Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 579
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументChess therapy as a new trend in training of future social pedagogues(Pitesti University publishing house, 2018-10) Romanova, I.; Vasylieva, M.; Podberezskyi, M.Scientific research and practical social-pedagogical activity are exploring the possibilities of using chess as a means of rehabilitation. Study Aim: to determine the readiness of social pedagogues to use chess therapy and to propose a technology for the training of social pedagogues to use chess therapy in professional activities. Results: The low level of readiness of social pedagogues to use chess therapy in professional activity is revealed. We have proposed a technology for forming the readiness of future social pedagogues for the use of chess therapy in professional activities at the Pedagogical University. Conclusions: The studying of chess therapy shall be introduced into the system of training of social pedagogues. Науково-дослідна та практична соціально-педагогічна діяльність вивчає можливості використання шахів як засоби реабілітації. Мета дослідження: визначити готовність соціальних педагогів до застосування шахової терапії та запропонувати технологію підготовки соціальних педагогів до використання шахової терапії у професійній діяльності. Результати: Виявлено низький рівень готовності соціальних педагогів до використання шахової терапії у професійній діяльності. Нами запропоновано технологію формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання шахової терапії у професійній діяльності в педагогічному університеті. Висновки. Вивчення шахової терапії доцільно запровадити в систему підготовки соціальних педагогів.
- ДокументCОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ВПЛИВУ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НА СОЦІАЛЬНУ ПОВЕДІНКУ МОЛОДІ У ВНЗ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-04-21) Биков, Є. Г.Визначена cоціально-педагогічна діяльність з впливу сучасної музичної культури на соціальну поведінку молоді у ВНЗ. Определена социально-педагогическая деятельность по влиянию современной музыкальной культуры на социальное поведение молодежи в вузах.
- ДокументFormation of professional readiness of future specialists in social sphere for prevention of maladjustment among pupils(ANAGRAM Publishing House, Warsaw; KRPOCH, Kharkiv, 2017) Kostina, V.The article analyzes innovative ideas on formation of professional readiness of future specialists in social sphere for the prevention of maladjustment of pupils. Substantiated is the choice of methods and means in the course of their preparation within the framework of the designed educational, which ensures the development of professionally significant personal characteristics and qualities and the increase of their professional competence level in preventive work with maladjusted pupils. У статті проаналізовано інноваційні ідеї з формування професійної готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до профілактики дезадаптації учнів. Обґрунтовано вибір методів і засобів у процесі їхньої підготовки у межах спроектованого освітнього середовища, що забезпечує розвиток професійно-значущих особистісних характеристик та якостей і зростання рівня їхньої професійної компетентності в профілактичній роботі з дезадаптованими учнями.
- ДокументModel of professional competence of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils(Maria Curie-Sklodowska University, 2017) Kostina, V. V.The article describes the essence of the concept of “professional competence of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils”. The conditions that ensure its formation are determined, as are its components and a reference model of a professional competence of a specialist is constructed. The experience of determining the level of readiness (professional competence) of future specialists in the social sphere is analyzed and summarized. A system of criteria and indicators was developed to determine the level of readiness of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils, also selected are diagnostic methods for its measurement. У статті розкрито сутність поняття "професійна компетентність майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів". Визначено умови, що забезпечують її формування, складові компоненти та сконструйовано еталонну модель професійної компетентності фахівця. Проаналізовано та узагальнено досвід визначення рівня готовності (професійної компетентності) майбутніх фахівців соціальної сфери. Розроблено систему критеріїв та показників для визначення рівня готовності майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, а також підібрано діагностичні методики для її вимірювання.
