Наукові публікації І. Ф. Прокопенко
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Наукові публікації І. Ф. Прокопенко за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 35
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументHigher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities(Published by Editura Lumen, Asociatia Lumen Lumen Publishing House, 2020) Prokopenko, I; Berezhna, S.In a matter of weeks the coronavirus (COVID-19) pandemic has changed students’ way of learning across the globe. These changes let us envisage how education can modify for better or otherwise for worse over the long term. COVID-19 2019/2020 has encouraged Higher Education Institutions in Ukraine to make innovative decisions in a relatively short period of time. To provide distance education in Ukrainian universities during the quarantine there have been introduced offline and online courses through various web servers, platforms, resources, and social media: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-class etc. The summarized results of the questionnaire among Ukrainian students provided an opportunity to identify difficulties and benefits of introduced distance-learning. The sources to provide the information for this work included regulations issued by public authorities in Ukraine (Head of State, executive and legislative bodies) as well as directives to administrations of Ukrainian higher education institutions. За лічені тижні пандемія коронавірусу (COVID-19) змінила спосіб навчання студентів по всьому світу. Ці зміни дозволяють нам передбачити, як освіта може змінюватися на краще або в іншому випадку на гірше протягом довгого періоду. COVID-19 2019/2020 заохочував вищі навчальні заклади в Україні приймати інноваційні рішення за порівняно короткий проміжок часу. Для забезпечення дистанційної освіти в українських університетах під час карантину були запроваджені офлайн та онлайн-курси через різні веб-сервери, платформи, ресурси та соціальні медіа: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-клас тощо. Результати анкетування серед українських студентів дали можливість виявити труднощі та переваги впровадженого дистанційного навчання. Джерелами надання інформації для цієї роботи були нормативні акти, видані органами державної влади в Україні (Главою держави, виконавчими та законодавчими органами), а також директивами адміністрацій українських вищих навчальних закладів. В течение нескольких недель пандемия коронавируса (COVID-19) изменила способ обучения студентов по всему миру. Эти изменения позволяют нам предвидеть, как образование может измениться к лучшему или иным образом к худшему в долгосрочной перспективе. COVID-19 2019/2020 призвал высшие учебные заведения в Украине принимать инновационные решения в относительно короткие сроки. Для обеспечения дистанционного обучения в украинских университетах во время карантина были введены офлайн и онлайн-курсы с использованием различных веб-серверов, платформ, ресурсов и социальных сетей: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-класса и т. Д. Результаты анкетирования среди украинских студентов позволили выявить трудности и преимущества внедренного дистанционного обучения. Источниками для предоставления информации для этой работы являются нормативные акты, изданные органами государственной власти в Украине (глава государства, исполнительные и законодательные органы), а также директивы для администраций украинских вузов.
- ДокументIndividual chronobiological regularity in track-and-field sprint(Kharkov Regional Branch of the National Olympic Committee of Ukraine, Publishing House KSADA, 2018-06-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Cretu, M.; Chaika, O. I.; Repko, O. A.; Osiptsov, A. V.; Razumenko, T.; Kudryavtsev, M. D.; Polianskyi, A. O.Purpose: to identify the patterns of individual dynamics of competitive performance in track and field sprint. Material: The study involved a highly qualified athlete (running for short distances, long jumps). Results: In the sinusoidal functions of the competitive performance of the athlete, the period of oscillation was 32 to 48 days. It is shown that the period of the sinusoidal function of the dynamics of competitive performance (about 30-40 days) coincides with the period of the ovarian cycle of the athlete. A reliable relationship between the 400 m run time and intuitive biorhythm values was established (the oscillation period is 38 days (r = -0.58, p <0.05)). The data obtained coincided with the period of fluctuations in the sports form. Training programs are built on the patterns of ups and downs of the functional state. Conclusions: Regularities of the individual dynamics of the sports form make it possible to provide the necessary correspondence between the state of the organism and the dynamics of the loads. Мета роботи: виявити закономірності індивідуальної динаміки змагальної результативності в легкоатлетичному спринті. Матеріал. У дослідженні взяла участь атлетка високої кваліфікації (біг на короткі дистанції, стрибки в довжину). Результати. У синусоїдальних функціях змагальної результативності атлетки період коливань склав від 32 до 48 діб. Показано, що період синусоїдальної функції динаміки змагальної результативності (близько 30-40 днів) збігається з періодом овариального циклу атлетки. Виявлено вірогідний взаємозв'язок між часом пробегания дистанції 400 м і значеннями інтуїтивного біоритму (період коливань складає 38 днів (r = -0,58,)). Отримані дані співпали з періодом коливань спортивної форми. Тренувальні програми побудовані по закономірностям підйомів і спадів функціонального стану. Висновки. Закономірності індивідуальної динаміки спортивної форми дозволяють забезпечити необхідне відповідність між станом організму і динамікою навантажень. Цель работы: выявить закономерности индивидуальной динамики соревновательной результативности в легкоатлетическом спринте. Материал. В исследовании приняла участие атлетка высокой квалификации (бег на короткие дистанции, прыжки в длину). Результаты. В синусоидальных функциях соревновательной результативности атлетки период колебаний составил от 32 до 48 суток. Показано, что период синусоидальной функции динамики соревновательной результативности (около 30-40 дней) совпадает с периодом овариального цикла атлетки. Выявлена достоверная взаимосвязь между временем пробегания дистанции 400 м и значениями интуитивного биоритма (период колебаний составляет 38 дней (r=-0,58, )). Полученные данные совпали с периодом колебаний спортивной формы. Тренировочные программы построены по закономерностям подъемов и спадов функционального состояния. Выводы. Закономерности индивидуальной динамики спортивной формы позволяют обеспечить необходимое соответствие между состоянием организма и динамикой нагрузок.
