Факультет дошкільної освіти
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет дошкільної освіти за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 656
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCONSTITUTION OF FAMILY TRANSTEMPORAL IDENTITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Dorozhko, I.The use of biographical method makes it possible to strengthen existential, cultural and anthropological meanings of family education hermeneutically. These meanings create conditions for transtemporal family identity construction. The aim of the article is to determine the role of biographical method for family transtemporal identity construction. The analysis of biographical method has revealed that biography is a means which enables the subject to reflect the life segment he has lived as a whole filled with the system of meanings. Застосування біографічного методу дозволяє герменевтично посилити екзистенціальні та культурно-антропологічні смисли родинного виховання, що створюють умови для конституювання транстемпоральної ідентичності родини. Метою статті є визначення ролі біографічного методу у конституюванні транстемпоральної ідентичності родини. Аналіз досліджень біографічного методу показав, що біографія є засобом, що дозволяє суб’єкту відзеркалювати прожитий відрізок життя як цілісність, що наповнена системою сенсів.
- ДокументCritical thinking development of primary school pupils by means of inventive problems(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2021) Dotsenkо, S.; Gavrysh, І.The article investigates effective means of developing critical thinking in primary school students using a retrospective analysis of the development of primary education systems in Ukraine and in highly developed countries. The research material was typical educational programs of primary education, educational areas, and current academic subjects. В статті досліджено ефективні засоби розвитку критичного мислення учнів початкових класів з використанням ретроспективного аналізу розвитку систем початкової освіти в Україні і в високорозвинених країнах. Матеріалом дослідження стали типові освітні програми початкової освіти, освітніх областей, і діючих навчальних предметів. В статье исследованы эффективные средства развития критического мышления учащихся начальных классов с использованием ретроспективного анализа развития систем начального образования в Украине и в высокоразвитых странах. Материалом исследования стали типичные образовательные программы начального образования, образовательных областей, и действующих учебных предметов.
- ДокументCROSS-SECTIONAL STUDIES OF UKRAINIAN AND NORWEGIAN PRE-SERVICE EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS’ DIGITAL(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Madsen, S.; Krasin, S.; Krasina, H.; Khodykina, Y.Пандемія Covid-19 спровокувала різкі зміни в освітньому контексті. Здається, що у використанні онлайн-навчання є певні успіхи, та проблема соціальної дистанції більш не є актуальною проблемою.У цій статті представлені результати опитувань, проведених у Норвегії та Україні, щодо динаміки професійної цифрової компетентності в період освітньої трансформації. The context of education has changed dramatically due to the Covid-19 pandemic. It seems that the use of online education has increased even though the need for social distancing is no essential. This article presents results of the surveys conducted in Norway and Ukraine and dedicated to the dynamics of professional digital competence in times of educational transformation.
- ДокументDigital Technologies for Professional Development at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University(EADTU, FernUniversität in Hagen, 2015-10-29) Prokopenko, А.; Oleinik, Т.; Zub, S.; Andrushenko, О.; Berezhna, S.; Boichuk, Y.The report presents the curriculum peculiarities of the teachers’ training implementation of blended learning that was based on the platform Moodle. The main objectives of the courses due to the need to meet the requirements of modern education, providing competent personality’s regard to life in the information society that characterizes the sense of digital literacy. A certain place in the program was given to the problems of ensuring the education quality, in particular, the formation of an ecosystem personal educational information environment that consists of open educational resources, MOOCs, social networks etc. We pay special attention to cloud computing virtualization of laboratory equipment for the development of practical skills in natural science laboratories. Note that educational problem solving for the innovative, inclusive and reflective society connected with the designing of the educational environment of a new generation that is characterized by increased levels of intellectualization of resources, their appropriate and rational integration, ensuring flexibility and adaptability of digital systems for educational purposes according to the student’s needs. In the structure of that environment is useful to distinguish tools of project-based learning, gamification and aggregation technologies of digital content. All e-learning resources are characterized by attractive design, interactive content, easy access (hyperlinks) to the information they need, integrated dynamic applications (photos, videos, animations, mind maps, infographics), e-portfolio for the formation of individual educational trajectories, means of self-assessment and evaluation. У статті представлені особливості навчальної програми підготовки вчителів, реалізації змішаного навчання на платформі Moodle. Основні цілі курсів обумовлені необхідністю задоволення вимог сучасної освіти, забезпечення грамотного погляду особистості на життя в інформаційному суспільстві, що характеризує почуття цифровий грамотності. Певне місце в програмі було приділено проблемам забезпечення якості освіти, зокрема, формуванню екосистеми персональної освітнього інформаційного середовища, що складається з відкритих освітніх ресурсів, МООК, соціальних мереж і таке інше. Особливу увагу ми приділяємо віртуалізації хмарних обчислень, лабораторного обладнання для відпрацювання практичних навичок в природничо-наукових лабораторіях. Відзначимо, що рішення освітніх завдань для інноваційного, інклюзивного та рефлексивного суспільства пов'язано з проектуванням освітнього середовища нового покоління, яка характеризується підвищеним рівнем інтелектуалізації ресурсів, їх відповідної та раціональної інтеграцією, забезпечуючи гнучкість і адаптованість цифрових систем для освітні цілі відповідно до потреб студента. У структурі цього середовища корисно виділити інструменти проектного навчання, технології, гейміфікації і агрегації цифрового контента. Всі ресурси електронного навчання характеризуються привабливим дизайном, інтерактивним змістом, легким доступом (гіперпосилання) до необхідної їм інформації, інтегрованими динамічними додатками (фото, відео, анімація, інтелект-карти, інфографіка), електронним портфоліо для формування індивідуального освітнього траєкторії, засоби самооцінки і оцінки. В статье представлены особенности учебной программы подготовки учителей, реализации смешанного обучения на платформе Moodle. Основные цели курсов обусловлены необходимостью удовлетворения требований современного образования, обеспечения грамотного взгляда личности на жизнь в информационном обществе, что характеризует чувство цифровой грамотности. Определенное место в программе было уделено проблемам обеспечения качества образования, в частности, формированию экосистемы персональной образовательной информационной среды, состоящей из открытых образовательных ресурсов, МООК, социальных сетей и т. д. Особое внимание мы уделяем виртуализации облачных вычислений, лабораторного оборудования для отработки практических навыков в естественнонаучных лабораториях. Отметим, что решение образовательных задач для инновационного, инклюзивного и рефлексивного общества связано с проектированием образовательной среды нового поколения, которая характеризуется повышенным уровнем интеллектуализации ресурсов, их соответствующей и рациональной интеграцией, обеспечивая гибкость и адаптируемость цифровых систем для образовательные цели в соответствии с потребностями студента. В структуре этой среды полезно выделить инструменты проектного обучения, технологии, геймификации и агрегации цифрового контента. Все ресурсы электронного обучения характеризуются привлекательным дизайном, интерактивным содержанием, легким доступом (гиперссылки) к необходимой им информации, интегрированными динамическими приложениями (фото, видео, анимация, интеллект-карты, инфографика), электронным портфолио для формирования индивидуального образовательного траектории, средства самооценки и оценки.
