Кафедра філософії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра філософії за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 219
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ«Перша чеснота» як базовий чинник реформувань в освітньому полі України(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Садоха, О. В.У статті висвітлено основні проблеми сучасних освітніх практик, розглянуто особливості реформувань в освітньому полі України на підґрунті справедливості як «першої чесноти». В статье освещены основные проблемы современных образовательных практик, рассмотрены особенности реформирований в образовательном поле Украины на основе справедливости как «первой добродетели».The article highlights the main problems of modern educational practices, the features of reforms in the educational fi eld in Ukraine grounds of justice.
- ДокументЄдність національного й наднаціонального у вихованні громадянськості як чинник сталого безпечного розвитку суспільства(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2015-11-06) Садоха, О. В.У статті показано, що в освітньому полі глобалізаційні процеси призводять до значних змін різних освітніх систем, інтеграції їх у єдиний простір, але за збереження відмінностей, зумовлених національними традиціями. Доведено, що єдність національного і наднаціонального на засадах справедливості у вихованні громадянськості слугує провідним чинником сталого безпечного розвитку суспільства. В статье показано, что в образовательном поле глобализационные процессы приводят к значительным изменениям различных образовательных систем, интеграции их в единое пространство, но при сохранении различий, обусловленных национальными традициями. Доказано, что единство национального и наднационального на основе справедливости в воспитании гражданственности служит ведущим фактором устойчивого безопасного развития общества. The article shows that in the educational fi eld globalization processes lead to signifi cant changes in the various education systems, integrating them into a single space. but they also preserve diff erences due to national traditions. Proved that national and supranational unity on the basis of justice in civil education serves as the leading factor secure sustainable development.
- ДокументНАСТРІЙ ЯК ОБ’ЄКТ ФІЛОСОФСЬКО- АНТРОПОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ: ЗМІСТ ТА АНТРОПОЛОГІЧНІ КОНТУРИ ФЕНОМЕНА(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Дяченко, К. А.Стаття присвячена аналізу Настрою як антропологічного феномена в площині інтегрального знання філософської антропології. Філософське обґрунтування феноменів у антропологічній площині не тільки розширює проблемне поле, але й характеризується безперервним залученням нових пограничних змістів, що за певних умов демонструють здатність до багатовимірної тематизації. Внаслідок цього створюється розвинута мережа міждисциплінарних зв`язків. Настрій тлумачиться як антропологічний феномен, що відображає у своєрідний спосіб численні суперечності, “відкриті питання” людської буттєвості. Комплементарно окреслюються смислові контури та характеристики цього поняття. Статья посвящена анализу Настроения как антропологического феномена в плоскости интегрального знания философской антропологии. Философское обоснование феноменов в антропологической плоскости не только расширяет проблемное поле, но и характеризуется непрерывным привлечением новых пограничных смыслов, что при определенных условиях демонстрируют способность к многомерной тематизации. В результате создается развитая сеть междисциплинарных связей. В статье настроение рассматривается как антропологический феномен, отражающий в своеобразный способ многочисленные противоречия, "открытые вопросы" человеческого бытия. Комплементарно определяются смысловые контуры и характеристики этого понятия. The article is devoted to philosophical analysis of phenomenon of Mood in the area of philosophical antropology which is determined nowadays by human tends.The philosophical anthropological study of phenomena in the plane extends the problem field. Moreover it is characterized by a continuous attraction of new border contents, under certain conditions, demonstrating the ability to multi-dimensional theming. As a result, the extended network of interdisciplinary connections is created. In the article the Mood is considered as an anthropological phenomenon, reflecting in a unique way many contradictions, such as "open questions" of human being. It is outlined complementary the lines of meaning and characteristics of this concept, highlighting the problem field of Mood phenomenon for the following research and its role in the evolution of human. The article defines the essential difference between moods and feelings in connection with the concept of intentionality.
