Перегляд за Автор "Олефіренко, Н. В."
Зараз показано 1 - 20 з 35
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSMART НАВЧАННЯ ЯК МАЙБУТНЄ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Греков, М. О.; Олефіренко, Н. В.В статті розглянута SMART-освіта, яка розуміється як об’єднання навчальних закладів, професорсько-викладацького складу та вчительства для здійснення спільної освітньої діяльності в Інтернеті, як поєднання навчального контенту з усього світу та надання доступу до нього будь-якому школяреві або студентові, як використання розумних пристроїв для покращення якості освіти та швидкої реакції системи освіти на потреби тих, хто навчається. В статье рассмотрено SMART-образование, которое воспринимается как объединение учебных заведений, профессорско-преподавательского состава и учителей для осуществления совместной образовательной деятельности в Интернете, как сочетание учебного контента со всего мира и предоставление доступа к нему любому школьнику или студенту, как использование умных устройств для улучшения качества образования и быстрой реакции системы образования на потребности учащихся. The article examines SMART education, which is perceived as bringing together educational institutions, faculty and teachers to implement collaborative educational activities on the Internet, combining learning content from around the world and making it available to any student or pupil, using smart devices to improve the quality of education and making the education system respond quickly to students' needs.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ЗАСОБІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ УЧНЯ ДО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Олефіренко, Н. В.; Богомаз, О. В.Проведено аналіз онлайн-засобів, що можуть бути використані для формування позитивного ставлення учнів до навчання. Розглянуто такі засоби, як онлайн-вікторини, гейміфіковані та інтерактивні вправи. Аргументовано ефективність використання онлайн-засобів для формування позитивного ставлення учнів до навчання. Completed an analysis of online tools that can be used to form a positive attitude of students to studying. Investigated tools such as online quizzes, gamified and interactive exercises. Proved the effectiveness of using online tools to form a positive attitude of students to studying.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ РЕСУРСІВ YOUTUBE ДЛЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ПРОГРАМУВАННЮ ІГОР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Олефіренко, Н. В.; Пліско, Л. О.У статті розглянуто, що використання інформаційно-комунікаційних технологій, застосування мультимедіа технологій в освітньому процесі, зростання ролі візуального ряду при ознайомленні з інформацією призвело до суттєвого змінення ролі наочності, й зокрема, ролі відео в освітньому процесі загальноосвітньої школи. Відеоматеріали можуть реалізовувати всі дидактичні функції. Один із джерел навчального відео – соціальна мережа YouTube. Учні вдаються до цієї соціальної мережі при виконанні домашніх завдань, при підготовці до іспитів і контрольних робіт, а також для більш глибокого пізнання питань, що їх цікавлять. Відеоресурси на YouTube-каналах, присвячених вивченню програмування, надають можливість школярам познайомитися з різними технологіями створення комп’ютерних ігор. В статье рассмотрено,что использование информационно-коммуникационных технологий, применение мультимедиа технологий в образовательном процессе, возрастание роли визуального ряда при ознакомлении с информацией привело к существенному изменение роли наглядности, и в частности, роли видео в образовательном процессе общеобразовательной школы. Видеоматериалы могут реализовывать все дидактические функции. Один из источников учебного видео – социальная сеть YouTube. Ученики прибегают к этой социальной сети при выполнении домашних заданий, при подготовке к экзаменам и контрольным работам, а также для более глубокого познания вопросов, которые их интересуют. Видеоресурсы на YouTube каналах, посвященных изучению программирования, позволит школьникам познакомиться с различными технологиями создания компьютерных игр. The article considers the use of information and communication technologies, the use of multimedia technologies in the educational process, the growing role of the visual series in reading information has led to a significant change in the role of clarity, and in particular the role of video in the educational process. Videos can implement all didactic functions. One of the sources of the training video is the social network YouTube. Students resort to this social network when doing homework, preparing for exams and tests, as well as for a deeper understanding of the issues that interest them. Video resources on YouTube channels dedicated to the study of programming will provide students with an opportunity to learn about different technologies for creating computer games.