- ДокументIntegral method for the development of motor abilities and psycho-physiological functions in children from 2 to 4 years old(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-03-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Lahno, O. G.; Kozin, S.; Razumenko, T.; Osiptsov, A. V.The aim of the work: to develop and substantiate the method of integral development of the child on the basis of the integrated application of poems about nature and imitation movements. Material and methods. There are 108 children involved in the study. Among them were 56 children who are 2 and 3 years old (28 were in control group and 28 were in experimental group), 52 children who are 3 and 4 years old (24 were in control group and 28 were in experimental group). Measures. Anthropometry (body length (kg), body weight (m)), motor tests, psychophysiological indices, an expert evaluation of the speech. Methods for determination of motor abilities. To monitoring the state of general physical fitness of children 2 years was used run 10 m (c). To monitoring the state of general physical fitness of children 3-4 years, the following tests were applied: running 10 m (s), jump in length from place (m), throwing a bag of sand with a weight of 40 g (m), balance time at one leg (s). Methods of psychophysiological testing. Psychophysiological indicators reflect the speed of thought processes on the basis of determining the speed of impulses in the central nervous system. The following measurements were made: measurement of the simple reaction speed to the light stimulus: in response to the appearance of any image on the monitor, it was necessary to press and release the left mouse button as soon as possible; measurement of the simple reaction speed to the sound stimulus: in response to the sound, you should press and release the left mouse button as soon as possible. Comprehensive application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years. The essence of the technique is to perform exercises not under the expense, but under verse lines about nature; Each line of the verse corresponds to physical exercise. In addition, in these techniques, an original sequence of movements that flow smoothly from each other and built on the natural movements of the child, carried out immediately all over the body on the principle of animal imitation, as well as - by wave principle. Results. The complex application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. In the age group of 2 years, the most significant changes occurred in the times of a simple reaction to light and sound. The running time of the 10 m segment significantly improved both in the control and in the experimental groups, however, in the experimental group the change in this index is more pronounced. In the experimental group also more pronounced verbal develop as a result of the application of the technique. In the age group 3-4 years, a significant improvement in the parameters of a simple reaction to light and sound stimuli was revealed. Significantly improved the performance of throwing a bag with sand right hand, a long jump from the seat. In the control group, these changes are less pronounced or unreliable. The development of speech significantly changed both in the experimental group and in the control group, but in the control group these changes were more pronounced. Conclusions.A greater number of significant differences were found between the test scores of the children of the experimental group compared with the control group after the experiment. It is recommended to use the integral technique of combining poems about nature and movements for the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Цель работы: разработать и обосновать методику интегрального развития ребенка на основе комплексного применения стихов о природе и подражательных движениях. Материал и методы. В исследовании участвуют 108 детей. Среди них было 56 детей в возрасте 2 и 3 лет (28 были в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе), 52 ребенка в возрасте 3 и 4 лет (24 в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе). Меры. Антропометрия (длина тела (кг), масса тела (м)), моторные тесты, психофизиологические показатели, экспертная оценка речи. Методы определения двигательных способностей. Для наблюдения за состоянием общей физической подготовленности детей 2 лет использовался пробег 10 м (с). Для контроля состояния общей физической подготовленности детей 3-4 лет были применены следующие тесты: бег 10 м (с), прыгать в длину с места (м), бросать мешок с песком весом 40 г (м), время равновесия на одну ногу (ы). Методы психофизиологического тестирования. Психофизиологические показатели отражают скорость мыслительных процессов на основе определения скорости импульсов в центральной нервной системе. Были выполнены следующие измерения: измерение скорости простой реакции на световой раздражитель: в ответ на появление какого-либо изображения на мониторе, необходимо было как можно быстрее нажать и отпустить левую кнопку мыши; измерение скорости простой реакции на звуковой стимул: в ответ на звук, вы должны нажать и отпустить левую кнопку мыши как можно скорее. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало увеличению развития психомоторных способностей у детей 2-4 лет. Суть техники в том, чтобы выполнять упражнения не за деньги, а под стихи о природе; Каждая строка стиха соответствует физическим упражнениям. Кроме того, в этих приемах оригинальная последовательность движений, которые плавно перетекают друг в друга и строятся на естественных движениях ребенка, выполняются сразу по всему телу по принципу имитации животных, а также - по волновому принципу. Результаты. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало развитию психомоторных способностей у детей 2-4 лет. В возрастной группе 2 года Наиболее значительные изменения произошли во времена простой реакции на свет и звук. Время пробега сегмента 10 м значительно улучшилось как в контрольной, так и в экспериментальной группах, однако в экспериментальной группе изменение этого показателя более выражено. В опытной группе также более ярко выражено словесное развитие в результате применения методики. В возрастной группе 3-4 года выявлено значительное улучшение показателей простой реакции на световые и звуковые раздражители. Значительно улучшились показатели броска сумки с песком правой рукой, прыжок в длину с места. В контрольной группе эти изменения менее выражены или ненадежны. Развитие речи значительно изменилось как в опытной группе, так и в контрольной группе, но в контрольной группе эти изменения были более выраженными. Выводы. Было выявлено большее количество значимых различий между результатами тестов детей экспериментальной группы по сравнению с контрольной группой после эксперимента. Рекомендуется использовать интегральную технику сочетания стихов о природе и движениях для развития психомоторных способностей детей 2-4 лет.
- ДокументIННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ ТА ЇЇ РОЛЬ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2014) Прокопенко, І. Ф.; Стовбун, Т. О.Єдинім шляхом прискорення соціально-економічного розвитку України є ефективна державна інноваційна політика, яка здатна забезпечити реалізацію інноваційної моделі та сприяти сталому розвитку національної економіки. В Україні було прийнято велику кількість законодавчих та нормативних документів, присвячених інноваційній діяльності, але реальних кроків на цьому шляху зроблено замало. Виходячи з цього, метою статті є аналіз реалізації інноваційного потенціалу України, визначення перешкод, які стоять на шляху просування інноваційних ініціатив в практичну площину, обґрунтування підходів до розробки заходів державної політики регулювання і підтримки інноваційного розвитку національної економіки. В результаті проведеного дослідження було з’ясовано причини кризового стану інноваційної сфери, визначено негативну динаміку основних показників інноваційної діяльності промислових підприємств України та загроз в науково-технічній сфері, що нагромадились через неефективність державного управління, запропоновано елементи моделі інноваційного розвитку національної економіки. Перспективи подальших досліджень у цьому напрямі будуть спрямовані на розроблення ефективних механізмів реалізації державної інноваційної політики та пошук нових форм та методів стимулювання інноваційного розвитку. Единственным путем ускорения социально-экономического развития Украины является эффективная государственная инновационная политика, которая способна обеспечить реализацию инновационной модели и способствовать устойчивому развитию национальной экономики. В Украине было принято большое количество законодательных и нормативных документов, посвященных инновационной деятельности, но реальных шагов на этом пути сделано недостаточно. Исходя из этого, целью статьи является анализ реализации инновационного потенциала Украины, определение препятствий, которые стоят на пути продвижения инновационных инициатив в практическую плоскость, обоснование подходов к разработке мер государственной политики регулирования и поддержки инновационного развития национальной экономики. В результате проведенного исследования были выяснены причины кризисного состояния инновационной сферы,определена негативная динамика основных показателей инновационной деятельности промышленных предприятий Украины и угроз в научно-технической сфере, которые накопились из-за неэффективности государственного управления, предложены элементы модели инновационного развития национальной экономики. Перспективы исследований в этом направлении будут направлены на разработку эффективных механизмов реализации государственной инновационной политики и поиск новых форм и методов стимулирования инновационного развития. The only way to accelerate socio-economic development of Ukraine is an effective innovation state policy, which can provide the implementation of innovative model and promote sustainable development of the national economy. In Ukraine, there were adopted a large number of laws and regulations dealing with innovation, but real steps made in this direction are insufficient. The aim of the article is to analyze the implementation of the innovative potential of Ukraine, the definition of obstacles that stand in the way of innovative initiatives promotion into practice, to study approaches to the development of state policies to regulate and support the innovative development of the national economy. As a result of the study, the reasons for the crisis state of the innovation sphere were explored, negative trend in key indicators of innovative activity of industrial enterprises in Ukraine and threats in scientific and technical sphere that have accumulated because of the inefficiency of public administration were defined, and elements of the model of innovation development of the national economy were proposed. Prospects for further research in this direction will be addressed to develop effective mechanisms for the implementation of innovation state policy and the search for new forms and methods to promote innovative development of national economy.
- ДокументThe implementation of the concept of individualization in training elite Female athletes with visual impairment in the sprint(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-03-30) Kozina, Zh. L.; Chebanu, O. I.; Prokopenko, I. F.; Korobeynikov, G. V.; Korobeynikova, L. G.; Korobeinik, V. A.; Repko, O. O.; Kozin, S.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Mulik, K. V.; Ilnitskaya, G. S.The aim of the work is to substantiate the application of the principles of individualization in the training of highly qualified athletes with visual impairment by the example of an elite athlete. Material and methods.Participants. The study involved a high-qualified athlete, specializing in short-distance running and long jump, the European Athletics Champion 2010; prize winner of the World Paralympic and Paralympic Games among athletes with visual impairments (T12 category) in 2016. Psychophysiological testing of the athlete took place in appropriate optical lenses. The course of the study. Individual characteristics of the psychophysiological state and results in running at 60 m, 80 m, 100 m, 120 m, 150 m and 200 m during five months of 2015 were analyzed. Parameters characteristic for determining the psychophysiological state, typological characteristics of the nervous system, indicators working capacity of the nervous system, attention indicators were analyzed with the help of computer programs for psychophysiological testing. Mathematical processing. Based on the results in the running on and psychophysiological indicators, a factor analysis was carried out using the main components method with Varimax rotation, multiple regression analysis by the linear model type in a step-by-step method; models of competitive performance as nonlinear sinusoidal regression using SPSS and Excel programs are compiled. Results. Four factors are identified in the individual structure of psychophysiological functions and effectiveness in running for short distances with the example of an elite sportswoman with visual impairment: 46.4% - "Fast work capacity", 8.2% - "Complicated reaction", 6.8% - "Attention ", 5.1% -" Stability ", 34% - other factors. A high contribution to the individual factor structure of psychophysiological functions and running performance of indicators reflecting the qualities characteristic of sprinters (speed of reaction and mobility of the nervous system) and nonspecific for sprinters of quality (working capacity and strength of the nervous system) is revealed. Compensatory mechanisms of visual deficiency have been identified to maintain high speed