Факультет дошкільної освіти
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет дошкільної освіти за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 656
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументІнформаційна технологія лексичної кваліметрії дидактичних засобів (на прикладі підручників англійської мови)(Інститут педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України ; вид-во AT “Бізнес–Інформ”, м. Харків, 1999) Прокопенко, А. І.Дисертацію присвячено новій педагогічні проблемі – прямій лексичній кваліметрії дидактичних засобів, що грунтується на інформаційній технології. Її вирішення включає завдання створення: інструментарію виділення тематичних лексичних одиниць; еталонних засобів – інформаційної бази дослідження; інструментарію власне вимірювання. Запропанована технологія теоретично обгрунтована для кваліметрії текстових джерел інформації з основних європейських мов – словенських, германських, романських. Створений комплекс засобів апробовано на прикладі найбільш поширених шкільних підручників англійської мови. Розроблено типологію дидактичних засобів. Диссертация посвящена новой педагогической проблеме – прямой лексической квалиметрии дидактических средств, основанной на информационной технологии. Ее решение включает задачи создания инструментария выделения тематических лексических единиц; эталонных средств – информационной базы измерения; инструментария собственно измерений. Предлагаемая технология теоретически обоснована для квалиметрии текстовых источников информации по основным европейским языкам: славянским, германским, романским. Созданный комплекс средств апробирован на примере наиболее распространенных школьных учебников английского языка. Разработана типология дидактических средств.Dissertation is devoted to a new problem of the pedagogy — direct lexical qualimetry of didactic means, what is based on die informational technology. This work consists of an introduction and 4 chapters.The first chapter tells about psychological and pedagogical researches, devoted to didactic means and their typology, problem of didactic means qualimetry. The second chapter tells about creating master means, i.e. the base of the direct lexical qualimetry of training texts, which are devoted for teaching colloquial English language. The third chapter deals with questions of criteria assessment of training texts. The fourth chapter tells about program realization of lexical qualimetry. While working on this research, there have been obtained the following results: 1. On the basis of pedagogical researches, devoted to didactic means and their typology, there has been shown, that existing typologies do not reflect the contemporary situation, which has turned to what we have now due to development and introduction of computer teaching aids. That is why there has been worked out a new typology of didactic means, where the research object has found an eidetic reflection. 2. There has been found the theoretical grounds for informational technology of the didactic means lexical qualimetry — text information sources in main Western European languages: Slavonic, Germanic, Romanic. This technology includes solving the problems of creating tooling for separating thematic lexical units, master means — informational database of the research, tooling for measuring itself. 3. There has been worked out and tested a complex of the direct lexical qualimetry means for school textbooks of the English language. This complex includes algorithm and program for separating the direct speech from the literature works making a sublanguage, which is close to the colloquial language as much as possible; algorithm and program for transforming English word forms into canonical ones; method, algorithm and program for the automatic word creation analysis for determining derivatives in English and Ukrainian languages; master means — informational 16 database of measurement, which includes telescopic vocabularies of colloquial language with 26 500 units for free knowledge, with 9 000 units for the higher classical education, with 3 000 units for secondary education with lexicographical and frequency ranking; method, algorithm and program for determining such lexical characteristics of a text as frequency and value of used words, common assessment of frequency and value of words; method, algorithm and program for quantity assessment of informational capacity of the training text. 4. There have been worked out master means (telescopic vocabularies of colloquial language words), which are of great interest outstepping this research. 5. The worked out methods, algorithms and programs is of self-supporting importance and can be used in various tasks of computer processing the NL-texts. Key words: professional pedagogy, education qualimetry, didactic means, lexical qualimetry of didactic means, information technologies.
- ДокументФункції соціального управління освітою(Харків. держ. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2001) Прокопенко, А. І.У статті розглянуті окремі напрямки діяльності, що забезпечують необхідне функціонування системи соціального управління освітою, основні функції системи управління: регулювання, оптимізація, адаптація, перехід з одного режиму на інший і т.д., які обумовлюються особливостями функціонування об'єкта будь-якої фізичної природи. Докладно розглянуті процеси соціального управління. В статье рассмотрены отдельные направления деятельности, обеспечивающие необходимое функционирование системы социального управления образованием, основные функции системы управления: регулирование, оптимизация, адаптация, переход с одного режима на другой и т.д., которые обусловливаются особенностями функционирования объекта любой физической природы. Подробно рассмотрены процессы социального управления.The article discusses certain areas of activity that provide the necessary functioning of the system of social management of education, the main functions of the management system: regulation, optimization, adaptation, transition from one mode to another, etc., which are determined by the features of the functioning of an object of any physical nature. The processes of social management are examined in detail.
