Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 251
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументA Model of Formation of Professional and Creative Competences for Engineers Based on Information and Digital Technologies(Springer Nature Switzerland AG, 2023-06-06) Nagayev, V.; Vertegel, V.; Nagayeva, G.; Kovalenko, O.; Smihunova, O.The article aims to design a model for forming professional and creative competencies of agricultural engineers based on information and digital technologies. Modern methodological approaches and theoretical and empirical methods (a generalization of scientific literature, observation, modeling, testing, pedagogical experiment, statistical analysis, and reference comparison) are used in this scientific paper. The model for forming a prospective agricultural engineer’s professional and creative competencies is proposed. The component structure of an agricultural engineer’s professional and creative competencies in their professional preparation is analyzed. The didactic means of information and digital technologies and the components of the educational SMART environment in the professional training of an agricultural engineer are studied. The technological stages of managing the process of forming an agricultural engineer’s professional and creative competencies in a digital educational space are substantiated. The model’s effectiveness for forming professional and creative competencies of a prospective agricultural engineer utilizing information and digital technologies is proved compared to the traditional education system. Метою статті є розробка моделі формування професійно-креативних компетентностей інженерів сільського господарства на основі інформаційно-цифрових технологій. У науковій роботі використано сучасні методологічні підходи та теоретико-емпіричні методи (узагальнення наукової літератури, спостереження, моделювання, тестування, педагогічний експеримент, статистичний аналіз, еталонне порівняння). Запропоновано модель формування професійно-творчих компетентностей майбутнього інженера-аграрника. Проаналізовано компонентну структуру професійно-творчих компетентностей інженера-аграрника в його професійній підготовці. Досліджено дидактичні засоби інформаційно-цифрових технологій та компоненти освітнього SMART-середовища у професійній підготовці інженера-аграрника. Обґрунтовано технологічні етапи управління процесом формування професійно-креативних компетентностей інженера-аграрника в цифровому освітньому просторі. Доведено ефективність моделі для формування професійно-креативних компетентностей майбутнього інженера-аграрника з використанням інформаційно-цифрових технологій порівняно з традиційною системою навчання.
- ДокументApproaches to studying English Restoration drama(Херсонський державний університ, 2021) Marina, O.This study applied cognitive-pragmatic, literary criticism and theory of theatre approaches to summarize findings on the dramatic discourse of English Restoration. In this article, the main points of Stuart Restoration ideology have been set out, findings on the predominant concepts of that time have been summarized, and functions of Restoration theatre have been singled out; the subject matter, repertoire and dramatis personae of Restoration drama have been characterized. The paper focuses on comparative studies of Restoration and Elizabethan drama which concern their scope, genres, and morality. У статті наведено узагальнення результатів наукових досліджень, присвячених дискурсу часів англійської Реставрації, з позицій когнітивно-прагматичного, літературного і театрального підходів. У цьому дослідженні окреслено положення ідеології Реставрації Стюартів, узагальнено знахідки наукових розвідок, присвячених вивченню основних концептів того часу; виділено функції театру епохи Реставрації, описано тематику, репертуар і схарактеризовано персонажів драматичних творів часів Реставрації Стюартів; порівняно масштаби охоплення тематики, жанрів і моралі драматичних творів часів англійської Реставрації і драматургії часів королеви Єлизавети Тюдор. В статье приводятся результаты научных исследований, посвящённых дискурсу времен Реставрации Стюартов, с позиций когнитивно-прагматического, литературного и театрального подходов. В этом исследовании очерчены основные положения идеологии Реставрации Стюартов, обобщаются результаты научных исследований, посвящённых изучению основных концептов того времени; выделены функции театра эпохи Реставрации, описана тематика, репертуар і охарактеризованы персонажи драматических произведений времён Реставрации Стюартов; сравниваются масштабы охвата тематики, жанров и морали драматических произведений времён английской Реставрации и драматургии врёмен королевы Елизаветы Тюдор.
