Перегляд за Автор "Трубавіна, І. М."
Зараз показано 1 - 20 з 82
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEвропейські цінності як основа національної згуртованості, курсу України на eвроінтеграцію та укріплення основ національної безпеки через освіту(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Чередниченко, О. Ю.; Трубавіна, І. М.Стаття присвячена проблемі впровадження європейських цінностей в умовах війни та євроінтеграції. Автори доводять, що така робота в системі освіти повинна сьогодні розглядатися ширше, аніж в сфері традиційної виховної роботи. Зокрема, це розгляд проблеми через призму національних інтересів в контексті забезпечення національної безпеки і соціальної згуртованості. Мета статті — визначити сутність і місце європейських цінностей в національній безпеці через освіту, їх взаємозв’язок з національними інтересами, розвитком євроінтеграційних процесів та національною згуртованістю, функції освітянина в цьому процесі. Науковою новизною дослідження є те, що уперше з’ясовано, що європейські цінності є складовою національних інтересів України і предметом національної безпеки в діяльності освітян. Вони вимагають від педагогів оволодіння нових функцій: безпекової, інформаційної, соціальної допомоги, а також відновлення в професійному стандарті і наповнення новим змістом виховної функції. Ці нові функції освітян можуть виступити основою покращення стану національної безпеки, згуртованості країни і громади. Європейські цінності як запорука національної безпеки мають стати складовою змісту національного виховання, зокрема, морального, інтелектуальнодуховного, правового тощо. The article is devoted to the problem of the introduction of European values in the conditions of war and European integration. The authors prove that such work in the education system should be considered more widely today than in the field of traditional educational work. In particular, it is a consideration of the problem through the prism of national interests in the context of ensuring national security and social cohesion. The purpose of the article was to determine the essence and place of European values in national security through education, their relationship with national interests, the development of European integration processes and national cohesion, the role of an educator in this process. The scientific novelty of the study is that: for the first time, it was found that European values are a component of the national interests of Ukraine and a subject of national security in the activities of educators. They require teachers to master new functions: safety, informational, social assistance, as well as restoring the professional standard and filling the educational function with new content. These new functions of educators can act as a basis for improving the state of national security, the cohesion of the country and the community. European values as a guarantee of national security should become a component of the content of national education, in particular, moral, intellectual and spiritual, legal, etc.
- ДокументАгресія. Анексія. Конфлікт. Соціально-педагогічна та психологічна відповідь на виклики для дітей : методичні рекомендації для педагогів дошкільних навчальних закладів(Агентство “Україна”, 2016) Бойцова, Н. А.; Гелюх, О. М.; Григораш, Т. М.; Дембінська, І. В.; Кам’янська, Н. О.; Левченко, К. Б.; Лисенко, І. П.; Лисенко, С. М.; Малєєва, О. В.; Малєєв, Д. В.; Мікель, М. Ю.; Мороз, Р. А.; Панок, В. Г.; Пелих, М. С.; Поуль, В. С.; Разводова, Т. О.; Тимошенко, Т. А.; Трубавіна, І. М.; Тютюнник, Г. А.Видання містить опис актуальних викликів для розвитку дітей дошкільних навчальних закладів, які пов’язані з адаптацією до нових умов, переживанням стресових ситуацій та травматичним досвідом. У книзі висвітлено рекомендації для педагогів з формування готовності до роботи в екстремальних умовах, організації сприятливого психологічного мікроклімату підтримки, наведено основні питання просвіти для батьків (зокрема з числа внутрішньо переміщених осіб) щодо допомоги дитині в подоланні психотравматичних подій, стану надмірного психічного напруження і втрати, прийоми ефективного впливу на поведінку дитини та її адаптації до нового місця проживання. Подано програми занять і тренінгів, вправи з окресленої тематики. Издание содержит описание актуальных вызовов для развития детей дошкольных учебных заведений, которые связаны с адаптацией к новым условиям, переживанием стрессовых ситуаций и травматическим опытом. В книге освещены рекомендации для педагогов по формированию готовности к работе в экстремальных условиях, организации благоприятного психологического микроклимата поддержки, приведены основные вопросы просвещения для родителей (в том числе из числа внутренне перемещенных лиц) в отношении помощи ребенку в преодолении психотравматических событий, состояния чрезмерного психического напряжения и потери, приемы эффективного воздействия на поведение ребенка и его адаптации к новому месту жительства. Представлены программы занятий и тренингов, упражнения по обозначенной тематике.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОБОТИ ОСВІТЯН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2022-09-29) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації визначено перелік нових викликів, до вирішення яких треба готувати менеджерів освіти і педагогічних працівників, який є великим і різноманітним, що вимагає теоретичного обгрунтування, вивчення і запозичення кращого досвіду з різних країн, впровадження його у вітчизняну систему освіти. The publication identifies a list of new challenges that need to be addressed that education managers and teachers need to be trained to address, which is extensive and diverse, requiring theoretical substantiation, studying and borrowing best practices from different countries, and implementing them in the national education sector.
