Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 717
  • Документ
    Підготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Шевченко, І. М.; Шеплякова, І. О.
    На основі аналізу наукової літератури в статті визначено поняття «професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах». Проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі в цьому напрямі в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, запропоновано шляхи удосконалення її якості. Based on the analysis of scientific literature, the article defines the concept of «professional training of future social workers for the formation of the national identity of student youth in vocational colleges». The current state of training of future specialists in the social field in this direction at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University is analyzed, and ways to improve its quality are proposed.
  • Документ
    ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ АНІМАЦІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чорна, Д. Ю.
    У статті проаналізовано роботу соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації, що є дієвим методом соціального виховання молодших школярів, використання якої сприяє активізації процесу вибору дитиною дозвіллєвих уподобань з метою розвитку соціальних якостей особистості. Зазначено, що соціальне виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти є актуальною проблемою, яке потребує глибокого й послідовного вирішення на рівні соціально-педагогічної теорії та практики, зокрема задля розробки технології роботи соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти. The article analyzes the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation, which is an effective method of social education of younger schoolchildren, the use of which contributes to the activation of the process of the child's choice of leisure preferences in order to develop the social qualities of the personality. It is noted that the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education is an urgent problem that requires a deep and consistent solution at the level of socio-pedagogical theory and practice, in particular for the development of the technology of the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education secondary education.
  • Документ
    ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чернушенко, А. В.
    У публікації досліджено соціально-педагогічну діяльність з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. Обґрунтувано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти, з урахуванням міжнародно визнаних доказових профілактичних інтервенцій, розроблено зміст дієвих заходів з метою попередження наркотичної залежності старших підлітків, забезпечення їх знаннями, навичками та стійкістю, що необхідні для прийняття обґрунтованих рішень і протистояння спокусам, адже вкрай важливо сформувати чітке переконання щодо неприпустимості вживання наркотичних речовин в підлітковому віці, коли формуються життєві установки й переконання особистості, використовуючи весь потенціал закладів освіти, їх можливість долучати додаткових суб’єктів для підвищення якості соціально-виховної та просвітницько-профілактичної роботи. The publication examines the socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older teenagers in educational institutions. A comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older adolescents in educational institutions has been substantiated, taking into account internationally recognized evidence-based preventive interventions, the content of effective measures has been developed with the aim of preventing drug addiction among older adolescents, providing them with the knowledge, skills and resilience necessary for the adoption of well-founded decisions and resistance to temptations, because it is extremely important to form a clear conviction about the inadmissibility of the use of narcotic substances in adolescence, when life attitudes and convictions of the individual are formed, using the full potential of educational institutions, their ability to involve additional subjects to improve the quality of social, educational and educational preventive work.
  • Документ
    ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ДО РОБОТИ З МАЛОМОБІЛЬНИМИ ГРУПАМИ НАСЕЛЕННЯ В БЛАГОДІЙНИХ ФОНДАХ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Харламов, Є. С.; Макар, Л. М.
    У статті проаналізовано професійну підготовку соціального працівника до роботи з маломобільними групами населення, яка має полягати в проєктуванні і поетапному впровадженні в навчальний процес комплексу засобів формування готовності майбутніх соціальних працівників до означеного виду діяльності. Відбір і конструювання змісту освіти мають вироблятися на основі філантропічних ідей і принципів модульності. Навчання майбутніх соціальних працівників процедурам застосування знань в процесі роботи з маломобільними групами населення має здійснюватися за допомогою засобів, які дозволяють проблематизувати навчальний матеріал, що імітує функціонально-рольовий репертуар фахівця соціальної роботи. Благодійні фонди сьогодні стають додатковою і дієвою силою у наданні соціальної допомоги, підтримки і захисту різних соціальних груп. The article analyzes the professional training of a social worker to work with low-mobility population groups, which should consist in the design and step-by-step introduction into the educational process of a complex of means of forming the readiness of future social workers for the specified type of activity. Selection and construction of educational content should be based on philanthropic ideas and principles of modularity. The training of future social workers in the procedures of applying knowledge in the process of working with low-mobility population groups should be carried out with the help of means that allow problematization of educational material imitating the functional and role repertoire of a social work specialist. Today, charitable foundations are becoming an additional and effective force in the provision of social assistance, support and protection of various social groups.
  • Документ
    Квест-технологія як засіб соціального виховання підлітків
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Трайно, В. І.; Кабусь, Н. Д.
    У статті висвітлено можливості та суть квест-технології як засобу соціального виховання підлітків у закладах освіти, реалізація якої забезпечує освоєння учнями основних компонентів змісту освіти й виховання, сприяє формуванню ціннісного ставлення підлітків до актуальних тем і проблем, розвитку вмінь учасників гри в ході вирішення завдань квесту, здобуттю знань та досвіду їх творчого застосування у практичній діяльності. Наведено приклади квестів національно-патріотичного, правового, еколого-валеологічного, профорієнтаційного спрямування, квестів для формування медіаграмотності учнів, які можуть використовуватись з метою соціального виховання підлітків. The article highlights the possibilities and essence of quest technology as a means of teenagers’ social education in educational institutions. The implementation of quest technology ensures that students master the main components of the content of education and upbringing, namely: it contributes to the formation of valuable attitude of teenagers to current topics and problems, the development of their skills during solving quest tasks, acquisition of knowledge and experience in their creative application in practical activities. Examples of quests of a national-patriotic, legal, ecological and valeological, vocational direction, as well as quests for development of students’ media literacy, which can be used for the purpose of social education of teenagers, are given.