- ДокументPossibilities of Using Virtual Space as a Resource for Implementation of Social Initiatives(International Journal of Education and Science, 2021) Kostina, V. V.Background: The publication highlights the features of experimental research on the use of cyberspace as a resource for training future social workers to implement social initiatives on a voluntary basis during the risks associated with the spread of the Covid-19 pandemic. Possibilities of using virtual space in the social sphere are analyzed. Purpose: To determine the possibilities of using cyberspace for the implementation of social initiatives and training of social workers in the context of the spread of social risks. Materials and Methods: The study used methods of observation and oral questioning of higher education students, as well as content analysis of the activity of users of virtual space. Results: Important components of the professional characteristics of a modern social worker who provides social services in the context of the spread of social risks in modern society are identified. Emphasis is placed on the content characteristics of the created virtual space and the possibilities of its application in the social and educational activities of a social worker with various vulnerable groups (orphans and children deprived of parental care, people with special educational needs, single elderly and senior citizens, also young people in conflict with the law, families in difficult life circumstances, etc.). The need to take into account when creating an adaptive professional-oriented space features of different age and social characteristics of both recipients of social services and their providers significantly increases its socio-cultural capabilities and contributes to the preservation and strengthening (social, psychological and spiritual) components of the health of all actors who interact in this space. Conclusions: Provided are the results of the study of the impact of cyberspace on motivation of the interest of future specialists in the social field to carry out the relevant professional activity, as well as opportunities to ensure the development of their professional competence in this area of professional activity. Вступ: У публікації висвітлюються особливості експериментальних досліджень щодо використання кіберпростору як ресурсу для навчання майбутніх соціальних працівників до добровільної реалізації соціальних ініціатив під час ризиків, пов’язаних із поширенням пандемії COVID-19. Аналізуються можливості використання віртуального простору в соціальній сфері. Мета: Визначити можливості використання кіберпростору для реалізації соціальних ініціатив та навчання соціальних працівників у контексті поширення соціальних ризиків. Матеріали і Методи: У дослідженні використовувалися методи спостереження та усного опитування студентів закладів вищої освіти, а також контент-аналіз активності користувачів віртуального простору. Результати: Визначено важливі складові професійних характеристик сучасного соціального працівника, який надає соціальні послуги в контексті поширення соціальних ризиків у сучасному суспільстві. Наголошується на змістових характеристиках створеного віртуального простору та можливостях його застосування у соціальній та освітній діяльності соціального працівника з різними вразливими групами (діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, люди з особливими освітніми потребами, одинокі люди похилого віку та пенсіонери, також молоді люди, що перебувають у конфлікті із законом, сім’ї, які опинилися у складних життєвих обставинах тощо). Необхідність врахування при створенні адаптивного професійно-орієнтованого простору особливостей різних вікових та соціальних особливостей, як одержувачів соціальних послуг, так і їх надавачів, значно збільшує свої соціокультурні можливості та сприяє збереженню та зміцненню (соціального, психологічного та духовного) компонентів здоров’я всіх суб’єктів, які взаємодіють у цьому просторі. Висновки: Надано результати дослідження впливу кіберпростору на мотивацію інтересу майбутніх фахівців у соціальній сфері до здійснення відповідної професійної діяльності, а також можливості забезпечити розвиток їх професійної компетентності у цій сфері професійної діяльності.