- ДокументDualism of traditions and innovations in ukrainian musical art in the context of the historical dimension(International Science Group (isg-konf.com), 2024-03-12) Roman, N.From the beginning of the 20th century the sectoral innovations gained wide application at all spheres of scientific, practical and artistic activity, which, in turn, became the basis for a wide range of innovative processes and prompted the creation of progressive innovative tools next to the traditional ones. The 12th archaeological congress in 1902 and the legendary public performance of the ensemble of blind musicians-kobzars under the leadership of G. Khotkevych turned out to be an significant example of the generation of new ideas for the preservation of Ukrainian musical art in a historical dimension. A favorite craft and a way of financial support of Folk musicians was a vocal-instrumental performing activity. At that time it was on the verge of complete extinction and needed immediate and effective support from the scientific community, art critics and progressive representatives of Ukrainian art. The next important innovation in this direction was the development and methodical improvement of the performing tradition of folk music making. In those times all bandura performers mastered playing musical instruments on their own, or with the help of a "panotets`" an experienced kobzar. Another innovation for the preservation of Ukrainian musical art in the historical dimension was the renewed content of the concert event and the renewed formation of the repertoire. The interest and growing popularity of Ukrainian musical art caused an urgent need of creation educational and methodical literature as another innovation for preserving Ukrainian musical art in a historical dimension. The popularity of Ukrainian musical culture caused a desire in broad amateur circles to acquire the performing arts, to creating bandurist`s bands and small ensembles. Therefore, usage of traditional and innovative tools for the preservation of Ukrainian musical art in the historical dimension contributed to the fact that now Ukrainian bandura sounds in all musical and pedagogical educational institutions. На початку ХХ сторіччя широкого застосування в усіх сферах науково-практичної й мистецької діяльності набували галузеві інновації, які, в свою чергу, ставали основою для широкого кола інноваційних процесів та спонукали до створення прогресивних інноваційних інструментів. Показовим прикладом генерації нових ідей збереження українського музичного мистецтва в історичному вимірі виявився ХІІ археологічний з’їзд 1902 року та легендарний публічний виступ ансамблю сліпих музикантів-кобзарів під керівництвом Г. Хоткевича. Народні музиканти, для яких виконавська вокально-інструментальна діяльність була улюбленим ремеслом і засобом матеріального забезпечення, на той період знаходилися на межі повного винищення й потребували негайної дієвої підтримки з боку наукової громадськості, мистецтвознавців і прогресивних представників українського мистецтва. Наступним важливим інноваційним інструментом у цьому напрямі став розвиток і методичне вдосконалення виконавської традиції народного музикування. Через те, що всі виконавці оволодівали грою на музичних інструментах самотужки, або за допомогою «панотця» – досвідченого кобзаря, кожен музикант мав свою унікальну манеру і стиль. Ще одним інноваційним інструментом збереження українського музичного мистецтва в історичному вимірі став оновлений зміст концертного заходу та формування репертуару. Зацікавленість та зростаюча популярність українського музичного мистецтва викликала гостру необхідність створення навчальної та методичної літератури як ще одного інноваційного інструменту збереження українського музичного мистецтва в історичному вимірі. Популярність української музичної культури викликала бажання в широких аматорських колах оволодівати виконавським мистецтвом, створювати капели бандуристів та малі форми ансамблів. Отже, використання інноваційних інструментів збереження українського музичного мистецтва в історичному вимірі сприяло тому, що нині в усіх музичних і педагогічних навчальних закладах лунає українська бандура.
- ДокументEffect of Young Basketball Players’ Self-Regulation on Their Psychological Indicators(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Rochniak, A.; Kostikova, I.; Fomenko, K.; Khomulenko, T.; Arabadzhy, T.; Viediernikova, T.; Diomidova, N.; Kramchenkova, V.; Scherbakova, O.; Kovalenko, M.; Kuznetsov, O.Problem statement: One of the most important factors in the success of sports activities is the level of psychological readiness. The most significant indicator of psychological readiness is the ability to qualitatively regulate athlete’s activity, behavior, and mental state by their own psychic means (i.e., the ability to selfregulate). At the same time, there is not enough insightful research in sports science and in this area of knowledge. Purpose: To determine the nature of the relationship and links between the psychological characteristics of young basketball players and the specific features of their self-regulation. Materials and methods: A total of 160 basketball players (15–20 years old) participated in the study. The methods of selfregulation of sports activity, dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were used. Results: Correlation links between the indicators of self-regulation of sports activities and the indicators of dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were revealed. The most significant link was defined with self-inductance and identified regulation. The differences between young basketball players with different peculiarities of self-regulation of sports activity were determined by almost all indicators of the dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism. Conclusions: It was confirmed that the specificity of self-regulation of young basketball players is connected with the peculiarities of the dispositional state of flow, dispositional optimism, and basic beliefs. Through comparison, it is determined that young basketball players with autonomous sports self-regulation have the advantage of almost all indicators of the dispositional state of flow and they have more optimistic views on the future. Постановка проблеми: Одним з найважливіших факторів успіху спортивної діяльності є рівень психологічної готовності. Найважливішим показником психологічної готовності є здатність якісно регулювати діяльність, поведінку та психічний стан спортсмена власними психічними засобами (тобто здатність до саморегуляції). У той же час у спортивній науці та в цій галузі знань недостатньо проникливих досліджень. Мета: Визначити характер стосунків та зв’язок між психологічними характеристиками молодих баскетболістів та специфічними особливостями їх саморегуляції. Матеріали та методи: Загалом у дослідженні взяли участь 160 баскетболістів (15–20 років). Були використані методи саморегуляції спортивної діяльності, диспозиційний стан потоку, основні переконання та диспозитивний оптимізм. Результати: Виявлено кореляційні зв’язки між показниками саморегуляції спортивної діяльності та показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Найбільш значуща ланка була визначена із самоіндуктивністю та визначена регуляція. Відмінності між молодими баскетболістами з різними особливостями саморегуляції спортивної діяльності визначались майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Висновки: Було підтверджено, що специфіка саморегуляції молодих баскетболістів пов’язана з особливостями диспозиційного стану потоку, диспозиційним оптимізмом та основними переконаннями. Через порівняння встановлено, що молоді баскетболісти з автономною спортивною саморегуляцією мають перевагу майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку та мають більш оптимістичні погляди на майбутнє. Постановка проблемы: Одним из важнейших факторов успеха спортивной деятельности является уровень психологической готовности. Важнейшим показателем психологической готовности является способность качественно регулировать деятельность, поведение и психическое состояние спортсмена собственными психическими средствами (то есть способность к саморегуляции). В то же время в спортивной науке и в этой области знаний недостаточно проницательных исследований. Цель: Определить характер отношений и связь между психологическими характеристиками молодых баскетболистов и специфическими особенностями их саморегуляции. Материалы и методы: Всего в исследовании приняли участие 160 баскетболистов (15-20 лет). Были использованы методы саморегуляции спортивной деятельности, диспозицийний состояние потока, основные убеждения и диспозитивный оптимизм. Результаты: Выявлены корреляционные связи между показателями саморегуляции спортивной деятельности и показателями диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Наиболее значимая звено была определена с самоиндуктивнистю и определенная регуляция. Различия между молодыми баскетболистами с различными особенностями саморегуляции спортивной деятельности определялись почти по всем показателям диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Выводы: Было подтверждено, что специфика саморегуляции молодых баскетболистов связана с особенностями диспозиционного состояния потока, диспозиционные оптимизмом и основными убеждениями. Через сравнение установлено, что молодые баскетболисты из автономной спортивной саморегуляцией имеют преимущество почти по всем показателям диспозиционного состояния потока и имеют более оптимистичные взгляды на будущее.
