Кафедра спеціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра спеціальної педагогіки за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 414
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВід «А» до «Я»(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ "ЕДЕНА", 2002-12-04) Козачек, Н. А.; Васильева, Е. И.Навчальний посібник «Від "А" до "Я"» призначений для вивчення дактильної і жестової мови. У посібнику подано відомості у вигляді різних ручних азбук : долонний алфавіт Д. Дальгарно (Англія), українська, російська, англійська ручні азбуки, а також наведені правила дактилювання. У практичній частині посібника наведено розробки занять із техніки дактилювання, вправи читання з дактилюючої руки. Представлені жестові зображення найбільш уживаних слів, які згруповані за темами. Запропоновані жести допоможуть краще зрозуміти глуху людину, налагодити тісний контакт між дактильноглухими і тими, хто чує. Посібник спрямовано на соціальну адаптацію і соціальну реабілітацію осіб із порушеннями слуху. Учебное пособие «От "А" до "Я"» предназначено для изучения дактильной и жестовой речи. В пособии представлены сведения в виде различных ручных азбук: ладонная алфавит Д. Дальгарно (Англия), украинская, русская, английская ручные азбуки, а также приведены правила дактилирования. В практической части пособия приведены разработки занятий по технике дактилирования, упражнения чтения с дактилирующей руки. Представленные жестовые изображения наиболее употребляемых слов, которые сгруппированы по темам. Предложенные жесты помогут лучше понять глухого человека, наладить тесный контакт между глухими и теми, кто слышит. Пособие направлено на социальную адаптацию и социальную реабилитацию лиц с нарушениями слуха. Textbook «From "A" to "Z"» is intended for the study of dactyl and gestural speech. The manual presents information in the form of various manual alphabet: the palm alphabet D. Dalgarno (England), Ukrainian, Russian, English manual alphabets, as well as the rules of dactylation. In the practical part of the manual are developed the development of classes on the technique of dactylation, exercises of reading from the dactylating hand. Presented gestures of the most used words, which are grouped by subject. The proposed gestures will help to better understand the deaf person, establish close contact between the deaf and those who hear. The manual is aimed at social adaptation and social rehabilitation of people with hearing impairment.
- ДокументКраткий энциклопедический словарь сурдопедагога(ХНПУ имени Г. С. Сковороды, издатель СПДФЛ Прокопенко А. Е., 2006-05-24) Васильева, Е. И.; Козачек, Н. А.“Краткий энциклопедический словарь сурдопедагога” предназначен для более глубокого понимания сурдопедагогики - раздела специальной педагогики, который содержит специфические термины. Словарь будет полезен студентам педагогических высших учебных заведений по специальности “сурдопедагогика”; учителям и воспитателям школьных и дошкольных учебных заведений для детей с нарушениями слуха; родителям, которые имеют глухих и слабослышащих детей; работникам сурдологических кабинетов. "Короткий енциклопедичний словник сурдопедагога" призначений для більш глибокого розуміння сурдопедагогіки - розділу спеціальної педагогіки, який містить специфічні терміни. Словник буде корисний студентам педагогічних вищих навчальних закладів за спеціальністю "сурдопедагогіка"; учителям і вихователям шкільних і дошкільних навчальних закладів для дітей з порушеннями слуху; батькам, які мають глухих і слабочуючих дітей; працівникам сурдологічних кабінетів. "A short encyclopaedic dictionary of the faculty" is intended for a deeper understanding of the concept of pedagogy - a section of special pedagogy that contains specific terms. The dictionary will be useful to students of pedagogical higher educational institutions in the specialty of "surdopedagogy"; teachers and educators of school and preschool educational institutions for children with hearing impairment; parents who have deaf and hard of hearing children; employees of surdological offices.
- ДокументЕфективні форми і методи роботи із запобігання торгівлі людьми(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.; Ковальчук, Л. Г.У данній статті автор розкрив ефективні форми і методи роботи із запобігання торгівлі людьми. В данной статье автор раскрыл эффективные формы и методы работы по предупреждению торговли людьми. In this article, the author has disclosed the effective forms and methods of work on the prevention of trafficking in persons.