- ДокументPractical issues of future negotiators' trainings by the means of role-playing in non-formal education(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.The need for specialists able to conduct negotiations, as well as the conceptual justifi cation of their vocational training system, is becoming ever more tangible in modern Ukraine. Throughout its existence, humanity has worked out only two forms of conflict resolution, no matter which levels they arise : through force and through mutual agreements. Therefore, negotiations as a form of solv-ing a state, social, political, and personal conflict is not the achievement of the New or Newest Times, but has been known and used since ancient times. In different conditions negotiators were representatives of various professions : from translators to military personnel, but only at the beginning of the twentieth cen-tury this activity was recognized as an independent profession- the negotiator. However, until now, the profession mentioned is not presented in the “Classifier of Occupations of Ukraine”, and, therefor, there is no professional training of specialists in this area in the country. Though there is a huge verity of short-term courses, trainings, couching seminars etc. aiming to train negotiators can be fi ned in the sphere of non-formal education both in Ukraine and abroad. Seing as the additional competence negotiators` trainings are mostly conduct in the system of non-formal education because this system in particular fi ts the peculiarities of negotiators` tainings process most: limited time, individual approach or work in small groups, reliance on practice and teaching through practice. The authors of the article show role-playing as one of the most widely-used methods of negotiars`training practice. Потреба у спеціалістах, здатних вести переговори, а також в концептуальному обґрунтуванні їх системи професійного навчання стає все більш відчутною в сучасній Україні. Протягом свого існування людство виробило лише дві форми вирішення конфліктів, незалежно від того, на якому рівні вони виникають: шляхом сили та взаємних домовленостей. Тому переговори як форма вирішення державного, соціального, політичного та особистого конфлікту не є досягненням Нового чи Нового часу, а відомі та використовуються з давніх часів. В різних умовах учасники переговорів були представниками різних професій: від перекладачів до військовослужбовців, але лише на початку ХХ століття ця діяльність була визнана незалежною професією - переговорницею. Однак до цих пір зазначена професія не представлена в «Класифікаторі професій України», і, отже, в країні немає професійної підготовки фахівців у цій галузі. Хоча існує велика кількість короткотермінових курсів, тренінгів, семінарів з кушетки тощо, спрямованих на підготовку переговорників, можна визначити у сфері неформальної освіти як в Україні, так і за її межами. В якості тренінгу учасників переговорів з додатковою компетенцією в основному проводяться в системі неформальної освіти, оскільки ця система, зокрема, визначає особливості процесу виснаження переговорників: обмежений час, індивідуальний підхід або робота в малих групах, опора на практику та викладання через практику. Автори статті демонструють рольові ігри як один із найбільш широко використовуваних методів підготовки переговорів. Потребность в специалистах, способных вести переговоры, а также концептуальное обоснование их системы профессионального обучения, становится все более ощутимой в современной Украине. За время своего существования человечество разработало только две формы разрешения конфликтов, независимо от того, на каких уровнях они возникают: силой и взаимными соглашениями. Следовательно, переговоры как форма разрешения государственного, социального, политического и личного конфликта не являются достижением Нового или Нового времени, но известны и используются с древних времен. В разных условиях переговорщики были представителями разных профессий: от переводчиков до военнослужащих, но только в начале двадцатого века эта деятельность была признана независимой профессией - переговорщиком. Однако до сих пор указанная профессия не представлена в «Классификаторе профессий Украины», и поэтому в стране отсутствует профессиональная подготовка специалистов в этой области. Хотя существует огромное количество краткосрочных курсов, тренингов, обучающих семинаров и т. д., Направленных на подготовку участников переговоров, можно найти в сфере неформального образования как в Украине, так и за рубежом. В качестве дополнительной компетенции тренинги для переговорщиков в основном проводятся в системе неформального образования, потому что эта система, в частности, больше всего соответствует особенностям процесса переговоров: ограниченное время, индивидуальный подход или работа в небольших группах, опора на практику и обучение через практику. Авторы статьи показывают, что ролевые игры являются одним из наиболее распространенных методов обучения участников переговоров.
- ДокументPractical Training of Future Social Workers for Social Work with Children with Special Educational Needs in Various Social Institutions(International Journal of Education and Science (IJES), 2020) Kostina V. V.The publication examines the problem of practical training of future social workers for social work with children with special educational needs in specialized social institutions. Based on the analysis of scientific literature and the standard of training of future specialists in the social field, the essence and content of their practical training and important special competencies for working with children with special educational needs have been determined. Educational and methodological support, implemented in the context of organizing a practice-oriented educational space for the training of future specialists in the social field on the bases of specialized institutions partnering with the institution of higher education, is presented. The results of a survey of higher education applicants are presented, which confirm the effectiveness of practical training of future social workers to work with children with special educational needs in specialized social institutions in the conditions of the created practice- oriented educational space. У публікації розглянуто проблему практичної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спеціалізованих соціальних інституціях. На основі аналізу наукової літератури та стандарту підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі визначено суть та зміст їхньої практичної підготовки та важливі спеціальні компетентності для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Представлено навчально-методичне забезпечення, що реалізовано в умовах організації практико-орієнтованого освітнього простору підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі на базах спеціалізованих інституцій партнерської з закладом вищої освіти мережі. Наведено результати опитування здобувачів вищої освіти, що підтверджують ефективність практичної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в спеціалізованих соціальних інституціях в умовах створеного практико-зорієнтованого освітнього простору.
