Фізико-математичний факультет
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Фізико-математичний факультет за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 2682
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументТеоретичні основи виховання і навчання(Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ОВС, 2002) Лозова, В. І.; Троцко, Г. В.У посібнику викладені основні положення теорії виховання й дидактики цього курсу на основі сучасних освітніх технологій. Зміст навчально-виховного процесу аналізується з урахуванням змін, які відбуваються в системі громадських відносин, свідомості особистості. The manual outlines the basic provisions of the theory of education and didactics of this course based on modern educational technologies. The content of the educational process is analyzed taking into account the changes that occur in the system of public relations, the consciousness of the individual.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ТА ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ ТРУДОВИХ МІГРАНТІВ(Український науково-методичний центр практичної психології та соціальної роботи, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», 2007) Андрєєнкова, В. Л.; Дорошок, Т. О.; Євсюкова, М. В.; Золотухіна, С. Т.; Ковальчук, Л. Г.; Кочурка, Ж. М.; Левченко, К. Б.; Лозинська, Є. В.; Лунченко, Н. В.; Максимова, Н. Ю.; Нікольська, О. А.; Огороднійчук, І. І.; Павлик, Н. П.; Парфанович, І. І.; Пислар, О. В.; Рассказова, О. І.; Романовська, Д. Д.; Трубавіна, І. М.; Хмельницька, Т. В.; Черепаха, К. В.; Чурбанова, О. А.; Шваб, І. А.; Шпак, В. П.; Шпортій, Т. Г.; Шульга, В. В.Навчально-методичний посібник присвячено актуальній та маловивченій для України темі роботи з дітьми трудових мігрантів, кількість яких коливається від двох до чотирьох мільонів українських громадян. У ньому представлені основні результати дослідження проблем дітей трудових мігрантів, що проводилося у 2006 р. Посібник містить інформацію про нормативно-правову базу діяльності педагогічних працівників, принципи здійснення соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми трудових мігрантів, розкриває завдання, зміст форми і методи такої роботи. Автори пропонують словник та методичні рекомендації для здійснення соціально-педагогічної та психологічної роботи серед дітей, батьків, соціального оточення. Цікавим для аналізу та можливого поширення є вітчизняний досвід роботи з даною тематикою та зарубіжний досвід опіки над дітьми. Для соціальних педагогів, практичних психологів, класних керівників, студентів вищих педагогічних навчальних закладів I–IV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників неурядових організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено актуальной и малоизученной для Украины теме работы с детьми трудовых мигрантов, количество которых колеблется от двух до четырех миллионов украинских граждан. В нем представлены основные результаты исследования проблем детей трудовых мигрантов, которое проводилось в 2006 г. Пособие содержит информацию о нормативно-правовой базе деятельности педагогических работников, принципы осуществления социально-педагогической и психологической работы с детьми трудовых мигрантов, раскрывает задачи, содержание формы и методы такой работы. Авторы предлагают словарь и методические рекомендации для осуществления социально-педагогической и психологической работы среди детей, родителей, социального окружения. Интересным для анализа и возможного распространения является отечественный опыт работы с данной тематикой и зарубежный опыт опеки над детьми. Для социальных педагогов, практических психологов, классных руководителей, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей неправительственных организаций, широкого круга общественности. The educational-methodical manual is devoted to the urgent and little-studied topic for Ukraine on working with children of labor migrants, the number of which ranges from two to four million Ukrainian citizens. It presents the main results of the study of the problems of children of labor migrants, which was carried out in 2006. The manual contains information about the legal framework of the activities of teachers, the principles of socio-pedagogical and psychological work with children of migrant workers, reveals the tasks, the contents of the form and methods of such work. The authors offer a dictionary and guidelines for the implementation of socio-pedagogical and psychological work among children, parents, and the social environment. Interesting for analysis and possible dissemination is the domestic experience with this topic and the foreign experience of child custody. For social educators, practical psychologists, class teachers, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV levels of accreditation, social workers, representatives of non-governmental organizations, a wide circle of the public.
- ДокументПРОБЛЕМА ЗАСОБІВ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ(Слов'ян. держ. пед. ун-т, 2008) Лупаренко, С. Є.Дана стаття присвячена аналізу засобів розвитку пізнавальної активності учнів. Визначаються підходи до розуміння сутності „засіб навчання”; розкриваються особливості засобів розвитку пізнавальної активності, а саме: зміст навчального матеріалу, форми організації навчання дітей, методи навчання та окремі їх прийоми, методи контролю навчально–пізнавальної діяльності, сприятливий мікроклімат навчального процесу. Данная статья посвящена анализу средств развития познавательной активности учащихся. Определяются подходы к пониманию сущности "средство обучения"; раскрываются особенности средств развития познавательной активности, а именно: содержание учебного материала, формы организации обучения, методы обучения и отдельные их приемы, методы контроля учебно-познавательной деятельности, благоприятный микроклимат учебного процесса.
