Перегляд за Автор "Калашнікова, Л. М."
Зараз показано 1 - 20 з 25
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументГРА НА УРОКАХ ЯК МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Назаренко, В. В.; Калашнікова, Л. М.В статті висвітлюється тема гри на уроках як методу організації навчання. У сучасній школі особливо гостро постає питання формування зацікавленого ставлення учня до вивчення певного предмета, зокрема математики. Серед різних шляхів активізації навчальної діяльності з математики найбільш актуальним є ігрові методи навчання з використанням комп’ютерів. Наведені результати наукового дослідження, яке підтвердило припущення про те, що реалізація ігрових методів навчання з використанням комп'ютера сприяє підвищенню пізнавального інтересу учнів та ефективності навчального процесу, а розроблений ігровий комплекс завдань дозволив перевірити педагогічні умови застосування дидактичних комп'ютерних ігор. В статье освещается тема игры на уроках как метода организации обучения. В школе особенно остро стоит вопрос формирования заинтересованного отношения ученика к изучению определённого предмета, в частности математики. Среди различных путей активизации учебной деятельности по математике наиболее актуальными являются игровые методы обучения с использованием компьютеров. Приведены результаты научного исследования, которое подтвердило предположение о том, что реализация игровых методов обучения с использованием компьютера способствует повышению познавательного интереса учащихся и эффективности учебного процесса, а разработанный игровой комплекс задач позволил проверить педагогические условия применения дидактических компьютерных игр.
- ДокументДОСЛІДНИЦЬКІ ЗАВДАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Калашнікова, Л. М.; Кондратьєва, Т. С.Використання дослідницьких завдань у процесі навчання у закладах вищої освіти є одним із напрямів формування професійно-компетентного фахівця. У роботі проаналізовано суть поняття «дослідницьке завдання», етапи вирішення дослідних завдань, та визначено педагогічні умови їх використання у формуванні дослідницьких умінь здобувачів вищої освіти. The use of research tasks in the process of teaching in higher education institutions is one of the directions of formation of a professionally competent specialist. The article authors have analyzed the essence of the concept of "research task", the stages of solving research problem, and determined the pedagogical conditions of their use in formation of research skills of higher education applicants.
- ДокументДУХОВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СКЛАДОВА ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Калашнікова, Л. М.; Ло, ЮаньвеньУ статті зазначено, що творче самовираження майбутніх музично-педагогічних працівників здійснюється під впливом духовно-інтелектуальних якостей особистості. До таких якостей віднесено розвиток духовного світу людини, виявлення здатності інтелектуального мислення. Акцентовано увагу на професійному самовдосконаленні духовно-інтелектуальних якостей викладача, популяризації ним кращих зразків популярної музики. The article states that the creative self-expression of future music and pedagogical workers is carried out under the influence of spiritual and intellectual qualities of the individual. Such qualities include the development of the spiritual world of man, the discovery of the ability of intellectual thinking. Emphasis is placed on professional self-improvement of spiritual and intellectual qualities of the teacher, his popularization of the best examples of popular music.
- ДокументЗапобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Гриньова, В. М.; Дорошок, Т. О.; Звєрєва, І. Д.; Зеленський, Р. М.; Калашник, Н. С.; Калашнікова, Л. М.; Ковальчук, Л. Г.; Кулешова, В. В.; Левченко, К. Б.; Павлик, Н. П.; Петрюк, І. М.; Рудюк, Н. Г.; Трубавіна, І. М.; Удалова, О. А.; Удалова, О. Ю.; Шваб, І. А.; Швед, О. В.; Черножукова, Н. Л.Навчально-методичний посібник присвячено питаням організації та здійснення діяльності із запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти. Представлено основні результати дослідження вразливості учнів ПТНЗ до потрапляння в ситуації торгівлі людьми та дані про стан профілактичної діяльності у цьому напрямі. Подано загальний огляд ситуації з торгівлею людьми та трудовою міграцією в Україні; аналіз зв’язку торгівлі людьми з такими порушеннями прав людини, як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація; описано чинне нормативно-правове забезпечення роботи із запобігання торгівлі людьми в системі ПТНЗ, наведено приклади та шляхи посилення протидії торгівлі людьми. Окремий розділ вміщує методичні рекомендації і практичні розробки організації та проведення заходів із профілактики торгівлі людьми. Для педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, студентів вищих педагогічних навчальних закладів І–ІV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників громадських організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам организации и осуществления деятельности по предотвращению торговли людьми в системе профессионально-технического