Кафедра всесвітньої історії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра всесвітньої історії за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 387
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДЖЕРЕЛЬНА БАЗА У ДОСЛІДЖЕННІ ПРОБЛЕМИ ЗОВНІШНЬОПОЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ НА ЄВРОПЕЙСЬКОМУ НАПРЯМКУ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди (ХНПУ), Фірма «ОВС» ТОВ, 2005) Ямпольська, Л. М.Автором проведено класифікацію джерел із проблеми зовнішньополітичної діяльності Сполученого Королівства на європейському напрямку в другій половині ХХ ст., визначено їхні переваги та недоліки, ступінь достовірності, значення для проведення дослідження. Цінність джерел офіційного характеру полягає в тому, що вони містять тексти нормативних актів, фактологічний і статистичний матеріал про розвиток інтеграційних процесів на Європейському континенті та участь у них Великої Британії. Незважаючи на окремі вади неофіційних джерел, зокрема мемуаристики, зазначено, що широкий спектр цих видань сприяє різноплановій інтерпретації матеріалу та достовірно віддзеркалює полярність підходів до «європейського питання» у британському політикумі та суспільстві. Автором проведена классификация источников по проблеме внешнеполитической деятельности Соединенного Королевства на европейском направлении во второй половине ХХ в., определены их преимущества и недостатки, степень достоверности, значение для проведения исследования. Ценность источников официального характера заключается в том, что они содержат тексты нормативных актов, фактический и статистический материал о развитии интеграционных процессов на Европейском континенте и участии в них Великобритании. Несмотря на отдельные недостатки неофициальных источников, в частности мемуаристики, указано, что широкий спектр этих изданий способствует разноплановой интерпретации материала и достоверно отражает полярность подходов к «европейскому вопросу» в британском политикуме и обществе. The classification of sources on the problem of the United Kingdom’s foreign policy activities in the European direction in the second half of the XXth century has been fulfilled by the author. Its advantages and disadvantages, degree of reliability, significance for the study have been identified in this article. The value of official sources is that they contain texts of normative acts, factual and statistical material on the development of integration processes on the European continent and Great Britain’s participation in them. The author indicates that despite some drawbacks of unofficial sources, in particular memoirs, the wide range of these publications contributes to diverse interpretation of the material and reliably reflects the polarity of approaches to the «European issue» in British politics and society.
- ДокументМААСТРИХТСЬКИЙ «ДОГОВІР ПРО ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ» І ВЕЛИКА БРИТАНІЯ: МІЖ ЦІННОСТЯМИ КОМУНІТАРИЗМУ ТА НАЦІОНАЛЬНОГО СУВЕРЕНІТЕТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди (ХНПУ), Фірма «ОВС» ТОВ, 2006) Ямпольська, Л. М.У статті проаналізовано Маастрихтський “Договір про Європейський Союз“ 1992 р., завдяки якому відбулося юридичне оформлення ЄС, висвітлено проблему ратифікації його Сполученим Королівством як пошук компромісу між цінностями комунітаризму та національного суверенітету, з’ясовано розуміння європейського напрямку зовнішньої політики провідних британських партій, а також визначено здобутки і втрати, які принесло державі підписання даного договору. В статье проанализирован Маастрихтский «Договор о Европейском Союзе» 1992 г., благодаря которому произошло юридическое оформление ЕС, освещена проблема ратификации его Соединенным Королевством как поиск компромисса между ценностями коммунитаризма и национального суверенитета, выяснено понимание европейского направления внешней политики ведущих британских партий, а также определены достижения и потери, которые принесло государству подписания данного договора. The Maastricht «Treaty on the European Union» (1992) which led to the legal implementation of the EU has been analyzed in this article. The problem of its ratification by the United Kingdom as a compromise between the values of communitarianism and national sovereignty has been highlighted by the author. Understanding of the European direction of foreign policy by leading British parties has been clarified and also the gains and losses that the signing of this agreement has brought to the state has been identified.
- ДокументЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ БРИТАНСЬКОГО КОНСЕРВАТИВНОГО УРЯДУ Е. ХІТА (1970–1974 рр.)(Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, вид-во "Альма-матер", 2006-09-29) Ямпольська, Л. М.; .; .У праці досліджено європейський вектор зовнішньої політики британського консервативного уряду Едварда Хіта (1970‒1974 рр.). Проаналізовані причини вступу Сполученого Королівства до Європейського Економічного Співтовариства, особливості ставлення Консервативної та Лейбористської партій до «європейської проблеми», формування інтеграційної політики «острівної держави» в досліджуваний період.В работе исследован европейский вектор внешней политики британского консервативного правительства Эдварда Хита (1970‒1974 гг.). Проанализированы причины вступления Соединенного Королевства в Европейское Экономическое Сообщество, особенности отношения Консервативной и Лейбористской партий к «европейской проблеме», формирование интеграционной политики «островного государства» в исследуемый период.European vector in the foreign policy of the British Conservative government under the leadership of Edward Heath (1970‒1974) has been researched in the work. Preconditions of joining the European Economic Community by the United Kingdom, peculiarities of the Conservative and Labour parties attitudes to the «European problem», formation of the «island state» integration policy in the researched period have been analyzed.
- ДокументВЕЛИКА БРИТАНІЯ ПІСЛЯ ПАРЛАМЕНТСЬКИХ ВИБОРІВ 1997 РОКУ : «НОВИЙ ЛЕЙБОРИЗМ» І «ЄВРОПЕЙСЬКЕ ПИТАННЯ»(Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, вид-во "Альма-матер", 2007-02-23) Ямпольська, Л. М.У праці досліджене ставлення британського лейбористського уряду Тоні Блера до «європейського питання», формування інтеграційної політики Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії. Питання економічної, політичної та військової інтеграції проаналізовані через реакцію офіційного Лондона на Маастрихтський процес, впровадження єдиної валюти, формування спільної європейської системи безпеки та оборони, розширення ЄС на схід.В работе исследовано отношение британского лейбористского правительства Тони Блэра к «европейскому вопросу», формирование интеграционной политики Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии. Вопросы экономической, политической и военной интеграции проанализированы через реакцию официального Лондона на Маастрихтский процесс, введение единой валюты, формирование общей европейской системы безопасности и обороны, расширение ЕС на восток.The attitude of British Labour government under the leadership of Tony Blair as to the «European question», the formation of the integration policy of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland have been researched in this work. The items of economic, political and military integration have been analyzed through official London’s reaction at the Maastricht process, adoption of the common currency, formation of the common European system of the security and defense, the expansion to the East.