- ДокументЖАНРОВОЕ МНОГООБРАЗИЕ ФИЛОСОФСКОЙ АНТРОПОЛОГИИ(ХНПУ им. Г. С. Сковороды, 2016) Кобзева, Ю. Ю.Философия выступает не только формой познания мира, но и формой творчества. Она причастна к разрешению противоречий человеческого бытия, ведь творчество как процесс создания и развития нового реализуется только через разрешение противоречий. Философские произведения написаны на языке своего времени и стремятся преодолеть его конфликты, диссонансы и парадоксы. Философская антропология является искусством соединения мировоззрения и жизни. Она представлена в жанровом многообразии: это и философская афористика, поэзия, проза, включающая в себя философскую эссеистику и даже философскую публицистику, которые перестают быть ремеслом и наполняются глубинной целостностью и творческой свободой, гуманизирующими метафорами и образами. Філософія виступає не тільки як форма пізнання світу, а й як форма творчості. Вона причетна до вирішення суперечностей людського буття, адже творчість як процес створення й розвитку нового реалізується тільки через розв`язання суперечностей. Філософські твори написані на мові свого часу й прагнуть подолати його конфлікти, дисонанси й парадокси. Філософська антропологія є мистецтвом з`єднання світогляду і життя. Вона представлена в жанровому різномаїтті: це й філософська афористика, поезія, проза, що включає в себе філософську есеїстку і навіть філософську публіцистику, які перестають бути ремеслом і наповнюються глибинною цілісністю і творчою свободою, метафорами й образами. Alongside being a form of learning the world, philosophy is also a form of creativity. It has to do with solving the contradictions of human existence, since creativity as a process of creation and development of something new is realized only through solving the contradictions. The philosophical works were written in the language of their time and they seek to overcome its conflicts, discords and paradoxes. Philosophical anthropology is the art of connecting world view and life. It is represented in a variety of genres like philosophical aphorism, poetry, prose, including philosophical essays and even philosophical journalism, which cease to be a handicraft, instead they are filled with deep integrity and creative freedom, humanized metaphors and images.
- ДокументМультикультурність та мультикультуралізм: західний досвід теоретичного осмислення(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Култаєва, М. Д.У статті розглядаються теоретичні засади мультикультуралізму, узагальнено західний досвід осмислення феномену мультикультурності та соціальної релевантності ідеології мультикультуралізму. Зроблено висновок, що мультикультурність у сучасних соціокультурних контекстах може мати непередбачувані форми прояву і самоствердження. Через це ідеологія мультикультуралізму має постійно оновлювати свій методологічний арсенал і виходити за межі своєї інструментальності. Цей досвід доцільно адаптувати до українських реалій. В статье рассматриваются теоретические основы мультикультурализма, обобщен западный опыт осмысления феномена мультикультурности и социальной релевантности идеологии мультикультурализма. Сделан вывод, что мультикультурность в современных социокультурных контекстах может иметь непредсказуемые формы проявления и самоутверждения. Поэтому идеология мультикультурализма должна постоянно обновлять свой методологический арсенал и выходить за пределы своей инструментальности. Этот опыт целесообразно адаптировать к украинским реалиям.
- ДокументІНСТИТУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ РЕПРЕЗЕНТАЦІЙ ПОПУЛЯРНОЇ ФІЛОСОФІЇ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Дроботенко, М. О.У статті розглядається проблема інституалізації освітніх репрезентацій популярної філософії. Філософське осмислення феномену сучасних філософських практик здатне прояснити трансформації, що пов’язані з дидактичним самовизначенням філософії, поглибленням її світоглядного та функціонального потенціалу у сучасних соціокультурних контекстах. Через розробку альтернативних моделей освіти для дорослих, «філософії для ув’язнених» філософія може здійснювати орієнтаційну функцію у суспільстві, сприяти особистісному розвитку кожного індивіда. Аналіз здійснюється на прикладі зарубіжних освітніх проектів філософії у місцях позбавлення волі. В статье рассматривается проблема институализации образовательных репрезентаций популярной философии. Философское осмысление феномена современных философских практик способно прояснить трансформации, связанные с дидактическим самоопределением философии, углублением ее мировоззренческого и функционального потенциала в современных социокультурных контекстах. Через разработку альтернативных моделей образования для взрослых, «философии для заключенных» философия может осуществлять ориентационную функцию в обществе, способствовать личностному развитию каждого индивида. Анализ осуществляется на примере зарубежных образовательных проектов философии в местах лишения свободы. The article focuses on the problem of institutionalization of educational representations of popular philosophy. The philosophical understanding of the phenomenon of modern philosophical practitioner is able to clarify the transformations associated with didactic self-determination of philosophy, with deepening its ideological and functional capacity in modern social and cultural contexts. Through the development of alternative models of education for adults and “philosophy for prisoners” philosophy can make orientational function in society, promote personal development of each individual. The analysis is based on the example of foreign educational philosophy projects in prisons. By defining features of such practices it should be noted that they do not have a single training or educational programs. However, this component of being developed in compliance with the general principles such as practical orientation, promotional and educational principles, orientation on performing the philosophical therapy. Philosophizing in prisons makes it possible to understand the social values and attitudes. This helps to resist alienation and rejection of social norms and institutions. The philosophical dialogue organized in prisons, has a dual function: it creates a therapeutic environment for its members and it is therapeutic itself, providing an alternative way of thinking about morality issues, personal identity and self-determination of the society.
