Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 296
- ДокументРоль вибіркових дисциплін у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої педагогічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Борисов, В. А.; Чехратова, О. А.Одним із пріоритетних завдань сучасного закладу освіти є надання студентам права вибору певних дисциплін з метою формування їхньої індивідуальної освітньої траєкторії. Це готує здобувачів до майбутньої професійної діяльності, сприяє їхній адаптації, впровадженню інновацій та ефективній співпраці у глобальному освітньому середовищі. Вибіркові дисципліни допомагають реалізувати компетентнісний підхід, поглиблювати знання в цікавих галузях, формувати міждисциплінарні звʼязки та розвивати навички навчальної автономії. У статті проаналізовано вибір здобувачами першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди елективних дисциплін з циклу загальної підготовки у 2022 і 2023 роках. Метою дослідження є виявлення тенденцій у виборі предметів, що відображають зміни в освітніх пріоритетах здобувачів, а також їхні академічні та професійні інтереси і потреби в умовах сучасних соціально-економічних викликів. Проаналізувавши результати вибору як умови для створення індивідуальної освітньої траєкторії, автори звертають увагу на зростання інтересу здобувачів до дисциплін, повʼязаних з психологією, медіа і комунікаціями, національною ідентичністю. У роботі доведено, що студенти-магістри віддають перевагу курсам для розвитку професійних навичок, а бакалаври більш зосереджені на загальній підготовці. Дисципліни, повʼязані з вивченням англійської мови, залишаються популярними серед здобувачів обох рівнів вищої освіти. Результати дослідження також вказують на важливість розвитку не лише професійних, а й особистісних якостей студентів, що сприяє ефективному функціонуванню суспільства, що доводить зацікавленість здобувачів у дисциплінах, які формують соціальну відповідальність та етичні норми. Вибіркові дисципліни допомагають здобувачам адаптувати своє навчання до ринку праці та особистих карʼєрних амбіцій. One of the priority tasks of a modern educational institution is to give students the right to choose certain disciplines in order to shape their individual educational trajectory. This prepares students for future professional activities, promotes their adaptation, innovation and effective cooperation in a global educational environment. Elective disciplines help to implement a competence approach, to deepen knowledge in interesting fields, to form interdisciplinary connections and to develop the skills of academic autonomy. The article analyzes the choice of students of the first (bachelor's) and second (master's) levels of education of Kharkiv National Pedagogical University named after H.S. Pans of elective disciplines from the cycle of general training in 2022 and 2023. The purpose of the study is to identify trends in the choice of subjects that reflect changes in the educational priorities of applicants, as well as their academic and professional interests and needs in the conditions of modern socio-economic challenges. Having analyzed the results of the selection as conditions for creating an individual educational trajectory, the authors draw attention to the growing interest of applicants in disciplines related to psychology, media and communications, and national identity. The work proves that master's students prefer courses for the development of professional skills, while bachelor's students are more focused on general training. Disciplines related to the study of the English language remain popular among students at both levels of higher education. The results of the study also indicate the importance of developing not only professional, but also personal qualities of students, which contributes to the effective functioning of society, which proves the interest of students in disciplines that form social responsibility and ethical norms. Elective disciplines help students adapt their studies to the labor market and personal career ambitions.
- ДокументSOCIAL MEDIA PLATFORMS AS A TOOL FOR PROMOTING EDUCATIONAL INSTITUTIONS(Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2024) Chekhratova, O.; Pedyk, S.The article explores how educational institutions can effectively utilize social media to enhance their visibility, attract potential students, and foster an online community that supports their educational mission. The authors research social media as a tool for introducing schools and universities to the public and engaging followers in sharing the institutions’ values and educational goals. Having analyzed the most popular social media platforms in Ukraine and the world, the authors prove that Facebook is an outstanding leader among social media applications, although the age range of its followers is not considered here. On the other hand, if an educational institution is interested in opening up to a younger target audience, it’s essential to draw their attention to using platforms like Instagram. The survey conducted among the students of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University enrolled on Bachelor’s and Master’s Degree programs proves social networks to be now one of the most powerful tools for promoting goods and services on the market. An educational institution’s task here is to carefully analyse target audience preferences and create ideal conditions for them to choose a particular university for obtaining an academic degree. As social media continues to evolve and new trends and technologies appear, educational institutions must remain agile and adaptive, embracing emerging challenges. У статті досліджується, як заклади освіти можуть ефективно використовувати соціальні мережі для підвищення своєї впізнаваності, залучення потенційних студентів та створення онлайн-спільноти, яка підтримує їх освітню місію. Автори досліджують соціальні медіа як інструмент для представлення університетів громадськості та залучення підписників, які поділяють цінності та освітні цілі закладу. Проаналізувавши найпопулярніші соціальні медіа в Україні та світі, автори доводять, що Facebook є визначним лідером серед соціальних медіа-додатків, хоча віковий діапазон його підписників до уваги не береться. З іншого боку, якщо заклад освіти зацікавлений у залученні цільової аудиторії 18–30 років, важливо звернути увагу на використання таких платформ, як Instagram. Опитування, проведене серед студентів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, які навчаються на бакалаврських та магістерських програмах, доводить, що соціальні мережі сьогодні є одним з найпотужніших інструментів просування товарів та послуг на ринку. Завдання закладу освіти ретельно проаналізувати вподобання цільової аудиторії та створити ідеальні умови для того, щоб вона обрала саме цей університет для здобуття ступеня. Оскільки соціальні медіа продовжують розвиватися, з’являються нові тренди та технології, заклади освіти повинні залишатися гнучкими та адаптивними, приймаючи виклики, що виникають.