- ДокументСоціальна профілактика торгівлі людьми в ПТНЗ(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.; Калашнікова, Л. М.В цьому розділі автор обгрунтував соціальну профілактику торгівлі людьми в ПТНЗ. В данной главе автор обосновал социальную профилактику торговли людьми в профессионально-технических учебных заведениях. In this chapter the author substantiates the social prevention of human trafficking in vocational educational institutions.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики торгівлі людьми(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.Розглянуто соціально-педагогічну діяльність з профілактики торгівлі людьми. Рассмотрена социально-педагогическая деятельность по профилактике торговли людьми. The socio-pedagogical activities for the prevention of trafficking in persons are considered.
- ДокументМетодичні рекомендації щодо використання лицевих, артикуляційних, дихальних вправ та розвитку дрібної моторики у дошкільників з вадами слуху(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ПП «Євромедія», 2009-06-11) Васильєва, К. І.; Козачек, Н. О.«Методичні рекомендації щодо використання лицевих, артикуляційних, дихальних вправ та розвитку дрібної моторики у дошкільників з вадами слуху» призначені для проведення практичних занять зі студентами за спеціалізацією «сурдопедагогіка». Методичні рекомендації можуть використовуватися сурдопедагогами спеціальних дошкільних закладів; вчителями початкових класів шкіл для дітей з вадами слуху; батьками, які мають дітей з порушеним слухом, працівниками сурдологічних центрів. «Методические рекомендации по использованию лицевых, артикуляционных, дыхательных упражнений и развития мелкой моторики у детей с нарушениями слуха» предназначены для проведения практических занятий со студентами по специальности «сурдопедагогика». Методические рекомендации могут использоваться сурдопедагоги специальных дошкольных учреждений; учителями начальных классов школ для детей с недостатками слуха родителями, имеющих детей с нарушенным слухом, работниками сурдологических центров. "Methodical recommendations on the use of facial, articulatory, respiratory exercises and the development of fine motor skills in children with hearing impairments" are designed for practical classes with students in the specialty of "surdopedagogics". Methodical recommendations may be used by the faculty of the special preschool institutions; teachers of primary school classes for children with hearing impairments by parents with children with hearing impairment, and workers in the auditory centers.
- ДокументПрава членів родини і права сім'ї – новий погляд на зміст громадянської освіти батьків(ГО «Центр демократичного лідерства", Національний університет «Острозька академія», 2013) Трубавіна, І. М.Стаття присвячена змісту батьківської освіти в ЗНЗ та ДНЗ – правам членів родини в сім’ї, усвідомленому і відповідальному батьківству як меті роботи з батьками класних керівників, класоводів і вихователів ДНЗ. Визначено сутність усвідомленого і відповідального батьківства, їх спільне і відмінне, зміст. Подано перелік батьківських і життєвих вмінь, сімейних цінностей, прав та обов’язків членів родини, прав сім’ї. Статья посвящена содержания родительского образования в ОУЗ и ДУЗ - правам членов семьи в семье, осознанном и ответственному отцовству как цели работы с родителями классных руководителей, классовода и воспитателей ДОУ. Определена сущность осознанного и ответственного отцовства, их общее и отличное, содержание. Перечислены родительских и жизненных умений, семейных ценностей, прав и обязанностей членов семьи, прав семьи. The article deals with the content of parents’ education in different educational institutions (schools and daycare centers). Particularly the concepts of family rights, responsibility of parents as an aim of the cooperation between class masters and parents are emphasized. The author defines and compares the notions of conscious and responsible parenthood, as well as offers the list of parents’ capabilities, family values, rights and duties of family members and family rights.
- ДокументАнтикорупційні засади діяльності органів доходів і зборів в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Клімова, С. М.; Крайник, Г. С.; Ніколайчук, С. В.; Роздайбіда, А. В.; Трубавіна, І. М.Науково-практичний посібник підготовлений на основі сучасних антикорупційних засад діяльності органів доходів і зборів в Україні. У ньому розглянуто питання запобігання та протидії корупції. Розкрито проблеми і можливі шляхи їхнього вирішення щодо таких способів запобігання корупції як обмеження і заборони особам, на яких поширюється антикорупційне законодавство, фінансовий контроль за доходами і видатками публічних службовців тощо. Визначено психологічні аспекти запобігання корупції. Проведено аналіз правових норм, які регламентують порядок і підстави притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за корупцію, наведено приклади застосування цього законодавства судами. Для службовців Міністерства доходів і зборів України, науковців та всіх небайдужих до проблем запобігання і протидії корупції в Україні. Научно-практическое пособие подготовлено на основе современных антикоррупционных принципов деятельности органов доходов и сборов в Украине. В нем рассмотрены вопросы предотвращения и противодействия коррупции. Раскрыты проблемы и возможные пути их решения по таким способов предотвращения коррупции как ограничения и запреты лицам, на которых распространяется антикоррупционное законодательство, финансовый контроль за доходами и расходами публичных служащих и тому подобное. Определены психологические аспекты предотвращения коррупции. Проведен анализ правовых норм, регламентирующих порядок и основания привлечения к административной и уголовной ответственности за коррупцию, приведены примеры применения этого законодательства судами. Для служащих Министерства доходов и сборов Украины, ученых и всех неравнодушных к проблемам предотвращения и противодействия коррупции в Украине. The scientific and practical manual has been prepared on the basis of modern anti-corruption principles of the activities of the bodies of incomes and fees in Ukraine. It addresses the issues of preventing and combating corruption. Problems and possible ways of their solution are revealed in ways of preventing corruption as restrictions and prohibitions to persons subject to anti-corruption legislation, financial control over incomes and expenses of public servants, and the like. The psychological aspects of the prevention of corruption are defined. An analysis of legal norms regulating the procedure and grounds for bringing to administrative and criminal responsibility for corruption is given, examples of application of this legislation by courts are given. For employees of the Ministry of Income and Fees of Ukraine, scientists and all non-indifferent to the problems of preventing and counteracting corruption in Ukraine.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО РОБОТИ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ У МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ОВС(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ, 2014) Білоус, Т. Л.У запропонованих методичних рекомендаціях розкрито сутність екстремальних умов праці працівників ОВС, подано їх авторську класифікацію, яка стала основою для відбору знань, які необхідні для формування такої готовності, показано вплив екстремальних умов на життя, особистість і якість роботи правоохоронця. Автором уточнено сутність поняття «професійна готовність до роботи в екстремальних умовах у майбутніх працівників ОВС», її структуру, та методично забезпечено впровадження комплексу педагогічних умов формування професійної готовності до роботи в екстремальних умовах у ВНЗ МВС України. Призначено для викладачів ВНЗ системи МВС, працівників кадрових відділів системи МВС, центрів бойової підготовки обласних ОВС. The proposed methodological recommendations reveal the essence of extreme working conditions of internal affairs officers, their author's classification is presented, which became the basis for the selection of knowledge that necessary for the formation of such readiness, and shows the impact of extreme conditions on life, personality and quality of law enforcement officers' work. The author clarifies the essence of the concept of "professional readiness to work in extreme conditions in future law enforcement officers", its structure, and methodically ensured the introduction of a set of pedagogical conditions for the formation of professional readiness to work in extreme conditions in higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Designed for teachers of of the MIA system, employees of personnel departments of the MIA system, combat training centers of regional internal affairs agencies.