- ДокументБРИТАНСЬКА КОНЦЕПЦІЯ СПІЛЬНОЇ ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ ТА БЕЗПЕКИ ЄВРОСОЮЗУ НА МІЖУРЯДОВІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ 1996–1997 РР.(Альма-матер, 2007-04-27) Ямпольська, Л. М.Робота присвячена британській позиції щодо формування Спільної зовнішньої політики і політики безпеки на Міжурядовій конференції держав-членів ЄС в Турині (1996‒1997). Британська концепція ґрунтувалася на домінуючій ролі НАТО в Європі, що унеможливлювало створення суто європейських оборонних структур. Перспективи розвитку Північноатлантичного Альянсу форін-офіс вбачав у механізмі програми «Партнерство заради миру» 1994 р., яка забезпечувала НАТО життєво важливу роль у створенні безпеки і стабільності в Центральній і Східній Європі, поєднуючи її з культивацією атлантичних цінностей. Оптимальною метою визнавалося зміцнення ЗЄС із збереженням подвійної функції ‒ «європейської опори» НАТО і оборонного компонента Євросоюзу. Работа посвящена британской позиции по формированию Общей внешней политики и политики безопасности на Межправительственной конференции государств-членов ЕС в Турине (1996‒1997). Британская концепция основывалась на доминирующей роли НАТО в Европе, что делало невозможным создание чисто европейских оборонных структур. Перспективы развития Североатлантического Альянса форин-оффис видел в механизме программы «Партнерство ради мира» 1994 г., которая обеспечивала НАТО жизненно важную роль в создании безопасности и стабильности в Центральной и Восточной Европе, объединяя ее с культивацией атлантических ценностей». Оптимальной целью признавалось укрепление ЗЕС с сохранением двойственной функции – «европейской опоры» НАТО и оборонного компонента Евросоюза. The work is dedicated to the British position regarding the formation of the Common Foreign and Security Policy at the Intergovernmental Conference of the EU Member States in Turin (1996‒1997). The British concept was based on NATO’s dominant role in Europe, which made impossible to create purely European defense structures. The prospects for the development of the North Atlantic Alliance were seen by the Foreign Office in the mechanism of the program «Partnership for Peace» 1994, which provided to NATO a vital role in creating security and stability in Central and Eastern Europe, combining with the cultivation of Atlantic values. The optimal goal was to strengthen the WEU with conservation of the dual function ‒ the NATO’s «European pillar» and the European Union’s defense component.
- ДокументВЕЛИКА БРИТАНІЯ ТА ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ НА МІЖУРЯДОВІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ 1996–1997 РР.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2007-06-07) Ямпольська, Л. М.Стаття присвячена трансформації консолідованих договорів про створення Європейського Союзу (Маастрихтських угод 7 лютого 1992 р.) на Міжурядовій конференції держав-членів ЄС у Турині (1996‒1997), зокрема питанням розвитку Економічного і валютного союзу (ЕВС), спільної соціальної політики, стратегії політичного співробітництва, визначенню місця Західноєвропейського Союзу (ЗЄС) у системі зовнішньої політики та безпеки ЄС. Проект договору, підготовлений у процесі роботи конференції, в цілому був схвалений у червні 1997 р. на сесії Європейської Ради в Амстердамі і став новою цеглиною в будівництві ЄС. Проблемою даної наукової розвідки є аналіз позиції Великої Британії, яка виконувала роль «фільтру» в прийнятті рішень стосовно перспектив інтеграції, вказуючи на перестороги від участі в тотальних процесах європейського будівництва. Статья посвящена трансформации консолидированных договоров о создании Европейского Союза (Маастрихтских соглашений 7 февраля 1992 г.) на Межправительственной конференции государств-членов ЕС в Турине (1996‒1997), в частности вопросам развития Экономического и валютного союза (ЭВС), общей социальной политики, стратегии политического сотрудничества, определению места Западноевропейского союза (ЗЕС) в системе внешней политики и безопасности ЕС. Проект договора, подготовленный в процессе работы конференции, в целом был одобрен в июне 1997 г. на сессии Европейского Совета в Амстердаме и стал новым кирпичом в строительстве ЕС. Проблемой данной научной разведки является анализ позиции Великобритании, которая выполняла роль «фильтра» в принятии решений относительно перспектив интеграции, указывая на предостережения от участия в тотальных процессах европейского строительства. The article is focused on the transformation of the consolidated agreements on the establishment of the European Union (the Maastricht Agreements on February 7, 1992) at the Intergovernmental Conference of the EU Member States in Turin (1996‒1997), in particular the development of the Economic and Monetary Union (EMU), the Common social policy, the strategy of political cooperation, the determining of the Western European Union’s (WEU) place in the system of the EU foreign policy and security. The draft treaty which was prepared during the conference, was generally approved in June 1997 at a session of the European Council in Amsterdam and it became a new brick in the construction of the EU. The problem of this scientific work is the analysis of the UK’s position, which acted as a «filter» in making decisions about the prospects of integration, pointing to warnings from participation in the total processes of European construction.