- ДокументEssence and structure of the formation of communicative competence of future educators and teachers of primary school(Premier Publishing, Vienn, Austria, 2019-02-26) Grineva, V.; Portian, M.The article reveals the peculiarities of formation of communicative competence of future educators and teachers of primary school in the process of professional training, which involves the formation of their communicatively meaningful personality traits, a pronounced humanistic tendency to communicate with pupils, the possession of a system of integrated professional-speech skills and communicative qualities. The author defines the essence of the concept of "communicative competence of future educators and teachers of primary school" as a process and the result of professional training on the ability to subject-subjective interaction with colleagues and children of preschool age, which contains a complex of communication knowledge, skills and abilities. Attention is focused on creating favorable conditions for the implementation of interpersonal communication with children of preschool age in future professional activities. Identified the components of the structure of the formation of communicative competence, which include: motivational-cognitive (comprehension of the multifaceted personality, understanding of its desires; requirement and motives; positive attitude towards colleagues and children; feeling of community with the team); content (knowledge of norms and rules of communication and interaction, knowledge of ways to resolve conflicts); reflexive (effective use of communicative knowledge, skills and abilities that regulate the communication process, ability to collaborate in joint activities and communication with colleagues and children, use of constructive ways of resolving conflicts). У статті розкрито особливості формування комунікативної компетентності майбутніх вихователів та вчителів початкових класів у процесі професійного навчання, що передбачає формування у них комунікативно значущих рис особистості, яскраво виражену гуманістичну схильність до спілкування з учнями, володіння системою інтегрованих професійно-мовленнєвих навичок та комунікативних якостей. Автор визначає сутність поняття "комунікативна компетентність майбутніх вихователів та вчителів початкових класів" як процес та результат професійної підготовки щодо здатності до предметно-суб'єктивної взаємодії з колегами та дітьми дошкільного віку, що містить комплекс комунікативних знань, умінь та навичок. Увага зосереджена на створенні сприятливих умов для здійснення міжособистісного спілкування з дітьми дошкільного віку в майбутній професійній діяльності. Визначили складові структури формування комунікативної компетентності, до яких належать: мотиваційно-пізнавальна (осмислення багатогранної особистості, розуміння її бажань; вимога та мотиви; позитивне ставлення до колег та дітей; почуття спільності з колективом); зміст (знання норм і правил спілкування та взаємодії, знання способів вирішення конфліктів); рефлексивне (ефективне використання комунікативних знань, умінь і навичок, що регулюють процес спілкування, вміння співпрацювати у спільній діяльності та спілкуванні з колегами та дітьми, використання конструктивних способів вирішення конфліктів). В статье раскрыты особенности формирования коммуникативной компетентности будущих воспитателей и учителей начальных классов в процессе профессионального обучения, предполагает формирование у них коммуникативно значимых черт личности, ярко выраженную гуманистическую склонность к общению с учениками, владение системой интегрированных профессионально-речевых навыков и коммуникативных качеств. Автор определяет сущность понятия "коммуникативная компетентность будущих воспитателей и учителей начальных классов" как процесс и результат профессиональной подготовки способностью к предметно-субъективной взаимодействия с коллегами и детьми дошкольного возраста, содержит комплекс коммуникативных знаний, умений и навыков. Внимание сосредоточено на создании благоприятных условий для осуществления межличностного общения с детьми дошкольного возраста в будущей профессиональной деятельности. Определили составляющие структуры формирования коммуникативной компетентности, к которым относятся: мотивационно-познавательная (осмысление многогранной личности, понимание его желаний; требование и мотивы; позитивное отношение к коллегам и детей, чувство общности с коллективом) содержание (знание норм и правил общения и взаимодействия, знания способов решения конфликтов) рефлексивное (эффективное использование коммуникативных знаний, умений и навыков, регулирующих процесс общения, умение сотрудничать в совместной деятельности и общении с коллегами и детьми, использование конструктивных способов разрешения конфликтов).
- ДокументFactor structure of the integral readiness of aerobics athletes (women)(Publisher University of Piteşti, Romania, 2017-11) Kozina, Zh. L.; Shepelenko, Т. V.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. М.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Sobko, I. M.; Guba, A. V.; Prokopenko, A. I.The aim of the work is to develop the principles of team completion in sports aerobics using methods of factor and cluster analysis. Material and methods. Participants in the study. The study involved 24 aerobics athletes (women) – members of the national team and its reserve for sports aerobics in Kharkov. Methods of research: Aerobics athletes were performed complex examination to determine the functional state of the body of athletes (arterial pressure, parameters of pulsometry, testing on the treadmill), psychophysiological state (determination of the time of a simple and complex reaction in various modes of signal delivery). Physical development, vestibular stability and physical readiness were also determined. For the processing of data, methods of mathematical statistics were applied the computer programs "EXEL" and "SPSS". Mathematical and visual models of aerobics of each group were constructed. Results. Using factor analysis in the structure of the complex preparedness of women, four main factors were identified: 1 - The factor "Parasympathicotonia"; 2 - Factor "Mobility of the nervous system "; 3 - Factor "Force"; 4 - Factor "A sense of time". The individual factor structure of athletes' preparedness was revealed, for which the percentage values of the severity of each factor in each athlete were determined. All athletes have a different severity of various factors, indicating that there are significant individual differences. On the basis of the data obtained, groups of athletes can be formed for appearances in various competitive categories. Conclusions. Factor analysis allows to determine the overall and individual structure of athletes' preparedness. The data obtained with regard to the individual preparedness structure can be used for associations of athletes in groups for participation in different competitive categories.Метою роботи є розробка принципів складання команди зі спортивної аеробіки з використанням методів факторного та кластерного аналізу. Матеріал та методи. Учасники дослідження. У дослідженні брали участь 24 спортсмени з аеробіки (жінки) - члени національної команди та її резерву для спортивної аеробіки у Харкові. Методи дослідження: спортсменам з аеробіки було проведено комплексне обстеження для визначення функціонального стану організму спортсменів (артеріальний тиск, параметри пульсометрії, тестування на біговій доріжці), психофізіологічний стан (визначення часу простої та складної реакції в різних режимах подачі сигналу). Також визначалися фізичний розвиток, вестибулярна стабільність і фізична готовність. Для обробки даних застосовували методи математичної статистики комп’ютерні програми "EXEL" та "SPSS". Побудовані математичні та наочні моделі аеробіки кожної групи. Результати. За допомогою факторного аналізу в структурі комплексної підготовленості жінок було визначено чотири основні фактори: 1 - фактор «Парасимпатикотонія»; 2 - фактор «Рухливість нервової системи»; 3 - фактор "Сила"; 4 - Фактор «Почуття часу». Виявлено індивідуальну факторну структуру підготовленості спортсменів, для якої визначали відсоткові значення вираженості кожного фактора у кожного спортсмена. Усі спортсмени мають різну вираженість різних факторів, що свідчить про наявність значних індивідуальних відмінностей. На основі отриманих даних можуть формуватися групи спортсменів для виступів у різних змагальних категоріях. Висновки. Факторний аналіз дозволяє визначити загальну та індивідуальну структуру підготовленості спортсменів. Отримані дані щодо індивідуальної структури підготовленості можуть бути використані для об’єднань спортсменів у групи для участі у різних змагальних категоріях.Целью работы является разработка принципов составления команды по спортивной аэробике с использованием методов факторного и кластерного анализа. Материал и методы. Участники исследования. В исследовании принимали участие 24 спортсмена из аэробики (женщины) - члены национальной команды и ее резерва для спортивной аэробики в Харькове. Методы исследования: спортсменам по аэробике было проведено комплексное обследование для определения функционального состояния организма спортсменов (артериальное давление, параметры пульсометрии, тестирование на беговой дорожке), психофизиологическое состояние (определение времени простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала). Также определялись физическое развитие, вестибулярная устойчивость и физическая готовность. Для обработки данных применяли методы математической статистики компьютерные программы "EXEL" и "SPSS". Построенные математические и наглядные модели аэробики каждой группы. Результаты. С помощью факторного анализа в структуре комплексной подготовленности женщин были определены четыре основных фактора: 1 - фактор «парасимпатикотонии»; 2 - фактор «Подвижность нервной системы»; 3 - фактор "Сила"; 4 - Фактор «Чувство времени». Выявлено индивидуальную факторную структуру подготовленности спортсменов, для которой определяли процентные значения выраженности каждого фактора у каждого спортсмена. Все спортсмены имеют разную выраженность различных факторов, свидетельствует о наличии значительных индивидуальных различий. На основе полученных данных могут формироваться группы спортсменов для выступлений в различных соревновательных категориях. Выводы. Анализ позволяет определить общую и индивидуальную структуру подготовленности спортсменов. Полученные данные по индивидуальной структуры подготовленности могут быть использованы для объединений спортсменов в группы для участия в различных соревновательных категориях.