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Олефіренко, Н. В.; Денисова, Г. Ю.В наш час технології змішаного навчання активно впроваджуються до освітнього процесу. В свою чергу вчителю потрібно розуміти, як інтегрувати технології в традиційний урок та навчитися використовувати новий інструментарій під час навчання. Наразі існує багато ресурсів, які можна використовувати в умовах змішаного навчання. Nowadays, blended learning technologies are actively introduced into the educational process. In turn, the teacher needs to understand how to integrate technology into the traditional lesson and learn to use new tools during teaching. There are currently many resources that can be used in blended learning settings.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ТРУДОВОМУ НАВЧАННІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Греков, М. О.; Олефіренко, Н. В.У статті розглянуто використання інформаційно-комунікаційних технологій у трудовому навчанні, яке суттєво збагачує навчальний процес, допомагає мотивувати учнів, надає їм упевненості у власних силах, готує молоде покоління до життя в інформаційному просторі, дає можливість для розвитку творчого потенціалу учнів. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у трудовому навчанні – це широке впровадження в педагогічну практику психолого-педагогічних розробок, що дозволяють інтенсифікувати навчальний процес, та створення можливості легкого доступу учнів до практично необмеженого обсягу інформації та її аналітичної обробки, підсилення інтелектуальних можливостей, створення умов для перебудови їхньої пізнавальної діяльності. В статье рассмотрено использование информационно-коммуникационных технологий в трудовом обучении, которое существенно обогащает учебный процесс, помогает мотивировать учеников, придает им уверенности в собственных силах, готовит молодое поколение к жизни в информационном пространстве, дает возможность для развития творческого потенциала учащихся. Использование информационно-коммуникационных технологий в трудовом обучении – это широкое внедрение в педагогическую практику психолого-педагогических разработок, позволяющих интенсифицировать учебный процесс, и создание возможности легкого доступа учащихся к практически неограниченному объему информации и ее аналитической обработки, усиления интеллектуальных возможностей, создание условий для перестройки их познавательной деятельности. The article deals with the use of information and communication technologies in labor education, which greatly enriches the learning process, helps motivate students, gives them confidence in their abilities, prepares the younger generation for life in the information environment, gives opportunities for the development of creative potential of students. The use of information and communication technologies in labour training means the widespread introduction into pedagogical practice of psychological and pedagogical developments that make it possible to intensify the learning process and create the possibility of easy access for students to an almost unlimited volume of information and its analytical processing, enhance their intellectual capabilities, and create the conditions for restructuring their cognitive activity.
- ДокументДИНАМІЧНА МОДЕЛЬ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Олефіренко, Н. В.; Цись, Я. В.Dynamic modeling is successfully used to solve a variety of problems in any field, both practical and scientific. In the study of mathematics, dynamic modeling is not an object of learning, but as an effective learning tool that allows you to implement the applied orientation of the school course of mathematics. Динамічне моделювання з успіхом застосовується для розв’язання різноманітних задач в будь-яких галузях, як практичних так і наукових. При вивченні математики динамічне моделювання виступає не як об’єкт навчання, а як ефективний засіб навчання, який дозволяє реалізувати прикладну орієнтацію шкільного курсу математики.
- ДокументЕЛЕКТРОННИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ БАЗ ДАНИХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Колесник, Л. В.; Олефіренко, Н. В.Модуль «Бази даних» у профільній середній школі одним з найцікавіших, але й найскладніших. Визначено труднощі, якими супроводжується вивчення цього модуля. Розглянуто функціональні можливості електронних тренажерів w3schools, Sqlbolt, BYTESCOUT.COM для навчання школярів умінням створювати запити. The «Databases» module in a specialized high school is one of the most interesting, but also the most difficult. The difficulties associated with studying this module have been identified. The functional capabilities of electronic simulators w3schools, Sqlbolt, BYTESCOUT.COM for learning students the ability to create queries are considered.