in short-distance running as psychophysiological functions: indicators characteristic of sprinters (speed of simple reaction and motility of the nervous system) and specific indicators (efficiency, strength of the nervous system). Conclusions. On the basis of mathematical models, the strengths of an athlete are highlighted, which tend to develop, and also compensate for the inadequacy of the visual analyzer. Метою роботи є обґрунтування застосування принципів індивідуалізації в навчанні висококваліфікованих спортсменів з порушенням зору на прикладі елітного спортсмена. Матеріал і методи. Учасники. У дослідженні взяли участь висококваліфіковані спортсмени, що спеціалізуються на бігу на короткі дистанції і стрибках в довжину, чемпіон Європи з легкої атлетики 2010 року; призер Всесвітніх Паралімпійських і Паралімпійських ігор серед спортсменів з вадами зору (категорія Т12) в 2016 році. Психофізіологічне тестування спортсмена проходило в відповідних оптичних лінзах. Курс навчання. Були проаналізовані індивідуальні характеристики психофізіологічного стану і результатів бігу на 60 м, 80 м, 100 м, 120 м, 150 м і 200 м протягом п'яти місяців 2015 року. Параметри, характерні для визначення психофізіологічного стану, типологічні властивості нервової системи, показники працездатності нервової системи, показники уваги були проаналізовані за допомогою комп'ютерних програм для психофізіологічного тестування. Математична обробка. Грунтуючись на результатах роботи і психофізіологічних показниках, був проведений факторний аналіз з використанням методу основних компонентів з ротацією Varimax, багаторазового регресійного аналізу по типу лінійної моделі в покроковому методі; складені моделі конкурентної роботи у вигляді нелінійної синусоидальной регресії з використанням програм SPSS та Excel. Результати. На індивідуальній структурі психофізіологічних функцій і ефективності бігу на короткі дистанції на прикладі спортсменки високого класу з порушеннями зору виділено чотири фактори: 46,4% - «Швидка працездатність», 8,2% - «Складна реакція», 6,8% - «Увага », 5,1% -« Стабільність », 34% - інші чинники. Високий внесок в індивідуальний фактор структури психофізіологічних функцій і працездатності показників, що відображають якості, характерні для спринтерів (швидкість реакції і рухливість нервової системи) і неспецифічних для спринтерів якості (працездатність і сила нервової системи), виявлено. Компенсаторні механізми зорового дефіциту були визначені для підтримки високої швидкості бігу на короткі дистанції як психофізіологічні функції: показники, характерні для спринтерів (швидкість простий реакції і моторика нервової системи) і специфічні показники (ефективність, сила нервової системи). Висновки. На основі математичних моделей виділяються сильні сторони спортсмена, які мають тенденцію розвиватися, а також компенсують неадекватність зорового аналізатора. Целью работы является обоснование применения принципов индивидуализации в обучении высококвалифицированные спортсмены с нарушением зрения на примере элитного спортсмена. Материал и методы. Участники. В исследовании приняли участие высококвалифицированные спортсмены, специализирующиеся на беге на короткие дистанции и прыжках в длину, чемпион Европы по легкой атлетике 2010 года; призер Всемирных Паралимпийских и Паралимпийских игр среди спортсменов с нарушениями зрения (категория Т12) в 2016 году. Психофизиологическое тестирование спортсмена проходило в соответствующих оптических линзах. Курс обучения. Были проанализированы индивидуальные характеристики психофизиологического состояния и результатов бега на 60 м, 80 м, 100 м, 120 м, 150 м и 200 м в течение пяти месяцев 2015 года. Параметры, характерные для определения психофизиологического состояния, типологические характеристики нервной системы, показатели работоспособности нервной системы, показатели внимания были проанализированы с помощью компьютерных программ для психофизиологического тестирования. Математическая обработка. Основываясь на результатах работы и психофизиологических показателях, был проведен факторный анализ с использованием метода основных компонентов с ротацией Varimax, многократного регрессионного анализа по типу линейной модели в пошаговом методе; составлены модели конкурентной работы в виде нелинейной синусоидальной регрессии с использованием программ SPSS и Excel. Результаты. На индивидуальной структуре психофизиологических функций и эффективности бега на короткие дистанции на примере спортсменки высокого класса с нарушениями зрения выделено четыре фактора: 46,4% - «Быстрая работоспособность», 8,2% - «Сложная реакция», 6,8% - « Внимание », 5,1% -« Стабильность », 34% - другие факторы. Высокий вклад в индивидуальный фактор структуры психофизиологических функций и работоспособности показателей, отражающих качества, характерные для спринтеров (скорость реакции и подвижность нервной системы) и неспецифических для спринтеров качества (работоспособность и сила нервной системы), выявлено. Компенсаторные механизмы зрительного дефицита были определены для поддержания высокой скорости бега на короткие дистанции как психофизиологические функции: показатели, характерные для спринтеров (скорость простой реакции и моторика нервной системы) и специфические показатели (эффективность, сила нервной системы). Выводы. На основе математических моделей выделяются сильные стороны спортсмена, которые имеют тенденцию развиваться, а также компенсируют неадекватность зрительного анализатора.
- ДокументThe influence of a special technique for developing coordination abilities on the level of technical preparedness and development of psycho-physiological functions of young volleyball players 14-16 years of age(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-09-30) Kozina, Zh. L.; Goloborodko, Ya. A.; Boichuk, Yu. D.; Sobko, I. M.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Prokopenko, I. A.; Prokopenko, I. F.; Prokopenko, A. I.; Tararak, N. G.