- ДокументСоціальна профілактика торгівлі людьми в ПТНЗ(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Трубавіна, І. М.; Калашнікова, Л. М.В цьому розділі автор обгрунтував соціальну профілактику торгівлі людьми в ПТНЗ. В данной главе автор обосновал социальную профилактику торговли людьми в профессионально-технических учебных заведениях. In this chapter the author substantiates the social prevention of human trafficking in vocational educational institutions.
- ДокументЗапобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна», друкарня ТОВ “Агентство “Україна”, 2008-11-11) Гриньова, В. М.; Дорошок, Т. О.; Звєрєва, І. Д.; Зеленський, Р. М.; Калашник, Н. С.; Калашнікова, Л. М.; Ковальчук, Л. Г.; Кулешова, В. В.; Левченко, К. Б.; Павлик, Н. П.; Петрюк, І. М.; Рудюк, Н. Г.; Трубавіна, І. М.; Удалова, О. А.; Удалова, О. Ю.; Шваб, І. А.; Швед, О. В.; Черножукова, Н. Л.Навчально-методичний посібник присвячено питаням організації та здійснення діяльності із запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти. Представлено основні результати дослідження вразливості учнів ПТНЗ до потрапляння в ситуації торгівлі людьми та дані про стан профілактичної діяльності у цьому напрямі. Подано загальний огляд ситуації з торгівлею людьми та трудовою міграцією в Україні; аналіз зв’язку торгівлі людьми з такими порушеннями прав людини, як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація; описано чинне нормативно-правове забезпечення роботи із запобігання торгівлі людьми в системі ПТНЗ, наведено приклади та шляхи посилення протидії торгівлі людьми. Окремий розділ вміщує методичні рекомендації і практичні розробки організації та проведення заходів із профілактики торгівлі людьми. Для педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, студентів вищих педагогічних навчальних закладів І–ІV рівнів акредитації, соціальних працівників, представників громадських організацій, широкого кола громадськості. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам организации и осуществления деятельности по предотвращению торговли людьми в системе профессионально-технического образования. Представлены основные результаты исследования уязвимости учащихся ПТУ до попадания в ситуации торговли людьми и данные о состоянии профилактической деятельности в этом направлении. Представлен общий обзор ситуации с торговлей людьми и трудовой миграцией в Украине; анализ связи торговли людьми с такими нарушениями прав человека, как насилие и жестокое обращение, эксплуатация детского труда, сексуальная эксплуатация; описано действующее нормативно-правовое обеспечение работы по предупреждению торговли людьми в системе ПТУ, приведены примеры и пути усиления противодействия торговле людьми. Отдельный раздел включает методические рекомендации и практические разработки организации и проведения мероприятий по профилактике торговли людьми. Для педагогических работников системы профессионально-технического образования, студентов высших педагогических учебных заведений I-IV уровней аккредитации, социальных работников, представителей общественных организаций, широкого круга общественности. The training manual is devoted to the organization and implementation of activities to prevent trafficking in persons in the system of vocational education. Presents the main results of the study of the vulnerability of vocational school students to getting into a situation of trafficking in persons and data on the status of preventive activities in this direction. A general overview of the situation with human trafficking and labor migration in Ukraine is presented; analysis of the connection of trafficking in persons with such human rights violations as violence and abuse, exploitation of child labor, sexual exploitation; describes the current legal framework for the prevention of trafficking in persons in the system of vocational schools, provides examples and ways to strengthen countering trafficking in persons. A separate section includes guidelines and practical development of the organization and conduct of activities for the prevention of trafficking in persons. For teachers of the system of vocational education, students of higher pedagogical educational institutions of I-IV accreditation levels, social workers, representatives of public organizations, the general public.