- ДокументAssessing Students’ Academic Achievements Using Google Forms(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2023) Chekhratova, O.The use of technology in education has seen a significant surge in recent years, driven in part by the Covid-19 pandemic and other factors such as the military invasion in Ukraine. While online learning has many advantages, including adaptability and convenience, there are also challenges to be addressed, such as motivating unengaged students and promoting collaboration and communication. Assessment is a crucial aspect of language instruction, and online classes present unique challenges in this area. However, Google Forms offers a user-friendly and flexible tool for educators to create and customize assessments, as well as collect and analyze data easily. The tool provides immediate feedback to both students and teachers, enabling teachers to assess the effectiveness of their teaching methods and identify areas that need improvement. Google Forms can also be used to foster learner autonomy and responsibility by allowing students to provide their own tasks for assessment. This approach increases student motivation and engagement and helps develop their professional skills. The instructor’s role is to check the samples and upload them into the Google Form, saving time and allowing students to learn and revise material in an engaging form. However, there are some limitations to Google Forms as an assessment tool. Cheating during tests is a concern, and teachers must raise students’ awareness of ethical behavior. Another limitation is the lack of formatting options, such as italicizing or boldfacing text. Additionally, Google Forms does not allow mathematical symbols, limiting its use for science courses. While this tool offers many benefits for assessing students’ academic performance and promoting learner autonomy, there are also limitations and challenges that must be addressed. With continued development and improvement, Google Forms has the potential to become an even more powerful tool for educators in the future. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті значно зросло за останні роки, частково через пандемію Covid-19 та інші фактори, такі як військове вторгнення в Україну. Хоча онлайн-навчання має багато переваг, включаючи адаптивність і зручність, існують також проблеми, які необхідно вирішити, наприклад, мотивація незацікавлених студентів і сприяння розвитку співпраці. Оцінювання є важливим аспектом викладання мови, а онлайн-класи створюють унікальні виклики в цій сфері. Однак Google Forms пропонують зручні і гнучкі інструменти для викладачів, які дозволяють створювати тест для оцінювання, використовуючи різні налаштування, а також легко збирати й аналізувати дані. Інструмент забезпечує миттєвий зворотній звʼязок як для студентів, так і для викладачів, що дозволяє останнім оцінювати ефективність своїх методів викладання та визначати сфери, які потребують вдосконалення. Google Forms також можна використовувати для розвитку автономії та відповідальності студентів, дозволяючи їм створювати власні завдання для оцінювання. Такий підхід підвищує мотивацію та зацікавленість студентів і допомагає розвивати їхні професійні навички. Роль викладача полягає в тому, щоб перевірити запропоновані зразки і завантажити їх у Google Forms, заощаджуючи час і дозволяючи студентам вивчати і повторювати матеріал у цікавій формі. Однак є деякі обмеження щодо використання Google Forms як інструменту оцінювання. Списування під час тестів викликає занепокоєння, і педагоги повинні підвищувати обізнаність студентів про етичну поведінку. Ще одним обмеженням є відсутність опцій форматування, таких як курсив або напівжирний текст. Крім того, Google Forms не дозволяють використовувати математичні символи, що обмежує можливості використання для технічних і природничих дисциплін. Хоча цей інструмент пропонує багато переваг для оцінювання академічної успішності студентів та сприяння розвитку їхньої автономії, він також має певні обмеження та проблеми, які необхідно вирішити. Завдяки постійному розвитку та вдосконаленню, Google Forms можуть стати ще більш потужним інструментом для освітян у майбутньому.
- ДокументBeautiful and Desired: The Types of Female Images in the Social Text by Serhiy Zhadan(Science Publishing Group, 2022-11) Starostenko, T.; Gurtova, I.; Hetman, Y.; Horovenko, M.; Laktina, Y.; Yehorova, O.The article explores the gallery of female characters in the social architecture by Serhiy Zhadan, represented both in his poetry and prose. It has been identified that the philosophic category of a ‘human being’ is an entity, specified through the range of subcategories: “an adult”, “a child”, “a boy”, “a girl”, “a man”, “a woman”, “an old man”, “an old woman”. Two distinct starts – ‘the man” and the “woman” – and their sociocultural roles in the printed matter by Serhiy Zhadan have been identified and analyzed. It has been proved that the texts by the author are invariably marked by the presence of a gallery of women appearing as a moment in the destiny of the man and serving as an explicit sexual object. The prevailing social roles of the woman within the body of writings from 2008 up to 2019 are the following: a hooker, somebody’s girlfriend desired either by a protagonist or by the lyrical hero, an older woman of experience, an explicit sexual object, a drunk fast woman, women as the source of problems and men’s failures, an under-age looking adult. The components of the female image comprise the manner of dress, hair, make-up, accessories, shoes, perfumes, weight. The oxymoron embodied in the triad “women-church-alcohol” or “priest-women-laughter” takes place. The uncovered wintry nature is associated with the female nudity. The author’s texts sometimes fall into Boccaccio’s mockery and Chaucerian ridicule of religion. Within the European chronotope prostitution and pornography are depicted as a rudiment of the past and is viewed as a profession type, whereas in the Ukrainian context it is portrayed as an inseparable part of the home sociography. Throughout the analyzed poetry and prose it is impossible to find a single image of a respectable woman. Social text by Serghiy Zhadan brings the mixture of characters from the combined epochs – the Soviet times, the 1990s, the present. The author ridicules social extremes and the confusion of the social architecture produced by the rapid change of the epochs: Perestroika, the dark criminal 90s, the noughties. У статті досліджено галерею жіночих образів у соціальній архітектурі Сергія Жадана, представлених як у його поезії, так і в прозі. Було визначено, що філософська категорія «людина» — це сутність, специфікована через низку підкатегорій: «дорослий», «дитина», «хлопчик», «дівчинка», «чоловік», «жінка», «старий», «стара». Сергієм Жаданом виділено й проаналізовано два відмінні початку – «чоловік» і «жінка» – та їхні соціокультурні ролі у друкованій продукції. Доведено, що тексти автора незмінно позначені наявністю галереї жінок, які постають як момент у долі чоловіка та виступають явним сексуальним об’єктом. Домінуючими соціальними ролями жінки в творах з 2008 по 2019 роки є такі: повія, чиясь дівчина, яку бажає головний герой або ліричний герой, старша жінка з досвідом, експліцитний сексуальний об’єкт, п’яна жінка, жінка як джерело проблем і чоловічих невдач, доросла людина, яка виглядає неповнолітньою. Складовими жіночого образу є манера одягатися, зачіска, макіяж, аксесуари, взуття, парфуми, вага. Має місце оксюморон, втілений у тріаді «жінки-церква-алкоголь» або «священик-жінка-сміх». Неприкрита зимова природа асоціюється з жіночою наготою. Тексти автора подекуди впадають у глузування Боккаччо та чосерівське осміювання релігії. У європейському хронотопі проституція і порнографія зображуються як рудимент минулого і розглядаються як тип професії, тоді як в українському контексті вони зображуються як невід’ємна частина домашньої соціографії. В аналізованій поезії та прозі неможливо знайти жодного образу поважної жінки. Соціальний текст Сергія Жадана привносить в себе змішання персонажів з різних епох – радянських часів, 1990-х, сьогодення. Автор висміює соціальні крайнощі та плутанину соціальної архітектури, породжену стрімкою зміною епох: перебудова, темні кримінальні 90-ті, нульові.
