Персональні колекції
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Персональні колекції за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 177
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЛексико-семантична система української мови(Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 1997) Лисиченко, Л. А.У книзі висвітлено актуальні проблеми сучасної лексичної семантики: визначено основні параметри вивчення слова як одиниці лексико-семантичної системи української мови і основні наукові поняття семасіології. Книга розрахована на викладачів і студентів філологічних факультетів та учителів-словесників. The book covers topical issues of modern lexical semantics: it defines the main parameters of studying the word as a unit of the lexical and semantic system of the Ukrainian language and the basic scientific concepts of semasiology. The book is intended for teachers and students of philological faculties and language teachers.
- ДокументПсихологічний фактор у поетичному мовленні(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2002) Лисиченко, Л. А.В статті розглянуто психологічний фактор у поетичному мовленні. Поетичне мовлення – це цілий світ, у якому єднаються думка, почуття, мова, реальність (об’єктивна чи уявна), музика і т. ін. У поетичному творі для читача, що шукає в ньому не тільки інформативність, а й саму поезію, важливим є не тільки слово і названий ним предмет чи явище, а й той глибинний зміст, що стоїть за цим словом, зміст, висловлений тим чи тим поетом. Зв’язок мови поезії з психічними особливостями творця відзначався віддавна, в тому числі й у вітчизняній традиції. The article deals with the psychological factor in poetic speech. Poetic speech is a whole world, which combines thought, feelings, language, reality (objective or imaginary), music, etc. In a poetic work for reader, who is looking for not only informativeness, but also poetry itself, it is important is not only the word and the object or phenomenon it names, but also the deep meaning that behind this word, the meaning expressed by this or that poet. The connection of the language of poetry with the mental characteristics of the creator was noted long ago, including in the national tradition.
- ДокументОснови культури і техніки усного мовлення(Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2002) Дорошенко, С. І.Зміст посібника відповідає діючим навчальним програмам з курсу культури мовлення, передбаченого навчальними планами підготовки майбутніх учителів-словесників, класоводів і вихователів дитячих закладів. Посібник рекомендовано студентам з спеціальностей "українська мова і література", "початкове навчання", "дошкільне виховання" педагогічних університетів, інститутів і коледжів України. The content of the textbook corresponds to the current curricula for the course on the culture of speech, which is included in the curricula for training future language teachers, classroom teachers and educators of children's institutions. The textbook is recommended for students majoring in Ukrainian language and literature, primary education, and preschool education at pedagogical universities, institutes and colleges of Ukraine.
- ДокументПисьменник. – Читач. – Українська літературна мова(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2004) Лисиченко, Л. А.Аналізується взаємодія письменницького твору і читача в історії української літературної мови. The interaction between the writer’s creation and the reader in the history of the Ukrainian literary language is analysed.
- ДокументОСНОВИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ З ЛІНГВІСТИКИ(Харківський державний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2004) Дорошенко, С. І.Посібник складено відповідно до діючої навчальної програми з курсу “Основи наукових досліджень з лінгвістики”, який слухають студенти денної і заочної форм навчання із спеціальностей “українська мова і література”, “українська мова, література й іноземна мова” педагогічних університетів і педагогічних інститутів України. У посібнику висвітлюються вимоги до змісту й оформлення робіт усіх жанрів, які входять до поняття “наукові дослідження”: курсова робота, дипломна й магістерська роботи, кандидатська дисертація. Рекомендується для студентів філологічних і лінгвістичних спеціальностей університетів і педінститутів, аспірантів, які пишуть дисертації на лінгвістичні теми. The manual is compiled in accordance with the current curriculum of the course ‘Fundamentals of Scientific Research in Linguistics’, which is taken by full-time and part-time students majoring in Ukrainian Language and Literature, Ukrainian Language, Literature and Foreign Language at pedagogical universities and pedagogical institutes of Ukraine. The textbook covers the requirements for the content and formatting of works of all genres included in the concept of ‘scientific research’: term papers, diploma and master's theses, and PhD dissertations. It is recommended for students of philology and linguistics at universities and pedagogical institutes, as well as postgraduate students writing dissertations on linguistic topics.