- ДокументПедагог-новатор, батько усіх сліпоглухонімих. Харківський період життя і діяльності професора І. П. Соколянського(Науково-дослідний інститут українознавства, 2008) Рябченко, О. Л.У статті досліджується життєвий шлях і науково-педагогічна діяльність Івана Панасовича Соколянського (1889 – 1960 рр.) – одного з найвидатніших діячів у галузі виховання і навчання аномальних дітей, засновника вітчизняної педагогіки сліпоглухонімих у роки його перебування в Харкові. The article examines the life path and scientific and pedagogical activity Ivan Panasovich Sokolyanskyi (1889 - 1960) – one of the most outstanding figures in the field of upbringing and education of abnormal children, the founder of the national of pedagogy for the deaf-blind during his stay in Kharkiv.
- ДокументРеконструкція студентської повсякденності 1920-х років: джерельні пріоритети(Національна академія наук України, Інститут історії України, 2008) Рябченко, О. Л.Метою статті є реконструкція соціальної ідентичності українського студентства. Для успішного їх вирішення автором досліджено перш за все джерела, що відходять від конкретної людини і прямо чи побічно свідчать про її життєдіяльність, думки і сподівання. Джерела особистого походження, які в західній історіографії називаються ego - документами, це – щоденники, листи, доноси, клопотання про поновлення у навчанні тощо. Саме цей матеріал дозволяє простежити сприйняття самою звичайною молодою людиною революційних перетворень, її погляд на природу і сутність нової влади, реакцію студентства на перетворення у системі вищої освіти. The purpose of the article is to reconstruct the social identity of Ukrainian students. In order to successfully solve them, the author first of all researched sources that originate from a specific person and directly or indirectly testify about her life, thoughts and hopes. Sources of personal origin, which are called in Western historiography ego - documents, these are diaries, letters, denunciations, petitions about renewal of studies, etc. This material allows trace the perception of the most ordinary young person revolutionary transformations, her view of the nature and essence of the new authorities, the reaction of students to transformations in the higher education system education
- ДокументТерниста дорога великого життя (Харківський період)(Інститут історії України НАН України, 2008) Рябченко, О. Л.Стаття присвячена Харківському періоду діяльності Івана Панасовича Соколянського відомого українського вченого, педагога-експериментатора, автора оригінальної методику навчання сліпоглухонімих, яка отримала визнання в усьому світі. The article is dedicated to the Kharkiv period of activity of Ivan Panasovych Sokolyanskyi, a famous Ukrainian scientist, pedagogue-experimenter, author of the original method of teaching the deaf-blind, which received worldwide recognition.
- ДокументКОНЦЕПЦИИ «БРИТАНСКОЙ ЕВРОПЫ» И «ЕВРОПЕЙСКОЙ БРИТАНИИ» В ПРОЦЕССАХ ЕВРОПЕЙСКОЙ ИНТЕГРАЦИИ И ЭТНИЧЕСКОЙ МОБИЛИЗАЦИИ НА РУБЕЖЕ ХХ–ХХІ ВВ.(Беловский институт (филиал) государственного образовательного учреждения высшего профессионального образования «Кемеровский государственный университет», 2008-04-17) Ямпольская, Л. Н.Статья посвящена анализу «особой» позиции Великобритании в процессах европейской интеграции и этнической мобилизации на рубеже ХХ – XXI вв. в контексте борьбы традиционных стереотипов «Британской Европы» и «Европейской Британии», национальных и коммунитарных ценностей. Автором сделаны выводы о влиянии указанных процессов на формирование многоуровневой ментальной структуры населения Соединенного Королевства, доминировании этно-регионального и национально-государственного уровней над общеевропейским, что в итоге отразилось на прагматическом подходе государства к интеграции в пределах Европейского Союза. Стаття присвячена аналізу «особливої» позиції Великої Британії в процесах європейської інтеграції та етнічної мобілізації на межі ХХ ‒ XXI ст. у контексті боротьби традиційних стереотипів «Британської Європи» та «Європейської Британії», національних і комунітарних цінностей. Автором зроблені висновки про вплив зазначених процесів на формування багаторівневої ментальної структури населення Сполученого Королівства, домінування етно-регіонального та національно-державного рівнів над загальноєвропейським, що в підсумку позначилося на прагматичному підході держави до інтеграції в межах Європейського Союзу. The article is devoted to the analysis of the «special» position of Great Britain in the processes of European integration and ethnic mobilization between XXth ‒ XXIst centuries in the context of traditional stereotypes’ confrontation of «British Europe» and «European Britain», national and communitarian values. The conclusions about the influence of these processes on the formation of a multi-level mental structure of the United Kingdom's population, the dominance of ethno-regional and national-state levels over the pan-European level, which eventually affected the state's pragmatic approach to integration within the European Union have been made by the author.
- ДокументОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СПІЛЬНОЇ АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СПІВТОВАРИСТВА НАПРИКІНЦІ 50-Х – 90-Х РР. ХХ СТ.(Вид-во «ІнтерГрафіка», Полтава, 2008-05-21) Ямпольська, Л. М.Стаття присвячена аналізу основних етапів Спільної аграрної політики Європейського економічного співтовариства (Європейського Союзу) наприкінці 50-х ‒ 90-ті рр. ХХ ст., виявленню їх особливостей, а також визначенню впливу Великої Британії на реформування цієї складової інтеграційних процесів. Автор приходить до висновків, що країни-лідери ЄС, в тому числі й Велика Британія, з огляду на значні економічні можливості та незначну частку свого аграрного сектору у ВНП, повинні послабити свій протекціонізм у відношенні до власних аграріїв, зменшити увагу до сільського господарства, переорієнтувавши бюджетні витрати на розвиток промисловості та сфери послуг. Статья посвящена анализу основных этапов Общей аграрной политики Европейского экономического сообщества (Европейского Союза) в конце 50-х – 90-е гг. ХХ в., выявлению их особенностей, а также определению влияния Великобритании на реформирование этой составляющей интеграционных процессов. Автор приходит к выводам, что страны-лидеры ЕС, в том числе и Великобритания, учитывая большие экономические возможности и незначительную долю своего аграрного сектора в ВНП, должны ослабить свой протекционизм в отношении собственных аграриев, уменьшить внимание к сельскому хозяйству, переориентировав бюджетные расходы на развитие промышленности и сферы услуг. The article is devoted to the analysis of the main stages of the European Economic Community’s (the European Union’s) Common Agricultural Policy at the end of the 50s ‒ 90s of the XXth century, to identifying their features and determining the UK’s influence on reforming of this component of integration processes. The author concludes that the EU leading countries, including the UK, which had the great economic opportunities and the small share of their agricultural sector in the GNP, have to weaken their protectionism regarding their own farmers, to reduce their attention to agriculture and reorient their budget expenditures on the development of industry and services.
- ДокументДО ПИТАННЯ ДЕФІНІЦІЇ ЯВИЩА «ІНТЕГРАЦІЯ» ТА РОЗВИТКУ ЗАРУБІЖНИХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ТЕОРІЙ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, історичний факультет, 2008-12-26) Ямпольська, Л. М.Стаття присвячена дослідженню європейських інтеграційних процесів у зарубіжній історичній та економічній науці. Автором проаналізовані концепції федералізму, функціоналізму, інституціоналізму та міждержавного підходу, а також інтерпретація явища «інтеграція» фундаторами цих шкіл. Зроблено висновки про вплив досліджуваних теорій на пояснення характеру інтеграційних процесів глобального та реґіонального масштабів.Статья посвящена исследованию европейских интеграционных процессов в зарубежной исторической и экономической науке. Автором проанализированы концепции федерализма, функционализма, институционализма и межгосударственного подхода, а также интерпретация явления «интеграция» основателями этих школ. Сделаны выводы о влиянии изучаемых теорий на объяснение характера интеграционных процессов глобального и регионального масштабов.The article is devoted to the research of European integration processes in the foreign historic and economic science. The conceptions of federalism, functionalism, institutionalism and intergovernmental approach, and also the interpretation of the phenomenon «integration» by the initiators of these schools have been analyzed by the author. The conclusions about the influence of the researched theories on the explanation of the character of integration processes of the global and regional scales have also been made.