- ДокументClassification of compound words according to their conformity to the current grammatical patterns of the language(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2022-02-24) Kovalenko, O.; Ying, SiyiIt has been stated that the lexical meanings of compound words cannot be understood from the surface of the words they are formed from, and not any two words can form a compound word in any semantic group. Доведено, що лексичні значення складних слів не можуть бути виведені з семантичних значень слів-компонентів, з яких вони складаються, а також той факт, що будь-які два слова не завжди можуть формувати складне слово у семантичні групі.
- ДокументCOMMUNICATION AS A CENTRAL CONCEPT OF COMMUNICATIVE LINGUISTICS(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Shevchenko, A.Among communication tactics used by native speakers of a particular language, we can distinguish stereotypical, social and individual ones. Formally speaking, communication tactics are divided into initial, medial and final. Potentially, any of the communication tactics can act as an initial, medial or final one. Successful use of strategies and tactics in communication is determined by a speaker’s vocabulary. The act of communication is a minute-by-minute selection of adequate lexical and grammatical means for conveying thoughts and feelings that are appropriate to develop interaction in a particular communication situation and effective to solve communication tasks. Undoubtedly, the choice of certain communication strategies and tactics by communicants is conditioned by the ethnicity of the communication participants and is determined by the traditions of intra-ethnic communication that are inherited from generation to generation. Серед комунікативних тактик, якими користуються носії певної мови, можна виділити стереотипні, соціальні та індивідуальні. Потенційно будь-яка з комунікативних тактик може виступати як ініціальна, медіальна або фінальна. Успішність використання стратегій і тактик у комунікації визначається словниковим запасом мовця. Акт комунікації - це щохвилинний відбір адекватних лексичних і граматичних засобів для передачі думок і почуттів, доречних для розвитку взаємодії в конкретній ситуації спілкування та ефективних для вирішення комунікативних завдань. Безперечно, вибір комунікантами тих чи інших комунікативних стратегій і тактик зумовлений етнічною приналежністю учасників комунікації та визначається традиціями міжетнічної комунікації, які успадковуються з покоління в покоління.
- ДокументCovid-19 як елемент інтердиктивного спілкування англомовного суспільства в еколінгвістичному аспекті(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2021-02-16) Лобзова, С. Л.Роботу присвячено опису COVID-19 як теми-табу в інтердиктивному спілкуванні англомовного суспільства в еколінгвістичному аспекті та має на меті розкриття семантичних, фонетичних, словотвірних характеристик засобів евфемістичної лексикалізації COVID-19 та установлення ролі евфемізмів у мовленнєвій реабілітації табу як лінгвотоксичного елементу. Інтердиктивне спілкування визнається таким, що стримується штучноствореними обмеженнями та заборонами – табу, які згідно з нормами етикету мають бути завуальовані за допомогою евфемізмів. Робота виконана у річищі лінгвоекології, що постулює взаємозалежність мови та мовлення від екосистеми, в якій вони існують, – комунікативного простору, де реалізується спілкування, націлене на гармонійну соціалізацію. Лінгвістична екосистема характеризується специфічною взаємодією елементів, що визначається сукупністю параметрів у межах різних моделей і залежить від кількості та ступеня наявних у ній лінгвотоксичних та інших елементів, що загрожують мовному середовищу, одним із яких є табу. Евфемістична лексикалізація в межах еколінгвістичної теорії визнається засобом терапевтичної функції мови, що реабілітує табу в інтердиктовному спілкуванні. Евфемістичні (вуалятивні) одиниці утворюються завдяки низці формальних прийомів (семантичних, фонетичних та словотвірних). Формальні прийоми, що залучаються для створення евфемізмів у фрагментах сучасного англомовного дискурсу, налічують такі засоби, як синонімізація (використання семантико-стилістичних синонімів), метафоризація, уживання акронімів, «мовна гра» та блендинг. Утворені евфемізми на позначення антецеденту COVID-19 та пов’язаних із ним предметів/явищ/подій слугують у досліджених фрагментах дискурсу для пом’якшення відчуття страху реципієнтами повідомлень. The paper deals with the description of COVID-19 as a taboo topic in the interdictive communication of the English-speaking society in the ecolinguistic aspect and aims at revealing the semantic, phonetic and word-formation characteristics of euphemistic lexicalization of COVID-19 as well as establishing the role of euphemisms in speech and language rehabilitation. Interdictive communication is defined as been restrained by artificial restrictions and prohibitions – taboos that, according to speech etiquette, should be veiled by euphemisms. The research is performed in the mainstream of linguistic ecology which postulates the interdependence of language, speech and the ecosystem in which they exist – a communicative space where interaction aimed at harmonious socialization is realized. The linguistic ecosystem is characterized by a specific reciprocity of elements predetermined by a set of parameters within different models and depends on the number of linguotoxic elements that pose a threat to the language environment, among which is taboo. Euphemistic lexicalization within the framework of ecolinguistic theory is recognized as a means of therapeutic function of language and rehabilitates taboos in interdictive communication. Euphemistic (“veiling”) units are formed due to a number of formal techniques (semantic, phonetic and word-forming). The formal techniques used to create euphemisms in the fragments of the present-day English-language discourse include synonymization (the use of semantic and stylistic synonyms), metaphorization, the use of acronyms, “language game” and blending. The euphemisms for COVID-19 and related subjects / phenomena / events in the discursive fragments studied are aimed at the alleviating of fear experienced by the recipients of the messages.
