Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 30
- ДокументГімнастика у хореографії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Алтухов, В. А.Методичні рекомендації «Гімнастика у хореографії» присвячені актуальним питанням інтеграції гімнастичних елементів у процес підготовки танцюристів. У роботі розглядаються основні аспекти використання гімнастики для розвитку фізичних якостей, необхідних для виконання складних хореографічних елементів, таких як гнучкість, сила, витривалість, координація та баланс. Детально висвітлюються основні елементи гімнастики, що можуть бути ефективно застосовані у хореографічній практиці, надає рекомендації щодо проведення розминки, силових вправ, розтяжки, вправ на координацію та релаксацію. Особлива увага приділяється технікам, які сприяють підвищенню безпеки тренувального процесу та зниженню ризику травм. Методичні рекомендації будуть корисними для викладачів хореографії, тренерів з гімнастики, здобувачів за спеціальністю 024 Хореографія, а також для танцівників, які прагнуть вдосконалити свою техніку за допомогою гімнастичних вправ. Methodological recommendations "Gymnastics in choreography" are devoted to the current issues of integrating gymnastic elements into the process of training dancers. The work considers the main aspects of using gymnastics to develop physical qualities necessary for performing complex choreographic elements, such as flexibility, strength, endurance, coordination and balance. The main elements of gymnastics that can be effectively applied in choreographic practice are covered in detail, recommendations are given for conducting warm-ups, strength exercises, stretching, coordination and relaxation exercises. Special attention is paid to techniques that contribute to increasing the safety of the training process and reducing the risk of injuries. Methodological recommendations will be useful for choreography teachers, gymnastics coaches, applicants for the specialty 024 Choreography, as well as for dancers who seek to improve their technique through gymnastic exercises.
- ДокументВікові особливості молодших школярів та їх врахування у забезпеченні пізнавальної активності(Pegas Publishing, 2022-10-20) Яворівська, В. Л.; Cидоренко, В. А.На сьогодні дослідження і врахування вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку зостається одним з актуальніших завдань сучасної педагогіки. Тому метою нашої статті є визначення вікових особливостей розвитку молодших школярів та необхідність їх врахування у забезпеченні пізнавальної активності.Низку наукових праць присвячено віковій періодизації. За сучасною періодизацією молодший шкільний вік триває від 6 до 11-12 років. В цей період необхідно знати і враховувати розвиток пізнавальних процесів психіки молодших школярів, властивості їх пам’яті, схильності та інтереси, а також схильність до вивчення певних дисциплін. Беручи до уваги ці особливості здійснюється індивідуальний підхід до учнів у навчанні. Автори статті приділили значну увагу вивченню й розвитку чуттєво-емоційної сфери молодших школярів та врахуванню типології характеру кожної дитини, що, в свою чергу, сприяє кращій організації діяльності шкільного колективу, розподілу суспільних доручень тощо. В статті зазначено, що вікові особливості розвитку дітей молодшого шкільного віку проявляються в їхньому формуванні як особистості. Зокрема, визначено, що особистісний розвиток кожного учня характеризується значними індивідуальними від- мінностями та особливостями, які слід враховувати в освітньому процесі початкової школи. Today, the study and consideration of the age-related peculiarities of primary school children remains one of the most urgent tasks of modern pedagogy. Therefore, the purpose of our article is to determine the age-specific features of primary school children's development and the need to take them into account in ensuring cognitive activity.A number of scientific works are devoted to age periodisation. According to the modern periodisation, primary school age lasts from 6 to 11-12 years. During this period, it is necessary to know and take into account the development of cognitive processes of the psyche of junior schoolchildren, the properties of their memory, inclinations and interests, as well as the propensity to study certain disciplines. Taking these features into account, an individual approach to pupils is carried out. The authors of the article paid considerable attention to the study and development of the sensory-emotional sphere of primary schoolchildren and to the typology of each child's character, which, in turn, contributes to better organisation of the school team, distribution of social tasks, etc. The article notes that the age-related peculiarities of primary school children's development are manifested in their formation as a personality. In particular, it is determined that the personal development of each student is characterised by significant individual differences and peculiarities that should be taken into account in the educational process of primary school.
- ДокументПІДХОДИ ТА ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХОРЕОГРАФІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Тіщенко, О. М.У статті визначено основні підходи (цілісний, рефлексивний, соматичний, інтеграція мистецтв і нових технологій у хореографічній освіті, міжкультурний) та принципи (проблемності, аксіологічності, варіативності, креативності) формування міжкультурної компетентності майбутніх учителів хореографії. The article identifies the main approaches (holistic, reflective, somatic, integration of arts and new technologies in choreographic education, intercultural) and principles (problems, axiology, variability, creativity) of intercultural competence of future teachers of choreography.
- ДокументКОМПОНЕНТИ БАЛЕТМЕЙСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Лиманська, О. В.; Покровська, О. Г.; Тіщенко, О. М.; Барабаш, О. В.; Алтухов, В. А.; Єфімова, О. В.Методичні рекомендації присвячені підготовці фахівців спеціальності «Хореографія» освітнього рівня магістр. В матеріалах представлені основні теоретичні відомості по балетмейстерській роботі, питання до самоконтролю з тем, надані композиційні плани хореографічних творів для самостійного вивчення та аналізу з точки зору наданого теоретичного матеріалу, а також рекомендована література до самостійного опрацювання здобувачами вищої освіти. Methodical recommendations are devoted to the training of specialists in the specialty "Choreography" at the master's level of education. The materials present basic theoretical information on ballet master work, questions for self-control on topics, compositional plans of choreographic works are provided for independent study and analysis from the point of view of the given theoretical material, as well as recommended literature for independent study by students of higher education.
- ДокументЗМІСТ І СТРУКТУРА ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Косиченко, В. А.У публікації досліджено формування етнокультурної компетенції майбутніх педагогів. Зазначено, що існує велика різноманітність формулювань понять «етнокультурна компетенція». Проте, незважаючи на відмінність у визначеннях, стилях і способах тлумачення, більшість дефініцій відображають ті самі компоненти: знання, уміння, навички та здібності особистості стосовно етнокультури в певному етнічному середовищі. The article deals with the formation of ethno-cultural competence of future teachers. It is noted that there is a wide variety of formulations of the concept of "ethno-cultural competence". However, despite differences in definitions, styles and methods of interpretation, most definitions reflect the same components: knowledge, skills, abilities and abilities of an individual in relation to ethnic culture in a particular ethnic environment.