- ДокументPreparation of Future Specialists of the Social Sphere for the Formation of a Healthy Lifestyle of Pupils in the Professionally-Directed Educational Environment(International Journal of Science Annals (IJES), 2019) Kostina, V. V.Preparing future social pedagogues and social workers for prevention activities with students in general and forming healthy lifestyles in particular is an important task of modern professional education of social specialists. The aim of the study: to determine the effectiveness of the impact of the developed scientific and methodological support of the process of training future specialists in the social sphere to form a healthy lifestyle of students on indicators of their personal and professional potential. Підготовка майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактичної діяльності зі студентами з формування здорового способу життя є важливим завданням сучасної професійної освіти соціальних спеціалістів. Мета дослідження: визначити ефективність впливу розробленого науково-методичного забезпечення процесу підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до формування здорового способу життя студентів на показники їх особистісно-професійного потенціалу.
- ДокументSYSTEM OF TRAINING OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES AND SOCIAL WORKERS TO PREVENT MALADJUSTMENT OF STUDENTS(Humanities and Natural Sciences University in Sandomierz, 2018) Kostina, V. V.The publication reveals the methodological aspects of designing a system of professional training of future social teachers and social workers for the prevention of student maladjustment: the system of principles and scientific approaches to the process of professional training of future specialists in the social sphere, which is the methodological basis of the author's concept of designing the pedagogical process, is substantiated; a conceptual model of the system of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of student maladjustment was developed, reflecting its structure, the logic of the process, and the predicted result; the didactic conditions for the implementation of the developed system of professional training of future social teachers and social workers for the prevention of maladjustment of students and their necessary methodological support are defined. The significance and characteristics of the methodical potential of each of the elements of the complex of tools in the process of professional training of future social teachers and social workers for the corresponding type of activity are revealed. The results of the experimental verification of the developed educational and methodological support are presented, which allows, with the help of a complex of methodological influences, which provide for the formation of motivational, personal, cognitive and practical components of professional training, to form professional competence in students for the prevention of maladjustment of students in the following aspects: prevention of social orphanhood and refusal of children; prevention of addictive behavior of students; prevention of deviant (aggressive, conflictual, etc.) behavior; prevention of deviations in students with special needs; peculiarities of prevention in various social institutions. У публікації окреслено методологічні аспекти проєктування системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів: обґрунтовано систему принципів і наукових підходів до процесу професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, яка є методологічною основою авторської концепції проектування педагогічного процесу; розроблено концептуальну модель системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до роботи з профілактики дезадаптації учнів, що відображає її структуру, логіку процесу та прогнозований результат; визначено дидактичні умови реалізації розробленої системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів та їхнє необхідне методичне забезпечення. .Розкрито значення та наведена характеристика методичного потенціалу кожного з елементів комплексу засобів у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до відповідного виду діяльності. Представлено результати експериментальної перевірки розробленого навчально-методичного забезпечення, яке дозволяє за допомогою комплексу методичних впливів, що передбачають формування мотиваційного, особистісного, когнітивного та практичного компонентів професійної підготовки сформувати у студентів професійну компетентність до профілактики дезадаптації учнів за такими аспектами: профілактика соціального сирітства та відмови від дітей; профілактика адиктивної поведінки учнів; профілактика девіантної (агресивної, конфліктної тощо) поведінки; профілактика відхилень в учнів з особливими потребами; особливості профілактики в різних соціальних інституціях.