- ДокументЗАПРОВАДЖЕННЯ Й РОЗВИТОК STEM ОСВІТИ В США(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Олефіренко, Н. В.; Чепурко, Т. П.У статті розглянуто підвищення комп'ютерної грамотності через організацію STEM освіти, що потребує умінь використовувати цифрові пристрої; забезпечення систематичної перевірки ефективності окремих елементів програми, проведення моніторингових заходів, формування й оприлюднення звітів. STEM-освіта в США грунтується на об'єднанні зусиль багатьох організацій – департаментів, агентств, державних, комерційних, волонтерських підприємств, наукових товариств, дослідницьких лабораторій, університетів, закладів шкільної освіти, позашкільних центрів творчості, технічних центрів. Одним із потужних центрів STEM освіти в США є Washington STEM – незалежна некомерційна організація, яка була створена у 2011 році для ознайомлення школярів зі STEM-професіями, формування у кожного школяра умінь для реалізації своїх задумів у професії, навчання таким умінням, що будуть затребувані у майбутньому. В статье рассмотрено повышение компьютерной грамотности через организацию STEM образования, что требует умений использовать цифровые устройства; обеспечения систематической проверки эффективности отдельных элементов программы, проведения мониторинговых мероприятий, формирования и обнародования отчетов. STEM-образование в США основывается на объединении усилий многих организаций – департаментов, агентств, государственных, коммерческих, волонтерских предприятий, научных обществ, исследовательских лабораторий, университетов, учреждений школьного образования, внешкольных центров творчества, технических центров. Одним из мощных центров STEM-образования в США является Washington STEM – независимая некоммерческая организация, которая была создана в 2011 году для ознакомления школьников с STEM-профессиям, формирование у каждого школьника умений для реализации своих замыслов в профессии, обучение таким умением, которые будут востребованы в будущем. The article considers the increase of computer literacy through the organization of STEM education, which requires the ability to use digital devices; ensuring systematic verification of the effectiveness of individual elements of the program, monitoring activities, formation and publication of reports. STEM education in the United States is based on the combined efforts of many organizations - departments, agencies, government, commercial, volunteer companies, research societies, research laboratories, universities, school education institutions, out-of-school creativity centers, technical centers. One of the powerful centers of STEM education in the United States is Washington STEM - an independent non-profit organization that was established in 2011 to familiarize students with STEM-professions, the formation of each student's skills to implement their plans in the profession, learning skills that will be required in future.
- ДокументМЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ УМІННЯ ВИЯВЛЯТИ НЕПРАВДИВУ ІНФОРМАЦІЮ У ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Олефіренко, Н. В.; Андрієвська, В. М.; Остапенко, Л. П.У статті показано, що нова реальність, пов’язана з інформаційним перевантаженням, спричинює потребу в особливій увазі учителів до формування уміння виявляти неправдиву інформацію. Проаналізовано сучасний Державний стандарт шкільної освіти, в якому підкреслюється важливість формування у підростаючого покоління уміння виявляти й розпізнавати неправдиву інформацію в межах різних освітніх галузей, зокрема, інформатичній, мовно-літературній. Обґрунтовано, що вміння виявляти неправдиву інформацію для підлітка є достатньо складним через низку причин: візуальне оформлення інформації, яка може виявитися неправдивою; емоційна забарвленість інформації, яка пропонується сучасному читачеві; залучення відомих і/або авторитетних для підлітків осіб до поширення інформації; легкість і швидкість розповсюдження інформації; відсутність або слабкість кордонів між інформаційним повідомленням і замовленим матеріалом рекламного/комерційного характеру. Висвітлено шляхи формування у підлітків умінь виявляти й розпізнавати неправдиву інформацію на уроках інформатики. Розкрито специфіку завдань, спрямованих на формування умінь розпізнавати неправдиву інформацію: інтегрований характер завдань, їх випереджувальний зміст, урахування життєвого досвіду учнів, систематичність запровадження завдань, продуктивний характер завдань. Запропоновано перелік завдань, спрямованих на формування умінь розпізнавати неправдиву інформацію: завдання, зорієнтовані на усвідомлене сприйняття предметної інформації, осмислення й розуміння текстових повідомлень; завдання, які потребують виокремлення аргументів на користь точки зору або вибору однієї із запропонованих думок; завдання, які потребують перевірки викладених фактів; завдання, що потребують перевірки джерела повідомлення, виявлення першоджерела фотографії або інформації. Зроблено висновок, що уникненню негативного впливу засобів масової інформації на свідомість підлітка сприяє систематичне тренування критичного сприйняття будь-якої інформації, яка потрапляє в його інформаційне поле, формування уміння виявляти неправдиву, свідомо брехливу або помилкову інформацію. The article shows that the new reality of information overload requires teachers to pay special attention to the ability to detect false information. The modern State Standard of School Education is analyzed, which emphasizes the importance