Персональні колекції
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Персональні колекції за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 126
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументActivities for working with children who have special needs (for teachers, special educators and parents)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, O.The textbook is designed for teachers, specialists in special education, parents of children with special educational needs and contains an English selection of exercises, game tasks for articulation, finger, breathing exercises, for teaching children with Down syndrome, as well as an English selection of exercises. game tasks, books for children with diabetes. Навчально-методичний посібник призначений для вчителів, фахівців у галузі спеціальної освіти, батьків дітей з особливими освітніми потребами і містить англомовну добірку вправ, ігрових завдань для артикуляційної, пальчикової, дихальної видів гімнастики, для навчання дітей із синдромом Дауна, а також англомовну добірку вправ, ігрових завдань, книжок для дітей, хворих на цукровий діабет. Учебно-методическое пособие предназначено для учителей, специалистов в области специального образования, родителей детей с особыми образовательными потребностями и содержит англоязычную подборку упражнений, игровых заданий для артикуляционной, пальчиковой, дыхательной видов гимнастики, для обучения детей с синдромом Дауна, а также англоязычную. игровых заданий, книг для детей, больных сахарным диабетом.
- ДокументActual problems of special and inclusive education : tests, quizzes and questions (for teachers, teacher assistants and special educators)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, O.The textbook is intended for teachers, specialists in the field of special education, teaching assistants and contains an English selection of tests and test tasks, open questions related to current issues of special and inclusive education. With the help of the textbook, specialists have the opportunity to check and establish the level of knowledge on this issue. Навчально-методичний посібник призначений для вчителів, фахівців у галузі спеціальної освіти, асистентів учителя і містить англомовну добірку тестів та тестових завдань, відкритих питань, пов’язаних із актуальними проблемами упровадження спеціального та інклюзивного навчання. За допомогою навчального посібника фахівці мають змогу перевірити та встановити рівень знань із цього питання. Учебно-методическое пособие предназначено для учителей, специалистов в области специального образования, ассистентов учителя и содержит англоязычную подборку тестов и тестовых заданий, открытых вопросов, связанных с актуальными проблемами внедрения специального и инклюзивного обучения. С помощью учебного пособия специалисты могут проверить и установить уровень знаний по этому вопросу.
- ДокументCOMPONENT STRUCTURE OF A TEACHER-DEFECTOLOGIST’S PROFESSIONAL COMPETENCE IN CONDITIONS OF POSTGRADUATE EDUCATION(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.The article substantiates that the formation of professional competence of special education teachers is necessary not as a discrete pedagogical phenomenon aimed at local changes in certain aspects of correctional and educational process of working with children with special educational needs, but as a holistic system – from goal setting to finalization the result. Based on the theoretical analysis of the components of the teacher’s professional competence, the following interrelated components of the professional competence of special education teacher were identified: motivational-value; correctional and pedagogical; diagnostic and analytical. Criteria were specified, indicators of formation of professional competence of special education teachers in the conditions of postgraduate education were characterized. Thus, the indicators of the formation of the motivational and value component according to the personal criterion are: 1) motivation and interest in working with children with SEN; 2) promotion of the values of inclusive education during correctional and developmental work; 3) personal and professionally significant qualities for the implementation of correctional and developmental work with children with SEN. Indicators of the formation of the correctional and pedagogical component according to the practical-activity criterion are: 1) the availability of professional knowledge in pedagogy, age and pedagogical psychology, ICT; 2) availability of professional knowledge in correctional pedagogy, its branches, rehabilitation, special psychology, neurophysiology, medicine, medical pedagogy; 3) the formation of special skills. Among the indicators of the formation of the diagnostic-analytical component according to the monitoring criterion are the following: 1) implementation of diagnostics and comprehensive assessment of the child's development, conducting consultative activities; 2) maintaining the IRC documentation within the framework of professional activity; 3) monitoring the dynamics of child development. У статті обґрунтовано, що формування професійної компетентності вчителів-дефектологів є необхідним у вигляді не як дискретного педагогічного явища, спрямованого на локальні зміни окремих аспектів корекційно-освітнього процесу роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, а як цілісної системи – від постановки мети до отримання кінцевого результату. На основі теоретичного аналізу компонентів професійної компетентності педагога було виокремлено такі взаємопов’язані компоненти професійної компетентності вчителя-дефектолога: мотиваційно-ціннісний; корекційнопедагогічний; діагностико-аналітичний. Було конкретизовано критерії, схарактеризовано показники сформованості професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах післядипломної освіти. Так, показниками сформованості мотиваційно-ціннісного компонента за особистісним критерієм є: 1) мотивація та інтерес до роботи з дітьми з ООП; 2) пропаганда цінностей інклюзивної освіти під час проведення корекційно-розвиткової роботи; 3) особистісні та професійно значущі якості для здійснення корекційно-розвивальної роботи з дітьми з ООП. Показниками сформованості корекційно-педагогічного компонента за практично-діяльнісним критерієм слугують: 1) наявність професійних знань із педагогіки, вікової та педагогічної психології, ІКТ; 2) наявність професійних знань із корекційної педагогіки, її галузей, реабілітології, спецпсихології, нейрофізіології, медицини, лікувальної педагогіки; 3) сформованість спеціальних умінь. Серед показників сформованості діагностико-аналітичного компонента за моніторинговим критерієм визначено такі: 1) здійснення діагностики та комплексної оцінки розвитку дитини, провадження консультативної діяльності; 2) ведення документації ІРЦ у межах професійної діяльності; 3) здійснення моніторингу динаміки розвитку дитини.
