Кафедра інформатики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 394
  • Документ
    ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ: ЯК СУЧАСНИЙ ВЧИТЕЛЬ-ФІЛОЛОГ МОЖЕ ВПРОВАДИТИ ЕФЕКТИВНЕ НАВЧАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Косточка, І. В.; Пономарьова, Н. О.
    У статті розглядається роль цифрових технологій у системі освіти Нової української школи (НУШ) та їхній вплив на підвищення ефективності навчального процесу. Особлива увага приділяється необхідності впровадження цифрових інструментів для підтримки сучасних освітніх стандартів та адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб учнів. Проаналізовано різні цифрові інструменти, такі як віртуальні класи, платформи для створення інтерактивного контенту, системи дистанційного та змішаного навчання, а також засоби для гейміфікації освітнього процесу. Ці технології сприяють рівному доступу до освіти, дозволяють учням навчатися у власному темпі та сприяють розвитку навичок самостійного навчання і критичного мислення, що є фундаментальним для підготовки учнів до сучасних викликів суспільства. Також акцентується на можливостях використання штучного інтелекту, зокрема ChatGPT, для створення навчальних завдань і тестових запитань, що сприяє індивідуалізації навчального процесу. Штучний інтелект може аналізувати прогрес учнів і надавати персоналізовані рекомендації, підвищуючи ефективність освітнього процесу та роблячи його більш адаптивним і гнучким. Водночас автори звертають увагу на ряд викликів, пов'язаних із впровадженням цифрових технологій: технічні обмеження, нестабільне інтернет-з’єднання та необхідність підвищення цифрової грамотності серед педагогів залишаються суттєвими проблемами, що потребують вирішення. Наголошується на необхідності надання якісної технічної підтримки та створення умов, що сприяють професійному розвитку педагогів, аби вони могли максимально ефективно інтегрувати цифрові інструменти у свою освітню практику. The article examines the role of digital technologies in the education system of the New Ukrainian School (NUS) and their impact on improving the efficiency of the learning process. Special attention is given to the necessity of implementing digital tools to support modern educational standards and adapt the learning process to the individual needs of students. Various digital tools are analyzed, including virtual classrooms, platforms for creating interactive content, remote and blended learning systems, as well as tools for gamifying the educational process. These technologies facilitate equal access to education, allow students to learn at their own pace, and foster the development of independent learning and critical thinking skills, which are fundamental for preparing students for the challenges of modern society. The article also highlights the possibilities of using artificial intelligence, specifically ChatGPT, for creating educational tasks and test questions, which promotes the individualization of the learning process. Artificial intelligence can analyze student progress and provide personalized recommendations, thereby increasing the effectiveness of the learning process and making it more adaptive and flexible. At the same time, the authors point out several challenges related to the implementation of digital technologies: technical limitations, unstable internet connectivity, and the need to improve digital literacy among educators remain significant issues that require solutions. Emphasis is placed on the need for quality technical support and the creation of conditions that promote professional development for teachers, enabling them to effectively integrate digital tools into their educational practice.
  • Документ
    ОСНОВНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ЗАСОБИ ЦИФРОВОЇ ПІДГОТОВКИ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ІНФОРМАТИКІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Шкуть, А.; Андрієвська, В.
    У статті розглянуто викладання дисципліни «Засоби цифрової підготовки» для студентів-інформатиків у ХНПУ імені Г. С. Сковороди, що дає змогу ознайомити майбутніх учителів інформатики з особливостями використання цифрових технологій в освітньому процесі, сформувати уміння майбутніх учителів добирати цифровий інструментарій відповідно до освітніх задач, а також створити умови для самореалізації та стимулювання зростання творчого потенціалу здобувачів освіти. The article discusses the teaching of the discipline ‘Digital Training Tools’ for computer science students at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which makes it possible to acquaint future computer science teachers with the peculiarities of using digital technologies in the educational process, to form the ability of future teachers to select digital tools in accordance with educational tasks, as well as to create conditions for self-realisation and stimulate the growth of the creative potential of students.
