Перегляд за Автор "Дейніченко, Т. І."
Зараз показано 1 - 20 з 41
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАБСТРАГУВАННЯ ЯК МЕТОД НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Зінченко, А. М.У тезах на основі наукового аналізу літературних джерел з’ясовано суть абстрагування, схарактеризовано його види, наведено приклади застосування в шкільному курсі математики. In the theses on the basis of the scientific analysis of literary sources the essence of abstraction is found out, its kinds are charac terized, examples of application in a school course of mathematics are resulted.
- ДокументАКСІОМАТИЧНИЙ МЕТОД В ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Гельман, В. В.; Дейніченко, Т. І.У тезах схарактеризовано суть аксіоматичного методу, розглянуто різні підходи до аксіоматичної побудови геометрії, розкрито можливості застосування розробленого методичного забезпечення у вивченні дисциплін природничо-математичного та методичного циклів у закладах середньої та вищої освіти. Theses characterize the essence of the axiomatic method, consider different approaches to axiomatic geometry construction, reveal the possibility of using the developed methodological support in the study of disciplines of natural and mathematical and methodological cycles in secondary and higher education.
- ДокументВИВЧЕННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ ФУНКЦІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Покусай, А. М.У тезах висвітлено можливості застосування педагогічного програмного засобу (ППЗ) GRAN у вивченні функціональної змістової лінії шкільного курсу математики, схарактеризовано особливості використання ППЗ на уроках математики у побудові графіків функцій, виявлено вплив його застосування на підвищення навчальних можливостей школярів. The abstract highlight the possibilities of using the Pedagogyal software GRAN in the study of the functional content line of the school course of mathematics; the peculiarities of the use of Pedagogyal software in mathematics lessons in the construction of graphs of functions are characterized; the influence of its application on increase of educational opportunities of schoolboys is revealed.
- ДокументВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ» У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ АЛГЕБРИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Толок, Д. В.; Дейніченко, Т. І.У тезах схарактеризовано методичні прийоми, спрямовані на розвиток позитивної мотивації навчально-пізнавальної діяльності школярів у вивченні числових послідовностей в курсі алгебри закладів загальної середньої освіти й підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення теми. The theses characterize methodical techniques aimed at developing positive motivation of educational and cognitive activity of schoolchildren in the study of numerical sequences in the algebra course of general secondary education institutions and increasing students' cognitive interest in studying the topic.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ «КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЇ» ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АЛГЕБРИ ТА ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ В СУЧАСНОМУ ШКМ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Матвійчук, Ю. Ю.; Дейніченко, Т. І.В статті порушена тема використання "кейс-технології" під час вивчення алгебри та початків аналізу в сучасному ШКМ. Застосування кейс-методу сприяє оптимізації процесу навчання математики, розвитку методичної системи, збагаченню змісту дисципліни, її методичному забезпеченню. В статье затронута тема использования "кейс-технологии" при изучении алгебры и начал анализа в современном ШКМ. Применение кейс-метода способствует оптимизации процесса обучения математике, развитию методической системы, обогащению содержания дисциплины, её методическому обеспечению.
- ДокументГЕНЕЗА АКСІОМАТИЧНОГО МЕТОДУ В ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Гельман, В. В.; Дейніченко, Т. І.У тезах висвітлено питання розвитку аксіоматичного методу в геометрії в його історичній ретроспективі для з’ясування можливостей використання означеного феномену у вивченні дисциплін природничо-математичного циклу в закладах середньої та вищої освіти. Theses cover the development of the axiomatic method in geometry in its historical retrospective to find out the possibilities of using this phenomenon in the study of disciplines of the natural and mathematical cycle in institutions of secondary and higher education.