- ДокументDeveloping Teachers’ Inclusive Competence by Means of ICT in Postgraduate Education(LUMEN Publishing House, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, О.The traditional organization of increasing the teachers’ level of inclusive competence in the system of postgraduate education in the framework of stationary courses is not effective enough. One of the reasons for this is lack of access to a large amount of the latest information that is available in modern research. Rapid changes in information technologies development open up more opportunities for modern teacher to acquire the necessary professional knowledge for teaching children with special educational needs. The article proposes an improved organization for increasing the level of inclusive competence in the postgraduate education, in which, along with traditional training in the framework of stationary courses, teachers, using ICT, participate in online courses and webinars posted on various educational platforms in the Internet. The characteristics of educational platforms ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua were analyzed. Pedagogical experiment was carried out, in which 2 groups of English teachers participated. In the control group, professional development was carried out traditionally, and in the experimental group – within the framework of improved organization of training. The analysis of the results showed that in the experimental group the greater level of inclusive competence was achieved in comparison with the control group. It was proved that this result was achieved thanks to improved organization of training using ICT tools. The results of the pedagogical experiment indicate the advantage of proposed organization for teachers’ inclusive competence development in comparison with the existing one. In connection with the above, the work, in our opinion, is of international importance. Традиційна організація підвищення рівня інклюзивної компетентності викладачів у системі післядипломної освіти в рамках стаціонарних курсів є недостатньо ефективною. Однією з причин цього є відсутність доступу до великої кількості новітньої інформації, яка є в сучасних дослідженнях. Стрімкі зміни в розвитку інформаційних технологій відкривають перед сучасним учителем більше можливостей для отримання необхідних професійних знань для навчання дітей з особливими освітніми потребами. У статті пропонується вдосконалена організація підвищення рівня інклюзивної компетентності в післядипломній освіті, за якої поряд із традиційним навчанням у рамках стаціонарних курсів викладачі, використовуючи ІКТ, беруть участь в онлайн-курсах та вебінарах, розміщених на різних освітніх платформах Інтернет. Проаналізовано характеристики освітніх платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Було проведено педагогічний експеримент, в якому взяли участь 2 групи вчителів англійської мови. У контрольній групі підвищення кваліфікації здійснювалося традиційно, а в експериментальній – в рамках вдосконалення організації навчання. Аналіз результатів показав, що в експериментальній групі досягнуто більшого рівня інклюзивної компетентності порівняно з контрольною групою. Доведено, що цього результату досягнуто завдяки вдосконаленню організації навчання з використанням засобів ІКТ. Результати педагогічного експерименту свідчать про перевагу запропонованої організації розвитку інклюзивної компетентності вчителів у порівнянні з існуючою. У зв’язку з вищевикладеним робота, на нашу думку, має міжнародне значення. Традиционная организация повышения уровня инклюзивной компетентности педагогов в системе последипломного образования в рамках стационарных курсов недостаточно эффективна. Одной из причин этого является отсутствие доступа к большому количеству новейшей информации, которая имеется в современных исследованиях. Быстрые изменения в развитии информационных технологий открывают перед современным учителем все больше возможностей для приобретения необходимых профессиональных знаний для обучения детей с особыми образовательными потребностями. В статье предлагается усовершенствованная организация повышения уровня инклюзивной компетентности в последипломном образовании, при которой, наряду с традиционным обучением в рамках стационарных курсов, преподаватели, используя ИКТ, участвуют в онлайн-курсах и вебинарах, размещенных на различных образовательных платформах в Интернет. Проанализированы характеристики образовательных платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Проведен педагогический эксперимент, в котором приняли участие 2 группы учителей английского языка. В контрольной группе повышение квалификации осуществлялось традиционно, а в экспериментальной группе – в рамках усовершенствованной организации обучения. Анализ результатов показал, что в экспериментальной группе достигнут больший уровень инклюзивной компетентности по сравнению с контрольной группой. Доказано, что данный результат был достигнут благодаря усовершенствованной организации обучения с использованием средств ИКТ. Результаты педагогического эксперимента свидетельствуют о преимуществе предлагаемой организации развития инклюзивной компетентности педагогов по сравнению с существующей. В связи с изложенным работа, на наш взгляд, имеет международное значение.
- ДокументFairy-tale therapy: scientific and methodical aspects(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Yu.; Halii, A.The monograph is devoted to the use of one of the most effective methods of psychological correction - fairy tale therapy. A fairy tale is a means of introducing a child into the world of human destiny. It is a means of introducing a child into the world of human destinies, into history; it is a "golden key" to changing environment, its creative, constructive transformation. The child half lives in an imaginary, unreal world, and half imaginary, unreal world, and not just lives, but actively acts in it, rebuilding it and himself. and herself. It is from this treasury that he draws information about the reality that he does not know yet. does not yet know, the features of the future, about which it does not yet know how to to think about. Монографія присвячена використовуванню одного з найефективніших методів психологічної корекції - казкотерапії. Казка - це засіб введення дитини у світ людської долі. дитини у світ людських доль, в історію; це "золотий ключик" до зміни довкілля, його творчого, конструктивного перетворення. Дитина наполовину живе в уявному, нереальному світі, а наполовину уявному, нереальному світі, і не просто живе, а активно діє в ньому, перебудовуючи його і себе. себе. Саме з цієї скарбниці вона черпає інформацію про ту дійсність, яку ще не знає ще не знає, особливості майбутнього, про яке ще не вміє думати.
- ДокументHigher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities(Published by Editura Lumen, Asociatia Lumen Lumen Publishing House, 2020) Prokopenko, I; Berezhna, S.In a matter of weeks the coronavirus (COVID-19) pandemic has changed students’ way of learning across the globe. These changes let us envisage how education can modify for better or otherwise for worse over the long term. COVID-19 2019/2020 has encouraged Higher Education Institutions in Ukraine to make innovative decisions in a relatively short period of time. To provide distance education in Ukrainian universities during the quarantine there have been introduced offline and online courses through various web servers, platforms, resources, and social media: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-class etc. The summarized results of the questionnaire among Ukrainian students provided an opportunity to identify difficulties and benefits of introduced distance-learning. The sources to provide the information for this work included regulations issued by public authorities in Ukraine (Head of State, executive and legislative bodies) as well as directives to administrations of Ukrainian higher education institutions. За лічені тижні пандемія коронавірусу (COVID-19) змінила спосіб навчання студентів по всьому світу. Ці зміни дозволяють нам передбачити, як освіта може змінюватися на краще або в іншому випадку на гірше протягом довгого періоду. COVID-19 2019/2020 заохочував вищі навчальні заклади в Україні приймати інноваційні рішення за порівняно короткий проміжок часу. Для забезпечення дистанційної освіти в українських університетах під час карантину були запроваджені офлайн та онлайн-курси через різні веб-сервери, платформи, ресурси та соціальні медіа: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-клас тощо. Результати анкетування серед українських студентів дали можливість виявити труднощі та переваги впровадженого дистанційного навчання. Джерелами надання інформації для цієї роботи були нормативні акти, видані органами державної влади в Україні (Главою держави, виконавчими та законодавчими органами), а також директивами адміністрацій українських вищих навчальних закладів. В течение нескольких недель пандемия коронавируса (COVID-19) изменила способ обучения студентов по всему миру. Эти изменения позволяют нам предвидеть, как образование может измениться к лучшему или иным образом к худшему в долгосрочной перспективе. COVID-19 2019/2020 призвал высшие учебные заведения в Украине принимать инновационные решения в относительно короткие сроки. Для обеспечения дистанционного обучения в украинских университетах во время карантина были введены офлайн и онлайн-курсы с использованием различных веб-серверов, платформ, ресурсов и социальных сетей: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-класса и т. Д. Результаты анкетирования среди украинских студентов позволили выявить трудности и преимущества внедренного дистанционного обучения. Источниками для предоставления информации для этой работы являются нормативные акты, изданные органами государственной власти в Украине (глава государства, исполнительные и законодательные органы), а также директивы для администраций украинских вузов.
- ДокументHistorical aspects of fairy-tale therapy origin in special and inclusive education(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Y.; Halii, A.Fairy tale therapy is currently being actively developed, new techniques are being used to use fairy tales in psychotherapeutic work, with which it is possible to solve a wide range of different life problems of children of different ages and adults. Казкотерапія в даний час активно розвивається, з'являються нові методики використання казки в психотерапевтичній роботі, за допомогою яких можна вирішувати широке коло різноманітних життєвих проблем дітей різного віку та дорослих.