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Polianskyi, A. O.; Rostovska, V. I.; Drachuk, A. I.; Stasiuk, I. I.Purpose: development and experimental verification of the technique of using the coordination (high-speed) ladder to improve the technical skills and psychophysiological functions of young volleyball players. Material and methods.Participants: 24 volleyball players from the Municipal Institution "Complex Children's and Youth Sports School No. 8 (14-16 years); 12 athletes entered the control group, 12 in the experimental group. The experiment was conducted during 3 month in the preparatory period at the stage of basic training of the third year of training. The experimental group trained with a coordinating ladder. At the beginning and at the end of the experiment, psychophysiological testing was conducted. The following tests were used: the parameters of a simple and complex reaction in various modes of signal feeding, indicators of efficiency and the nervous system were determined. Intergroup and intra-group differences in the tests were determined. Results.The construction of a training and training process in volleyball with the use of a coordination ladder with a rapid change in the type of activity had a positive effect on the psychophysiological state of volleyball players. At the representatives of the experimental group in the test "The response of choice, the number of errors" the result significantly improved (p<0.001). After the experiment, the control and experimental groups began to differ reliably among themselves. Similar data were obtained in the tests "Response time of choice in the feedback mode" and "Mental stability according to the Schulte test". The obtained data testify to the advisability of using a coordination ladder with the subsequent performance of another kind of activity as an attacking blow and receiving the ball from the bottom in the training of young volleyball players to optimize the psychophysiological state. Conclusions.The method of application of the coordination (high-speed) ladder is developed. The technique is an effective, accessible and reliable means of improving the psychophysiological state, increasing the physical and technical preparedness of young volleyball players. Мета: розробка і експериментальна перевірка методики застосування координаційних (швидкісних) сходів для поліпшення технічних навичок і психофізіологічних функцій юних волейболістів. Матеріал і методи. Учасники: 24 волейболіста з Комунального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 8 (14-16 років); 12 спортсменів увійшли в контрольну групу, 12 в експериментальну групу. Експеримент проводився протягом 3 місяців в підготовчому періоді на етапі базової підготовки на третьому році навчання. Експериментальна група тренувалася з координаційними сходами. На початку і після закінчення експерименту було проведено психофізіологічне тестування. Були використані наступні тести: параметри простої і складної реакції в разлічних режимах подачі сигналу, показники працездатності нервової системи. Були визначені міжгрупові і внутрішньогрупові відмінності в тестах. Результати. Побудова навчально-тренувального процесу в волейболі із застосуванням координаційних сходів з швидкою зміною виду діяльності позитивно впливало на психофізіологічний стан волейболістів. У представників експериментальної групи в тесті «Відповідь вибору, кількість помилок», результат значно покращився (р <0,001). Після експерименту контрольна і досвідчена групи стали відрізнятися між собою. Аналогічні дані були отримані в тестах «Час відповіді вибору в режим зворотного зв'язку» і «Психічна стійкість по тесту Шульте». Отримані дані свідчать про доцільність використання координаційних сходів з подальшим виконанням іншого виду діяльності в якості нападаючого удару і прийом м'яча знизу при підготовці юних волейболістів для оптимізації психофізіологічного стану. Висновки. Розроблена методика застосування координаційних (швидкісних) сходів є ефективним, доступним і надійним засобом поліпшення психофізіологічного стану, підвищення рівня фізичної та технічної підготовленості юних волейболістів. Цель: разработка и экспериментальная проверка методики применения координационной (скоростной) лестницы для улучшения технических навыков и психофизиологических функций юных волейболистов. Материал и методы. Участники: 24 волейболиста из Комунального учреждения "Комплексная детско-юношеская спортивная школа № 8 (14-16 лет); 12 спортсменов вошли в контрольную группу, 12 в экспериментальную группу. Эксперимент проводился в течение 3 месяцев в подготовительном периоде на этапе базовой подготовки на третьем году обучения. Экспериментальная группа тренировалась с координационной лестницей. В начале и по окончании эксперимента было проведено психофизиологическое тестирование. Были использованы следующие тесты: параметры простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала, показатели работоспособности нервной системы. Были определены межгрупповые и внутригрупповые различия в тестах. Результаты. Построение учебно-тренировочного процесса в волейболе с применением координационной лестницы с быстрой сменой вида деятельности положительно влияло на психофизиологическое состояние волейболистов. У представителей экспериментальной группы в тесте «Ответ выбора, количество ошибок », результат значительно улучшился (р <0,001). После эксперимента контрольная и опытная группы стали различаться между собой. Аналогичные данные были получены в тестах «Время ответа выбора в режим обратной связи» и «Психическая устойчивость по тесту Шульте». Полученные данные свидетельствуют о целесообразности использования координационной лестницы с последующим выполнением другого вида деятельности в качестве нападающего удара и прием мяча снизу при подготовке юных волейболистов для оптимизации психофизиологического состояния. Выводы. Разработанная методика применения координационной (скоростной) лестницы является эффективным, доступным и надежным средством улучшения психофизиологического состояния, повышения уровня физической и технической подготовленности юных волейболистов.
- ДокументThe influence of results in various types of climbing on the result in the Olympic Climbing Combined at the 2018 World Cup (men)(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Kozina, Zh.; Uvarova, N.; Kniaz, H.; Kabanska, O.; Kochina, M.; Chernozub, A.; Kochin, O.; Prokopenko, I.; Shkrebtii, Yu.; Zdanyuk, V.; Altukhov, V.Climbing will be presented at the 2020 Olympic Games as an independent competitive discipline in the "Climbing Combined" format, which will include all competitive disciplines. The aim of the study: identifying the relationship between the ranking in certain types of sports climbing and the ranking in the Olympic discipline of climbing "Climbing Combined" in men according to the results of the 2018 World Cup. Material and methods. The study involved 87 climbers (men) who took part in the 2018 World Cup. The data presented in the competition protocols on lead, speed, bouldering and Climbing Combined were summarized (places occupied by the athlete, points were awarded to him to summarize the results). Pearson's correlation analysis was performed to identify the relationship between rating in various climbing disciplines and Climbing Combined rating. Using the analysis of variance, the effect of the results in various disciplines on the result in Climbing Combined was determined. Сходження буде представлено на Олімпійських іграх 2020 року як самостійна змагальна дисципліна у форматі "Комбіноване сходження", що включатиме всі змагальні дисципліни. Мета дослідження: виявлення взаємозв'язок між рейтингом у певних видах спортивного скелелазіння та рейтингом в олімпійській дисципліні скелелазіння "Комбінування підйому" у чоловіків за результатами Кубка світу 2018 року. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 87 альпіністів (чоловіків), які брали участь у Кубку світу 2018 року. Дані, представлені в протоколах змагань щодо свинцю, швидкості, боулдермінгу та альпінізму, були узагальнені (місця, які займав спортсмен, йому нараховувались бали для підведення результатів). Кореляційний аналіз Пірсона був проведений для виявлення взаємозв'язку між рейтингом у різних дисциплінах скелелазіння та комбінованим рейтингом скелелазіння. За допомогою дисперсійного аналізу було визначено вплив результатів з різних дисциплін на результат у комбінованому підйомі. Скалолазание будет представлено на Олимпийских играх 2020 года как самостоятельная соревновательная дисциплина в формате «Скалолазание комбинированное», в которое войдут все соревновательные дисциплины. Цель исследования: выявление взаимосвязь между рейтингом в отдельных видах спортивного скалолазания и рейтингом в олимпийской дисциплине скалолазания «Комбинированное восхождение» у мужчин по результатам ЧМ-2018. Материал и методы. В исследовании приняли участие 87 альпинистов (мужчин), принявших участие в ЧМ-2018. Данные, представленные в протоколах соревнований по отрыву, скорости, боулдерингу и комбинированному лазанию, были суммированы (места, занятые спортсменом, ему начислялись баллы для подведения итогов). Корреляционный анализ Пирсона был проведен для выявления взаимосвязи между рейтингом в различных дисциплинах скалолазания и рейтингом комбинированного скалолазания. С помощью дисперсионного анализа было определено влияние результатов в различных дисциплинах на результат в комбинированном лазании.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-06-01) Прокопенко, І. Ф.; Поплавський, М. В.В статті розглядаються особливості змісту сучасної економічної освіти на засадах компетентнісного підходу, питання викладання економічних знань та зарубіжний досвід реформування і розвитку економічної освіти. Перетворення спрямовані, перш за все, на інтеграцію освіти, науки і виробництва з метою пріоритетного розвитку наукових досліджень, інноваційних розробок, орієнтованих на становлення економіки і суспільства, заснованих на знаннях. Дослідження присвячені актуальним проблемам економічної освіти. В статье рассматриваются особенности содержания современного экономического образования на основе компетентностного подхода, вопросы преподавания экономических знаний и зарубежный опыт реформирования и развития экономического образования. Преобразования направлены, прежде всего, на интеграцию образования, науки и производства с целью приоритетного развития научных исследований, инновационных разработок, ориентированных на становление экономики и общества, основанных на знаниях. Исследования посвящены актуальным проблемам экономического образования. The article discusses the features of the content of modern economic education based on competence approach in the teaching of economic knowledge and foreign experience of reform and development economic education. The transformation is aimed primarily at the integration of education, science and production in order of priority of development of scientific researches, innovative projects, focused on the development of economy and society based on knowledge. Research is devoted to the topical problems of economic education.
- ДокументАналітична економіка та макроекономічна політика(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019)У навчальному посібнику міститься системний та цілісний виклад концептуальних положень теоретичної економіки у контексті сучасних вимог економічної освіти. Особливу увагу приділено взаємозв’язкам економіки і макроекономічної політики. До теоретичної частини кожної теми з метою кращого засвоєння викладеного навчального матеріалу, сприяння формуванню практичних навичок застосування базових теоретичних положень і розвитку логічного економічного мислення додаються короткі висновки, перелік ключових понять, питання для самостійного контролю знань, завдання економічного практикуму. The textbook contains a systematic and comprehensive presentation of the conceptual provisions of theoretical economics in the context of modern requirements of economic education. Special attention is paid to the interrelationships of the economy and macroeconomic policy. Short conclusions, a list of key concepts are added to the theoretical part of each topic, questions for self-control of knowledge, tasks of an economic workshop.
- ДокументВиробнича практика в організаціях та установах виробничої і невиробничої сфери(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, 2021) Прокопенко, І. Ф.; Соляр, В. В.Представлені методичні рекомендації є навчальним виданням, що визначає порядок проведення та зміст виробничої практики в організаціях та установах виробничої і невиробничої сфери магістрантами спеціальності 051 Економіка, складені на підставі відповідного положення по університету, відповідають змісту та вимогам освітньої програми Економіка, управління та право», навчальному та робочому планам спеціальності, а також іншим нормативно-правовим документам з організації освітнього процесу в ХНПУ імені Г.С. Сковороди та нормативно-правовим актам з питань освіти. Методичні рекомендації стануть у нагоді як здобувачам, так і викладачам професійних дисциплін та керівникам практики. The presented methodical recommendations are an educational publication that determines the procedure and content of industrial practice in organizations and institutions of industrial and non-industrial sphere by undergraduates majoring in 051 Economics, compiled on the basis of the relevant regulations of the university. and working plans of the specialty, as well as other legal documents on the organization of the educational process in KhNPU named after GS Frying pans and regulations on education. The guidelines will be useful for both applicants and teachers of professional disciplines and practice leaders. Представлены методические рекомендации являются учебным изданием, определяет порядок проведения и содержание производственной практики в организациях и учреждениях производственной и непроизводственной сферы магистрантами специальности 051 Экономика, составленные на основании соответствующего положения по университету, соответствуют содержанию и требованиям образовательной программы Экономика, управление и право », учебном и рабочем планам специальности, а также другим нормативно-правовым документам по организации образовательного процесса в ХНПУ имени Г.С. Сковороды и нормативно-правовым актам по вопросам образования. Методические рекомендации пригодятся как соискателям, так и преподавателям профессиональных дисциплин и руководителям практики.
