Кафедра інформатики
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра інформатики за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 358
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументТАБЛИЧНИЙ ПРОЦЕСОР MS EXCEL ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЧИТЕЛЯ ДЛЯ ВЕДЕННЯ ТА ПІДГОТОВКИ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2012) Яциніна, Н. О.Даний навчальний посібник написано для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, що вивчають курс «Педагогічна інформатика», а також для вчителів, які бажають засвоїти прийоми ефективної роботи в табличному процесорі MS Excel для реалізації професійної педагогічної діяльності. Зміст навчального посібника являє собою комплекс лабораторних робіт, які висвітлюють питання і проблеми визначення рейтингової оцінки учнів, опрацювання підсумкових даних успішності учнів, опрацювання даних моніторингу успішності, опрацювання даних обліку відвідування учнів, створення електронного журналу, розробка кросворду, розробка тесту засобами MS Excel. Рекомендовано для здійсненна практичної діяльності, орієнтовано на потреби професійної діяльності вчителя. Данное учебное пособие написано для студентов высших педагогических учебных заведений, которые изучают курс "Педагогическая информатика", а также для учителей, желающих усвоить приемы эффективной работы в табличном процессоре MS Excel для реализации профессиональной педагогической деятельности. Учебное пособие содержит комплекс лабораторных работ, в которых освещены вопросы и проблемы определения рейтинговой оценки учеников, обработку итоговых данных успеваемости учеников, обработку данных мониторинга успеваемости, обработку данных учета посещаемости учеников, создание электронного журнала, разработку кроссворда, разработку теста средствами MS Excel. Рекомендовано для осуществления практической деятельности, ориентировано на потребности профессиональной деятельности учителя.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Олефіренко, Н. В.У монографії викладено теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів до проектування дидактичних електронних ресурсів. Запропоновано класифікацію засобів навчання з урахуванням їх сучасного стану. Визначено, розкрито та систематизовано дидактичні функції електронних ресурсів у навчанні молодших школярів. Розроблено технологію проектування дидактичних електронних ресурсів, розкрито сутність і завдання кожного з її етапів. Розкрито теоретичні й методологічні засади моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів Монографія може бути корисною для педагогів-науковців, викладачів, вчителів початкової школи, студентів – майбутніх педагогів. The monograph presents the theoretical and methodological foundations of training future teachers to design didactic electronic resources. A classification of teaching aids is proposed, taking into account their current state. The didactic functions of electronic resources in teaching junior schoolchildren are defined, revealed and systematised. The technology of designing didactic e-resources is developed, the essence and tasks of each of its stages are revealed. The theoretical and methodological foundations of the model of training a future primary school teacher to design didactic electronic resources are revealed. The monograph may be useful for teacher-scientists, teachers, primary school teachers, students - future teachers.
- ДокументЗастосування інтернет-підтримки у процесі навчання інформатики майбутніх учителів математики(ІІТЗН НАПН України, 2014-12-11) Пономарьова, Н. С.У статті висвітлена тема застосування інтернет-підтримки у процесі навчання інформатики майбутніх учителів математики. Застосування Інтрернет-підтримки в навчанні інформатичних дисциплін являє собою симбіоз традиційних педагогічних засобів із засобами ІКТ. Використання Інтернет-підгримки дозволяє викладачам оновити зміст лекційних, лабораторних і практичних занять нормативних дисциплін, розробити нові спецкурси та створити сучасні навчальні посібники. Інтернет-ресурси стають у нагоді студентам при написанні курсових, дипломних і магістерських робіт; під час проходження педагогічної практики в загальноосвітній школі та у вищих навчальному закладі. В статье освещена тема применения интернет-поддержки в процессе обучения информатике будущих учителей математики. Применение интрернет-поддержки в обучении информатических дисциплин представляет собой симбиоз традиционных педагогических средств со средствами ИКТ. Использование Интернет-пидгримкы позволяет преподавателям обновить содержание лекционных, лабораторных и практических занятий нормативных дисциплин, разработать новые спецкурсы и создать современные учебные пособия. Интернет-ресурсы пригодятся студентам при написании курсовых, дипломных и магистерских работ; во время прохождения педагогической практики в общеобразовательной школе и в высших учебных заведениях. The article highlights the topic of the use of Internet support in the process of teaching computer science to future mathematics teachers. The use of Internet support in the teaching of information disciplines is a symbiosis of traditional pedagogical tools with ICT tools. The use of Internet pidgrimki allows teachers to update the content of lectures, laboratory and practical classes of normative disciplines, develop new special courses and create modern teaching aids. Internet resources will be useful to students when writing term papers, theses and master's theses; during pedagogical practice in a comprehensive school and in higher educational institutions.
- ДокументТеоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015) Олефіренко, Н. В.Дисертація присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів початкової школи до проектування дидактичних електронних ресурсів. Визначено місце електронних ресурсів навчального призначення у системі дидактичних засобів та розроблено класифікацію дидактичних засобів за їх функціональним призначенням. Визначено й теоретично обґрунтовано функції дидактичних електронних ресурсів, здійснено їх систематизацію за провідним спрямуванням. Розкрито сутність, характерні ознаки й специфіку проектування дидактичних електронних ресурсів для молодших школярів. Розроблено і розкрито комплекс вимог до дидактичних електронних ресурсів: психолого-педагогічних, ергономічних, технічних та здоров’язбережувальних. Розроблено і науково обґрунтовано технологію проектування дидактичних електронних ресурсів для початкової школи. Визначено чотирикомпонентну структуру готовності майбутнього вчителя до проектування дидактичних електронних ресурсів, яку покладено в основу розробки структурно-функціональної моделі його підготовки. З метою перевірки ефективності розробленої моделі підготовки проведено емпіричне дослідження, яке довело позитивний вплив її запровадження у практику підготовки майбутнього вчителя початкової школи на його готовність до проектування дидактичних електронних ресурсів. Диссертация посвящена проблеме подготовки будущих учителей начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов. Определено место дидактических электронных ресурсов в системе дидактических средств и разработана классификация дидактических средств по их функциональному назначению. Определены и теоретически обоснованы функции дидактических электронных ресурсов, осуществлена их систематизация по ведущим направлениям. Раскрыта сущность, характерные признаки и специфика проектирования дидактических электронных ресурсов для младших школьников. Разработана и научно обоснована технология проектирования дидактических электронных ресурсов для начальной школы, которая включает следующие этапы: целеполагающий, аналитический, создание структурной модели, методический, инструментальный, конструирующий, этап предварительной экспертизы, апробационный этап, коррекционно-рефлексивный этап. Разработана и теоретически обоснована структурно-функциональная модель подготовки будущего учителя начальной школы к проектированию дидактических электронных ресурсов, в основу разработки которой положены современные педагогические подходы. The dissertation treats the problem of training primary school teachers to design e-learning resources. The place of e-learning resources in the system of teaching tools is determined, classification of didactic tools depending of functional purpose is developed. Didactic functions of e-learning resources are determined and scientifically proved by systematizing them by leading direction. The essence, the characteristic features and the specific design of e-learning resources for primary school children are determined. It’s developed and scientifically proved complex requirements for teaching e-learning resources: psychological, educational, ergonomic, technical and preserving health. Developed and scientifically based technology of design e-learning resources for primary schools. It’s invented and scientifically proved four-components structure of readiness future teachers to design e-learning resources, which was the basis of structural and functional model of its preparation. In order to test the effectiveness of the developed model training conducted empirical research that has proven the positive impact of its implementation in practice of preparing future primary school teacher for his readiness to teaching design e-learning resources.