- ДокументIndividual chronobiological regularity in track-and-field sprint(Kharkov Regional Branch of the National Olympic Committee of Ukraine, Publishing House KSADA, 2018-06-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Cretu, M.; Chaika, O. I.; Repko, O. A.; Osiptsov, A. V.; Razumenko, T.; Kudryavtsev, M. D.; Polianskyi, A. O.Purpose: to identify the patterns of individual dynamics of competitive performance in track and field sprint. Material: The study involved a highly qualified athlete (running for short distances, long jumps). Results: In the sinusoidal functions of the competitive performance of the athlete, the period of oscillation was 32 to 48 days. It is shown that the period of the sinusoidal function of the dynamics of competitive performance (about 30-40 days) coincides with the period of the ovarian cycle of the athlete. A reliable relationship between the 400 m run time and intuitive biorhythm values was established (the oscillation period is 38 days (r = -0.58, p <0.05)). The data obtained coincided with the period of fluctuations in the sports form. Training programs are built on the patterns of ups and downs of the functional state. Conclusions: Regularities of the individual dynamics of the sports form make it possible to provide the necessary correspondence between the state of the organism and the dynamics of the loads. Мета роботи: виявити закономірності індивідуальної динаміки змагальної результативності в легкоатлетичному спринті. Матеріал. У дослідженні взяла участь атлетка високої кваліфікації (біг на короткі дистанції, стрибки в довжину). Результати. У синусоїдальних функціях змагальної результативності атлетки період коливань склав від 32 до 48 діб. Показано, що період синусоїдальної функції динаміки змагальної результативності (близько 30-40 днів) збігається з періодом овариального циклу атлетки. Виявлено вірогідний взаємозв'язок між часом пробегания дистанції 400 м і значеннями інтуїтивного біоритму (період коливань складає 38 днів (r = -0,58,)). Отримані дані співпали з періодом коливань спортивної форми. Тренувальні програми побудовані по закономірностям підйомів і спадів функціонального стану. Висновки. Закономірності індивідуальної динаміки спортивної форми дозволяють забезпечити необхідне відповідність між станом організму і динамікою навантажень. Цель работы: выявить закономерности индивидуальной динамики соревновательной результативности в легкоатлетическом спринте. Материал. В исследовании приняла участие атлетка высокой квалификации (бег на короткие дистанции, прыжки в длину). Результаты. В синусоидальных функциях соревновательной результативности атлетки период колебаний составил от 32 до 48 суток. Показано, что период синусоидальной функции динамики соревновательной результативности (около 30-40 дней) совпадает с периодом овариального цикла атлетки. Выявлена достоверная взаимосвязь между временем пробегания дистанции 400 м и значениями интуитивного биоритма (период колебаний составляет 38 дней (r=-0,58, )). Полученные данные совпали с периодом колебаний спортивной формы. Тренировочные программы построены по закономерностям подъемов и спадов функционального состояния. Выводы. Закономерности индивидуальной динамики спортивной формы позволяют обеспечить необходимое соответствие между состоянием организма и динамикой нагрузок.
- ДокументIntegral method for the development of motor abilities and psycho-physiological functions in children from 2 to 4 years old(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-03-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Lahno, O. G.; Kozin, S.; Razumenko, T.; Osiptsov, A. V.The aim of the work: to develop and substantiate the method of integral development of the child on the basis of the integrated application of poems about nature and imitation movements. Material and methods. There are 108 children involved in the study. Among them were 56 children who are 2 and 3 years old (28 were in control group and 28 were in experimental group), 52 children who are 3 and 4 years old (24 were in control group and 28 were in experimental group). Measures. Anthropometry (body length (kg), body weight (m)), motor tests, psychophysiological indices, an expert evaluation of the speech. Methods for determination of motor abilities. To monitoring the state of general physical fitness of children 2 years was used run 10 m (c). To monitoring the state of general physical fitness of children 3-4 years, the following tests were applied: running 10 m (s), jump in length from place (m), throwing a bag of sand with a weight of 40 g (m), balance time at one leg (s). Methods of psychophysiological testing. Psychophysiological indicators reflect the speed of thought processes on the basis of determining the speed of impulses in the central nervous system. The following measurements were made: measurement of the simple reaction speed to the light stimulus: in response to the appearance of any image on the monitor, it was necessary to press and release the left mouse button as soon as possible; measurement of the simple reaction speed to the sound stimulus: in response to the sound, you should press and release the left mouse button as soon as possible. Comprehensive application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years. The essence of the technique is to perform exercises not under the expense, but under verse lines about nature; Each line of the verse corresponds to physical exercise. In addition, in these techniques, an original sequence of movements that flow smoothly from each other and built on the natural movements of the child, carried out immediately all over the body on the principle of animal imitation, as well as - by wave principle. Results. The complex application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. In the age group of 2 years, the most significant changes occurred in the times of a simple reaction to light and sound. The running time of the 10 m segment significantly improved both in the control and in the experimental groups, however, in the experimental group the change in this index is more pronounced. In the experimental group also more pronounced verbal develop as a result of the application of the technique. In the age group 3-4 years, a significant improvement in the parameters of a simple reaction to light and sound stimuli was revealed. Significantly improved the performance of throwing a bag with sand right hand, a long jump from the seat. In the control group, these changes are less pronounced or unreliable. The development of speech significantly changed both in the experimental group and in the control group, but in the control group these changes were more pronounced. Conclusions.A greater number of significant differences were found between the test scores of the children of the experimental group compared with the control group after the experiment. It is recommended to use the integral technique of combining poems about nature and movements for the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Цель работы: разработать и обосновать методику интегрального развития ребенка на основе комплексного применения стихов о природе и подражательных движениях. Материал и методы. В исследовании участвуют 108 детей. Среди них было 56 детей в возрасте 2 и 3 лет (28 были в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе), 52 ребенка в возрасте 3 и 4 лет (24 в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе). Меры. Антропометрия (длина тела (кг), масса тела (м)), моторные тесты, психофизиологические показатели, экспертная оценка речи. Методы определения двигательных способностей. Для наблюдения за состоянием общей физической подготовленности детей 2 лет использовался пробег 10 м (с). Для контроля состояния общей физической подготовленности детей 3-4 лет были применены следующие тесты: бег 10 м (с), прыгать в длину с места (м), бросать мешок с песком весом 40 г (м), время равновесия на одну ногу (ы). Методы психофизиологического тестирования. Психофизиологические показатели отражают скорость мыслительных процессов на основе определения скорости импульсов в центральной нервной системе. Были выполнены следующие измерения: измерение скорости простой реакции на световой раздражитель: в ответ на появление какого-либо изображения на мониторе, необходимо было как можно быстрее нажать и отпустить левую кнопку мыши; измерение скорости простой реакции на звуковой стимул: в ответ на звук, вы должны нажать и отпустить левую кнопку мыши как можно скорее. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало увеличению развития психомоторных способностей у детей 2-4 лет. Суть техники в том, чтобы выполнять упражнения не за деньги, а под стихи о природе; Каждая строка стиха соответствует физическим упражнениям. Кроме того, в этих приемах оригинальная последовательность движений, которые плавно перетекают друг в друга и строятся на естественных движениях ребенка, выполняются сразу по всему телу по принципу имитации животных, а также - по волновому принципу. Результаты. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало развитию психомоторных способностей у детей 2-4 лет. В возрастной группе 2 года Наиболее значительные изменения произошли во времена простой реакции на свет и звук. Время пробега сегмента 10 м значительно улучшилось как в контрольной, так и в экспериментальной группах, однако в экспериментальной группе изменение этого показателя более выражено. В опытной группе также более ярко выражено словесное развитие в результате применения методики. В возрастной группе 3-4 года выявлено значительное улучшение показателей простой реакции на световые и звуковые раздражители. Значительно улучшились показатели броска сумки с песком правой рукой, прыжок в длину с места. В контрольной группе эти изменения менее выражены или ненадежны. Развитие речи значительно изменилось как в опытной группе, так и в контрольной группе, но в контрольной группе эти изменения были более выраженными. Выводы. Было выявлено большее количество значимых различий между результатами тестов детей экспериментальной группы по сравнению с контрольной группой после эксперимента. Рекомендуется использовать интегральную технику сочетания стихов о природе и движениях для развития психомоторных способностей детей 2-4 лет.
- ДокументIННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ ТА ЇЇ РОЛЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2014) Прокопенко, І. Ф.; Стовбун, Т. О.Єдинім шляхом прискорення соціально-економічного розвитку України є ефективна державна інноваційна політика, яка здатна забезпечити реалізацію інноваційної моделі та сприяти сталому розвитку національної економіки. В Україні було прийнято велику кількість законодавчих та нормативних документів, присвячених інноваційній діяльності, але реальних кроків на цьому шляху зроблено замало. Виходячи з цього, метою статті є аналіз реалізації інноваційного потенціалу України, визначення перешкод, які стоять на шляху просування інноваційних ініціатив в практичну площину, обґрунтування підходів до розробки заходів державної політики регулювання і підтримки інноваційного розвитку національної економіки. В результаті проведеного дослідження було з’ясовано причини кризового стану інноваційної сфери, визначено негативну динаміку основних показників інноваційної діяльності промислових підприємств України та загроз в науково-технічній сфері, що нагромадились через неефективність державного управління, запропоновано елементи моделі інноваційного розвитку національної економіки. Перспективи подальших досліджень у цьому напрямі будуть спрямовані на розроблення ефективних механізмів реалізації державної інноваційної політики та пошук нових форм та методів стимулювання інноваційного розвитку. Единственным путем ускорения социально-экономического развития Украины является эффективная государственная инновационная политика, которая способна обеспечить реализацию инновационной модели и способствовать устойчивому развитию национальной экономики. В Украине было принято большое количество законодательных и нормативных документов, посвященных инновационной деятельности, но реальных шагов на этом пути сделано недостаточно. Исходя из этого, целью статьи является анализ реализации инновационного потенциала Украины, определение препятствий, которые стоят на пути продвижения инновационных инициатив в практическую плоскость, обоснование подходов к разработке мер государственной политики регулирования и поддержки инновационного развития национальной экономики. В результате проведенного исследования были выяснены причины кризисного состояния инновационной сферы,определена негативная динамика основных показателей инновационной деятельности промышленных предприятий Украины и угроз в научно-технической сфере, которые накопились из-за неэффективности государственного управления, предложены элементы модели инновационного развития национальной экономики. Перспективы исследований в этом направлении будут направлены на разработку эффективных механизмов реализации государственной инновационной политики и поиск новых форм и методов стимулирования инновационного развития. The only way to accelerate socio-economic development of Ukraine is an effective innovation state policy, which can provide the implementation of innovative model and promote sustainable development of the national economy. In Ukraine, there were adopted a large number of laws and regulations dealing with innovation, but real steps made in this direction are insufficient. The aim of the article is to analyze the implementation of the innovative potential of Ukraine, the definition of obstacles that stand in the way of innovative initiatives promotion into practice, to study approaches to the development of state policies to regulate and support the innovative development of the national economy. As a result of the study, the reasons for the crisis state of the innovation sphere were explored, negative trend in key indicators of innovative activity of industrial enterprises in Ukraine and threats in scientific and technical sphere that have accumulated because of the inefficiency of public administration were defined, and elements of the model of innovation development of the national economy were proposed. Prospects for further research in this direction will be addressed to develop effective mechanisms for the implementation of innovation state policy and the search for new forms and methods to promote innovative development of national economy.
- ДокументManaging teacher’s inclusive culture development(Revista Amazonia Investiga, 2021) Boychuk, Y.; Kazachiner, O.; Khliebnikova, T.The article is devoted to the phenomena of teacher’s inclusive culture, its development and managing this process. In philosophical, psychological and pedagogical literature the teacher’s inclusive culture is considered as a part of general educational culture and is characterized by broad understanding of philosophical and methodological foundations of inclusion, teacher’s deep acceptance and desire to implement inclusive values, creative approach to professional activities and professional selfimprovement at a personal level. The purpose of the study was theoretically substantiate a tool that will diagnose the level of teacher’s inclusive culture, help to identify problems of teacher’s inclusive culture development and to work out technology to manage this process. The development of inclusive culture includes the following aspects: 1) school culture; 2) relationships with families; 3) staff training and support; 4) gaining access to specialized support services; 5) students’ support and involvement. The algorithm of activity on technology of managing teacher’s inclusive culture development is presented. Results. Since, in practice of managing a general secondary education institution, there is no tool for measuring and assessing the level of teacher’s inclusive culture development, we have made an attempt to work it out. The international significance and importance of our article is that criteria for assessing the level of teacher’s inclusive culture development were clarified and defined. Based on qualimetric approach a factorcriterion model fordiagnosing the level of teacher’s inclusive culture and help the head of educational institution to identify problems and work out technology of managing teacher’s inclusive culture development was presented. Стаття присвячена явищам інклюзивної культури вчителя, її розвитку та управлінню цим процесом. У філософській, психологічній та педагогічній літературі інклюзивна культура вчителя розглядається як частина загальноосвітньої культури і характеризується широким розумінням філософських та методологічних основ інклюзії, глибоким сприйняттям та прагненням учителя до впровадження інклюзивних цінностей, творчим підходом до професійної діяльності, професійного самовдосконалення на особистому рівні. Метою дослідження було теоретично обґрунтувати інструмент, який дозволить діагностувати рівень інклюзивної культури вчителя, допомогти виявити проблеми розвитку інклюзивної культури вчителя та опрацювати технологію управління цим процесом. Розвиток інклюзивної культури включає такі аспекти: 1) шкільна культура; 2) відносини з сім’ями; 3) навчання та підтримка персоналу; 4) отримання доступу до спеціалізованих служб підтримки; 5) підтримка та залучення учнів. Представлено алгоритм діяльності за технологією управління розвитком інклюзивної культури вчителя. Результати. Оскільки на практиці управління закладом загальної середньої освіти не існує інструменту для вимірювання та оцінки рівня розвитку інклюзивної культури вчителя, ми зробили спробу це розробити. Міжнародне значення та важливість нашої статті полягає в тому, що були уточнені та визначені критерії оцінки рівня розвитку інклюзивної культури вчителя. На основі кваліметричного підходу була представлена факторно-критеріальна модель діагностики рівня інклюзивної культури вчителя та допомоги керівнику навчального закладу у виявленні проблем та напрацюванні технології управління розвитком інклюзивної культури вчителя. Статья посвящена явлениям инклюзивной культуры учителя, ее развитию и управлению этим процессом. В философской, психологической и педагогической литературе инклюзивная культура учителя рассматривается как часть общеобразовательной культуры и характеризуется широким пониманием философских и методологических основ инклюзии, глубоким восприятием и стремлением учителя к внедрению инклюзивных ценностей, творческим подходом к профессиональной деятельности. Целью исследования было теоретически обосновать инструмент, позволяющий диагностировать уровень инклюзивной культуры учителя, помочь выявить проблемы развития инклюзивной культуры учителя и разработать технологию управления этим процессом. Развитие инклюзивной культуры включает следующие аспекты: 1) школьная культура; 2) отношения с семьями; 3) обучение и поддержка персонала; 4) получение доступа к специализированным службам поддержки; 5) поддержка и привлечение учащихся. Представлен алгоритм деятельности по технологии управления развитием инклюзивной культуры учителя. Результаты. Поскольку на практике управления учреждением общего среднего образования нет инструмента для измерения и оценки уровня развития инклюзивной культуры учителя, мы попытались это разработать. Международное значение и важность нашей статьи в том, что были уточнены и определены критерии оценки уровня развития инклюзивной культуры учителя. На основе квалиметрического подхода была представлена факторно-критериальная модель диагностики уровня инклюзивной культуры учителя и помощи руководителю учебного заведения в выявлении проблем и разработке технологии управления развитием инклюзивной культуры учителя.
