Кафедра хореографії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра хореографії за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 29
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПитання естетичного виховання дітей у сім’ї у спадщині Жана-Поля Ріхтера(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2003) Алтухов, В. А.У статті розглядається творчість Жана-Поля Ріхтера та аналізуються його погляди на естетичне виховання дитини у сім`ї. The article examines the work of Jean-Paul Richter and analyzes his views on the aesthetic upbringing of a child in the family.
- ДокументС. Ф. Русова про засоби естетичного виховання дітей у сім’ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2004) Алтухов, В. А.У статті проаналізовано думки С. Ф. Русовой про засоби естетичного виховання дітей у сім'ї. С. Русова залишила конкретні методичні вказівки і поради батькам щодо естетичного виховання дітей в умовах сім’ї, які розвивають естетичні враження дітей і сприяють формуванню їх естетичних якостей, що на наш погляд, є злободенним для вирішення виховних завдань у сім’ї. The article analyzes the thoughts of S. F. Rusova about the means of aesthetic education of children in the family. S. Rusova left specific methodological instructions and advice to parents on aesthetic upbringing of children in the family, which develop aesthetic impressions of children and contribute to the formation of their aesthetic qualities, which in our opinion is topical for solving educational problems in the family.
- ДокументГра як засіб естетичного виховання дитини у педагогічній спадщині П. Ф. Каптерева(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2004) Алтухов, В. А.У статті розглянуто вплив різних видів гри на естетичне виховання дитини в сім'ї. Особливо глибоко її розглядав П. Ф. Каптерев. Ролі, які дитина обирає, копіюючи матір, батька, якусь тварину та все інше, на думку П. Ф. Каптерева, допомагають пережити дитині такі хвилювання, почуття, випробувати такі бажання, які „за інших умов були б не можливими”. Педагогічні настанови відомого педагога можуть бути використані у практиці роботи дошкільних виховних закладів, у педагогізації батьків в умовах сьогодення України. The article considers the influence of different types of games on the aesthetic education of the child in the family. It was especially deeply considered by P. F. Kapterev. The roles that the child chooses, copying the mother, father, some animal and everything other, according to P. F. Kapterev, help the child to experience such excitement, feelings, to experience such desires that "under other conditions would be not possible". The pedagogical guidelines of the famous teacher can be used in the practice of preschool educational institutions, in the pedagogy of parents in the conditions of Ukraine today.
- ДокументЕстетичне виховання дитини в сім’ї (на матеріалах Харківської губернії початку XX ст.)(Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2009) Алтухов, В. А.
- ДокументВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА В УМОВАХ РОБОТИ АНСАБЛЮ НАРОДНОГО ТАНЦЮ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Ліманська, О. В.Сучасна вища мистецька освіта має за мету виховання особистості студента, здатного творчо підходити до вирішення складних завдань певних галузей наук. Для студентів творчих спеціальностей впроваджується художньо-творча діяльність, яка визначається як пріоритетний напрямок роботи творчого колективу в позанавчальний час із метою досконалення художньої та виконавської майстерності його учасників, підтримки талановитої молоді, популяризації жанрів художньої самодіяльності. Вивчення досвіду роботи студентських ансамблів танцю може бути використаний як певна модель структурно-діяльнісного підходу до вирішення завдань професійного зросту майбутніх учителів хореографії. Залучення молоді до процесу виховання засобами мистецтва спрямовано на виконання актуальних завдань соціалізації особистості в сучасних соціокультурних умовах. Современное высшее художественное образование имеет целью воспитание личности студента, способного творчески подходить к решению сложных задач определенных отраслей наук. Для студентов творческих специальностей внедряется художественно-творческая деятельность, которая определяется как приоритетное направление работы творческого коллектива во внеучебное время с целью совершенствования художественного и исполнительского мастерства участников, поддержки талантливой молодежи, популяризации жанров художественной самодеятельности. Изучение опыта работы студенческих ансамблей танца может быть использовано как определенная модель структурно-деятельностного подхода к решению задач профессионального роста будущих учителей хореографии. Привлечение молодежи к процессу воспитания средствами искусства направлено на выполнение актуальных задач социализации личности в современных социокультурных условиях.