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ЗАКОНОДАВЧОГО ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ВРЕГУЛЮВАННЯ ПИТАНЬ БЕЗПЕКОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Трубавіна, І. М.; Чередниченко, О. Ю.; Недря, К. М.У публікації розглянуто питання безпекового забезпечення освітнього середовища в умовах воєнного стану. Вміння реагувати на загрози, ризики і небезпеки в умовах воєнного стану у всіх учасників освітнього процесу стануть формуватися у них через появу в законодавстві про освіту нового тлумачення поняття безпечного освітнього середовища. Воно повинно враховувати небезпеки, ризики і загрози воєнного стану. Це дозволить розробити в системі освіті нові відомчі документи щодо збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. The publication deals with the issue of security of the educational environment under martial law. The ability to respond to threats, risks and dangers under martial law will be developed by all participants in the educational process through the emergence of a new interpretation of the concept of a safe educational environment in education legislation. It should take into account the dangers, risks and threats of martial law. This will allow the education system to develop new departmental documents to protect the lives and health of all participants in the educational process.
- ДокументАНАЛІЗ ПОТРЕБ У НАВЧАННІ ДОРОСЛИХ ІЗ ЧИСЛА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Трубавіна, І. М.У тезах схарактеризовано освітні потреби внутрішньо переміщених осіб і можливі освітні послуги для їх задоволення з метою успішної адаптації переселенців в новій приймаючій громаді. Визначено методи отримання й аналізу потрібної інформації, запропоновано рекомендації щодо можливостей платних і грантових освітніх послуг для навчання дорослих внутрішньо переміщених осіб. The article reveals the educational needs of internally displaced persons and possible educational services for their satisfaction with the purpose of successful adaptation of settlers in the new host community. The article also reveales the methods for obtaining and analysis of necessary information have been determined. The recommendations on the possibilities of paid and grants educational services for training adults – internally displaced persons have been given.
- ДокументАнтикорупційні засади діяльності органів доходів і зборів в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Клімова, С. М.; Крайник, Г. С.; Ніколайчук, С. В.; Роздайбіда, А. В.; Трубавіна, І. М.Науково-практичний посібник підготовлений на основі сучасних антикорупційних засад діяльності органів доходів і зборів в Україні. У ньому розглянуто питання запобігання та протидії корупції. Розкрито проблеми і можливі шляхи їхнього вирішення щодо таких способів запобігання корупції як обмеження і заборони особам, на яких поширюється антикорупційне законодавство, фінансовий контроль за доходами і видатками публічних службовців тощо. Визначено психологічні аспекти запобігання корупції. Проведено аналіз правових норм, які регламентують порядок і підстави притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за корупцію, наведено приклади застосування цього законодавства судами. Для службовців Міністерства доходів і зборів України, науковців та всіх небайдужих до проблем запобігання і протидії корупції в Україні. Научно-практическое пособие подготовлено на основе современных антикоррупционных принципов деятельности органов доходов и сборов в Украине. В нем рассмотрены вопросы предотвращения и противодействия коррупции. Раскрыты проблемы и возможные пути их решения по таким способов предотвращения коррупции как ограничения и запреты лицам, на которых распространяется антикоррупционное законодательство, финансовый контроль за доходами и расходами публичных служащих и тому подобное. Определены психологические аспекты предотвращения коррупции. Проведен анализ правовых норм, регламентирующих порядок и основания привлечения к административной и уголовной ответственности за коррупцию, приведены примеры применения этого законодательства судами. Для служащих Министерства доходов и сборов Украины, ученых и всех неравнодушных к проблемам предотвращения и противодействия коррупции в Украине. The scientific and practical manual has been prepared on the basis of modern anti-corruption principles of the activities of the bodies of incomes and fees in Ukraine. It addresses the issues of preventing and combating corruption. Problems and possible ways of their solution are revealed in ways of preventing corruption as restrictions and prohibitions to persons subject to anti-corruption legislation, financial control over incomes and expenses of public servants, and the like. The psychological aspects of the prevention of corruption are defined. An analysis of legal norms regulating the procedure and grounds for bringing to administrative and criminal responsibility for corruption is given, examples of application of this legislation by courts are given. For employees of the Ministry of Income and Fees of Ukraine, scientists and all non-indifferent to the problems of preventing and counteracting corruption in Ukraine.