- ДокументВИЩА ОСВІТА ЯК ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ УКРАЇНИ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2017) Прокопенко, І. Ф.; Мельникова, О. В.У сучасних умовах становлення економіки знань розвинені країни все більше уваги приділяють дослідженню ролі вищої освіти як фактору економічного зростання держави. Для української економіки, яка має досить високі кількісні показники стану вищої освіти, актуальним є підвищення її якісної складової. Метою дослідження є аналіз сучасного стану вищої освіти як галузі економіки та визначення перспектив її подальшого ефективного розвитку. У статті на основі статистичного аналізу та теоретичного узагальнення досліджено економічний аспект сучасного стану вищої освіти в Україні. Визначено проблеми диспропорційності функціонування вищої школи, розглянуто недоліки фінансування національної вищої освіти, виявлено невідповідність між запитами роботодавців і компетентністю випускників, проаналізовано науковий потенціал вищої школи та розкрито особливості експорту освітніх послуг національними ВНЗ. Запропоновано напрями розвитку вищої освіти задля економічного зростання України, кожний з яких потребує подальшого дослідження. современных условиях становления экономики знаний развитые страны все больше внимания уделяют исследованию роли высшего образования как фактора экономического роста страны. Для украинской экономики, которая имеет достаточно высокие количественные показатели состояния высшего образования, актуальным является повышение ее качественной составляющей. Целью исследования является анализ современного состояния высшего образования как отрасли экономики и определение перспектив дальнейшего его эффективного развития. В статье на основе статистического анализа и теоретического обобщения исследованы экономический аспект современного состояния высшего образования в Украине. Определены проблемы диспропорции функционирования высшей школы, рассмотрены недостатки финансирования национального высшего образования, выявлено несоответствие между запросами работодателей и компетентностью выпускников, проанализирован научный потенциал высшей школы и раскрыты особенности экспорта образовательных услуг национальными вузами. Предложены направления развития высшего образования для экономического роста Украины, каждый из которых требует дальнейшего исследования. In the modern conditions of the knowledge economy development, developed countries pay more and more attention to the research of the role of higher education as a factor of the country's economic growth. For the Ukrainian economy, which has high enough quantitative indicators of the state of higher education, it is important to increase its quality component. The aim of the study is to analyze the current state of higher education as a branch of the economy and to determine the prospects for its further effective development. The economic aspect of the current state of higher education in Ukraine is studied in the article on the basis of statistical analysis and theoretical generalization. The problems of the disproportion in the functioning of higher education are defined, the shortcomings of financing of the national higher education are examined, the discrepancy between employers' requests and the competence of graduates is revealed, the scientific potential of the higher school is analyzed and the peculiarities of export of educational services by national universities are revealed. Directions for the development of higher education for the economic growth of Ukraine are proposed, each of which requires further research.
- ДокументВІД НОВОЇ ШКОЛИ ДО НОВОЇ УКРАЇНИ(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2017-05-19) Прокопенко, І. Ф.У стратегії становлення і розвитку незалежної України громадськість, науковці, політики і держава в цілому серед пріоритетів, що супроводжуватимуть реформування усіх сфер суспільства, особливе місце відводять освіті. Як відповідь на сучасні виклики розроблено систему «покрокового» реформування освіти. В переліку запланованого і вже здійснюваного особливе місце відводиться новій українській школі, змісту і якості шкільної освіти. В стратегии становления и развития независимой Украины общественность, ученые, политики и государство в целом среди приоритетов, которые будут сопровождать реформирование всех сфер общества, особое место отводят образованию. Как ответ на современные вызовы разработана система «пошагового» реформирования образования. В перечне запланированного и уже осуществляемого особое место отводится новой украинской школе, содержанию и качеству школьного образования.
- ДокументДЕРЖАВНА СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА ЯК ЧИННИК ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2018) Прокопенко, І. Ф.; Олійник, Ю. О.У статті розкрито принципи, пріоритети та цілі соціальної політики. Визначено атрибути державної соціальної політики України на сучасному етапі. Досліджено сучасні тенденції в здійсненні соціальної політики, визначено основні проблеми її реалізації. Обґрунтовано пріоритетність соціальної політики як фактора підвищення економічного зростання національної економіки. Основну увагу приділено вивченню, аналізу і узагальненню досвіду соціальної державної політики в Україні, а також її пріоритетів та цілей. Розкривається розвиток соціальної політики в розвинутих та розвиваючих країнах світу. Проаналізовано вплив соціальної політики інших країн на розвиток вітчизняної політики в соціальній сфері. Досвід розвинених країн свідчить, що в умовах інноваційного розвитку збільшення суспільного та індивідуального багатства, а також розвиток самого суспільства неможливі без проведення активної, системної соціальної політики. Аналіз зібраних в науковому дослідженні джерел свідчить, що вітчизняна державна соціальна політика вимагає поступового наполегливого реформування, яке спирається на досвід провідних країн світу. Спираючись на вітчизняний та світовий досвід розвитку соціальної політики держав, автором сформульовані рекомендації та пропозиції про використання як негативних, так і позитивних результатів регулювання державної політики в соціальній сфері, а також змін в діяльності державних інститутів, перетворення свідомості громадян та суспільства. В статье раскрыты принципы, приоритеты и цели социальной политики. Определены атрибуты государственной социальной политики Украины на современном этапе. Исследованы современные тенденции в осуществлении социальной политики, определены основные проблемы ее реализации. Обоснованно приоритетность социальной политики как фактора повышения экономического роста национальной экономики. Основное внимание уделено изучению, анализу и обобщению опыта социальной государственной политики в Украине, а также ее приоритетов и целей. Раскрывается развитие социальной политики в развитых и развивающих странах мира. Проанализировано влияние социальной политики других стран на развитие отечественной политики в социальной сфере. Опыт развитых стран показывает, что в условиях инновационного развития увеличение общественного и индивидуального богатства, а также развитие самого общества невозможны без проведения активной, системной социальной политики. Анализ собранных в научном исследовании источников свидетельствует, что отечественная государственная социальная политика требует постепенного настойчивого реформирования, которое опирается на опыт ведущих стран мира. Опираясь на отечественный и мировой опыт развития социальной политики государств, автором сформулированы рекомендации и предложения об использовании как отрицательных, так и положительных результатов регулирования государственной политики в социальной сфере, а также изменений в деятельности государственных институтов, правосознания граждан и общества. The article reveals the principles, priorities and goals of social policy. Attributes of state social policy of Ukraine are determined at the present stage. The modern trends in the implementation of social policy are investigated, the main problems of its implementation are identified. The priority of social policy as a factor of increasing the economic growth of the national economy is justified. The main attention is paid to the study, analysis and generalization of the experience of social state policy in Ukraine, as well as its priorities and goals. The development of social policy in the developed and developing countries of the world is disclosed. The influence of the social policy of other countries on the development of the national policy in the social sphere is analyzed. The experience of developed countries shows that under the conditions of innovative development, the increase of public and individual wealth, as well as the development of society itself, is impossible without an active, systematic social policy. The analysis of the sources collected in the scientific research shows that the domestic state social policy requires a gradual, persistent reform that relies on the experience of the world's leading countries. Relying on domestic and world experience in the development of social policy of states, the author formulated recommendations and proposals on the use of both negative and positive results of the regulation of state policy in the social sphere, as well as changes in the activities of state institutions, the legal consciousness of citizens and society.