- ДокументФормування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2010) Башкір, О. І.У роботі розкрито сутність дефініції ”педагогічна імпровізація“ як швидкого, гнучкого й адекватного реагування на щойно створені ситуації або ті, що стихійно, раптово виникли в педагогічній діяльності, та вимагають миттєвої реакції. Обгрунтовано технологію формування готовності майбутніх учителів до педагогічної імпровізації в процесі фахової підготовки, уточнено критерії й показники готовності майбутнього вчителя до педагогічної імпровізації. В работе раскрыта сущность дефиниции "педагогическая импровизация" как быстрого, гибкого и адекватного реагирования на только что созданные ситуации или те, стихийно, внезапно возникли в педагогической деятельности, и требуют мгновенной реакции. Обоснованно технологию формирования готовности будущих учителей к педагогической импровизации в процессе профессиональной подготовки, уточнены критерии и показатели готовности будущего учителя к педагогической импровизации. The paper reveals the essence of the definition of “pedagogical improvisation” as a quick, flexible and adequate response to situations that have just been created or those that spontaneously arise suddenly in pedagogical activity and require an instant reaction. The technology of forming the readiness of future teachers for pedagogical improvisation in the process of vocational training is justified, the criteria and indicators of the future teacher's readiness for pedagogical improvisation are specified.
- ДокументХрестоматія з педагогіки вищої школи(Апостроф, 2011)Хрестоматія включає окремі державні нормативні документи щодо системи вищої освіти України, матеріали зі праць сучасних педагогів, психологів, мислителів, які характеризують розвиток педагогічної науки, а також думки класиків педагогіки. The bibliography includes separate state regulatory documents regarding the higher education system of Ukraine, materials from the works of modern teachers, psychologists, and thinkers that characterize the development of pedagogical science, as well as the opinions of the classics of pedagogy.
- ДокументФормування знань студентів про пестициди як негативні чинники здоров’я людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Свєчнікова, О. М.; Святська, Т. М.У даній статті було визначено формування знань студентів про пестициди як негативні чинники здоров’я людини. Враховуючи важливість цієї проблеми для сучасної України необхідно підвищувати екологічну культуру студентів педагогічних навчальних закладів шляхом широкого висвітлення впливу пестицидів на здоров’я людини при викладанні хімічних дисциплін. В данной статье было определено формирование знаний студентов о пестицидах как негативные факторы здоровья человека. Учитывая важность этой проблемы для современной Украины, необходимо повышать экологическую культуру студентов педагогических учебных заведений путем широкого освещения влияния пестицидов на здоровье человека при преподавании химических дисциплин. This article identifies students' knowledge of pesticides as a negative factor in human health. Given the importance of this problem for modern Ukraine, it is necessary to to raise environmental awareness of students of teacher training institutions by broadly highlighting impacts of pesticides on human health in teaching of chemical disciplines.
- ДокументЩодо оцінки небезпеки життю та здоров’ю населення України в умовах надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Тютюник, В. В.; Калугін, В. Д.; Сидоренко, О. В.У даній статті автором було наведено оцінку небезпеки життю та здоров’ю населення України в умовах надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру. Розмір соціальних наслідків від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру вказує на необхідність перегляду принципів цивільного захисту, які повинно спрямувати на розвиток заходів попередження та недопущення виникнення не тільки техногенних, а й природних небезпек, що провокують додаткові фінансові, матеріальні та соціальні навантаження на розвиток держави, які мають згубний вплив на здоров’я людей. В данной статье автором была приведена оценка опасности жизни и здоровью населения Украины в условиях чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера. Размер социальных последствий от чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера указывает на необходимость пересмотра принципов гражданской защиты, которые должны быть направлены на развитие мер предупреждения и недопущения возникновения не только техногенных, но и природных опасностей, провоцирующих дополнительные финансовые, материальные и социальные нагрузки на развитие государства, которые оказывают губительное влияние на здоровье людей. In this article, the author provided an assessment of the danger to life and health of the population of Ukraine in conditions of emergencies of natural and man-made character. The size of social consequences of emergencies of natural and man-made character indicates the need to revise the principles of civil protection, which should be aimed at the development of measures to prevent and avoid the occurrence of not only man-made but also natural hazards that provoke additional financial, material and social burden on the state development, which has a devastating impact on human health.