- ДокументБАТЬКІВСЬКА ПРОСВІТА У СУЧАСНИХ ДИТЯЧИХ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2016-06-27) Трубавіна, І. М.Стаття уточнює сутність сучасної батьківської просвіти в дитячих дошкільних навчальних закладах, показує її актуальність. Методологією дослідження є родиноцентричний, проблемно-орієнтований, діяльнісний, аксіологічний, особистісно-орієнтований підходи. Результатами дослідження є визначення батьківської просвіти в сучасному ДДНЗ, розкриття її змісту, рівнів здійснення, етапів роботи, технології і форм реалізації, суб’єктів роботи і форм організації їх взаємодії між собою. Практичним значенням статті є зміст і технології просвіти. Висновками є необхідність оновлення її змісту та реалізації на основі комплексно-цільової програми. Перспективами дослідження є підготовка фахівців ДДНЗ до роботи в нових змістових, організаційних умовах. Статья уточняет сущность современного родительского просвещения в детских дошкольных учебных заведениях, показывает её актуальность. Методологией исследования является семейноноцентрический, проблемно-ориентированный, деятельностный, аксиологический, личностно-ориентированный подходы. Результатами исследования являятся определение сущности родительского просвещения в современном ДДУЗ, раскрытие их содержания, уровней осуществления, этапов работы, технологии и форм реализации, субъектов работы и форм организации их взаимодействия между собой. Практическим значением статьи является содержание и технологии просвещения. Выводами есть необходимость обновления его содержания и реализации на основе комплексно-целевой программы. Перспективой исследования является подготовка специалистов ДДУЗ к работе в новых содержательных, организационных условиях. The article clarifies the essence of the modern parent education in pre-school education, shows its relevance in the new socio-political conditions. Methodology of the study are family-centered, problem-oriented, activity, axiological, personality-centered approaches. In the article the following research methods are used: theoretical analysis, synthesis, generalization, allocation of principal. The results of the study allowed to determine the nature of parental education in the modern kindergartens. The author also revealed the content of parents education, taking into account the primary social experience of the child, rights of the child, rights of the parents, child-rearing responsibilities. The first level of the grounded parental education – primary, secondary, tertiary, which take into account the age, the typical problems of children and the problem of different categories of children and their special needs. The article reveals the stages of work on parental education in kindergartens (approximately diagnostic, motivational and behavioral, socіal-oriented). Modern technologies and forms of realization of parental education are characterized. The author identified the subjects of work on parental education in kindergarten (doctors, psychologists, educators, social workers and others). Also the author summarized the forms of interaction between the subjects themselves. For the first time the necessity of interaction between parental education entities through complex target program is proved. The practical value of the article is justified on the basis of theoretical analysis of the works of scientists, content and parental education technology in the modern kindergarten. In conclusion the need to update the content of parental education in kindergarten and implementing it on the basis of complex target program is substantiated. Implementation of the quality parent education is possible through the interaction of a multidisciplinary team of kindergarten professionals (doctors, psychologists, social workers, teachers). The perspective of the study is to train professionals to work in the kindergartens in new conditions.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВЕДЕННЯ ВИПАДКУ СІМЕЙ З ДІТЬМИ З ЧИСЛА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ЯК ШЛЯХ ДО БЕЗПЕЧНОГО ДИТИНСТВА В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО КОНФЛІКТУ(Stowarzyszenie „Edukacja dla bezpieczeństwa”, 2016) Трубавіна, І. М.Стаття присвячена проблемі створення безпечних умов життя і виховання українських дітей з числа внутрішньо переміщених осіб засобами соціальної роботи. Автор розкриває методику соціальної роботи з ведення випадку в залежності від його складності і результатів оцінки потреб сімей з дітьми в соціальних послугах. Artykuł poświęcony jest tworzeniu bezpiecznych warunków życia i wychowywania dzieci ukraińskich przesiedleńców wewnętrznych poprzez pracę społeczną. Autor ukazuje metodykę pracy socjalnej metodą analizy przypadku, w zależności od jego złożoności i wyników oceny potrzeb rodzin z dziećmi w zakresie usług społecznych. Статья посвящена проблеме создания безопасных условий жизни и воспитания украинских детей из числа внутренне перемещенных лиц средствами социальной работы. Автор раскрывает методику социальной работы по ведению случая в зависимости от его сложности и результатов оценки потребностей семей с детьми в социальных услугах. The article devoted to the creation of safe living conditions and upbringing of Ukrainian children among internally displaced persons by means of social work. The author reveals the methodology of social work case management, depending on its complexity and the results of the assessment needs of families with children in social services.