- ДокументСуспільна та культурна значущість популярної філософії(Видавництво Української академії наук ТОВ «ВІР», 2016) Дроботенко, М. О.Аналізуються особливості популярної філософії, що визначають її суспільну і культурну значущість. Увага акцентується на тому, що популярна філософія розкриває механізми введення нових філософських, філософсько–педагогічних ідей до суспільної свідомості, їх перетворення на суспільні орієнтації. Вимоги до популярного філософування задаються розвитком суспільства, соціально–культурними контекстами, системою цінностей. Аналіз стильових особливостей популярної філософії змушує змінити ставлення до репрезентативних властивостей філософських текстів як до формальних ознак. Для популярної філософії притаманний публіцистичний, літературний стиль. Філософсько–літературна рефлексія, поміж іншим, уможливлює віртуальне культурне, соціальне, педагогічне, антропологічне експериментування, яке перетворюється на творчий евристичний пошук та володіє потужним світоглядним та функціональним потенціалом. Даний стиль філософування є суттєво демократичним, адже він залучає до співавторства, співмедитації, надає імпульси до наслідування. Середовище, в кому процвітає популярна філософія, уможливлює гарантію проти догматизму і некритичного засвоєння; і, прийоми популярної філософії є підкресленою формою традиційного виховання, яке складає свого роду суворий і справедливий природній відбір ідей, який управляється постійною критикою. Анализируются особенности популярной философии, определяющие ее общественную и культурную значимость. Вниманине акцентируется на том, что популярная философия раскрывает механизмы введения новых философских, философско–педагогических идей в общественном сознании, их преобразования на общественные ориентации. Требования к популярному философствованию задаются развитием общества, социально–культурными контекстами, системой ценностей. Анализ стилевых особенностей популярной философии заставляет изменить отношение к репрезентативным свойствам философских текстов как к формальным признакам. Для популярной философии присущ публицистический, литературный стиль. Философско–литературная рефлексия, между прочим, делает возможным виртуальное культурное, социальное, педагогическое, антропологическое экспериментирование, которое превращается в творческий эвристический поиск и владеет мощным мировоззренческим и функциональным потенциалом. Данный стиль философствования является существенно демократичным, ведь он привлекает к соавторству, сомедитации, предоставляет импульсы к подражанию. Среда, в которой процветает популярная философия, обеспечивает гарантию против догматизма и некритического усвоения; и, приемы популярной философии является подчеркнутой формой традиционного воспитания, которое составляет своего рода строгий и справедливый естественный отбор идей, который управляется постоянной критикой. This article analyzes the features of the popular philosophy that determine its social and cultural significance. The accent is made on the popular philosophy that reveals mechanisms of introduction of new philosophical and philosophical–pedagogical ideas to public consciousness, their transformation into social orientation. Requirements toward popular philosophizing seem to be the result of society development, socio–cultural contexts, and values system. Analysis of the stylistic features of the popular philosophy makes to change attitude to representative properties of philosophical texts as formal characteristics. For popular philosophyjournalistic and literary style are typical. Philosophical and literary reflection, among other things, enables virtual cultural, social, educational, and anthropological experimentation that turns into a creative heuristic search and has a strong philosophical and functional potential. This style of philosophizing is essentially democratic because it implicates to co–author, co–meditation and provides impulses to imitation. The environment, where popular philosophy thrives, enables guarantee against dogmatism and uncritical assimilation; popular philosophy methods are the emphatic form of traditional education, which is a kind of strict and fair natural selection of ideas, which is controlled by constant criticism.
- ДокументГуманістичний потенціал філософії Г. С. Сковороди в умовах мультикультуралізму: філософсько-освітній вимір(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Корж, Г. В.Мета статті — розглянути окремі грані гуманістичного стилю мислення Г. Сковороди, що продовжують здійснювати вплив на становлення цінностей української політичної нації (зокрема представників молодого покоління) в умовах мультикультурного суспільства. Цель статьи — рассмотреть отдельные грани гуманистического стиля мышления Г. Сковороды, которые продолжают осуществлять влияние на становление ценностей украинской политической нации (в частности представителей молодого поколения) в условиях мультикультурного общества.
- Документ«Анфілади» сучасних освітніх реформувань(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Садоха, О. В.Еволюційні зміни в розвитку світового співтовариства, соціально-економічні перетворення й культурно-освітні трансформації в усіх куточках світу актуалізують проблему міжкультурних комунікацій та поглиблюють відповідальність освіти за формування толерантної особистості, готової до активної творчої конструктивної взаємодії в сучасній поліетнічній спільноті. Як варіант вирішити цю проблему функціонує мультикультуралізм. Эволюционные изменения в развитии мирового сообщества, социально-экономические преобразования и культурно-образовательные трансформации во всех уголках мира актуализируют проблему межкультурных коммуникаций и углубляют ответственность образования за формирование толерантной личности, готовой к активной творческой конструктивного взаимодействия в современном полиэтническом сообществе. Как вариант решить эту проблему функционирует мультикультурализм.
- ДокументРОДИНА І ШКОЛА: ПЕРСПЕКТИВИ ВЗАЄМОДІЇ У НОВИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Сагуйченко, В. В.У статті визначено тенденції та перспективи розвитку діалогу родини і школи з врахуванням сучасних соціокультурних контекстів через систему післядипломної педагогічної освіти. Пропонується залучати філософію освіти як методологію педагогічного проектування співпраці школи і родини. В статье определены тенденции и перспективы развития диалога семьи и школы с учетом современных социокультурных контекстов через систему последипломного педагогического образования. Предлагается использовать философию образования как методологию педагогического проектирования сотрудничества школы и семьи. The article identifies the trends and prospects of development of the family dialogue, and the school with current socio-cultural context through the system of postgraduate education. It is proposed to use the philosophy of education as a pedagogical methodology for the design of the school and family cooperation.
- ДокументФЕНОМЕН УКРАЇНСЬКОГО КІНО(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Алієв, Е. М.Стаття присвячена історії українського кіно від зародження до сьогоднішніх днів. Зроблено аналіз фільмів ХIХ-го століття та їх вплив на свідомість сучасного українського глядача. У ході дослідження було визначено, що кіно – це засіб наймогутнішого впливу на свідомість людини, зразок формування люблячого ставлення до власної країни, а також велика складова української культури, необхідна для формування менталітету та патріотизму. Сьогодні більшість молодих українців не прогнозує значних перспектив у власній державі та готова поїхати за кордон заради успішного майбутнього. Існує багато причин, серед яких те, що у нас недостатньо фільмів, які б виховували патріотизм, любов до України, висвітлювали національну ідею та самовідданість. Статья посвящена истории кино и его философского значения.Также рассматривается история именно украинского кино от зарождения до сегодняшних дней. Делается анализ фильмов 21-го века и их влияние на сознание современного украинского зрителя. В ходе исследования было определено, что кино - это средство самого мощного влияния на сознание человека, формирование любящего отношения к собственной стране, а также большая составляющая украинской культуры, необходимая для дозревания менталитета и патриотизма. Сегодня большинство молодых украинцев не прогнозируют значительных перспектив в собственном государстве и готовы поехать за границу ради успешного будущего. Существует много причин, среди которых то, что у нас недостаточно фильмов, которые бы воспитывали патриотизм, любовь к Украине, освещали национальную идею и самоотверженность. The article deals with the history of Ukrainian cinema from inception to the present day. The analysis films nineteenth century and their impact on the consciousness of modern Ukrainian audience. Considered the most famous Ukrainian film directors. Much attention is paid to contemporary cinema and its main trends. At present Ukrainian cinema is trying to get back on his feet, but neither the authorities nor our society do not want this to help people prefer American films, forgetting that our country takes a decent movie. However, despite all the difficulties the film, including funding dedicated actors and directors are trying to create, run and shoot new movies. Where what are these movies adequately perform at international film festivals. But while this patriotism directors and actors held Ukrainian cinema.The study determined that the film – it means the most powerful influence on the human mind, like forming loving attitude to their country and a large part of Ukrainian culture and mentality necessary for the formation and patriotism. Done outlook for further development of Ukrainian cinema. Today, most young Ukrainian predicts no significant prospects in their own state and is ready to go abroad for a successful future. There are many reasons, including the fact that we have not enough films that would educate patriotism, love for Ukraine, covering national idea and dedication. The phenomenon of cinema and its impact on the consciousness of modern people is limitless. Now the film has become part of our lives. Through it we get the information and can plunge into the world of fantasy. So important film for people grows every year and this can not but cause concern to study it.
- ДокументСОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ГЕЛЬМУТА ШМІДТА: ПРОБЛЕМНІ ЛІНІЇ ТА ЕВРИСТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Григорова, Н. В.Стаття присвячена розгляду основних положень соціальної філософії Г. Шмідта, яка грунтується на засадах політичного прагматизму. При цьому раціоналізм протиставляється політичній романтиці, яка досить довго домінувала у німецькій суспільній свідомості. Розкривається взаємозв’язок між соціальною державою як європейським культурним досягненням та демократією, яка втрачає грунт у люмпенізованому суспільстві. Справжня культура свободи може формуватись тільки на основі виваженої соціальної політики та за умов подолання правового нігілізму. Статья посвящена анализу основных положений социальной философии Г. Шмидта, которая базируется на политическом прагматизме. При этом рационализм противопоставляется политической романтике, занимавшей в течение достаточно продолжительного времени доминирующее положение в Германии. Раскрывается взаимосвязь между социальным государством, рассматриваемым как европейское достижение, и демократией, теряющей почву в люмпенизированном обществе. Подлинная культура свободы может формироваться только на основе взвешенной социальной политики при условии преодоления правового нигилизма. The article is devoted to the analyze of general statements of the social philosophy of H. Schmidt, which is founded on the political pragmatism. Thereby the rationalism is compared with the political romantic, which was dominant during a relative long time in the social conciseness in Germany. Is explicated a connection between the social state as the European cultural achievement and democracy what can get lost its ground in the raged society. The real culture of the freedom might be formed only on the foundation of convictive social politics and under conditions of law nihilism conquering. The role of prominent personalities in the history of cross belongs to problems of social philosophy. This is because they change the course of human history. Much less studied is the problem of the role of theoretical philosophy in making responsible decisions political leaders high. The quality of democratic political thought in modern complicated sociocultural contexts, not least depend on the ability of leaders to respond to the high-level challenges.
- ДокументОсвітній процес в мультикультурній спільноті (на матеріалі Слобожанщини ХІХ ст.)(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Радіонова, Н. В.Статтю присвячено дослідженню освітнього процесу в мультикультурній спільноті (на матеріалі Слобожанщини ХІХ ст.). В статті доведено, що питання про освіту та виховання спрямовуються до філософії. Такий підхід розкриває нові обрії педагогічної науки, зокрема дозволяє у сучасних контекстах розглянути традиційні мультикультурні угрупування та спільноти, які формують культурний ландшафт Слобожанщини. Статья посвящена исследованию образовательного процесса в мультикультурной общности (на материале Слобожанщины XIX века.). В статье доказано, что вопросы об образовании и воспитании обращаются к философии. Такой подход раскрывает новые горизонты педагогической науки, в частности позволяет в современных контекстах рассмотреть традиционные мультикультурные группировки и сообщества, которые формируют культурный ландшафт Слобожанщины.