- ДокументІнформаційні системи і технології у науково-дослідній роботі(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Гризун, Л. Е.Мета дисципліни: сприяти формуванню здатності здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти розв’язувати комплексні проблеми в галузі застосування інформаційних систем і технологій в науково-дослідній та освітній діяльності, що передбачає набуття цілісних знань з ефективного використання сучасних комп’ютерних засобів для обробки та аналізу наукової інформації, формування практичних умінь і навичок застосування ІКТ для здійснення дослідницької та педагогічної діяльності, набуття загальної інформаційної культури. Цель дисциплины: способствовать формированию способности соискателей третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования решать комплексные проблемы в области применения информационных систем и технологий в научно-исследовательской и образовательной деятельности, что предусматривает приобретение целостных знаний по эффективному использованию современных компьютерных средств для обработки и анализа научной информации, формирования практических умений и навыков применения ИКТ для осуществления исследовательской и педагогической деятельности, приобретение общей информационной культуры. Aim of the course: To contribute to the formation of the ability of third-level (educational-scientific) higher education students to solve complex problems in the use of information systems and technologies in research and educational activity, which requires the acquisition of holistic knowledge of the effective use of modern computer tools for the processing and analysis of scientific information, the development of practical skills and ICT applications for research and teaching activities, the acquisition of general information culture.
- ДокументCOMPUTER-BASED SIMULATION OF STOCHASTIC PROCESS FOR INVESTIGATION OF EFFICIENCY OF STATISTICAL HYPOTHESIS TESTING IN PEDAGOGICAL RESEARCH(Kherson State University (KhSU), 2016-05-28) Kolgatin, O. G.; Колгатін, О. Г.; Колгатин, А. Г.Efficiency of Chi-square criterion and Fisher's angular transformation for statistical hypothesis testing are investigated at small samples with computer-based model. The results show that both criteria give satisfactory accuracy even at small samples. Accuracy zones of determination of the false positive rate (type I error) are analysed on the base of stochastic computational experiments. Comparison of sensitivities of investigated tests is shown as a function of samples size for some cases. Ефективність критерію Хі -квадрат і тригонометричне перетворення Фішера для статистичної перевірки гіпотез розглядаються на малих зразках на основі комп'ютерної моделі. Результати показують, що обидва критерії дають задовільну точність навіть при невеликих зразках. Точність зони визначення помилкового результату наукового дослідження (тип I помилки) аналізуються на основі стохастичних обчислювальних експериментів. Порівняння чутливості досліджуваних випробувань показана залежно від розміру зразків для деяких випадків. Эффективность критерия Хи-квадрат и тригонометрическое преобразование Фишера для статистической проверки гипотез расматриваются на малых образцах на основе компьютерной модели. Результаты показывают, что оба критерия дают удовлетворительную точность даже при небольших образцах. Точность зоны определения ошибочного результата научного исследования (тип I ошибки) анализируются на основе стохастических вычислительных экспериментов. Сравнение чувствительности исследуемых испытаний показана в зависимости от размера образцов для некоторых случаев.
- ДокументНауково-дослідна робота студентів як чинник удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016-11)Збірник наукових праць викладачів, аспірантів та студентів фізико-математичного факультету ХНПУ імені Г.С.Сковороди містить матеріали доповідей науково-практичного семінару з актуальних проблем організації науково-дослідної роботи майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного напряму. Розглядаються шляхи і напрями організації науково-дослідної роботи студентів та актуальні питання їх професійної підготовки. Розраховано на наукових і практичних працівників, викладачів вищої школи, магістрантів та студентів закладів вищої освіти. The collection of scientific works of teachers, graduate students and students of the Faculty of Physics and Mathematics of KhNPU named after GS Skovoroda contains materials of reports of the scientific-practical seminar on topical issues of organization of research work of future teachers of natural sciences and mathematics. The ways and directions of the organization of research work of students and actual questions of their professional training are considered. Designed for researchers and practitioners, high school teachers, undergraduates and students of higher education.