- ДокументУкраїнська мова. Практикум(ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2008) Лисиченко, Л. А.; Маленко, О. О.У посібнику подається навчальний матеріал з усіх розділів українського мовознавства, що вивчається протягом шкільного курсу мови: фонетика й орфоепія, лексикологія і фразеологія, орфографія, морфологія, синтаксис і пунктуація, практична стилістика. Також уміщено інформацію щодо походження й історичного розвитку української мови, її функціонування як державної в Україні. Враховуючи введення зовнішнього незалежного оцінювання, автори подають після кожної теми контрольні тести, що допоможуть учневі перевірити набуті знання з вивчених розділів. Крім цього, у посібнику вміщено опорний конспект з написання власного висловлення, яке входить до завдань ЗНО (відкритий зошит). Різноманітні завдання, вправи, тексти для перекладу, зразки всіх стилів та їх жанрів, цікаві й пізнавальні диктанти допоможуть учням повторити й закріпити набуті знання з української мови, а також підготуватися до ЗНО. The textbook provides educational material on all sections of Ukrainian linguistics, which is studied during the school language course: phonetics and orthoepy, lexicology and phraseology, spelling, morphology, syntax and punctuation, and practical stylistics. The book also contains information on the origin and historical development of the Ukrainian language. of the Ukrainian language and its functioning as the official language in Ukraine. Taking into account the introduction of external independent testing, the authors provide control tests after each topic to help students test their knowledge of the studied sections. In addition, the textbook contains a reference outline for writing your own statements that are included in the EIT tasks (open notebook). A variety of tasks, exercises, texts for translation, samples of all styles and their genres, interesting and informative dictations will help students to repeat and consolidate their knowledge of the Ukrainian language, as well as prepare for the EIT.
- ДокументБагатозначність у лексико-семантичній системі: структурний, семантичний, когнітивний аспекти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2008) Лисиченко, Л. А.У монографії багатозначність слова розглядається як одне з ключових явищ, що задовольняє потреби економності мовної системи, дозволяючи безкінечність людського досвіду передавати порівняно обмеженою кількістю номінативних одиниць – лексем. Багатозначна лексема аналізується з погляду відображення в ній структури окремих лексичних значень, їх взаємодії в організації лексеми з конструктивного, когнітивного, лінгвального поглядів. Структура багатозначної лексеми розглядається в її зв’язках з іншими лексико-семантичними явищами – омонімією, синонімією, антонімією. Праця розрахована на науковців, викладачів та студентів вищих навчальних закладів, учителів та аспірантів. In the monograph the word polysemy is considered as one of the key phenomena that satisfies the needs of economy of the language system, allowing infinity of human experience to convey a relatively limited number of nominal units – lexemes. A polysemous lexeme is analyzed from the point of view of reflecting in it the structure of individual lexical meanings, their interaction in organization of the lexeme from the constructive, cognitive, linguistic points of view. The structure of a polysemous lexeme is considered in its relations with other lexical and semantic phenomena – homonymy, synonymy, antonymy. The work is intended for scientists, teachers and students of higher educational institutions, teachers and graduate students.
- ДокументЛексико-семантичний вимір мовної картини світу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2009) Лисиченко, Л. А.У монографії розглядаються деякі теоретичні питання мовної картини світу взагалі (сутність, структура, рівні, національна й індивідуальна своєрідність) і явища лінгвального рівня у їх співвіднесенні з ментальним превербальним і концептуальним (поняттєвим) рівнями. Для аспірантів, докторантів, викладачів та студентів вищих навчальних закладів. The monograph deals with some theoretical issues of the linguistic picture of the world in general (the essence, structure, levels, national and individual peculiarity) and the phenomena of the linguistic level in their correlation with the mental preverbal and conceptual levels. For postgraduate students, doctoral students, teachers and students of higher educational institutions.
