Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 764
  • Документ
    СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ПІДВИЩЕННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ У ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ І ВЕТЕРАНІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Юр’єва, І. С.; Костіна, В. В.
    У публікації досліджено резильєнтність військовослужбовців і ветеранів та членів їхніх сімей – це пріоритетний напрям діяльності фахівців соціальної галузі в умовах сьогодення, коли ментальне здоров’я і турбота постійно обговорюються у суспільстві, що дає змогу здійснювати пошук і реалізувати на практиці найбільш дієві і актуальні методи з його покращення. Фахівці із соціальної роботи, що працюють у територіальних відділах соціальної роботи постійно співпрацюють з військовослужбовцями і ветеранами, надаючи широкий спектр послуг, серед яких екстрене та кризове втручання, консультування, соціальний супровід сімей/осіб. The publication examines the resilience of military personnel and veterans and their family members - this is a priority area of ​​activity for social sector specialists in today's conditions, when mental health and care are constantly discussed in society, which makes it possible to search for and implement in practice the most effective and relevant methods for its improvement. Social work specialists working in territorial social work departments constantly collaborate with military personnel and veterans, providing a wide range of services, including emergency and crisis intervention, counseling, and social support for families/individuals.
  • Документ
    СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Штонда, М. Ю.; Кабусь, Н. Д.
    У публікації досліджено формування соціальної активності молодших школярів у закладах загальної середньої освіти, яка обумовлена тим, що сучасне українське суспільство потребує виховання успішної людини з розвинутими лідерськими, діловими якостями, підготовленої для самореалізації в сучасному світі, яка адекватно реагуватиме на зміни, що в ньому відбуваються, а також постійно самовдосконалюватиметься, отже формування активної життєвої позиції й перших проявів соціальної активності особистості має починатися з молодшого шкільного віку. Розроблено комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної активності молодших школярів у закладах загальної середньої освіти. Результати впровадження розробленої комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної активності молодших школярів у закладах загальної середньої освіти у навчальний процес Харківської гімназії № 43 засвідчили її позитивний вплив на рівень соціальної активності учнів. The publication examines the formation of social activity of junior schoolchildren in secondary education institutions, which is due to the fact that modern Ukrainian society requires the education of a successful person with developed leadership and business qualities, prepared for self-realization in the modern world, who will adequately respond to the changes taking place in it, and will also constantly improve himself, therefore, the formation of an active life position and the first manifestations of social activity of the individual should begin from junior school age. A comprehensive program of socio-pedagogical activity has been developed to form the social activity of junior schoolchildren in secondary education institutions. The results of implementing the developed comprehensive program of socio-pedagogical activity to form the social activity of junior schoolchildren in secondary education institutions into the educational process of Kharkiv Gymnasium No. 43 have shown its positive impact on the level of social activity of students.
  • Документ
    ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ З БЕЗРОБІТНИМИ, ЯКІ ВТРАТИЛИ РОБОТУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Шрамко, Г. К.
    У статті розкриті практичні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до профорієнтаційної діяльності в спеціалізованих соціальних інституціях з безробітними, що втратили роботу в умовах воєнного стану, визначено складники професійної підготовки до відповідного виду діяльності, наведено комплекс засобів їхньої професійної підготовки та результати експериментальної перевірки його ефективності в умовах закладу вищої освіти. The article reveals the practical aspects of the professional training of future specialists in the social field for career guidance activities in specialized social institutions with the unemployed who lost their jobs in war conditions, defines the components of professional training for the corresponding type of activity, provides a set of tools for their professional training and the results of experimental verification of its effectiveness in the conditions of a higher education institution.
  • Документ
    ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ ДО ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ ДЕФІЦИТУ УВАГИ І ГІПЕРАКТИВНІСТЮ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Шопіна, О. О.
    У статті досліджено питання булінгу у закладах освіти в Україні, яке дало можливість визначити середній відсоток учнів, які зазнали булінгу. Як свідчать результати досліджень, основні проблеми дітей із розладами дефіциту уваги та гіперактивністю (РДУГ) викликані незрілістю їхніх лобових часток мозку, що відповідають за самоконтроль і планування, тому таким дітям досить складно концентруватися на одному завданні, вони часто відволікаються самі та відволікають інших, забувають зошити, гублять речі. Розроблено проєкт комплексної соціально-педагогічної діяльності з профілактики булінгу до дітей з РДУГ в закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзії, в якому наведено форми та методи роботи. The article examines the issue of bullying in educational institutions in Ukraine, which made it possible to determine the average percentage of students who have been bullied. According to research results, the main problems of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) are caused by the immaturity of their frontal lobes of the brain, which are responsible for self-control and planning, so it is quite difficult for such children to concentrate on one task, they often distract themselves and others, forget notebooks, and lose things. A project of comprehensive socio-pedagogical activities to prevent bullying of children with ADHD in general secondary education institutions in conditions of inclusion has been developed, which provides forms and methods of work.
  • Документ
    ЩОДО АКТУАЛЬНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ВУЛИЧНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Шильнікова, І. В.
    У статті проаналізовано проблему організації та здійснення вуличної соціальної роботи. Цей напрям соціальної роботи на сьогодні є одним із прогресивних і затребуваних, особливо в умовах великого міста. З’ясовано, що запорукою ефективної вуличної соціальної роботи є регулярність та систематичність її здійснення. Зазначено, що вирішення проблеми організації та здійснення вуличної соціальної роботи, своєю чергою, зумовлює необхідність забезпечення якісної професійної підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх фахівців соціальної сфери до такої роботи. Адже задля ефективного виконання фахівцем із соціальної роботи на вулиці своїх функцій необхідною є сформованість у нього сукупності установлених стандартами спеціальних (фахових) компетентностей (знань, умінь, навичок, а також особистісних і професійних якостей). The article analyzes the problem of organizing and implementing street social work. This direction of social work is currently one of the progressive and popular, especially in a big city. It was found that the key to effective street social work is the regularity and systematic nature of its implementation. It was noted that solving the problem of organizing and implementing street social work, in turn, necessitates the need to ensure high-quality professional training of higher education graduates - future specialists in the social sphere for such work. After all, for a social work specialist to effectively perform his functions on the street, he must have a set of special (professional) competencies (knowledge, skills, abilities, as well as personal and professional qualities) established by the standards.