- ДокументПедагогізація батьків з питань естетичного виховання дитини у сім'ї на шпальтах педагогічної періодики кінця ХІХ – початок ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015-06-26) Алтухов, В. А.У статті проаналізовані деякі періодичні видання кінця ХІХ – початку ХХ століття з питань естетичного виховання дитини в сім’ї; через ґрунтовний аналіз педагогічної періодичної преси того часу було виявлено значення ролі матері у естетичному вихованні дитини; розкрито путі педагогізації батьків з питань естетичного виховання дитини у сім’ї (зокрема, визначені методи і засоби естетичного виховання вдома). Названі відомі педагоги та психологи які друкувались у цей період з рекомендаціями для батьків щодо добору дитячої літератури; розглянуті відгуки різних респондентів на роботу В.П. Остро горського «Листи про естетичне виховання». Також, у статті підкреслена вагомість і значущість духовної атмосфери у сім’ї для формування різних дитячих вражень. Далі, у публікації надано назви більш відомих журналів того часу в яких друкувалось багато матеріалів присвячених ролі казки в дитячому житті, оцінці тих казок, які на той час випускались видавництвом; для прикладу, приведені назви деяких українські казок корисних для читання дитині. Так само, в роботі дано перелік кількох європейських міжнародних конгресів того часу з проблем сімейного виховання. В статье проанализированы некоторые периодические издания конца XIX - начала ХХ века по вопросам эстетического воспитания ребенка в семье; через полный анализ педагогической периодической печати того времени было выявлено значение роли матери в эстетическом воспитании ребенка; раскрыты пути педагогизации родителей по вопросам эстетического воспитания ребенка в семье (в частности, определены методы и средства эстетического воспитания в домашних условиях). Названы известные педагоги и психологи которые печатались в это время с рекомендациями для родителуй по подбору детской литературы; рассмотрены отзывы различных респондентов на работу В.П. Острогорского «Письма об эстетическом воспитании». Также, в статье подчеркнута важность и значимость духовной атмосферы в семье для формирования различных детских впечатлений. Далее, в публикации представлены названия более известных журналов того времени в которых печаталось много материалов посвященных роли сказки в детской жизни, оценке тех сказок, которые в то время выпускались издательством; для примера приведены названия некоторых украинской сказок полезных для чтения ребенку. Так же, в работе дан перечень нескольких европейских международных конгрессов тех времен по проблемам семейного воспитания. The article analyzes some periodicals of the end of XIX – the beginning of XX century on the aesthetic education of children in the family; opened the ways of parentspedagogization on the aesthetic education of the child (in particular, define the methods and means of aesthetic education in the home). Named known pedagogues and psychologists who has published for parents recommendations on the selection of children’s books; examined reviews of various respondents on a work of V.P. Ostrogorskii “Letters on aesthetic education”. Also, the article stressed the importance and significance of the spiritual atmosphere in the family for the formation of various childhood experiences; Further, the publication presents the titles of the more famous journals of that time with a great number of materials on the role of fairy tales in a child’s life, the assessment of those tales, which at that time produced by the publisher; for example, listed the names of some Ukrainian fairy tales useful to read to the child. Also, in the article is given the list of several European international congresses of that time on family education.
- ДокументРОЛЬ ЦІННОСТЕЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(ОО "Институт социальной трансформации", 2016-05-26) Яворівська, В. Л.Криза цінностей, дефіцит духовності зумовлюють напружений пошук шляхів гуманізації життя, осмислення цінностей сучасного і майбутнього. Процес засвоєння культурних цінностей проходить через знайомство з різноманітними текстами, звичаями, нормами поведінки. Засвоєння культурних цінностей є одним із аспектів саморозвитку дітей молодшого шкільного віку, і можливості культури в процесі впливу на особистісний саморозвиток учнів є значним. У людському бутті найбільш важливу роль відіграють базові цінності, до яких відносяться благо, добро, свобода, справедливість, істина, життя, здоров‘я, краса. На таких базових цінностях виховується людина, але орієнтуючись на них формується і суспільство в цілому. Кризис ценностей, дефицит духовности обусловливают напряженный поиск путей гуманизации жизни, осмысление ценностей современного и будущего. Процесс усвоения культурных ценностей проходит через знакомство с разнообразными текстами, обычаями, нормами поведения. Усвоение культурных ценностей является одним из аспектов саморазвития детей младшего школьного возраста, и возможности культуры в процессе воздействия на личностное саморазвитие учащихся является значительным. В человеческом бытии наиболее важную роль играют базовые ценности, к которым относятся благо, добро, свобода, справедливость, истина, жизнь, здоровье, красота. На таких базовых ценностях воспитывается человек, но ориентируясь на них, формируется и общество в целом. The crisis of values, spirituality deficiency causing intense search for ways to humanize life, understanding the present and future value. The process of assimilation of cultural values is through familiarity with a variety of texts, traditions, norms of behavior. The acquisition of cultural property is one of the aspects of self-primary school children, and the possibility of culture in the impact on personal self-development of pupils is significant. In the human being, the most important role played by core values, which include good, good, freedom, justice, truth, life, health and beauty. In such basic values educated man, but focusing on them formed and society as a whole.