- ДокументСутнісні характеристики соціального управління(Харківський національний університет радіоелектроніки, видавець AT «Бізнес Інформ», 2001) Прокопенко, А. І.Сутнісні характеристики соціального управління розглянуто на прикладах функціонування системи освіти. Система соціального управління виступає в якості складової частини суспільства. У процесі управління удосконалюються відносини між суб'єктом і об'єктом, урізноманітнюються форми діяльності та відповідні їм методи, засоби і способи. Зміст управління полягає у визначенні та описі критеріїв оптимальності і обмежень. Особливості управління - полягають в необхідності враховувати інтереси, потреби, можливості людей в різних сферах суспільної діяльності. Система соціального управління повинна володіти якостями самодіяльності, самоорганізації, саморозвитку, а суспільство в цілому - якісно самодостатньо. Характеристики социального управления рассмотрены на примерах функционирования системы образования. Система социального управления выступает в качестве составной части общества. В процессе управления совершенствуются отношения между субъектом и объектом, разнообразятся формы деятельности и соответствующие им методы, средства и способы. Содержание управления заключается в определении и описании критериев оптимальности и ограничений. Особенности управления - заключаются в необходимости учитывать интересы, потребности, возможности людей в разных сферах общественной деятельности. Система социального управления должна владеть качествами самодеятельности, самоорганизации, саморазвития, а общество в целом – качественно самодостаточно. The characteristics of social management are considered on examples of the functioning of the education system. The system of social management acts as an integral part of society. In the management process, relations between the subject and the object are improved, the forms of activity and the corresponding methods, means and methods are diversified. The content of management consists in defining and describing criteria for optimality and limitations. Management features - are the need to take into account the interests, needs, capabilities of people in different spheres of social activity. The social management system must possess the qualities of amateur, self-organization, self-development, and society as a whole is qualitatively self-sufficient.
- ДокументПро розвиток технології критичного мислення(Інститут управління суспільними змінами, 2001) Олійник, Т. О.Розглянуто питання розвитку та впровадження технологій критичного мислення (ТКМ). Рассмотрены вопросы развития и внедрения технологий критического мышления (ТКМ). The issues of development and implementation of critical thinking technologies (TCM) are considered.
- ДокументПоняття педагогічної системи як результат розвитку системного педагогічного мислення(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2002) Прокопенко, А. І.Розглянуто поняття педагогічної системи, розкрито її сутність, виявлено багаторівневу структуру компонентів системи. Рассмотрено понятие педагогической системы, раскрыта ее сущность, выявлена многоуровневая структура компонентов системы. The concept of pedagogical system is considered, its essence is opened, the multilevel structure of components of system is revealed.
- ДокументМетодологічні засади системного педагогічного мислення(Харківська державна академія культури (ХДАК), 2002) Прокопенко, А. І.В статті аналізуються проблеми розвитку методології педагогіки. Особлива увага приділяється систематизації педагогічних понять і аналізу розвитку педагогічних законів, як основи формування системного педагогічного мислення.В статье анализируются проблемы развития методологии педагогики. Особое внимание уделяется систематизации педагогических понятий и анализа развития педагогических законов, как основы формирования системного педагогического мышления. The article analyzes the problems of the development of pedagogy methodology. Particular attention is paid to the systematization of pedagogical concepts and analysis of the development of pedagogical laws as the basis for the formation of systemic pedagogical thinking.