- ДокументCultural identities in the English Restoration discourse(University of Győr, Budapest, Hungary, 2021-06-16) Marina, O.In this thesis, the specific features of the period of the English Restoration have been singled out; it has been found out that conceptualization of new meanings happened under the influence of the Court Wits. The theatre of the English Restoration became an instrument of influencing the masses, therefore, the construction of the new cultural identities of the seventeenth century can be traced in the dramatic discourse of the period. У тезах визначено особливості періоду Реставрації Стюартів; з’ясовано, що в епоху Реставрації концептуалізація нових смислів відбувалася під впливом групи придворних дотепників. Театр періоду Реставрації став інструментом впливу на маси, а тому саме в драматичному дискурсі простежується конструювання нових культурних ідентичностей сімнадцятого століття. В тезисах выделены особенности периода Реставрации Стюартов; выяснено, что в эпоху Реставрации концептуализация новых смыслов происходила под влиянием группы придворных остряков. Театр периода Реставрации стал инструментом воздействия на массы, поэтому именно в драматическом дискурсе прослеживается конструирование новых культурных идентичностей семнадцатого века.
- ДокументDetermining the Level of Learner Autonomy of Pre-Service English Teachers(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2023) Chekhratova, O.The article discusses the importance of promoting learner autonomy and life-long learning in the modern education system. In Ukraine, there is a significant challenge in implementing learner autonomy at all levels of education, as students are required to comprehend the relevance, application, and potential outcomes of knowledge rather than just acquiring it. Monitoring tools are becoming essential in assessing educational outcomes and adapting to current educational requirements. Constructing a factor-criterion model of pre-service English teachers, the article identifies factors affecting learner autonomy, such as assessing the initial level of knowledge, skills, and abilities of students and evaluating their readiness to take responsibility for their learning. The article explains that students at the zero level of learner autonomy lack a sufficient understanding of the concept and have little ability to plan their educational activities. Students at the first level have a general understanding of the concept and apply it to some extent when planning, organizing, and controlling their own learning. Students at the second level have a deep understanding of the concept, consistently apply the principles of learner autonomy, and possess strong skills in goal-setting, planning, self-control, and self-assessment. They are also able to allocate their resources efficiently, exhibit high levels of sociability and academic success, and actively take responsibility for their own training. The article concludes that promoting learner autonomy and providing adequate monitoring tools can help students develop not only subject knowledge but also professional skills relevant to their future careers. У статті обговорюється важливість формування навчальної автономії студентів та впровадження принципів навчання протягом життя в сучасній системі освіти. В Україні існує значна проблема щодо впровадження принципів навчальної автономії на всіх рівнях освіти, оскільки від учнів та студентів вимагається усвідомлення актуальності, застосування та потенційних результатів знань, а не просто їх отримання. Інструменти моніторингу стають важливими для оцінювання результатів навчання та адаптації до поточних освітніх вимог. Побудувавши факторно-критеріальну модель формування навчальної автономії майбутніх вчителів, у статті визначено фактори, що впливають на автономію студента, такі як оцінка початкового рівня знань, умінь і навичок учнів та оцінка їх готовності брати на себе відповідальність за своє навчання. У статті пояснюється, що студенти на нульовому рівні навчальної автономії не мають достатнього розуміння концепції та мають слабку здатність планувати свою освітню діяльність. Студенти з першим рівнем автономії мають загальне розуміння концепції та певною мірою застосовують її під час планування, організації та контролю власного навчання. Студенти, які досягли другого рівня мають глибоке розуміння концепції навчальної автономії, послідовно застосовують її принципи та володіють навичками постановки цілей, планування, самоконтролю та самооцінки. Вони також вміють ефективно розподіляти свої ресурси, демонструють високий рівень комунікабельності та успішності в навчанні та активно беруть на себе відповідальність за власне навчання. У статті робиться висновок, що сприяння формуванню навчальної автономії та надання належних інструментів моніторингу може допомогти студентам розвинути не лише предметні знання, але й професійні навички, необхідні для їхньої майбутньої кар’єри.