- ДокументШляхи здійснення взаємозв’язку в роботі вихователя та вчителя-логопеда(Харківська академія неперервної освіти, 2015) Лященко, В. М.У методичному пораднику розлянуто здійснення взаємозв’язку в роботі вихователя та вчителя-логопеда. Основна мета навчання дошкільника – це забезпечення різностороннього його розвитку. Головною задачею в групах старшого дошкільного віку є формування у дітей зв’язного мовлення. Зазначено, що учитель-логопед і вихователь повинні працювати в тісному контакті. Тісний взаємозв’язок учителя-логопеда в роботі з вихователем полягає в тому, що вихователь закріплює ці поняття в життєвих побутових ситуаціях у процесі виконанні дій (надягнути, одягнути, зняти, повісити, просушити та ін.). Таким чином створюються умови для багаторазового повторення на заняттях і поза ними. Крім того, спілкування під час спільної діяльності – це своєрідна школа практики, у результаті якої дитина навчається, засвоює слова-дії з префіксами, дізнається зміст нових для неї слів. Від такої спільної роботи залежить успіх навчання дітей із порушенням мовлення. The methodical advisor describes the implementation of the relationship in the work of an educator and a speech therapist. The main goal of a preschooler's education is to ensure his versatile development. The main task in groups of older preschool age is the formation of coherent speech in children. It is noted that the speech therapist teacher and educator should work in close contact. The close relationship of the speech therapist teacher in working with the educator consists in the fact that the educator consolidates these concepts in daily life situations in the process of performing actions (put on, dress, take off, hang, dry, etc.). In this way, conditions are created for multiple repetitions in and outside of classes. In addition, communication during joint activities is a kind of school of practice, as a result of which the child learns, learns action words with prefixes, learns the meaning of words new to him. The success of teaching children with speech disorders depends on such joint work.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ОВС УКРАЇНИ ДО РОБОТИ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ, 2015) Білоус, Т. Л.; Клімова, С. М.; Лазаренко, О. О.; Лукаш, С. С.; Трубавіна, І. М.; Тюріна, В. О.У монографії розкриваються поняття екстремальних умов роботи працівника ОВС України, уточнено їх класифікацію, уперше узагальнено і розкрито механізм їх дії та наслідки їх впливу на особистість та якість роботи працівника ОВС, показано актуальність змін в підготовці майбутніх міліціонерів до роботи в таких умовах в період трансформації українського суспільства. Авторами розкрито правовий статус працівника ОВС України в екстремальних умовах. Виявлено недостатній стан розробленості проблеми в науково-педагогічних дослідженнях, зокрема в аспекті формування професійної готовності майбутніх працівників ОВС до роботи в таких умовах. Відзначено роль особистісного фактору поруч з професійною компетентністю міліціонера в протидії впливу екстремальним умовам роботи. Проаналізовано вітчизняний і закордонний досвід з проблеми підготовки поліцейських до роботи в екстремальних умовах. Визначено корисні ідеї для запозичення і розвитку в українській системі підготовки працівників ОВС, зокрема, в аспекті забезпечення професійної надійності, професіоналізації викладання навчальних дисциплін, формування критичного і нестандартного мислення тощо. Все склало основу обґрунтованих авторами педагогічних і соціально-педагогічних умов формування професійної готовності майбутніх працівників ОВС України до роботи в екстремальних умовах. Окреме місце посідають розробки авторів щодо підготовки до роботи окремих підрозділів міліції в екстремальних умовах. The term of extreme work conditions of people who work at internal affairs is defined in the monograph. Its classification is classified. The mechanism of its action and its impact upon the person as well as upon the quality of work of law enforcement officers is generalized and discovered under the conditions of the urgency of changes in the training of future police officers to work in such conditions during the transformation of Ukrainian society. The authors solved the legal status of law enforcement officers in the extreme conditions. Lack of attention to this problem in scientific and pedagogical researches is elicited, especially in terms of forming professional readiness of law enforcement officers to the work in such conditions. The role of the personal factor next to the professional competence of policemen’s reaction to the impact of extreme conditions is mentioned. The national and international experience concerning the problem of training policemen to the work under the extreme conditions is analyzed. The useful ideas for borrowing and development in Ukrainian system of training police officers, particularly in terms of ensuring professional reliability, professionalization of teaching, formation of critical and innovative thinking, etc. All above mentioned was the reasonable basis for studying educational and social-pedagogical conditions of formation the professional readiness of future law enforcement officers of Ukraine to the work in extreme conditions. A special place is occupied by the authors’ scientific research results for the work of particular subdivisions to the work under the extreme conditions.