- ДокументMASTERS’ PROFESSIONAL TRAINING ON SPECIALTY 16.02 "SPECIAL EDUCATION. OLIGOFRENOPEDAGOGY" IN H. S. SKOVORODA KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The article deals with the teaching of oligophrenopedagogy, which provided for the professional training of masters in specialty 016.02 "Special Education. Oligophrenopedagogy" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which provides their fundamental preparation for future pedagogical activity in the system of special and inclusive education. В статті розглянуто викладання олігофренопедагогіки, яке передбачено для професійної підготовки магістрів зі спеціальності 016.02 "Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, що здійснює їх фундаментальну підготовку до майбутньої педагогічної діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти.
- ДокументMathematical basis for the integral development of strength, speed and endurance in sports with complex manifestation of physical qualities(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2016-03-25) Kozina, Zh. L.; Repko, O. O.; Ionova, O. M.; Boychuk, Yu. D.; Korobeinik, V. A.The aim is to devise a model of integral development of antagonistic physical qualities in sports that require complex manifestation of motor abilities. Materials: there were analyzed 32 literary sources for devising the theoretical theses of a model of development of different physical qualities. The elite climbers took part in the pedagogical experiment in order to test the effectiveness of the developed model. There were 26 sportsmen involved in the study (among them were 10 sports masters of international class who specialize in speed climbing, 10 sports masters who specialize in difficulty climbing and 6 world-class climbers. The age of sportsmen was from 19 to 22. Results. We developed the concept of an integrated physical training. It, in general, can be applied at any stage of sports perfection. It was found that the components of physical preparedness (strength, speed and endurance) are in inverse interrelations. The data of dependences are hyperbolic. We demonstrated these dependencies (between strength, speed and time limit of acting) are, in generalized form, in the shape of a hyperboloid. We also showed that the inverse interrelations between the components of speed and strength preparedness make difficulty in building of training process. The solution of this problem lies in the gradual alternation of means aimed at the development of contradictory qualities. Conclusions. We proved experimentally the effectiveness of the developed model of integral development of physical qualities in training process of elite climbers. Мета полягає в тому, щоб розробити модель цілісного розвитку антагоністичних фізичних якостей у спорті, які вимагають комплексного прояву рухових здібностей. Матеріали: проаналізовано 32 літературних джерела для розробки теоретичних положень моделі розвитку різних фізичних якостей. Щоб перевірити ефективність розробленої моделі в педагогічному експерименті взяли участь кращі альпіністи. У дослідженні брало участь 26 спортсменів (серед них 10 майстрів спорту міжнародного класу, які спеціалізуються в швидкісному лазінні, 10 майстрів спорту, які спеціалізуються в лазінні на складність і 6 альпіністів світового класу). Вік спортсменів від 19 до 22 років. Результати. Ми розробили концепцію інтегрованої фізичної підготовки, яка в цілому може бути застосована на будь-якій стадії спортивної досконалості. Було виявлено, що компоненти фізичної підготовленості (сила, швидкість і витривалість) знаходяться в зворотному зв'язку. Ми показали ці залежності (між силою, швидкістю і тимчасовою межею дії) в узагальненому вигляді, у формі гіперболоїда. Ми також показали, що зворотні взаємозв'язки між компонентами швидкості і силовою підготовленістю ускладнюють побудову процесу тренування. Вирішення цієї проблеми полягає в поступовому чергуванні засобів, спрямованих на розвиток суперечливих якостей. Висновки. Експериментально доведено ефективність розробленої моделі інтегрального розвитку фізичних якостей в процесі підготовки кращих альпіністів. Цель состоит в том, чтобы разработать модель целостного развития антагонистических физических качеств в спорте, которые требуют комплексного проявления двигательных способностей. Материалы: проанализировано 32 литературных источника для разработки теоретических положений модели развития различных физических качеств. С целью проверки эффективности разработанной модели в педагогическом эксперименте приняли участие лучшие альпинисты. В исследовании участвовало 26 спортсменов (среди них 10 мастеров спорта международного класса, которые специализируются в скоростном лазании, 10 мастеров спорта, которые специализируются в лазании на сложность и 6 альпинистов мирового класса). Возраст спортсменов от 19 до 22 лет. Результаты. Мы разработали концепцию интегрированной физической подготовки, которая в целом может быть применена на любой стадии спортивного совершенства. Было обнаружено, что компоненты физической подготовленности (сила, скорость и выносливость) находятся в обратной взаимосвязи. Мы показали эти зависимости (между силой, скоростью и временным пределом действия) в обобщенном виде, в форме гиперболоида. Мы также показали, что обратные взаимосвязи между компонентами скорости и силовой подготовленности затрудняют построение процесса тренировки. Решение этой проблемы заключается в постепенном чередовании средств, направленных на развитие противоречивых качеств. Выводы. Экспериментально доказана эффективность разработанной модели интегрального развития физических качеств в процессе подготовки лучших альпинистов.
- ДокументSTRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF A TEACHER-DEFECTOLOGIST’S PROFESSIONAL COMPETENCE FORMING IN CONDITIONS OF POSTGRADUATE EDUCATION(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Kazachiner, O. S.; Boychuk, Yu. D.In the article a structural and functional model of the system of formation of professional competence of special education teachers in postgraduate education was worked out. Peculiarities of the structural-functional model of formation of professional competence of special education teachers in postgraduate education are: 1) by scope – research, 2) by form – informational, 3) by structure –network, 4) by level of detail – detailed, 5 ) according to the object of research – the model of the specialist, 6) according to the development over time – dynamic, 7) according to the degree of reproduction of the main features – functional, 8) according to the breadth of specialists’ training issues – nationwide. The interconnected structural blocks of the model of the system of formation of professional competence of special education teachers are singled out: target, semantic, result. The content of the model is subordinated to the leading, strategic idea – the order of society for the professional competence of a specialist who works with children with SEN and their families, as well as the organization of correctional and educational process in inclusive resource centers as a new structure and preschool, general secondary, professional (vocational-technical), higher education of professionally competent specialists who have good knowledge, skills, abilities, personal qualities during training, education and development of children with SEN in educational institutions. According to the results of scientific research, the structural blocks of the model of the system of formation of professional competence of teachersdefectologists are singled out: target, semantic, effective. These blocks are interconnected, each of them affects the next through the solution of its inherent tasks that mark the content of the next block, ie the relationship between them is manifested at the semantic and functional levels, which helps to implement the function of the whole model positive dynamics of formation of professional competence of special education teachers. У статті розроблено структурно-функціональну модель системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах закладів післядипломної освіти. Особливостями структурно-функціональної моделі формування професійної компетентності вчителів-дефектологів в умовах післядипломної освіти є: 1) за сферою застосування – науково-дослідницька, 2) за формою – інформаційна, 3) за структурою – мережева, 4) за ступенем деталізації – докладна, 5) за об’єктом дослідження – модель фахівця, 6) за розвитком у часі – динамічна, 7) за ступенем відтворення основних рис – функціональна, 8) за шириною охоплення проблематики підготовки фахівців – загальнодержавна. Виокремлено взаємопов’язані структурні блоки моделі системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів: цільовий, змістовий, результативний. Зміст моделі підпорядкований провідній, стратегічній ідеї – замовленню суспільства на професійну компетентність фахівця, який здійснює роботу з дітьми з ООП та їх родинами, а також на організацію корекційно-освітнього процесу в інклюзивно-ресурсних центрах як нової структури, а також закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти професійно компетентних фахівців, які добре володіють знаннями, уміннями, навичками, особистісними якостями під час навчання, виховання та розвитку дітей з ООП в умовах закладів освіти. За результатами наукового пошуку виокремлено структурні блоки моделі системи формування професійної компетентності вчителів-дефектологів: цільовий, змістовий, результативний. Ці блоки взаємопов’язані, кожен із них впливає на наступний через розв’язання властивих йому завдань, які маркують зміст наступного блоку, тобто взаємозв’язок між ними виявляється на змістовому й функціональному рівнях, що допомагає реалізувати функцію всієї моделі – позитивну динаміку формування професійної компетентності вчителів-дефектологів.
- ДокументTeaching Language and Speech Skills to Children with Special Needs(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2022) Kazachiner, E.; Boychuk, Yu.The book introduces readers to forming language and communication skills of children with special educational needs. It emphasizes the language and speech difficulties which children with special educational needs have and their overcoming, and aims to organize educational process of language teaching in the classroom where there are children with special educational needs. The first part addresses all the categories of children with special educational needs and their language and speech difficulties. The second part provides a glimpse into the forms, methods, tools and technologies of teaching a language in inclusive classroom. It provides evidence for the language lesson planning, illustrating the discussion of modern approaches with multiple examples from the most recent research. Посібник знайомить читачів із формуванням мовних і комунікативних умінь і навичок дітей з особливими освітніми потребами. Акцентується увага на мовних і мовленнєвих труднощах, які мають діти з особливими освітніми потребами, та шляхах їх подолання, а також на організації навчально-виховного процесу з навчання мови в класі, де є діти з особливими освітніми потребами. У першій частині розглядаються всі категорії дітей з особливими освітніми потребами та їхні мовні та мовленнєві труднощі. Друга частина дає уявлення про форми, методи, засоби та технології навчання мови в інклюзивному класі. Вона містить рекомендації щодо планування уроків мови, ілюструючи обговорення сучасних підходів численними прикладами з найновіших досліджень.
- ДокументThe implementation of the concept of individualization in training elite Female athletes with visual impairment in the sprint(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-03-30) Kozina, Zh. L.; Chebanu, O. I.; Prokopenko, I. F.; Korobeynikov, G. V.; Korobeynikova, L. G.; Korobeinik, V. A.; Repko, O. O.; Kozin, S.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Mulik, K. V.; Ilnitskaya, G. S.The aim of the work is to substantiate the application of the principles of individualization in the training of highly qualified athletes with visual impairment by the example of an elite athlete. Material and methods.Participants. The study involved a high-qualified athlete, specializing in short-distance running and long jump, the European Athletics Champion 2010; prize winner of the World Paralympic and Paralympic Games among athletes with visual impairments (T12 category) in 2016. Psychophysiological testing of the athlete took place in appropriate optical lenses. The course of the study. Individual characteristics of the psychophysiological state and results in running at 60 m, 80 m, 100 m, 120 m, 150 m and 200 m during five months of 2015 were analyzed. Parameters characteristic for determining the psychophysiological state, typological characteristics of the nervous system, indicators working capacity of the nervous system, attention indicators were analyzed with the help of computer programs for psychophysiological testing. Mathematical processing. Based on the results in the running on and psychophysiological indicators, a factor analysis was carried out using the main components method with Varimax rotation, multiple regression analysis by the linear model type in a step-by-step method; models of competitive performance as nonlinear sinusoidal regression using SPSS and Excel programs are compiled. Results. Four factors are identified in the individual structure of psychophysiological functions and effectiveness in running for short distances with the example of an elite sportswoman with visual impairment: 46.4% - "Fast work capacity", 8.2% - "Complicated reaction", 6.8% - "Attention ", 5.1% -" Stability ", 34% - other factors. A high contribution to the individual factor structure of psychophysiological functions and running performance of indicators reflecting the qualities characteristic of sprinters (speed of reaction and mobility of the nervous system) and nonspecific for sprinters of quality (working capacity and strength of the nervous system) is revealed. Compensatory mechanisms of visual deficiency have been identified to maintain high speed in short-distance running as psychophysiological functions: indicators characteristic of sprinters (speed of simple reaction and motility of the nervous system) and specific indicators (efficiency, strength of the nervous system). Conclusions. On the basis of mathematical models, the strengths of an athlete are highlighted, which tend to develop, and also compensate for the inadequacy of the visual analyzer. Метою роботи є обґрунтування застосування принципів індивідуалізації в навчанні висококваліфікованих спортсменів з порушенням зору на прикладі елітного спортсмена. Матеріал і методи. Учасники. У дослідженні взяли участь висококваліфіковані спортсмени, що спеціалізуються на бігу на короткі дистанції і стрибках в довжину, чемпіон Європи з легкої атлетики 2010 року; призер Всесвітніх Паралімпійських і Паралімпійських ігор серед спортсменів з вадами зору (категорія Т12) в 2016 році. Психофізіологічне тестування спортсмена проходило в відповідних оптичних лінзах. Курс навчання. Були проаналізовані індивідуальні характеристики психофізіологічного стану і результатів бігу на 60 м, 80 м, 100 м, 120 м, 150 м і 200 м протягом п'яти місяців 2015 року. Параметри, характерні для визначення психофізіологічного стану, типологічні властивості нервової системи, показники працездатності нервової системи, показники уваги були проаналізовані за допомогою комп'ютерних програм для психофізіологічного тестування. Математична обробка. Грунтуючись на результатах роботи і психофізіологічних показниках, був проведений факторний аналіз з використанням методу основних компонентів з ротацією Varimax, багаторазового регресійного аналізу по типу лінійної моделі в покроковому методі; складені моделі конкурентної роботи у вигляді нелінійної синусоидальной регресії з використанням програм SPSS та Excel. Результати. На індивідуальній структурі психофізіологічних функцій і ефективності бігу на короткі дистанції на прикладі спортсменки високого класу з порушеннями зору виділено чотири фактори: 46,4% - «Швидка працездатність», 8,2% - «Складна реакція», 6,8% - «Увага », 5,1% -« Стабільність », 34% - інші чинники. Високий внесок в індивідуальний фактор структури психофізіологічних функцій і працездатності показників, що відображають якості, характерні для спринтерів (швидкість реакції і рухливість нервової системи) і неспецифічних для спринтерів якості (працездатність і сила нервової системи), виявлено. Компенсаторні механізми зорового дефіциту були визначені для підтримки високої швидкості бігу на короткі дистанції як психофізіологічні функції: показники, характерні для спринтерів (швидкість простий реакції і моторика нервової системи) і специфічні показники (ефективність, сила нервової системи). Висновки. На основі математичних моделей виділяються сильні сторони спортсмена, які мають тенденцію розвиватися, а також компенсують неадекватність зорового аналізатора. Целью работы является обоснование применения принципов индивидуализации в обучении высококвалифицированные спортсмены с нарушением зрения на примере элитного спортсмена. Материал и методы. Участники. В исследовании приняли участие высококвалифицированные спортсмены, специализирующиеся на беге на короткие дистанции и прыжках в длину, чемпион Европы по легкой атлетике 2010 года; призер Всемирных Паралимпийских и Паралимпийских игр среди спортсменов с нарушениями зрения (категория Т12) в 2016 году. Психофизиологическое тестирование спортсмена проходило в соответствующих оптических линзах. Курс обучения. Были проанализированы индивидуальные характеристики психофизиологического состояния и результатов бега на 60 м, 80 м, 100 м, 120 м, 150 м и 200 м в течение пяти месяцев 2015 года. Параметры, характерные для определения психофизиологического состояния, типологические характеристики нервной системы, показатели работоспособности нервной системы, показатели внимания были проанализированы с помощью компьютерных программ для психофизиологического тестирования. Математическая обработка. Основываясь на результатах работы и психофизиологических показателях, был проведен факторный анализ с использованием метода основных компонентов с ротацией Varimax, многократного регрессионного анализа по типу линейной модели в пошаговом методе; составлены модели конкурентной работы в виде нелинейной синусоидальной регрессии с использованием программ SPSS и Excel. Результаты. На индивидуальной структуре психофизиологических функций и эффективности бега на короткие дистанции на примере спортсменки высокого класса с нарушениями зрения выделено четыре фактора: 46,4% - «Быстрая работоспособность», 8,2% - «Сложная реакция», 6,8% - « Внимание », 5,1% -« Стабильность », 34% - другие факторы. Высокий вклад в индивидуальный фактор структуры психофизиологических функций и работоспособности показателей, отражающих качества, характерные для спринтеров (скорость реакции и подвижность нервной системы) и неспецифических для спринтеров качества (работоспособность и сила нервной системы), выявлено. Компенсаторные механизмы зрительного дефицита были определены для поддержания высокой скорости бега на короткие дистанции как психофизиологические функции: показатели, характерные для спринтеров (скорость простой реакции и моторика нервной системы) и специфические показатели (эффективность, сила нервной системы). Выводы. На основе математических моделей выделяются сильные стороны спортсмена, которые имеют тенденцию развиваться, а также компенсируют неадекватность зрительного анализатора.