- ДокументВплив народних танців на естетичний розвиток дітей дошкільного віку(Center for International Cooperation, publishing house "TK Meganom", World Federation of Elite martial Arts, 2017) Алтухов, В. А.Досліджено вплив народних танців на естетичний розвиток дітей дошкільного віку. Для осмислення цього питання розглянуто вікові особливості дітей дошкільного віку. У процесі дослідження заявленої проблеми була вивчена методична та психологопедагогічна література. Коротко досліджено ідеї та погляди видатних педагогів і психологів минулого щодо естетичного розвитку дітей дошкільного віку. Сформульовано дві групи соціальних завдань, які має естетичне виховання; розкрито засоби естетичного виховання в процесі навчання народним танцям та охарактеризовані методи естетичного виховання. Схарактеризовано методи навчання народному танцю на уроках хореографії. Исследовано влияние народных танцев на эстетическое развитие детей дошкольного возраста. Для осмысления этого вопроса рассмотрены возрастные особенности детей дошкольного возраста. В процессе исследования заявленной проблемы была изучена методическая и психолого-педагогическая литература. Кратко исследованы идеи и взгляды выдающихся педагогов и психологов прошлого относительно эстетического развития детей дошкольного возраста. Сформулированы две группы социальных задач, которые характерны для эстетического воспитания; раскрыты средства эстетического воспитания в процессе обучения народным танцам и охарактеризованы методы эстетического воспитания. Охарактеризовано методы обучения народному танцу на уроках хореографии. The influence of folk dancing on the aesthetic development of preschool age children is investigated. For understanding this issue, the age peculiarities of preschool age children are examined. In the process of studying the problem, methodological and psycho-pedagogical literature is studied. Ideas and views of outstanding pedagogues and psychologists of the past on the aesthetic development of preschool age children are briefly researched. Two groups of the social tasks, typical of aesthetic education, are formed; in the process of teaching folk dances, the means of aesthetic education are disclosed and the methods of aesthetic education are characterized. The methods of teaching folk dancing at the choreography lessons are described.
- ДокументПроблема естетичного виховання в історико-педагогічному дискурсі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-06-29) Бугаєць, Н. А.У статті на основі вивчення педагогічної спадщини видатних педагогів і громадських діячів другої половини ХІХ ст., аналізу архівних документів визначено місце і значення естетичного виховання у процесі формування особистості. Дано характеристику окремим засобам естетичного виховання: «естетичне читання», «хоровий спів», народний театр, народна творчість тощо. Розкрито їх вплив на естетичне, національне, патріотичне і моральне виховання. Визначено різні точки зору педагогів на використання їх в системі виховної роботи. З’ясовано вимоги ефективного застосування засобів естетичного виховання в шкільній практиці. Відображено прагнення педагогів і педагогічні громадськості у напрямі введення хорового співу до шкільних навчальних програм. Звернуто увагу на дискусію щодо використання нотно-лінійної і цифрової системи побудови програм зі співу; розкрито активну позицію тогочасних педагогічних журналів щодо здійснення редакції і вчителів-практиків з розв’язання проблем естетичного виховання учнівської молоді і населення. Підкреслимо роль громадських організацій (товариств, комітетів тощо) в реалізації завдань естетичного виховання народу. Наведено конкретні приклади діяльності «філармонічного клубу», «хорового товариства», народних театрів. В статье на основе изучения педагогического наследия видных педагогов и общественных деятелей второй половины ХІХ ст., анализа архивных документов определено место и значение эстетического воспитания в системе формирования личности. Дано характеристику отдельным средствам эстетического воспитания: «эстетическое чтение», «хоровое пение», «народный театр», «народное творчество». Раскрыто их влияние на эстетическое, национальное, патриотическое и моральное воспитание. Выявлены разные точки зрения педагогов на проблему использования их в процессе воспитательной работы. Определены требования эффективности использования средств эстетического воспитания. Отражена деятельность педагогов, педагогической общественности в обосновании необходимости введения хорового пения в школьные учебные программы. Обращено внимание на дискуссию относительно использования нотно-линейной и цифровой системы построения программы пения; освещена активная позиция педагогических журналов того времени в осуществлении обратной связи редакции и учителей-практиков в вопросе эстетического воспитания школьников и населения. Подчеркнута роль общественных организаций в реализации задач эстетического воспитания народа; приведены конкретные примеры деятельности «филармонического клуба», «хорового общества», народных театров. The article based on the study of the pedagogical heritage of prominent teachers and public figures of the