- Документ«ДЕКЛАРАЦІЯ БЕЗПЕКИ ШКІЛ»: ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ В СИСТЕМУ ОСВІТИ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Трубавіна, І. М.; Рибалко, Л. С.; Каплун, С. О.Актуальність дослідження пов’язана з існуванням військового конфлікту між Росією та Україною на Сході, який впливає на реалізацію права дітей на освіту, їх безпеку. Декларація безпеки шкіл вимагає надання конкретних рекомендацій щодо її впровадження і реалізації. Тому необхідною є розробка наукових підходів і конкретних шляхів реалізації Декларації в системі освіти України, враховуючи при цьому існуючі зарубіжні розробки та інтегруючи їх на рівні закладу освіти, громади, регіону, країни. Проведений теоретичний аналіз існуючих досліджень розкриває лише окремі напрями впровадження Декларації безпеки шкіл, дослідження не стосуються прямо військового конфлікту, системи освіти, роботи педагогічних працівників в умовах конфлікту для реалізації права дітей на освіту і забезпечення їх безпеки. Метою статті є визначення наукових підходів і шляхів реалізації Декларації безпеки шкіл в практичній роботі педагогічних працівників закладів освіти. Нами було в якості методології дослідження обрано гносеологічний, прагматичний, проблемно-орієнтований наукові підходи, дитиноцентризм, які скеровували дослідження на з’ясування шляхів впровадження Декларації безпеки шкіл в заклади освіти України. Визначено, що науковими підходами в теорії педагогіки, які можуть стати основою для системної протидії небезпеці в освіті для дітей силами педагогічних працівників є: миробудівництво і педагогіка ненасилля, допомога для самодопомоги як самозахист і навчання безпечній поведінці дітей, ризико-орієнтований підхід, освіта, чуттєва до конфлікту. Кожен з цих підходів має різні функції і шляхи реалізації на практиці: 1) миробудівництво і педагогіка ненасилля: як школи, дружні до дитини; щасливе освітнє середовище, універсальний дизайн; медіація, служби посередництва; технології педагогіки ненасилля; миробудівна позиція педагогів; робота з батьками щодо допомоги в забезпеченні безпеки шкіл; профілактика і протидія буллінгу в школах; 2) допомога для самодопомоги як самозахист і безпечна поведінка; критичне мислення і вміння прийняття рішень; навчання поведінці в конфлікті, протидії маніпуляціям; 3) ризико-орієнтований підхід як паспорт безпеки закладу освіти; навчання визначенню ризиків і небезпек для дітей з урахуванням контексту і динаміки конфлікту; заходи щодо охорони території, попередження небезпек, усунення ризиків для дітей тощо; 4) освіта, чуттєва до конфлікту як стандарти і стратегії її впровадження. The relevance of the study is related to the existence of military conflict between Russia and Ukraine, which affects the realization of the right of children to education and their safety. The Declaration of School Safety requires specific guidance on its implementation and realization. Therefore, it is necessary to develop scientific approaches and ways of implementing the Declaration in the education system of Ukraine, taking into account the existing developments and integrating them into the education system at the level of the educational establishment, community, region, and country. Conducted theoretical analysis of existing research reveals only some areas of implementation of the Declaration of School Safety, the studies do not directly relate to the military conflict, the education system, the work of pedagogical workers in the conflict to realize the right of children to education and ensure their safety. The purpose of the article is to determine the scientific approaches and ways of implementing the Declaration of School Safety in the practical work of the pedagogical staff of educational institutions. We have chosen epistemological, pragmatic, problem-oriented scientific approaches, child-centrism as the research methodology, which has directed research to find out ways to implement the Declaration of School Safety in Ukrainian educational institutions. It is determined that the scientific approaches in the theory of pedagogy, which can be the basis for systematic counteracting the dangers in education for children by pedagogical workers are: peace building and pedagogy of nonviolence, assistance for self-help as self-defense and teaching safe behavior of children, risk-taking, risk-taking before the conflict. Each of these approaches has different functions and ways of putting it into practice: 1) peace building and non-violence pedagogy: as child-friendly schools; happy educational environment, universal design; mediation, mediation services; technologies of pedagogy of non-violence; peace building position of teachers; working with parents to help with school safety; prevention and counteraction of bullying in schools; 2) self-help assistance as self-defense and safe behavior; critical thinking and decision-making skills; training in conflict behavior, counteracting manipulation. 3) the risk-oriented approach as a passport of the educational institution; training in identifying risks and dangers for children, taking into account the context and dynamics of the conflict; territory protection measures, hazard prevention, risk elimination for children and more. 4) education that is sensitive to conflict as standards and strategies for its implementation.