- Документ«МЕНТАЛЬНА КАРТА» ЯК ДИДАКТИЧНИЙ ПРИЙОМ ВИКЛАДАННЯ ФІЛОСОФІЇ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Дроботенко, М. О.У статті висвітлюється функціональний потенціал ментальних карт як дидактичного прийому у викладанні філософії. Реалізація філософії як навчальної дисципліни передбачає послідовне вирішення питань як теоретико-методологічного, так і методико-практичного рівня, виконання яких потребує особливого методичного супроводу. Використання ментальних карт як дидактичного прийому у викладанні філософії є частиною проблемного підходу, в якому виділяються психологічний та дидактичний аспекти. Створення ментальних карт – це дидактичний прийом, який з одного боку, залишає простір для самореалізації і вільних роздумів студента, з іншого, – направляє його в потрібне русло, дає йому певні орієнтири. Подаються ілюстрації ментальних карт, виконані студентами ІІ курсу українського мовно-літературного факультету імені Г. Ф. Квітки-Основ’яненка ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. В статье освещается функциональный потенциал ментальных карт в качестве дидактического приема преподавания философии. Реализация философии как учебной дисциплины предполагает последовательное решение вопросов как теоретико-методологического, так и методико-практического уровня, выполнение которых требует особого методического сопровождения. Использование ментальных карт в качестве дидактического приема в преподавании философии является частью проблемного подхода, в котором выделяются психологический и дидактический аспекты. Создание ментальных карт – это дидактический прием, который, с одной стороны, оставляет пространство для самореализации и свободных размышлений студента, с другой – направляет его в нужное русло, дает ему определенные ориентиры. Подаются иллюстрации ментальных карт, выполненные студентами II курса культурно литературного факультета имени Г. Квитки-Основьяненко ХНПУ им. Г.С. Сковороды. One of these new pedagogical techniques is the use of "mental maps". Creating a mental map is a didactic technique that, on the one hand, leaves room for self-realization and free thinking of a student, but on the other hand, it directs them to the right direction and gives them some guidance. Mental map for any philosophical theme can be a special kind of individual work that requires processing and interpreting of large amount of information with specific training and educational purposes, as it involves regulation of information through charts, symbols, tables (which gives students a clear opportunity to better learn and understand the topic); development of creative abilities of students (student alone is looking for and selecting material, choosing design of a mental map); creative, imaginative informing the audience about main ideas, issues of a stated philosophical topic. Use of mental maps as a didactic technique in teaching philosophy is a part of the problem approach, which highlights psychological and didactic aspects. The positive side of a mental map as a form of learning is not only the development of the students' ability to choose the desired material and its competent presentation, but in the future, this is students ability to formulate their own vision of the issue, its understanding, so the conditions are formed not only for informative content disclosure of a philosophical issue, but for assigning it with a personal, humanistic sense.
- ДокументРАЗВИТИЕ ФИЛОСОФИИ НА СЛОБОЖАНЩИНЕ В ХІХ ст. – ФИЛОСОФИЯ И УКРАИНСКИЙ МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМ(ХНПУ им. Г. С. Сковороды, 2016) Радионова, Н. В.Статья посвящена исследованию специфики становления украинского мультикультурализма и его региональных воплощений в сложноструктурированных социокультурных контекстах. В статье доказано, что философия играла большую роль в становлении мультикультурного общества на Слобожанщине в ХІХ столетии. Именно философские идеи способствовали интеграции в украинскую духовную культуру других культур и других культурных кодов. Философия же выступила консолидирующим началом, объединившим польскую, русскую и молдавскую культуру. Статтю присвячено дослідженню специфіки становлення українського мультикультуралізму та його регіональних втілень у складноструктурованих соціокультурних контекстах. В статі доведено, що філософія відіграла надзвичайну роль у становленні мультикультурного суспільства на Слобожанщині у ХІХ столітті. Саме філософські ідеї сприяли інтеграції в українську духовну культуру інших культур та інших культурних кодів. Філософія виступала консолідуючим началом, що об’єднало польську, російську та молдавську культуру. The article concentrates on the specific features of formation of Ukrainian multiculturalism and its regional incarnations in complex structured socio-cultural contexts. In article proved that philosophy had played a major role in the development of a multicultural society in Slobozhanschyna in the nineteenth century. Those philosophical ideas had contributed to the integration of Ukrainian spiritual culture of other cultures and other cultural codes. Philosophy was the consolidating beginning what united Polish, Russian and Moldovan culture. The article is sacred to research of heuristic potential of philosophy of curriculum of the Kharkov University of ХІХ of century. Proved, that curricula and programs of the Kharkov University of ХІХ of century were determined by general’s cultural, political and socio-economic factors, and also submitted to the special legislative acts about base bases of the system of education in the Russian empire. The special attention is spared to research of interpretation possibilities of philosophy of curriculum of the Kharkov University of ХІХ of century in modern contexts.