- ДокументFeatures Of Psychological And Pedagogical Conditions For The Development Of Motivation Of Applicants For Higher Education.(IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 2021-07) Chernova, I.; Vdovina, O.; Dragomyretska, O.; Khodykina, Y.; Medvedieva, O.; Gvozdetska, S.The article analyzes the psychological and pedagogical scientific literature on the roblem of motivation of students' educational activity, compiled and implemented a diagnostic research program, studied the system of conditions for the development of motivation for educational activity of students, compiled and implemented a program for the velopment of motivation for educational activity of students, highlighted the features of motivation for educational activity of students and conducted a comparative study analysis. У статті здійснено психолого-педагогічний аналіз наукової літератури з проблеми мотивації навчально-виховної діяльністі студентів, складено та реалізовано програму діагностичних досліджень, вивчено систему умов розвитку мотивації до навчально-виховної діяльності студентів, складено та реалізовано програму розвитку мотивації до навчальної діяльності студентів. Виділено особливості мотивації навчальної діяльності студентів, проведено порівняльний аналіз дослідження. В статье проведен психолого-педагогический анализ научной литературы по проблеме мотивации учебно-воспитательной деятельности студентов, составлена и реализована программа диагностических исследований, изучена система условий развития мотивации к учебно-воспитательной деятельности студентов, составлена и реализована программа развития мотивации к учебной деятельности студентов. Выделены особенности мотивации учебной деятельности студентов, проведен сравнительный анализ исследования.
- ДокументFolk instruments of Slobozhanians and it`s application in the process of preschool children education(International Science Group, 2023-01-31) Roman, N.It is noted that folk instruments are an important factor in the formation of national culture, aesthetic preferences, mental and cognitive differences of every nation of the world. A natural spiritual need of an individual is the desire for creative self-expression through musical art. Folk instruments never went out of everyday use. The tradition of making and original reproduction of the original musical instruments of the Ukrainian people is a component of folk crafts of Slobozhanshchyna and is based on historical samples and regional features. The use of ancient percussion and noise instruments, which are the oldest and simplest among folk instruments, or their modern analogues, is particularly expedient and effective from a pedagogical point of view. Such folk percussion and noise instruments as: drum, rattle, tambourine, bugai, rattler, bells, triangle were characteristic of Slobozhanshchyna. Ocarinas, whistles, whistles and pipes should be included in the group of ancient wind instruments. Whistles and whistles are especially popular nowadays. Percussion, noise and wind instruments, which are primitive and simple both in terms of design and performance, are widely used in the modern process of educating preschoolers. The use of folk instruments of the Slobozhan region in the process of educating preschoolers is an effective, pedagogically expedient and important component of the patriotic, musical, aesthetic and mental development of a modern child. Відзначається, що народні інструменти є важливим чинником формування національної культури, естетичних уподобань, ментальних та когнітивних відмінностей кожного народу світу. Природньою духовною потребою особистості є прагнення до творчого самовираження через музичне мистецтво. Народні інструменти ніколи не виходили з повсякденного вжитку. Традиція виготовлення й самобутнього відтворення оригінальних музичних інструментів українського народу є складовою народних промислів Слобожанщини та ґрунтується на історичних зразках і регіональних особливостях. Особливо доцільним та ефективним з педагогічної точки зору є застосування старовинних ударних і шумових інструментів, які є найдавнішими й найпростішими серед народних інструментів, або їх сучасних аналогів. Для Слобожанщини характерними були такі народні ударні та шумові інструменти, як: барабан, брязкальця, бубон, бугай, деркач, дзвоники, трикутник. До групи давніх духових інструментів слід віднести окарини, свистунці, свищики та сопілки. Особливою популярністю в наш час користуються свистунці та свищики. Саме примітивні й прості як за конструкцією, так і за способом виконання ударні, шумові та духові інструменти широко використовуються в сучасному процесі виховання дошкільників. Застосування народних інструментів Слобожанщини в процесі виховання дошкільників є ефективною, педагогічно доцільною та важливою складовою патріотичного, музично-естетичного і розумового розвитку сучасної дитини.
- ДокументFormation of national education ideas in Kharkiv at the beginning of the XXth century(International Science Group, 2020-06-29) Roman, N.The issues of formation of national ideas of education and upbringing, preservation of Ukrainian identity, development and popularization of intangible cultural heritage in Kharkiv in the early twentieth century are revealed. The role in the formation of national ideas of the scientific department of the Kharkiv Literary and Artistic Ethnographic Society named after G. Kvitka-Osnovyanenko, which was established under this society in 1915 y. The relevance of the topics and the high scientific level of the reports led to the fact that the popularity of open meetings of the scientific department of the Ukrainian Society. G. Kvitka-Osnovyanenko grew steadily among Kharkiv residents. There is an active attempt of the department to introduce the organization of primary education in rural areas in the Ukrainian language, as students do not understand the content of what is read in Russian textbooks. The lack of mutual understanding between students and teachers who spoke Russian at school led to the inefficiency of the educational process, hampered the development of public education in general. Scholars condemned the contemptuous attitude of the Ukrainian intelligentsia to issues of national culture and education, and criticized the increased commitment to everything Russian. The reason for such tendencies, they considered "intercultural", neglect of the age-old traditions of Ukrainian folk pedagogy, when from childhood young people did not receive a national upbringing in the family. Розкриваються питаннями формування національних ідей освіти й виховання, збереження української ідентичності, розвитку та популяризації нематеріальної культурної спадщини в Харкові на початку ХХ ст. Визначається роль у формуванні національних ідей наукового відділу Харківського літературно-художнього етнографічного товариства ім. Г. Квітки-Основ`яненка, який був створений при вказаному товаристві в 1915 р. Актуальність тем та високий науковий рівень доповідей привели до того, що популярність відкритих засідань наукового відділу українського товариства ім. Г. Квітки-Основ’яненка невпинно зростала серед харків’ян. Зазначається активна спроба відділу запровадити організацію початкової освіти на селі українською мовою, оскільки учні не розуміють змісту прочитаного в російських підручниках. Відсутність взаєморозуміння між учнями і вчителями, які розмовляли в школі російською мовою, приводила до неефективності навчального процесу, гальмувала розвиток народної освіти в цілому. Вчені засуджували зневажливе ставлення представників української інтелігенції до питань національної культури та освіти, критикували підвищену прихильність до всього російського. Причиною таких тенденцій вони вважали «міжкультурність», нехтування віковими традиціями української народної педагогіки, коли з дитинства молодь не отримувала національного виховання в родині. Раскрываются вопросы формирования национальных идей образования и воспитания, сохранения украинской идентичности, развития и популяризации нематериального культурного наследия в Харькове в начале ХХ в. Определяется роль в формировании национальных идей научного отдела Харьковского литературно-художественного этнографического общества им. Г. Квитки-Основьяненко, который был создан при указанном обществе в 1915 г. Актуальность тем и высокий научный уровень докладов привели к тому, что популярность открытых заседаний научного отдела Украинского общества им. Г. Квитки-Основьяненко неуклонно росла среди харьковчан. Отмечается активная попытка отдела ввести организацию начального образования на селе на украинском языке, поскольку ученики не понимают смысла прочитанного в российских учебниках. Отсутствие взаимопонимания между учениками и учителями, которые говорили в школе на русском языке, приводила к неэффективности учебного процесса, тормозила развитие народного образования в целом. Ученые осуждали пренебрежительное отношение представителей украинской интеллигенции к вопросам национальной культуры и образования, критиковали повышенную приверженность ко всему русскому. Причиной таких тенденций они считали «межкультурность», пренебрежение вековыми традициями украинской народной педагогики, когда с детства молодежь не получала национального воспитания в семье.
- ДокументFormation of social competence: family educationin in the risk society(Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України, 2019-05-16) Dorozhko, I.The article touches upon the formation of social competence. Family counselling is an effective means of family support. Counselling focuses on specific issues such as conflicts between generations or marital relationships. У статті порушено тему формування соціальної компетентності. Сімейне консультування є ефективним засобом підтримки сім'ї. Консультування фокусується на конкретних питаннях, таких як конфлікти між поколіннями або подружні стосунки. В статье затронута тема формирования социальной компетентности. Семейное консультирование является эффективным средством поддержки семьи. Консультирование фокусируется на конкретных вопросах, таких как конфликты между поколениями или супружеские отношения.
