Кафедра інформатики

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 208
  • Документ
    НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024)
    Збірник наукових праць викладачів, співробітників, здобувачів вищої освіти фізико-математичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди містить результати досліджень з актуальних проблем природничо-математичної та інформатичної освіти, освітології, професійної підготовки майбутніх учителів. Розрахований на науково-педагогічних працівників, викладачів, здобувачів закладів вищої освіти. The collection of scientific works of teachers, staff, and applicants for higher education of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University contains results of research on topical issues of natural, mathematical and computer science education, educational science, and professional training of future teachers. It is intended for scientific and pedagogical workers, teachers, students of higher education institutions.
  • Документ
    РОЗРОБКА ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ ПОСІБНИКІВ ЗАСОБАМИ СЕРЕДОВИЩА BOOK CREATOR
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Черенкова, Г.; Остапенко, Л.
    Стаття присвячена дослідженню та практичній реалізації можливостей середовища Book Creator у створенні електронних навчальних посібників. У сучасному освітньому середовищі технології стають все більш важливим інструментом у навчанні та засобом залучення учнів до активного навчання. Book Creator є одним з перспективних середовищ, яке дозволяє створювати інтерактивні та цікаві навчальні матеріали. У роботі буде проведено огляд можливостей середовища Book Creator для створення навчальних посібників. Результати огляду демонструють, що Book Creator є потужним інструментом для створення навчальних посібників, що містять інтерактивні, адаптивні та захоплюючі матеріали, що спрямовані на підвищення ефективності освітнього процесу та залучення учнів до активного навчання. Стаття може бути корисною для вчителів, педагогів, авторів навчальних посібників та всіх зацікавлених у використанні інноваційних технологій у навчальному процесі. The article is dedicated to exploring and practically implementing the capabilities of the Book Creator platform in creating electronic educational materials. In the modern educational environment, technology is becoming an increasingly important tool in teaching and a means of engaging students in active learning. Book Creator is one of the promising platforms that allows for the creation of interactive and interesting educational materials. The paper provides an overview of the Book Creator platform's capabilities in creating educational guides. The review's findings demonstrate that Book Creator is a powerful tool for generating educational materials containing interactive, adaptive, and captivating content aimed at enhancing the effectiveness of the educational process and engaging students in active learning. This article can be beneficial for teachers, educators, authors of educational guides, and all those interested in the use of innovative technologies in the educational process.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Хомутова, Г.; Андрієвська, В.
    У статті обґрунтовано доцільність наскрізного використання цифрових технологій в сучасній початковій школі. Показано, що сьогодні в початкову школу прийшли абсолютно нові за типом мислення здобувачі освіти — покоління Альфа. Уточнено, що знання особливостей розвитку представників окремих поколінь надає змоги якнайкраще впливати на підходи, зокрема, до організації освітнього процесу. Звертається увага, що поширення і доступність цифрових технологій зумовлює необхідність вибору нового стилю навчання учнів покоління Альфа, зокрема, наскрізне використання цифрових технологій в сучасній початковій школі. The article substantiates the expediency of the end-to-end use of digital technologies in a modern primary school. It is shown that today in elementary school students with a completely new way of thinking have come to the school - the Alpha generation. It is specified that knowledge of the peculiarities of the development of representatives of certain generations provides the opportunity to best influence approaches, in particular, to the organization of the educational process. Attention is drawn to the fact that the spread and availability of digital technologies necessitates the choice of a new learning style for students of the Alpha generation, in particular, the thorough use of digital technologies in modern elementary schools.
  • Документ
    ІНСТРУМЕНТ СПІЛКУВАННЯ: ЧАТ-БОТ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Слісаренко, Р.; Колгатіна, Л.
    Статтю присвячено проблемі створення чат-ботів з метою подальшого їх використання у навчальному процесі. Чат-бот є одним з простих способів передачі даних з комп'ютера до користувача. Чат-бот не потребує пошуку відповідних ключових слів або перегляду кількох веб-сторінок для збору інформації. Користувач може легко вводити своє запитання природною мовою та отримувати інформацію. Висвітлено функціональні можливості чат-ботів. Запропоновано методи, що використовуються для проектування і реалізації освітнього чат-бота. The article is devoted to the problem of creating chatbots for the purpose of their further use in the educational process. A chatbot is one of the simple ways to transfer data from a computer to a user. A chatbot does not need to search for relevant keywords or browse multiple web pages to gather information. User can easily enter their question in natural language and get information. The research highlights the functionality of chatbots. The methods used for the design and implementation of an educational chatbot are proposed.
  • Документ
    ОГЛЯД ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ОЛІМПІАД І КОНКУРСІВ З ПРОГРАМУВАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Олефіренко, Н.; Курганський, А.
    Підготовка школярів до змагань з програмування є специфічною діяльністю учителя інформатики. В першу чергу специфіка полягає у необхідності опанування учасниками змагань програмних середовищ автоматизованої перевірки правильності виконання завдань. Кожний тип змагань використовує власне програмне забезпечення, власну систему оцінювання розв’язків, отже вимагає попереднього ознайомлення з ними. У статті розглянуті онлайн середовища, які можуть бути використані як для проведення індивідуальних та командних змагань з програмування, так і для забезпечення ефективної підготовки до них - eolymp, cses, online judge, leetcode, hackerearth, codewars, visualgo, algorithm visualizer, codechef і kattis. Preparing students for programming competitions is a specific activity of an informatics teacher. First of all, the specificity lies in the need for the participants of the competition to master software environments for automated verification of the correctness of tasks. Each type of competition uses its own software, its own solution evaluation system, so it requires prior familiarization with them. The article discusses online software that can be used both for conducting individual and team programming competitions and for ensuring effective preparation for them - eolymp, cses, online judge, leetcode, hackerearth, codewars, visualgo, algorithm visualizer, codechef and kattis.