Кафедра спеціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 453
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ОСВІТІ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024)Збірник містить наукові праці, які присвячені висвітленню теоретичних і практичних результатів наукових досліджень молодих науковців, викладачів закладів вищої освіти, аспірантів, магістрантів, студентів з актуальних питань розвитку освіти і виховання дітей з особливими освітніми потребами, дефектологічної науки, спеціальної педагогіки. The collection contains scientific papers devoted to the coverage of theoretical and practical results of scientific research by young scientists, teachers of higher education institutions, postgraduate students, undergraduates, students on topical issues of education and upbringing of children with special educational needs, defectology, special pedagogy.
- ДокументПідготовка вчителя-логопеда до консультативної роботи з батьками як актуальна науково-практична проблема(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Друганова, О. М.; Коваленко, В. Є.Представлено аналіз проблеми підготовки вчителя-логопеда до консультативної роботи з батьками дітей з порушеннями мовлення, проаналізовано освітньо-професійні програми закладів вищої освіти зі спеціальності 016.01 «Спеціальна освіта. Логопедія», представлено напрями формування професійної готовності майбутніх логопедів в умовах здобуття вищої педагогічної (спеціальної) освіти. Зазначено, що консультативна робота логопеда передбачає формування психолого-педагогічної компетентності батьків щодо питань онтогенезу дитячого мовлення, проявів варіантів дизонтогенезу; навчання батьків прийомам стимулювання мовленнєвого розвитку в умовах сім’ї, адже тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків ефективність логопедичної інтервенції буде повнішою та успішнішою. Наголошено на активному упровадженні в освітній процес підготовки майбутніх вчителів-логопедів сучасних інноваційних технологій: інтерактивних, діалогічно-дискусійних, інформаційно-комунікативних тощо; поєднання навчальної, практичної та науково-дослідної роботи (проєктні роботи, кваліфікаційні роботи, участь у наукових конференціях, круглих столах тощо), що сприяє формуванню у випускників необхідних умінь і навичок конструктивної взаємодії з батьками дитини. The article presents an analysis of the problem of teaching a speech therapist to work with parents of children with speech impairments, analyzes the educational and professional programs of higher education institutions in the specialty 016.01 “Special Education. Speech Therapy”, the directions of formation of professional readiness of future speech therapists in the conditions of obtaining higher pedagogical (special) education are presented. It is noted that the counseling work of a speech therapist involves the formation of psychological and pedagogical competence of parents on the ontogeny of children's speech, manifestations of dysontogenesis; teaching parents to stimulate speech development in the family, because only with the active and conscious help of parents will the effectiveness of speech therapy intervention be more complete and successful. The active introduction of modern innovative technologies in the educational process of training future speech therapists: interactive, dialogic-discussion, information and communication, etc.; combination of educational, practical and research work (project work, qualification works, participation in scientific conferences, round tables, etc.), which contributes to the formation of the necessary skills and abilities of constructive interaction with the child's parents.
- ДокументПровідні методологічні підходи у розвитку профільної природничо-наукової освіти майбутніх фахівців промислової фармації(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойчук, Ю. Д.; Омельченко, П. С.; Мірошниченко, О. М.; Бурлака, І. С.Українське суспільство висуває нові вимоги до сучасної освіти, оскільки потребує фахівців, які будуть здатні самостійно розв’язувати різного роду проблеми, приймати відповідальні рішення у ситуаціях вибору, співпрацювати з іншими тощо. Ця потреба обумовлює зміщення акцентів у сучасній системі освіти з накопичення знань до опанування способами діяльності. Сучасний фахівець має володіти не лише системою знань, а й сукупністю прийомів, умінь, спрямованих на навчання впродовж життя. У статті актуалізовано проблему формування у студентів природничо-наукових знань і досліджено вплив таких провідних методологічних підходів як системний, інтегрований, синергетичний, компетентнісний у системі закладів вищої освіти України, зокрема при підготовці майбутніх фахівців промислової фармації. Наразі освіта має стати засобом самореалізації, саморозвитку та самоствердження фахівця; гарантом його соціального захисту та адаптації; механізмом забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці. Встановлено, що застосування системного, інтегрованого, синергетичного, компетентнісного методологічних підходів та їх раціональне і доцільне поєднання при підготовці майбутніх фахівців промислової фармації буде спрямоване на перехід до нових галузевих стандартів та створить передумови для більшого зближення результатів освіти до потреб суспільства та вимог ринку праці. Ukrainian society puts forward new requirements for modern education, as it needs specialists who will be able to independently solve various problems, make responsible decisions in situations of choice, cooperate with others, etc. This need determines the shift of emphasis in the modern education system from the accumulation of knowledge to the mastery of methods of activity. A modern specialist must possess not only a system of knowledge, but also a set of techniques and skills aimed at lifelong learning. The article updates the problem of students' formation of natural-scientific knowledge and examines the impact of such leading methodological approaches as systemic, integrative, synergistic, and competence-based in the system of higher education institutions of Ukraine, in particular, in the training of future specialists in industrial pharmacy. Currently, education should become a means of self-realization, self-development and self-affirmation of a specialist; guarantor of his social protection and adaptation; a mechanism for ensuring competitiveness in the labor market. It has been established that the application of systematic, integrative, synergistic, competence-based methodological approaches and their rational and expedient combination in the training of future specialists in industrial pharmacy will be aimed at the transition to new industry standards and will create prerequisites for closer convergence of education results with the needs of society and the requirements of the labor market.