- ДокументSPECIALIST’S FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-11) Shevchenko, A.The specificity of teaching a foreign language in higher education institutions is due to changes in the requirements for the level of practice-oriented knowledge, foreign language communication skills, and professional and personal qualities of future specialists. Students learning foreign languages must be able to use them to meet professional needs, implement personal business contacts, and further professional self-education. Специфіка викладання іноземної мови у вищих навчальних закладах зумовлена змінами вимог до рівня практико-орієнтованих знань, навичок іншомовного спілкування, професійних та особистісних якостей майбутніх фахівців. Студенти, які вивчають іноземні мови, повинні вміти використовувати їх для задоволення професійних потреб, здійснення особистих ділових контактів та подальшої професійної самоосвіти.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛЕЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ АДАПТАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-11) Чехратова, О. А.У публікації розглянуто використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі, що дозволяє підвищити ефективність навчання, зробити процес вивчення мови більш інтерактивним та пришвидшити створення і адаптацію навчальних матеріалів педагогами. Застосування ШІ у викладанні іноземних мов надає педагогам можливість створювати персоналізований контент, діагностувати індивідуальні потреби учнів і студентів у навчанні, адаптувати навчальні матеріали і швидко надавати обґрунтований зворотний звʼязок. Використання моделей ШІ для адаптації навчальних матеріалів на заняттях з англійської мови відкриває нові можливості для підвищення ефективності та індивідуалізації освітнього процесу. ШІ дозволяє створювати персоналізовані, інтерактивні та автоматизовані рішення, які сприяють кращому засвоєнню знань та розвитку навичок студентів. The publication considers the use of artificial intelligence (AI) in the educational process, which allows to increase the effectiveness of learning, make the language learning process more interactive, and speed up the creation and adaptation of educational materials by teachers. The use of AI in teaching foreign languages gives teachers the opportunity to create personalized content, diagnose the individual needs of pupils and students in learning, adapt educational materials and quickly provide reasonable feedback. The use of AI models for the adaptation of educational materials in English classes opens up new opportunities for increasing the efficiency and individualization of the educational process. AI enables the creation of personalized, interactive and automated solutions that contribute to better assimilation of knowledge and development of students' skills.
- ДокументМІФОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ МОВНО-КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ КАРТИНИ СВІТУ НОВЕЛИ ДЖОНА ФАУЛЗА “THE EBONY TOWER”: ЛІНГВОКОГНІТИВНА МОДЕЛЬ ДОСЛІДЖЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-11) Подуфалова, Т. В.; Севрук, К. О.У розвідці представлено лінгвокогнітивну модель дослідження міфологічного підґрунтя мовно-концептуальної картини світу новели Джона Фаулза «The Ebony Tower» в термінах теорії концептуальної метафори. Заявлена модель передбачає теоретичне обґрунтування понять мовно-концептуальної картини світу твору та її складників (концептів, доменів), міфу як когнітивного феномену, метафоричного співвідношення мовно-концептуальної картини світу та міфу як домену-цілі та домену-джерела відповідно. Запропонована лінгвокогнітивна модель аналізу передбачає визначення міфологічних макро- та мікродоменів, що слугують джерелом для символіко-метафоричного осмислення ключових концептів картини світу новели «The Ebony Tower» як доменів-цілей, виявлення когнітивних кореляцій (мапувань) між взаємодіючими доменами й мовних засобів їх вираження. The research presents a linguistic-cognitive model of the study of the mythological background of the linguistic-conceptual picture of the world of John Fowles' novel "The Ebony Tower" in terms of the theory of conceptual metaphor. The proposed model provides a theoretical substantiation of the concepts of the language-conceptual picture of the world of the work and its components (concepts, domains), the myth as a cognitive phenomenon, the metaphorical relationship of the language-conceptual picture of the world and the myth as the target domain and the source domain, respectively. The proposed linguistic-cognitive model of analysis involves the definition of mythological macro- and micro-domains, which serve as a source for the symbolic-metaphorical understanding of the key concepts of the world picture of the novel "The Ebony Tower" as target domains, the identification of cognitive correlations (mappings) between interacting domains and linguistic means of their expression.