- ДокументРАЗВИТИЕ РЕЧИ И РЕЧЕВОЙ СПОСОБНОСТИ У ДЕТЕЙ С НАРУШЕНИЕМ СЛУХОВОЙ ФУНКЦИИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Козачек, Н. А.; Райчук, М. И.У детей с нарушением слуха развитие речевых способностей и произносительных навыков происходит по тем же природным закономерностям, как и у слышащих, с той лишь разницей, что эти процессы не укладываются в обычные возрастные границы, а протекает своеобразно. Развитие речи и речевых способностей у неслышащих детей зависят от следующих обстоятельств: формирование речевой инициативы, склонности к словесному общению и постоянная практика речевого общения не только в школе, но и дома с родителями. У дітей з порушенням слуху розвиток мовних здібностей і вимовних навичок відбувається за тими ж природним закономірностям, як і у тих, що чують, з тією лише різницею, що ці процеси не вкладаються в звичайні вікові межі, а протікають своєрідно. Розвиток мови і мовних здібностей у нечуючих дітей залежать від наступних обставин: формування мовної ініціативи, схильності до словесного спілкування і постійна практика мовного спілкування не тільки у школі, але і вдома з батьками. In children with hearing impairment, the development of speech abilities and pronunciation skills occurs according to the same natural laws as hearers, with the only difference that these processes do not fit into the usual age limits, but proceed in a peculiar way. The development of speech and speech abilities in deaf children depends on the following circumstances: the formation of speech initiative, the propensity to verbal communication and the constant practice of verbal communication not only in school, but also at home with parents.
- ДокументПРОБЛЕМА ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДІТЬМИ З МОВЛЕННЄВИМИ ПОРУШЕННЯМИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Туренко, Н. М.; Осьмачко, С. А.Останнім часом спостерігається активна інтеграція України в європейський простір як в соціально-економічному так і в освітньому напрямах. За новими стандартами іноземна мова обов’язково вивчається тільки з першого класу загальноосвітньої школи, а в дитячих садках додатково за бажанням батьків. Cьогодні зустрічаються випадки, коли іноземну мову вивчають діти із мовними порушеннями, серед яких значна кількість з загальним недорозвитком мовлення. Дітям, які мають вади мовлення рекомендується вивчення іноземної мови лише при наявності сформованих мовних структур рідної мови, навчання відбувається в тісній взаємодії логопеда та викладача іноземної мови з урахуванням специфіки мовного дефекту та індивідуальних особливостей дошкільника. Малюкам з важкими мовними порушеннями вивчення не рекомендоване. В последнее время наблюдается активная интеграция Украины в европейское пространство как в социально-экономическом так и в образовательном направлениях. По новым стандартам иностранный язык обязательно изучается только с первого класса общеобразовательной школы, а в детских садах дополнительно по желанию родителей. Сегодня встречаются случаи, когда иностранный язык изучают дети с речевыми нарушениями, среди которых значительное количество с общим недоразвитием речи. Детям, имеющим недостатки речи рекомендуется изучение иностранного языка только при наличии сложившихся языковых структур родного языка, обучение происходит в тесном взаимодействии логопеда и преподавателя иностранного языка с учетом специфики речевого дефекта и индивидуальных особенностей дошкольника. Малышам с тяжелыми речевыми нарушениями изучение не рекомендуется. Recently there has been active integration of Ukraine into the European space both in the socio-economic and educational areas. According to the new standards, the foreign language is studied only from the first grade of the general education school, and in kindergartens additionally at the request of the parents. Today, there are cases when a foreign language is studied by children with speech disorders, among which a significant number with a general underdevelopment of speech. Children who have speech deficiencies are recommended to study a foreign language only in the presence of existing language structures of the native language, instruction occurs in close interaction between the speech therapist and the teacher of a foreign language, taking into account the specific speech defect and the individual characteristics of the preschool child. Children with severe speech disorders are not recommended for study.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “ІГРИ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ”(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Райчук, М. І.В статті розглянуто мету і завдання навчальної дисципліни “Ігри в логопедичній роботі”, структуру, природу мовленнєвих порушень, основні питання теорії ігор, різновиди дитячих ігор, умови для правильної організації і використання ігор в логопедичній роботі, принципи підбору ігор при різних видах мовленнєвих порушень; особливості психомоторного і мовленнєвого розвитку при підборі логопедичних ігор. В статье рассмотрены цель и задачи учебной дисциплины “Игры в логопедической работе”, структура, природа речевых нарушений, основные вопросы теории игр, разновидности детских игр, условия для правильной организации и использования игр в логопедической работе, принципы подбора игр при разных видах речевых нарушений; особенности психомоторного и речевого развития при подборе логопедических игр.
- ДокументСУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ. СИНКВЕЙН(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Туренко, Н. М.Сучасні логопеди в своїй практиці використовують багато технологій спрямованих на своєчасну діагностику та ефективну корекційну роботу. Однією з новітніх технологій, яку все активніше починають впроваджувати в навчально-корекційний процес є Синквейн. Синквейн (від фр. cinquains, англ. cinquain) — п’ятирядкова віршована форма, що виникла в США на початку XX століття під впливом японської поезії. Її розробником є американська поетеса Аделаїда Крепси (Adelaide Crapsey). Синквейн розвиває вищі психічні функції дітей (уява, мислення, пам’ять, мовлення), а також сприяє розвитку творчих здібностей дитини. В логопедичній практиці, крім навчального навантаження, складання синквейна може бути використано для визначення рівня засвоєння вивченого. Логопеди-практики, вихователі дитячих закладів вважають синквейн ефективним прийомом для розвитку та корекції мовлення дітей дошкільного віку та підкреслюють доцільність його використання. Современные логопеды в своей практике используют много технологий направленных на своевременную диагностику и эффективную коррекционную работу. Одной из новейших технологий, которую все активнее начинают внедрять в учебно-коррекционный процесс является Синквейн. Синквейн (от фр. cinquains, англ. cinquain) — пятистрочная стихотворная форма, возникшая в США в начале XX века под влиянием японской поэзии. Её разработчиком является американская поэтесса Аделаида Крепсы (Adelaide Crapsey). Синквейн развивает высшие психические функции детей (воображение, мышление, память, речь), а также способствует развитию творческих способностей ребёнка. В логопедической практике, кроме учебной нагрузки, составление синквейна может быть использовано для определения уровня усвоения изученного. Логопеды-практики, воспитатели детских учреждений считают синквейн эффективным приёмом для развития и коррекции речи детей дошкольного возраста и подчёркивают целесообразность его использования.
- ДокументРОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ГРИ У ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Рум'янцева, І. В.; Райчук, М. І.Метою статті є визначення ролі ігрової діяльності для дітей з мовленневими порушеннями. Гармонічний розвиток психічних процесів, особистих рис, інтелекту надзвичайно важливий для дітей з патологічним розвитком мовлення. Формування названих якостей у грі у дитини реалізується значно швидше та простіше, ніж при використанні традиційних прийомів виховання. У процесі гри у дітей виникає потреба в мовному спілкуванні, закріплюються мовні навички, одержані на логопедичних заняттях. Ігри сприяють формуванню повноцінної особистості дитини - логопата, створенню правильних взаємовідносин між дітьми. Головним критерієм підбору гри є врахування мовленнєвих можливостей дитини і ступінь її участі в грі. Нявність систематизованого ігрового матеріалу, який відповідає вимогам послідовного навчання дітей-логопатів правильного мовлення, допомагає в певні терміни подолати мовленневу неповноцінність дитини. Розглядаючи питання про роль ігор у логопедичній роботі можно підкреслити, що вони сприяють: 1) співдружності педагога з дошкільником; 2) активізації інтересу дитини до мовлення; 3) бажанню оволодіти дошкільником тими чи іншими уміннями та навичками; 4) реформуванню старих та появі нових мовленнєвих навичок; 5) застосуванню набутих навичок у повсякденному житті. Целью статьи является определение роли игровой деятельности для детей с речевыми нарушениями. Гармоничное развитие психических процессов, личностных черт, интеллекта чрезвычайно важен для детей с патологическим развитием речи. Формирование названных качеств в игре у ребенка реализуется значительно быстрее и проще, чем при использовании традиционных приемов воспитания. В процессе игры у детей возникает потребность в речевом общении, закрепляются речевые навыки, полученные на логопедических занятиях. Игры способствуют формированию полноценной личности ребенка - логопата, созданию правильных взаимоотношений между детьми. Главным критерием подбора игры является