающегося украинского педагога В. А. Сухомлинского по формированию духовной культуры личности и совершенствованию профессиональной подготовки как определяющих факторов эффективности профессиональной деятельности учителя. Творческое использование теоретических находок и ценного педагогическикого опыта В. А. Сухомлинского по вопросам формирования гуманистической направленности личности учителя в практике педагогических учебных заведений способствует совершенствованию профессиональной подготовки современного учителя, способного воспитывать молодое поколение на основе общечеловеческих ценностей гуманизма, добра и красоты.
- ДокументСтуденти радянської України 1920–1930-х років: практики повсякденності та конфлікти ідентифікації(Харківська національна академія міського господарства, 2012) Рябченко, О. Л.У монографії досліджуються студенти вищих навчальних закладів України 1920–1930-х рр., як особлива суспільна група з притаманними їм ціннісними установками, ідеологічними і комунікативними практиками. Простежуються характерні для молоді того часу стратегії здобуття вищої освіти, аналізуються норми, стиль, якість та контрасти їхнього повсякденного життя. Для науковців, викладачів, студентів, всіх, хто цікавиться вітчизняною історією та культурою. The monograph examines students of higher educational institutions of Ukraine 1920s–1930s, as a special social group with its own values, ideological and commвищих навчальних закладів Україниunicative practices. Strategies for obtaining higher education characteristic of the youth of that time are traced. They are analyzed norms, style, quality and contrasts of their everyday life. For scientists, teachers, students, everyone who is interested in national history and culture.
- ДокументСтудентство 1930-х років: практики повсякденності(Інститут історії України НАН України, 2012) Рябченко, О. Л.В розділі монографії досліджено повсякденне життя студентства 1930-х років. Студентське життя було надзвичайно контрасним, воно також мало свій «фасад» і «чорний хід». На поверхні — величезні портрети Сталіна, театралізовані і спортивні шоу під звуки маршів — наочне втілення «щасливого» і «забезпеченого» життя надзвичайно вдячної молоді. Конкретні страждання розгублених, вічно голодних, психологічно подавлених людей, колізії між окремими особистостями та оточенням, в розрахунок не бралися. The section of the monograph examines the everyday life of students in the 1930s. Student life was extremely contrasting, it also had its "facade" and "backdoor". On the surface — huge portraits of Stalin, theatrical and sports shows to the sounds of marches - a visual embodiment of the "happy" and "provided" life of extremely grateful youth. The specific suffering of confused, eternally hungry, psychologically depressed people, collisions between individuals and the environment, were not taken into account.
- ДокументПерсоналізований підхід(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во Віровець А. П. «Апостроф», 2012-01-23) Рогова, Т. В.; Прокопенко, А. І.У статті розглянуто персоналізований підхід в педагогіці, основу якого становить сукупність вихідних теоретичних положень про особистість та практичні методичні засоби, що сприяють її розумінню як цілісності, вивчення, створення умов для її саморозвитку, самоактуалізації. Персоналізований підхід створює умови для повноцінного розвитку всіх суб'єктів освітнього процесу, визнає головною діючою одиницею освітнього процесу діалогічну цілісність: особистість учня - особистість учителя. В статье рассмотрен персонализированный подход в педагогике, основу которого составляет совокупность исходных теоретических положений о личности и практические методические средства, способствующие ее пониманию как целостности, изучению, созданию условий для ее саморазвития, самоактуализации. Персонализированный подход создает условия для полноценного развития всех субъектов образовательного процесса, признает главной действующей единицей образовательного процесса диалогическую целостность: личность ученика - личность учителя. The article considers a personalized approach to pedagogy, which is based on a set of initial theoretical principles on the individual and practical methodological tools that contribute to its understanding as integrity, study, creation of conditions for its self-development, self-actualization. A personalized approach creates the conditions for the full development of all subjects of the educational process, a sign of the main acting function of the educational process is dialogic integrity: the personality of the student - the personality of the teacher.
- ДокументТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НА ПІДГОТОВЧИХ ФАКУЛЬТЕТАХ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013) Шмоніна, Т. А.; Бойчук, Ю. Д.Монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення якості природничо-наукової підготовки іноземних студентів на підготовчих факультетах. Розкрито зміст і особливості підготовки іноземних студентів на підготовчих факультетах. Визначено структурні компоненти природничо- наукової підготовки іноземних студентів на підготовчих факультетах. Науково обґрунтовано педагогічні умови, спрямовані на підвищення ефективності природничо-наукової підготовки іноземних студентів підготовчих факультетів. Монографія розрахована для викладачів, що працюють на підготовчих факультетах для іноземних студентів, викладачів природничих дисциплін, аспірантів і широкого кола читачів, що цікавляться сучасними питаннями освіти і виховання.This monograph reviews the ways of improving the quality of natural science training of foreign students at the preparatory departments of high education institutions in Ukraine. It describes the specifics of foreign students training and defines the components of training courses. The pedagogical conditions directed on increasing the efficiency of natural science training of foreign students at the preparatory departments are scientifically grounded. The monograph is written to aid teachers of foreign students, especially those teaching natural sciences at preparatory faculties. It will also be useful for postgraduate students and a wider circle of readers interested in modern teaching methods.