- ДокументНаукові підходи до педагогічних досліджень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Навчально-науковий інститут педагогіки та психології, 2012)У запропонованій колективній монографії представлено методологічні підходи (системний, синергетичний, культурологічний, аксіологічний, антропологічний, ресурсний, компетентнісний, особистісно-діяльнісний, персоналізований, акмеологічний, деонтологічний, технологічний, історико-педагогічний) до педагогічних досліджень. The proposed collective monograph presents methodological approaches (systemic, synergistic, cultural, axiological, anthropological, resource, competence, personal-activity, person-personalized, acmeological, deontological, technological, historical-pedagogical) to pedagogical research.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ДЕРЖАВНОЇ СИСТЕМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ В УРСР (1919 – 1940 рр.)(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2012) Лупаренко, С. Є.У статті розкрито особливості становлення та розвитку державної системи роботи з дітьми в УРСР протягом 1919 – 1940 рр., а саме: зміна парадигми освіти (перехід від дитини до оточення як центру педагогічного процесу); розвиток наукових напрямів дослідження дитини (рефлексології, педології, психологічних досліджень дитини); запровадження політики соціального виховання, прагнення держави здійснити «організацію» дитинства; становлення радянського інституту соціального забезпечення. В статье раскрыты особенности становления и развития государственной системы работы с детьми в УССР в 1919 – 1940 гг., а именно: изменение парадигмы образования (переход от ребенка к окружению как центру педагогического процесса); развитие научных направлений исследования ребенка (рефлексологии, педологии, психологических исследований ребенка); внедрение политики социального воспитания, стремление государства осуществить «организацию » детства; становление советского института социального обеспечения. This article is dedicated to the revelation of peculiarities of forming and developing the state system of work with children in the Ukrainian Soviet Socialistic Republic during 1919 – 1940th. These peculiarities are: change of the educational paradigm (transition from child to surrounding as a center of pedagogical process); the development of scientific lines of child’s research (reflexology, pedology); implementation of the policy of social education, the state intention to implement «the organization» of childhood; the formation of the Soviet institution of social security.
- ДокументТАБЛИЧНИЙ ПРОЦЕСОР MS EXCEL ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЧИТЕЛЯ ДЛЯ ВЕДЕННЯ ТА ПІДГОТОВКИ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2012) Яциніна, Н. О.Даний навчальний посібник написано для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, що вивчають курс «Педагогічна інформатика», а також для вчителів, які бажають засвоїти прийоми ефективної роботи в табличному процесорі MS Excel для реалізації професійної педагогічної діяльності. Зміст навчального посібника являє собою комплекс лабораторних робіт, які висвітлюють питання і проблеми визначення рейтингової оцінки учнів, опрацювання підсумкових даних успішності учнів, опрацювання даних моніторингу успішності, опрацювання даних обліку відвідування учнів, створення електронного журналу, розробка кросворду, розробка тесту засобами MS Excel. Рекомендовано для здійсненна практичної діяльності, орієнтовано на потреби професійної діяльності вчителя. Данное учебное пособие написано для студентов высших педагогических учебных заведений, которые изучают курс "Педагогическая информатика", а также для учителей, желающих усвоить приемы эффективной работы в табличном процессоре MS Excel для реализации профессиональной педагогической деятельности. Учебное пособие содержит комплекс лабораторных работ, в которых освещены вопросы и проблемы определения рейтинговой оценки учеников, обработку итоговых данных успеваемости учеников, обработку данных мониторинга успеваемости, обработку данных учета посещаемости учеников, создание электронного журнала, разработку кроссворда, разработку теста средствами MS Excel. Рекомендовано для осуществления практической деятельности, ориентировано на потребности профессиональной деятельности учителя.
- ДокументВИХОВНА ФУНКЦІЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ШКОЛИ(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012) Золотухіна, С. Ф.У публікації схарактеризовано виховну функцію наукової школи. Наукова школа – організаційна форма співдружності молодих учених, що мають власні погляди, точки зору і складають певну наукову концепцію, яка стає предметом постійного критичного розгляду і дослідження. Особливе місце в діяльності науково-педагогічних шкіл займає виховна функція, реалізація якої сприяє формуванню особистості майбутнього науковця, його світогляду, наукової позиції, активного позитивного ставлення до науки взагалі і до обраної теми зокрема, розвитку морально-вольових якостей особистості (наполегливості, старанності, відповідальності, наукової принциповості, пізнавальної активності тощо). Зазначено, що наукова школа має значний виховний потенціал. Завдяки особистості керівника, його якостей ученого і управлінця, умінь організувати самостійну роботу пошукувача, аспіранта, докторанта, створити атмосферу творчої співдружності, наукової принциповості і відповідальності, реалізується суто виховна її функція. The publication characterizes the educational function of a scientific school. A scientific school is an organizational form of a community of young scientists who have their own views, points of view and make up a certain scientific concept, which becomes the subject of constant critical consideration and research. A special place in the activities of scientific and pedagogical schools is occupied by the educational function, the implementation of which contributes to the formation of the personality of the future scientist, his worldview, scientific position, an active positive attitude to science in general and to the chosen topic in particular, the development of moral and volitional qualities of the individual (perseverance, diligence, responsibility , scientific principles, cognitive activity, etc.). It is noted that the scientific school has significant educational potential. Thanks to the leader's personality, his qualities as a scientist and manager, the ability to organize the independent work of a researcher, graduate student, doctoral student, to create an atmosphere of creative community, scientific principle and responsibility, its purely educational function is realized.