of forming the ability to detect and recognize false information within various educational fields, in particular, computer science, language and literature. It is substantiated that the ability to detect false information for a teenager is quite difficult for a number of reasons: visual design of information that may be false; emotional color of information offered to the modern reader; involvement of well-known and / or authoritative teenagers in the dissemination of information; ease and speed of information dissemination; the absence or weakness of the boundaries between the information message and the ordered material of advertising / commercial nature. The ways of forming adolescents’ ability to detect and recognize false information in computer science lessons are showed. The specifics of tasks aimed at developing the ability to recognize false information are revealed: the integrated nature of tasks, their advanced content, taking into account the life experience of students, systematic implementation of tasks, productive nature of tasks. The list of tasks aimed at the formation of skills to detect false information is proposed: tasks focused on the conscious perception of subject information, comprehension and understanding of text messages; tasks that require the separation of arguments in favor of the point of view or the choice of one of the proposed opinions; tasks that require verification of the stated facts; tasks that require checking the source of the message, identifying the original source of the photo or information. It is concluded that the systematic training of critical perception of any information that falls into his information field, the formation of the ability to recognize false, knowingly false or false information helps to avoid the negative impact of the media on the mind of the teenagers.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Веприк, С. А.; Олефіренко, Н. В.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.У даному навчальному посібнику розміщені методичні рекомендації до виконання, оформлення та підготовки до захисту випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика). Матеріали посібника можуть бути використані також здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти інших спеціальностей, викладачами, методистами та фахівцями закладів вищої освіти для організації студентських наукових досліджень, підготовки випускних кваліфікаційних робіт тощо. This study guide contains methodological recommendations for the execution, design and preparation for the defense of final qualification papers for applicants of the second (master's) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Informatics). The materials of the manual can also be used by students of the second (master's) level of higher education in other specialties, teachers, methodologists and specialists of higher education institutions for the organization of student scientific research, preparation of final qualification papers, etc.
- ДокументНАУКОВО-ДОСЛІДНА ПРАКТИКА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Олефіренко, Н. В.; Андрієвська, В. М.; Колгатіна, Л. С.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.Навчальний посібник містить методичні рекомендації з організації науково-дослідної практики (мету, завдання, розподіл робочого часу під час практики, форми і методи контролю, вимоги до звітної документації), а також матеріали до виконання завдань здобувачів освіти, перелік рекомендованої літератури. Науково-дослідна практика є обов’язковим компонентом навчального плану підготовки магістрів за освітньо-професійною програмою – Інформатика в закладах освіти‖ спеціальності 014.09 Середня освіта (Інформатика) і спрямована на формування у здобувачів освіти умінь здійснення самостійної науково-дослідної роботи, на розширення теоретичних і практичних знань, отриманих здобувачами в процесі навчання. The study guide contains methodological recommendations on the organization of research practice (purpose, tasks, distribution of working time during practice, forms and methods of control, requirements for reporting documentation), as well as materials for completing the tasks of students, a list of recommended literature. Research practice is a compulsory component of the curriculum for master's of the curriculum for masters in the educational and professional program "Informatics in Educational Institutions‖ of specialty 014.09 Secondary Education (Informatics) and aimed at forming the skills of students to carry out independent research work, to expand theoretical and practical knowledge, obtained by students in the process of studying.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЛЬОВИХ ІГОР У НАВЧАННІ ШКОЛЯРІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Олефіренко, Н. В.; Добрунов, О. С.Розглянуто особливості організації рольових ігор у навчанні школярів одного із розділів інформатики - програмування. Визначено вимоги до завдань, які можуть бути реалізовані шляхом організації рольових ігор. Наведено приклад завдання для школярів, розкрито зміст діяльності кожного із учасників гри. There are considered the features of the organization role-playing games in the school education in one of the main parts of computer science-programming. The requirements for tasks, that can be implemented during role-playing games, are defined. An example of a task for students is given, the content of the activity of each of gamers are revealed.
