Кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 720
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ В НАПРЯМІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ГРОМАДЯН, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК ВІЙНИ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Кабусь, Н. Д.Відновлення здатності до активної життєдіяльності людей, які постраждали внаслідок війни, є одним з ключових завдань сучасного суспільства. Особливо вразливими є сім'ї з дітьми, військовослужбовці, особи похилого віку та люди з інвалідністю. Стаття висвітлює процес підготовки майбутніх соціальних педагогів та працівників до роботи з соціально-психологічної підтримки та реабілітації постраждалого населення. У Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди значна увага приділяється формуванню в студентів професійних компетентностей у цьому напрямі через освітні дисципліни та практичні курси. Окрім того, стаття розглядає наукові пошуки здобувачів освіти та їх активну участь у науково-практичній діяльності. Особлива увага приділяється реалізації соціальних проєктів та волонтерських ініціатив у контексті соціальної підтримки населення під час воєнного стану. Restoring the ability for active life of people affected by war is one of the key tasks of modern society. The most vulnerable categories include families with children, military personnel, elderly individuals, and people with disabilities. This article highlights the process of preparing future social educators and workers for social-psychological support and rehabilitation of affected populations. At H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, significant attention is paid to developing professional competencies in this direction through educational courses and practical training. The article also explores the research efforts of students and their active participation in scientific-practical activities. Special attention is given to the implementation of social projects and volunteer initiatives aimed at supporting populations during wartime.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ГРОМАДЯН, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК БОЙОВИХ ДІЙ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Кабусь, Н. Д.; Діденко, Д. А.Статтю присвячено дослідженню суті соціально-психологічної реабілітації громадян, постраждалих внаслідок бойових дій. Проаналізовано вплив травматичного досвіду на життєдіяльність особистості й обґрунтовано суть та основні напрями соціально-педагогічної діяльності з реабілітації громадян, які потребують соціально-психологічної допомоги і підтримки з метою покращення їхнього психічного здоров’я, подолання соціальної відчуженості, відновлення здатності до життєтворення й успішної реінтеграції в суспільство. Висвітлено роль фахівця з соціальної роботи у реалізації програм реабілітації, окреслено основні напрями підготовки майбутніх фахівців до роботи в цьому напрямі. The article is devoted to the study of the essence of social and psychological rehabilitation of citizens injured as a result of hostilities. The influence of traumatic experience on the life activity of individual is analyzed. The essence and main directions of social and pedagogical activities for rehabilitation of people who need socio-psychological help and support in order to improve their mental health, overcome social alienation, restore the ability to create a life and successfully reintegrate into society have been substantiated. The role of a social work specialist in the implementation of rehabilitation programs is highlighted. The main directions of training future specialists to work in this area are outlined.
- ДокументІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Кабусь, Н.; Трайно, В.У статті розглянуто актуальність та основні напрями соціального виховання учнів підліткового віку, наведено ігрові технології, які можуть використовуватись з метою соціального виховання підлітків у закладах загальної середньої освіти, визначено умови ефективності застосування ігрових технологій у соціально-виховному процесі в системі освіти. The article notes the relevance and main directions of social education of adolescent students. Game technologies that can be used for the purpose of social education of teenagers in institutions of general secondary education are given. The conditions for the effectiveness of the use of game technologies in the social-educational process in the education system have been defined.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Шевченко, І. М.; Шеплякова, І. О.На основі аналізу наукової літератури в статті визначено поняття «професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до формування національної ідентичності учнівської молоді в фахових коледжах». Проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі в цьому напрямі в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, запропоновано шляхи удосконалення її якості. Based on the analysis of scientific literature, the article defines the concept of «professional training of future social workers for the formation of the national identity of student youth in vocational colleges». The current state of training of future specialists in the social field in this direction at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University is analyzed, and ways to improve its quality are proposed.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ АНІМАЦІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чорна, Д. Ю.У статті проаналізовано роботу соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації, що є дієвим методом соціального виховання молодших школярів, використання якої сприяє активізації процесу вибору дитиною дозвіллєвих уподобань з метою розвитку соціальних якостей особистості. Зазначено, що соціальне виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти є актуальною проблемою, яке потребує глибокого й послідовного вирішення на рівні соціально-педагогічної теорії та практики, зокрема задля розробки технології роботи соціального педагога з соціального виховання молодших школярів засобами анімації в закладах загальної середньої освіти. The article analyzes the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation, which is an effective method of social education of younger schoolchildren, the use of which contributes to the activation of the process of the child's choice of leisure preferences in order to develop the social qualities of the personality. It is noted that the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education is an urgent problem that requires a deep and consistent solution at the level of socio-pedagogical theory and practice, in particular for the development of the technology of the work of a social pedagogue on the social education of younger schoolchildren by means of animation in institutions of general secondary education secondary education.