- ДокументGeneralizing trends of the ethno-cultural phenomenon in the activities of Ukrainian song ensembles(Іnternational Science Group (isg-konf.com), 2024) Roman, N.Careful and meticulous study of the ethnocultural phenomenon at both the global and local levels led to the creation of new Ukrainian song ensembles in Ukraine and beyond. Folk song ensembles are a manifestation of self-identification of the Ukrainian people and an important component of research, reproduction, development, representation and popularization of ethnic song traditions. Until recently, the Ukrainian folk song seemed to be a favorite, but quite neglected genre on the amateur and professional stage. It is obvious that the Ukrainian people have not lost their love for their song, therefore the creation of new and the development of existing Ukrainian song ensembles is a relevant and promising direction. The modern ensemble of the Ukrainian folk song, as an element of the ethno-cultural phenomenon, has an ancient history, because group singing has long been one of the most common forms of folk entertainment, enjoyed by adults, youth, and children. The Ukrainian folk song ensemble differs from the ethnocultural group performance, first of all, in that it consists of singers who systematically attend rehearsals, know the folk repertoire well, are capable of improvisation, have a beautiful timbre of voice, musical abilities, flair and acting talent. For the organization and successful development of the future Ukrainian song ensemble, it is important to invite a talented and professionally trained leader. During the organization of the Ukrainian song ensemble, one of the tasks of the team leader is to attract singers with bright, timbre-colored, clean voices. An experienced leader knows that during the formation of a team, it is not necessary to arrange an individual audition. The generalizing trends of the ethno-cultural phenomenon in the process of creative activity of Ukrainian song ensembles consist in the consistent reproduction of the creative achievements inherited from their talented ancestors. Ethnic forms of Ukrainian folk performance contain tendencies of melodic and harmonic principles of musical thinking. Collective performance of Ukrainian songs is an attractive but difficult task for performers. Singing in an ensemble involves the ability to sing one's part well and, at the same time, listen carefully to other singers. This is one of the most difficult tasks in the activity of Ukrainian song ensembles. Ukrainian folk song is a specific musical genre, because its content based on perfect lyrical melodies or fiery dance rhythms is always dominant. Уважне й прискіпливе вивчення етнокультурного феномену як на глобальному, так і на локальному рівнях призвело до створення нових ансамблів української пісні в Україні та поза її межами. Ансамблі народної пісні є проявом самоідентифікації українського народу і важливою складовою дослідження, відтворення, розвитку, репрезентації й популяризації етнічних пісенних традицій. Донедавна українська народна пісня здавалася улюбленим, але доволі занедбаними жанром на самодіяльній і професійній естраді. Очевидно, що український народ не втратив любові до своєї пісні, тому створення нових і розвиток існуючих ансамблів української пісні є актуальним і перспективним напрямом. Сучасний ансамбль української народної пісні, як елемент етнокультурного феномену має прадавню історію, бо гуртовий спів здавна був однією з найбільш поширених форм народних розваг, якими захоплювалися і дорослі, і молодь, і діти. Ансамблі української народної пісні відрізняється від етнокультурного гуртового виконання, передусім, тим, що до його складу входять співаки, які систематично відвідують репетиції, добре знають народний репертуар, здатні до імпровізації, мають красивий тембр голосу, музичні здібності, хист і акторський талант. Для організації та успішного розвитку майбутнього ансамблю української пісні важливо запросити талановитого й професійно підготовленого керівника. У ході організації ансамблю української пісні, керівник колективу одним із своїх завдань має залучення співаків із яскравими, тембрально забарвленими, чистими голосами. Досвідчений лідер знає, що під час формування колективу не обов’язково влаштовувати індивідуальне прослуховування. Узагальнюючі тенденції етнокультурного феномену в процесі творчої діяльності ансамблів української пісні полягають у послідовному відтворенні творчих здобутків успадкованих від своїх талановитих пращурів. Етнічні форми українського народного виконавства містять у собі тенденції мелодійного та гармонійного принципів музичного мислення. Колективне виконавство українських пісень є привабливим але складним завданням для виконавців. Спів в ансамблі передбачає уміння гарно співати свою партію і, водночас, уважно прислухатися до інших співаків. Саме це є одним із найскладніших завдань в діяльності ансамблів української пісні. Українська народна пісня є специфічним музичним жанром, бо її зміст, покладений на досконалі ліричні мелодії або запальні танцювальні ритми є завжди домінуючим.
- ДокументInnovative technologies of musical and aesthetic development of a child as a way of preservation of national pedagogical ideas(International Science Group(isg-konf.com), 2021-02-16) Roman, N.It is noted that new approaches to the musical and aesthetic development of the child require the use of the most effective pedagogical technologies, which, however, are based on existing scientific principles and historical experience. Musical and aesthetic development of the child is based on the communicative functions and organization of musical and aesthetic communication in the children's group. Leading Ukrainian teachers and scholars have always emphasized the special role of the team in the process of raising a child. Through innovative technologies of musical and aesthetic development of the child, modern teachers and educators are effective custodians and repeaters of national pedagogical ideas. Відзначається, що нові підходи до музично-естетичного розвитку дитини потребують використання найбільш ефективних педагогічних технологій які, тим не менш, базуються на існуючих наукових засадах та історично набутому досвіді. Музично-естетичний розвиток дитини ґрунтується на комунікативних функціях та організації музично-естетичного спілкування в дитячому колективі. Провідні українські педагоги й науковці завжди наголошували на особливій ролі колективу в процесі виховання дитини. Через інноваційні технології музично-естетичного розвитку дитини сучасні педагоги й вихователі виступають ефективними зберігачами й ретрансляторами національних педагогічних ідей. Отмечается, что новые подходы к музыкально-эстетическому развитию ребенка требуют использования наиболее эффективных педагогических технологий, которые, тем не менее, базируются на существующих научных основах и исторически приобретенном опыте. Музыкально-эстетическое развитие ребенка основывается на коммуникативных функциях и организации музыкально-эстетического общения в детском коллективе. Ведущие украинские педагоги и ученые всегда подчеркивали особую роль коллектива в процессе воспитания ребенка. Через инновационные технологии музыкально-эстетического развития ребенка современные педагоги и воспитатели выступают эффективными хранителями и ретрансляторами национальных педагогических идей.
- ДокументIntegrated Research of Professional Voice Disorders of Humanitarian Departments’ Teachers(Едітура Люмен, Asociatia Lumen, Romania, 2019-03) Peretyaha, L. Е.; Grineva, V. M.; Shulga, І. M.; Kuzmichyova, V. A.; Shlenova, M G.; Tkachenko, M. O.To determine the main voice disorders of humanitarian departments’ teachers, their reasons and effective methods to keep the voice in a health condition. Material. In the research participated 142 teachers of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and National Aerospace University – "Kharkiv Aviation Institute" (n=106 women, n=36 men). The study involved auditory assessment of teachers' voice and questionnaire in order to determine teachers’ professional voice problems and factors influenced on the status and quality of the voice. Results. It was determine the maximum phonation time for participants of genders, the voice disorders frequency, typical problems with teachers' voice, the positive and negative factors affecting the voice system condition. Also participants answered the questionnaire’s questions about voice using. Conclusions. The study showed that teachers take their voice for granted and do not always care about it; use their voice in an unhealthy condition and they are not always aware of the negative consequences for their health. Мета. Визначити основні порушення голосу викладачів гуманітарних відділень, їх причини та ефективні методи збереження голосу в здоровому стані. Матеріал. У дослідженні взяли участь 142 викладача Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди та Національного аерокосмічного університету - «Харківський авіаційний інститут» (n = 106 жінок, n = 36 чоловіків). Дослідження включало аудиторну оцінку голосу та анкетування вчителів з метою визначення проблем професійного голосу вчителів та факторів впливу на стан та якість голосу. Визначено максимальний час фонації для учасників дослідження, частоту голосових порушень, типові проблеми з голосом вчителя, позитивні та негативні фактори, що впливають на стан голосової системи. Також учасники відповіли на запитання анкети щодо використання голосу. Висновки. Дослідження показало, що вчителі не завжди піклуються про свій голос; використовують його у нездоровому стані, не завжди усвідомлюють негативні наслідки для свого здоров'я. Цель. Определить основные нарушения голоса преподавателей гуманитарных отделений, их причины и методы сохранения голоса в здоровом состоянии Материал. В исследовании приняли участие 142 преподавателя Харьковского национального педагогического университета им. Г. С. Сковороды и Национального аэрокосмического университета - «Харьковский авиационный институт» (n = 106 женщин, n = 36 мужчин). Исследование включало аудиторную оценку голоса и анкетирование учителей с целью определения проблем профессионального голоса учителей и факторов влияния на состояние и качество голоса. Определены максимальное время фонации для участников статей, частоту голосовых нарушений, типичные проблемы с голосом учителя, положительные и отрицательные факторы, влияющие на состояние голосовой системы. Также участники ответили на вопросы анкеты по использованию голоса. Выводы. Исследование показало, что учителя не всегда заботятся о своём голосе; используют его в нездоровом состоянии, не всегда осознают негативные последствия для своего здоровья.