- ДокументDeveloping future foreign language teachers’ professional competence by creating a favorable educational environment(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Гельветика, 2022) Chekhratova, O.; Pohorielova, T.A favorable educational environment in the context of a higher educational institution contributes to the efficient training of future specialists and the development of their professional competence. It is a set of specially created circumstances, tools, and activities in the educational process, which enhance students` motivation and contribute to their academic achievements. The paper analyzes and substantiates the efficiency of a favorable educational environment in the educational process and its influence on developing the professional competence of future specialists, namely future foreign language teachers as in modern society, an individual needs to be able to acquire new means and methods of teaching and learning form various internal and external sources. The scientific research conducted in this paper allowed us to identify the following prerequisites for the formation of a favorable educational environment: organization of a motivating educational environment; organization of students’ reflective activity on the process and the results of their individual and group work as; the use of interactive teaching methods that stimulate the development of independence, critical thinking, teamwork skills; the use of ICT for increasing students’ engagement in the educational process. Creating a favorable educational environment is a key element in student-centered learning providing the teachers and lecturers with the opportunity to vary the work, diversify the materials and tools for teaching and learning and make the monitoring process easier and more efficient. In the paper, it is proved that for future teachers, especially foreign language teachers, developing professional competence during the study is vital as they will have an opportunity to gain the necessary experience to start their future career being already equipped with the skills and methods, strategies and tools for developing their students’ communicative competence. Сприятливе освітнє середовище у закладі вищої оствіти сприяє ефективній підготовці майбутніх спеціалістів та розвитку їхньої професійної компетентності. Це сукупність спеціально створених умов, засобів і заходів у освітньому процесі, які підвищують мотивацію студентів і сприяють їхнім навчальним досягненням. У статті проаналізовано та обґрунтовано ефективність сприятливого освітнього середовища в освітньому процесі та його вплив на формування професійної компетентності майбутніх спеціалістів, а саме майбутніх учителів іноземної мови, оскільки в сучасному суспільстві здобувач потребує вміння оволодівати новими засобами та методами навчання, що формують різні внутрішні та зовнішні джерела. Наукове дослідження, проведене в даній роботі, дозволило виділити наступні передумови формування сприятливого освітнього середовища: організація мотивуючого освітнього середовища; організація рефлексивної діяльності студентів щодо процесу та результатів їхньої індивідуальної та групової роботи; використання інтерактивних методів навчання, що стимулюють розвиток самостійності, критичного мислення, навичок командної роботи; використання ІКТ для підвищення залученості студентів у освітній процес. Створення сприятливого освітнього середовища є ключовим елементом студентоцентрованого навчання, що дає вчителям і викладачам можливість урізноманітнити роботу, матеріали та інструменти для викладання та навчання, а також зробити процес моніторингу легшим і ефективнішим. У роботі доведено, що для майбутніх учителів, особливо вчителів іноземних мов, розвиток професійної компетентності під час навчання є життєво важливим, оскільки вони матимуть можливість отримати необхідний досвід, щоб розпочати свою майбутню кар’єру, вже озброєні навичками та методами, стратегіями та інструментами для розвитку комунікативної компетентності своїх учнів.
- ДокументDeveloping learner autonomy via choosing a person’s tducational pathway(Lumen Publishing House, 2020-03) Tuchina, N.; Borysov, V.; Podhurska, I.; Kupina, I.; Borysenko, N.The article examines the correlation between choosing a personal educational pathway and developing learner autonomy. The authors share the opinion that educational pathways and selfdirected studies have been getting vital in life-long learning. Thus, pedagogical universities should equip their students with skills of autonomous learners who are able to make well-informed choices about their own education and, in future, can facilitate a similar choice for their prospective schoolchildren. The study describes the authors’ positive experience in increasing students’ awareness of responsibility for choosing their personal educational pathways. The survey participants included 421 students who enrolled in the Bachelor’s program and the Master’s program at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Ukraine, in 2018 and in 2019. The obtained data indirectly proved the fact that learner autonomy of the 1st Year students was not sufficiently developed and it impeded designing their personal educational pathways. The students of the master’s program evinced more mature position in making choices and setting goals. The analysis of the students’ motivation demonstrates a certain dynamics towards a more conscious choice of elective components in the academic program and gradual transition from external motivation to instrumental and intrinsic ones. The results of the research show that an appropriate balance between teachers’ guidance and students’ personal responsibility enhances the process of designing a personal educational pathway. У статті розглядається взаємозв'язок між вибором особистого освітнього шляху та розвитком автономії учня. Автори поділяють думку, що освітні шляхи та самостійні дослідження стають життєво важливими у процесі навчання протягом усього життя. Таким чином, педагогічні університети повинні забезпечити своїх студентів навичками самостійного навчання, щоб вони могли робити обґрунтований вибір щодо власної освіти і, в майбутньому, могли полегшити подібний вибір для своїх майбутніх школярів. Дослідження описує позитивний досвід авторів щодо підвищення обізнаності учнів про відповідальність за вибір своїх особистих освітніх шляхів. Учасниками опитування були студенти , що вступили до Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди у 2018 та в 2019 рр.