- ДокументНАУКОВІ ПРОСТОРИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2009) Дорошенко, С. І.Збірник присвячений 85-м роковинам від дня народження і 60-річчю науково-педагогічної діяльності Сергія Івановича Дорошенка, доктора філологічних наук, заслуженого діяча науки і техніки України, професора кафедри української мови Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. У збірнику представлене найбільш істотне з того, що було опубліковане Сергієм Івановичем у вигляді статей. Крім цього, до книги внесена монографія «Складні безсполучникові конструкції в сучасній українській мові», теоретична частина навчального посібника «Основи культури і техніки усного мовлення», розділи навчального посібника «Основи наукових досліджень з лінгвістики» і кілька написаних Сергієм Івановичем параграфів, уміщених у підготовленій колективом авторів під керівництвом С. І. Дорошенка «Методиці викладання української мови», рекомендованої Міністерством освіти України як посібник для студентів педучилищ і педінститутів. Відібрані до друку статті подано тематичними розділами, що полегшить зацікавленому читачеві пошуки потрібного матеріалу в науковому доробку вченого. До збірника внесено розділ, який містить слова пошани друзів і учнів про ювіляра як людину й вченого, перелік його праць, державних нагород, кандидатських дисертацій його учнів, опонування докторських і кандидатських дисертацій. Видання розраховане на широкий загал науковців, на студентів та аспірантів, які цікавляться проблемами лінгвістики. The collection is dedicated to the 85th anniversary of the birth and the 60th anniversary of the scientific and pedagogical activity of Serhii Ivanovych Doroshenko, Doctor of Philology, Honoured Worker of Science and Technology of Ukraine, Professor of the Department of Ukrainian Language of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The collection presents the most significant of what Serhii Ivanovych has published in the form of articles. In addition, the book includes the monograph ‘Complex Non-Conjunctive Constructions in the Modern Ukrainian Language’, the theoretical part of the textbook ‘Fundamentals of Culture and Technique of Oral Speech’, sections of the textbook ‘Fundamentals of Scientific Research in Linguistics’ and several paragraphs written by Serhii Ivanovych that were included in the ‘Methods of Teaching the Ukrainian Language’ prepared by a team of authors under the leadership of S. I. Doroshenko, recommended by the Ministry of Education of Ukraine as a textbook for students of pedagogical colleges and pedagogical institutes. The articles selected for publication are presented in thematic sections, which will make it easier for the interested reader to find the necessary material in the scientific work of the scientist. The collection includes a section that contains words of tribute from friends and students about the jubilee as a person and a scientist, a list of his works, state awards, PhD theses of his students, and opposition to doctoral and PhD theses. The publication is intended for a wide range of scholars, students and postgraduates interested in the problems of linguistics.
- ДокументТРАНСФОРМАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2010) Прокопенко, І. Ф.Розглядається необхідність подальшого реформування та роль вищої освіти в забезпеченні конкурентоспроможності національної економіки в умовах глобалізації сучасного суспільства. Рассматривается необходимость дальнейшего реформирования и роль высшего образования в обеспечении конкурентоспособности национальной экономики в условиях глобализации современного общества. The need for further reformation and the role of higher education in providing the competitiveness of national economy in the context of globalization of the modern society is considered.
- ДокументЦі невичерпні глибини мови(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011) Лисиченко, Л. А.У монографії видатного українського мовознавця розглядаються загальнотеоретичні питання української мови, проаналізовано витоки Харківської філологічної школи, висвітлено походження словникового складу української мови, зазначено динаміку лексико-семантичних процесів, параметри мовної картини світу, наведено спостереження над мовою художніх творів, репрезентовано психологічний аспект вивчення поетичного мовлення. Для докторантів, аспірантів, науковців, викладачів та студентів вищих навчальних закладів. The monograph of the outstanding Ukrainian linguist deals with the general theoretical issues of the Ukrainian language, analyzes the origins of the Kharkiv philological school, the origin of the vocabulary of the Ukrainian language, the dynamics of lexical and semantic processes, the parameters of the The dynamics of lexical and semantic processes, parameters of the linguistic picture of the world, observations on the language of works of art are presented, the psychological aspect of the study of poetic speech is represented. For doctoral students, postgraduates, scientists, teachers and students of higher of higher educational institutions.