- ДокументKey components of sustainable development of the agricultural sector of Ukraine(Excelling Tech Publishers, London, UK, 2019-04) Varchenko, O. M.; Utechenko, D. M.; Khakhula, L. I.; Slobodeniuk, N. O.; Byba, V. V.; Portyan, M. O.; Shepel, T. P.The article analyzes significant changes that have taken place in the development of the rural sector of Ukraine, which includes two components: agrarian (agriculture and technologically related industries) and rural areas (spatial base of production and resettlement of the population) of the second half of the last century. Current problems are revealed and the prospects of the rural sector functioning, through the prism of different concepts of productive forces development, are outlined. The problems are analyzed and prospects of rural sector functioning in various conceptions of productive forces development are outlined. The objective preconditions are outlined and the negative tendencies in the actions of the government bodies related to the agricultural sector in the conditions of the planned, transitional and market economy are revealed. The important role of the rural sector components, namely the rural economy and the living environment of the rural population, in the theory of complementary agrarian and rural development is substantiated. Thus, taking into account the negative tendency, economy development oriented to agriculture is seen in the following aspects: the diversity of industries and products, the placement of nonagricultural production facilities, regeneration of livestock sectors, the organization of crop products cultivation with a high proportion of manual labor, the introduction of agrarian logistics modern methods etc. At the same time, agricultural development is seen in solving the problems of the rural population through the use of the resource potential of the united territorial communities, as well as at the initiative of rural (domestic) communities in order to eliminate asymmetry and qualitative improvement of the living environment by increasing the availability of basic services for inhabitants of settlements which are not UTC centers (UTC – united territorial communities). It is proved that the state agrarian policy at the present stage should be based on scientifically grounded, balanced (or proportional, depending on the particular situation) and mutually reinforcing combination of two directions of its implementation – sectoral and territorial (or agrarian and rural development), that is, complementarity. У статті проаналізовано суттєві зміни, що відбулися у розвитку сільського сектора України, що включає дві складові: аграрну (сільське господарство та технологічно пов'язані галузі) та сільські райони (просторова база виробництва та розселення населення) другої половини минулого століття. Розкриваються сучасні проблеми та окреслюються перспективи функціонування сільського сектора через призму різних концепцій розвитку продуктивних сил. Проаналізовано проблеми та окреслено перспективи функціонування сільського сектора в різних концепціях розвитку продуктивних сил. Окреслено об'єктивні передумови та виявлено негативні тенденції в діях органів влади, пов'язаних із аграрним сектором в умовах планової, перехідної та ринкової економіки. Обґрунтовано важливу роль компонентів сільського сектора, а саме економіки сільського господарства та життєвого середовища сільського населення в теорії взаємодоповнюючого аграрного та сільського розвитку. Таким чином, враховуючи негативну тенденцію, розвиток економіки, орієнтований на сільське господарство, вбачається в таких аспектах: різноманітність галузей та продукції, розміщення виробництв несільськогосподарських виробництв, відродження галузей тваринництва, організація вирощування продукції рослинництва з високою часткою ручної праці, впровадження сучасних методів аграрної логістики тощо. У той же час розвиток сільського господарства вбачається у вирішенні проблем сільського населення за рахунок використання ресурсного потенціалу об’єднаних територіальних громад, а також з ініціативи сільські (побутові) громади з метою усунення асиметрії та якісного поліпшення життєвого середовища шляхом збільшення доступності основних послуг для жителів населених пунктів, які не є центрами UTC (UTC - об’єднані територіальні громади). Доведено, що державна аграрна політика на сучасному етапі повинна базуватися на науково обґрунтованій, збалансованій (або пропорційній, залежно від конкретної ситуації) та взаємозміцнюючій комбінації двох напрямків її здійснення - галузевого та територіального (або розвитку аграрного та сільського) ), тобто взаємодоповнюваність. В статье анализируются существенные изменения, которые произошли в развитии сельского сектора Украины, который включает в себя два компонента: аграрный (сельское хозяйство и технологически связанные отрасли) и сельские районы (пространственная база производства и расселения населения) второй половины прошлого века Выявлены текущие проблемы и намечены перспективы функционирования сельского сектора через призму различных концепций развития производительных сил. Проанализированы проблемы и намечены перспективы функционирования сельского сектора в различных концепциях развития производительных сил. Намечены объективные предпосылки и выявлены негативные тенденции в действиях государственных органов, связанных с аграрным сектором, в условиях плановой, переходной и рыночной экономики. Обоснована важная роль компонентов сельского сектора, а именно сельской экономики и среды обитания сельского населения, в теории взаимодополняющего аграрного и сельского развития. Таким образом, принимая во внимание негативную тенденцию, развитие экономики, ориентированной на сельское хозяйство, рассматривается в следующих аспектах: разнообразие отраслей и продуктов, размещение несельскохозяйственных производственных мощностей, восстановление отраслей животноводства, организация выращивания продукции растениеводства с высокой долей ручного труда, внедрение современных методов аграрной логистики и т. д. В то же время развитие сельского хозяйства проявляется в решении проблем сельского населения путем использования ресурсного потенциала единых территориальных общин, а также по инициативе сельские (домашние) общины с целью устранения асимметрии и качественного улучшения среды обитания путем повышения доступности основных услуг для жителей населенных пунктов, которые не являются центрами UTC (UTC - объединенные территориальные сообщества). Доказано, что государственная аграрная политика на современном этапе должна основываться на научно обоснованном, сбалансированном (или пропорциональном, в зависимости от конкретной ситуации) и взаимоусиливающем сочетании двух направлений ее реализации - отраслевого и территориального (или аграрно-сельского развития). ), то есть взаимодополняемость.