second half of the XIX century, the analysis of archival documents determined the place and importance of aesthetic education in the system of personality formation. The characteristic of individual means of aesthetic education is given: “aesthetic reading”, “choral singing”, “folk theater”, “folk art”. Their influence on aesthetic, national, patriotic and moral education is revealed. Different points of view of teachers on the problem of their use in the process of educational work are revealed. Determined the requirements of the effectiveness of the use of aesthetic education. The activity of teachers and the pedagogical community in justifying the need to introduce choral singing in school curricula is reflected. Attention is focused on the discussion regarding the use of linear-linear and digital system for constructing a singing program; highlights the active position of pedagogical journals of the time in the implementation of feedback from the editors and practicing teachers on the aesthetic education of schoolchildren and the public. The role of public organizations in the implementation of the tasks of aesthetic education of the people was emphasized; Concrete examples of the activities of the Philharmonic Club, Choral Society, and Folk Theaters are given.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Тіщенко, О. М.У статті розкрито хід варіативного педагогічного експерименту з перевірки теоретично обґрунтованих педагогічних умов формування міжкультурної компетентності майбутніх учителів хореографії в освітньому середовищі університету: 1) розроблення інтегрованого міжкультурного і міждисциплінарного змісту освіти, що реалізується в аудиторній та позааудиторній навчально-пізнавальній, науково-дослідницькій, художньо-творчій діяльності, практичній підготовці майбутніх учителів хореографії; 2) застосування інтерактивних, ігрових, тренінгових та дослідницьких форм і методів роботи для забезпечення пріоритетності формування особистісно-афективного складника міжкультурної компетентності майбутніх учителів хореографії; 3) активне використання потенціалу міжнародного контингенту студентів педагогічного університету, створення середовища міжкультурного спілкування для забезпечення майбутнім учителям хореографії можливості набуття досвіду комунікації з представниками різних культур. Застосовано діагностичні методики вимірювання рівня сформованості в учасників експерименту особистісно-афективного (ІНТОЛ, «Етнічна толерантність–інтолерантність», «Індекс толерантності», анкета для студентів на виявлення ставлення до багатокультурності освітнього простору, «Етнічна ідентичність», «Рівень комунікативної толерантності», модифікований опитувальник YOGA тощо), когнітивного (тестування, аналіз виступів студентів у процесі навчальних дискусій, аналіз студентських рефератів, екзаменаційних, курсових, проектних робіт тощо) і процесуального (спостереження за діяльністю студентів, самоаналіз, експертне опитування тощо) складників міжкультурної компетентності. Статистична обробка результатів експерименту за допомогою критерію Пірсона χ 2 засвідчила суттєво вищі рівні сформованості складників міжкультурної компетентності в учасників експериментальних груп порівняно з контрольними групами. The article deals with the progress of the variational pedagogical experiment on the verification of theoretically grounded pedagogical conditions of intercultural competence formation in future choreography teachers at the educational environment of the university: 1) development of integrated intercultural and interdisciplinary content of education, which is implemented in classroom and extra-curricular educational-cognitive, scientific-research, artistic and creative activities, practical training of future choreography teachers; 2) the application of interactive, game, training and research forms and methods of work to ensure the priority of formation of personality-affective component of intercultural competence in future choreography teachers; 3) active use of the potential of the international students’ of the pedagogical university, creation of intercultural communication environment to provide future choreography teachers with the opportunity to gain experience of communication with representatives of different cultures. It was applied diagnostic methods for measuring the formation level in experiment’s participants of the personality-affective (“Ethnic tolerance – intolerance”, “Tolerance index”, questionnaire for students to identify attitudes to multicultural educational space, “Ethnic identity”, “Level of communication”, modified questionnaire YOGA, etc.), cognitive (testing, analysis of student performances in the process of educational discussions, analysis of student essays, examinations, paper works, project works, etc.), and processual (observing students' activities, introspection, peer-review, etc.) components of intercultural competence. Statistical processing of the experiment’s results performed with the help of Pearson's criterion χ 2 revealed significantly higher levels of intercultural competence in the experimental groups in comparison with the control groups.