- ДокументПедагогічний потенціал сучасних цифрових технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-02) Олефіренко, Н. В.В статті розкрито як цифрові технології сприяють суттєвим змінам в освітньому процесі. Такі зміни пов’язані із можливостями вибору і реалізації персональної освітньої траєкторії кожного учня, із використанням інноваційних технологічних рішень в освіті, урахуванням переваг електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі, із широким впровадженням нових педагогічних технологій – гейміфікації та STEAM навчання. The article reveals how digital technologies contribute to significant changes in the educational process. Such changes are connected with the possibilities of choosing and implementing the personal educational trajectory of each student, with the use of innovative technological solutions in education, taking into account the advantages of electronic educational resources in the educational process, with the wide implementation of new pedagogical technologies - gamification and STEAM education.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ МОЖЛИВОСТІ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дубовик, Т. В.; Олефіренко, Н. В.У навчанні школярів інформатики міжпредметні зв’язки з іншими предметами є цілком логічними і доцільними. Разом з тим, у практиці реалізація зазначених зв’язків стикається з низкою труднощів. Визначено особливості реалізації міжпредметних зв’язків інформатики з іншими предметами. In the learning students informatics, interdisciplinary connections with other subjects are quite logical and appropriate. However, in practice, the implementation of these connections meets a lot of difficulties. The peculiarities of the implementation of intersubject connections are determined. Forms of organization of activities with the aim of realizing interdisciplinary connections are considered.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ МОЖЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ГРУПОВОЇ РОБОТИ У НАВЧАННІ ПРОГРАМУВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Курганський, А. Р.; Олефіренко, Н. В.Розглянуто форми організації групової роботи, які можна використовувати при навчанні майбутніх учителів інформатики основ програмування. Наведено ситуації використання цих форм роботи в навчальному процесі. Forms of group-based work organisation that can be used when teaching students the basics of programming are considered. Situations of using these forms of work in the educational process are given.
- ДокументПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ЧАТ-БОТІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Кльоз, К. Р.; Олефіренко, Н. В.Розвиток інформаційних технологій призводить до необхідності переоцінювання функціональних можливостей соціальних мереж, месенджерів, а також чат-ботів. Розглянуто сфери використання чат-ботів. Визначено переваги чат-ботів в освітній діяльності: моментальне надання інформації за виявленою потребою, суттєва економія часу учня, підвищення ефективності роботи учителя. The development of information technologies leads to the need to reassess the functionality of social networks, messengers and chatbots. Areas of use of chat bots are considered. The advantages of chatbots in educational activities have been determined: instant provision of information according to the identified need, significant saving of the student's time, improvement of the teacher's work efficiency.
- ДокументПотенційні можливості позааудиторної роботи для інтелектуального розвитку майбутніх учителів фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Пономарьова, Н. О.; Олефіренко, Н. В.; Жерновникова, О. А.; Масич, В. В.Статтю присвячено комплексному дослідженню потенційних можливостей позааудиторної роботи для інтелектуального розвитку майбутніх учителів фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Статья посвящена комплексному исследованию потенциальных возможностей внеаудиторной работы для интеллектуального развития будущих учителей физико-математического факультета Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. The article is devoted to a comprehensive study of the potential opportunities for extracurricular work for the intellectual development of future teachers of the Physics and Mathematics Faculty of the Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda.
- ДокументПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОГРАФІКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Гребешкова, А. Г.; Олефіренко, Н. В.Інфографіка є одним із ефективних способів подання інформації, зручним та цілком зрозумілим для сучасних школярів. Визначено переваги використання інфографіки у навчальному процесі. Здійснено анкетування учителів щодо використання інфографіки у навчанні, проаналізовано результати дослідження. Infographic is one of the effective ways of presenting information, convenient and completely understandable for modern students. There are determined advantages of using infographics in the educational process. A survey of teachers was conducted regarding the use of infographics in education. There were analyzed the results of the research.