- ДокументLego construction sets as a means of primary schoolchildren’s critical thinking development(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Dorozhko, I. I.; Turishcheva, L. V.To evaluate the level of development of critical thinking elements in the process of working with a constructor in elementary school students. The main tasks are:1) to analyze the concept of "critical thinking" in the works of researchers; 2) to establish the main characteristics of critical thinking and its ability; 3) to identify the impact of "LEGO" on the development of critical thinking in younger students. Comparative analysis of sources of scientific pedagogical literature, interpretation, formulation of conclusions. The results are processed mathematically and presented in the format of comparative tables. The article presents the analysis of psychological and pedagogical research. The concept of "critical thinking" is analyzed, its signs are shown. The peculiarities of critical thinking of the younger student are formulated, the educational possibilities of the designer are considered. The peculiarities of the development of critical thinking in younger students in the process of tasks with the designer "LEGO" are revealed. LEGO classes provide opportunities for diverse development of students and the formation of the most important competences reflected in the concept of the New Ukrainian School. critical thinking is formed and developed when processing information, solving problems, problems, assessing the situation, choosing rational ways of activity. It is in the process of working with the designer, first of all, is the processing of information, assessment of the situation. Therefore, this process can be considered a condition for the development of critical thinking. The study contains empirical results obtained during the work with the experimental data. In the process of completing the tasks, the following indicators are observed: the ability to put ideas into words; ability to find cause and effect; the ability to combine several ideas into one, to create a new idea. School practice requires the development of new technologies for the formation of students' critical thinking in the learning process, the use of a variety of different pedagogical techniques that encourage students to creative activity, create conditions for them to become aware of the educational material, generalization of the acquired knowledge. Tasks with "LEGO" should be used in working with younger students to develop critical thinking. У статті представлено аналіз психолого-педагогічних досліджень. Проаналізовано поняття «критичне мислення», показано його ознаки. Сформульовано особливості критичного мислення молодшого школяра, розглянуто навчальні можливості конструктора. Виявлено особливості розвитку критичного мислення у молодших школярів у процесі виконання завдань з конструктором «LEGO». Заняття з «LEGO» надають можливості різнобічного розвитку учнів і формування найважливіших компетенцій, відображених у концепції Нової української школи. критичне мислення формується та розвивається під час опрацювання інформації, розв’язання задач, проблем, оцінки ситуації, вибору раціональних способів діяльності. Саме, у процесі роботи з конструктором, у першу чергу, здійснюється опрацювання інформації, оцінка ситуації. Тому, цей процес можна вважати умовою розвитку критичного мислення. Дослідження містить емпіричні результати, які отримано у ході роботи з експериментальними даними. У процесі виконання завдань зафіксовано наступні показники: здатність викласти ідеї своїми словами; вміння знайти причини та наслідки; вміння поєднати кілька ідей в одну, створити нову ідею. Шкільна практика потребує розробки нових технологій формування критичного мислення школярів у процесі навчання, використання сукупності різноманітних педагогічних прийомів, які спонукають учнів до творчої активності, створюють умови для усвідомлення ними навчального матеріалу, узагальнення отриманих знань. Завдання з «LEGO» необхідно використовувати в роботі з молодшими школярами для розвитку критичного мислення.
- ДокументMingzu Universities as an Educational and Social Phenomena in PR China(Lumenis, 2021-09) Kalashnyk, L.; Levchenko, Y.; Tkachenko, L.; Mkrtichan, O.Mingzu University is a common name for educa-tional institutions for ethnic minorities established in China in 1950. By establishing such kind of higher education institu-tions, PR China as a state pursued several goals. In one hand, they started the opportunity for minor ethnic groups` repre-sentatives enter a higher education institution and thereby enlist their support for the state government. In the other hand, Chi-na saves the originality and the identity of small nationalities` cultures at the state level by studying and promoting it. Today such educational institutions also serve to train leading cadres from ethnic minorities’ representatives, loyal to the state system and the political and social course of modern China as they are brought up in the spirit of modern Chinese social and pedagog-ical guidelines. The article aims to represent different social functions of Minzu Universities as a social phenomena com-mon for China as well as cultural and social strategy of the PR China state in the field of ethnic minorities, an important part of which is implemented through them. Using the research methods typical for scientific studies of this kind (mainly em-pirical and theoretical ones) the article proves the idea that Mingzu Universities in China play a great not only the educa-tional, but also social role in the country to form an ideological-ly homogeneous society and respect for human rights in the country. Університет Мінцзу — загальна назва навчальних закладів для етнічних меншин, створених у Китаї в 1950 році. Створюючи такі види вищих навчальних закладів, КНР як держава переслідувала декілька цілей. З одного боку, вони створили можливість для представників дрібних етнічних груп вступити до вищого навчального закладу і тим самим заручитися підтримкою державної влади. З іншого боку, Китай зберігає самобутність культур малих національностей на державному рівні, вивчаючи та пропагуючи це. Сьогодні такі навчальні заклади також служать для підготовки керівних кадрів із представників етнічних меншин, лояльних до державного устрою та політичного та соціального курсу сучасного Китаю. Метою статті є представлення різних соціальних функцій університетів Мінцзу як загального для Китаю соціального феномена, а також культурно-соціальної стратегії держави КНР у сфері етнічних меншин. Використовуючи типові для наукових досліджень такого роду (переважно емпіричні та теоретичні) методи дослідження, доведено, що університети Мінцзу в Китаї відіграють велику не лише освітню, а й соціальну роль у країні у формуванні ідеологічно однорідного суспільство та дотримання прав людини в країні. Университет Минцзу – общее название учебных заведений для этнических меньшинств, созданных в Китае в 1950 году. Создавая такие виды вузов, КНР как государство преследовало несколько целей. С одной стороны, они создали возможность для представителей мелких этнических групп поступить в вуз и тем самым заручиться поддержкой государственной власти. Кроме того, Китай сохраняет самобытность культур малых национальностей на государственном уровне, изучая и пропагандируя это. Сегодня такие учебные заведения также служат для подготовки руководящих кадров из представителей этнических меньшинств, лояльных государственному устройству и политическому и социальному курсу современного Китая. Целью статьи является представление различных социальных функций университетов Минцзу как общего социального феномена Китая, а также культурно-социальной стратегии государства КНР в сфере этнических меньшинств. Используя типичные научные исследования такого рода (преимущественно эмпирические и теоретические) методы исследования, доказано, что университеты Минцзу в Китае играют большую не только образовательную, но и социальную роль в стране в формировании идеологически однородного общества и соблюдения прав человека.
- ДокументOrigins of professional education of bandurists at the beginning of the XX century(International Science Group, 2021-01-19) Roman, N.The basics of professional training of bandura players in the early XX century are revealed. It is noted that the key role in this process was played by the XII Archaeological Congress, which took place in 1902 in Kharkov, where direct communication with the bearers of national musical and poetic art during the performance of bandura players carried out, at that time an engineer and amateur bandura art. , and in the future an outstanding bandura teacher, G. Khotkevych. It is noted that the idea of professional training of bandura players became widely known, but further debate on options for organizing the educational process did not move forward, as progressive scholars and supporters of folk music did not take into account that the development of Ukrainian culture, education of youth in the national spirit were dangerous for the tsarist government. Later, under the influence of the rapidly growing popularity of the art of bandura, the prominent Ukrainian music teacher M. Lysenko decided to open a bandura course at the Music and Drama School in Kyiv. However, the lack of qualified pedagogical staff, textbooks, methodical literature for bandura players, the need for scientific study of the theory and history of Ukrainian musical culture hampered the educational process. It is pointed out that the difficulties in learning did not stop interested fans of Ukrainian culture, but there was a threat of primitivization of bandura performance. The main goal of the young musicians was to master the skills of easy accompaniment while singing simple folk songs. This approach to the theory and practice of conducting lessons in the specialty was wrong, it excluded the idea of improving and deepening the art of bandura. Lack of development prospects could lead in the future to the disappearance of the ancient musical instrument. The constant interest in Cossack music culture could be supported only by a streamlined and well-founded system of education, built on the experience of progressive world performing practice and music pedagogy. Розкриваються основи фахової підготовки бандуристів на початку ХХ ст. Зазначається, що