- ДокументОСОБИСТІСТЬ УЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СИСТЕМІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2012) Прокопенко, І. Ф.У статті висвітлюється ідеї видатного українського педагога В. О. Сухомлинського з проблем формування духовної культури особистості та вдосконалення професійної підготовки як визначальних чинників ефективності професійної діяльності вчителя. Творче використання теоретичних знахідок і педагогічно цінного досвіду В. О. Сухомлинського з питань формування гуманістичної спрямованості особистості вчителя у практиці педагогічних навчальних закладів сприятиме вдосконаленню професійної підготовки сучасного вчителя, здатного виховувати молоде покоління на основі загальнолюдських цінностей гуманізму, добра й краси. В статье освещаются идеи выдающегося украинского педагога В. А. Сухомлинского по формированию духовной культуры личности и совершенствованию профессиональной подготовки как определяющих факторов эффективности профессиональной деятельности учителя. Творческое использование теоретических находок и ценного педагогическикого опыта В. А. Сухомлинского по вопросам формирования гуманистической направленности личности учителя в практике педагогических учебных заведений способствует совершенствованию профессиональной подготовки современного учителя, способного воспитывать молодое поколение на основе общечеловеческих ценностей гуманизма, добра и красоты.
- ДокументРозвиток інноваційної педагогічної освіти як пріоритетний напрям модернізації національних систем підготовки освітянських кадрів у ХХІ ст.(Нац. тех. ун-т “Харківський політехнічний інститут”, 2013) Прокопенко, І. Ф.У статті здійснено порівняльну характеристику найвпливовіших наукових підходів до професійної підготовки майбутнього вчителя. Обґрунтовано доцільність модернізації системи педагогічної освіти на засадах інноваційного підходу з використанням нових педагогічних технологій. В процессе модернизации национальной системы педагогического образования необходимо учитывать цивилизационные тенденции развития образовательных систем в мире, в частности тенденцию перехода от поддерживающего типа образования к инновационному. In the process of modernization of the national system of pedagogical education it is necessary to take into account the civilizations progress trends of the educational systems in the world, in particular tendency transition from supporting education to innovative education.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ(Нац. тех. ун-т “Харківський політехнічний інститут”, 2013) Прокопенко, І. Ф.У статті проаналізовано провідні тенденції розвитку інноваційних технологій підготовки майбутніх учителів у сучасний період. Обґрунтовано доцільність їх аналізу на засадах системного підходу. Охарактеризовано найвпливовіші наукові концепції мо дернізації змісту вищої педагогічної освіти. В статье проанализированы ведущие тенденции развития инновационных технологий подготовки будущих учителей в современный период. Обоснована целесообразность их анализа на принципах системного подхода. Охарактеризованы самые из- вестные научные концепции модернизации содержания высшего педагогического образования. The leading tendencies of future teachers training development system in the modern period is analyzed in the article. The appropriateness of its modernization on the basis of system approach is supported. The most influential scientific concepts of modernization content of higher pedagogical education are characterized.
- ДокументГовірки Східної Слобожанщини: поліаспектний аналіз(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2013) Лисиченко, Л. А.У монографії видатного українського мовознавця розглядаються загально-теоретичні питання діалектології, здійснено поліаспектний аналіз говірок Східної Слобожанщини, висвітлено фонетичні, граматичні та лексичні особливості діалектного мовлення регіону. Монографія містить зразки говірок й відомості про інформаторів. Для широкого кола мовознавців, студентів вищих навчальних закладів і всіх, хто цікавиться питаннями української діалектології. In the monograph of the prominent Ukrainian linguist the general theoretical issues of dialectology are considered, a multidimensional analysis of the dialects of Eastern Slobozhanshchyna is carried out, phonetic, grammatical and lexical features of of the dialect speech of the region. The monograph contains samples of dialects and information about the informants. For a wide range of linguists, students of higher educational institutions and everyone interested in the issues of Ukrainian dialectology.
- ДокументIННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ ТА ЇЇ РОЛЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2014) Прокопенко, І. Ф.; Стовбун, Т. О.Єдинім шляхом прискорення соціально-економічного розвитку України є ефективна державна інноваційна політика, яка здатна забезпечити реалізацію інноваційної моделі та сприяти сталому розвитку національної економіки. В Україні було прийнято велику кількість законодавчих та нормативних документів, присвячених інноваційній діяльності, але реальних кроків на цьому шляху зроблено замало. Виходячи з цього, метою статті є аналіз реалізації інноваційного потенціалу України, визначення перешкод, які стоять на шляху просування інноваційних ініціатив в практичну площину, обґрунтування підходів до розробки заходів державної політики регулювання і підтримки інноваційного розвитку національної економіки. В результаті проведеного дослідження було з’ясовано причини кризового стану інноваційної сфери, визначено негативну динаміку основних показників інноваційної діяльності промислових підприємств України та загроз в науково-технічній сфері, що нагромадились через неефективність державного управління, запропоновано елементи моделі інноваційного розвитку національної економіки. Перспективи подальших досліджень у цьому напрямі будуть спрямовані на розроблення ефективних механізмів реалізації державної інноваційної політики та пошук нових форм та методів стимулювання інноваційного розвитку. Единственным путем ускорения социально-экономического развития Украины является эффективная государственная инновационная политика, которая способна обеспечить реализацию инновационной модели и способствовать устойчивому развитию национальной экономики. В Украине было принято большое количество законодательных и нормативных документов, посвященных инновационной деятельности, но реальных шагов на этом пути сделано недостаточно. Исходя из этого, целью статьи является анализ реализации инновационного потенциала Украины, определение препятствий, которые стоят на пути продвижения инновационных инициатив в практическую плоскость, обоснование подходов к разработке мер государственной политики регулирования и поддержки инновационного развития национальной экономики. В результате проведенного исследования были выяснены причины кризисного состояния инновационной сферы,определена негативная динамика основных показателей инновационной деятельности промышленных предприятий Украины и угроз в научно-технической сфере, которые накопились из-за неэффективности государственного управления, предложены элементы модели инновационного развития национальной экономики. Перспективы исследований в этом направлении будут направлены на разработку эффективных механизмов реализации государственной инновационной политики и поиск новых форм и методов стимулирования инновационного развития. The only way to accelerate socio-economic development of Ukraine is an effective innovation state policy, which can provide the implementation of innovative model and promote sustainable development of the national economy. In Ukraine, there were adopted a large number of laws and regulations dealing with innovation, but real steps made in this direction are insufficient. The aim of the article is to analyze the implementation of the innovative potential of Ukraine, the definition of obstacles that stand in the way of innovative initiatives promotion into practice, to study approaches to the development of state policies to regulate and support the innovative development of the national economy. As a result of the study, the reasons for the crisis state of the innovation sphere were explored, negative trend in key indicators of innovative activity of industrial enterprises in Ukraine and threats in scientific and technical sphere that have accumulated because of the inefficiency of public administration were defined, and elements of the model of innovation development of the national economy were proposed. Prospects for further research in this direction will be addressed to develop effective mechanisms for the implementation of innovation state policy and the search for new forms and methods to promote innovative development of national economy.
- ДокументНаукові школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(ХНПУ імені Г. С. Сквороди, вид «Мітра», м. Харків, 2014-06-02) Андрущенко, О. А.; Білоусова, Л. І.; Білоцерківський, В. Я.; Волков, О. Г.; Гнізділова, О. А.; Євдокимов, В. І.; Жукова, Н. Г.; Золотухіна, С. Т.; Зоря, В. Д.; Кузнецова, О. А.; Култаєва, М. Д.; Маленко, О. О.; Маслов, М. П.; Микитюк, О. М.; Олексенко, О. А.; Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. Ф.; Процевський, О. І.; Слюсарська, Т. В.; Танько, Т. П.; Тимченко, І. В.; Ткаченко, Л. П.; Троцко, А. В.; Харченко, Л. П.; Хомуленко, Т. Б.; Худолій, О. М.У книзі викладені передумови формування наукових шкіл Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, процес їх становлення та сучасний стан розвитку. Подається докладна інформація про наукових лідерів, їх досвід, напрями, які вони очолили, висвітлені здобутки їх послідовників, окреслений внесок кожної із цих шкіл у розбудову освіти й науки в Україні. В книге изложены предпосылки формирования научных школ Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды, процесс их становления и современное состояние. Приводится подробная информация о научных лидерах, их опыт, направления, которые они возглавили, освещены достижения их последователей, очерчен вклад каждой из этих школ в развитие образования и науки в Украине. The book covers preconditions for the formation of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University schools of scientifi c thought, the process of their development and their current state. It provides detailed information about scientifi c leaders, their experience, researches they supervise and their followers’achievements as well as each school’s contribution to the development of education and science of Ukraine.