- ДокументTECHNOLOGY OF PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES AND SOCIAL WORKERS TO PREVENTION OF MALADJUSTMENT OF PUPILS(Katowice School of Technology, 2018) Kostina, V. V.The article defines the essence of the technology of professional training of future social pedagogues and social workers to prevent maladjustment of pupils , describes the stages and means of its implementation. On the basis of analysis and generalization of scientific research on the problem of technological provision of the process of professional training of future social pedagogues and social workers for the prevention of maladjustment of pupils, the main components of the relevant technology, as well as scientific and methodological support for its implementation are singled out; the didactic conditions of introduction of the indicated technology in the pedagogical process of the higher educational institution, as well as its results are given. У статті визначено сутність технології професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, охарактеризовано етапи та засоби її реалізації. На основі аналізу та узагальнення наукових досліджень з проблеми технологічного забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників для профілактики дезадаптації учнів визначено основні складові відповідної технології, а також науково-технічну виокремлено методичне забезпечення її проведення; наведено дидактичні умови впровадження зазначеної технології в педагогічний процес вищого навчального закладу, а також його результати.
- ДокументThe Results of the Experimental Study on the Training of Future Specialists in the Social Sphere for the Prevention of Maladjustment of Pupils(International Journal of Education and Science (IJES), 2018) Kostina V.The publication presents the results of an experimental study to test the assumption that the level of professional competence of future social specialists in preventing the maladjustment of students in various social institutions can be increased by developing and implementing a system of their professional training. A comparison of the results of the ascertainment and control stages of the study is presented. It was established that the statistical verification of the results of the experimental study using Pearson's chi-square and the regression model to analyze the change in Favg made it possible to confirm the effectiveness of the developed system of professional training of future social teachers and social workers for the prevention of student maladjustment. У публікації наведено результати експериментального дослідження з перевірки припущення, що рівень професійної компетентності майбутніх соціальних фахівців щодо попередження дезадаптації учнів у різних соціальних інституціях можна підвищити шляхом розробки та впровадження системи їх професійної підготовки. Представлено порівняння результатів констатувального та контрольного етапів дослідження. Констатовано, що статистична перевірка результатів експериментального дослідження з використанням хі-квадрат Пірсона та регресійної моделі для аналізу зміни Favg дозволили підтвердити ефективність розробленої системи професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів.
- ДокументTheoretical and methodological foundational of funure social teachers' training for sustainable development of social groups(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Kabus, N.The relevance of future social teachers’ training for sustainable development of social groups as well as the essence of the concepts “sustainable development of social group” and “social and pedagogical activity on the sustainable development of social groups” have been determined in the article. The essence, methodological, theoretical and methodical principles of future social teachers’ training for sustainable development of social groups have been revealed. The essence and structural components of future social teachers’ readiness for sustainable development of social groups are determined. The technology of future social teachers training for sustainable development of social groups, its program content, teaching and methodological support materials as well as pedagogical conditions that ensure the eff ectiveness of such training have been considered. The results of the experimental work proved the eff ectiveness and the feasibility of introducing the developed system into the practice of future social sphere specialists training. У статті визначено важливість підготовки майбутніх учителів соціального розвитку для сталого розвитку соціальних груп, а також сутність понять "сталий розвиток соціальної групи" та "соціально-педагогічна діяльність щодо сталого розвитку соціальних груп". Розкрито сутність, методологічні, теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учителів соціальних служб до сталого розвитку соціальних груп. Визначено сутність та структурні компоненти готовності майбутніх педагогів до сталого розвитку соціальних груп. Розглянуто технологію підготовки майбутніх вчителів соціальних служб для сталого розвитку соціальних груп, її програмний зміст, навчально-методичні супровідні матеріали, а також педагогічні умови, що забезпечують ефективність такого навчання. Результати експериментальної роботи довели ефективність та доцільність впровадження розробленої системи у практику підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. В статье определена актуальность подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп, а также суть понятий «устойчивое развитие социальной группы» и «социально-педагогическая деятельность по устойчивому развитию социальных групп». Раскрыта сущность, методологические, теоретические и методические принципы подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп. Определены сущность и структурные составляющие готовности будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп. Рассмотрена технология подготовки будущих социальных педагогов к устойчивому развитию социальных групп, ее программное содержание, учебно-методические материалы, а также педагогические условия, обеспечивающие эффективность такого обучения. Результаты экспериментальной работы подтвердили эффективность и целесообразность внедрения разработанной системы в практику подготовки будущих специалистов социальной сферы.
