Кафедра спеціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 418
  • Документ
    ПРИСЛІВ’Я ЯК ЗАСІБ ВІДОБРАЖЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ ПОВЕДІНКИ В АНГЛОМОВНОМУ ДИСКУРСІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Мірошниченко, О. М.; Коваленко, О. А.
    У публікації розглянуто прислів’я як засіб відображення гендерної поведінки в англомовному дискурсі. Англомовні прислів’я відображають закріплені уявлення та сформовані в національній традиції образи чоловіків і жінок. Прислів’я – це універсальні вислови, що типізують життєві явища та/або поведінку людини. Зазначено, що прислів’їв, в яких відображено жінку, значно більше, ніж прислів’їв, головним персонажем яких є чоловік. Ставлення до здібностей жінки різноманітне: є прислів’я, що визнають мудрість жінки, але є й такі, що її заперечують. Однак більшість сучасних одиниць пареміологічного корпусу ставлять жінку на високий щабель у суспільстві та виражають схвальне ставлення до її кар’єрного розвитку. The article examines proverbs as a means of reflecting gender behaviour in English discourse. English proverbs reflect fixed ideas and images of men and women formed in the national tradition. Proverbs are universal expressions that typify life phenomena and/or human behaviour. It is noted that there are significantly more proverbs that depict women than proverbs with a man as the main character. The attitude to women's abilities is diverse: there are proverbs that recognise the wisdom of women, but there are also those that deny it. However, most of the modern units of the paremic corpus place women on a high level in society and express a favourable attitude towards their career development.
  • Документ
    СПЕЦИФІКА КОМУНІКАТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ЧОЛОВІКІВ І ЖІНОК В АНГЛОМОВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
    (Національна академія Служби безпеки України, 2024-04-19) Мірошниченко, О. М.; Коваленко, О. А.
    У публікації розглянуто особливості комунікативної поведінки чоловіків та жінок в англомовному середовищі. Зазначено, що англомовне середовище, як і будь-яке інше мовленнєве середовище, має свою специфіку. І лише за умов володіння стратегіями спілкування, знаннями про соціально-лінгвістичні, культурні та ситуаційні умови мовленнєвої поведінки англійців можна досягти успіху в комунікації. The article deals with the peculiarities of communicative behaviour of men and women in the English-speaking environment. It is noted that the English-speaking environment, like any other language environment, has its own specifics. And only if you have communication strategies, knowledge of the socio-linguistic, cultural and situational conditions of English speech behaviour, you can succeed in communication.
  • Документ
    МОВНА ВВІЧЛИВІСТЬ ЯК ФЕНОМЕН МІЖОСОБИСТІСНОЇ ТА МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У СУЧАСНІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024-02-22) Мірошниченко, О. М.; Коваленко, О. А.
    У публікації досліджено феномен ввічливості у сучасній англійській мові. Ввічливість займає вагоме місце в міжособистісній та міжкультурній комунікації. Зауважено, що стратегії ввічливості – це мовні акти, які виражають турботу про інших та зводять до мінімуму загрози для самооцінки, зокрема в соціальних контекстах. Позитивні стратегії – використовуються для того, щоб слухач почувався комфортно у спілкуванні. Позитивні стратегії ввічливості призначені для того, щоб унеможливити завдання образи, підкреслюючи доброзичливість. Вони включають компліменти, прізвиська, шанобливі питання, спеціальні маркери дискурсу. Негативні стратегії ввічливості спрямовані на уникнення нанесення образи, шляхом виявлення шанобливості. The article examines the phenomenon of politeness in modern English. Politeness plays an important role in interpersonal and intercultural communication. It is noted that politeness strategies are speech acts that express concern for others and minimise threats to self-esteem, in particular in social contexts. Positive strategies are used to make the listener feel comfortable in the communication. Positive politeness strategies are designed to avoid causing offence by emphasising friendliness. They include compliments, nicknames, respectful questions, and special discourse markers. Negative politeness strategies are aimed at avoiding offence by being respectful.
  • Документ
    Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09)
    Збірник містить матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (із міжнародною участю), що відбулась 9–10 квітня 2024 року в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди до 220-ї річниці з дня заснування університету. Наукові статті присвячено висвітленню теоретичних і практичних результатів наукових досліджень молодих науковців, викладачів закладів вищої освіти, аспірантів, магістрантів, студентів з актуальних питань формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти. The collection contains the materials of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (with international participation), held on 9-10 April 2024 at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University on the occasion of the 220th anniversary of the university's foundation. The scientific articles are devoted to the coverage of theoretical and practical results of scientific research of young scientists, teachers of higher education institutions, postgraduate students, undergraduates, students on topical issues of forming the life competence of people with special educational needs in the system of out-of-school, special and inclusive education.
  • Документ
    НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023)
    У хрестоматії на основі аналізу великого масиву джерел і узагальнення практичного досвіду роботи спеціальних закладів висвітлено найбільш актуальні питання теорії сучасної спеціальної дидактики, зокрема, принципи, зміст, методи і форми навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Подаються практичні рекомендації щодо особливостей їх використання в навчально-виховному процесі та необхідності опанування ними в системі професійної підготовки, підвищення кваліфікації і самоосвіти. Хрестоматію адресовано широкому колу фахівців інклюзивного (інтегрованого) навчання: вчителям, асистентам, викладачам, студентам вищих педагогічних закладів, науковим працівникам і батькам. Based on the analysis of a large array of sources and generalisation of practical experience of special institutions, the textbook highlights the most relevant issues of the theory of modern special didactics, in particular, the principles, content, methods and forms of teaching children with intellectual disabilities. Practical recommendations are given on the peculiarities of their use in the educational process and the need to master them in the system of professional training, advanced training and self-education. The textbook is addressed to a wide range of specialists in inclusive (integrated) education: teachers, assistants, lecturers, students of higher educational institutions, researchers and parents.