- ДокументНАПРЯМИ ПОШУКІВ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ШКОЛИ ПРОФЕСОРА С. Т. ЗОЛОТУХІНОЇ(Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті проаналізовано провідні напрями досліджень учнів науково-педагогічної школи професора С. Т. Золотухіної. Зазначено, що наукова школа професора С. Т. Золотухіної – це інтелектуальна, емоційно-ціннісна, неформальна, відкрита спільність учених різних статусів, які під керівництвом лідера відкривають маловідомі сторінки історії освіти Слобожанщини, смисложиттєві, світоглядні позиції педагогічних персоналій з метою запозичення педагогічно цінного досвіду для розбудови національної системи освіти й виховання в Україні. Наукова школа С. Т. Золотухіної є таким об’єднанням учених, в якому органічно зливаються спілкування й пізнання, науковий пошук і навчання дослідницькій майстерності, генерування нових ідей, їх дбайливе збереження, відстоювання та постійне відтворення поколінь учених. The article analyzes the leading directions of research of the students of the scientific and pedagogical school of professor S. T. Zolotukhina. It is noted that the scientific school of Professor S. T. Zolotukhina is an intellectual, emotionally valuable, informal, open community of scientists of various statuses, who, under the leadership of the leader, open little-known pages of the history of education in Slobozhanshchyna, meaningful, worldview positions of pedagogical personalities in order to borrow pedagogically valuable experience for the development of the national system of education and training in Ukraine. The Scientific School of S. T. Zolotukhina is such an association of scientists in which communication and knowledge, scientific research and teaching of research skill, generation of new ideas, their careful preservation, advocacy and constant reproduction of generations of scientists merge organically.
- ДокументРОЛЬ І МІСЦЕ ВЧЕНИХ РАД У СИСТЕМІ СУДОЧИНСТВА ВІТЧИЗНЯНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПЕРШОЇ ЧВЕРТІ XIX СТОЛІТТЯ(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті розглянуто систему судочинства, яка склалася у вітчизняних університетах в першій чверті XIX століття; на підставі аналізу положень статуту 1804 року схарактеризовано повноваження ректора й правління у вирішенні судових справ; визначено місце й роль вчених рад, що здобули статус «вищої інстанції» у структурі університетського управління, у реалізації судово-поліцейської функції вищої школи. The article examines the judicial system that developed in domestic universities in the first quarter of the 19th century; on the basis of the analysis of the provisions of the statute of 1804, the powers of the rector and the board in resolving court cases were characterized; the place and role of academic councils, which have acquired the status of "higher instance" in the structure of the university administration, in the implementation of the judicial police function of the higher school are defined.
- ДокументВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК СТРИЖНЕВА ЦІННІСТЬ ОСОБИСТОСТІ(Слов’янський державний педагогічний університет, 2012) Золотухіна, С. Т.; Зеленська, Л. Д.; Зеленський, Р. М.У статті розкрито сутність поняття «відповідальність» на підставі аналізу довідкової, філософської та психолого-педагогічної літератури; визначено показники особистісної відповідальності та напрями її формування. The article reveals the essence of the notion «responsibility» on the basis of an analysis of background, philosophical and psycho-pedagogical literature; it identifies the indicators of personal responsibility and ways of its shaping.
- ДокументКолегіальне самоврядування у вищій школі: історичний досвід, сучасний стан, перспективи(Класичний приватний університет, 2012) Зеленська, Л. Д.У статті висвітлено особливості реалізації принципу автономії й колегіального самоврядування у вітчизняній вищій школі у радянський та пострадянський періоди; на основі аналізу нормативно-правових документів охарактеризовано організаційно-методичні засади діяльності вчених рад як колегіальних органів управління; визначено перспективи реорганізації їх діяльності в умовах розширення інституційної, академічної, фінансової автономії вищої школи на сучасному етапі. The article touches upon the perspectives of realization the principle of autonomy and collegiate self-government in the Soviet higher school in the Soviet and post-Soviet period; the characteristics of the organizational and theoretical bases of the Academic Council activity as Collegiate Councils of the government bodies is viewed on the analyses of the legislative documents; the perspectives of realization of their activity in the conditions of widening institutional, academic and financial autonomy of higher school in modern time are distinguished.