- ДокументРОЗУМНИЙ БУДИЛЬНИК(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Вербицька, Д. О.; Яциніна, Н. О.В статті йдеться мова про розумний будильник. Велике число людей не здатне самостійно прокидатися. Як показав попередній аналіз існуючої проблеми для людей, які не можуть прокинутися своєчасно, це погано впливає на працю і здоров’я людини. Саме тому, актуальною була розробка товариського голосового інтелектуального будильника Bonjour. Будильник оцінює якість сну і відпочинку, таким чином покращуючи годинник бадьорості. Головною перевагою цих розумних годинників є те що вони підраховують як багато ви спите, і можуть підказати, чи потрібно вам лягати раніше чи варто взагалі лягати пізніше. Наш ранок впливає на слідуючий день, а піднявшись бодьорим, можна зробити набагато більше. В статье идет речь о разумном будильнике. Большое число людей не способно самостоятельно просыпаться. Как показал предварительный анализ существующей проблемы для людей, которые не могут проснуться вовремя, это плохо влияет на труд и здоровье человека. Именно поэтому, актуальной была разработка товарищеского голосового интеллектуального будильника Bonjour. Будильник оценивает качество сна и отдыха, таким образом улучшая часы бодрости. Главным преимуществом этих умных часов является то, что они подсчитывают как много вы спите, и могут подсказать, нужно ли вам ложиться раньше или стоит вообще ложиться позже. Наше утро влияет на следующий день, а поднявшись бодрым, можно сделать гораздо больше.
- ДокументСУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-06-13) Цоміна, О. В.; Пономарьова, Н. О.Мета роботи: проаналізувати та систематизувати існуючі інформаційні ресурси мережі Інтернет з профорієнтації. Було виконано порівняльний аналіз 47 українських сайтів з професійної орієнтації на ІТ-спеціальності. Проведене дослідження дозволило зробити висновок про можливість такої систематизації інформаційних ресурсів мережі Інтернет з профорієнтації на ІТ-спеціальності: сайти центрів профорієнтації та центрів зайнятості; тематичні сторінки на сайтах навчальних закладів; сайти клубів, курсів, гуртків, шкіл і т. п.; сайти професійних співтовариств фахівців; спеціальні сайти з профорієнтації; сайти з профорієнтаційної діагностики та ін. Отже, в реаліях сьогодення одним з перспективних напрямків оновлення системи професійної орієнтації молоді постає використання потужних можливостей інформаційно-комунікаційних технологій й, зокрема, інформаційних ресурсів мережі Інтернет з профорієнтації. Цель работы: проанализировать и систематизировать существующие информационные ресурсы сети Интернет по профориентации. Был выполнен сравнительный анализ 47 украинских сайтов по профессиональной ориентации на ИТ-специальности. Проведённое исследование позволило сделать вывод о возможности такой систематизации информационных ресурсов сети Интернет по профориентации на ИТ-специальности: сайты центров профориентации и центров занятости; тематические страницы на сайтах учебных заведений; сайты клубов, курсов, кружков, школ и т. п .; сайты профессиональных сообществ специалистов; специальные сайты по профориентации; сайты по профориентационной диагностике и др. Итак, в реалиях одним из перспективных направлений обновления системы профессиональной ориентации молодёжи возникает использование мощных возможностей информационно-коммуникационных технологий и, в частности, информационных ресурсов сети Интернет по профориентации.