учет речевых возможностей ребенка и степень его участия в игре. Наличие систематизированного игрового материала, который отвечает требованиям последовательного обучения детей-логопатов правильной речи, помогает в определенные сроки преодолеть речевую неполноценность ребенка. Рассматривая вопрос о роли игр в логопедической работе можно подчеркнуть, что они способствуют: 1) содружеству педагога с дошкольником; 2) активизации интереса ребенка к речи; 3) желанию овладеть дошкольником теми или иными умениями и навыками; 4) трансформации старых и появлению новых речевых навыков; 5) применению приобретенных навыков в повседневной жизни.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Сінопальнікова, Н. М.У статті розглянуто особливості логічно-математичного розвитку дітей з порушеннями мовлення. Вони свідчать, що в основі формування мовленнєвої діяльності та елементарних математичних уявлень, знаходяться одні ті ж самі психічні процеси і мислительні дії. Тому, заняття з формування логіко-математичнго розвитку доцільно інтегрувати з логопедичними заняттями. В статье рассмотрены особенности логически-математического развития детей с нарушениями речи. Они свидетельствуют, что в основе формирования речевой деятельности и элементарных математических представлений, находятся одни те же психические процессы и мыслительные действия. Поэтому, занятия по формированию логико-математического развития целесообразно интегрировать с логопедическими занятиями.
- ДокументВЕДЕННЯ ВИПАДКУ СІМЕЙ З ДІТЬМИ З ЧИСЛА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ЯК ШЛЯХ ДО БЕЗПЕЧНОГО ДИТИНСТВА В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО КОНФЛІКТУ(Stowarzyszenie „Edukacja dla bezpieczeństwa”, 2016) Трубавіна, І. М.Стаття присвячена проблемі створення безпечних умов життя і виховання українських дітей з числа внутрішньо переміщених осіб засобами соціальної роботи. Автор розкриває методику соціальної роботи з ведення випадку в залежності від його складності і результатів оцінки потреб сімей з дітьми в соціальних послугах. Artykuł poświęcony jest tworzeniu bezpiecznych warunków życia i wychowywania dzieci ukraińskich przesiedleńców wewnętrznych poprzez pracę społeczną. Autor ukazuje metodykę pracy socjalnej metodą analizy przypadku, w zależności od jego złożoności i wyników oceny potrzeb rodzin z dziećmi w zakresie usług społecznych. Статья посвящена проблеме создания безопасных условий жизни и воспитания украинских детей из числа внутренне перемещенных лиц средствами социальной работы. Автор раскрывает методику социальной работы по ведению случая в зависимости от его сложности и результатов оценки потребностей семей с детьми в социальных услугах. The article devoted to the creation of safe living conditions and upbringing of Ukrainian children among internally displaced persons by means of social work. The author reveals the methodology of social work case management, depending on its complexity and the results of the assessment needs of families with children in social services.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА СИРІТСТВА В УКРАЇНІ ТА ПОЛЬЩІ: ФОРМИ СІМЕЙНОЇ ОПІКИ(Lwowski Uniwersytet Narodowy im. I. Franki, 2016) Trubavina, I.Профілактика сирітства має тривалу історію і можлива в різних формах сімейної опіки. Але перш за все, при всьому її різноманітті, важливою є міцна і обґрунтована наукова база для такого виду роботи, чим є родиноцентричний підхід, що продовжує існуючі підходи і опирається на теорії ООН прав людини і розвитку людини, розроблений на рівні конкретної системи роботи центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Соціально-педагогічний експеримент щодо його впровадження доводить ефективність запропонованої системи, спричинив дієвість соціально-педагогічної роботи щодо підвищення якості життя сімей – клієнтів ЦССМ, профілактики соціального сирітства. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямі можуть бути вивчення досвіду Польщі щодо помічників сім’ї для таких великих родин як ДБСТ та прийомних сімей. Профилактика сиротства имеет длительную историю и возможна в разных формах семейной опеки. Но прежде всего, при всем ее многообразии, важной является прочная и обоснованная научная база для такого вида работы, чем есть семейноцентрический подход, продолжает существующие подходы и опирается на теории ООН прав человека и развития человека, разработанный на уровне конкретной системы работы центров социальных служб для семьи, детей и молодежи. Социально-педагогический эксперимент по его внедрению доказывает эффективность предложенной системы, вызвал действенность социально-педагогической работы по повышению качества жизни семей – клиентов ЦССМ, профилактики социального сиротства. Перспективами дальнейших исследований в этом направлении могут быть изучение опыта Польши в отношении помощников семьи для таких больших семей как ДДСТ и приемных семей. Child abandonment prevention has a long history and is possible in various forms of family care. But above all, with all its diversity, it is important to have a solid and sound scientific basis for this type of work, which is a family-centered approach that continues existing approaches and is based on the UN theories of human rights and human development, developed at the level of a specific system of work of centers of social services for families, children and youth. The socio-pedagogical experiment on its implementation proves the effectiveness of the proposed system, and has led to the effectiveness of socio-pedagogical work to improve the quality of life of families - clients of CSSF, and to prevent child abandonment. Prospects for further research in this area may include studying the Polish experience of family assistants for large families such as FST and foster families.
- ДокументПРОСТОРОВІ, ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ, СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ РЕСУРСИ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ФОРМУВАННЯ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Голуб, Н. М.В статті наведені педагогічні спостереження та методи комплексної діагностики особливостей і недоліків розвитку учнів із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) та порушенням формування писемного мовлення (ПФПМ) на уроках рідної мови та на логопедичних заняттях. Труднощі формування та порушення писемного мовлення пов’язані з недорозвиненням вищих психічних функцій внаслідок перинатальної органічної патології ЦНС, яка в дошкільний період розвитку дитини часто сполучалася зі зниженими ресурсами соматичного здоров’я та низькими можливостями компенсаторно-розвивального впливу соціальних факторів. Для успішного розв’язання навчально-виховних та корекційно-розвивальних цілей має бути доцільним використання всіх ресурсів корекційно-розвивального освітнього середовища. Просторові, здоров’язбережувальні, соціально-психологічні ресурси в сукупності з ключовими ресурсами – дидактичними, мають сприяти розв’язанню основних завдань корекційно-розвивального освітнього середовища: формуванню навичок усного і писемного мовлення, профілактиці та усуненню порушень читання та письма, зміцненню здоров’я дітей. В статье приведены педагогические наблюдения и методы комплексной диагностики особенностей и недостатков развития учащихся с общим недоразвитием речи (ОНР) и нарушениями формирования письменной речи (НФПР) на уроках родного языка и на логопедических занятиях. Трудности формирования и нарушения письменной речи связаны с недоразвитием высших психических функций вследствие перинатальной органической патологии ЦНС, которая в дошкольный период развития ребенка часто сочеталась со сниженными ресурсами соматического здоровья и низкими возможностями компенсаторно-развивающего воздействия социальных факторов. Для успешного решения учебно-воспитательных и коррекционно-развивающих целей должно быть целесообразным использование всех ресурсов коррекционно-развивающей образовательной среды. Пространственные, здоровьесберегающие социально-психологические ресурсы в совокупности с ключевыми ресурсами – дидактическими, должны содействовать решению основных задач коррекционно-развивающей образовательной среды: формированию навыков устной и письменной речи, профилактике и устранению нарушений чтения и письма, укреплению здоровья детей.