  • Документ
    НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Сидоренко, М.; Пономарьова, Н.
    У статті розглянуто позакласну роботу вчителя інформатики, що має певну специфіку, яка пов’язана з тим, що інформатика як навчальний предмет завдяки насиченості предметної галузі може задовольнити інтереси будь-якого школяра. До практичної реалізації позакласної роботи вчителя інформатики найбільш доцільним є застосування універсальної її класифікації – вирізнення індивідуальної, групової і масової форм. Кожна форма позакласної роботи з інформатики має свої унікальні особливості й переваги. Зазначено, що різні форми позакласної роботи з інформатики пов’язані між собою і мають природно доповнювати одна одну: наприклад, робота гуртка міститиме виконання школярами індивідуальних завдань, а результати проведення індивідуальних і групових форм позашкільної роботи можуть бути завершені різноманітними масовими заходами. The article examines the extracurricular work of a computer science teacher, which has a certain specificity, which is associated with the fact that computer science as an educational subject, due to the richness of the subject area, can satisfy the interests of any student. For the practical implementation of the extracurricular work of a computer science teacher, it is most appropriate to apply its universal classification - distinguishing individual, group and mass forms. Each form of extracurricular work in computer science has its own unique features and advantages. It is noted that various forms of extracurricular work in computer science are interconnected and should naturally complement each other: for example, the work of the circle will include the performance of individual tasks by schoolchildren, and the results of individual and group forms of extracurricular work can be completed with various mass events.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEАM ПРОЄКТУ ІЗ ЗБЕРЕЖЕННЯ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ В УМОВАХ ВІЙНИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Романюк, І.; Андрієвська, В.
    У статті розглянуто STEАM проєкт «Мозаїка: збереження історико-культурної спадщини в умовах війни». Особливість реалізації проєкту полягає в тому, що його завдання мають спонукати здобувачів початкової освіти до пошуково-дослідної діяльності. Виконання завдань проєкту стає потужним мотиваційним фактором для здобувачів початкової освіти щодо ознайомлення з нашою культурною спадщиною і важливості дбайливого ставлення до неї. Під час реалізації проєкту здобувачі усвідомлюють цінність поєднання знань із різних освітніх галузей, що сприяє зацікавленості в навчанні, яке набуває для учнів особистісного сенсу та значущості. The article discusses the STEAM project "Mosaic: Preservation of Historical and Cultural Heritage in Wartime". The peculiarity of the project implementation is that its tasks should encourage primary school students to engage in research activities. The implementation of the project tasks becomes a powerful motivational factor for primary school students to become familiar with our cultural heritage and the importance of caring for it. During the implementation of the project, applicants realize the value of combining knowledge from different educational fields, which promotes interest in learning, which acquires personal meaning and significance for students.
  • Документ
    МЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ: ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Пономарьова, Н.
    У публікації проаналізовано педагогічну майстерність учителя. Розвиток педагогічної майстерності вимагає від учителя неформальної та інформальної освіти з метою свідомого професійного самовдосконалення. Зазначено, що в сучасному освітньому просторі існує значне різноманіття доступних засобів і ресурсів професійного самовдосконалення, які адаптовані під різні вимоги та потреби вчителів, зважаючи на їхній фах та специфіку роботи. Поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти у формуванні методичної майстерності вчителя дасть йому змогу досягти професіоналізму, власне педагогічної майстерності та його найвищого рівня – педагогічного новаторства. The publication analyzes the pedagogical skills of a teacher. The development of pedagogical skills requires a teacher to have informal and informal education for the purpose of conscious professional self-improvement. It is noted that in the modern educational space there is a significant variety of available means and resources for professional self-improvement, which are adapted to the various requirements and needs of teachers, taking into account their profession and the specifics of their work. The combination of formal, informal and informal education in the formation of a teacher's methodological skills will allow him to achieve professionalism, pedagogical skills themselves and its highest level - pedagogical innovation.