- ДокументІнклюзивне навчання дітей з порушеннями зору(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2017)На підставі узагальнення наукових досліджень та психолого-медико-педагогічного досвіду наведено інформацію про основи здійснення спеціального корекційного підходу в освітньому процесі в умовах інклюзивного навчання дітей з порушеннями зору. Робота включає дані про анатомію, розвиток та патологію зору в дитячому віці, створення універсального дизайну в інклюзивному освітньому просторі дітей з порушеннями зору, особливості їхнього психічного розвитку, методмчні рекомендації щодо проведення корекційної та навчальної роботи в молодших класах. Адресовано науковим працівникам, педагогам закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та спеціальним навчанням дітей з порушеннями зору, фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів, офтальмологам, лікарям загального профілю, аспірантам, лікарям-інтернам, студентам, батькам та всім, хто потребує спеціальних знань у галузі тифлопедагогіки, спеціальної психології та медицини. Based on the generalisation of scientific research and psychological, medical and pedagogical experience, the article provides information on the basics of implementing a special correctional approach in the educational process in the context of inclusive education of children with visual impairments. The work includes data on the anatomy, development and pathology of vision in childhood, the creation of a universal design in the inclusive educational space of children with visual impairments, the peculiarities of their mental development, methodological recommendations for conducting correctional and educational work in primary school. The book is addressed to researchers, teachers of general secondary education institutions with inclusive and special education for children with visual impairments, specialists of inclusive resource centres, ophthalmologists, general practitioners, postgraduate students, interns, students, parents and anyone who needs special knowledge in the field of typhlopedagogy, special psychology and medicine.
- ДокументТифлопедагогіка(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2018) Синьова, Є. П.; Федоренко, С. В.Підручник складений відповідно до програми курсу “Тифлопедагогіка”. Матеріали включають в себе зміст розділів “Загальні питання тифлопедагогіки”, “Основи тифлодидактики”, “Теорія виховання дітей з порушеннями зору». У підручнику розглядаються предмет і завдання тифлопедагогіки та теорії виховання сліпих дітей і дітей зі зниженим зором, висвітлюються зміст, принципи, методи та форми організації навчального та виховного процесу у спеціальних освітніх закладах для цієї категорії дітей. Для студентів спеціальності “Корекційна освіта. Тифлопедагогіка”. Підручник також може бути корисним для вчителів, які працюють у школах для сліпих дітей та дітей зі зниженим зором. The textbook is compiled in accordance with the programme of the course ‘Typhlopedagogy’. The materials include the content of the sections ‘General Issues of Typhlopedagogy’, ‘Fundamentals of Typhlodidactics’, ‘Theory of Education of Children with Visual Impairments’. The textbook covers the subject and objectives of of typhlopedagogy and the theory of education of blind and visually impaired children, covers the content, principles, methods and forms of organising the educational process in special educational institutions for this category of children. For students majoring in ‘Correctional Education. Typhlopedagogy’. The textbook may also be useful for teachers working in schools for blind and visually impaired children.