Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 282
- ДокументСпособи творення й структура назв компаній-виробників харчових продуктів у США(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Зосімова, О.; Лисянська, Ю.Упродовж останніх десятиліть в українській і зарубіжній ономастиці з’явилася велика кількість студій, присвячених різним питанням ергонімії. Разом із тим, чимало назв комерційних підприємств та організацій досі потребують детального лінгвістичного аналізу. Зокрема, назви американських компаній-виробників харчових продуктів ще не були об’єктом спеціальних мовознавчих досліджень. Усебічний аналіз цих ергонімів дає можливість розширити знання з історії, економіки та культури США, дозволяє уточнити специфіку номінаційних процесів у сфері ергонімії. Мета цього дослідження – визначити особливості деривації й структури назв американських компаній-виробників продуктів харчування. Відповідно до кількості складників, серед назв компаній-виробників харчової продукції США було виокремлено три основні структурні типи ергонімів: однокомпонентні назви, двокомпонентні та багатокомпонентні, які, своєю чергою, поділяються на окремі підгрупи. Найбільшою кількістю одиниць представлені (майже в однаковій пропорції) двокомпонентні та багатокомпонентні ергоніми (зі структурою словосполучення або речення). Найбільш продуктивними способами творення досліджуваних назв є лексико-семантичні – трансонімізація й онімізація, які також можуть поєднуватися з основоскладанням, телескопією, афіксацією, різними типами абревіації. Кількісний аналіз назв компаній харчової індустрії США показав, що 75% ергонімів утворено шляхом трансонімізації, 25% – онімізації. З метою зробити назву компанії унікальною й привабливою в процесі творення ергонімів подекуди застосовується мовна гра, хоча серед найменувань виробників харчових продуктів у США таких прикладів небагато. У деяких досліджуваних назвах зафіксовано використання алітерації, паронімічної заміни, деструктуризації назви, капіталізації, а також навмисне відхилення від орфографічних норм тощо. Over the last decades, a lot of academic studies on different issues of ergonymics have appeared in Ukrainian and foreign onomastics. At the same time, a great number of names of commercial enterprises and organizations still need a detailed linguistic analysis. For example, the names of contemporary American food manufacturers have not been thoroughly studied yet. Their comprehensive analysis can broaden our knowledge of the United States’ history, economy, and culture, can give us an opportunity to clarify issues related to the special nature of the process of naming in the field of ergonymics. The purpose of this study is to identify and describe special features of the derivation and structure of the names of American food manufacturers. According to the number of components, the names of the US food companies were divided into single-component, two-component and multi-component units, which, as well, were divided into subgroups. Two-component and multi-component ergonyms (extended word combinations or sentences) turned out to be the most common ones (in almost the same proportion). The most productive ways of word formation in this sphere are lexico-semantic methods, namely onymization and transonymization, which can also be combined with compounding, blending, affixation, various types of shortening (abbreviation). The quantitative analysis shows that 75% of the names of American food manufactures are formed by transonymization, 25% – by onymization. To make their brand unique and attractive, some companies employ word-play techniques in the process of coining names, although they are not very common among the ergonyms of the US food industry. Alliteration, paronymic substitution, violation of the word structure, capitalization, intentional deviation from spelling norms, etc. are used in some company names under discussion.
- ДокументМІФ ЯК ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ ЛІНГВІСТИКИ ТА СУМІЖНИХ НАУК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Севрук, К.У тезах визначено основні напрями дослідження міфу в лінгвістиці та інших гуманітарних науках. Багатоаспектне дослідження міфу в сучасній науці, зокрема лінгвістиці, є необхідним для поглиблення загальних наукових уявлень про міф та визначення екстралінгвальних чинників його мовної реалізації. Здійснений огляд свідчить про актуальність міждисциплінарного підходу в дослідженні проблеми міфу. Аналіз міфу в різних гуманітарних науках вказує на те, що міф залишається не лише важливим елементом мови та культури, але й трансформується в сучасному світі, набуваючи нових сенсів, що створює передумови до подальших досліджень у цій галузі. Theses define the main areas of myth research in linguistics and other humanities. A multifaceted study of the myth in modern science, in particular linguistics, is necessary to deepen the general scientific understanding of the myth and to determine the extralinguistic factors of its linguistic implementation. The review shows the relevance of an interdisciplinary approach in the study of the myth problem. The analysis of the myth in various humanitarian sciences indicates that the myth remains not only an important element of language and culture, but also transforms in the modern world, acquiring new meanings, which creates prerequisites for further research in this field.
- ДокументКОНЦЕПТИ WEALTH/БАГАТСТВО ТА MONEY/ГРОШІ ЯК ОБ’ЄКТ ЛІНГВІСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Перевозчикова, К.У тезах здійснено огляд лінгвістичних досліджень із проблеми вербалізації взаємопов’язаних концептів WEALTH/БАГАТСТВО та MONEY/ГРОШІ. Концепти WEALTH/БАГАТСТВО та MONEY/ГРОШІ є центральними в різних лінгвістичних культурах, глибоко вкорінені в людській когнітивній свідомості й незмінно актуальні. Зазначено, що серед лінгвістів спостерігається значний інтерес до дослідження мовного вираження концептів WEALTH/БАГАТСТВО та MONEY/ГРОШІ. Вони є невід’ємною частиною лінгвокультури, аналіз яких сприяє глибшому розумінню того, як мова відображає і формує людський досвід і ставлення до багатства та грошей. The thesis reviews linguistic research on the problem of verbalization of the interrelated concepts WEALTH and MONEY. The concepts of WEALTH and MONEY are central to various linguistic cultures, deeply rooted in human cognitive consciousness and always relevant. It is noted that there is considerable interest among linguists in researching the linguistic expression of the WEALTH and MONEY concepts. They are an integral part of linguistic culture, the analysis of which contributes to a deeper understanding understanding how language reflects and shapes human experience and attitudes toward wealth and money.
- ДокументКОЛЬОРАТИВИ ТВОРУ ДЖ. Р. Р. ТОЛКІНА «ВОЛОДАР ПЕРСНІВ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Остапенко, Н.У статті проаналізовано кольори у творі Дж. Р. Р. Толкіна «Володар перснів», що відіграють важливу роль як ключові елементи створення образів та атмосфери в уявному світі Середзем'я. Кожен колір й відтінок має свій унікальний сенс та символічне значення, що допомагає виразно передати емоції, створити живописні ландшафти і т.д. Таким чином автор використовує кольори для розкриття багатошарового та кольорового світу твору, присвоюючи символічне значення кожному кольору в залежності від контексту. Зазначено, що у творі «Володарі перснів» кольори відіграють важливу символічну роль, відображаючи конфлікт добра і зла, визначаючи характери персонажів та підкреслюючи атмосферу різних місць у вигаданому світі. The article analyzes the colors in J. R. R. Tolkien's work "The Lord of the Rings", which play an important role as key elements of creating images and atmosphere in the imaginary world of Middle-earth. Each color and shade has its own unique meaning and symbolic meaning, which helps to clearly convey emotions, create picturesque landscapes, etc. In this way, the author uses colors to reveal the multi-layered and colorful world of the work, assigning a symbolic meaning to each color depending on the context. It is noted that in the work "The Lord of the Rings" colors play an important symbolic role, reflecting the conflict between good and evil, defining the characters' characters and emphasizing the atmosphere of different places in the fictional world.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ПОДКАСТІВ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Моторний, І.У статті розглянуто використання подкастів як інструменту для підвищення мотивації студентів у навчанні іноземної мови. Зауважено, що подкасти надають можливість самостійно обирати та слухати цікавий контент, адаптуватися до рівня та потреб, а також розвивати свої мовленнєві навички у реальних ситуаціях спілкування. The article examines the use of podcasts as a tool for increasing students' motivation in learning a foreign language. It was noted that podcasts provide an opportunity to independently choose and listen to interesting content, adapt to the level and needs, as well as develop your speaking skills in real communication situations.