- ДокументГРУПОВІ ФОРМИ НАВЧАННЯ В ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Кабанська, О. С.В статті розглянуто процес організації групової навчальної діяльності учнів. Інтерес до групових форм навчання пов’язаний насамперед із переорієнтацією освіти на особистість дитини, її загальнорозвивальним характером та гуманізацією, метою якої є розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності. На сучасному етапі процес організації групової навчальної діяльності учнів здебільшого розглядається дослідниками як технологія навчання, оскільки групова робота має велике значення для розв’язання актуальних завдань, що стоять перед сучасною школою. В статье рассмотрен процесс организации групповой учебной деятельности учащихся. Интерес к групповым формам обучения связан прежде всего с переориентацией образования на личность ребенка, его общеразвивающим характером и гуманизацией, целью которой является развитие ребенка как субъекта учебной деятельности. На современном этапе процесс организации групповой учебной деятельности учащихся в основном рассматривается исследователями как технология обучения, поскольку групповая работа имеет большое значение для решения актуальных задач, стоящих перед современной школой. This article examines the process of organising group learning activities for students. The interest in group forms of learning is connected primarily with the reorientation of education to the child's personality, its general developmental nature and humanization, which aims to develop the child as a subject of learning activity. At the present stage, the process of organising students' group learning activities is mainly considered by researchers as a technology of learning, since group work is of great importance for solving the urgent tasks facing the modern school.
- ДокументДЕЯКІ СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Панов, О. Ю.; Дейніченко, Т. І.В статті висвітлена тема деяких способів розв'язування логічних задач. Задачі, які не містять ні геометричних фігур, ні чисел, а лише висловлювання про об’єкти довільної природи, традиційно відносять до логічних задач. Метою тез є з’ясування суті найбільш розповсюджених методів розв’язування логічних задач сучасного ШКМ, до яких віднесено методи міркувань, таблиць, блок-схем, більярда, кругів Ейлера, графів. В статье освещена тема некоторых способов решения логических задач. Задачи, которые не содержат ни геометрических фигур, ни цифр, а только высказывания об объектах произвольной природы, традиционно относят к логическим задачам. Целью тезисов является выяснение сути наиболее распространенных методов решения логических задач современного ШКМ, к которым отнесены методы рассуждений, таблиц, блок-схем, бильярда, кругов Эйлера, графов.
- ДокументДИФЕРЕНЦІАЦІЯ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейніченко, Т. І.; Мамай, В. В.; Чирка, К. С.У тезах схарактеризовано суть диференціації навчання, розглянуто її основні види, форми та шляхи реалізації в навчанні математики. The theses characterize the essence of learning differentiation, consider its main types, forms and ways of implementation in mathematics education.
- ДокументДиференціація навчання у вивченні математичної логіки у вищому педагогічному навчальному закладі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2014-11-21) Дейніченко, Т. І.; Панько, О. Л.В статті розглянута проблема диференціації навчання у психолого-педагогічній науці ХХ століття. Підготовка студентів до вивчення математичної логіки як складника професійної підготовки, що має на меті формування вчителя, позитивно спрямованого на здійснення навчальної діяльності з предмету в межах професійної компетенції як кола обов’язків і передбачає організацію навчальної роботи, варіативної за змістом, обсягом, складністю, методами і засобами, спрямованої на реалізацію індивідуального підходу в навчанні математичної логіки. В статье рассмотрена проблема дифференциации обучения в психолого-педагогической науке ХХ века. Подготовка студентов к изучению математической логики как составляющей профессиональной подготовки, цель которой, формирование учителя, положительно направленного на осуществление учебной деятельности по предмету в рамках профессиональной компетенции как круг обязанностей и предусматривает организацию учебной работы, вариативной по содержанию, объему, сложности, методами и средствами, направленной на реализацию индивидуального подхода в обучении. математической логики. The article deals with the problem of the differentiation of education in the psychological and pedagogical science of the twentieth century. Preparation of students for the study of mathematical logic as a component of vocational training, the purpose of which, the formation of a teacher, positively directed to the implementation of educational activities on the subject within the framework of professional competence as a circle of duties and provides for the organization of educational work, varied in content, volume, complexity, methods and means, aimed at implementing an individual approach to teaching. mathematical logic.
- ДокументДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейніченко, Т. І.; Онікєєнко, М. В.У тезах визначено суть самостійної роботи школярів, схарактеризовано її основні види (письмові самостійні роботи, робота з книгою (підручником)) та зміст відповідно до їх дидактичного призначення.The theses define the essence of independent work of schoolchildren, characterize its main types (written independent work, work with a book (textbook)) and content in accordance with their didactic purpose.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДНИКІВ ДЕФІНІЦІЇ «ПРОЄКТУВАННЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.У статті розкрито суть дефініції «проєктування» через зіставлення з такими родовими до нього поняттями, як «прогнозування», «моделювання», «планування», «конструювання», «розробка»; схарактеризовано особливості розуміння проєктування як складника інноваційної діяльності, одного з аспектів творчості людини задля дослідження його структури. The article reveals the essence of the definition of “designing” through comparison with such generic concepts as “forecasting”, “modeling”, “planning”, “design”, “development”; features of understanding designing as a component of innovative activity, one of the aspects of human creativity for the study of its structure are characterized.
- ДокументЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МЕТОДИКИ НАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ УЧНЯМ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Майстрюк, І. С.; Дейніченко, Т. І.У публікації розглянуто експериментальну перевірку методики надання педагогічної підтримки старшокласникам у вивченні елементів комбінаторики та розв’язуванні рівнянь й нерівностей з параметрами. Організація навчання старшокласників потребувала надання адекватної педагогічної підтримки в залежності від характеру утруднень учнів у навчальній діяльності з математики, що потребувало з’ясування рівнів сформованості реальних навчальних можливостей школярів (РНМ) за такими виділеними критеріями: научуваність (навченість, інтелектуальні й загальнонавчальні уміння, самостійність учнів у навчанні) і навчальна працездатність (фізична працездатність, пізнавальний інтерес, впевненість у своїх силах, наполегливість у навчанні, рівень хвилювання). Зазначено, що вивчення учнів за допомогою виділених критеріїв, діагностика їхніх РНМ, дозволили зробити аналіз характеру утруднень кожного учня у навчанні для здійснення педагогічної підтримки в індивідуальній і груповій роботі. The publication examines the experimental verification of the method of providing pedagogical support to high school students in studying the elements of combinatorics and solving equations and inequalities with parameters. The organization of education of high school students required the provision of adequate pedagogical support depending on the nature of the students' difficulties in the educational activity in mathematics, which required the clarification of the levels of formation of the real educational opportunities of schoolchildren (RNM) according to the following selected criteria: learnability (learning, intellectual and general academic skills, student independence in learning) and academic performance (physical performance, cognitive interest, confidence in one's abilities, persistence in learning, level of excitement). It is noted that the study of students with the help of selected criteria, the diagnosis of their RNM, made it possible to analyze the nature of each student's learning difficulties for the implementation of pedagogical support in individual and group work.
- ДокументЕЛЕКТИВНИЙ КУРС ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ГЕОМЕТРІЇ В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Трошечко, В. В.У тезах схарактеризовано загальні питання організації і проведення експериментально-дослідної роботи з впровадження в навчальний процес профільної школи елективного курсу «Аксіоматичний метод у геометрії. Неевклідові геометрії»; з’ясовано вплив його реалізації на якісні показники навчання школярів.The abstracts characterize the general issues of organization and conduct of experimental research work on the introduction into the educational process of the profile school of the elective course «Axiomatic method in geometry. Non-Euclidean geometries «; the influence of its implementation on the quality indicators of students’ education is clarified.
- ДокументЕлементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-01) Проскурня, І. П.; Проскурня, О. І.; Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.У навчальному посібнику “Елементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах” викладено основні поняття і теореми комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Посібник містить зразки розв’язування задач з усіх тем курсу, задачі для практичних занять і задачі, рекомендовані для організації самостійної роботи здобувачів. Навчальний посібник може використовуватись як в освітньому процесі педагогічного ЗВО у вивченні курсу «Теорія ймовірностей та методи математичної статистики», так і для самоосвіти здобувачів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО. The textbook "Elements of Probability Theory and Mathematical Statistics in Definitions and Problems" describes the basic concepts and theorems of combinatorics, probability theory and mathematical statistics. The manual contains examples of solving problems from all topics of the course, problems for practical classes and problems recommended for the organization of independent work of applicants. The study guide can be used both in the educational process of pedagogical higher education in the study of the course "Probability theory and methods of mathematical statistics", and for self-education of students of natural and mathematical specialties of pedagogical higher education.
- ДокументЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ МНОГОЧЛЕНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Табачник, Ю. Д.; Дейніченко, Т. І.У тезах схарактеризовано основні питання теорії многочленів у їх історичній ретроспективі; висвітлено їх роль і міжпредметне значення у розв’язуванні практичних задач; розкрито елементи наступності та технологічного забезпечення їх вивчення у школі та педагогічному ЗВО. Theses outline basic questions of the theory of polynomials in their historical retrospective; their role and cross-curricular importance in solving practical problems are highlighted; the elements of continuity and technological support for their study in school and pedagogical the are revealed.
- ДокументЗАГАЛЬНОНАУКОВІ МЕТОДИ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Толок, Д. В.В тезах схарактеризовано деякі теоретичні, логічні й емпіричні загальнонаукові методи пізнання, розкрито їх роль у навчанні математики в закладах загальної середньої освіти.The theses characterize some theoretical, logical and empirical general scientific methods of cognition, reveal their role in teaching mathematics in general secondary education.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІСТОРИЗМУ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейніченко, Т. І.; Ричкова, Л. В.; Буркота, І. В.У тезах з’ясовано роль і значення застосування елементів історизму в шкільному курсі математики; схарактеризовано основні форми і методи введення історичних відомостей на уроках математики та в позаурочний час. The theses clarify the role and significance of the application of elements of historicism in the school mathematics course; the main forms and methods of introducing historical information in mathematics lessons and in extracurricular time are characterized.
- ДокументМатематична логіка і теорія алгоритмів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.Навчально-методичний посібник дозволяє ознайомити студентів з цілями, змістом, вимогами щодо сформованості рівнів навчальних досягнень з предмету, формами і методами контролю навчально-пізнавальної діяльності; містить необхідні для самостійної роботи варіанти завдань з різних розділів курсу математичної логіки і теорії алгоритмів з метою повторення, узагальнення й систематизації знань, що сприятиме покращенню професійної підготовки майбутніх учителів. Посібник може використовуватись як у навчальному процесі педагогічного ЗВО у вивченні математичної логіки і теорії алгоритмів, так і для самоосвіти студентів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО. Учебно-методическое пособие позволяет ознакомить студентов с целями, содержанием, требованиями, касающимися сформированности уровней учебных достижений по предмету, формам и методам контроля учебно-познавательной деятельности; содержит необходимые для самостоятельной работы варианты задач из разных разделов курса математической логики и теории алгоритмов с целью повторения, обобщения и систематизации знаний, что будет способствовать улучшению профессиональной подготовки будущих учителей. Пособие может использоваться как в учебном процессе педагогического вуза по изучению математической логики и теории алгоритмов, так и для самообразования студентов естественно-математических специальностей педагогических вузов. The educational-methodical manual allows to acquaint students with the goals, content, requirements regarding the formation of the levels of educational achievements in the subject, forms and methods of monitoring educational and cognitive activity; contains variants of tasks necessary for independent work from different sections of the course of mathematical logic and the theory of algorithms in order to repeat, generalize and systematize knowledge, which will help improve the professional training of future teachers. The manual can be used both in the educational process of a pedagogical university for the study of mathematical logic and the theory of algorithms, and for self-education of students of natural and mathematical specialties of pedagogical universities.
- ДокументМАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД МАТЕМАТИЧНОГО ПІЗНАННЯ ДІЙСНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейніченко, Т. І.; Аннас, Ю. В.У тезах розкрито суть математичного моделювання й таких пертинентних понять як математична модель, уміння моделювати; схарактеризовано етапи методу математичного моделювання в розв’язуванні прикладних задач шкільного курсу математики.The theses reveal the essence of mathematical modeling and such permanent concepts as mathematical model, ability to model; the stages of the method of mathematical modeling in solving applied problems of the school course of mathematics are characterized.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »