Перегляд
Останні подання
- ДокументПРОБЛЕМА ДИТЯЧОЇ ПРАЦІ В РЕАЛІЯХ СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Лугова, М. С.У публікації досліджено проблему дитячої праці в реаліях сучасної України. В рамках дослідження, практичного аспекту реалізації права на працю неповнолітніх в Харківській області, було проведено анкетування неповнолітніх віком від 14 до 17 років, яке дозволило зрозуміти, як реалізується право на працю неповнолітніми в нашій області. В анкетуванні прийняли участь 105 осіб. Зазначено, що важливим є контроль та відповідальність за залучення малолітньої особи до праці. Важливом є контроль за додержанням законодавчіх норм щодо умов праці неповнолітніх. Та перш за все, важливим є усвідомлення унікальності періоду дитинства, як найбільш сенситивного та впливового періоду, який створює базу навичок, звичок, уявлень про навкольшне середовище, соціальні, культурні особливості та базові понять «гарно» та «погано», «можна» чи «заборонено». The publication examines the problem of child labor in the realities of modern Ukraine. As part of the research, a practical aspect of the implementation of the right to work for minors in the Kharkiv region, a survey of minors aged 14 to 17 was conducted, which allowed us to understand how the right to work for minors is implemented in our region. Accepted in the survey participation of 105 people. It is noted that it is important to control and take responsibility for involving minors in work. It is important to monitor compliance with the legislative requirements norms regarding working conditions of minors. But first of all, it is important to realize the uniqueness of the childhood period, as the most sensitive and influential period that creates a base of skills, habits, ideas about the environment, social, cultural features and basic concepts of "beautiful" and "bad", "possible" or "forbidden".
- ДокументІсторичні наративи у стратегіях національно- патріотичного виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Бережний, Л. Г.; Култаєва, М. Д.Автори звертаються до проблеми формування нових та перегляду усталених історичних наративів у національно-патріотичному вихованні. The authors address the problem of forming new and revising established historical narratives in national-patriotic education.
- ДокументФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ЕКЗИСТЕНЦІЙНИХ НАСЛІДКІВ ПРИМУСОВОГО ПЕРЕМІЩЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ДІТЕЙ(Олді+, 2023) Лугова, М. С.У статті розглядаються можливості і перспективи мінімізації екзистенційних наслідків і етносоціальних ризиків примусового переміщення чи депортації осіб, зокрема, акцент зроблено на виявленні та систематизації фактів вивезення в росію українських дітей. На основі комплексного міждисциплінарного аналізу розкриваються відмінності між етносоціальними і екзистенційними ризиками, узагальнено історичний досвід подолання таких ризиків. Обґрунтовано примусове переміщення дитини як зміну не тільки її громадянського статусу, а й її ідентичності, уявлень про себе, що може спричинити ряд екзистенційних труднощів у подальшій соціалізації та самореалізації. The article examines the possibilities and prospects for minimising the existential consequences and ethno-social risks of forced displacement or deportation of persons, with a particular focus on identifying and systematising the facts of the export of Ukrainian children to Russia. On the basis of a comprehensive interdisciplinary analysis, the differences between ethno-social and existential risks are revealed, and the historical experience of overcoming such risks is summarised. The author substantiates the forced displacement of a child as a change not only in his or her civil status, but also in his or her identity and self-concept, which can lead to a number of existential difficulties in further socialisation and self-realisation.
- ДокументНевербальна комунікація як додатковий інструмент підтримки формату дистанційного та змішаного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Іващенко, Т. В.; Триняк, М. В.Авторами розглянуто засоби невербальної комунікації як допоміжні інструменти в нестандартних та нетрадіційних умовах навчання. The authors considered the means of non-verbal communication as auxiliary tools in non-standard and non-traditional learning conditions.
- ДокументКультурно-освітній статус академічної книги на Слобожанщині ХІХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Радіонова, Н. В.У статті запропоновано філософське осмислення статусу академічної книги та її ролі у формуванні освітнього простору Слобожанщини ХІХ ст. Доведено, прагматизація і гуманізація процесу співпраці з книгою і над книгою є важливим здобутком раннього модерну, який саме співіснуванням цих формально протилежних орієнтацій засвоєння духовного скарбу літератури відрізняється від Середньовіччя, і навіть від доби Відродження. The article proposes a philosophical understanding of the status of an academic book and its role in the formation of the educational space of the Slobozhanshchina in the 19th century. It has been proved that the pragmatization and humanization of the process of cooperation with and over the book is an important achievement of early modernity, which, precisely, by the coexistence of these formally opposite orientations of mastering the spiritual treasure of literature, differs from the Middle Ages, as well as from the Renaissance.