ключове значення в цьому процесі відіграв XII Археологічний з’їзд, який відбувся 1902 р. у Харкові, на якому безпосереднє спілкування з носіями національного музично-поетичного мистецтва під час виступу бандуристів здійснював, на той час інженер та аматор бандурного мистецтва, а в майбутньому видатний педагог-бандурист, Г. Хоткевич. Відзначається, що ідея фахової підготовки бандуристів набула широкого розголосу, але далі дебатів щодо варіантів організації навчального процесу справа не просунулася, оскільки прогресивні вчені та прихильники народного музичного мистецтва не врахували, що розвиток української культури, виховання молоді в національному дусі були небезпечними для царського уряду. Надалі, під впливом швидко зростаючої популярності мистецтва бандуристів, видатний український педагог-музикант М. Лисенко вирішив відкрити при музично-драматичній школі в Києві курси гри на бандурі. Однак, відсутність кваліфікованих педагогічних кадрів, підручників, методичної літератури для бандуристів, необхідність наукового опрацювання теорії та історії української музичної культури гальмували навчальний процес. Вказується, що труднощі в навчанні не зупиняли зацікавлених аматорів української культури, але виникала загроза примітивізації бандурного виконавства. Головною метою молодих музикантів було оволодіння навичками легкого супроводу під час співу нескладних народних пісень. Такий підхід до теорії та практики проведення уроків з фаху був хибним, він виключав ідею удосконалення й поглиблення майстерності мистецтва гри на бандурі. Відсутність перспективи розвитку могла привести в майбутньому до зникнення старовинного музичного інструменту. Несталу зацікавленість козацькою музичною культурою могла підтримати лише струнка й обґрунтована система навчання, побудована на досвіді прогресивної світової виконавської практики і музичної педагогіки. Раскрываются основы профессиональной подготовки бандуристов в начале ХХ в. Отмечается, что ключевое значение в этом процессе сыграл XII Археологический съезд, который состоялся 1902 в Харькове, на котором непосредственное общение с носителями национального музыкально-поэтического искусства во время выступления бандуристов осуществлял, в то время инженер и любитель бандурного искусства, а в будущем выдающийся педагог-бандурист, Г. Хоткевич. Отмечается, что идея профессиональной подготовки бандуристов получила широкую огласку, но дальше дебатов относительно вариантов организации учебного процесса дело не продвинулось, поскольку прогрессивные ученые и сторонники народного музыкального искусства не учли, что развитие украинской культуры, воспитания молодежи в национальном духе были опасными для царского правительства. В дальнейшем, под влиянием быстро растущей популярности искусства бандуристов, выдающийся украинский педагог-музыкант Н. Лысенко решил открыть при музыкально-драматической школе в Киеве курсы игры на бандуре. Однако, отсутствие квалифицированных педагогических кадров, учебников, методической литературы для бандуристов, необходимость научной проработки теории и истории украинской музыкальной культуры, тормозили учебный процесс. Указывается, что трудности в обучении не останавливали заинтересованных любителей украинской культуры, но возникала угроза примитивизации бандурного исполнительства. Главной целью молодых музыкантов было овладение навыками легкого сопровождения во время пения несложных народных песен. Такой подход к теории и практике проведения уроков по специальности был ложным, он исключал идею совершенствования и углубления мастерства искусства игры на бандуре. Отсутствие перспективы развития могла привести в будущем к исчезновению старинного музыкального инструмента. Неустойчивую заинтересованность казацкой музыкальной культурой могла поддержать только стройная и обоснованная система обучения, построенная на опыте прогрессивной мировой исполнительской практики и музыкальной педагогики. The basics of professional training of bandura players in the early XX century are revealed. It is noted that the key role in this process was played by the XII Archaeological Congress, which took place in 1902 in Kharkov, where direct communication with the bearers of national musical and poetic art during the performance of bandura players carried out, at that time an engineer and amateur bandura art. , and in the future an outstanding bandura teacher, G. Khotkevych. It is noted that the idea of professional training of bandura players became widely known, but further debate on options for organizing the educational process did not move forward, as progressive scholars and supporters of folk music did not take into account that the development of Ukrainian culture, education of youth in the national spirit were dangerous for the tsarist government. Later, under the influence of the rapidly growing popularity of the art of bandura, the prominent Ukrainian music teacher M. Lysenko decided to open a bandura course at the Music and Drama School in Kyiv. However, the lack of qualified pedagogical staff, textbooks, methodical literature for bandura players, the need for scientific study of the theory and history of Ukrainian musical culture hampered the educational process. It is pointed out that the difficulties in learning did not stop interested fans of Ukrainian culture, but there was a threat of primitivization of bandura performance. The main goal of the young musicians was to master the skills of easy accompaniment while singing simple folk songs. This approach to the theory and practice of conducting lessons in the specialty was wrong, it excluded the idea of improving and deepening the art of bandura. Lack of development prospects could lead in the future to the disappearance of the ancient musical instrument. The constant interest in Cossack music culture could be supported only by a streamlined and well-founded system of education, built on the experience of progressive world performing practice and music pedagogy.
- ДокументOrphaned Children in Traditional Chinese Religious and Philosophical Doctrines : Social Aspect(LUMEN Publishing House, 2018-12) Kalashnyk, L. S.; Levchenko, Ya. E.; Dovzhenko, T. O.; Mkrtichian, O. A.; Rudaya, N. V.The article studies the historical and pedagogical aspects of the Chinese social care over orphaned children system`s establishment, in particular - the reflection of the social care over orphans idea in traditional Chinese philosophical and religious doctrines (Confucianism, Buddhism, Taoism). The aim of the article is to analyze the reflection of the idea that orphaned children are to be over the social care and guardianship (social welfare and social care system) in theory and practice of Confucianism, Buddhism and Taoism. The methodological basis of the article is represented by the methodology of historical pedagogical and comparative pedagogical studies. The article presents the author`s personal point of view that the idea of social guardianship over the orphaned children in forms familiar to Europeans (orphanages, shelters attached to religious organizations, adoption), which was brought to China in the middle of the 18th century by abroad religious adepts, is not reflected in the traditional Chinese religious and philosophical doctrines. Buddhism, Confucianism and Taoism at the theoretical level practically did not develop the idea of social care over the defined category of children, confining themselves to general declaration of the need to be mercy to unfortunates. In practice it resulted in the non-inclusion of the doctrines and their adepts as equal agents of socialization in the system of social welfare for orphans in Traditional China and modern PR China as well. У статті досліджено історико-педагогічні аспекти становлення китайської соціальної опіки над системою дитячих сиріт, зокрема – відображення ідеї соціальної опіки над сиротами в традиційних китайських філософських і релігійних доктринах (конфуціанство, буддизм, даосизм). Мета статті - проаналізувати відображення ідеї про те, що діти-сироти мають бути на соціальній опіці та опіці (системі соціального забезпечення та соціальної допомоги) в теорії та практиці конфуціанства, буддизму та даосизму. Методологічною основою статті є методологія історико-педагогічного та порівняльно-педагогічного навчання. У статті представлено особисту думку автора про те, що ідея соціальної опіки над дітьми-сиротами у формах, знайомих європейцям (дитячі будинки, притулки, прикріплені до релігійних організацій, усиновлення), була доставлена до Китаю в середині 18 століття. За кордоном релігійні адепти, не відображені в традиційних китайських релігійно-філософських вченнях. Буддизм, конфуціанство і даосизм на теоретичному рівні практично не розвивали ідею соціальної опіки над певною категорією дітей, обмежуючись лише загальною декларацією про необхідність милосердя до нещасних. На практиці це призвело до невключення доктрин і їхніх адептів як рівноправних суб'єктів соціалізації в систему соціального забезпечення сиріт у традиційному Китаї та сучасній КНР. В статье исследованы историко-педагогические аспекты становления китайской социальной опеки над системой детских сирот, в частности - отражение идеи социальной опеки над сиротами в традиционных китайских философских и религиозных доктринах (конфуцианство, буддизм, даосизм). Цель статьи – проанализировать отражение идеи о том, что дети-сироты должны быть на социальной опеке и опеке (системе социального обеспечения и социальной помощи) в теории и практике конфуцианства, буддизма и даосизма. Методологической основой статьи является методология историко-педагогического и сравнительно-педагогического обучения. В статье представлены личное мнение автора о том, что идея социальной опеки над детьми-сиротами в формах, знакомых европейцам (детские дома, приюты, прикрепленные к религиозным организациям, усыновление), была доставлена в Китай в середине 18 века. За рубежом религиозные адепты, не отраженные в традиционных китайских религиозно-философских учениях. Буддизм, конфуцианство и даосизм теоретически практически не развивали идею социальной опеки над определенной категорией детей, ограничиваясь лишь общей декларацией о необходимости милосердия к несчастным. На практике это привело к невключения доктрин и их адептов как равноправных субъектов социализации в систему социального обеспечения сирот в традиционном Китае и современной КНР.