(421 сту дент бакалаврату та магістратури). Отримані дані опосередковано підтверджували той факт, що автономія студентів 1 курсу була недостатньо розвиненою, і це перешкоджало проектуванню їхніх особистих освітніх шляхів. Студенти магістратурии виявили більш зрілі позиції у виборі та постановці цілей. Аналіз мотивації студентів демонструє певну динаміку до більш усвідомленого вибору факультативних компонентів академічної програми та поступового переходу від зовнішньої мотивації до інструментальної та внутрішньої. Результати дослідження показують, що відповідний баланс між керівництвом вчителів та особистою відповідальністю учнів покращує процес розробки особистого освітнього шляху. В статье рассматривается взаимосвязь между выбором личного образовательного пути и развитием автономии ученика. Авторы разделяют мнение, что образовательные пути и самостоятельные исследования становятся жизненно важными в процессе обучения в течение всей жизни. Таким образом, педагогические университеты должны обеспечить своих студентов навыками самостоятельных учеников, которые могут делать обоснованный выбор в собственном образовании и, в будущем, могут облегчить подобный выбор для своих будущих школьников. Исследование описывает положительный опыт авторов по повышению осведомленности учеников об ответственности за выбор своих личных образовательных путей. Участниками опроса были студенты, поступившие в Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды в 2018 и в 2019 гг. (421 студент бакалавриата и магистратуры). Полученные данные косвенно подтверждали тот факт, что автономия студентов 1 курса была недостаточно развитой, и это препятствовало проектированию их личных образовательных путей. Студенты магистратуры обнаружили более зрелые позиции в выборе и постановке целей. Анализ мотивации студентов демонстрирует определенную динамику к более осознанному выбору факультативных компонентов академической программы и постепенного перехода от внешней мотивации к инструментальной и внутренней. Результаты исследования показывают, что соответствующий баланс между руководством учителей и личной ответственностью учеников улучшает процесс разработки личного образовательного пути.
- ДокументDiscourse categories: A case for English Restoration drama(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021-08-02) Marina, O.In this article, the notions of discourse and discourse categories are considered within the framework of a cognitive-communicative paradigm. In this paper, three groups of discourse categories in the dramatic works of the English Restoration are considered: cognitive, communicative and metadiscursive. У статті поняття «дискурс» та «дискурсивні категорії» розглянуто з позицій когнітивно-комунікативної парадигми. У цій науковій розвідці розглянуто три групи категорій дискурсу у драматичних творах часів Реставрації Стюартів: когнітивні, комунікативні та метадискурсивні. В данной статье понятия «дискурс» и «дискурсивные категории» рассматриваются с позиций когнитивно-коммуникативной парадигмы. В данном исследовании рассмотрены три группы категорий дискурса в драматических произведениях времён Реставрации Стюартов: когнитивные, коммуникативные и метадискурсивные.
- ДокументDocumentaries as an Audiovisual Aid in English Teaching at University(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016) Podufalova, T. V.The paper deals with possible ways to use documentaries effectively as an audiovisual aid when teaching English as a foreign language to university students. It offers recommendations on how the National Geographic documentary Megacities: London can be used when teaching the topic On the Move to university students in the course in Oral and Written English according to the classic model of viewing activities that involves pre-viewing, while-viewing and post-viewing tasks. У статті розглядаються особливості ефективного використання документальних фільмів як аудіовізуального засобу у викладанні англійської мови як іноземної студентам філологічних спеціальностей ВНЗ. Пропонуються методичні можливості використання комплексу завдань до фільму «Мегаполіси: Лондон» (“Megacities: London”) під час вивчення теми «Подорож» у рамках курсу практики англійського усного і писемного мовлення за класичною трьох-етапною моделлю роботи з відео, що містить переддемостраційний, демонстраційний та післядемонстраційний етапи. В статье рассматриваются особенности эффективного использования документальных фильмов как аудиовизуального средства в преподавании английского языка как иностранного в вузе. Предлагаются методические возможности использования комплекса заданий к фильму «Мегаполисы: Лондон» (“Megacities: London”) при изучении темы «Путешествие» в рамках курса практики английской устной и письменной речи по классической трёхэтапной модели работы с видео, которая включает преддемонстрационный, демонстрационный и последемонстрационный этапы.
- ДокументEnglish drama discourse of the late seventeenth century: a philosophical perspective(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Marina, O. V.The article deals with the philosophical paradigm which underlay the English drama discourse of the late seventeenth century. Social and cultural conditions that predetermined the origin and functioning of the English drama discourse of the late seventeenth century are described; two strategies of the English drama discourse of the period have been analyzed (the strategy of naming and the strategy of identification) and illustrated with the exam les elicited from the plays by W. Wycherley, G. Etherege, and J. Dryden; verbal means of their realization have been singled out. У статті розглянуто філософську парадигму, що слугувала підґрунтям англійського драматичного дискурсу кінця сімнадцятого століття. Метою статті є простежити особливості мовної реалізації філософії лібертинізму в англійському драматичному дискурсі кінця сімнадцятого століття. Оскільки філософія лібертинізму пропагує релігійну, моральну і сексуальну свободу, звернення до проблеми мовної реалізації філософії лібертинізму в епоху демократизації суспільства і переоцінки цінностей вважаємо актуальним. Завдання статті: схарактеризувати соціально-культурні умови виникнення і функціювання англійського драматичного дискурсу кінця сімнадцятого століття; надати визначення філософії лібертинізму, що лежить в основі цього дискурсу; надати визначення поняттям «дискурс» і «дискурсивна стратегія»; виокремити і схарактеризувати дискурсивні стратегії, що домінували в англійському драматичному дискурсі кінця сімнадцятого століття, а саме – стратегія ідентифікації та стратегія присвоювання імен; виділити та проаналізувати мовні засоби їх реалізації в драматичних творах означеного періоду. Приклади дискурсивних стратегій вилучено із п’єс Вільяма Вичерлі («Дружина з передмістя»), Джона Драйдена («Усе заради любові; або втрачений світ») і Джорджа Етериджа («Модний чоловік; або сер Фоплінг Флаттер»). Результати наукової розвідки свідчать про численні випадки прояву філософії лібертинізму в мові персонажів драматичних творів означеного періоду, які реалізуються через означені дискурсивні стратегії, що вербалізуються, у свою чергу, за допомогою таких мовних засобів, як метафора, уособлення і гіпербола та, відповідно, антономазії. Перспективи дослідження вбачаємо у виокремленні та аналізі інших стратегій англійського драматичного дискурсу кінця сімнадцятого століття.