- ДокументСтудентство радянської України у пошуках «пролетарської» ідентичності (1920-ті pp.)(Інститут історії України НАН України; Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса, 2009) Рябченко О. Л.У статті на основі широкого кола архівних джерел та різноманітних документів аналізуються шляхи консруювання студентами України "пролетарської" ідентичності, оскільки соціальне маскування було необхідною умовою отримання освіти молоддю, котра не мала робітничо-селянського походження. In the article on the basis of a wide range of contemporary records and various documents the ways of constructions of proletarian identity by Ukrainian students are analyzed, as a social disguise was a necessary condition for getting education by the youth who did not have workers’ and peasants’ origin.
- ДокументСтудентство у символічному просторі міста Радянської України (1920-ті роки)(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2009) Рябченко, О. Л.У статті розглядається процес символічної детермінації життєдіяльності українського студентства у 1920-ті роки, наголошується, що внутрішнє відчуття соціального часу не співпадало з зовнішніми перетвореннями у містах України. The article examines the process of symbolic determination of Ukrainian student life in the 1920s, it is emphasized that the inner feeling of the social time did not coincide with the external transformations in the cities of Ukraine.
- ДокументНа роздоріжжях долі: від офіцера Добровольчої армії до студента радянського ВНЗ (спроби інтеграції Олександра Шатілова в радянське суспільство у 1920-ті рр.)(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2009) Рябченко, О. Л.У статті досліджується життєвий шлях "невидатної" людини, який був типовим для багатьох молодих людей, які залишили студентські лави і стали добровольцями Білої армії. На прикладі А. П. Шатилова простежується доля "старого студентства" в еміграції і складний процес пристосування вихідця з дворянської сім'ї до життя в радянському суспільстві в умовах його динамічної трансформації в 1920-х рр. The course of life a "non-outstanding" person, typical of many young men that had gave up their student bench for taking part in the White Army's struggle is been investigated in the following paper. On the example of A. P. Shatylov the fate of "old students" during emigration period is been studied as well as the hard process of accommodation of a nobleman of the former empire to the new lifestyle of the rapidly transforming Soviet society of the 1920s.
- ДокументФОРМУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ ЯК ПРЕДСТАВНИКА НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕЛІТИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2009) Яковенко, Г. Г.Особливе місце серед студентства посідає група майбутніх учителів історії. Такий статус пояснюється важливістю проблем, які мають вирішувати майбутні вчителі у своїй щоденній праці. Організація навчально-виховного процесу в педагогічному університеті має бути спрямована на виховання майбутніх учителів історії як інтелігентів, представників національної еліти, відповідальних за втілення в життя національної ідеї. Особенное место среди студенчества занимает группа будущих учителей истории. Такой статус объясняется важностью проблем, которые они должны решать в своей повседневной работе. Организация учебно-воспитательного процесса в педагогическом университете должна быть направлена на воспитание будущих учителей истории как интеллигентов, представителей национальной элиты, ответственных за реализацию в жизнь национальной идеи. A special place among students is a group of future history teachers. This status is due to the importance of the problems that they must solve in their daily work. The organization of the educational process at the pedagogical University should be directed to the education of future history teachers as intellectuals representatives of the national elite, responsible for the implementation of the national idea.
