Кафедра спеціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 447
  • Документ
    МАЙСТЕР-КЛАС ІЗ РОЗРОБКИ ТА ВИКОНАННЯ ПІСНІ ЖЕСТОВОЮ МОВОЮ ЯК СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ІНІЦІАТИВА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.
    У статті проаналізовано проведені майстер-класи «Розробка та виконання жестовою мовою пісень за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» та «Розробка та виконання жестовою мовою саундтреку до м/ф «Мавка. Лісова пісня» за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» як сучасної педагогічної ініціативи у дистанційному форматі. Розробка майстер-класів була здійснена в межах засідання студентського наукового гуртка «Спеціальна дидактична майстерня: новітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», що успішно функціонує при кафедрі спеціальної педагогіки, на факультеті природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти. Враховуючи, що розробка пісні жестовою мовою передбачає ґрунтовну роботу над розумінням тексту поетичного твору, тим більше, коли йдеться про канонічну класику української літератури, до засідання дидактичної майстерні було залучено фахівців кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті та здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The article analyzes the master classes "Development and performance in sign language of songs based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" and "Development and performance in sign language of the soundtrack to the musical theater "Mavka. Forest Song" based on Lesya Ukrainka's drama extravaganza "Forest Song" as a modern pedagogical initiative in a distance format. The development of the master classes was carried out within the framework of the meeting of the student scientific group "Special didactic workshop: the latest technologies in working with children with special educational needs", which is successfully functioning at the department of special pedagogy, at the faculty of natural, special and health education. Taking into account that the development of a song in sign language involves thorough work on understanding the text of a poetic work, especially when it comes to the canonical classics of Ukrainian literature, experts from the Department of Theory and Methods of Teaching Philological Disciplines in Preschool, Primary and Special Education and students were involved in the meeting of the didactic workshop Faculty of Primary Education of H. S. Skovoroda KhnPU.
  • Документ
    КЕЙС ТЕХНОЛОГІЇ У ВИВЧЕННІ ФАРМАКОГНОЗІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Омельченко, П. С.; Бурлака, І. С.; Мірошниченко, О. М.
    У статті проаналізовано кейс технології у вивченні фармакогнозії, розглянуто проведення заняття з теми «Хінони». Одним з методів, що дозволяє реалізувати дану мету є кейс-метод, який базується на активному проблемно-ситуаційному аналізі, заснованому на навчанні шляхом вирішення конкретних задач-ситуацій. Безпосередньою метою кейс-методу є аналіз ситуації спільними зусиллями групи студентів, що виникає при конкретному положенні справ, і знаходження практичного рішення; а по закінченні процесу необхідно оцінити запропоновані варіанти та обрати з них оптимальний. У методологічному контексті – це складна система, до якої входять і ігрові методи, і системний аналіз, і дискусії, і аргументація і т.п. Зазначено, що специфіка фармакогнозії як навчальної дисципліни, особливості професійної діяльності працівників практичної фармації, а також вимоги, запропоновані до їх підготовки, визначають актуальність впровадження кейс-методу в систему освіти майбутніх фахівців фармації. The article analyzes the case of technology in the study of pharmacognosy, considers conducting a class on the topic "Quinones". One of the methods that allows you to realize this goal is the case method, which is based on active problem-situational analysis, based on learning by solving specific problem-situations. The immediate goal of the case method is to analyze the situation with the joint efforts of a group of students, which arises in a specific state of affairs, and find a practical solution; and at the end of the process, it is necessary to evaluate the proposed options and choose the optimal one from them. In the methodological context, it is a complex system that includes game methods, system analysis, discussions, argumentation, etc. It is noted that the specifics of pharmacognosy as an educational discipline, the specifics of the professional activity of practical pharmacy workers, as well as the requirements proposed for their training, determine the relevance of introducing the case method into the education system of future pharmacy specialists.
  • Документ
    КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Коваленко, В.
    У тезах розглянуто комунікативний підхід у навчанні іноземних мов. Комунікативний підхід є інтеграційним і забезпечує високий рівень заглиблення в мову під час її вивчення. Зауважено, що вивчення комунікативного підходу серед інших, новітніх є дуже важливим. Методи, які поєднані в даній навчальній методиці мають досить вагомі переваги перед іншими, відомими наразі і дають хороші результати. The theses consider the communicative approach in teaching foreign languages. The communicative approach is integrative and ensures a high level of immersion in the language during its study. It is noted that the study of the communicative approach among others, the latest ones, is very important. The methods that are combined in this training method have quite significant advantages over others known at the moment and give good results.
  • Документ
    СКОВОРОДИНІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОПРИ ВІЙНУ
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2022-12-30) Бойчук, Ю.; Борисов, В.; Бережна, С.; Борисенко, Н.; Рибалко, Л.