- ДокументTHEORY AND PRACTICE OF SOCIAL-REHABILITATION WORK WITH VULNERABLE CATEGORIES OF POPULATION(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua, 2020-05-20) Kostina V.The publication highlights the content of professional training of future social workers to carry out social rehabilitation work in various specialized institutions working with vulnerable contingents, presents the results of a study of the impact of practice-oriented classes in dual form on the readiness of future professionals to carry out relevant professional activities. У публікації висвітлено зміст професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до здійснення соціально-реабілітаційної роботи в різних спеціалізованих установах, що працюють з соціально незахищеними контингентами, наведено результати дослідження впливу практико- орієнтованих занять у дуальній формі на готовність майбутніх фахівців до здійснення відповідної професійної діяльності.
- ДокументTraining of future specialists in the social field to perform social work management(Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, 2022) Kostina, V.The article defines the content and gives the structure of the training of future specialists in the social field to perform social work management. An analysis of educational and methodological support for the formation of defined general and special competencies of future social workers before the implementation of social work management is proposed. A description of the theoretical and practical methods used for the formation of the defined program learning outcomes according to the methodology of the developed training course based on duality is given. У статті визначено зміст і подано структуру підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до здійснення менеджменту соціальної роботи. Здійснено аналіз навчально-методичного забезпечення формування визначених загальних і спеціальних компетентностей у майбутніх фахівців соціальної сфери. Подано опис теоретичних і практичних методів, використаних для формування визначених програмних результатів навчання за методологією розробленого навчального курсу на засадах дуальності.
- ДокументVerification of the System of Preparation of Future Specialists of the Social Sphere for the Prevention of Maladjustment of Pupils in Various Social Institutions(International Journal of Science Annal, 2018) Kostina, V. V.The article is devoted to the problem of professional training of specialists in the social sphere. The author developed a logical structure for conducting an experimental study on the training of future social pedagogues and social workers for the prevention of student maladjustment, which provided for the implementation of five consecutive stages and methodological support for its implementation, as well as a system of criteria (motivational and valuable, affective-conative, cognitive-instrumental and professional activity competence) and corresponding indicators (interest and need to prevent student maladjustment; professional worldview as a basis for the development of professional culture, peculiarities of temperament and will, which ensure the successful implementation of the prevention of student maladjustment; personal qualities necessary for working with socially vulnerable contingents, general pedagogical potential, developed social intelligence, knowledge of the organization of socio- pedagogical and social activities for the prevention of maladjustment of students in various social institutions, knowledge of the technological foundations of maladjustment prevention tations of students; professional knowledge and skills in the prevention of student maladjustment; experience of social-pedagogical and social-preventive work). Стаття присвячена проблемі професійної підготовки фахівців соціальної сфери. Автором розроблено логічну структуру проведення експериментального дослідження щодо підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів, яка передбачала реалізацію п’яти послідовних етапів та методичне забезпечення його проведення, а також систему критеріїв (мотиваційна та ціннісна, афективно-конативна, пізнавально- інструментальна та професійно-діяльнісна компетентності) та відповідні показники (інтерес і потреба профілактики дезадаптації учнів; професійний світогляд як основа розвитку професійної культури, особливості темпераменту та волі, що забезпечують успішне здійснення профілактики дезадаптованості учнів; особистісні якості, необхідні для роботи з соціально незахищеними контингентами, загальнопедагогічний потенціал, розвинений соціальний інтелект, знання організації соціально-педагогічної та соціальної діяльності з профілактики дезадаптованості учнів у різних соціальних інституціях; знання технологічних основ профілактики дезадаптації учнів; професійні знання та вміння з профілактики дезадаптації учнів; досвід соціально-педагогічної та соціально-профілактичної роботи).
