Монографії

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 111
  • Документ
    ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ВІТЧИЗНЯНИХ ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Пісоцька, М. Е.
    У монографії на основі аналізу широкої джерельної бази розкрито міждисциплінарний характер проблеми індивідуалізації та індивідуальності людини, проаналізовано термінологічне поле досліджуваного феномена, надана загальна характеристика індивідуалізації навчання, систематизовано цінний досвід діяльності викладачів щодо її здійснення у різних напрямах, висвітлено особливості генези та етапи розвитку проблеми індивідуалізації навчання студентів природничо-математичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів у визначених хронологічних межах. Рекомендована для студентів, магістрантів, аспірантів, докторантів, викладачів закладів вищої педагогічної освіти, учителів різних типів навчальних закладів, а також широкого кола читачів, що цікавляться проблемою індивідуалізації особистості, врахування індивідуальних особливостей людини у процесі навчання. In the monograph, based on the analysis of a wide source base, the interdisciplinary nature of the problem of individualization and individuality of a person is revealed, the terminological field of the studied phenomenon is analyzed, the general characteristics of the individualization of education are provided, the valuable experience of teachers regarding its implementation in various directions is systematized, the peculiarities of the genesis and stages of development of the problem of individualization of education are highlighted students of natural and mathematical specialties of higher pedagogical educational institutions within the specified chronological limits. Recommended for students, master's students, graduate students, doctoral students, teachers of institutions of higher pedagogical education, teachers of various types of educational institutions, as well as a wide range of readers who are interested in the problem of individualization of the personality, taking into account the individual characteristics of a person in the learning process.
  • Документ
    System of modern integral technologies for strengthening people's health at different stages of life
    (H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Independent Publisher Zhanneta Kozna, 2023) Kozina, Zh. L.; Kozin, V. Yu.; Ermakov, S. S.; Krzeminski, M.; Lakhno, E. G.; Bazyluk, T. A.; Sobko, I. N.; Repko, E. A.; Antonov, O. V.; Ilnitskaya, A. S.
    The monograph presents the results of more than 30 years of work on the development and experimental verification of various techniques and technologies on the integral harmonious effects on the body for promoting health, for the integrated development of the motor and intellectual abilities of man in various life stages. Technologies contain complexes of physical exercises, developed technical devices, methods of psychoregulation. All technologies presented in the monograph are original author's developments. All of the technologies presented in the monograph received copyright certificates and patents. Technologies combine Western and Eastern approaches to building physical exercises. Most of the techniques developed for one age group can be applied to other age groups, at other life stages. As an initial technique, a set of exercises performed under the poems about nature, for women during pregnancy. It solves the problem of both strengthening the health of the pregnant woman and her preparation for childbirth, and indirectly influencing the developing organism of the unborn child. The monograph also contains complexes of exercises performed under verses with the help of an adult, for children from birth to 1 year; training in swimming for newborns and infants. Complexes of exercises performed for verses are also presented for children from 1 to 7 years old, methods for the integrated development of preschool children with the use of technical devices. For schoolchildren, the methods of controlling loads are considered when playing sports that impose high demands on the work of the cardiovascular system (basketball, football, etc.); methods of activating creative abilities in the employment of various types of motor activity. The monograph also shows the ways of individual approach to the choice of sport (motor activity), as well as the way of individual approach when practicing a certain kind of sport (motor activity). The technologies of diagnostics of psychophysiological possibilities (reaction rate, short-term memory) and properties of the nervous system are presented. Original methods of studying with students, such as basketball on the water and others are also presented. The monograph also contains elaborations for people of mature and advanced age; methods of application of various medicinal plants; methods of autogenic training. All the technologies presented in the monograph have been tested experimentally and have shown their effectiveness. The results of researches of influence of each technology on various aspects of vital activity of people of different age and social groups are presented. The monograph is of interest to specialists in the field of human sciences; theorists and practitioners in the field of health; teachers, trainers, as well as all those interested in the issues of health promotion and self-development. Two doctoral and 16 candidate dissertations were defended in this direction. У монографії представлено результати більш ніж 30-річної роботи з розробки та експериментальної перевірки різноманітних методик і технологій цілісного гармонійного впливу на організм для зміцнення здоров'я, комплексного розвитку рухових та інтелектуальних здібностей людини на різних життєвих етапах. Технології містять комплекси фізичних вправ, розроблені технічні пристрої, методи психорегуляції. Всі технології, представлені в монографії, є оригінальними авторськими розробками. На всі