Кафедра інформатики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 387
  • Документ
    МОЖЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ НАСКРІЗНИХ УМІНЬ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗА КОНЦЕПЦІЄЮ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Литвинець, О.; Пономарьова, Н.
    Стаття присвячена формуванню наскрізних умінь на уроках інформатики. Наскрізні вміння – системна вимога розбудови базової середньої освіти. Усі наскрізні вміння мають нормативно встановлені детальні характеристики, контекстні компетентнісно зорієнтованому навчанню, та за концепцією Нової української школи постають інструментарієм для формування ключових компетентностей школяра. У навчанні інформатики необхідно і якнайдетальніше розкриватм компетентнісний потенціал навчального предмету, і забезпечити розвиток наскрізних умінь школярів через спеціальні методики та завдяки сучасним засобам і ресурсам. The article is devoted to the formation of cross-curricular skills in computer science lessons. Cross-curricular skills are a systemic requirement for the development of basic secondary education. All cross-curricular skills have normatively established detailed characteristics, contextual to competency-based learning, and according to the concept of the New Ukrainian School, they become a tool for the formation of key competencies of a schoolchild. In teaching computer science, it is necessary to reveal the competency potential of the subject in the most detailed way, and to ensure the development of cross-curricular skills of schoolchildren through special methods and thanks to modern means and resources.
  • Документ
    ІТ-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА, НАУКИ, МОВИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Куліш, М.
    Публікація присвячена ІТ технологіям. Інформаційні технології сприяють розширенню сфер діяльності надають доступ до міжнародних конференцій, зустрічей та самітів. Це надає змогу долучатися до спільних міжнародних проєктів, залученню нових міжнародних партнерів у сфері бізнесу, медицини, науки, військовій колаборації. Завдяки таким проєктам зростає розвиток промисловості, державного та приватного сектора бізнесу. Іноземні інвестори мають змогу вкладати більші інвестиції, сприяючи розвитку робочих місць, інфраструктури, ринку цінних паперів, ІТ-розвитку тощо. Що у свою чергу призводить до зростання економіки, підвищення середнього рівня та якості життя громадян. The publication is dedicated to IT technologies. Information technologies contribute to the expansion of areas of activity and provide access to international conferences, meetings and summits. This makes it possible to join joint international projects, attract new international partners in the field of business, medicine, science, military collaboration. Thanks to such projects, the development of industry, the public and private sectors of business increases. Foreign investors are able to make larger investments, contributing to the development of jobs, infrastructure, the securities market, IT development, etc. Which in turn leads to economic growth, an increase in the average level and quality of life of citizens.
  • Документ
    ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Ковальов, С.; Пономарьова, Н.
    У статті розглянуто мотивацію до навчання, що є багатофакторним явищем, яке залежить від освітньої системи, організації освітнього процесу, особливостей школяра, особливостей вчителя та специфіки навчального предмету тощо. Урахування та оптимізація цих факторів можуть значно підвищити мотивацію учнів та сприяти їхньому успішному навчанню. У зазначеному аспекті особливо цікавим є метод проєктів – освітня технологія, яка базується на самостійній роботі здобувачів освіти над певною проблемою або завданням протягом певного часу. Цей метод активно використовується в сучасній педагогіці, оскільки сприяє розвитку різних компетентностей, зокрема критичного мислення, уміння працювати в команді, самостійності та відповідальності. The article examines motivation for learning, which is a multifactorial phenomenon that depends on the educational system, the organization of the educational process, the characteristics of the student, the characteristics of the teacher and the specifics of the educational subject, etc. Taking into account and optimizing these factors can significantly increase students' motivation and contribute to their successful learning. In this aspect, the project method is particularly interesting - an educational technology based on the independent work of students on a certain problem or task for a certain period of time. This method is actively used in modern pedagogy, as it contributes to the development of various competencies, in particular, critical thinking, the ability to work in a team, independence and responsibility.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ШКОЛЯРІВ ЯК МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Качанов, І.; Пономарьова, Н.
    У статті розглянуто формування фінансової грамотності школярів у навчанні інформатики, що забезпечує впровадження відповідної наскрізної змістової лінії – «Підприємливість та фінансова грамотність». Виділено напрями реалізації наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» у навчанні школярів. The article considers the formation of financial literacy of schoolchildren in the teaching of computer science, which ensures the implementation of the corresponding cross-curricular content line - "Entrepreneurship and financial literacy". The directions of implementation of the cross-curricular content line "Entrepreneurship and financial literacy" in the teaching of schoolchildren are highlighted.
  • Документ
    НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Калугіна, О.; Пономарьова, Н.
    У статті проаналізовано впровадження цифрових ресурсів у навчанні інформатики здобувачів фахової передвищої освіти. У навчанні інформатики як загальноосвітньої навчальної дисципліни в професійно-технічній освіті застосовують різні види цифрових освітніх ресурсів, які мають певну специфіку. До онлайн-сервісів для навчання програмування належать: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. Ці ресурси являють собою ігрове освітнє середовище з метою навчання мов програмування для здобувачів різного віку й різного рівня знань. Популярні в усьому світі є інтерактивні симулятори SimCityEdu, MineCraftEdu, що дають змогу використовувати елементи гри як фрагмент завдання під час вивчення матеріалу та проводити заняття повністю у віртуальному світі. Навчально-методичні матеріали повинні містити опис-характеристику функціональних можливостей і способів застосування різних видів цифрових ресурсів у навчанні, приклади завдань для впровадження різних форм навчальної діяльності з їх використанням. The article analyzes the implementation of digital resources in teaching computer science to students of professional pre-higher education. In teaching computer science as a general educational discipline in vocational education, various types of digital educational resources are used, which have certain specifics. Online services for teaching programming include: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. These resources are a game educational environment for teaching programming languages ​​to students of different ages and different levels of knowledge. Interactive simulators SimCityEdu, MineCraftEdu are popular all over the world, which allow you to use game elements as a fragment of the task while studying the material and conduct classes entirely in the virtual world. Educational and methodological materials should contain a description-characteristic of the functionality and methods of using various types of digital resources in learning, examples of tasks for implementing various forms of educational activities using them.