- ДокументThe influence of a special technique for developing coordination abilities on the level of technical preparedness and development of psycho-physiological functions of young volleyball players 14-16 years of age(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-09-30) Kozina, Zh. L.; Goloborodko, Ya. A.; Boichuk, Yu. D.; Sobko, I. M.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Prokopenko, I. A.; Prokopenko, I. F.; Prokopenko, A. I.; Tararak, N. G.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Polianskyi, A. O.; Rostovska, V. I.; Drachuk, A. I.; Stasiuk, I. I.Purpose: development and experimental verification of the technique of using the coordination (high-speed) ladder to improve the technical skills and psychophysiological functions of young volleyball players. Material and methods.Participants: 24 volleyball players from the Municipal Institution "Complex Children's and Youth Sports School No. 8 (14-16 years); 12 athletes entered the control group, 12 in the experimental group. The experiment was conducted during 3 month in the preparatory period at the stage of basic training of the third year of training. The experimental group trained with a coordinating ladder. At the beginning and at the end of the experiment, psychophysiological testing was conducted. The following tests were used: the parameters of a simple and complex reaction in various modes of signal feeding, indicators of efficiency and the nervous system were determined. Intergroup and intra-group differences in the tests were determined. Results.The construction of a training and training process in volleyball with the use of a coordination ladder with a rapid change in the type of activity had a positive effect on the psychophysiological state of volleyball players. At the representatives of the experimental group in the test "The response of choice, the number of errors" the result significantly improved (p<0.001). After the experiment, the control and experimental groups began to differ reliably among themselves. Similar data were obtained in the tests "Response time of choice in the feedback mode" and "Mental stability according to the Schulte test". The obtained data testify to the advisability of using a coordination ladder with the subsequent performance of another kind of activity as an attacking blow and receiving the ball from the bottom in the training of young volleyball players to optimize the psychophysiological state. Conclusions.The method of application of the coordination (high-speed) ladder is developed. The technique is an effective, accessible and reliable means of improving the psychophysiological state, increasing the physical and technical preparedness of young volleyball players. Мета: розробка і експериментальна перевірка методики застосування координаційних (швидкісних) сходів для поліпшення технічних навичок і психофізіологічних функцій юних волейболістів. Матеріал і методи. Учасники: 24 волейболіста з Комунального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 8 (14-16 років); 12 спортсменів увійшли в контрольну групу, 12 в експериментальну групу. Експеримент проводився протягом 3 місяців в підготовчому періоді на етапі базової підготовки на третьому році навчання. Експериментальна група тренувалася з координаційними сходами. На початку і після закінчення експерименту було проведено психофізіологічне тестування. Були використані наступні тести: параметри простої і складної реакції в разлічних режимах подачі сигналу, показники працездатності нервової системи. Були визначені міжгрупові і внутрішньогрупові відмінності в тестах. Результати. Побудова навчально-тренувального процесу в волейболі із застосуванням координаційних сходів з швидкою зміною виду діяльності позитивно впливало на психофізіологічний стан волейболістів. У представників експериментальної групи в тесті «Відповідь вибору, кількість помилок», результат значно покращився (р <0,001). Після експерименту контрольна і досвідчена групи стали відрізнятися між собою. Аналогічні дані були отримані в тестах «Час відповіді вибору в режим зворотного зв'язку» і «Психічна стійкість по тесту Шульте». Отримані дані свідчать про доцільність використання координаційних сходів з подальшим виконанням іншого виду діяльності в якості нападаючого удару і прийом м'яча знизу при підготовці юних волейболістів для оптимізації психофізіологічного стану. Висновки. Розроблена методика застосування координаційних (швидкісних) сходів є ефективним, доступним і надійним засобом поліпшення психофізіологічного стану, підвищення рівня фізичної та технічної підготовленості юних волейболістів. Цель: разработка и экспериментальная проверка методики применения координационной (скоростной) лестницы для улучшения технических навыков и психофизиологических функций юных волейболистов. Материал и методы. Участники: 24 волейболиста из Комунального учреждения "Комплексная детско-юношеская спортивная школа № 8 (14-16 лет); 12 спортсменов вошли в контрольную группу, 12 в экспериментальную группу. Эксперимент проводился в течение 3 месяцев в подготовительном периоде на этапе базовой подготовки на третьем году обучения. Экспериментальная группа тренировалась с координационной лестницей. В начале и по окончании эксперимента было проведено психофизиологическое тестирование. Были использованы следующие тесты: параметры простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала, показатели работоспособности нервной системы. Были определены межгрупповые и внутригрупповые различия в тестах. Результаты. Построение учебно-тренировочного процесса в волейболе с применением координационной лестницы с быстрой сменой вида деятельности положительно влияло на психофизиологическое состояние волейболистов. У представителей экспериментальной группы в тесте «Ответ выбора, количество ошибок », результат значительно улучшился (р <0,001). После эксперимента контрольная и опытная группы стали различаться между собой. Аналогичные данные были получены в тестах «Время ответа выбора в режим обратной связи» и «Психическая устойчивость по тесту Шульте». Полученные данные свидетельствуют о целесообразности использования координационной лестницы с последующим выполнением другого вида деятельности в качестве нападающего удара и прием мяча снизу при подготовке юных волейболистов для оптимизации психофизиологического состояния. Выводы. Разработанная методика применения координационной (скоростной) лестницы является эффективным, доступным и надежным средством улучшения психофизиологического состояния, повышения уровня физической и технической подготовленности юных волейболистов.