- ДокументДо питання про теоретичні основи соціальної роботи з військовослужбовцями (на основі світових і вітчизняних теорій)(Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2020-12) Трубавіна, І. М.; Каліна, К. Є.; Байдала, В. В.Стаття уперше розкриває теоретичні основи сучасної військовосоціальної роботи в Україні на основі аналізу теорій соціальної роботи. Показано переваги і недоліки комплексно-орієнтованих, психологічноорієнтованих і соціологічно-орієнтованих теорій соціальної роботи. Сформульовано перелік теорій, які доцільно використовувати при здійсненні соціальної роботи з військовослужбовцями, їх межі і проблемне поле застосування. Показано, що немає універсальної теорії для такої соціальної роботи, що феміністські та вільно-радикальні теорії не є придатними для роботи з військовими. Статья впервые раскрывает теоретические основы современной военно-социальной работы в Украине на основе анализа теорий социальной работы. Показаны преимущества и недостатки комплексно ориентированных, психологически ориентированных и социологически ориентированных теорий социальной работы. Сформулирован перечень теорий, которые целесообразны в социальной работе с военнослужащими, их границы и проблемное поле применения. Показано, что нет универсальной теории для социальной работы, феминистские и свободно-радикальные теории не пригодны для работы с военными. The article for the first time reveals the theoretical foundations of modern social work with servicemen in Ukraine on the basis of analysis of theories of social work, taking into account the peculiarities of military service as a profession, the purpose of social work in the army. The methodology chose an epistemological approach to the study. And the methods for research were: theoretical analysis of sources, concretization, generalization, systematization. The article analyzes the advantages and disadvantages of comprehensively oriented, psychologically oriented and sociologically oriented theories of social work. The authors on the basis of theoretical analysis of sources, features of military service formulated a list of theories that should be used in the implementation of social work with servicemen. For these theories identified their advantages, capabilities, limits and problem area of application. the theory of help for self-help and the theory of education for social work with servicemen are analyzed. It is shown that there is no universal theory for such social work, their complex is expedient for application in practice of rendering of social services. It is proved that feminist and free-radical theories are not suitable for work with military.
- ДокументДіагностика і профілактика поведінкових девіацій: поняття, рисунки, таблиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Парфанович, І. І.; Трубавіна, І. М.Навчально-методичний посібник «Діагностика і профілактика поведінкових девіацій: поняття, рисунки, таблиці» розроблено для систематизації знань, інтеграції і формування понятійного апарату та комплексного вивчення студентами дисциплін, що стосуються діагностики і профілактики поведінкових девіацій. Посібник призначений для студентів і працівників соціальної сфери з питань соціальних і поведінкових відхилень та розвитку індивідів, груп населення. The training manual "Diagnosis and prevention of of Behavioral Deviations: Concepts, Figures, Tables" is designed to systematization of knowledge, integration and formation of conceptual apparatus and comprehensive study of disciplines related to the diagnosis and prevention of behavioral deviations. The manual is intended for students and social workers on issues of social and behavioral deviations and development of individuals, groups population.
- ДокументЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Трубавіна, І. М.Проблема екологічного виховання молоді є актуальною щодо реалізації колективного права людини на безпечне довкілля. Потрібні свідомість і звичка екологічно-відповідальної поведінки, екологічна культура набута в дитинстві. Сьогодні є вже інші ідеї щодо здійснення екологічного виховання в контексті сталого розвитку суспільства. Він передбачає взаємозалежний і взаємодоповнюючий економічний та соціальний розвиток, підтримку і збереження навколишнього середовища. Проблема экологического воспитания молодежи является актуальной по реализации коллективного права человека на безопасную окружающую среду. Нужны сознание и привычка экологически ответственного поведения, экологическая культура приобретенная в детстве. Сегодня уже другие идеи по осуществлению экологического воспитания в контексте устойчивого развития общества. Он предусматривает взаимосвязанный и взаимодополняющий экономическое и социальное развитие, поддержание и сохранение окружающей среды.