- ДокументДо вивчення методологічних підходів у процесі викладання вибіркових хореографічних дисциплін(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-12-08) Ліманська, О. В.; Барабаш, О. В.Стаття присвячена визначенню методологічних основ викладання вибіркових дисциплін. Розкрито особливості викладання вибіркових дисциплін спеціальності «Хореографія»: «Практикум з виконавської майстерності хореографа», «Практикум з хореографічного ансамблю», «Підготовка концертних номерів», «ТМВ українського народного танцю», «Методологія та методи наукових досліджень у галузі хореографії», «Теоретико-методологічні основи хорології», «Практикум створення концертних та конкурсних програм», «Практикум з ансамблю за кваліфікацією». Розглядаються етапи оволодіння додатковими фаховими компетенціями. Підкреслено, що вибіркові дисципліни професійної та практичної підготовки надають можливість більш повного забезпечення кваліфікаційних вимог на ринку праці, здійснення поглибленої підготовки за спеціальностями, сприяють академічній мобільності студента та реалізації його освітніх інтересів. Статья посвящена определению методологических основ преподавания выборочных дисциплин. Раскрыты особенности преподавания выборочных дисциплин специальности «Хореография»: «Практикум по исполнительскому мастерству хореографа», «Практикум по хореографическому ансамблю», «Подготовка концертных номеров», «ТМВ украинского народного танца», «Методология и методы научных исследований в области хореографии», «Теоретико-методологические основы хорологии»,«Практикум создания концертных и конкурсных программ»,«Практикум по ансамблю по квалификации». Рассматриваются этапы овладения дополнительными профессиональными компетенциями. Подчеркнуто, что выборочные дисциплины профессиональной и практической подготовки предоставляют возможность более полного обеспечения квалификационных требований на рынке труда, осуществления углубленной подготовки по специальностям, способствуют академической мобильности студентов и реализации его образовательных интересов. The article is devoted to determining the methodological bases of teaching selective disciplines. The peculiarities of teaching the elective disciplines of the specialty "Choreography" are revealed: "Workshop on performing mastery of choreographer", "Workshop on choreographic ensemble", "Preparation of concert numbers", "Theory and methodology of teaching Ukrainian folk dance", "Methodology and methods of scientific research»,«Theoretical and methodological foundations of horology»,«Practicum of creating concert and competition programs»,«Workshop on qualification ensemble». The stages of mastering additional professional competences are considered. It is emphasized that selective disciplines of vocational and practical training provide the opportunity to more fully meet the qualification requirements in the labor market, provide in-depth training in specialties, promote the academic mobility of the student and the realization of his educational interests.
- ДокументДО ПРОБЛЕМ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОЦІ ХОРЕОГРАФІЇ(Plateforme scientifique européenne, 2019-11-29) Алхутов, В. А.В статті розкрито шляхи до рішення проблем організації освітнього процесу на уроці хореографії. Визначено загальні характеристики уроку. Розглянуто думку деяких діячів хореографії на організацію освітнього процесу на уроці хореографії. The article reveals ways to solve organizational problems of the educational process in the choreography class. The general characteristics of the lesson are defined. The opinion of some figures of choreography on the organization of educational is considered process in the choreography class.