образования. Представлены основные результаты исследования уязвимости учащихся ПТУ до попадания в ситуации торговли людьми и данные о состоянии профилактической деятельности в этом направлении. Представлен общий обзор ситуации с торговлей людьми и трудовой миграцией в Украине; анализ связи торговли людьми с такими нарушениями прав человека, как насилие и жестокое обращение, эксплуатация детского труда, сексуальная эксплуатация; описано действующее нормативно-правовое обеспечение работы по предупреждению торговли людьми в системе ПТУ, приведены примеры и пути усиления противодействия торговле людьми. Отдельный раздел включает методические рекомендации и практические разработки организации и проведения мероприятий по профилактике торговли людьми. Для педагогических работников системы профессионально-технического образования, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей общественных организаций, широкого круга общественности. The training manual is devoted to the organization and implementation of activities to prevent trafficking in persons in the system of vocational education. Presents the main results of the study of the vulnerability of vocational school students to getting into a situation of trafficking in persons and data on the status of preventive activities in this direction. A general overview of the situation with human trafficking and labor migration in Ukraine is presented; analysis of the connection of trafficking in persons with such human rights violations as violence and abuse, exploitation of child labor, sexual exploitation; describes the current legal framework for the prevention of trafficking in persons in the system of vocational schools, provides examples and ways to strengthen countering trafficking in persons. A separate section includes guidelines and practical development of the organization and conduct of activities for the prevention of trafficking in persons. For teachers of the system of vocational education, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV accreditation levels, social workers, representatives of public organizations, the general public.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА. МОДУЛЬ ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Рибалко, Л. С.; Трубавіна, І. М.; Пісоцька, М. Е.; Калашнікова, Л. М.; Собченко, Т. М.; Цапко, А. М.; .Педагогіка як інтегрована навчальна дисципліна включає такі модулі, як: педагогіка вищої школи, педагогічний менеджмент, медіаосвіта, кібербезпека в освіті. Читається у І семестрі першого року підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, передує педагогічній практиці в закладах вищої освіти (ЗВО), що є необхідним в контексті одержання здобувачами права викладати за фахом. Найбільш ємніший перший модуль – педагогіка вищої школи (разом 150 годин, модуль «Педагогіка вищої школи» 60 годин). Саме його засвоєння є базою для вивчення подальших модулів з педагогіки і подальшого проходження педагогічної практики в ЗВО. Педагогика как интегрированная учебная дисциплина включает такие модули, как: педагогика высшей школы, педагогический менеджмент, медиаобразование, кибербезопасность в образовании. Читается в первом семестре первого года подготовки соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования, предшествует педагогической практике в учреждениях высшего образования (УВО), что необходимо в контексте получения соискателями права преподавать по специальности. Наиболее емкий первый модуль - педагогика высшей школы (вместе 150 часов, модуль «Педагогика высшей школы» 60 часов). Именно его усвоения является базой для изучения последующих модулей по педагогике и дальнейшего прохождения педагогической практики в УВО. Pedagogy as an integrated educational discipline includes such modules as: higher education pedagogy, pedagogical management, media education, cybersecurity in education. It is read in the first semester of the first year of training of applicants for the second (master) level of higher education, preceded by pedagogical practice in institutions of higher education , which is necessary in the context of obtaining the right for applicants to teach in their specialty. The most capacious first module is the pedagogy of higher education (together 150 hours, the module "Pedagogy of higher education" 60 hours). It is his assimilation that is the basis for the study of subsequent modules in pedagogy and the further passage of pedagogical practice in institutions of higher education.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Калашнікова, Л. М.; Лазарєва, О. М.; Разуменко, Т. О.; Твердохліб, Т. С.; Собченко, Т. М.Методичні рекомендації містять розробки планів-конспектів семінарських занять та зміст завдань для здобувачів, які опановують темами модуля «Педагогіка НУШ» за індивідуальним навчальним планом. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Методические рекомендации содержат разработки планов-конспектов семинарских занятий и содержание задач для соискателей, которые овладевают темами модуля «Педагогика НУШ» по индивидуальному учебному плану. Методические рекомендации рассчитаны для использования соискателями второго (магистерского) уровня высшего образования, преподавателями учреждений высшего педагогического образования. Methodical recommendations include the development of plans-summaries of seminars and the content of tasks for applicants who master the topics of the module "Pedagogy of the new Ukrainian school" according to the individual curriculum. Methodical recommendations are designed for use by applicants for the second (master's) level of higher education, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументНАУКОВО-ВИКЛАДАЦЬКА ПРАКТИКА(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Калашнікова, Л. М.; Каліна, К. Є.Програма науково-викладацької практики складена відповідно до освітньо-наукової програми підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки. Метою науково-викладацької практики здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти є оволодіння ними сучасними методами, формами та засобами навчання й виховання, формування у них на базі одержаних у закладі вищої освіти знань із базових психолого-педагогічних дисциплін, професійних навичок та вмінь для вирішення конкретних навчально-виховних завдань в умовах реального педагогічного процесу. Программа научно-педагогической практики составлена в соответствии с образовательно-научной программой подготовки соискателей третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования, области знаний 01 Образование / Педагогика специальности 011 Образовательные, педагогические науки. Целью научно-преподавательской практики соискателей третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования является овладение ими современными методами, формами и средствами обучения и воспитания, формирования у них на базе полученных в учреждении высшего образования знаний по базовым психолого-педагогических дисциплин, профессиональных навыков и умений для решения конкретных учебно-воспитательных задач в условиях реального педагогического процесса. The program of scientific and teaching practice is compiled in accordance with the educational and scientific program for the preparation of applicants for the third (educational and scientific) level of higher education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy, specialty 011 Educational, pedagogical sciences. The purpose of the scientific and teaching practice of applicants of the third (educational and scientific) level of higher education is to master modern methods, forms and means of training and education, and to form on the basis of the knowledge of basic psychological and pedagogical disciplines, professional skills and abilities obtained from them at the institution of higher education to solve specific educational problems in a real pedagogical process.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ОНЛАЙН-РЕЖИМІ НА ПЛАТФОРМІ «ZOOM»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Калашнікова, Л. М.; Толок, Д. В.Розкриваються можливості організації спілкування учителя з кількома учнями (у групі) і між ними під час віддаленого навчання на онлайн-уроках у груповій пізнавальній діяльності здобувачів освіти на платформі «Zoom». Possibilities of the organization of communication of the teacher with several pupils (in group) and between them during distance learning on online lessons in group cognitive activity of pupils on the Zoom platform are opened.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ЗАСОБІВ НАОЧНОСТІ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Тертюхова, В. О.; Калашнікова, Л. М.В статті йдеться мова про особливості використання новітніх засобів наочності на уроках математики. Аналіз застосування новітніх засобів наочності (програми) дозволив їх класифікувати за найбільшою продуктивністю у навчанні математиці в школі. Серед них визначаються комп'ютерні програми: GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG, ТерМ VII, «Системи лінійних рівнянь», CABRI 3D, «Малюємо по координатах», Graph, GeoGebra. Використання цих програм дає можливість учню розв’язувати окремі завдання, не знаючи відповідного аналітичного апарата, правил перетворення виразів, вони нескладні у застосуванні, оснащені інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Приведені результати досліджень, які показали можливість застосування новітніх засобів наочності з метою підвищення продуктивності навчання. В статье идет речь об особенностях использования новейших средств наглядности на уроках математики. Анализ применения новейших средств наглядности (программы) позволил их классифицировать по наибольшей продуктивности в обучении математике в школе. Среди них определяются компьютерные программы: GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, DG, ТерМ VII, «Системы линейных уравнений», CABRI 3D, «Рисуем по координатам», Graph, GeoGebra. Использование этих программ даёт возможность ученику решать отдельные задачи, не зная соответствующего аналитического аппарата, правил преобразования выражений, они несложны в применении, оснащены интуитивно понятным интерфейсом. Приведены результаты исследований, которые показали возможность применения новейших средств наглядности с целью повышения продуктивности обучения.
- ДокументПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ У СХЕМАХ І ТАБЛИЦЯХ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-01) Калашнікова, Л. М.; Жерновникова, О. А.У навчальному посібнику для магістрів, аспірантів розкрито основні модулі з курсу «Педагогіки вищої школи», який викладається в багатьох навчальних закладах. У таблицях і схемах представлено загальні питання педагогіки (предмет, завдання, система педагогічних наук, цілісний педагогічний процес, методологія і методи педагогічних досліджень), дидактику вищої школи, питання організації наукової і виховної роботи зі студентами. В учебном пособии для магистров, аспирантов раскрыты основные модули по курсу «Педагогика высшей школы», который преподается во многих учебных заведениях. В таблицах и схемах представлены общие вопросы педагогики (предмет, задачи, система педагогических наук, целостный педагогический процесс, методология и методы педагогических исследований), дидактика высшей школы, вопросы организации научной и воспитательной работы со студентами. In the training manual for masters and postgraduates, the main modules on the course "Pedagogy of Higher Education", which is taught in many educational institutions, are disclosed. In tables and diagrams, general pedagogical questions are presented (subject, tasks, the system of pedagogical sciences, a holistic pedagogical process, methodology and methods of pedagogical research), the didactics of higher education, the organization of scientific and educational work with students.
- ДокументПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ КИТАЙСЬКОЇ ЕСТРАДНОЇ МУЗИКИ ЯК ЗАСІБ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ МУЗИЧНОПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Калашнікова, Л. М.; Ло, ЮаньвеньЗазначено, що ефективність творчого самовираження майбутніх музично-педагогічних працівників зростає в процесі освоєння китайської естрадної музики. Розкрито педагогічний потенціал китайської естради на прикладі попмузики. Акцентовано увагу на творчому розвитку педагогічних і спеціальних здібностей сучасного педагога-музиканта. It has been noted in the article that the effectiveness of creative self-expression of future music-pedagogical staff increases in the process of mastering Chinese pop music. The pedagogical potential of Chinese pop art has been revealed. The authors have focused on the creative development of pedagogical and special abilities of modern music teacher.
- ДокументПедагогічні технології навчально-виховної роботи з учнями(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2018-11-11) Трубавіна, І. М.; Зеленський, Р. М.; Калашнікова, Л. М.; Черножукова, Н. Л.У даній роботі автор розкрив педагогічні технології навчально-виховної роботи з учнями. В данной работе автор раскрыл педагогические технологии учебно-воспитательной работы с учащимися. In this paper the author revealed the pedagogical technology of educational work with students.
- ДокументПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТА У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ У ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Калашнікова, Л. М.; Майстрюк, І. С.У тезах розкрито зміст педагогічної підтримки, схарактеризовано засоби її надання студентам у навчально-виховному процесі у закладах вищої освіти. The article authors have revealed the contents of pedagogical support. The means of provision pedagogical support to students in educational process in higher education institutions have been characterized.
- ДокументПитання організації виробничої педагогічної практики майбутніх учителів та оцінювання її результатів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Калашнікова, Л. М.У тезах розглядаються вимоги до практичної складової педагогічної підготовки майбутнього вчителя; схарактеризовано важливість педагогічної практики в системі професійної підготовки фахівців педагогічної галузі, відзначається специфіка педагогічної діяльності майбутніх вчителів у виробничий практиці, розкриваються критерії і показники оцінювання результатів педагогічної практики студентів -практикантів, рівні розвитку практичних умінь майбутніх учителів. В тезисах рассматриваются требования к практической составляющей педагогической подготовки будущего учителя; охарактеризован важность педагогической практики в системе профессиональной подготовки специалистов педагогического области, отмечается специфика педагогической деятельности будущих учителей в производственный практике, раскрываются критерии и показатели оценки результатов педагогической практики студентов-практикантов, уровне развития практических умений будущих учителей. The thesis examines the requirements for the practical component of the teacher's training of the future teacher; characterizes the importance of pedagogical practice in the system of vocational training of specialists in the pedagogical area, notes the specifics of pedagogical activity of future teachers in production practice, reveals the criteria and indicators for evaluating the results of pedagogical practice of students-practitioners, the level of development of practical skills of future teachers.
- ДокументПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У США ТА УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Калашнікова, Л. М.; Назаренко, В. В.У тезах охарактеризовано управління вищою освітою у США та Україні, проведено порівняльний аналіз систем підготовки вчителів, виділено основні моделі навчання у педагогічних закладах вищої освіти. Охарактеризовано деякі інноваційні форми підготовки майбутніх учителів у США (ведення e-portfolio, «каскадна» форма навчання, супервайзерство, телементоринг) та наведено переваги їх використання. The article describes the management of higher education in the United States and Ukraine. The comparative analysis of teacher training systems has been made. The main models of education in institutions of higher pedagogical education have been determined. Some innovative forms of future teachers’ training in the USA have been described. They are e-portfolio, cascading form of education, supervision and telemonitoring. The advantages of use of them have been revealed.