- ДокументТехнологія підготовки вчителя математики до уроку(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, МОНОГРАФ ФОП Іванченко І. С., 2012-11-01) Моторіна, В. Г.Матеріал посібника повністю відповідає навчальному плану та програмі підготовки майбутнього вчителя математики на математичних факультетах університетів та педагогічних університетів. В посібнику наведено короткий аналіз теоретичних положень до кожної теми, який дозволить і майбутньому вчителю і навіть вчителю-практику чітко зорієнтуватися в різноманітних психолого-педагогічних та методичних підходів до технології організації навчального процесу по вивченню математики. Для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних навчальних закладів, учителів математики загальноосвітніх шкіл та шкіл інших типів. Материал пособия полностью соответствует учебному плану и программе подготовки будущего учителя математики на математических факультетах университетов и педагогических институтов. В пособии приведен краткий анализ теоретических положений к каждой теме, который позволит и будущему учителю и даже учителю-практику четко сориентироваться в различных психолого-педагогических и методических подходов к технологии организации учебного процесса по изучению математики. Для студентов физико-математических факультетов педагогических учебных заведений, учителей математики общеобразовательных школ и школ других типов. The material of the manual is fully consistent with the curriculum and program for the preparation of the future mathematics teacher at the mathematical faculties of universities and teacher training institutes. The manual provides a brief analysis of theoretical positions for each topic, which will allow both future teachers and even practicing teachers clearly sort out the different psycho-pedagogical and methodological approaches to the technology of the educational process for the study of mathematics for students of physical and mathematical faculties of teacher training institutions, teachers mathematics of secondary schools and other types of schools.
- ДокументSemilattice decompositions of trioids(Institute of Mathematics and Computer Science, Chisinau, 2013) Zhuchok, A.We describe all semilattice congruences on an arbitrary trioid and define the least semilattice congruence on this trioid. We also show that every trioid is a semilattice of s-simple subtrioids. Ми опишемо все полурешеточние конгруенції на довільному тріоіде і визначимо найменшу полурешеточную конгруенцію на цьому тріоіде. Також показано, що кожен тріоід є полурешеткой s-простих субтріоідов. Мы опишем все полурешеточные конгруэнции на произвольном триоиде и определим наименьшую полурешеточную конгруэнцию на этом триоиде. Также показано, что каждый триоид является полурешеткой s-простых субтриоидов.
- ДокументДіяльність учених рад університетів України в ХІХ столітті(Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2013) Зеленська, Л. Д.У статті розкрито практику діяльності загальноуніверситетських колегіальних органів (учених рад) протягом XIX ст. На підставі аналізу нормативної бази досліджуваного періоду визначено перелік функцій, які було покладено на вчені ради вітчизняних університетів. Описано коло питань, якими займалася вчена рада під час укладання правил для студентів, як-от: а) про обов’язки студентів і дотримання ними належного порядку; б) про стягнення, яким підлягають студенти; в) про зарахування в студенти університету й допущення сторонніх осіб до слухання лекцій; г) про перехід з одного університету до іншого й з одного факультету на інший; д) про виключення з університету тощо. Із урахуванням специфіки урядових реформ у галузі вищої освіти окресленого історичного періоду схарактеризовано змістові напрями реалізації названих функцій вченими радами Харківського, Київського та Новоросійського університетів. The practice of activity of all-university collegiate organs(academic councils) during the 19th Century is generalized in the given article. The directions of work on the certain educational tasks that, despite of socio-political, economic and educational determinants, were fulfilled by the scholars of university academic councils during the period under consideration are outlined. The functions, which Soviet university academic councils performed, are defined on the basis of the normative analyses. The range of challenges dealt by the academic council during developing rules for students, e.g. a) on the duties of students and following rules, b) on punishment for students, c) on admission to a university and allowance for third persons to attend a course of lectures, d) on transference from between universities and departments, e) on withdraw from the university, etc. is discussed. The methods of encouragement of scientific and research work of both the higher-education teaching personnel and students are covered. Taking into consideration the specifity of government reforms in the sphere of higher education during this period, the meaningful directions of the performance of the abovementioned functions by academic councils in Kharkiv, Kyiv, and Novorossiysk universities are characterized.