    У статті розкрито потужний потенціал Сковородинівського університету як освітнього осередку Харківщини, що протистоїть труднощам війни та здійснює підготовку висококваліфікованого вчителя нової формації. Мета статті –розкрити особливості професійної підготовки вчителя на основі аналізу змісту, методів і форм організації освітнього процесу в закладі вищої педагогічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. Дослідження базується на ідеї навчання впродовж життя, реалізація якої відбувається в процесі професійної підготовки вчителя. Методи дослідження –аналіз, узагальнення, проєктування шляхів саморозвитку й самовдосконалення особистості як ключових орієнтирів процесу навчання впродовж життя.Результатами дослідження є презентація іміджевої політики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, розкриття особливостей організації освітнього процесу у вищій школі в екстрених умовах війни. Практичне значення –представлення змісту, інноваційних методів і форм професійної підготовки вчителя у відкритому доступі, що створює умови для обміну досвідом між закладами вищої педагогічної освіти. Висновки –підготовка вчителя-миротворця із сформованим стійким моральним духом перемоги у війні, здатним до відновлення рідного краю, є одним з головних завдань Сковородинівського університету; пріоритетними напрямами організації навчальної, наукової, організаційно-виховної роботи в умовах воєнного стану в Україні є: відкритість досвіду, активізація акредитаційних процесів унікальних освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти, використання ІКТ у освітньому процесі, партнерство з вітчизняними та зарубіжними науковцями та освітянами. Перспективами подальших наукових досліджень є аналіз змісту та унікальності освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти з метою підвищення ефективності процесу підготовки вчителя на сучасному рівні. The article reveals the powerful potential of Skovoroda University as an educa-tional center of Kharkiv Region, which resists the difficulties of the warand trains highly qualified teachers of the new formation.The aim of the article is to consider the specific features of professional teacher training based on the analysis of the content, methods and forms of organization of the educational process in the institution of higher pedagogical education during the war time in Ukraine.The study follows the idea of lifelong learning, which is implemented in the process of profes-sional teacher training. The research methods include analyzing, summarizing, and designing the ways of personal self-development and self-improvement as the key objectives of lifelong learning.The research findings consist in the presentation of the image policy of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, and in the consideration of the educational process spe-cifics in higher educational institutions in the extreme conditions of the war.The practical significance lies in the presentation of content, innovative methods and forms of professional teacher training in open access, which creates conditions for the exchange of expe-rience between institutions of higher pedagogical education.Conclusions present the idea that training a teacher-peacemaker with a stable moral spirit of victory in the war, capable of restoring the native land, is one of the main tasks of Skovoroda Uni-versity; the priority directions of educational, scientific, organizational and educational work dur-ing the war time in Ukraine are: openness of experience, activation of accreditation processes of uniqueeducational programs for students of various levels of higher education, use of ICT in the educational process, partnership with domestic and foreign scolars and educators.Prospects for further scientific research presuppose analysis of the content and uniqueness of educational programs for students of various levels of higher education in order to increase the effectiveness of teacher training process at the current level.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ АНАЛІЗУ ВІДЕОЗАПИСІВ ПРИ ОБСТЕЖЕННІ ДІТЕЙ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Якуба, Л. С.; Безрученко, Т. В.
    У статті проаналізовано теоретичні і практичні аспекти використання методу відеоаналізу у діагностичній та корекційній діяльності спеціального педагога. Психолого-педагогічне спостереження дозволяє виявити комунікативні, пізнавальні, навіть моторні можливості дитини, визначити рівень оволодіння мовленням при створенні таких обставин, у яких найширше розкривається потенціал розвитку. Метод відеоаналізу є удосконаленням методу спостереження. Він має практичне застосування у всіх сферах психології, практичної та спеціальної, і використовується як допоміжний метод, а також і як первинна методика корекції. В практиці спеціального педагога його застосування має неабиякий зиск, і потребує певної навченості в окресленні сфер, на які звертається увага при спостереженні та трактуванні результатів. The article analyzes the theoretical and practical aspects of using the video analysis method in the diagnostic and corrective activities of a special teacher. Psychological-pedagogical observation makes it possible to reveal the child's communicative, cognitive, and even motor capabilities, to determine the level of mastery of speech when creating such circumstances, in which the development potential is most fully revealed. The video analysis method is an improvement of the observation method. It has practical applications in all areas of psychology, practical and special, and is used as an auxiliary method, as well as as a primary method of correction. In the practice of a special pedagogue, its use is quite profitable, and it requires certain training in delineating the areas to which attention is drawn when observing and interpreting the results.