- ДокументСтудентство в полі зору держави-комуни(Інститут історії України НАН України, 2013) Рябченко, О. Л.В розділі колективної монографіі досліджено студентство 1918–1920-х рр. в Україні. Розглянуті питання Формування контингенту студентів, участі студентства в ідеологічних кампаніях і соціально-економічних перетвореннях, Форми протесту студентів. Наведені факти дають можливість говорити про наявність серед молоді значної частини незгодних з політикою партії на різнихділянках господарського життя і в ідеологічній сфері. In the section of the collective monograph, the studentship of 1918–1920s in Ukraine is studied. The issues discussed were the formation of the student contingent, student participation in ideological campaigns and socio-economic transformations, forms of student protest. The given facts make it possible to talk about the presence among the youth of a significant part of those who disagree with the party's policy in various areas of economic life and in the ideological sphere.
- ДокументУправління в сучасній системі освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2013-07-09) Прокопенко, А. І.; Рогова, Т. В.У монографії розглянуто питання управління сучасними закладами освіти. Обґрунтовано сутність, принципи, систему перспективного управління у вищому навчальному закладі. Розроблено структуру перспективного управління, визначено педагогічні умови його ефективності у вищому навчальному закладі. Призначена для науково-педагогічних працівників, керівних кадрів системи освіти. В монографии рассмотрены вопросы управления современными учебными заведениями. Обосновано сущность, принципы, систему перспективного управления в высшем учебном заведении. Разработана структура перспективного управления, определены педагогические условия его эффективности в высшем учебном заведении. Предназначена для научно-педагогических работников, руководящих кадров системы образования.The monograph deals with the management of modern educational institutions. The essence, principles, system of perspective management in a higher educational institution are grounded. The structure of perspective management has been developed, the pedagogical conditions for its effectiveness in a higher educational institution have been determined. Designed for scientific and pedagogical workers, leading cadres of the education system.
- ДокументГендерна лінгвістика в Україні: історія, теоретичні засади, дискурсивна практика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Космеда, Т. А.; Карпенко, Н. А.; Осіпова, Т. Ф.; Саліонович, Л. М.; Халіман, О. В.У цій колективній монографії вперше узагальнено напрацювання, здійснені українськими мовознавцями в царині гендерної лінгвістики, починаючи від І. Франка. Виокремлено й схарактеризовано архетипні гендерні стереотипи, норми й ролі, що характерні для української національної традиції, ментальності, українського національного характеру й зафіксовані у звичаях, обрядах і фольклорних текстах, насамперед паремійних. Акцентовано увагу на мовній фіксації змін, що репрезентують трансформацію патріархальних гендерних норм, ролей і стереотипів, найпослідовніше представлених у сучасній українській публіцистиці, що виражається насамперед на словотвірному, лексико-семантичному, морфологічному (категорія роду) і синтаксичному рівнях, а також фразеологічному проміжному рівні мовної системи. Йдеться про специфіку гендерних комунікативних стратегій і тактик, а також особливостей відтворення універсальних гендерних категорій і гендерних категорій специфічно національних у дискурсивній практиці українців і українок. Досліджено вербалізацію гендеру в різних типах дискурсів І. Франка (науковий і публіцистичний тексти, живе повсякденне мовлення, листування, художні тексти різних жанрів) та П. Загребельного (живе мовлення, інтерв’ю, художні тексти) як елітарних українських мовних особистостей. Аспектуально окреслено перспективу української лінгвогендерології, вказано на деякі типові помилки гендерних досліджень і їхні ключові теоретичні засади. Монографія може викликати зацікавлення в науковців, викладачів вишів, аспірантів і студентів, а також у всіх тих, хто цікавиться проблемами специфіки відтворення гендеру в мові та мовленні. The corporate monograph has fi rst presented a generalized lifelong work of Ukrainian linguists in the domain of gender linguistics, beginning with Ivan Franko. There are outlined and defi ned archetypical gender stereotypes, norms and roles characteristic for Ukrainian national tradition, mentality, Ukrainian national character and rooted in customs, traditions, rites, folklore texts, paremiic in particular. The attention is paid to the language fi xing of changes that represent the transformation of patriarchal gender roles, norms and stereotypes which is most consistently observed in modern Ukrainian media on wordbuilding, lexicalsemantic and morphological (the category of gender) levels as well as on the intermediary phraseological level of the language system. The monograph traces the specifi city of gender communicative strategies and tactics, and peculiarities of rendering universal gender categories and specifi cally national categories in the discursive practice of the Ukrainians. The authors have studied gender verbalization in various types of Ivan Franko’s discourses (scientifi c and publicist texts, live everyday speech, correspondence, literary texts of different genres) and of Pavlo Zagrebelnij’s ones (live everyday speech, interviews, literary texts) as elite Ukrainian language personalities. The perspective of Ukrainian gender studies is aspectually outlined, typical mistakes in gender studies are pointed at, and key theoretical basis is suggested. The monograph may be interesting for scientists, lecturers of higher educational establishments, postgraduate students and all those keen on the problem of refl ecting gender in the language.