- ДокументЕТИКА СПІЛКУВАННЯ З СІМ’ЯМИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ У ВІЙСЬКОВО-СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2021-05-19) Трубавіна, І. М.; Бойко, С. М.У публікації розкрито норми етичної поведінки і спілкування заступника командира частини по роботі з особовим складом з членами сімей військовослужбовців. Зазначено, що військово-соціальна робота є відомчою роботою і здійснюється поруч, а не взамін соціальної роботи і соціальних послуг з сім’ями, які перебувають в складних життєвих обставинах (визначених законодавством про соціальну роботу і соціальні послуги). The publication reveals the norms of ethical behavior and communication of the deputy commander of the unit for work with personnel with family members of servicemen. It is noted that military social work is a departmental work and is carried out alongside, but not instead of social work and social services with families in difficult life circumstances (defined by the legislation on social work and social services).
- ДокументЕтичні питання спілкування та професійної діяльності соціальних працівників у роботі з сім’єю військовослужбовців(Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2021) Трубавіна, І. М.; Бойко, С. М.; Ніконенко, О. В.Актуальність статті в тому, що уперше поставлено питання про етику соціальної роботи з сім’ями військовослужбовців у час військового конфлікту і пандемії, екстремальних умов існування людства, гуманітарної кризи. Як надавати соціальні послуги, за якими критеріями, на основі яких правил в умовах обмеженості ресурсів – ці етичні питання соціальної роботи з сім’ями військовослужбовців головні в статті. Авторами показано особливості сім’ї як клієнта соціальних служб, необхідність особливої етики з нею, розкрито сучасні соціальні проблеми сімей військовослужбовців. Стаття розкриває сутність етики поведінки і спілкування соціальних працівників з сім’ями військовослужбовців. Автори визначають особливості сім’ї військовослужбовця, доводять відсутність підготовки соціальних працівників до роботи в умовах війни і пандемії, її попереднє спрямування на роботу в мирних умовах. Автори описують досвід таких наукових досліджень в Україні і за кордоном, що дозволило їм сформулювати мету дослідження – визначити сутність етики поведінки і спілкування соціальних працівників у роботі з сім’ями військовослужбовців. Стаття розкриває поняття професійної етики соціального працівника, який працює з сім’єю, складові такої етики та особливості в роботі з сім’ями військовослужбовців через: цінності різних видів і рівнів, моральні норми та їх види, етичні принципи, моральні якості соціального працівника. Стаття показує перспективи подальших досліджень – розробка етичного кодексу соціальних працівників в умовах війни. The relevance of the article lies in the fact that for the first time the question was raised about the ethics of social work with the families of military personnel during a military conflict and a pandemic, the extreme conditions of existence of mankind, the humanitarian crisis. The following ethical issues of social work with families of military personnel are the main ones in the article: how to provide social services, by what criteria, on the basis of what rules in conditions of limited resources? The authors show the peculiarities of the family as a client of social workers and the need for special ethics with it, reveal the modern social problems of the families of military personnel. The article reveals the essence of ethics of behavior and communication of social workers with families. The authors define the characteristics of the family of a serviceman, prove the lack of training of social workers to work in war and pandemic conditions, its previous focus on work in peaceful conditions. The authors describe the experiencе, which allowed them to formulate the purpose of the study – to determine the essence of the ethics of behavior and communication of social workers in working with families of military personnel. The article reveals the concept of professional ethics of a social worker who works with a family, the components of ethics and features in working with families of military personnel through: values – of various types and levels, moral norms and their types, ethical principles, moral qualities of a social worker. The article shows the prospects for further research as the development of a code of ethics for social workers in war conditions.
- ДокументЕфективні форми і методи роботи із запобігання торгівлі людьми(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.; Ковальчук, Л. Г.У данній статті автор розкрив ефективні форми і методи роботи із запобігання торгівлі людьми. В данной статье автор раскрыл эффективные формы и методы работы по предупреждению торговли людьми. In this article, the author has disclosed the effective forms and methods of work on the prevention of trafficking in persons.