технології, представлені в монографії, отримані авторські свідоцтва та патенти. Технології поєднують в собі західні та східні підходи до побудови фізичних вправ. Більшість методик, розроблених для однієї вікової групи, можуть бути застосовані до інших вікових груп, на інших життєвих етапах. Як початкова методика - комплекс вправ, що виконується під вірші про природу, для жінок під час вагітності. Він вирішує завдання як зміцнення здоров'я вагітної жінки та її підготовки до пологів, так і опосередкованого впливу на організм майбутньої дитини, що розвивається. Монографія також містить комплекси вправ, що виконуються під вірші з допомогою дорослого, для дітей від народження до 1 року; навчання плаванню новонароджених і немовлят. Також подано комплекси вправ, що виконуються під вірші, для дітей від 1 до 7 років, методику комплексного розвитку дітей дошкільного віку з використанням технічних засобів. Для школярів розглядаються методи контролю навантажень при заняттях видами спорту, що пред'являють високі вимоги до роботи серцево-судинної системи (баскетбол, футбол та ін.); методи активізації творчих здібностей при заняттях різними видами рухової активності. У монографії також показано шляхи індивідуального підходу до вибору виду спорту (рухової активності), а також шляхи індивідуального підходу при заняттях певним видом спорту (рухової активності). Представлено технології діагностики психофізіологічних можливостей (швидкості реакції, короткочасної пам'яті) та властивостей нервової системи. Представлено також оригінальні методики занять зі студентами, такі як баскетбол на воді та інші. Монографія містить також розробки для людей зрілого та похилого віку; методики застосування різних лікарських рослин; методику аутогенного тренування. Всі технології, представлені в монографії, пройшли експериментальну перевірку і показали свою ефективність. Наведено результати досліджень впливу кожної з технологій на різні аспекти життєдіяльності людини. технології на різні аспекти життєдіяльності людей різних вікових і соціальних груп. Монографія становить інтерес для фахівців у галузі наук про людину; теоретиків і практиків у сфері охорони здоров'я; викладачів, тренерів, а також усіх, хто цікавиться питаннями зміцнення здоров'я та саморозвитку. За цим напрямом захищено дві докторські та 16 кандидатських дисертацій.
  • Документ
    NERVOUS PROCESSES AND ORTHOSTATIC REACTIONS FEATURES OF CREATIVE SPECIALTIES STUDENTS
    (H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Independent Publisher Zhanneta Kozna, 2023) Kozin, O. V.; Korobeinik, V. A.; Kozina, Zh. L.
    The future professional activity of students of the Faculty of Arts is characterized by an insufficient level of motor activity of a dynamic nature, combined with a large static load and highly coordinated finger work. Representatives of these specialties have their own psychological characteristics. The monograph reveals the features of the properties of the nervous system and the functional potential of the cardiovascular system of students - future teachers of fine arts and music, and based on the data obtained, recommendations for physical culture and sports have been developed. The Monograph found that future teachers of creative specialties have significantly the least mobility in combination with the highest stability of nervous processes in comparison with representatives of other pedagogical specialties. Significant differences were revealed between the indicators of orthostatic reactions of students of the Faculty of Arts and the faculty where future sports coaches are trained. Orthostatic regulation is much better in students of the Faculty of Physical Culture and Sports. It is necessary to correct the program of physical education of students of creative specialties to increase the interest of students and the correspondence of physical exercises to the characteristics of the nervous system of students of the Faculty of Arts. Future teachers of creative specialties can be recommended to engage in any kind of sport or physical activity, but the most suitable for them are exercises that require the development of endurance in combination with the inclusion of cognitive processes and concentration of attention: walks with observation of nature and the city, exercises to music, exercises with concentration on various natural images, etc. Майбутня професійна діяльність студентів факультету мистецтв характеризується недостатнім рівнем рухової активності динамічного характеру, що поєднується з великим статичним навантаженням і висококоординованою роботою пальців рук. Представники цих спеціальностей мають свої психологічні особливості. У монографії розкрито особливості властивостей нервової системи та функціонального потенціалу серцево-судинної системи студентів - майбутніх учителів образотворчого мистецтва і музичного мистецтва та на основі отриманих даних розроблено рекомендації з фізичної культури і спорту. У монографії встановлено, що майбутні вчителі творчих спеціальностей мають достовірно найменшу рухливість у поєднанні з найвищою стійкістю нервових процесів у порівнянні з представниками інших педагогічних спеціальностей. Виявлено достовірні відмінності між показниками ортостатичних реакцій студентів факультету мистецтв та факультету, де готують майбутніх спортивних тренерів. Ортостатична регуляція значно краща у студентів факультету фізичної культури і спорту. Необхідно відкоригувати програму фізичного виховання студентів творчих спеціальностей для підвищення зацікавленості студентів та відповідності фізичних вправ особливостям нервової системи студентів факультету мистецтв. Майбутнім учителям творчих спеціальностей можна рекомендувати займатися будь-яким видом спорту або фізичної активності, але найбільш придатними для них є вправи, що вимагають розвитку витривалості в поєднанні з включенням пізнавальних процесів і концентрації уваги: прогулянки зі спостереженням за природою і містом, вправи під музику, вправи з концентрацією на різних природних образах тощо.