- ДокументДуховні ресурси модернізації української освіти(НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Луганський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2020-05-20) Прокопенко, І. Ф.У статті розглянуті духовні ресурси модернізації української освіти. В статье рассмотрены духовные ресурсы модернизации украинского образования. The article examines the spiritual resources of the modernization of Ukrainian education.
- ДокументКомпетентнісний підхід у формуванні світогляду старшокласників в умовах сучасної української школи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-11) Прокопенко, І. Ф.В данній статті розглянуто компетентнісний підхід у формуванні світогляду старшокласників в умовах сучасної української школи. В данной статье рассмотрен компетентностный подход в формировании мировоззрения старшеклассников в условиях современной украинской школы. In this article, the competence approach in the formation of the world outlook of senior pupils in the conditions of the modern Ukrainian school is considered.
- ДокументНаукові школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(ХНПУ імені Г. С. Сквороди, вид «Мітра», м. Харків, 2014-06-02) Андрущенко, О. А.; Білоусова, Л. І.; Білоцерківський, В. Я.; Волков, О. Г.; Гнізділова, О. А.; Євдокимов, В. І.; Жукова, Н. Г.; Золотухіна, С. Т.; Зоря, В. Д.; Кузнецова, О. А.; Култаєва, М. Д.; Маленко, О. О.; Маслов, М. П.; Микитюк, О. М.; Олексенко, О. А.; Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. Ф.; Процевський, О. І.; Слюсарська, Т. В.; Танько, Т. П.; Тимченко, І. В.; Ткаченко, Л. П.; Троцко, А. В.; Харченко, Л. П.; Хомуленко, Т. Б.; Худолій, О. М.У книзі викладені передумови формування наукових шкіл Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, процес їх становлення та сучасний стан розвитку. Подається докладна інформація про наукових лідерів, їх досвід, напрями, які вони очолили, висвітлені здобутки їх послідовників, окреслений внесок кожної із цих шкіл у розбудову освіти й науки в Україні. В книге изложены предпосылки формирования научных школ Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды, процесс их становления и современное состояние. Приводится подробная информация о научных лидерах, их опыт, направления, которые они возглавили, освещены достижения их последователей, очерчен вклад каждой из этих школ в развитие образования и науки в Украине. The book covers preconditions for the formation of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University schools of scientifi c thought, the process of their development and their current state. It provides detailed information about scientifi c leaders, their experience, researches they supervise and their followers’achievements as well as each school’s contribution to the development of education and science of Ukraine.
- ДокументНаціонально-патріотичне виховання і педагогіка миру(Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти», 2020-04-29) Прокопенко, І. Ф.Педагогіка миру показує шляхи самоудосконалення особистості, можливості її самореалізації у миротворчій діяльності. Ця діяльність є практикою педагогіки миру. Педагогика мира показывает пути самосовершенствования личности, возможности ее самореализации в миротворческой деятельности. Эта деятельность является практикой педагогики мира. The pedagogy of peace shows the ways of self-improvement of the individual, the possibilities of his self-realization in peacekeeping. This activity is the practice of peace pedagogy.
- ДокументНовій школі України – нова компетенція вчителя(Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України, 2019-05-16) Прокопенко, І. Ф.У статті порушено тему компетенції вчителя в новій школі України. В статье затронута тема компетенции учителя в новой школе Украины. The article touches upon the topic of teacher competence in a new school in Ukraine.
- ДокументОснови економічної теорії(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2015)У навчальному посібнику викладені теоретичні положення курсу основ економічної теорії, розкрита сутність основних понять, механізму, функціонування ринкової економіки на мікро-, макро- й міжнародному рівні, основаних на сучасних теоретичних дослідженнях і використанні практики ринкової трансформації в Україні. В учебном пособии изложены теоретические положения курса основ экономической теории, раскрыта сущность основных понятий, механизма функционирования рыночной экономики на микро-, макро- и международном уровне, основанных на современных теоретических исследованиях и использовании практики рыночной трансформации в Украине. The textbook sets out the theoretical provisions of the course of basics of economic theory, reveals the essence of the basic concepts, mechanism, functioning of a market economy at the micro, macro and international levels, based on modern theoretical research and the use of market transformation in Ukraine.
- ДокументОСОБИСТІСТЬ УЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СИСТЕМІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2012) Прокопенко, І. Ф.У статті висвітлюється ідеї видатного українського педагога В. О. Сухомлинського з проблем формування духовної культури особистості та вдосконалення професійної підготовки як визначальних чинників ефективності професійної діяльності вчителя. Творче використання теоретичних знахідок і педагогічно цінного досвіду В. О. Сухомлинського з питань формування гуманістичної спрямованості особистості вчителя у практиці педагогічних навчальних закладів сприятиме вдосконаленню професійної підготовки сучасного вчителя, здатного виховувати молоде покоління на основі загальнолюдських цінностей гуманізму, добра й краси. В статье освещаются идеи выдающегося украинского педагога В. А. Сухомлинского по формированию духовной культуры личности и совершенствованию профессиональной подготовки как определяющих факторов эффективности профессиональной деятельности учителя. Творческое использование теоретических находок и ценного педагогическикого опыта В. А. Сухомлинского по вопросам формирования гуманистической направленности личности учителя в практике педагогических учебных заведений способствует совершенствованию профессиональной подготовки современного учителя, способного воспитывать молодое поколение на основе общечеловеческих ценностей гуманизма, добра и красоты.