- ДокументПерспективне управління в системі вищої освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2002) Прокопенко, А. І.У статті проаналізована раль перспективного управління в системі вищої освіти. Розкриті стратегічні й тактичні основи перспективного управління. Показано, що для здійснення перспективного управління в педагогічній системі необхідна перебудова системастворюючих компонентів - методів і форм спільної діяльності викладачів і студентів. При цьому необхідною є перебудова інших компонентів:цілей, принципів, місту. Розробка моделей навчального матеріалу дисциплін дозволяє використовувати їх у процесі перспективного управління процесам навчання у вищій шкалі. В статье проанализирована роль перспективного управления в системе высшего образования. Раскрыты стратегические и тактические основы перспективного управления. Показано , что для осуществления перспективного управления в педагогической системе необходима перестройка системообразующих компонентов – методов и форм совместной деятельности преподавателей и студентов. При этом необходимо перестроить другие компоненты - цели, принципы, содержание. Разработка моделей учебного материала дисциплин позволит использовать их в процессе перспективного управления процессом обучения в высшей шкале. In paper the role of perspective management in a system o f higher education is analysed. The strategic and tactical fundamentalses of perspective management are opened. Is shown, that the rearrangement backbone o f components - methods and forms of share activity of the teachers and students is necessary for exercise o f perspective management in a pedagogical system. Thus it is necessary to rebuild other components - purpose, principles, contents. The development o f models o f an educational stuff o f disciplines will allow to use them during perspective management o f process o f learning in a higher school.
- ДокументTendencies in higher education development in Ukraine as an indicator of the state of the society and the prospects of its development(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «ОВС», 2002) Yevdokymov, V. I.; Prokonenko, А. І.The article discusses the main trends in the development of higher education: In modern conditions, higher education is acquiring social significance, being the only means of training specialists who are able to solve modern problems. Education is considered as the main function of the state. У статті розглянуті основні тенденції розвитку вищої освіти: В сучасних умовах вища освіта набуває соціальну значимість, будучи єдиним засобом підготовки фахівців, здатних вирішувати сучасні проблеми. Освіта розглядається, як основна функція держави.В статье рассмотрены основные тенденции развития высшего образования: В современных условиях высшее образование приобретает социальную значимость, являясь единственным средством подготовки специалистов, способных решать современные проблемы. Образование рассматривается, как основная функция государства.
- ДокументРеалізація взаємозв’язку соціального і педагогічного управління в педагогічній системі закладу освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2002) Прокопенко, А. І.Обґрунтовано взаємозв’язок педагогічного і соціального управління в педагогічній системі освітнього закладу. Розкрито перспективний характер засобів управління. Показано, що принципи природовідповідності, гуманізації, демократизації є тією ланкою, яка реалізує взаємозв’язок видів управління в педагогічній системі.Обоснована взаимосвязь педагогического. и социального управления в педагогической системе образовательного учреждения. Раскрыт перспективный характер средств управления. Показано, что принципы природосообразности, гуманизации, демократизации - это то звено, которое реализует взаимосвязь видов управления в педагогической системе.The correlation of pedagogical and social management in a pedagogical system of educational establishment Is justified. The perspective character of control facilities is opened. Is shmvn, that principles of connatural conformity, humanization, democratization Is that part, which will realize correlation of aspects of management in a pedagogical system.
- ДокументОбґрунтування методології управління соціальними системами як спосіб розвитку критичного мислення(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, вид. «ОВС» ТОВ, 2002) Прокопенко, А. І.У статі розглянута теорія управління соціальними системами, яка ґрунтується на загальній теорії управління об’єктами будь-якої фізичної природи. Фундаментальними поняттями теорії управління виступає система управління, етапи процесу управління, функції управління — регулювання, адаптація, оптимізація. Ефективність процесу управління суттєво залежить від моделі об’єкта управління, що дозволяє передбачити функціонування системи у різних обставинах. Виконання вказаних і багатьох інших розумових дій сприяє розвитку критичного мислення. В статье рассмотрена теория управления социальными системами, основанная на общей теории управления объектами любой физической природы. Фундаментальными понятиями теории управления выступает система управления, этапы процесса управления, функции управления - регулирования, адаптация, оптимизация. Эффективность процесса управления существенно зависит от модели объекта управления, позволяет предположить функционирования системы в различных обстоятельствах. Выполнение указанных и многих других умственных действий способствует развитию критического мышления. The article considers the theory of management of social systems, which is based on the general theory of management of objects of any physical nature. The fundamental concepts of control theory are the control system, the stages of the control process, the control and regulation functions, adaptation, optimization. The effectiveness of the control process substantially depends on the model of the control object, which suggests the functioning of the system in various circumstances. The implementation of these and many other mental actions contributes to the development of critical thinking.
