Монографії

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 160
  • Документ
    ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ: ТЕОРІЯ, МЕТОДОЛОГІЯ, ТЕХНОЛОГІЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Башкір, О. І.; Друганова, О. М.; Зеленська, Л. Д.
    У монографії здійснено аналіз історико-педагогічного дослідження, виявлено його характерні ознаки з поміж інших педагогічних досліджень, визначено його зміст та методологію проведення в умовах реального часу; схарактеризовано історико-педагогічні дослідження, присвячені питанням регіоналістики та персоналістики. Монографія рекомендована викладачам педагогічних вишів та здобувачам педагогічної освіти, науковцям, які займаються питанням історії педагогіки, ученим під час безпосередньої оргацізації та здійснення історико-педагогічного дослідження. The monograph analyzes historical and pedagogical research, reveals its characteristic features among other pedagogical research, determines its content and methodology of conducting in real time; characterizes historical and pedagogical research devoted to issues of regionalism and personalism. The monograph is recommended for teachers of pedagogical universities and applicants for pedagogical education, scientists who deal with the history of pedagogy, scientists during the direct organization and implementation of historical and pedagogical research.
  • Документ
    ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Бойчук, Ю. Д.; Астахова, М. С.
    Монографія присвячена дослідженню проблеми вдосконалення професійної компетентності з безпеки життєдіяльності вчителя як невід’ємного складника його загальної професійної компетентності у системі післядипломної педагогічної освіти. У монографії проаналізовано сучасний стан професійної діяльності вчителів із безпеки життєдіяльності. Розкрито нормативно-правові та організаційно-педагогічні засади безпеки життєдіяльності в умовах закладу загальної середньої освіти, представлено систему профілактики дитячого травматизму. Обґрунтовано зміст, структуру та функції професійної компетентності з безпеки життєдіяльності вчителів. Визначено цілі, зміст, методи, форми та засоби вдосконалення компетентності з безпеки життєдіяльності вчителів в системі післядипломної педагогічної освіти. Представлено модель та технологію розвитку компетентності вчителів із безпеки життєдіяльності в системі післядипломної педагогічної освіти. Монографія розрахована на викладачів закладів системи післядипломної педагогічної освіти, викладачів та студентів закладів вищої освіти, аспірантів, керівників закладів освіти та вчителів-практиків. The monograph is devoted to the study of the problem of improving the professional competence of teachers in life safety as an integral part of their general professional competence in the system of postgraduate pedagogical education. The monograph analyses the current state of teachers' professional activity in life safety. The regulatory, legal, organisational and pedagogical foundations of life safety in general secondary education institutions are revealed, and the system of childhood injury prevention is presented. The content, structure and functions of professional competence in life safety of teachers are substantiated. The goals, content, methods, forms and means of improving the competence of teachers' life safety in the system of postgraduate pedagogical education are determined. The model and technology of developing teachers' competence in life safety in the system of postgraduate pedagogical education are presented. The monograph is intended for teachers of institutions of postgraduate pedagogical education, teachers and students of higher education institutions, postgraduate students, heads of educational institutions and practicing teachers.
  • Документ
    ІЗОТОПІЧНІ ТЕМА-РЕМАТИЧНІ ЗВ’ЯЗКИ В НАДФРАЗОВИХ ЄДНОСТЯХ ФРАНЦУЗЬКОЇ ХУДОЖНЬОЇ ПРОЗИ ХХ ‒ ХХІ століть
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Видавництво Іванченка І. С., 2024) Лепетюха, А. В.
    У монографії представлено інтегральний системно-функціональний аналіз монологічних та діа(полі)логічних надфразових єдностей французької художньої прози ХХ – ХХІ століть як комплексу складних мовно-мовленнєвих знаків, що формуються у віртуальній системі (мові) за допомогою когнітивних поліоперацій (психомеханізмів) та актуалізуються згідно з певною комунікативною інтенцією адресанта. Виокремлено та проаналізовано чотири типи тема-рематичної ізотопії (еволютивну, з постійної темою, з похідними темами та комплексну), подано типології та визначено ко(н)текстуальні функції маркерів тематичних і рематичних референтів у надфразових єдностях на рівні зовнішнього актуального членування, установлено взаємозв’язки між аргументацією, референцією та поліфонією в авто- та / або синсемантичних опорних і приєднаних висловленнях монологічних та діа(полі)логічних надфразових єдностей. The thesis contains the integral systemic-functional analysis of monological and dia(poly)logical supraphrasal unities of French fiction of the XXth – the XXIst centuries as a complex of linguo-discursive signs that are formed in a virtual system (language) via cognitive polyoperations (psychomechanisms) and are actualized according to the addressee’s communicative intention. Four types of theme and rheme isotopy (evolutive, with a constant theme, with derived themes and a complex one) are outlined and analyzed, the typologies of markers of thematic and rhematic referents are presented and their co(n)textual functions are determined in supraphrasal unities at the level of external actual parceling. Relations between argumentation, reference and polyphony in auto- and / or synsemantic abutting and adjoined utterances of monological and dia(poly)logical supraphrasal unities are established.
  • Документ
    Musical Thesaurus: Understanding Musical Culture in Contemporary Human
    (GlobeEdit, 2025) Kalashnyk, M.
    The monograph defines the concept of a musical thesaurus as a separate form of organization of musical knowledge. Its various forms are defined and considered separately - ideal and material, oral and written. The structure of a musical thesaurus is studied, where the acoustic sound environment, intonation artistic creativity and music as an object of knowledge are considered separately. The principles of structuring a musical thesaurus-dictionary are developed, its different levels (background, basic and superstructural) are highlighted, and a system of thematic blocks is also developed, which fully cover knowledge about music. У монографії визначено поняття музичного тезауруса як окремої форми організації музичних знань. Окремо визначаються і розглядаються різні її форми - ідеальні і матеріальні, усні і письмові. Вивчається структура музичного тезауруса, де окремо розглядаються акустичне звукове середовище, інтонаційна художня творчість і музика як об'єкт пізнання. Розроблено принципи структурування музичного тезауруса-словника, виділено його різні рівні (фоновий, базовий і надструктурний), а також розроблено систему тематичних блоків, які повністю охоплюють знання про музику.
  • Документ
    ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ В ПОЛЬЩІ ТА В УКРАЇНІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Пономарьова, Н. О.; Петришин, А. Б.
    У монографії представлено порівняльну характеристику побудови та розвитку сучасної системи підготовки учителів в Польщі та Україні та встановлено перспективи його впровадження до вдосконалення підготовки майбутніх учителів інформатики. Уточнено особливості організації та змісту підготовки майбутнього учителя інформатики в закладах вищої педагогічної освіти Польщі та України. Подальшого розвитку набули теоретичні і методичні підготовки майбутніх учителів інформатики. Посібник призначена для здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівня вищої педагогічної освіти, науково-педагогічних працівників закладів вищої педагогічної освіти. The monograph presents a comparative description of the construction and development of the modern system of teacher training in Poland and Ukraine and establishes the prospects of its implementation to improve the training of future computer science teachers. The specifics of the organization and content of the training of the future computer science teacher in institutions of higher pedagogical education in Poland and Ukraine have been clarified. Theoretical and methodical training of future informatics teachers gained further development. The manual is intended for applicants of the second (master's) and third (educational and scientific) levels of higher pedagogical education, scientific and pedagogical workers of institutions of higher pedagogical education.