- ДокументПРОБЛЕМА ПІДВИЩЕННЯ УСВІДОМЛЕНОСТІ ЗНАНЬ ШКОЛЯРІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Калашнікова, Л. М.; Петрова, В. В.У роботі розглянуто деякі проблеми формування усвідомлених знань учнів. Проведено педагогічне дослідження з виявлення усвідомленості знань школярів у відповідності з виокремленими критеріями. Окреслено причини, які обумовили неусвідомленість теоретичних знань учнів при вивченні фізики. Результати проведеного дослідження дозволили визначити позитивний вплив спеціально розроблених завдань на рівень усвідомленості знань учнів. The paper deals with some problems in the formation of conscious knowledge of pupils. A pedagogical study has been carried out to identify pupils’ awareness of knowledge in accordance with the identified criteria. The reasons which caused unconsciousness of students’ theoretical knowledge in the study of Physics have been outlined. The results of the study allowed to determine the positive impact of specially designed tasks on the level of awareness of students’ knowledge.
- ДокументПрофесійна освіта дорослих у країнах Центральної та Східної Європи у 50-х – 70-х роках ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Боярська-Хоменко, А. В.; Калашнікова, Л. М.У статті здійснено аналіз дидактичних та методичних особливостей розвитку професійної освіти дорослих у країнах Центральної та Східної Європи у середині ХХ століття. З’ясовано вплив політико-економічних, соціокультурних та освітніх умов розвитку зазначених країн на становлення і розвиток системи професійного навчання дорослих європейців. Узагальнено особливості та напрями розвитку педагогічної теорії у галузі неперервного навчання та навчання дорослого населення: розмежування теоретичних і емпіричних наукових розвідок; підхід до теорії освіти дорослих як до науки та навчальної дисципліни; визначення принципів, мети та завдань професійної освіти дорослих; вивчення питань освіти дорослих з філософської, соціологічної, індивідуальної, політичної та економічної точок зору; пошук ефективних форм та методів професійного навчання дорослих. Узагальнено практичні надбання у галузі професійної освіти дорослих: розширення мережі середньо-спеціальних, професійно-технічних закладів для освіти дорослих; збагачення змісту професійної освіти дорослих; удосконалення форм, методів і засобів професійного навчання дорослих; розвиток заочного професійного навчання дорослих, короткотермінових курсів підвищення професійної кваліфікації; орієнтованість освітніх програм професійного навчання дорослих на ринок праці; започаткування підготовки педагогів-андрагогів; створення спеціалізованих освітніх установ нового типу, призначених для працівників виробництва й промисловості. Визначено труднощі та недоліки розвитку професійної освіти дорослих досліджуваного періоду: розвинена система шкіл для трудящих не забезпечувала навчання дорослих культурно-освітній галузі; відсутність установ, які б координували діяльність закладів професійного навчання для дорослих; політизованість системи освіти дорослих; більшість учасників професійної перепідготовки дорослих та програм підвищення кваліфікації не пов’язували отримані знання з можливістю використовувати їх для власного особистісного розвитку. The article analyzes the didactic and methodological features of the development of adult vocational education in Central and Eastern Europe in the middle of the twentieth century. The influence of political, economic, socio-cultural and educational conditions of the development of these countries on the development of vocational training system of adult Europeans was clarified. Features and directions of pedagogical theory development in the field of lifelong learning and adult learning were generalized. They are the distinction between theoretical and empirical scientific research; approach to the theory of adult education as a science and academic discipline; defining the principles, goals and objectives of adult vocational education; study of adult education from philosophical, sociological, individual, political and economic points of view; search for effective forms and methods of professional adult education. Practical achievements in the field of adult vocational education were generalized. They are expansion of the network of secondary special, vocational and technical institutions for adult education; enrichment of the content of adult vocational education; improvement of forms, methods and means of adults’ professional training; development of distance vocational training of adults, short-term professional development courses; orientation of educational programs of professional training of adults on the labor market; initiating the training of teachers-andragogues; creation of specialized educational institutions of a new type, intended for workers of production and industry. Difficulties and shortcomings in the development of adult vocational education in the study period were identified. They are: a developed system of schools for workers did not provide adult education in the cultural and educational field; lack of institutions that would coordinate the activities of vocational training institutions for adults; politicization of the adult education system; the majority of participants in adult retraining and advanced training programs did not link the acquired knowledge with the opportunity to use it for their own personal development.