- ДокументFormation of national consciousness of future dance teachers in the context of national education by means of art(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Lymanska, O. V.; Bugayets, N. A.The article reveals the topicality of the formation of national consciousness of higher education students in specialty "Choreography" and emphasizes the need to consider this process in the context of national education by means of art including choreography. Folk choreography and dance are actively used as a powerful lever of national, patriotic, moral education of youth in many countries. The peculiarities of the national mentality and consciousness are emphasized. Based on previous research, it has been established that Chinese units of government pay much attention to the study of Chinese folk dances as a means of forming a conscious citizen. Worldviews laid in folk dance during its historical formation, their development, knowledge, creative rethinking will allow future teachers to carry out educational work at a high level in educational institutions of various types and forms of ownership. The peculiarities of the formation of the national consciousness of higher education students by means of Chinese folk choreography, which are considered in unity with the study, mastery of its traditions, mentality, distinctive features, have been revealed. The authors highlight main stages of studying dance tradition in the context of professional training of future dance teachers, namely primary, cognitive, analytical, and creative. The information about the development of dance tradition according to the formulated stages has been proved on the example of studying the Chinese folk dance "Sinema". The opinion of experts on the national consciousness as one of the important indicators of spirituality, education, high culture and integrity of the personality of the future art teacher has been confirmed. Theoretical and practical results of the study can be used as an algorithm for the formation of value orientations of higher education students by means of folk dance as a translator of cultural and spiritual heritage of native people. Further research can be carried out in the direction of developing ways to form intercultural competence of future dance teachers on the basis of studying the dances of different countries and the implementation of their value orientations in modern choreographic art. У статті розкрито актуальність формування національної свідомості здобувачів вищої освіти спеціальності «Хореографія» та зроблено акцент на необхідності розгляду цього процесу в контексті національного виховання засобами мистецтва, зокрема хореографічного. Народна хореографія й танець в багатьох країнах світу активно використовуються як потужний важіль національного, патріотичного, морального виховання молоді, акцентуючи увагу на особливостях національної ментальності та свідомості. На основі даних попередніх досліджень встановлено, що в КНР з боку державних установ багато уваги приділяється вивченню китайських народних танців як одного з засобів формування свідомого громадянина. Світоглядні орієнтири, закладені в народний танець упродовж його історичного розвитку, їх освоєння, пізнання, творче переосмислення дозволять майбутнім вчителям на високому рівні здійснювати виховну роботу у закладах освіти різних типів та форм власності. Висвітлено особливості формування національної свідомості здобувачів вищої освіти засобами китайської народної хореографії, що розглядаються у єдності з вивченням, оволодінням її традицій, ментальності, самобутніх рис. Авторами виокремлено основні етапи вивчення танцювальної традиції в контексті професійної підготовки майбутніх вчителів хореографії, а саме: початковий, пізнавальний, аналітичний, творчий. На прикладі вивчення китайського народного танцю «Сінема» доведено формування відомостей про танцювальну традицію згідно сформульованих етапів. Підтверджується думка фахівців про національну свідомість як одного з важливих показників духовності, вихованості, високої культури та цілісності особистості майбутнього вчителя мистецтв. Теоретичні та практичні результати дослідження можуть бути використані в якості алгоритму формування ціннісних орієнтацій здобувачів вищої освіти засобами народного танцю як транслятора культурних та духовних надбань народу. Подальші дослідження можуть бути здійснені у напрямку розробки шляхів формування міжкультурної компетентності майбутніх вчителів хореографії на засадах вивчення танців різних країн та втілення їх ціннісних орієнтацій в сучасне хореографічне мистецтво.
- ДокументТАНОК ЯК ЗАСІБ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Косиченко, В. А.У статті розкрито вплив танцю, зокрема її імпровізаційної складової, на вдосконалення сутнісних сил особистості. Хореографія сприяє розвиткові її творчих якостей і здібностей, зростанню внутрішніх потенціалів, пізнавальної активності й емоційної чутливості, естетичних потреб і смаків, стимулюванню прагнення до самовдосконалення. The article reveals the influence of dance, in particular its improvisational component, on the improvement of the essential forces of personality. Choreography promotes the development of her creative qualities and abilities, the growth of internal potentials, cognitive activity and emotional sensitivity, aesthetic needs and tastes, stimulating the desire for self-improvement.
- ДокументВДОСКОНАЛЕННЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ СТУДЕНТАМИ ЯК ОДИН ІЗ НАПРЯМІВ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Лиманська, О. В.; Бугаєць, Н. А.У статті висвітлюються питання щодо шляхів удосконалення роботи з обдарованими студентами спеціальності «Хореографія» в контексті міжнародного співробітництва ЗВО. Автори зазначають необхідність індивідуалізації процесу підготовки творчих проєктів обдарованих здобувачів вищої освіти та зміщення акцентів на самостійну їх еалізацію. The article highlights issues regarding ways to improve work with gifted students of the specialty «Choreography» in the context of international cooperation. The authors note the need to individualize the process of preparation of creative projects of gifted gifts of higher education and displacement of emphasis on their independent realization.