- ДокументПІДГОТОВКА ЗАВДАНЬ ДЛЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ОСНОВ ПРОГРАМУВАННЯ ЗАСОБАМИ СЕРЕДОВИЩА MINECRAFT(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Олефіренко, Н. В.; Сівоча, І. Г.Основи програмування – дуже важливий предмет, який подтрібно розвивати в очах учнів, та підтримувати інтерес в навчанні. Це можна зробити, впроваджуючи в навчальний процес різні ігрові елементи. З цією метою у нагоді стане середовище Minecraft, яке на даний час має потужну освітню компоненту і надає безліч можливості для впровадження у навчальний процес. Programming is a very important subject that needs to be developed in the eyes of students. This can be done by introducing various game elements into the learning process. To this end, the Minecraft environment will be useful, which currently has a powerful educational component and provides many opportunities for implementation in the learning process.
- ДокументРобота з медіатекстами як ключовий етап у формуванні медіаграмотності учнів початкової школи(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022) Остапенко, Л. П.; Андрієвська, В. М.; Олефіренко, Н. В.Для самореалізації у сучасному інформатизованому світі сформованість медіаграмотності надає змоги підростаючому поколінню успішно задовольняти як власні, так і соціальні потреби; безпечно, свідомо й ефективно використовувати медіа у навчанні й повсякденній діяльності. Особливо вразливим контингентом до впливу медіа є учні молодшого шкільного віку. У статті висвітлено фактори, що зумовлюють доцільність формування медіаграмотності учнів початкової школи на сучасному етапі цифровізації освіти й переходу на вимушене віддалене навчання: зростання об’єму інформації та проблема вибору достовірних джерел інформації; цифровізація освітнього процесу та необхідність суттєвого зменшення віку школярів для використання технологій електронного навчання; зростання агресивності медіаджерел щодо впливу на аудиторію, зокрема, дитячу; гостра затребуваність умінь критичного сприйняття інформації учнями для прийняття виважених рішень. Розкрито особливості медійної підготовки у початковій школі: навчання випереджального характеру в межах якого школярам пропонуються завдання, які мають перспективний характер; орієнтація на життєвий досвід при виборі завдань; інтеграція завдань, спрямованих на формування медіаграмотності учнів з матеріалом навчальних предметів; систематичність здійснення медіапідготовки. Показано, що ключовим етапом у формуванні медіаграмотності учнів початкової школи є робота з медіатекстами. Наведено приклади завдань, які були запропоновані учням початкової школи: завдання на формування аналітичних умінь, як основа роботи з різноспрямованою медіаінфомрацією; умінь інтерпретувати, критично оцінювати медіатексти різних видів; умінь досліджувати різні джерела цифрових даних; завдання на усвідомлення користі, яку принесли ІТ-пристрої людству. For self-realization in the IT-world, the formation of media literacy enables the younger generation to successfully satisfy both their own and social needs; use media safely, consciously and effectively in learning and everyday activities. Elementary school students are particularly vulnerable to the influence of the media. The article highlights the factors that determine the expediency of media literacy formation of primary school students at the current stage of digitalization of education and the transition to forced distance learning: the increase in the volume of information and the problem of choosing reliable sources of information; digitization of the educational process and the need to significantly reduce the age of schoolchildren to use electronic learning technologies; growing aggressiveness of media sources regarding the impact on the audience, in particular, children; students are in high demand for the ability to critically perceive information in order to make informed decisions. The features of media training in primary school are disclosed: anticipatory training in which schoolchildren are offered tasks that have a promising nature; orientation to life experience when choosing tasks; integration of tasks aimed at forming students' media literacy with the material of educational subjects; systematic implementation of media training. It is shown that the key stage in the formation of media literacy of primary school students is work with media texts. Examples of tasks that were offered to elementary school students are given: tasks for the formation of analytical skills, as a basis for working with multi-directional media information; the ability to interpret and critically evaluate media texts of various types; the ability to explore various sources of digital data; awareness of the benefits that IT devices have brought to humanity, as well as the negative factors of their use.