- ДокументThe influence of results in various types of climbing on the result in the Olympic Climbing Combined at the 2018 World Cup (men)(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Kozina, Zh.; Uvarova, N.; Kniaz, H.; Kabanska, O.; Kochina, M.; Chernozub, A.; Kochin, O.; Prokopenko, I.; Shkrebtii, Yu.; Zdanyuk, V.; Altukhov, V.Climbing will be presented at the 2020 Olympic Games as an independent competitive discipline in the "Climbing Combined" format, which will include all competitive disciplines. The aim of the study: identifying the relationship between the ranking in certain types of sports climbing and the ranking in the Olympic discipline of climbing "Climbing Combined" in men according to the results of the 2018 World Cup. Material and methods. The study involved 87 climbers (men) who took part in the 2018 World Cup. The data presented in the competition protocols on lead, speed, bouldering and Climbing Combined were summarized (places occupied by the athlete, points were awarded to him to summarize the results). Pearson's correlation analysis was performed to identify the relationship between rating in various climbing disciplines and Climbing Combined rating. Using the analysis of variance, the effect of the results in various disciplines on the result in Climbing Combined was determined. Сходження буде представлено на Олімпійських іграх 2020 року як самостійна змагальна дисципліна у форматі "Комбіноване сходження", що включатиме всі змагальні дисципліни. Мета дослідження: виявлення взаємозв'язок між рейтингом у певних видах спортивного скелелазіння та рейтингом в олімпійській дисципліні скелелазіння "Комбінування підйому" у чоловіків за результатами Кубка світу 2018 року. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 87 альпіністів (чоловіків), які брали участь у Кубку світу 2018 року. Дані, представлені в протоколах змагань щодо свинцю, швидкості, боулдермінгу та альпінізму, були узагальнені (місця, які займав спортсмен, йому нараховувались бали для підведення результатів). Кореляційний аналіз Пірсона був проведений для виявлення взаємозв'язку між рейтингом у різних дисциплінах скелелазіння та комбінованим рейтингом скелелазіння. За допомогою дисперсійного аналізу було визначено вплив результатів з різних дисциплін на результат у комбінованому підйомі. Скалолазание будет представлено на Олимпийских играх 2020 года как самостоятельная соревновательная дисциплина в формате «Скалолазание комбинированное», в которое войдут все соревновательные дисциплины. Цель исследования: выявление взаимосвязь между рейтингом в отдельных видах спортивного скалолазания и рейтингом в олимпийской дисциплине скалолазания «Комбинированное восхождение» у мужчин по результатам ЧМ-2018. Материал и методы. В исследовании приняли участие 87 альпинистов (мужчин), принявших участие в ЧМ-2018. Данные, представленные в протоколах соревнований по отрыву, скорости, боулдерингу и комбинированному лазанию, были суммированы (места, занятые спортсменом, ему начислялись баллы для подведения итогов). Корреляционный анализ Пирсона был проведен для выявления взаимосвязи между рейтингом в различных дисциплинах скалолазания и рейтингом комбинированного скалолазания. С помощью дисперсионного анализа было определено влияние результатов в различных дисциплинах на результат в комбинированном лазании.
- ДокументTraining future specialists in the sphere of special and inclusive education in Israel(Іnternational Science Group, 2022) Kazachiner, O.; Boychuk, Y.So we can make a conclusion that Israel is one of the countries where people can get proper professional training in the sphere of special and inclusive education in different educational establishments in the cities of Haifa, Jerusalem, Tel-Aviv, Yaffo and others. The experience of Israeli professional training in the sphere of special and inclusive education can be successfully used in different countries of the world in the process of preparing specialists for working with different children with special educational needs. В статті зроблено висновок, що Ізраїль є однією з країн, де люди можуть отримати належну професійну підготовку у сфері спеціальної та інклюзивної освіти в різних навчальних закладах у містах Хайфа, Єрусалим, Тель-Авів, Яффо та інших. Досвід ізраїльської професійної підготовки фахівців у сфері спеціальної та інклюзивної освіти може бути успішно використаний в Україні та різних країнах світу в процесі підготовки фахівців для роботи з різними категоріями дітей з особливими освітніми потребами.
- ДокументАdult vocational education system in Ukraine and Central Europe(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Boichuk, Yu.; Boiarska-Khomenko, A.; Shtefan, L.The article identifies that adult vocational education in Ukraine needs significant reform, taking into account progressive changes in the European educational space. Common and different approaches to the implementation of adult vocational education were identified. Common aspects are: integration into the European educational space; taking into account international trends in the development of vocational education of adults; the desire to improve the system of vocational education of adults on the basis of harmonization of national traditions with world requirements and standards; focus on the development of adult vocational education in the context of lifelong learning; awareness of the need to reform the system of vocational education of adults in accordance with the requirements of society, the economy and the modern labor market, etc. Distinctive aspects of the system of vocational education of adults in Ukraine are: imperfection of the legal framework for determining the purpose, objectives, functions of vocational education of adults, regulating the activities of educational entities, defining their rights and responsibilities, the nature of interaction with the state ; insufficiently high level of economic support for the development of vocational education of adults, imperfection of the principles and forms of funding; uncertainty of the functions of central and local executive bodies for the organization of vocational education of adults; lack of normative regulation of issues of systemic recognition and certification of professional qualifications and competencies acquired in non-formal and informal education; imperfection of the system of accreditation and evaluation of previous professional experience; lack of sufficient capacity of state organizations for development, coordination, management of the adult education system; insufficiently high educational and qualification level, competence and competitiveness of managerial, pedagogical, scientific personnel in the field of adult vocational education and others. У статті визначено, що професійна освіта дорослих в Україні потребує суттєвого реформування з урахуванням прогресивних змін у європейському освітньому просторі. Було виявлено спільні та відмінні підходи до впровадження професійної освіти дорослих. Спільними аспектами є такі: інтеграція в європейський освітній простір; врахування міжнародних тенденцій розвитку професійно-технічної освіти дорослих; прагнення до вдосконалення системи професійно-технічної освіти дорослих на основі гармонізації національних традицій зі світовими вимогами та стандартами; орієнтація на розвиток професійної освіти дорослих у контексті навчання впродовж життя; усвідомлення необхідності реформування системи професійно-технічної освіти дорослих відповідно до вимог суспільства, економіки та сучасного ринку праці тощо. Відмінними аспектами системи професійно-технічної освіти дорослих в Україні є: недосконалість нормативно-правової бази щодо визначення мети, завдань, функцій професійно-технічної освіти дорослих, регулювання діяльності суб’єктів освітнього процесу, визначення їх прав та обов’язків, характер взаємодії з державою; недостатньо високий рівень економічного забезпечення розвитку професійно-технічної освіти дорослих, недосконалість принципів і форм фінансування; невизначеність функцій центральних та місцевих органів виконавчої влади з організації професійно-технічної освіти дорослих; відсутність нормативного врегулювання питань системного визнання та атестації професійних кваліфікацій та компетенцій, здобутих у неформальній та інформальній освіті; недосконалість системи акредитації та оцінки попереднього професійного досвіду; відсутність достатнього потенціалу державних організацій для розвитку, координації, управління системою освіти дорослих; недостатньо високий освітньо-кваліфікаційний рівень, компетентність і конкурентоспроможність управлінських, педагогічних, наукових кадрів у сфері професійної освіти дорослих та інші.