- ДокументVolunteer Initiatives of Future Social Workers – The Way to Professional Success(International Journal of Education and Science (IJES), 2020) Kostina, V. V.The publication defines the important role of volunteering in the formation of a future specialist in the social sphere. The analysis of scientific literature and the practice of volunteer initiatives in the field of social work was carried out. The content and features of the training of future social workers for the implementation of volunteer initiatives in the conditions of the activity of the student scientific society are defined, within the scope of which the main areas of activity of future specialists in the social field are presented, which ensure their mastery of innovative professional experience. У публікації визначено важливу роль волонтерства у становленні майбутнього фахівця соціальної сфери. Здійснено аналіз наукової літератури та практики волонтерських ініціатив у сфері соціальної роботи. Визначено зміст та особливості підготовки майбутніх соціальних працівників до реалізації волонтерських ініціатив в умовах діяльності студентського наукового товариства, в межах роботи якого представлено основні напрями діяльності майбутніх фахівців соціальної галузі, що забезпечують їх оволодіння інноваційним професійним досвідом.
- ДокументАдаптація випускників інтернатних закладів до самостійного життя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Сиротюк, М.У статті розглянуто, що соціальна адаптація є необхідним елементом повноцінної життєдіяльності індивіда, сприяє налагодженню зв'язків з оточуючими. Даний процес не обмежений часовим проміжком, він є тривалим, неперервним, здійснюється протягом усього життя людини. В статье рассмотрено, что социальная адаптация является необходимым элементом полноценной жизнедеятельности индивида, способствует налаживанию связей с окружающими. Данный процесс не ограничен временным промежутком, он является длительным, непрерывным, осуществляется в течение всей жизни человека. The article considers that social adaptation is a necessary element of the full life of the individual, helps to establish relationships with others. This process is not limited to a period of time, it is long, continuous, carried out throughout life.
- ДокументАктуальні питання процесу соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім᾽ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Ладоня, А. О.Успішна соціалізація дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної родини залежить, з одного боку, від самої дитини, а з іншого – від прийомних батьків та соціальних фахівців, які впливають на цей процес. Це зумовлює потребу в якісній професійній підготовці майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку в умовах прийомної родини. Successful socialization of a child of primary school age in conditions of the foster family depends, on the one hand, on the child himself, and on the other - from adoptive parents and social specialists who influence this process. This determines the need for high-quality professional training of future specialists social field to work on the socialization of a child of primary school age in conditions of the foster family.
- ДокументАктуальні проблеми досліджень у галузі соціальної педагогіки і соціальної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19)У збірнику представлено матеріали міжвузівської дистанційної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти. Розкриваються питання актуальних проблем досліджень у галузі соціальної педагогіки і соціальної роботи. В сборнике представлены материалы межвузовской дистанционной научно-практической конференции соискателей высшего образования. Раскрываются вопросы актуальных проблем исследований в области социальной педагогики и социальной работы. The collection contains materials of the interuniversity distance scientific and practical conference of applicants for higher education. The issues of topical research problems in the field of social pedagogy and social work are revealed.
- ДокументАктуальні проблеми досліджень у галузі соціальної педагогіки і соціальної роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-05-17)У збірнику представлено матеріали студентської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти. Розкриваються питання актуальних проблем досліджень у галузі соціальної педагогіки і соціальної роботи. The collection presents the materials of the student scientific-practical conference of higher education applicants. The issues of current research problems in the field of social pedagogy and social work are disclosed.