Кафедра спеціальної педагогіки

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 465
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЛЕКСИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Станєва, Г.
    У статті розглядаються основні особливості розвитку лексичної сторони мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ). Описано основні труднощі, з якими стикаються діти з цією патологією, та запропоновано ефективні методи діагностики і корекції. Досліджено роль педагогічних технологій у подоланні лексичних порушень та формуванні активного і пасивного словника у дітей молодшого шкільного віку. The article examines the main features of the development of the lexical aspect of speech in children with general speech underdevelopment (GSU). It describes the key difficulties faced by children with this pathology and suggests effective methods for diagnosis and correction. The role of pedagogical technologies in overcoming lexical impairments and in the formation of both active and passive vocabulary in primary school-aged children is explored.
  • Документ
    СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Полікарпова, О.
    Сюжетно-рольова гра є невід'ємним компонентом формування соціально-комунікативної компетентності старших дошкільників, має потенційний вплив на їх соціальний розвиток. Сюжетно-рольові ігри входять до групи розвивальних ігор, які мають вплив на розвиток дитини. Вибір дитиною сюжету і змісту гри дає їй можливість самовиразитися і пристосувати ігрове середовище до своїх потреб та інтересів. Сюжетно-рольова гра є провідним видом діяльності у старшому дошкільному віці, тому доречно розвивати мовленнєву компетентність дитини саме в ній. The story-role game is an integral component of the formation of social and communicative competence of older preschoolers, has a potential impact on their social development. Story role-playing games are included in the group of educational games that have an impact on the child's development. The child's choice of the story and content of the game gives him the opportunity to express himself and adjust the game environment to his needs and interests. Story-role play is a leading activity in older preschool age, so it is appropriate to develop a child's speech competence in it.
  • Документ
    СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІГРОВІ ПРИЙОМИ В КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Лященко, В. М.
    У статті розглядається використання сучасних інформаційних технологій та ігрових методик під час занять з дітьми з порушеннями мовлення. Підвищення ефективності корекційно-логопедичної роботи з усунення мовленнєвих порушень у дітей на сьогоднішній день є однією з актуальних проблем логопедії. У діяльності логопеда, спрямованої на корекційно-розвивальну роботу з дітьми, все більшого значення набувають сучасні інформаційні технології та ігрові методики в умовах дистанційного навчання. Пошук нових технологій, методик і прийомів у логопедичній практиці для корекції мовлення не втратив своєї актуальності. Сучасні інформаційні технології та ігрові методики корекції мовлення дітей відповідають пріоритетним напрямам науки, визначаються сучасним станом проблеми переходу освіти на позиції особистісно-орієнтованої педагогіки. У статті проаналізовано існуючі сучасні інформаційні технології за класифікаційними ознаками. The article discusses the use of modern information technologies and game techniques during classes with children with speech disorders. Increasing the effectiveness of corrective speech therapy to eliminate speech disorders in children is currently one of the urgent problems of speech therapy. In the activities of a speech therapist aimed at correctional and developmental work with children, modern information technologies and game techniques are becoming increasingly important in the conditions of distance learning. The search for new technologies, techniques and techniques in speech therapy practice for speech correction has not lost its relevance. Modern information technologies and game techniques for the correction of children's speech correspond to the priority areas of science, are determined by the current state of the problem of the transition of education to the position of personality-oriented pedagogy. The article analyzes the existing modern information technologies by classification characteristics.
  • Документ
    КОМПЛЕКС ВПРАВ СЕНСОРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ З РАС СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Колеснікова, К. М.
    У статті представлено результати дослідження з розробки комплексу вправ із сенсорної інтеграції, спрямованого на розвиток мовлення у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра (РАС). Враховуючи зростаюче визнання ролі сенсорної інтеграції у когнітивному та мовленнєвому розвитку, у цьому дослідженні розглядаються конкретні втручання, спрямовані на розвиток мовленнєвих навичок у дітей з РАС. Дослідження поєднує теоретичний аналіз і практичне застосування з подальшою емпіричною оцінкою, щоб оцінити ефективність вправ із сенсорної інтеграції. Результати дослідження дають детальне уявлення про те, як структуровані сенсорні вправи можуть підтримувати та стимулювати мовленнєвий розвиток у дітей з РАС. This article presents the results of research on the development of a sensory integration exercise complex aimed at enhancing speech development in preschool-aged children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Given the growing recognition of sensory integration’s role in cognitive and language development, this study explores specific interventions that target speech skills in children with ASD. The research combines theoretical analysis and practical applications, followed by empirical evaluation, to assess the effectiveness of sensory integration exercises. The findings offer a detailed view of how structured sensory exercises can support and stimulate language development in children with ASD.
  • Документ
    ОБСТЕЖЕННЯ ФОНЕМАТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗНМ ІІІ РІВНЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Знова, І.
    Розглянуто проблему загального недорозвинення мовлення ІІІ рівня, склад фонематичних процесів, їх роль у мовленнєвому розвитку, а також методику їх оцінювання у дітей старшого дошкільного віку. The problem of general underdevelopment of III-level speech, the composition of phonematic processes, their role in speech development, as well as methods for their assessment in older preschool children, have been considered.