- ДокументСИСТЕМА БУДИНКУ МУЛЬТИРУМ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Чередниченко, С. Р.; Яциніна, Н. О.В статті йдеться мова про «Розумний будинок» - автоматизовану інтелектуальну систему, створену з метою управління інженерними елементами і системами приміщення. Мультирум - це система розподілу звуку і відео, що охоплює велику кількість окремих приміщень, від віталень і спалень до кухні, ванни, комори, і навіть присадибної ділянки в залежності від бажань мешканця. Немає необхідності установки комплекту апаратури в кожній кімнаті: досить одного. Більш того: ні в одному з приміщень з охоплених системою не видно ні проводів, ні корпусних колонок. Кабелі Multiroom заздалегідь прокладені в стінах, а вбудовані акустичні системи видають свою присутність хіба що круглими або прямокутними віконцями сітчастих грилів, вбудованих урівень в підвісну стелю або стіни. Мультірум - це «система-невидимка», «звук нізвідки»! На очах залишається тільки те, що ховати немає сенсу - дисплеї (скажімо, що висить на стіні плазма) і витончені, компактні панелі управління системи мультирум. Отже, принадність системи мультирум в тому, що: можна повністю контролювати всю аудіо і відео-систему будинку одним пультом керування. В статье идет речь об «Умном доме» - автоматизированной интеллектуальной системе, созданной с целью управления инженерными элементами и системами помещения. Мультирум - это система распределения звука и видео, охватывающая большое количество отдельных помещений, от гостиных и спален до кухни, ванной, кладовой, а также приусадебного участка в зависимости от желаний жителя. Нет необходимости установки комплекта аппаратуры в каждой комнате: достаточно одного. Более того: ни в одном из помещений, охваченных системой, не видно ни проводов, ни корпусных колонок. Кабели Multiroom заранее проложенные в стенах, а встроенные акустические системы выдают своё присутствие разве что круглыми или прямоугольными окошками сетчатых грилей, встроенных заподлицо в подвесной потолок или стены. Мультирум - это «система-невидимка», «звук ниоткуда»! На виду остаётся только то, что прятать нет смысла - дисплеи (скажем, висящая на стене плазма) и изящные, компактные панели управления системы мультирум. Итак, прелесть системы мультирум в том, что: можно полностью контролировать всю аудио и видео-систему дома одним пультом управления.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНФОГРАФІКИ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Глушич, В. В.; Білоусова, Л. І.В статті відображена тема використання інфографіки у навчальному процесі. Інфографіка є одним із методів візуалізації інформації. Інфографіка визначається як графічне візуальне подання інформації, даних або знань, призначених для швидкого та чіткого відображення комплексної інформації. Інфографіка – це різноманітні карти, таблиці, діаграми (лінійні, стрічкові, стовпчикові, кругові, фігурні), схеми, креслення, картограми, картосхеми. Це стислий інформаційний матеріал, який ілюструє текстову інформацію, що містить заголовок, підпис, посилання на джерело інформації. Характерною особливістю інфографіки є компактність подання, як правило, значного обсягу інформації, а також виразність, зовнішня привабливість, оскільки важливим завданням інфографіки є привернути до себе увагу, викликати інтерес, змотивувати того, хто її побачив, вникнути в суть лаконічно відображеної інформації, осмислити її, запам’ятати. В освітньому процесі інфографіка може відігравати роль наочного дидактичного засобу, який застосовуєтся у процесі викладу нового матеріалу і є одним із продуктивних напрямів підвищення ефективності навчального процесу. В статье отражена тема использования инфографики в учебном процессе. Инфографика является одним из методов визуализации информации. Инфографика определяется как графическое визуальное представление информации, данных или знаний, предназначенных для быстрого и чёткого отображения комплексной информации. Инфографика - это разнообразные карты, таблицы, диаграммы (линейные, ленточные, колонкообразные, круговые, фигурные), схемы, чертежи, картограммы, картосхемы. Это краткий информационный материал, иллюстрирующий текстовую информацию, содержащую заголовок, подпись, ссылка на источник информации. Характерной особенностью инфографики является компактность представления, как правило, значительного объёма информации, а также выразительность, внешняя привлекательность, поскольку важной задачей инфографики является привлечь к себе внимание, вызвать интерес, мотивировать того, кто её увидел, вникнуть в суть лаконично отражённой информации, осмыслить её, запомнить. В образовательном процессе инфографика может играть роль наглядного дидактического средства, который применяется в процессе изложения нового материала и является одним из продуктивных направлений повышения эффективности учебного процесса.
- ДокументНАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018)Збірник наукових праць викладачів, аспірантів та студентів фізико-математичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди містить матеріали доповідей науково-практичного семінару з актуальних проблем організації науково-дослідної роботи майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного напряму. Розглядаються шляхи і напрями організації науково-дослідної роботи студентів та актуальні питання їх професійної підготовки. Розраховано на наукових і практичних працівників, викладачів вищої школи, магістрантів та студентів закладів вищої освіти. The collection of scientific papers of teachers, postgraduate students and students of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University contains the materials of the reports of the scientific and practical seminar on topical issues of organising the research work of future teachers of natural and mathematical disciplines. The ways and directions of organising students' research work and topical issues of their professional training are considered. It is intended for researchers and practitioners, teachers of higher education, undergraduates and students of higher education institutions. Translated with DeepL.com (free version)
- ДокументСпецкурс з підготовки майбутніх учителів інформатики до професійної орієнтації школярів(Гельветика, 2018-05-07) Олефіренко, Н. В.; Пономарьова, Н. О.Статтю присвячено висвітленню особливостей підготовки майбутніх учителів інформатики до професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності. Для забезпечення поетапного формування готовності майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах запропоновано авторський спецкурс «Теорія та методика профорієнтаційної роботи вчителя інформатики». Розкрито структуру спецкурсу, його мету і завдання, тематику і зміст кожного модуля, представлено очікувані результати. Показано систему спеціальних знань та вмінь, на формування яких спрямований зазначений спецкурс. Запропонований спецкурс був апробований у процесі підготовки студентів спеціальності «Інформатика» фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди. Статья посвящена рассмотрению особенностей подготовки будущих учителей информатики к профессиональной ориентации школьников на ІТ-специальности. Для обеспечения поэтапного формирования готовности будущих учителей информатики к профориентационной работе в общеобразовательных учебных заведениях предложен авторский спецкурс «Теория и методика профориентационной работы учителя информатики». Раскрыта структура спецкурса, его цели и задачи, тематика и содержание каждого модуля, представлены ожидаемые результаты. Рассмотрена система специальных знаний и умений, на формирование которых направлен разработанный спецкурс. Предложенный спецкурс был апробирован в процессе подготовки студентов 3 курса специальности «Информатика» физико-математического факультета Харьковского национального педагогического университета имени Г.С. Сковороды. The article treats questions about features of training future teachers of informatics to career guidance of pupils for the IT specialty. In order to ensure the gradual formation of the readiness future teachers of informatics for career guidance in schools, the authors offer special course "Theory and methodology of career guidance of teacher of informatics". The structure of the special course, its objectives and tasks, the subject and content of each module are determined, the expected results are presented in the article. The system of special knowledge and skills is shown. The special course was tested in the process of professionak preparation students of specialty "Informatics" in the Faculty of Physics and Mathematics of the G. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University.
- ДокументІнформаційні системи і технології у науково-дослідній роботі(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Гризун, Л. Е.Навчальна дисципліна «Інформаційні системи і технології у науководослідній роботі» є дисципліною за вибором для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 011 Науки про освіту. Мета дисципліни: сприяти формуванню здатності здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти розв'язувати комплексні проблеми в галузі застосування інформаційних систем і технологій в науково-дослідній та освітній діяльності, що передбачає набуття цілісних знань з ефективного використання сучасних комп‟ютерних засобів для обробки та аналізу наукової інформації, формування практичних умінь і навичок застосування ІКТ для здійснення дослідницької та педагогічної діяльності, набуття загальної інформаційної культури. Учебная дисциплина «Информационные системы и технологии в научно-исследовательской работы» является дисциплиной по выбору для соискателей третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования специальности 011 Науки об образовании. Цель дисциплины: способствовать формированию способности соискателей третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования решать комплексные проблемы в области применения информационных систем и технологий в научно-исследовательской и образовательной деятельности, предусматривает приобретение целостных знаний по эффективному использованию современных компьютерных средств для обработки и анализа научной информации, формирования практических умений и навыков применения ИКТ для осуществления исследовательской и педагогической деятельности, приобретение общей информационной культуры. The discipline "Information systems and technologies in research work" is the discipline of choice for applicants to the third (educational and scientific) level of higher education, specialty 011 Education Science. The purpose of the discipline: to promote the ability of applicants of the third (educational and scientific) level of higher education to solve complex problems in the field of application of information systems and technologies in research and educational activities, provides for the acquisition of holistic knowledge on the effective use of modern computer tools for processing and analysis of scientific information , the formation of practical skills and ICT application skills for research and educational activities, the acquisition of a common information culture.