- ДокументРоль харківської філологічної школи в запровадженні української мови як державної в 20–30-ті роки ХХ ст.(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Лисиченко, Л. А.; Лисиченко, Т. Ю.У статті окреслено внесок харківських лінгвістів у наукову інтерпретацію й інтенсифікацію впровадження української мови в усі сфери суспільного й наукового життя та освіти перших десятиліть ХХ ст. Дано оцінку великій роботі, що проводилася харківськими вченими з популяризації української мови та створення наукових праць, словників, підручників і посібників для викладання її в середній та вищій школі. В статье очерчен вклад харьковских лингвистов в научную интерпретацию и интенсификацию внедрения украинского языка во все сферы общественной и научной жизни и образования первых десятилетий ХХ ст. Дана оценка большой работе, проводимой харьковскими учеными по популяризации украинского языка и созданию научных трудов, словарей, учебников и пособий для его преподавания в средней и высшей школе. The contribution of Kharkiv linguists in scientifi c interpretation and intensifi cation of the implementation of the Ukrainian language in public and scientifi c life and education is outlined in the article. The extensive work carried out by scientists from Kharkiv on the promotion and creation of scientifi c works, dictionaries, textbooks and aids for teaching of the Ukrainian language in secondary and high school is assess.
- ДокументХарківська філологічна школа. Лінгвістичні традиції(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Видавництво «НТМТ», 2015) Лисиченко, Л. А.; Лисиченко, Т. Ю.Видання містить інформацію про історію виникнення та становлення Харківської філологічної школи, заснованої на ідеях О. О. Потебні та його попередників. Виокремлено й узагальнено традиції харківської лінгвістики, змальовано імена найвагоміших представників школи, науковців кінця ХІХ – початку ХХІ ст.ст. Окреслено місце філологічної школи в українському та світовому науковому просторі, внесок харківських лінгвістів у сучасний національний та світовий мовознавчий досвід, їхні здобутки на початок ХХ ст. як підґрунтя для розвитку в Харкові сучасного мовознавства. Адресовано науковцям, викладачам, учителям, аспірантам і студентам, усім, хто цікавиться проблемами сучасного мовознавства. The publication contains information about the history of origin and formation of the Kharkiv school of philology, based on the ideas of O. O. Potebnya and his predecessors. The traditions of Kharkiv linguistics are singled out and generalized, the names of the most important representatives of of the school, scientists of the late XIX – early XXI centuries. Philological school in the Ukrainian and world scientific space, the contribution of Kharkiv linguists to the modern national and world linguistic experience, their achievements in the early twentieth century as a basis for the development of modern linguistics in Kharkiv. development of modern linguistics in Kharkiv. Addressed to scientists, lecturers, teachers, graduate students and students, all those interested in the problems of modern linguistics.
- ДокументІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015) Бойчук, Ю. Д.; Бородіна, О. С.; Микитюк, О. М.Монографія присвячена дослідженню проблеми формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як невід’ємного складника його готовності до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. У монографії обґрунтовано зміст інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як результату підготовки до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Визначено структурні компоненти інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-операційний, рефлексивнооцінний) та її функції (конструктивно-комунікативна, навчально-виховна, аналітикокорегувальна). Уточнено критерії, показники і рівні підготовки майбутнього вчителя основ здоров’я до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічну модель формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я в умовах професійно-педагогічної підготовки. The monograph is dedicated to research of problem of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as a basis of his professional activity in the conditions of inclusive education. It givesprove of the content of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as the result of preparation to professional activity in the conditions of inclusive education. It defines the structural components of inclusive competence of a future teacher of the bases of health (motivationally-valued, cognitively-operational, reflectionally-evaluative). It also defines its functions (structurally-communicative, educational andanalytically-corrected). The work specifies the criteria, rates and the levels of training of a future teacher of the bases of health in professional activity in the conditions of inclusive education. It also develops and theoretically grounds the organizationally-pedagogical model of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health in the conditions of professional pedagogical training. Монография посвещена исследованиям проблемы формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как неотъемлемой составляющей его готовности к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. В монографии обосновано содержание инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как результата подготовки к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Определены структурные компоненты инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья (мотивационно-ценностный, когнитивнооперационный, рефлексивно-оценочный) и ее функции (конструктивнокоммуникативная, учебно-воспитательная, аналитико-коррекционная). Уточнены критерии, показатели и уровни подготовки будущего учителя основ здоровья к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Разработана, теоретически обоснована организационно-педагогическая модель формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья в условиях профессионально-педагогической подготовки.