Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 221
- ДокументНЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ В КОНЦЕПЦІЇ УСПІШНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Іващенко, Т. В.У статті досліджено невербальну семіотику. «Семіотика (грец. semeion – знак) – наука, яка досліджує властивості знаків та знакових систем, способи передання інформації. Іконічний аналіз семіотики освіти фокусується на вивченні освітніх іконічних систем, таких як діаграми, графіки, схеми та інші візуальні форми подання інформації. Цей підхід дозволяє аналізувати ефективність іконічних систем у передачі знань та стимулюванні освітнього процесу. The article examines non-verbal semiotics. "Semiotics (Greek: semeion - sign) is a science that investigates the properties of signs and sign systems, ways of transmitting information. Iconic analysis of educational semiotics focuses on the study of educational iconic systems such as charts, graphs, diagrams, and other visual forms of information presentation. This approach makes it possible to analyze the effectiveness of iconic systems in transferring knowledge and stimulating the educational process.
- ДокументПогляди на дитину та дитинство у філософських та педагогічних концепціях країн сходу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-06) Лугова, М. С.Метою роботи є дослідження особливостей поглядів на період дитинства та на дитину у концепціях східних педагогів та філософів. Автор проаналізував особливості педагогічних концепцій найбільших країн сходу (Китай, Японія, Індія та Туреччина) та прослідив взаємозв’язок цих концепцій із релігійними напрямами. The purpose of the work is to study the peculiarities of views on the period of childhood and on the child in the concepts of Eastern teachers and philosophers. The author analyzed the peculiarities of the pedagogical concepts of the largest countries of the East (China, Japan, India, and Turkey) and traced the relationship between these concepts and religious trends.
- ДокументАНТРОПОЛОГІЧНІ ВИМІРИ ПАНДЕМІЇ: РИЗИКИ ТА НЕБЕЗПЕКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-10) Фень, М.У публікації розглянуто антропологічні виміри пандемії, що охопила світ, яка спричинює не лише медичні виклики, а і глибокі антропологічні рефлексії. Пандемія висуває на передній план філософські виклики, пов'язані з етикою, соціальними цінностями та особистісним розвитком. Зміна соціальних парадигм, виклики етичного характеру змушують переосмислювати власне місце в сучасному світі. У цьому контексті, філософія виступає не лише як інструмент аналізу, а і як засіб знаходження сенсу та переосмислення уявлень про світ. The publication examines the anthropological dimensions of the pandemic that has engulfed the world, which causes not only medical challenges, but also deep anthropological reflections. The pandemic brings to the fore philosophical challenges related to ethics, social values and personal development. Changing social paradigms, ethical challenges force us to rethink our own place in the modern world. In this context, philosophy acts not only as a tool of analysis, but also as a means of finding meaning and rethinking ideas about the world.
- ДокументРИЗИКИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ У СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-10) Рябченко, М.У публікації розглянуто ризики інформаційної культури у сучасних соціокультурних контекстах. У швидкозмінюваному світі, пронизаному інформаційними потоками та технологічними новаціями, ризики сучасної інформаційної культури виявляються на всіх рівнях існування. Це перетинається з областями технологій, етики, освіти та глибоко впливає на спосіб, яким люди сприймають, обробляють та взаємодіють із знаннями. Зазначено, що інформаційна культура нерідко викликає залежність від технологій та інтернету. Люди можуть стати залежними від постійного підключення, втративши здатність до самостійного аналізу, рефлексії та критичного мислення. The publication examines the risks of information culture in modern sociocultural contexts. In a rapidly changing world permeated by information flows and technological innovations, the risks of modern information culture are revealed at all levels of existence. It intersects with the fields of technology, ethics, education and profoundly affects the way people perceive, process and interact with knowledge. It is noted that information culture often causes dependence on technology and the Internet. People can become addicted to being constantly connected, losing the ability to analyze, reflect, and think critically.
- ДокументУНІКАЛЬНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ В РОЗРІЗІ ФІЛОСОФСЬКОГО ЗНАЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-10) Лугова, М.У публікації розглянуто особистість дитини в розрізі філософського значення інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта має велике філософське значення, оскільки вона відображає ключові принципи справедливості, рівності та гідності в сучасному суспільстві. Зазначено, що філософія інклюзивної освіти ґрунтується на принципах людських прав, справедливості та гідності, сприяючи створенню більш справедливого та рівного суспільства, де кожна особистість має можливість отримати якісну освіту та реалізувати свій потенціал. Знання про свою унікальність може спонукати дітей до розвитку креативності та самовираження. Кожна дитина може розвивати свої інтереси та здібності, що сприяє її особистісному зростанню. The publication examines the personality of the child in terms of the philosophical meaning of inclusive education. Inclusive education has great philosophical significance, as it reflects the key principles of justice, equality and dignity in modern society. It is noted that the philosophy of inclusive education is based on the principles of human rights, justice and dignity, contributing to the creation of a fairer and more equal society, where every individual has the opportunity to receive quality education and realize their potential. Knowing about their uniqueness can encourage children to develop creativity and self-expression. Each child can develop his interests and abilities, which contributes to his personal growth.