Кафедра інформатики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 385
  • Документ
    ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Ковальов, С.; Пономарьова, Н.
    У статті розглянуто мотивацію до навчання, що є багатофакторним явищем, яке залежить від освітньої системи, організації освітнього процесу, особливостей школяра, особливостей вчителя та специфіки навчального предмету тощо. Урахування та оптимізація цих факторів можуть значно підвищити мотивацію учнів та сприяти їхньому успішному навчанню. У зазначеному аспекті особливо цікавим є метод проєктів – освітня технологія, яка базується на самостійній роботі здобувачів освіти над певною проблемою або завданням протягом певного часу. Цей метод активно використовується в сучасній педагогіці, оскільки сприяє розвитку різних компетентностей, зокрема критичного мислення, уміння працювати в команді, самостійності та відповідальності. The article examines motivation for learning, which is a multifactorial phenomenon that depends on the educational system, the organization of the educational process, the characteristics of the student, the characteristics of the teacher and the specifics of the educational subject, etc. Taking into account and optimizing these factors can significantly increase students' motivation and contribute to their successful learning. In this aspect, the project method is particularly interesting - an educational technology based on the independent work of students on a certain problem or task for a certain period of time. This method is actively used in modern pedagogy, as it contributes to the development of various competencies, in particular, critical thinking, the ability to work in a team, independence and responsibility.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ШКОЛЯРІВ ЯК МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Качанов, І.; Пономарьова, Н.
    У статті розглянуто формування фінансової грамотності школярів у навчанні інформатики, що забезпечує впровадження відповідної наскрізної змістової лінії – «Підприємливість та фінансова грамотність». Виділено напрями реалізації наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» у навчанні школярів. The article considers the formation of financial literacy of schoolchildren in the teaching of computer science, which ensures the implementation of the corresponding cross-curricular content line - "Entrepreneurship and financial literacy". The directions of implementation of the cross-curricular content line "Entrepreneurship and financial literacy" in the teaching of schoolchildren are highlighted.
  • Документ
    НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ У НАВЧАННІ ІНФОРМАТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Калугіна, О.; Пономарьова, Н.
    У статті проаналізовано впровадження цифрових ресурсів у навчанні інформатики здобувачів фахової передвищої освіти. У навчанні інформатики як загальноосвітньої навчальної дисципліни в професійно-технічній освіті застосовують різні види цифрових освітніх ресурсів, які мають певну специфіку. До онлайн-сервісів для навчання програмування належать: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. Ці ресурси являють собою ігрове освітнє середовище з метою навчання мов програмування для здобувачів різного віку й різного рівня знань. Популярні в усьому світі є інтерактивні симулятори SimCityEdu, MineCraftEdu, що дають змогу використовувати елементи гри як фрагмент завдання під час вивчення матеріалу та проводити заняття повністю у віртуальному світі. Навчально-методичні матеріали повинні містити опис-характеристику функціональних можливостей і способів застосування різних видів цифрових ресурсів у навчанні, приклади завдань для впровадження різних форм навчальної діяльності з їх використанням. The article analyzes the implementation of digital resources in teaching computer science to students of professional pre-higher education. In teaching computer science as a general educational discipline in vocational education, various types of digital educational resources are used, which have certain specifics. Online services for teaching programming include: Kodable, Code Monkey, Code.org, Scratch, CodeCombat, Blockly Games. These resources are a game educational environment for teaching programming languages ​​to students of different ages and different levels of knowledge. Interactive simulators SimCityEdu, MineCraftEdu are popular all over the world, which allow you to use game elements as a fragment of the task while studying the material and conduct classes entirely in the virtual world. Educational and methodological materials should contain a description-characteristic of the functionality and methods of using various types of digital resources in learning, examples of tasks for implementing various forms of educational activities using them.
  • Документ
    ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ З ОПРАЦЮВАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Голиш, І.; Пономарьова, Н.
    У статті проаналізовано підготовку учителів інформатики. Майбутні вчителі інформатики вже мають достатній рівень цифрової компетентності та не потребують навчання елементарних навичок роботи з різними видами програмного забезпечення, проте обов’язковим є формування практичних умінь їх застосування під час вирішення прикладних задач і, зокрема задач обробки експериментальних даних. Для цього розроблено лабораторний практикум з основ математичної статистики (на базі табличного процесора Microsoft Excel) для майбутніх учителів інформатики. Лабораторний практикум складається з восьми лабораторних робіт, кожна з яких містить мету й очікувані результати, виклад теоретичного матеріалу, тренувальні завдання та завдання для систематизації й узагальнення знань з адаптованим змістовим наповненням. Систематичне виконання завдань лабораторного практикуму допоможе майбутньому вчителю інформатики отримати належні знання, уміння та навички роботи з методами математичної статистики, а також сформує мотиваційні засади до їх застосування в професійній діяльності. The article analyzes the training of computer science teachers. Future computer science teachers already have a sufficient level of digital competence and do not need to learn basic skills in working with various types of software, but it is mandatory to form practical skills in their application when solving applied problems and, in particular, problems of processing experimental data. For this purpose, a laboratory workshop on the basics of mathematical statistics (based on the Microsoft Excel spreadsheet) has been developed for future computer science teachers. The laboratory workshop consists of eight laboratory works, each of which contains a goal and expected results, a presentation of theoretical material, training tasks and tasks for systematization and generalization of knowledge with adapted content. Systematic completion of laboratory practical tasks will help the future computer science teacher gain the necessary knowledge, skills and abilities to work with mathematical statistics methods, as well as form motivational principles for their application in professional activities.
  • Документ
    РОЗРОБКА ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ В СЕРЕДОВИЩІ SCRATCH УЧНІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Буркацька, Д.; Андрієвська, В.
    У статті розглянуто використання дидактичних матеріалів для навчання програмування в середовищі SCRATCH учнів базової середньої школи. Дидактичними вважаються додаткові матеріали, орієнтовані на підтримку опанування здобувачами навчального змісту освітніх галузей. Зазначено, що сьогодні зручній розробці дидактичних матеріалів сприяє розвиток спеціалізованих цифрових ресурсів. Наприклад, для розробки інтерактивних вправ у пригоді стають такі ресурси, як Learning Apps, Wordwall. Розробляючи візуальні матеріали, учитель може скористатися Сanva, Еasel.ly, Mindomo тощо. The article considers the use of didactic materials for teaching programming in the SCRATCH environment of basic secondary school students. Didactic are considered additional materials focused on supporting the students' mastery of the educational content of educational fields. It is noted that today the convenient development of didactic materials is facilitated by the development of specialized digital resources. For example, for the development of interactive exercises, such resources as Learning Apps, Wordwall come in handy. When developing visual materials, the teacher can use Сanva, Еasel.ly, Mindomo, etc.