  • Документ
    NERVOUS SYSTEM FEATURES OF DIFFERENT AGE GROUPS PEOPLE WITH DIFFERENT PHYSICAL ACTIVITY LEVELS AND PATTERNS
    (H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Independent Publisher Zhanneta Kozna, 2023) Kozina, Zh.; Cieślicka, M.
    The monograph presents the results of identifying the influence of various methods on the indicators of physical fitness and psycho-physiological functions of people of different age and social groups. Psychophysiology (from Greek ψῡχή, psȳkhē, "breath, life, soul"; φύσις, physis, "nature, origin"; and -λογία, -logia) is the branch of psychology that is concerned with the physiological bases of psychological processes. One of the methods of experimental psychophysiology is Mental chronometry. Mental chronometry is studied using measurements of reaction time (RT), which is the elapsed time between the presentation of a sensory stimulus and the subsequent behavioral response. The results of mental chronometry were used as psychophysiological functions and psychophysiological indicators in our studies. The book presents a study of the psycho-physiological functions of children of preschool and school age, studies of the psycho-physiological functions of athletes - representatives of various sports, as well as athletes with disabilities. The studies used the methods of multidimensional analysis indicators of integrated testing. The influence of integrated technologies (physical and intellectual impact) on psychophysiological functions and physical fitness is shown. The monograph is of interest to scientists and practical workers in the field of pedagogy, psychology, physical culture and sports; to understand the characteristics of an individual approach when working with people of different age groups and representatives of various sports. As a practical aspect, the monograph widely presents the author’s technologies of integral influence on the psychological and physical aspects of the development of people of different age and social groups. У монографії представлено результати визначення впливу різних методів на показники фізичної підготовленості та психофізіологічних функцій людей різних вікових і соціальних груп. Психофізіологія (від грец. ψῡχή, psȳkhē - "дихання, життя, душа"; φύσις, physis - "природа, походження"; і -λογία, -logia) - розділ психології, що займається фізіологічними основами психологічних процесів. Одним із методів експериментальної психофізіології є ментальна хронометрія. Психічну хронометрію вивчають за допомогою вимірювання часу реакції (ЧР), тобто часу, що пройшов між пред'явленням сенсорного стимулу і наступною поведінковою реакцією. Результати ментальної хронометрії були використані як психофізіологічні функції та психофізіологічні показники у наших дослідженнях. У книзі представлено дослідження психофізіологічних функцій дітей дошкільного та шкільного віку, дослідження психофізіологічних функцій спортсменів - представників різних видів спорту, а також а також спортсменів з обмеженими можливостями. У дослідженнях використовувалися методи багатовимірного аналізу показників комплексного тестування. Показано вплив інтегрованих технологій (фізичного та інтелектуального впливу) на психофізіологічні функції та фізичну підготовленість. Монографія становить інтерес для науковців і практичних працівників у галузі педагогіки, психології, фізичної культури і спорту; для розуміння особливостей індивідуального підходу при роботі з людьми різних вікових груп та представниками різних видів спорту. У практичному аспекті у монографії широко представлені авторські технології інтегрального впливу на психологічні та фізичні аспекти розвитку людей різних вікових і соціальних груп.
  • Документ
    DIAGNOSTICS OF CHILD’S DEVELOPMENTAL DIFFICULTIES
    (International Science Group, Primedia eLaunch, Boston, USA, 2023) Kazachiner, O.; Boychuk, Yu.; Halii, A.
    A feature of modern educational technologies is thought out in every detail a model of joint pedagogical activity on design, organization and carrying out the educational process with the provision of comfortable conditions for both the children and the teacher. In this context, it becomes important use of diagnostic tools by a correctional teacher. According to research, diagnostics is a necessary component of practical activity, and teachers need a certain clarification regarding the differentiation of diagnostic contents and functions in psychological and pedagogical aspects. It is this actual problem that is highlighted in this monograph. In particular, the main features and peculiarities of the diagnostic activity of the correctional teacher in working with children of early, preschool and school age with and without psychophysical development disorders are revealed. Особливістю сучасних освітніх технологій є продумана до дрібниць модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення освітнього процесу із забезпеченням комфортних умов як для дітей, так і для педагога. У цьому контексті важливого значення набуває використання діагностичного інструментарію корекційним педагогом. Як свідчать дослідження, діагностика є необхідним компонентом практичної діяльності, а педагоги потребують певного роз'яснення щодо диференціації змісту та функцій діагностики в психолого-педагогічному аспекті. Саме цій актуальній проблемі і присвячена дана монографія. Зокрема основні риси та особливості діагностичної діяльності корекційного педагога в роботі з дітьми раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями та без порушень психофізичного розвитку.