- ДокументІнтернаціональні образи в українському кіно(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Алієв, Е. М.
- ДокументДемократія і філософія: політичний заповіт К. Ясперса і виклики сьогодення(Нац. акад. наук України, Ін-т філос. ім. Г. С. Сковороди, 2016) Култаєва, М. Д.The article presents the didactic version of Jaspers’ political philosophy, where the intrinsic connection of philosophy and democracy is explicated. The evolution of democracy is shown. There are analyzed its new theoretical conceptualizations including the anthropological premises. There is also taken a comparison with Ukrainian actual social and political contexts, where the theoretical suggestions made by Jaspers can be verified or used as impulses for rethinking democracy theories and for their implications. The status of philosophy in the modern societies, in which it is respected only formally, needs to be changed because, in its absentia, the very existence of democracy and the European way of life are running the risk of destruction.
- ДокументПедагогічні стратегії комунікативної діяльності в багатокультурному суспільстві(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Разуменко, О. О.При реалізації принципу комунікативності в педагогіці робиться акцент на суб’єктивній стороні навчального і виховного процесів, на дослідженні процесу комунікації і його провідного компоненту — спілкуванні, тому що спілкування є основою для формування високої комунікативності вчителя і його педагогічної майстерності. При реализации принципа коммуникативности в педагогике делается акцент на субъективной стороне учебного и воспитательного процессов, на исследовании процесса коммуникации и его ведущего компонента — общении, потому что общение является основой для формирования высокой коммуникативности учителя и его педагогического мастерства.
- ДокументПедагогічні взаємодії: у пошуках взаєморозуміння(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2016) Садоха, О. В.; Варич, Н. І.Здійснено аналіз пошуків шляхів і умов встановлення взаєморозуміння в освітніх практиках, визначено спрямованість на справедливу взаємодію як сутнісну рису освітніх стратегій в Україні. Осуществлен анализ поисков путей и условий становления взаимопонимания в образовательных практиках, определена направленность на справедливое взаимодействие как сущностную черту образовательных стратегий в Украине. The article analyzes fi nding ways and conditions of formation of Understanding in educational practices and defi nes focus on fair cooperation as an essential feature of educational strategies in Ukraine.
- ДокументХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА ТА ПРОБЛЕМА ЗАХИСТУ ТВАРИН(Львів. музей історії релігії, Логос, 2016-05) Корж, Г. В.В статті досліджено моральні принципи християнської етики, які виражають споконвічні релігійні цінності любові та почуття єдності зі світом. Відзначено, що моральні норми християнства є передумовою формування гуманістичних установок людини та етичною основою гідного поводження з тваринами. В статье исследованы моральные принципы христианской этики, которые выражают исконные религиозные ценности любви и чувство единства с миром. Отмечено, что моральные нормы христианства являются условием формирования гуманистических установок человека и этической основой достойного отношения к животным. In the article there are discussed the moral principles of Christian ethics, which express the perennial religious values of love and a sense of oneness with the world. It is noted that the moral standards of Christianity is the prerequisite for the formation of humanistic attitudes Rights and ethical basis for decent treatment of animals.