- ДокументПотенційні можливості позааудиторної роботи для інтелектуального розвитку майбутніх учителів фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Пономарьова, Н. О.; Олефіренко, Н. В.; Жерновникова, О. А.; Масич, В. В.Статтю присвячено комплексному дослідженню потенційних можливостей позааудиторної роботи для інтелектуального розвитку майбутніх учителів фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Статья посвящена комплексному исследованию потенциальных возможностей внеаудиторной работы для интеллектуального развития будущих учителей физико-математического факультета Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. The article is devoted to a comprehensive study of the potential opportunities for extracurricular work for the intellectual development of future teachers of the Physics and Mathematics Faculty of the Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda.
- ДокументЗ історії наукових шкіл фізико-математичного факультету(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Зоря, В. Д.; Пономарьова, Н. О.У статті розглянуто ключові етапи історії наукових шкіл фізико-математичного факультету. Зараз фізико-математичний факультет ХНПУ імені Г. С. Сковороди – це потужний та сучасний факультет, який здійснює підготовку висококваліфікованих фахівців науково-педагогічної справи, підтримує та примножує багаті наукові, освітянські та культурні традиції. В статье рассмотрены ключевые этапы истории научных школ физико-математического факультета. Сейчас физико-математический факультет ХНПУ имени Г. С. Сковороды – это мощный и современный факультет, который осуществляет подготовку высококвалифицированных специалистов научно-педагогического дела, поддерживает и умножает богатые научные, образовательные и культурные традиции. The article examines the key stages in the history of scientific schools of the Faculty of Physics and Mathematics. Now the Faculty of Physics and Mathematics of Skovoroda Kharkiv State Pedagogical University is a powerful and modern faculty that trains highly qualified specialists in science and pedagogy, supports and multiplies the rich scientific, educational and cultural traditions.
- ДокументНауково-дослідна робота студентів як чинник удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019)Збірник наукових праць викладачів, аспірантів та студентів фізико-математичного факультету ХНПУ імені Г.С.Сковороди містить матеріали доповідей науково-практичного семінару з актуальних проблем організації науково-дослідної роботи майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного напряму. Розглядаються шляхи і напрями організації науково-дослідної роботи студентів та актуальні питання їх професійної підготовки. Розраховано на наукових і практичних працівників, викладачів вищої школи, магістрантів та студентів закладів вищої освіти. Сборник научных трудов преподавателей, аспирантов и студентов физико-математического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды содержит материалы докладов научно-практического семинара по актуальным проблемам организации научно-исследовательской работы будущих учителей дисциплин естественно-математического направления. Рассматриваются пути и направления организации научно-исследовательской работы студентов и актуальные вопросы их профессиональной подготовки. Рассчитано на научных и практических работников, преподавателей высшей школы, магистрантов и студентов высших учебных заведений. The collection of scientific works of teachers, graduate students and students of the Faculty of Physics and Mathematics of KhNPU named after GS Skovoroda contains materials of reports of the scientific-practical seminar on topical issues of organization of research work of future teachers of natural sciences and mathematics. The ways and directions of the organization of research work of students and actual questions of their professional training are considered. Designed for researchers and practitioners, high school teachers, undergraduates and students of higher education.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ АВТОРСЬКОГО МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ «PETRI NETS» ДЛЯ ПІДТРИМКИ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Сівочка, І. Г.; Гризун, Л. Е.