- ДокументEnglish phraseological units denoting a person’s activities(Diamond trading tour, 2017-02-28) Melnyk, S. S.; Novikov, О.The article is devoted to the research of phraseological units on the designation of human activity. Attention is paid to their semantic classification, structural and stylistic properties, and grammatical features. Стаття присвячена дослідженню фразеологічних одиниць на позначення діяльності людини. Увага приділяється їх семантичній класифікації, структурним та стилістичним властивостям, граматичним особливостям. Статья посвящена исследованию фразеологических единиц для обозначения деятельности человека. Внимание уделяется их семантической классификации, структурным и стилистическим свойствам, грамматическим особенностям.
- ДокументEnglish Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine(Arab Society of English Language Studies (ASELS), 2021-07) Kniaz, H.; Chukhno, O.The integration of soft skills in training pre-service teachers ensures higher academic performance and provides them with better career opportunities. However, many university teachers pay insufficient attention to developing soft skills in higher education. The article aims to investigate the correlation between the soft skills included in professional teacher training and undergraduates’ viewpoint on soft skills development at university. The authors formulated three research questions: (a) How do English trainee teachers assess their soft skills? (b) How much attention, in students’ opinion, do teachers pay to developing soft skills? (c) Is there a gap between teachers’ work on developing students’ soft skills and trainee teachers’ expectations? To answer these questions, the researchers analized the empirical data received through a questionnaire. The questionnaire was completed by 153 English trainee teachers studying at H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Ukraine. The respondents answered two close-ended questions regarding the level of soft skills they believe to possess and the amount of time devoted to soft skills development. The findings suggest that most students consider the level of their soft skills intermediate or high. Nevertheless, a significant number of the respondents still feel that teachers pay insufficient or hardly any attention to improving these skills. It is necessary to conduct further research to analyze university teachers’ viewpoint on improving students’ soft skills and organize the development of soft skills which would meet trainee teachers’ expectations. Інтеграція м’яких навичок у процес підготовки майбутніх учителів забезпечує підвищення рівня їхньої академічної успішності й кращі кар’єрні перспективи. Однак, багато викладачів приділяють недостатньо уваги розвитку м’яких навичок у контексті вищої освіти. Метою статті є дослідити кореляцію між м’якими навичками, що формуються під час навчання майбутніх учителів, і поглядом здобувачів на цей процес. Интеграция мягких навыков в процесс подготовки будущих учителей обеспечивает повышение уровня их академической успеваемости и лучшие карьерные перспективы. Однако многие преподаватели уделяют недостаточно внимания развитию мягких навыков в контексте высшего образования. Целью статьи является исследовать корреляцию между мягкими навыками, которые формируются при обучении будущих учителей, и взглядом соискателей на этот процесс.
- ДокументENHANCING PROFESSIONAL COMPENENCE OF PHARMACEUTICAL STUDENTS IN THE ACADEMIC ENGLISH COURSE(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", 2021-06-22) Kovalenko, O.; Afanasenko, O.The paper presents the ideas on integration of English language academic writing into the training of Mater of Pharmacy students. The academic literature demonstrates a powerful didactic potential for the development of both language and professional competence of students majoring in pharmacy. This fact is evidenced by the empirical study that demonstrates the finding reflected in students’ graduation academic project performance. As a measurement tools we employed assessment rubrics of the graduate project, content analysis and questionnaire on teachers’ feedback. The participants of the study were students from the Pharmacy faculty and teachers of English for Academic Purposes in cooperation with teachers of pharmacy. Together they outlined the criteria for the texts selection. According to the results, students mastered not only academic writing skills, but also the skills of information processing and evaluation, critical thinking, presentation of information and academic integrity. The paper also presents methodological recommendations on academic texts selection for pharmaceutical students and forms of teaching academic writing to students of non-linguistic specialties. The results of the study allow to draw the conclusion academic writing course will enhance professional competence and reduce students’ misinterpreting of academic language. У статті представлено ідеї щодо інтеграції академічного письма англійською мовою в підготовку студентів магістратури фармації. Навчальна література демонструє потужний дидактичний потенціал для розвитку як мовної, так і професійної компетентності студентів фармацевтичного профілю. Цей факт підтверджується емпіричним дослідженням, яке демонструє висновок, відображений у виконанні студентами випускних навчальних проектів. В якості інструментів вимірювання ми використовували рубрики оцінювання дипломного проекту, контент-аналіз та анкету відгуків викладачів. Учасниками дослідження були студенти фармацевтичного факультету та викладачі англійської мови для академічних цілей у співпраці з викладачами фармації. Разом вони окреслили критерії відбору текстів. Відповідно до результатів студенти оволоділи не лише навичками академічного письма, а й навичками обробки та оцінювання інформації, критичного мислення, подання інформації та академічної доброчесності. У роботі також подано методичні рекомендації щодо вибору навчальних текстів для студентів фармацевтичних спеціальностей та форм навчання академічного письма для студентів нелінгвістичних спеціальностей. Результати дослідження дозволяють зробити висновок, що курс академічного письма підвищить професійну компетентність і зменшить неправильне тлумачення студентами академічної мови.