- ДокументСтудентство Радянської України 1920-х років: від образу до реальності(Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 2009) Рябченко, О. Л.В статті досліджено образ студента першого десятиліття Радянської влади в Україні. Образ нового радянського студента ніс на собі яскраво виражене ідеологічне навантаження. Підтримка подібних масових ілюзій була одним із найважливіших завдань партійного державного апарату, саме тому цей образ був антиподом образу "білопідкладочного" студент- ства, яке змальовувалося таким, що намагалося будь-якою ціною, не без підтримки "старої ворожої професури" відвоювати вищу школу, саботуючи реформи у системі освіти. Вихідці із "соціально ворожого" середовища, незважаючи на дискредитаційну політику відносно них, змушені були різними шляхами долати перешкоди на своєму шляху, у тому числі і для отримання вищої освіти. Гарантіями успіху могли стати не лише документи, а й характерна зовнішність і стиль поведінки – мовлення, особливо майстерність оволодіння офіційним дискурсом, участь у громадському житті, різноманітних кампаніях тощо. Сконструйований образ при цьому не завжди відповідав внутрішньому змісту, але він повинен був постійно демонструвати оточенню саме революційну сутність нового студентства, що автоматично ставило його в категорію обраних. The article examines the image of a student in the first decade of Soviet power in Ukraine. The image of the new Soviet student was vivid pronounced ideological load. Support of similar mass illusions was one of the most important tasks of the party state apparatus, that is why this image was the antithesis of the image of a "white-collared" student a state that was depicted as trying at any cost, not without support of the "old enemy professorship" to win back the higher school by sabotaging reforms in the education system. People from a "socially hostile" environment, despite the discrediting policy towards them, were forced different ways to overcome obstacles on your way, including for obtaining higher education. Guarantees of success could become not only documents, but also a characteristic appearance and style of behavior - speech, especially mastery of official discourse, participation in public life, various campaigns, etc. Constructed image at it did not always correspond to the inner content, but it had to to constantly demonstrate the revolutionary essence of the new to the environment studentship, which automatically put him in the category of the chosen ones.
- ДокументНАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС ДО КУРСУ «НОВА ІСТОРІЯ КРАЇН АЗІЇ ТА АФРИКИ (XVII – ПОЧАТОК ХХ СТ.)» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Курсор», 2009-11-02) Ямпольська, Л. М.Навчально-методичний комплекс структурований відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Нова історія країн Азії та Африки (XVII – початок ХХ ст.)» кафедри всесвітньої історії ХНПУ імені Г. С. Сковороди і сприяє формуванню у студентів науково обґрунтованих уявлень про історію країн Азії та Африки нового часу. Визначаються принципові зрушення, що зумовили настання якісно нового етапу в історичному розвитку афро-азійського регіону: системна криза традиційного суспільства, інтенсифікація міждержавних і міжрегіональних зв’язків, подолання ізольованості автаркічних локальних систем Сходу, що відбувалося внаслідок колоніальної експансії європейських країн і США, виникнення світового ринку та світової економіки. У виданні подані зміст навчального матеріалу, теми лекційних і семінарських занять із методичними рекомендаціями, питання для підготовки до модульних контрольних робіт, завдання для самостійної роботи студентів, список рекомендованих джерел і літератури, критерії оцінювання роботи студентів. Видання призначене для студентів спеціальності 6.020302 «Історія», галузі знань 0203 «Гуманітарні науки», освітнього рівня «Бакалавр». Учебно-методический комплекс структурирован в соответствии с рабочей программой учебной дисциплины «Новая история стран Азии и Африки (XVII – начало ХХ в.)» кафедры всемирной истории ХНПУ имени Г. С. Сковороды и способствует формированию у студентов научно обоснованных представлений об истории стран Азии и Африки в новое время. Определены принципиальные изменения, обусловившие наступление качественно нового этапа в историческом развитии афро-азиатского региона: системный кризис традиционного общества, интенсификация межгосударственных и межрегиональных