- ДокументДО ПРОБЛЕМ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОЦІ ХОРЕОГРАФІЇ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Алтухов, В. А.У статті розглядаються проблеми організації освітнього процесу і розвитку художньо-творчих здібностей школярів засобами хореографічного мистецтва. Розкрито поняття цілісності педагогічного процесу на уроці хореографії. Показані різні варіанти ведення уроків хореографії. Надані деякі рекомендації молодим викладачам хореографії. This article discusses the problems of organization of educational process and development of artistic and creative abilities of students by means of choreography. The concept of the integrity of the pedagogical process in the lesson of choreography is revealed. Different options for conducting choreography lessons are shown. Some recommendations are given to young teachers of choreography.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СВІДОМОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Тіщенко, О. М.Громадянське виховання виявляється в культурологічному вияві, соціальній інформації, у спонуканні до суспільної діяльності. Воно впливає на становлення духовних потреб і інтересів особистості, етичну і естетичну вихованість, правову свідомість і поведінкову, художні ідеали і смаки людей. Civic education is expressed in culture, social information and motivation for social activity. Civic education influences the formation of spiritual person’s needs and interests, ethical and aesthetic manners, legal consciousness and behaviour, artistic ideals and tastes of people.
- ДокументПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Тіщенко, О. М.У статті визначено основні підходи (цілісний, рефлексивний, соматичний, інтеграція мистецтв і нових технологій у хореографічній освіті, міжкультурний) та принципи (проблемності, аксіологічності, варіативності, креативності) формування міжкультурної компетентності майбутніх учителів хореографії. The article identifies the main approaches (holistic, reflective, somatic, integration of arts and new technologies in choreographic education, intercultural) and principles (problems, axiology, variability, creativity) of intercultural competence of future teachers of choreography.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ БАЛЕТМЕЙСТЕРАМИ В ТЕМАТИЦІ СУЧАСНИХ ХОРЕОГРАФІЧНИХ ТВОРІВ(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022) Волчукова, В. М.; Тіщенко, О. М.В статті проаналізовано особливості інтерпретації гендерних стереотипів в сучасних хореографічних творах західно-європейських балетмейстерів ХХ–ХХІ століття А. Дункан, П. Бауш, М. Грехем, М. Каннінгема, М. Моріса, А. Прельжокажа. Зроблено наступні висновки: Для модерного та постмодерного танців західно-європейськихбалетмейстерів ХХ–ХХІ ст. характерними особливостями є: вільне відображення соціальних відносин, розбіжності статевих і гендерних характеристик. В танці втілені феміністські тенденції, гендерна нерівність у хореографічних творах балетмейстерів-жінок ХХ ст. П. Бауш, М. Грехем, А. Дункан. Сучасний танець набуває характерних лексичних та поведінкових кодів, за якими чітко розрізнялися фемінні або маскулінні образи. The article analyzes the peculiarities of the interpretation of gender stereotypes in the modern choreographic works of Western European ballet masters of the 20th-21st centuries A. Duncan, P. Bausch, M. Graham, M. Cunningham, M. Maurice, A. Preljocaj. The following conclusions were made: For modern and postmodern dances of Western European ballet masters of the 20th–21st centuries. characteristic features are: free reflection of social relations, differences in sexual and gender characteristics. Feminist trends, gender inequality in the choreographic works of female ballet masters of the 20th century are embodied in the dance. P. Bausch, M. Graham, A. Duncan. Modern dance acquires characteristic lexical and behavioral codes according to which feminine or masculine images were clearly distinguished.
- ДокументДо питання розвитку пластичної культури студентської молоді(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2022-04-22) Жаворонкіна, О. В.; Нікітенко, А. М.В статті розглянуто формування пластичної культури студентської молоді. Було виявлено різні рівні сформованості пластичної культури студентської молоді, які оцінювались за такими критеріями, як адаптивно-репродуктивний, активно-дійовий та художньо-творчий. Проаналізовані методики вказують на необхідність виявляти індивідуальність та розвивати пластичні здібності особистості кожного студента у відповідності до їх психофізіологічних особливостей, незважаючи на переважно колективні форми хореографічних занять.The article deals with the formation of plastic culture of student youth. Different levels of formation of plastic culture of student youth, which were evaluated by such criteria as adaptive-reproductive, active-active and artistic-creative. The analyzed methods indicate the need to identify individuality and develop the plastic abilities of the personality of each student in accordance with their psychophysiological characteristics, despite the mainly collective forms of choreographic classes.