- ДокументТехнологія перспективного управління процесом навчання(Народна українська академія (НУА), м. Харків, 2002-02-01) Дмитренко, Т. О.; Прокопенко, А. І.В статті порушено тему технології перспективного управління процесом навчання, розглянуто діалектичний метод як сукупність основних регулятивів і принципів пізнання систем, що знаходяться в стані постійного змінення, розвитку. В статье затронута тема технологии перспективного управления процессом обучения, рассмотрен диалектический метод как совокупность основных регулятивов и принципов познания систем, находящихся в состоянии постоянного изменения, развития. The article touches upon the topic of technology of perspective management of the learning process, discusses the dialectical method as a set of basic regulatives and principles of cognition of systems that are in a state of constant change and development.
- ДокументТипи і види управління в педагогічній системі(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «ОВС», друкарня ДП «Дизайн-проект», 2002-05-14) Прокопенко, А. І.У статті розглянуто процеси управління складною педагогічною системою, яку можна розглядати як систему управління й одночасно як систему самоуправління. Педагогічна система є компонентом системи освіти. В педагогічній системі мають місце два типи управління ; з боку системи освіти (соціальне управління) і з боку педагога (педагогічне управління). Учень виступає об’єктом управління і суб’єктом самоуправління. Педагогічне управління реалізується у спільній діяльності педагога й учнів і проявляється за допомогою управлінського спілкування. В статье рассмотрены процессы управления сложной педагогической системой, которую можно рассматривать как систему управления и одновременно как систему самоуправления. Педагогическая система является компонентом системы образования. В педагогической системе имеют место два типа управления; со стороны системы образования (социальное управление) и со стороны педагога (педагогическое управление). Ученик выступает объектом управления и субъектом самоуправления. Педагогическое управление реализуется в совместной деятельности педагога и учащихся и проявляется посредством управленческого общения. The article discusses the management processes of a complex pedagogical system, which can be viewed as a control system and at the same time as a system of self-government. The pedagogical system is a component of the education system. In the pedagogical system there are two types of management; from the educational system (social management) and from the teacher (pedagogical management). The student is the object of management and the subject of self-government. Pedagogical management is implemented in the joint activities of the teacher and students and is manifested through managerial communication.
- ДокументПерспективне управління соціальними системами й методи його реалізації (на матеріалі системи освіти)(Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, вид. «ОВС» ТОВ, друк. ДП «Дизайн-проект», 2002-08-26) Прокопенко, А. І.У статті розглянута загальна постановка задачі управління, яка включає такі основні етапи: збір інформації й оцінка ситуації, обґрунтування критеріїв оптимальності й обмежень, прийняття рішення про найбільш доцільні дії, виконання рішення, контроль, корекція отриманих результатів. У процесі прийняття рішення основним виступає вибір методу управління. Найбільше розповсюдження у соціальному управлінні отримав метод планування. В статье рассмотрена общая постановка задачи управления, которая включает следующие основные этапы: сбор информации и оценка ситуации, обоснование критериев оптимальности и ограничений, принятие решения о наиболее целесообразных действий, исполнения решения, контроль, коррекция полученных результатов. В процессе принятия решения основным выступает выбор метода управления. Наибольшее распространение в социальном управлении получил метод планирования. The article describes the general formulation of the control problem, which includes the following main stages: collecting information and assessing the situation, justifying the criteria of optimality and constraints, deciding on the most appropriate actions, executing a decision, monitoring, correcting the results. In the decision-making process, the main choice is the management method. The most common in social management received planning method.
- ДокументОсобливості управління в педагогічній системі вищого закладу освіти(Вид-во ТОВ "ОВС", м. Харків, 2003) Прокопенко, А. І.В статті висвітлюються проблеми педагогіки вищої школи та підвищення ефективності управління педагогічною системою вищого закладу освіти. В статье освещаются проблемы педагогики высшей школы и повышения эффективности управления педагогической системой высшего учебного заведения. The article highlights the problems of pedagogy of higher education and improving the management of the pedagogical system of a higher educational institution.
- ДокументМоніторинг процесу навчання студентів в умовах перспективного управління в педагогічній системі вищого закладу освіти(Вид-во ТОВ "Освіта. Виховання. Спорт" ("ОВС"), м. Харків, 2003) Прокопенко, А. І.В статті порушено тему моніторингу процесу навчання студентів в умовах перспективного управління в педагогічній системі вищого закладу освіти. Наведено сукупність положень моніторингу процесу навчання. В статье затронута тема мониторинга процесса обучения студентов в условиях перспективного управления в педагогической системе высшего учебного заведения. Приведена совокупность положений мониторинга процесса обучения. The article touches upon the topic of monitoring the process of teaching students in terms of perspective management in the pedagogical system of a higher educational institution. The set of provisions for monitoring the learning process is given.
- ДокументМоніторинг процесу навчання студентів в умовах перспективного управління в педагогічній системі вищого закладу освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, віддрук. СПДФЛ Андреев К. В., 2003) Прокопенко, А. І.У статті показані методичні основи моніторингу процесу навчання в умовах перспективного управління навчальною діяльністю студентів. В статье показаны методические основы мониторинга процесса обучения в условиях перспективного управления учебной деятельностью студентов. In article the methodology basis of monitoring of process of training in conditions of perspective management of educational activity of students is shown.
- ДокументКонцептуальні засади реалізації взаємозв’язку стратегічного і перспективного управління процесом навчання у вищому закладі освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2003) Прокопенко, А. І.Зроблено аналіз стану проблеми управління в системі освіти. Розкрито сутність програми «Освіта» як засобу стратегічного і перспективного управління. Розроблено концепцію реалізації взаємозв'язку стратегічного і перспективного управління процесом навчання студентів у вищому закладі освіти. Проанализирована проблема управления в системе образования. Раскрыта сущность программы «Освита» как способа стратегического и перспективного управления. Разработана концепция реализации взаимосвязи стратегическою и перспективного управлення процессом обучения студентов высшего учебного заведения. The problem of a management in educational system is analised. The esscnce of the program «Formation» as a way of strategic and perspective management is showed. The concept of realization of interconnection of strategic and perspective management of education of students of higher educational establishment is developed.
- ДокументОсобливості соціального і педагогічного управління в системі вищої освіти(Харківська державна академія культури, 2003-04-16) Прокопенко, А. І.В роботі висвітлюються доробки у галузях суспільствознавства, педагогіки, та у галузі сучасних інформаційних технологій у гуманітарній сфері. Аналіз функцій освіти виявляє, що існує тісний взаємозв’язок культури і освіти. В работе освещаются доработки в области обществоведения, педагогики, и в области современных информационных технологий в гуманитарной сфере. Анализ функций образования обнаруживает, что существует тесная взаимосвязь культуры и образования. The work highlights improvements in the field of social studies, pedagogy, and in the field of modern information technologies in the humanitarian sphere. Analysis of the functions of education reveals that there is a close relationship between culture and education.
- ДокументЦільовий аспект реалізації взаємозв’язку соціального і педагогічного видів управління в процесі підготовки майбутнього вчителя у вищому педагогічному закладі освіти(Національний університет "Львівська політехніка" ; Дослідницький Центр Міністерства освіти і науки України, 2003-04-21) Прокопенко, А. І.Тези доповіді присвячені способу організації відносин між студентами і викладачами, студентами між собою та з середовищем. Тезисы доклада посвящены способу организации отношений между студентами и преподавателями, студентами между собой и со средой The theses of the report are devoted to the way of organizing relations between students and teachers, students among themselves and with the environment
- ДокументМетоди перспективного управління в педагогічній системі вищого закладу освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2003-04-28) Прокопенко, А. І.Зроблено аналіз педагогічної системи в умовах перспективного управління. Визначено поняття методу перспективного управління. Розглянуто педагогічні умови підвищення ефективності перспективного управління в педагогічній системі вищого закладу освіти. Методы перспективного управления в педагогической системе высшего учебного заведения. Выполнен анализ педагогической системы в условиях перспективного управления. Определено понятие метода перспективного управления. Рассмотрены педагогические условия повышения эффективности перспективного управления в педагогической системе высшего учебного заведения. The methods o f perspective management in pedagogical system of highez educational establishment. The analysis of pedagogical system in the conditions of perspective management is made. The conception o f the method o f perspective management is determined. The pedagogical conditions of the raise o f effectiveness system o f higher educational establishment are considered.