Монографії

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 142
  • Документ
    THE SOUND IMAGE OF BUTTON ACCORDION IN THE MODERN NATIONAL ART SPACE
    (LAP LAMBERT Academic Publishing, 2024) Kalashnyk, M. P.; Loshkov, Yu. I.
    The monograph examines the specifics of the theoretical (scientific and pedagogical-methodical) and artistic (presentational-representative creativity) understanding in the modern Ukrainian artistic space of the sound of author's music, focused on the timbreacoustic, technical and expressive possibilities of the accordion. The materials that make up the content of the monograph reveal various aspects of musical creativity focused on the sound image of the accordion, from the standpoint of musicological understanding, which reveals and significantly enriches the researched topic. The monograph is intended for musicologists, practicing musicians, teachers and students of art educational institutions. У монографії розглядається специфіка теоретичного (наукового і педагогічно-методичного) та мистецького (презентативно-репрезентативна творчість) осмислення в сучасному українському художньому просторі звучання авторської музики, орієнтованої на темброво-акустичні, технічні та виразні можливості баяна. Матеріали, що становлять зміст монографії, розкривають різні аспекти музичної творчості, орієнтованої на звукообраз баяна, з позиції музикознавчого осягнення, що розкриває і значно збагачує досліджувану тему. Монографія призначена музикознавцям, музикантам-практикам, педагогам та студентів мистецьких закладів освіти.
  • Документ
    СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІНГВОДИДАКТИКА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА НАВЧАННЯ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2024)
    У колективній монографії представлено методичний досвід навчання мови в закладах освіти різного статусу (загальна середня й вища освіта). Увагу зосереджено на актуальних стратегіях і тактиках теоретико-практичної лінгводидактики, основним спрямуванням якої є формування мовних, мовленнєвих і комунікативних компетентностей у здобувачів освіти. Автори монографії пропонують матеріали про реалізацію проєктивного навчання в мовній освіті, про розвиток мовленнєвих умінь учнів з особливими потребами в умовах інклюзії; про формування україноцентричного світогляду здобувачів освіти. У зоні уваги вищої освіти є вивчення української мови іноземними студентами, адаптація їхньої лінгвосвідомості до суспільних потреб комунікації українською мовою як державною. Важливим є формування в здобувачів освіти комунікативних гнучких навичок, здатних забезпечити успішність у професійній діяльності. Пропоновані матеріали із сучасної української лінгводидактики подано в практично-рекомендаційному аспекті, вони стануть у нагоді вчителям і викладачам у процесі викладання української мови в закладах загальної середньої, фахової передвищої, вищої освіти. The collective monograph presents the methodological experience of language teaching in educational institutions of different status (general secondary and higher education). Attention is focused on current strategies and tactics of theoretical and practical linguodidactics, the main focus of which is the formation of language, speech and communication competences in students. The authors of the monograph offer materials on the implementation of project-based learning in language education, on the development of the speech skills of students with special needs in inclusive settings, and on the formation of a Ukrainian-centric worldview of students. The focus of higher education is on learning Ukrainian by foreign students, adapting their linguistic consciousness to the social needs of communication in Ukrainian as the state language. It is important to develop flexible communication skills in students that can ensure their success in professional activities. The proposed materials on modern Ukrainian linguodidactics are presented in a practical and recommendatory aspect and will be useful for teachers and lecturers in the process of teaching the Ukrainian language in general secondary, vocational pre-university and higher education institutions.
  • Документ
    ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Олефіренко, Н. В.
    У монографії викладено теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів до проектування дидактичних електронних ресурсів. Запропоновано класифікацію засобів навчання з урахуванням їх сучасного стану. Визначено, розкрито та систематизовано дидактичні функції електронних ресурсів у навчанні молодших школярів. Розроблено технологію проектування дидактичних електронних ресурсів, розкрито сутність і завдання кожного з її етапів. Розкрито теоретичні й методологічні засади моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів Монографія може бути корисною для педагогів-науковців, викладачів, вчителів початкової школи, студентів – майбутніх педагогів. The monograph presents the theoretical and methodological foundations of training future teachers to design didactic electronic resources. A classification of teaching aids is proposed, taking into account their current state. The didactic functions of electronic resources in teaching junior schoolchildren are defined, revealed and systematised. The technology of designing didactic e-resources is developed, the essence and tasks of each of its stages are revealed. The theoretical and methodological foundations of the model of training a future primary school teacher to design didactic electronic resources are revealed. The monograph may be useful for teacher-scientists, teachers, primary school teachers, students - future teachers.
  • Документ
    Altitudinal differentiation and diversity of mining landscapes of Kryvorizhzhia
    (TVORY, 2023) Koptieva, T. S.
    The monograph examines the current state of altitudinal differentiation and the diversity of mining landscapes study. Using as example the Kryvyi Rih landscape-technical system, the altitudinal differentiation and diversity of mining landscapes, which were formed in the process of developing iron ore, crystalline rocks of the Ukrainian Shield and other minerals, were studied. An analysis of the available domestic and foreign experience in optimizing the mining landscapes of Kryvorizhzhia was carried out, and own approaches to their cultivation were proposed, taking into account altitudinal differentiation and diversity. For geographers, landscape scientists, ecologists, specialists in nature protection field and rational nature management, local historians and students. У монографії розглянуто сучасний стан пізнання висотної диференціації та різноманіття гірничопромислових ландшафтів. На прикладі Криворізької ландшафтно- технічної системи досліджено висотну диференціацію та різноманіття гірничопромислових ландшафтів, що сформувалися у процесі розробки залізних руд, кристалічних порід Українського щита та інших корисних копалин. Здійснено аналіз наявного вітчизняного і зарубіжного досвіду оптимізації гірничопромислових ландшафтів Криворіжжя та запропоновані власні підходи до їх окультурення з врахуванням висотної диференціації та різноманіття. Для географів, ландшафтознавців, екологів, фахівців галузей охорони природи та раціонального природокористування, краєзнавців та студентів.
  • Документ
    ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ВІТЧИЗНЯНИХ ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Пісоцька, М. Е.
    У монографії на основі аналізу широкої джерельної бази розкрито міждисциплінарний характер проблеми індивідуалізації та індивідуальності людини, проаналізовано термінологічне поле досліджуваного феномена, надана загальна характеристика індивідуалізації навчання, систематизовано цінний досвід діяльності викладачів щодо її здійснення у різних напрямах, висвітлено особливості генези та етапи розвитку проблеми індивідуалізації навчання студентів природничо-математичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів у визначених хронологічних межах. Рекомендована для студентів, магістрантів, аспірантів, докторантів, викладачів закладів вищої педагогічної освіти, учителів різних типів навчальних закладів, а також широкого кола читачів, що цікавляться проблемою індивідуалізації особистості, врахування індивідуальних особливостей людини у процесі навчання. In the monograph, based on the analysis of a wide source base, the interdisciplinary nature of the problem of individualization and individuality of a person is revealed, the terminological field of the studied phenomenon is analyzed, the general characteristics of the individualization of education are provided, the valuable experience of teachers regarding its implementation in various directions is systematized, the peculiarities of the genesis and stages of development of the problem of individualization of education are highlighted students of natural and mathematical specialties of higher pedagogical educational institutions within the specified chronological limits. Recommended for students, master's students, graduate students, doctoral students, teachers of institutions of higher pedagogical education, teachers of various types of educational institutions, as well as a wide range of readers who are interested in the problem of individualization of the personality, taking into account the individual characteristics of a person in the learning process.