- ДокументЗ досвіду реалізації проекту ЄС щодо підтримки внутрішньо переміщених осіб(Ужгородський національний університет, 2018-09-14) Трубавіна, І. М.Автор у данній статті розкрив досвід а також реалізацію проекта ЄС щодо підтримки внутрішньо переміщених осіб. Автор в данной статье раскрыл опыт а также реализацию проекта ЕС по поддержке внутренне перемещённых лиц. The author in this article revealed the experience as well as the implementation of the EU project to support internally displaced persons.
- ДокументЗапобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Гриньова, В. М.; Дорошок, Т. О.; Звєрєва, І. Д.; Зеленський, Р. М.; Калашник, Н. С.; Калашнікова, Л. М.; Ковальчук, Л. Г.; Кулешова, В. В.; Левченко, К. Б.; Павлик, Н. П.; Петрюк, І. М.; Рудюк, Н. Г.; Трубавіна, І. М.; Удалова, О. А.; Удалова, О. Ю.; Шваб, І. А.; Швед, О. В.; Черножукова, Н. Л.Навчально-методичний посібник присвячено питаням організації та здійснення діяльності із запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти. Представлено основні результати дослідження вразливості учнів ПТНЗ до потрапляння в ситуації торгівлі людьми та дані про стан профілактичної діяльності у цьому напрямі. Подано загальний огляд ситуації з торгівлею людьми та трудовою міграцією в Україні; аналіз зв’язку торгівлі людьми з такими порушеннями прав людини, як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація; описано чинне нормативно-правове забезпечення роботи із запобігання торгівлі людьми в системі ПТНЗ, наведено приклади та шляхи посилення протидії торгівлі людьми. Окремий розділ вміщує методичні рекомендації і практичні розробки організації та проведення заходів із профілактики торгівлі людьми. Для педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, студентів вищих педагогічних навчальних закладів І–ІV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників громадських організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам организации и осуществления деятельности по предотвращению торговли людьми в системе профессионально-технического образования. Представлены основные результаты исследования уязвимости учащихся ПТУ до попадания в ситуации торговли людьми и данные о состоянии профилактической деятельности в этом направлении. Представлен общий обзор ситуации с торговлей людьми и трудовой миграцией в Украине; анализ связи торговли людьми с такими нарушениями прав человека, как насилие и жестокое обращение, эксплуатация детского труда, сексуальная эксплуатация; описано действующее нормативно-правовое обеспечение работы по предупреждению торговли людьми в системе ПТУ, приведены примеры и пути усиления противодействия торговле людьми. Отдельный раздел включает методические рекомендации и практические разработки организации и проведения мероприятий по профилактике торговли людьми. Для педагогических работников системы профессионально-технического образования, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей общественных организаций, широкого круга общественности. The training manual is devoted to the organization and implementation of activities to prevent trafficking in persons in the system of vocational education. Presents the main results of the study of the vulnerability of vocational school students to getting into a situation of trafficking in persons and data on the status of preventive activities in this direction. A general overview of the situation with human trafficking and labor migration in Ukraine is presented; analysis of the connection of trafficking in persons with such human rights violations as violence and abuse, exploitation of child labor, sexual exploitation; describes the current legal framework for the prevention of trafficking in persons in the system of vocational schools, provides examples and ways to strengthen countering trafficking in persons. A separate section includes guidelines and practical development of the organization and conduct of activities for the prevention of trafficking in persons. For teachers of the system of vocational education, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV accreditation levels, social workers, representatives of public organizations, the general public.
- ДокументЗМІСТ НОРМАТИВНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДИДАКТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ: ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ (НАУКИ ПРО ОСВІТУ 011, СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ 09, ДЕННА ФОРМА НАВЧАННЯ)(Вид-во "Інновація", 2016-04-12) Трубавіна, І. М.Мета курсу: засвоєння методології, ключових положень, тенденцій і проблематики сучасної теорії навчання; формування основ дидактичного мислення майбутніх викладачів, засвоєння аспірантами знань, принципів, форм, методів і прийомів дослідницької діяльності в процесі навчання. Формування професійних якостей та здібностей, розвиток творчого потенціалу, креативного мислення з опорою на репродукцію, вмінь аналізувати та синтезувати інформацію, моделювати експериментальне дослідження, потреби в самоосвіті, виховання науково-педагогічної культури майбутнього фахівця, вміння працювати з різними джерелами інформації. Цель курса: усвоение методологии, ключевых положений, тенденций и проблематики современной теории обучения; формирование основ дидактического мышления будущих преподавателей, усвоение аспирантами знаний, принципов, форм, методов и приемов исследовательской деятельности в процессе обучения. Формирование профессиональных качеств и способностей, развитие творческого потенциала, креативного мышления с опорой на репродукцию, умений анализировать и синтезировать информацию, моделировать экспериментальное исследование, потребности в самообразовании, воспитание научно-педагогической культуры будущего специалиста, умение работать с различными источниками информации.
- ДокументЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СІМЕЙ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Трубавіна, І. М.; Каліна, К. Є.; Недря, К. М.Стаття присвячена актуальній проблемі сучасної теорії професійної педагогіки – оновленню змісту підготовки фахівців соціальної сфери до роботи в умовах війни з сім’ями з дітьми з особливими потребами. Фахівців соціальної сфери до роботи в умовах війни не готували, так же як і всіх інших фахівців, окрім військовослужбовців. Проблема поглиблюється тим, що в умовах війни найбільш уразливими категоріями є діти з особливими потребами і їх батьки, які не в змозі забезпечити їм базові й особливі потреби на практиці. Тому метою статті є обґрунтування нового змісту професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціальної підтримки сімей з дітьми з особливими потребами у воєнний стан. Методологією дослідження є комплекс наукових підходів до вирішення проблеми (компетентнісний, теорія прав людини і розвитку людини, дитиноцентричний, родиноцентричний, ризикоорієнтований, порівняльний, історичний, гуманістичний, політичний підходи, підходи соціальної роботи: допомоги для самодопомоги, кризового втручання, резілієнсний, інтегрований підхід до надання соціальних послуг у громаді, клієнтоцентричний, теорії кризове втручання, орієнтовану на завдання модель соціальної роботи, проблемно-орієнтований підхід допомога для самодопомоги, а також загальнонаукові підходи: аксіологічний, системний, діяльнісний; професійно-педагогічний психологічні, змісту освіти та методи науково-педагогічних досліджень (теоретичний аналіз джерел, узагальнення, синтез, конкретизація, порівняння, моделювання). Науковою новизною статті є визначення переліку підходів до обґрунтування змісту професійної підготовки соціальних працівників до роботи з сім’ями з дітьми з особливими потребами, проблем таких сімей в війну, модель професійної діяльності соціальних працівників з такими сім’ям під час війни, переліку питань змісту такої підготовки. Практичне значення статті полягає в зверненні уваги соціальних працівників до цього питання і створення умов для формування професійних компетентностей у фахівців до роботи з такими сім’ями як найбільш вразливими в війну. Результатами статті є модель професійної діяльності соціальних працівників з сім’ями з дітьми з особливими потребами й оновлення змісту навчання фахівців такій роботі. Перспективами подальших досліджень є оновлення всіх програм підготовки соціальних працівників до роботи в війну і з такими сім’ями. The article is devoted to the current problem of the modern theory of professional pedagogy - the updating of the content of the training of social sphere specialists to work in war conditions with families with children with special needs. Specialists in the social sphere were not prepared for work in war conditions, as well as all other specialists, except for military personnel. The problem is aggravated by the fact that in the conditions of war, the most vulnerable categories are children with special needs and their parents, who are unable to provide them with basic and special needs in practice. Therefore, the purpose of the article is to substantiate the new content of the professional training of future social workers for social support of families with children with special needs during wartime. The research methodology is a complex of scientific approaches to solving the problem (competence, theory of human rights and human development, child-centered, family-centered, riskoriented, comparative, historical, humanistic, political approaches, approaches of social work: assistance for self-help, crisis intervention, resilient, integrated approach to provision of social services in the community, client-centered, theories of crisis intervention, task-oriented model of social work, problem-oriented approach, help for self-help, as well as general scientific approaches: axiological, systemic, activity; professional-pedagogical psychological, content of education) and methods of scientific-pedagogical research (theoretical analysis of sources, generalization, synthesis, concretization, comparison, modeling.) The scientific novelty of the article is the definition of a list of approaches to substantiating the content of professional training of social workers to work with families with children with special needs, problems of such families at war, a model of professional activity of social workers with such families at war, a list of questions about the content of such training. The practical significance of the article is to draw the attention of social workers to this issue and create conditions for the formation of professional competencies in specialists to work with such families as the most vulnerable in the war. The results of the article are a model of the professional activity of social workers with families with children with special needs and an update of the content of the training of specialists for such work. Prospects for further research are the updating of all training programs for social workers to work in war and with such families.