- ДокументПрактики родинного виховання у суспільстві ризику : філософсько-освітній аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП Андреєв К. В., 2014-05-30) Дорожко, І. І.; Прокопенко, І. Ф.Розглядається родинне виховання у контекстах життєвого світу, зростання ролі освіти та її суспільних і культурних інституцій. Обґрунтовується суспільна значущість філософії освіти, розглядаються її актуальні проблеми у сучасних соціокультурних контекстах. Рассматривается семейное воспитание в контекстах жизненного мира, возрастание роли образования и его общественных и культурных учреждений. Обосновывается общественная значимость философии образования, рассматриваются ее актуальные проблемы в современных социокультурных контекстах. We consider family education in contexts of the life world, the increasing role of education and its social and cultural institutions. The social significance of the philosophy of education is substantiated, its current problems in modern sociocultural contexts are considered.
- ДокументНаукові школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(ХНПУ імені Г. С. Сквороди, вид «Мітра», м. Харків, 2014-06-02) Андрущенко, О. А.; Білоусова, Л. І.; Білоцерківський, В. Я.; Волков, О. Г.; Гнізділова, О. А.; Євдокимов, В. І.; Жукова, Н. Г.; Золотухіна, С. Т.; Зоря, В. Д.; Кузнецова, О. А.; Култаєва, М. Д.; Маленко, О. О.; Маслов, М. П.; Микитюк, О. М.; Олексенко, О. А.; Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. Ф.; Процевський, О. І.; Слюсарська, Т. В.; Танько, Т. П.; Тимченко, І. В.; Ткаченко, Л. П.; Троцко, А. В.; Харченко, Л. П.; Хомуленко, Т. Б.; Худолій, О. М.У книзі викладені передумови формування наукових шкіл Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, процес їх становлення та сучасний стан розвитку. Подається докладна інформація про наукових лідерів, їх досвід, напрями, які вони очолили, висвітлені здобутки їх послідовників, окреслений внесок кожної із цих шкіл у розбудову освіти й науки в Україні. В книге изложены предпосылки формирования научных школ Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды, процесс их становления и современное состояние. Приводится подробная информация о научных лидерах, их опыт, направления, которые они возглавили, освещены достижения их последователей, очерчен вклад каждой из этих школ в развитие образования и науки в Украине. The book covers preconditions for the formation of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University schools of scientifi c thought, the process of their development and their current state. It provides detailed information about scientifi c leaders, their experience, researches they supervise and their followers’achievements as well as each school’s contribution to the development of education and science of Ukraine.
- ДокументІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015) Бойчук, Ю. Д.; Бородіна, О. С.; Микитюк, О. М.Монографія присвячена дослідженню проблеми формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як невід’ємного складника його готовності до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. У монографії обґрунтовано зміст інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як результату підготовки до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Визначено структурні компоненти інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-операційний, рефлексивнооцінний) та її функції (конструктивно-комунікативна, навчально-виховна, аналітикокорегувальна). Уточнено критерії, показники і рівні підготовки майбутнього вчителя основ здоров’я до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічну модель формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я в умовах професійно-педагогічної підготовки. The monograph is dedicated to research of problem of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as a basis of his professional activity in the conditions of inclusive education. It givesprove of the content of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as the result of preparation to professional activity in the conditions of inclusive education. It defines the structural components of inclusive competence of a future teacher of the bases of health (motivationally-valued, cognitively-operational, reflectionally-evaluative). It also defines its functions (structurally-communicative, educational andanalytically-corrected). The work specifies the criteria, rates and the levels of training of a future teacher of the bases of health in professional activity in the conditions of inclusive education. It also develops and theoretically grounds the organizationally-pedagogical model of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health in the conditions of professional pedagogical training. Монография посвещена исследованиям проблемы формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как неотъемлемой составляющей его готовности к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. В монографии обосновано содержание инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как результата подготовки к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Определены структурные компоненты инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья (мотивационно-ценностный, когнитивнооперационный, рефлексивно-оценочный) и ее функции (конструктивнокоммуникативная, учебно-воспитательная, аналитико-коррекционная). Уточнены критерии, показатели и уровни подготовки будущего учителя основ здоровья к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Разработана, теоретически обоснована организационно-педагогическая модель формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья в условиях профессионально-педагогической подготовки.
- ДокументРОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО СТАТУСУ ВЧИТЕЛЯ: ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ(Видавництво «Планета-Принт», 2015) Васильєва, С. О.У монографії на основі вивчення широкої джерельної бази здійснено ретроспективний аналіз розвитку професійного статусу вчителів. Розглянуто взаємозв’язки між поняттями «статус», «соціальний статус», «професійний статус». Обґрунтовано етапи та визначено провідні тенденції які впливали на розвиток професійного статусу вчителів на кожному із визначених етапів. Розроблено науково-практичні рекомендацій по удосконаленню державної освітньої політики з підвищення професійного статусу вчителів. Видання розраховане на науковців, викладачів, аспірантів, студентів, вчителів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку професійного статусу вчителів. В монографии на основе изучение широкой базы источников осуществлен ретроспективный анализ развития профессионального статуса учителей. Рассмотрены взаимосвязи между понятием «статус», «социальный статус», «профессиональный статус». Обоснованы этапы и определены ведущие тенденции, которые влияли на развитие профессионального статуса учителей на каждом из определенных этапов. Разработаны научно-практические рекомендации совершенствования государственной образовательной политики по повышение профессионального статуса учителей. Издание рассчитано на научных работников, преподавателей, аспирантов, студентов, учителей - всех, кого интересуют вопросы становления и развития профессионального статуса учителей.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В КАНАДІ : РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), 2015) Штефан, Л. А.; Борзенко, О. П.У монографії на основі широкої джерельної бази проаналізовано особливості організації дистанційного навчання студентської молоді Канади на сучасному етапі; охарактеризовано витоки ідеї дистанційного навчання студентів; науково обґрунтовано етапи становлення та розвитку питань організації дистанційного навчання студентів у Канаді в другій половині ХХ століття; окреслено перспективи творчого використання педагогічно цінних ідей вищої школи Канади в сучасних ВНЗ України. В монографии на основе широкой источниковой базы проанализированы особенности организации дистанционного обучения студенческой молодёжи Канады на современном этапе; охарактеризованы истоки идеи дистанционного обучения студентов; научно обоснованы этапы становления и развития по организации дистанционного обучения студентов в Канаде во второй половине ХХ века; намечены перспективы творческого использования педагогически ценных идей высшей школы Канады в современных вузов Украины. The book is based on wide sources peculiarities distance education student youth in Canada at the present stage; аuthor determined the origins of the idea of distance learning students; scientifically grounded steps for formation and development of distance education students in Canada in the second half of the twentieth century; рrospects creative use of educationally valuable ideas Higher School of Canada in modern universities in Ukraine.
- ДокументРадянська влада і колективи вищої школи(Інститут історії України НАН України, 2015) Рябченко, О. Л.Розділ монографіі присвячений взаємодії радянської влади і колективу вищої школи років непу в Україні. Прикриваючись словесною риторикою і гаслами, влада переклала ефективне вирішення проблем організації навчального процесу на колективи вишів, яким вдалося ціною неймовірних зусиль підняти освітній рівень значної кількості пролетарської молоді. Професори разом із знаннями передавала студентам і свої світоглядні установки, норми моралі. Для обмеження такого впливу використовувалися революційні форми і методи викладання, що давали можливість зменшити роль професора до рівня простого консультанта. З утвердженням радянської влади розпочався процес революційної дискредитації старого лінгвістичного капіталу через проникнення в мову численних інновацій. Студентам довелося опановувати відповідну лексику, яка стала індикатором лояльності до влади. В українській дійсності новомова стала не просто засобом придушення духовності, індивідуальності, свободи думки, а й заважала формуванню національнокультурної ідентичності. The section of the monograph is devoted to the interaction between the Soviet authorities and the staff of the higher school of the NEP years in Ukraine. Covering themselves with verbal rhetoric and slogans, the authorities shifted the effective solution of the problems of organizing the educational process to the collectives of higher education institutions, which managed to raise the educational level of a significant number of proletarian youth at the cost of incredible efforts. Along with knowledge, professors also imparted their worldviews and moral standards to students. To limit such influence, revolutionary forms and methods of teaching were used, which made it possible to reduce the role of the professor to the level of a simple consultant. With the establishment of Soviet power, the process of revolutionary discrediting of the old linguistic capital began due to the penetration of numerous innovations into the language. Students had to master the appropriate vocabulary, which became an indicator of loyalty to the authorities. In the Ukrainian reality, the new language became not only a means of suppressing spirituality, individuality, freedom of thought, but also hindered the formation of national cultural identity.