связей, преодоление изолированности автаркических локальных систем Востока, происходившее вследствие колониальной экспансии европейских стран и США, возникновение мирового рынка и мировой экономики. В издании представлены содержание учебного материала, темы лекционных и семинарских занятий с методическими рекомендациями, вопросы для подготовки к модульным контрольным работам, задания для самостоятельной работы студентов, список рекомендованных источников и литературы, критерии оценки работы студентов. Издание предназначено для студентов специальности 6.020302 «История», отрасли знаний 0203 «Гуманитарные науки», образовательного уровня «Бакалавр». The teaching methodology is structured according to the work programme of the academic discipline «Modern History of Asian and African Countries (XVII – the beginning of the XXth century)» of the Department of World History of H. S. Skovoroda KhNPU. It contributes to the formation of the students’ scientific-grounded imagination about the history of Asian and African countries during the Modern Age. The fundamental changes caused coming of the qualitatively new stage of historical development of Afro-Asian region have been marked out, in particular the system crisis of traditional society, the intensification of the intergovernmental and interregional relations, overcoming the isolation of the autarkic local systems of the East, caused by the colonial expansion of European countries and the USA, emergence of the Global market and the world economy. The content of teaching material, the lectures and seminars topics with methodical recommendations, the questions for the preparation for module tasks, the tasks for students’ unsupervised work, the list of recommended sources and literature, the criterions of the students’ work estimation have been presented in this learner’s guide. The publication is intended for students studying the specialty 6.020302 «History», the branch of knowledge 0203 «Humanities», the educational level «Bachelor».
- ДокументВЕЛИКА БРИТАНІЯ ТА ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ НА МІЖУРЯДОВІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ 1996–1997 РР.(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2009-12-29) Ямпольська, Л. М.Зміни та доповнення до консолідованих договорів про створення Євросоюзу були розглянуті на Міжурядовій конференції (далі МУК) держав-членів ЄС, що почалася 29 березня 1996 р. в італійському місті Турині і продовжувала свою роботу до червня 1997 р. Проект договору, підготовлений роботою конференції, в цілому був схвалений у червні 1997 р. на сесії Європейської ради в Амстердамі і став новою цеглиною в будівництві Євродому. Аналіз позиції правлячої еліти Великої Британії – країни, яка виконувала роль "фільтру" в прийнятті рішень стосовно перспектив інтеграції, вказуючи на перестороги від участі в тотальних процесах європейського будівництва, на МУК 1996 – 1997 рр. є проблемою даної наукової розвідки. Изменения и дополнения к консолидированным договорам о создании Евросоюза были рассмотрены на Межправительственной конференции (далее МУК) государств-членов ЕС, которая началась 29 марта 1996 в итальянском городе Турине и продолжала свою работу в июне 1997 Проект договора, подготовленный работой конференции, в целом был одобрен в июне 1997 г. на сессии Европейского совета в Амстердаме и стал новым кирпичом в строительстве Евродома. Анализ позиции правящей элиты Великобритании - страны, которая выполняла роль "фильтра" в принятии решений относительно перспектив интеграции, указывая на предостережения от участия в тотальных процессах европейского строительства, на МУК 1996 - 1997 гг. является проблемой данной научной разведки.
- ДокументГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ПРАВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН У НЕЮРИДИЧНИХ ВНЗ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2010) Скринник, І. О.Стаття присвячена проблемі гендерного підходу у викладанні правознавства. Проаналізовані можливості використання з цією метою різноманітних методів та форм проведення занять. Статья посвящена проблеме гендерного подхода в преподавании права. Проанализированы возможности использования с этой целью различных методов и форм проведения занятий. The article is devoted the question of gender approach in teaching of right. Possibilites of the use to that end of different methods and forms of ledth rough of emplovments are analized.