Мета роботи – представити мобільний додаток авторів навчального та практичного призначення «Petri nets: just do it» та висвітлити його можливостей щодо підтримки вивчення основ алгоритмізації у межах ШКІ. Основою розробки додатку слід вважати теоретичні засади математичного апарату мереж Петрі (МП), які детермінують побудову моделі предметної області, а також структуру та функції додатку. Додаток було розроблено в Java на платформі Android Studio. Функціонал програми дозволяє працювати в різних режимах. Зокрема, він пропонує користувачеві будувати та досліджувати мережі Петрі, які моделюють роботу основних елементів алгоритмів. Це допоможе школярам більш ефективно засвоїти основи алгоритмізації. The aim of the paper is to represent the authors’ mobile application of educational and practical purpose «Petri nets: just do it» and to highlight its facilities as for support of the basics of algorithmization learning within the course of school Informatics. The theoretical foundations of application development should be considered the theoretical foundations of the mathematical apparatus of the Petri nets as well as the problems of algorithms learning at secondary school. They determine the domain model building, the structure and functions of the application. The application was developed in Java on the Android Studio platform. The functionality of the application enables the work in different modes. In particular, it offers a user to build and investigate Petri nets which model the work of basic elements of algorithms. It will help schoolchildren to learn the basics of algorithmization more effectively.
- ДокументПОБУДОВА ФРАКТАЛЬНИХ ОБ’ЄКТІВ ЗАСОБАМИ ІКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Кузьменко, А. О.; Андрієвська, В. М.Розглянуто поняття «фрактал», обґрунтовано перспективу прикладного використання теорії фракталів у різних освітніх галузях. Особливу увагу приділено використанню фрактальної графіки для синтезу реалістичних зображень засобами ІКТ. Висвітлено переваги побудови фрактальних об’єктів засобами ІКТ, наведено перелік інструментальних засобів для створення і перегляду фрактальних об’єктів. The concept of «fractal» is considered, the perspective of applied application of fractal theory in different educational fields is substantiated. Particular attention is paid to the use of fractal graphics for the synthesis of realistic images by ICT. The benefits of building fractal objects using ICT are explained, a list of tools for creating and viewing fractal images is given.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ АВТОРСЬКОГО МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ «PETRI NETS» ДЛЯ ПІДТРИМКИ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Сівочка, І. Г.; Гризун, Л. Е.Мета роботи – представити мобільний додаток авторів навчального та практичного призначення «Petri nets: just do it» та висвітлити його можливостей щодо підтримки вивчення основ алгоритмізації у межах ШКІ. Основою розробки додатку слід вважати теоретичні засади математичного апарату мереж Петрі (МП), які детермінують побудову моделі предметної області, а також структуру та функції додатку. Додаток було розроблено в Java на платформі Android Studio. Функціонал програми дозволяє працювати в різних режимах. Зокрема, він пропонує користувачеві будувати та досліджувати мережі Петрі, які моделюють роботу основних елементів алгоритмів. Це допоможе школярам більш ефективно засвоїти основи алгоритмізації. The aim of the paper is to represent the authors’ mobile application of educational and practical purpose «Petri nets: just do it» and to highlight its facilities as for support of the basics of algorithmization learning within the course of school Informatics. The theoretical foundations of application development should be considered the theoretical foundations of the mathematical apparatus of the Petri nets as well as the problems of algorithms learning at secondary school. They determine the domain model building, the structure and functions of the application. The application was developed in Java on the Android Studio platform. The functionality of the application enables the work in different modes. In particular, it offers a user to build and investigate Petri nets which model the work of basic elements of algorithms. It will help schoolchildren to learn the basics of algorithmization more effectively.