- ДокументEnhancing professional competence of pharmaceutical students in the academic English course(National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute", 2021-06-22) Kovalenko, O.; Afanasenko, O.The paper presents the ideas on the integration of English language academic writing into the training of Mater of Pharmacy students. The academic literature demonstrates a powerful didactic potential for the development of both language and professional competence of students majoring in pharmacy. This fact is evidenced by the empirical study that demonstrates the finding reflected in students’ graduation academic project performance. As measurement tools, we employed assessment rubrics of the graduate project, content analysis and questionnaire on teachers’ feedback. The participants of the study were students from the Pharmacy faculty and teachers of English for Academic Purposes in cooperation with teachers of pharmacy. Together they outlined the criteria for the texts selection. According to the results, students mastered not only academic writing skills but also the skills of information processing and evaluation, critical thinking, presentation of information and academic integrity. The paper also presents methodological recommendations on academic texts selection for pharmaceutical students and forms of teaching academic writing to students of non-linguistic specialities. The results of the study allow drawing the conclusion academic writing course will enhance professional competence and reduce students’ misinterpreting of academic language. У статті розкриваються шляхи інтеграції англійського академічного письма в процес підготовки майбутніх магістрів фармації. Аналіз методичної літератури дозволив виявити потужні можливості вищезазначеного процесу для розвитку як мовленнєвої, так і професійної компетенції студентів, які спеціалізуються на фармації. Цей факт доведено за допомогою емпіричних даних, що відображаються у студентській випускній проектній роботі. Учасниками експерименту були студенти факультету фармації, а також викладачі англійської та фахових (фармацевтичних) дисциплін. Викладачі англійської у співробітництві з викладачами фахових дисциплін розробили критерії для відбору текстів. Відповідно до результатів дослідження, студентам вдалося опанувати не лише навички академічного письма, а також уміння обробки та оцінки інформації, навички критичного мислення. Стаття також містить методичні рекомендації щодо відбору академічних текстів для студентів фармацевтичних спеціальностей, а також форми навчання академічного письма вищезазначеної категорії студентів. В статье раскрываются пути интеграции английского академического письма в процесс подготовки будущих магистров фармации. Анализ методической литературы позволил выявить мощные возможности вышеперечисленного процесса для развития как речевой, так и профессиональной компетенции студентов, специализирующихся на фармации. Этот факт подтвержден с помощью эмпирических данных, отображаемых в студенческой выпускной проектной работе. Участниками эксперимента были студенты факультета фармации, а также преподаватели английского и профессиональных (фармацевтических) дисциплин. Преподаватели английского языка в сотрудничестве с преподавателями профессиональных дисциплин разработали критерии для отбора текстов. Согласно результатам исследования, студентам удалось овладеть не только навыками академического письма, а также умением обработки и оценки информации, навыками критического мышления. Статья содержит методические рекомендации по отбору академических текстов для студентов фармацевтических специальностей, а также формы обучения академического письма вышеупомянутой категории студентов.
- ДокументETHICAL RESEARCH IN THE AGE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Chekhratova, O.; Pohorielova, T.The paper investigates and addresses the ethical implications and challenges associated with the increasing integration of AI technologies in research practices; identifies the ethical issues arising from the use of AI in various research domains; and proposes strategies and guidelines for conducting AI research ethically. У статті досліджуються та розглядаються етичні питання, пов'язані зі зростаючою інтеграцією технологій штучного інтелекту в дослідницьку практику; визначаються етичні проблеми, що виникають у зв'язку з використанням ШІ в різних дослідницьких сферах; пропонуються стратегії та керівні принципи ведення етичних наукових досліджень із використанням ШІ.
- ДокументEvaluation of the professional teaching competence: chinese experience(Nicolaus Copernicus University in Toruń, Poland, 2020) Zhernovnykova, O.; Kovalenko, O.; Mkrtichian, O; Zelenska, L.The article describes the rules and procedures for hiring and evaluating the professional competence of teachers on the example of China, where there is a system for evaluating the professional competence of teachers. Стаття описує правила та процедури прийняття на роботу та оцінки професійна компетентність викладачів на прикладі Китаю, де існує система для оцінювання професійної компетентності вчителів. Статья описывает правила и процедуры принятия на работу и оценки профессиональной компетентности преподавателей на примере Китая, где существует система для оценки профессиональной компетентности учителей.